Sähkönkulutus kerrostalossa

Anonyymi-ap

Kolmen kuukauden harjoittelun jälkeen pääsin tavoitteeseeni, joka on 2,1kwh/vrk.
Olen ylpeä itsestäni.

34

221

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan hyvin kun pelkkä jääkaappipakastin vie noin 1kwh vuorokaudessa. Jollaki voi pelkkä kahvinkeitin muuten vaan päällä ja kuluttaa turhaa,kaataa termoskannuun jos on.

      • Anonyymi

        Mie varmaan joudun elää noin, ei siis voi tehä yhtään mitään. Kuolen tylsyyteen.


    • Anonyymi

      Aiemmin itsellä sähkölasku joku 25eur ja kulutin joku 100kwh kuukaudessa ja hinnat nousi niin samalla kulutuksella 50eur. Viimeisin lasku n,40eur kun joku verohuojennus. Läppäri on melkein koko päivän auki samoin radio,telkkaria en paljon katso.

      • Anonyymi

        säästin sähkö noin 50 % siitä, mitä aiempi sähkönkulutus ollut kk:ssa,
        laskut pieneni myös.
        ihan on ok. siirtolasku tulee joka kuukausi , ja varsinainen kulutus eri yhtiöltä , 4 x vuodessa, elikkä 3 kk. -välein.

        jos en olisi säästänyt sähkö - kulutusta tarkoituksella, niin sähkölaskut olisi tuplaantuneet..


    • Anonyymi

      Talouden henkilöluku?
      Asunnon koko?
      Sähkön kulutuskohteet?
      Päivittäinen ruuan valmistus? Perusraaka-aineista?
      Pyykin peseminen? Tiskikone? Jääkaappi / pakastin?
      Viihde-elektroniikka?
      Valaistuksella ole varsinaista merkitystä koska kaikilla lienee LEDit eikä niitäkään polteta läpi vuorokauden.

      74m2. Kahden talous. Kaikki sapuskat kotona perusraaka-aineista. Tiskari ja pyykkikone vakiokäytössä. Jenkkikaappi jonka sulatan ja kuivaan huomenna. Putsaan myös lauhduttimen pölystä.
      70W TV päällä vuorokaudessa useita tunteja ja erillinen, vanha digiboksi on myös runsaassa käytössä.

      Holtittomuutemme näkyy kulutuksessa. Ka. 3.07kwh/vrk.
      Pitäisiköhän talviaikaan laittaa jääkappi huilaamaan?
      Kieltää eukolta radion kuuntelu?
      Lopettaa itse tämä netissä roikkuminen?

      • Anonyymi

        Aloittaja vinkkaa, että se telkkari vois olla päällä harkitummin ja digiboksin vois viedä kierrätykseen.

        Radioo voi kuunnella 1kwh:lla 100 tuntia. Netissä roikkuminen kuluttaa aivokapasiteettia, joten sen voi vähentää yhteen tuntiin/vrk.


    • Anonyymi

      Normi kulustushan toi on. sSähköyhtiön sivuilta sillon tällön katson kulutuksia ja joku päivä mennyt yli 4kwh nooh se on se päivä kun keittäny hernekeittoa ja telkkari ollu auki paljon.Eihän sähkö aiemmin mitään kallista ollu. Helvettiä näilläkään sähkön hinnoilla mitään pimeessä istu vaan energiansäästölamppu päällä. Radio auki koko päivän.

    • Anonyymi

      Meikällä on 200 neliön omakotitalossa suorasähkölämmitys
      kulutus yli 30 000 kwh vuosi. 52c/kwh, on laitetta ja vipstaakia rallattamassa nurkat täynnä!

      auto
      viinaa menee
      kaliaa
      tupakkia

      vaimo + 4 mukulaa

      terveisin: köyhä työssäkäyvä veronmaksaja

      • Anonyymi

        Voi perkema ja kaiken kukkuraks hankat eukkoos joka päivä.


    • Anonyymi

      Arvioita ne on! Olin kerran kesälomakuukauden poissa kotoa ja sähkölaitteet pois päältä. Lasku oli ihan normaalin suuruinen.

    • Anonyymi

      Minä puolestani harjoittelen elämistä.

      • Anonyymi

        Mulla meni 25oe kuukaudessa sähköln siinä myös om talon lämmitys 18o m2


    • Anonyymi

      Tämä sähkkriisi ole PELKÄSTÄÄN SAÄHKÖYHTIÖIDEN TÖRKEÄ KIKKA VETÄÄ YLISUURET HINNAT KANSALTA. IHAN HUVIKSEEN.

      Sähkö ei ollut loppumassa mutta kansaa kusetettiin. Koska nyt se on normalisoitunut.

      Trkoitus oli pitää sählökorkeella jos olisi ollut pakkasia, mutta kun on lämpöasteita HEIDÄN TÖKREÄ KIKKA EI TOTEUTUNUTKAAN!!!!

      Pelkkää kansan kusetusta oli, ja törkeä sellainen. Avatkaas vaan miten ne nauraa höynäytetylle kansalle???? Yhtiöt elää hurjissa osingoissa ja tuloissa, kuin Roope ankat, ja kansa miettii mistä saa lapsille ruokaa!

    • Anonyymi

      Eipä taida varmaan paljonkaan kasvihuoneyrittäjät kasvatella tomaattia näillä hinnoilla,jos en nyt ihan väärin muista niin joku yrittäjä kerto että pakkasilla 20 00kwh kulutus vuorokaudessa huh. Mielenkiintoista niillä joilla suorasähkölämmitys eikä tulisijoja.

    • Anonyymi

      Huomioikaa, että heti kun eduskunta vaati uutta lakia, että sähköyhtiöt joutuvat maksamaan takasin ja korvaamaan ylisuuret hinnan nouseut, sähköyhitöt alkoi laskemaan hintoja.

      He luulivat että voivat kusettaa kansaa yllin kyllin, eikä kukaan huomaa.

      Mutta pakotettuina joutuu alentaa ylisuurta hintaa, kosak EIVÄT HALUA MAKSAA TAKASIN!!!! Hahaaa.... eipäs saaneetkaan törkeää ja jumaa aisaa vietyä enempää eteenpäin!

      Kieroilulla ei ole mitään rajaa!!!

      • Anonyymi

        No mitäpä se hyödyttää kuluttajaa, vaikka kieroilun tajuaakin? Sähköä saadakseen on vaan maksettava laskut.


    • Anonyymi

      Voipi hyvinkin olla, että tulevaisuudessa sähköyhtiöt keksivät nostaa perusmaksuja niin korkeiksi, että köyhemmät kuolevat kylmyyteen ihan ilman kulutustakin.

    • Anonyymi

      Sähkö loppuu mutta eipä se näköjään mihinkään ole loppunut. Hinnat ei ole muuta kuin kuppausta ja sähköyhtiöt tahkoo voittoa. Neste tehnyt kanssa hyvää tulosta.

    • Anonyymi

      Minullapa ei kulu sähköä lainkaan, koska sähköyhtiö katkaisi sähkön maksamattomien sähkölaskujeni takia, pistäkää paremmaksi jos pystytte.

      • Anonyymi

        Minä osti puukiukaan kaksiooni, hyvin lämmitää, kun heittelee löylyä... ai että!


    • Anonyymi

      kerrostalossa on kaukolämpö, senkun köllii vaan lämpimässä.
      15e/kk sähkö.

      pitkiä kuumia suihkuja ja herkullisia uunuruokia.
      10/kwh

      • Anonyymi

        Älä muuta sano, vesi virtaa ja kaikki valot palaa, ja sähkötakka koko ajan palaa... ei mitään säästöä kun kiintee sähköhinta.... eletään kuin ennenkin, mistään ei säästetä. Kerrostalossa on kivaa, muut maksaa meidän sähköt. Rappukäytävässä on kosketin, sieltä voi ottaa postiluukun kautta sähköö jos haluu, en minä mutta naapurit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuta sano, vesi virtaa ja kaikki valot palaa, ja sähkötakka koko ajan palaa... ei mitään säästöä kun kiintee sähköhinta.... eletään kuin ennenkin, mistään ei säästetä. Kerrostalossa on kivaa, muut maksaa meidän sähköt. Rappukäytävässä on kosketin, sieltä voi ottaa postiluukun kautta sähköö jos haluu, en minä mutta naapurit.

        Vielä kun pääsisit töihin niin pääset maksaan muiden sähköt. Itse ainakin hoidan oman laskuni viimeks 40eur ja muutenki en tarvi mitään toimeentulotukia kun työkyveläke kohtalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun pääsisit töihin niin pääset maksaan muiden sähköt. Itse ainakin hoidan oman laskuni viimeks 40eur ja muutenki en tarvi mitään toimeentulotukia kun työkyveläke kohtalainen.

        Toivotaan etten pääse. En ole kyllä hakenytkaan mihinkään, että ei ne kotoonta tuu kyseleen.
        Miksi maksaisin itse, jos on kela tarjolla? No tavallaan hoidan laskut itse, kelasta tulee raha ja sillon se on mun oma rahaa, et iitämaksan. 3500 e saan tukia ja tt tukea ja asumistukea... et sillä on pärjättävä.


    • Anonyymi

      Asensin kanssa vaatehuoneeseen ja hormi menee ilmastointiputkeen perhana naapurit kehtaavat valittaa savunhajusta heh.

      • Anonyymi

        heHEEEEEEEEEEEE naapurit kuolevat savukaasuihin ja HÄKÄÄN


    • Anonyymi

      Mulla on pieni asunto ja sähkön kulutus kuukaudessa 51kwt . Helen sähkö sopimusvoimassa toistaseksi. Laku sähkön kulutus,siirto maksut ja käyttö yhtensä kukaudessa 31e. Kun sama talo.Henkilöllä Helen toimitustakuu sähkö/ yli puolet vähemmän sähkö laaskuu kulut.Väitti sama 3kk sähkölasku hänellä sama mikä minulla 1 kertaa kuukausi on?Hänellä on iso taulu tv,aina valmiustilassa kuin erikseen tietokone.Hänen säkönkulutus on vuosi 2022 ollut 1187 sanoi/ kun minulla 612kwh.Minulla ei mikän laite valmiustilassa.Miro ostettu ettei ole kelloa.Kuin pesukone. Ruuan ostan valmiina.Lämitän mirossa. Pyykin pesen 1-2 kertaa viikossa. Siivoan 1kertaviikossa,imuroin jne. Kahvin ketintä käytän harvoin.Tee veden veden keitimellä laitan .Tasan ei noikaan sähkösopimukset mene.Kyllä hatutaa. Naisen tulot aina pienemät kuinmiehen.Hänellä vuorotyö tekee tuloja. Sepä se vähävarainen ei halitse tai tajua yksin kysellä Helen halvempaa sähköä.Mitän tukia en saa.

    • Anonyymi

      Pidin tavoitteenani päästä alle 500 kWh:n vuosikulutukseen eli alle 1,37 kWh/vrk, mutta se oli aika vaikeaa. Sitten pyykkikone hajosi, joten aloin pestä pyykkini taloyhtiön koneella. Sen saa tehdä veloituksetta.

      Nyttemmin vuosikulutusarvio alkaa säännöllisesti nelosella, mikä riittää minulle. En viitsi tehdä elämästäni liian hankalaa.

      Pitkäaikatyötön

    • Anonyymi

      Itsellä sähkö lasku 3 kuukaudelta siirto ja kulutus ja muut höpöt 77e.

    • Anonyymi

      Isommassa kerrostaloasunnossa on kuukausikulutus n. 200 kWh , mutta noi
      kuivausrumpu, pesukone, hella, astis ,jääkaappipakastin takaavat jo n. 5 kWh
      jokaiselle vuorokaudelle eli 150 kWh/kuukausi. Paljonko siitä pienennät ?
      Vielä mennään sillä vanhalla kiinteällä hinnalla, mutta saas nähdä, millä
      hinnalla saadaan seuraavaksi vuodeksi sopimus tehtyä.

    • Anonyymi

      Marraskuu 6 kwh
      Joulukuu 4 kwh

      Yksiö 22 m2 kaukolämpö

      Ctecin laturilla lataan vapaa-ajan akkua, akulla lataan tabletin,ledtaskulampun, retkilyhdyn.

      6 kk kesämökillä, aurinkopaneeli.

      2 kk sähkölasku 19,78 ecuu

      • Anonyymi

        No siinä on jo reipasta yritystä !


    • Anonyymi

      Likapyykkikasa srmkun kasvaa samassa suhteessa kun sähkölasku pienenee

      • Anonyymi

        Myös kosteusvauriot etenee samaa tahtia kuin sähkölasku pienenee


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe