Kolmen kuukauden harjoittelun jälkeen pääsin tavoitteeseeni, joka on 2,1kwh/vrk.
Olen ylpeä itsestäni.
Sähkönkulutus kerrostalossa
34
326
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan hyvin kun pelkkä jääkaappipakastin vie noin 1kwh vuorokaudessa. Jollaki voi pelkkä kahvinkeitin muuten vaan päällä ja kuluttaa turhaa,kaataa termoskannuun jos on.
- Anonyymi
Mie varmaan joudun elää noin, ei siis voi tehä yhtään mitään. Kuolen tylsyyteen.
- Anonyymi
Aiemmin itsellä sähkölasku joku 25eur ja kulutin joku 100kwh kuukaudessa ja hinnat nousi niin samalla kulutuksella 50eur. Viimeisin lasku n,40eur kun joku verohuojennus. Läppäri on melkein koko päivän auki samoin radio,telkkaria en paljon katso.
- Anonyymi
säästin sähkö noin 50 % siitä, mitä aiempi sähkönkulutus ollut kk:ssa,
laskut pieneni myös.
ihan on ok. siirtolasku tulee joka kuukausi , ja varsinainen kulutus eri yhtiöltä , 4 x vuodessa, elikkä 3 kk. -välein.
jos en olisi säästänyt sähkö - kulutusta tarkoituksella, niin sähkölaskut olisi tuplaantuneet..
- Anonyymi
Talouden henkilöluku?
Asunnon koko?
Sähkön kulutuskohteet?
Päivittäinen ruuan valmistus? Perusraaka-aineista?
Pyykin peseminen? Tiskikone? Jääkaappi / pakastin?
Viihde-elektroniikka?
Valaistuksella ole varsinaista merkitystä koska kaikilla lienee LEDit eikä niitäkään polteta läpi vuorokauden.
74m2. Kahden talous. Kaikki sapuskat kotona perusraaka-aineista. Tiskari ja pyykkikone vakiokäytössä. Jenkkikaappi jonka sulatan ja kuivaan huomenna. Putsaan myös lauhduttimen pölystä.
70W TV päällä vuorokaudessa useita tunteja ja erillinen, vanha digiboksi on myös runsaassa käytössä.
Holtittomuutemme näkyy kulutuksessa. Ka. 3.07kwh/vrk.
Pitäisiköhän talviaikaan laittaa jääkappi huilaamaan?
Kieltää eukolta radion kuuntelu?
Lopettaa itse tämä netissä roikkuminen?- Anonyymi
Aloittaja vinkkaa, että se telkkari vois olla päällä harkitummin ja digiboksin vois viedä kierrätykseen.
Radioo voi kuunnella 1kwh:lla 100 tuntia. Netissä roikkuminen kuluttaa aivokapasiteettia, joten sen voi vähentää yhteen tuntiin/vrk.
- Anonyymi
Normi kulustushan toi on. sSähköyhtiön sivuilta sillon tällön katson kulutuksia ja joku päivä mennyt yli 4kwh nooh se on se päivä kun keittäny hernekeittoa ja telkkari ollu auki paljon.Eihän sähkö aiemmin mitään kallista ollu. Helvettiä näilläkään sähkön hinnoilla mitään pimeessä istu vaan energiansäästölamppu päällä. Radio auki koko päivän.
- Anonyymi
Meikällä on 200 neliön omakotitalossa suorasähkölämmitys
kulutus yli 30 000 kwh vuosi. 52c/kwh, on laitetta ja vipstaakia rallattamassa nurkat täynnä!
auto
viinaa menee
kaliaa
tupakkia
vaimo + 4 mukulaa
terveisin: köyhä työssäkäyvä veronmaksaja- Anonyymi
Voi perkema ja kaiken kukkuraks hankat eukkoos joka päivä.
- Anonyymi
Arvioita ne on! Olin kerran kesälomakuukauden poissa kotoa ja sähkölaitteet pois päältä. Lasku oli ihan normaalin suuruinen.
- Anonyymi
Minä puolestani harjoittelen elämistä.
- Anonyymi
Mulla meni 25oe kuukaudessa sähköln siinä myös om talon lämmitys 18o m2
- Anonyymi
Tämä sähkkriisi ole PELKÄSTÄÄN SAÄHKÖYHTIÖIDEN TÖRKEÄ KIKKA VETÄÄ YLISUURET HINNAT KANSALTA. IHAN HUVIKSEEN.
Sähkö ei ollut loppumassa mutta kansaa kusetettiin. Koska nyt se on normalisoitunut.
Trkoitus oli pitää sählökorkeella jos olisi ollut pakkasia, mutta kun on lämpöasteita HEIDÄN TÖKREÄ KIKKA EI TOTEUTUNUTKAAN!!!!
Pelkkää kansan kusetusta oli, ja törkeä sellainen. Avatkaas vaan miten ne nauraa höynäytetylle kansalle???? Yhtiöt elää hurjissa osingoissa ja tuloissa, kuin Roope ankat, ja kansa miettii mistä saa lapsille ruokaa! - Anonyymi
Eipä taida varmaan paljonkaan kasvihuoneyrittäjät kasvatella tomaattia näillä hinnoilla,jos en nyt ihan väärin muista niin joku yrittäjä kerto että pakkasilla 20 00kwh kulutus vuorokaudessa huh. Mielenkiintoista niillä joilla suorasähkölämmitys eikä tulisijoja.
- Anonyymi
Huomioikaa, että heti kun eduskunta vaati uutta lakia, että sähköyhtiöt joutuvat maksamaan takasin ja korvaamaan ylisuuret hinnan nouseut, sähköyhitöt alkoi laskemaan hintoja.
He luulivat että voivat kusettaa kansaa yllin kyllin, eikä kukaan huomaa.
Mutta pakotettuina joutuu alentaa ylisuurta hintaa, kosak EIVÄT HALUA MAKSAA TAKASIN!!!! Hahaaa.... eipäs saaneetkaan törkeää ja jumaa aisaa vietyä enempää eteenpäin!
Kieroilulla ei ole mitään rajaa!!!- Anonyymi
No mitäpä se hyödyttää kuluttajaa, vaikka kieroilun tajuaakin? Sähköä saadakseen on vaan maksettava laskut.
- Anonyymi
Voipi hyvinkin olla, että tulevaisuudessa sähköyhtiöt keksivät nostaa perusmaksuja niin korkeiksi, että köyhemmät kuolevat kylmyyteen ihan ilman kulutustakin.
- Anonyymi
Sähkö loppuu mutta eipä se näköjään mihinkään ole loppunut. Hinnat ei ole muuta kuin kuppausta ja sähköyhtiöt tahkoo voittoa. Neste tehnyt kanssa hyvää tulosta.
- Anonyymi
Minullapa ei kulu sähköä lainkaan, koska sähköyhtiö katkaisi sähkön maksamattomien sähkölaskujeni takia, pistäkää paremmaksi jos pystytte.
- Anonyymi
Minä osti puukiukaan kaksiooni, hyvin lämmitää, kun heittelee löylyä... ai että!
- Anonyymi
kerrostalossa on kaukolämpö, senkun köllii vaan lämpimässä.
15e/kk sähkö.
pitkiä kuumia suihkuja ja herkullisia uunuruokia.
10/kwh- Anonyymi
Älä muuta sano, vesi virtaa ja kaikki valot palaa, ja sähkötakka koko ajan palaa... ei mitään säästöä kun kiintee sähköhinta.... eletään kuin ennenkin, mistään ei säästetä. Kerrostalossa on kivaa, muut maksaa meidän sähköt. Rappukäytävässä on kosketin, sieltä voi ottaa postiluukun kautta sähköö jos haluu, en minä mutta naapurit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä muuta sano, vesi virtaa ja kaikki valot palaa, ja sähkötakka koko ajan palaa... ei mitään säästöä kun kiintee sähköhinta.... eletään kuin ennenkin, mistään ei säästetä. Kerrostalossa on kivaa, muut maksaa meidän sähköt. Rappukäytävässä on kosketin, sieltä voi ottaa postiluukun kautta sähköö jos haluu, en minä mutta naapurit.
Vielä kun pääsisit töihin niin pääset maksaan muiden sähköt. Itse ainakin hoidan oman laskuni viimeks 40eur ja muutenki en tarvi mitään toimeentulotukia kun työkyveläke kohtalainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä kun pääsisit töihin niin pääset maksaan muiden sähköt. Itse ainakin hoidan oman laskuni viimeks 40eur ja muutenki en tarvi mitään toimeentulotukia kun työkyveläke kohtalainen.
Toivotaan etten pääse. En ole kyllä hakenytkaan mihinkään, että ei ne kotoonta tuu kyseleen.
Miksi maksaisin itse, jos on kela tarjolla? No tavallaan hoidan laskut itse, kelasta tulee raha ja sillon se on mun oma rahaa, et iitämaksan. 3500 e saan tukia ja tt tukea ja asumistukea... et sillä on pärjättävä.
- Anonyymi
Asensin kanssa vaatehuoneeseen ja hormi menee ilmastointiputkeen perhana naapurit kehtaavat valittaa savunhajusta heh.
- Anonyymi
heHEEEEEEEEEEEE naapurit kuolevat savukaasuihin ja HÄKÄÄN
- Anonyymi
Mulla on pieni asunto ja sähkön kulutus kuukaudessa 51kwt . Helen sähkö sopimusvoimassa toistaseksi. Laku sähkön kulutus,siirto maksut ja käyttö yhtensä kukaudessa 31e. Kun sama talo.Henkilöllä Helen toimitustakuu sähkö/ yli puolet vähemmän sähkö laaskuu kulut.Väitti sama 3kk sähkölasku hänellä sama mikä minulla 1 kertaa kuukausi on?Hänellä on iso taulu tv,aina valmiustilassa kuin erikseen tietokone.Hänen säkönkulutus on vuosi 2022 ollut 1187 sanoi/ kun minulla 612kwh.Minulla ei mikän laite valmiustilassa.Miro ostettu ettei ole kelloa.Kuin pesukone. Ruuan ostan valmiina.Lämitän mirossa. Pyykin pesen 1-2 kertaa viikossa. Siivoan 1kertaviikossa,imuroin jne. Kahvin ketintä käytän harvoin.Tee veden veden keitimellä laitan .Tasan ei noikaan sähkösopimukset mene.Kyllä hatutaa. Naisen tulot aina pienemät kuinmiehen.Hänellä vuorotyö tekee tuloja. Sepä se vähävarainen ei halitse tai tajua yksin kysellä Helen halvempaa sähköä.Mitän tukia en saa.
- Anonyymi
Pidin tavoitteenani päästä alle 500 kWh:n vuosikulutukseen eli alle 1,37 kWh/vrk, mutta se oli aika vaikeaa. Sitten pyykkikone hajosi, joten aloin pestä pyykkini taloyhtiön koneella. Sen saa tehdä veloituksetta.
Nyttemmin vuosikulutusarvio alkaa säännöllisesti nelosella, mikä riittää minulle. En viitsi tehdä elämästäni liian hankalaa.
Pitkäaikatyötön - Anonyymi
Itsellä sähkö lasku 3 kuukaudelta siirto ja kulutus ja muut höpöt 77e.
- Anonyymi
Isommassa kerrostaloasunnossa on kuukausikulutus n. 200 kWh , mutta noi
kuivausrumpu, pesukone, hella, astis ,jääkaappipakastin takaavat jo n. 5 kWh
jokaiselle vuorokaudelle eli 150 kWh/kuukausi. Paljonko siitä pienennät ?
Vielä mennään sillä vanhalla kiinteällä hinnalla, mutta saas nähdä, millä
hinnalla saadaan seuraavaksi vuodeksi sopimus tehtyä. - Anonyymi
Marraskuu 6 kwh
Joulukuu 4 kwh
Yksiö 22 m2 kaukolämpö
Ctecin laturilla lataan vapaa-ajan akkua, akulla lataan tabletin,ledtaskulampun, retkilyhdyn.
6 kk kesämökillä, aurinkopaneeli.
2 kk sähkölasku 19,78 ecuu- Anonyymi
No siinä on jo reipasta yritystä !
- Anonyymi
Likapyykkikasa srmkun kasvaa samassa suhteessa kun sähkölasku pienenee
- Anonyymi
Myös kosteusvauriot etenee samaa tahtia kuin sähkölasku pienenee
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka923009GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831122
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511015Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!31974- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
- 71770