Transnuoret ottavat kantaa...

Vaikuttaako siltä että nämä jutussa esiintyvät nuoret ovat häiriintyneitä psykopaatteja, itsensä viiltelijöitä, narkkeja ja itsemurhan partaalla olevia kuten palstalla fundujen taholta on annettu ymmärtää?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/929ad2d6-5603-428d-ab00-34243531937f

89

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No odota nyt vain kun Arto TTT kaivaa esiin jonkun "murhauutisen" jossa transihmiseksi epäilty on sitten vielä murhan päätteeksi syönyt murhatun kissan, niin siinä on sitten taas toisenlaista "tosuutta"....

      • Jep ja sitten sille on vaihdettu jo kolmasti vehkeet ja kaiken lisäksi se haluaa mennä piha koivun kanssa naimisiin mutta yhtä kaikki hän on sitten vedenpitävä todiste siitä kuinka kaikki transihmiset ovat jotenkin sekopäiviä henkisiä reppanoita.


      • Toisaalta täytyy pienet ropsit antaa siitä, että on niin asiaan vihkiytynyt, että edes löytää toinen toistaan hullumpia juttuja.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Toisaalta täytyy pienet ropsit antaa siitä, että on niin asiaan vihkiytynyt, että edes löytää toinen toistaan hullumpia juttuja.

        Niin, ja toisaalta sopii miettiä ihmisen mieltymyksiä yleisesti, että jaksaa edes etsiä kaikkein friikeimpiä tapauksia jostain maailman kolkasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja toisaalta sopii miettiä ihmisen mieltymyksiä yleisesti, että jaksaa edes etsiä kaikkein friikeimpiä tapauksia jostain maailman kolkasta.

        Eiköhän tuolla ole ihan koneella noita tiedosto jos toinenkin :d


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eiköhän tuolla ole ihan koneella noita tiedosto jos toinenkin :d

        Aina vaan oudommaksi menee. Olen sanaton.


    • Anonyymi

      binäärien bitit on poikittain 🤣

    • Mitäpä jos annettaisiin sen Arto TTT olla ihan omassa "kulpassaan" ja sen sijaan otettaisiin kantaa itse aloitukseen...

    • Anonyymi

      Lapset ja nuoret toistavat usein sitä, mihin heidät on kasvatettu ja opetettu. Tuossa iässä ei mikään ole välttämättä vielä lopullinen kanta, vaan mielipiteet ym. muokkautuvat vielä myöhemminkin.

      • Niin että siis kiihkouskovaisen perheen lapsesta tulee kiihkouskovainen? Mutta kuule kun seksuaalisuus on vähän eri asia kuin helvetin tulilla peloteltu uskominen. Kysy itseltäsi olisiko sinusta voitu kasvattaa homo tai transu?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin että siis kiihkouskovaisen perheen lapsesta tulee kiihkouskovainen? Mutta kuule kun seksuaalisuus on vähän eri asia kuin helvetin tulilla peloteltu uskominen. Kysy itseltäsi olisiko sinusta voitu kasvattaa homo tai transu?

        Tottakai myös ympäristö vaikuttaa. Se nyt on ihan tunnettu tosiasia. Voimaan tulleen translainkin kohdalla oikein korostettiin meille kansalaisille, kansanedustajien ja ministereitten suulla, että kysymys on nimenomaan kokemuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai myös ympäristö vaikuttaa. Se nyt on ihan tunnettu tosiasia. Voimaan tulleen translainkin kohdalla oikein korostettiin meille kansalaisille, kansanedustajien ja ministereitten suulla, että kysymys on nimenomaan kokemuksesta.

        Ei kun minä kysyin että olisiko sinusta voitu kasvatta homo / transu? Vastaa tähän ole hyvä.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ei kun minä kysyin että olisiko sinusta voitu kasvatta homo / transu? Vastaa tähän ole hyvä.

        Mikä on oikea vastaus siihen tuleeko kiihkouskovan lapsesta kiihkouskova?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on oikea vastaus siihen tuleeko kiihkouskovan lapsesta kiihkouskova?

        No se on ainakin hyvä asia että sinulla aitolainen ei ole lapsia. Itse asiassa sinulle tulisi julistaa lähestymiskielto kaikki lapsia kohtaan. Olet vaaraksi heidän mielenterveydelle...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No se on ainakin hyvä asia että sinulla aitolainen ei ole lapsia. Itse asiassa sinulle tulisi julistaa lähestymiskielto kaikki lapsia kohtaan. Olet vaaraksi heidän mielenterveydelle...

        Minulla on lapsi. Olen myös työskennellyt päiväkodissa. Sinä epätosien hokemiesi kanssa voisit mennä vähän itseesi.


    • No ei mutta typerää se olisi olettaa edes sellaista, että nuokaan ihmiset olisivat ikään kuin samasta puusta. Jokainen ihminen on kuitenkin ennen kaikkea yksilö.

      Ketjussa joku vetoaa taas kasvatukseen ehkä vähän kuin, että oikeinlaisella kasvatuksella voi ehkäistä tällaiset. Luulen kyllä näiden sukupuoli ja seksuaalisuus asioiden olevan niin jossakin syvällä, että niitä ei voi toiselle "asettaa" Tuota teoriaani tukisi ihan sekin, että noita mainitsemiani vähemmistön edustajia kasvaa tosiaan jopa aitouskova perheissä jossa taatusti kyseisiä "piirteitä" on hyvinkin aktiivisesti yritetty sorvata pois.

    • Anonyymi

      Heitetääs tällainen tiukka mietintä tähän. Tuli joskus luettua juttu kahdesta identtisestä kaksosesta. Toisesta tuli tavallinen perheellinen mies ja toisesta homo. Mitenkäs tämä on mahdollista?

      • Juu näitä tapauksia on maailmalla useita. Se on nyt vain niin. Ei siitä sen enempää eikä kummenpaa. Mitäpä tuosta...


      • Selittynee juurin sillä, että kaikki ovat loppupeleissä yksilöitä jopa kaksoset. Aitouskovilla tuntuu kyllä tosiaan olevan suuri tarve ajatella sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöistä, että he ovat jotakin päästään sekaisin olevia itkuisia viiltelijöitä. Asia liittyy jollain omituisella twistillä siihen, että periaatteessa niiden helvetin tuomioiden jakaminen ei valitettavasti kuulu uskovien oikeuksiin niin jotenkin heistä on lohduttavaa ajatella, että nuo ihmiset olisivat hyvin onnettomia eli ikään kuin heitä jo tavallaan rangaistaisiin. Ironisista tuossa on tietenkin se, että he ovat itse se ryhmä jotka aiheuttavat eniten noille vähemmistöille "kärsimystä" ihan pelkästään sillä, etteivät kykene niitä millään tasolla hyväksymään.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Selittynee juurin sillä, että kaikki ovat loppupeleissä yksilöitä jopa kaksoset. Aitouskovilla tuntuu kyllä tosiaan olevan suuri tarve ajatella sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöistä, että he ovat jotakin päästään sekaisin olevia itkuisia viiltelijöitä. Asia liittyy jollain omituisella twistillä siihen, että periaatteessa niiden helvetin tuomioiden jakaminen ei valitettavasti kuulu uskovien oikeuksiin niin jotenkin heistä on lohduttavaa ajatella, että nuo ihmiset olisivat hyvin onnettomia eli ikään kuin heitä jo tavallaan rangaistaisiin. Ironisista tuossa on tietenkin se, että he ovat itse se ryhmä jotka aiheuttavat eniten noille vähemmistöille "kärsimystä" ihan pelkästään sillä, etteivät kykene niitä millään tasolla hyväksymään.

        On kristittyjä, jotka itse todistavat ja kampanjoivat muuttuneensa seksuaalisuudeltaan tultuaan uskoon. Esim. Becket Cook. Ja koska näitä elämäntarinoita on olemassa, niin tottahan kristityt silloin pitävät kiinni siitä uskostaan, mikä Raamatussa ilmoitetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On kristittyjä, jotka itse todistavat ja kampanjoivat muuttuneensa seksuaalisuudeltaan tultuaan uskoon. Esim. Becket Cook. Ja koska näitä elämäntarinoita on olemassa, niin tottahan kristityt silloin pitävät kiinni siitä uskostaan, mikä Raamatussa ilmoitetaan.

        Varmasti kysyntä määrää tarjonnan :d ja mikäli tarpeeksi hyvin maksetaan niin voihan sitä ihminen elellä vaikka selibaatissa. Se vaan aika ihmeellistä kuinka juuri aitouskovien keskuudessa noille tarinoille tuntuu olevan kysyntää. Toisekseen noistahan sitten aina aika ajoin kuulukin "kummia" joskus muinoin kovasti palstalla huudeltiin Amadeuksesta joka oli muka eheytynyt homo vaikka olikin bi ja Nokialla oli myös porukka joka keskittyi vastustamaan "peräsyntiä" jo siinä määrin, että ryhtyivät itse siellä "poraamaan" ilmeisesti "pahoja henkiä" ulos.


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Muuten hyvä provo vedätys taas, mutta eihän nämä nuoret varsinaisesti ole mitään transnuoria.

      • Ai hekö vain leikkivät sellaista....


      • Mutta kerro nyt Arto TTT millainen sinusta on "aito" transnuori? Mistä hänet tunnistaa?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai hekö vain leikkivät sellaista....

        Aloitukseen laitetun jutun mukaan "17-vuotias kokee sukupuoleen liittyvät sanat, kuten tyttö ja poika, vaikeiksi muilla kielillä. Suomeksi on helppo kutsua toista häneksi, mutta esimerkiksi englanniksi on vaikea esitellä tai puhutella toista muutoin kuin etunimellä. Muut ovat samaa mieltä."

        Pitäisikö tällaisista mielipiteistä nyt sitten uskoa, että esim. 17-vuotiaalla on jo seksuaalisuuteen liittyvät asiat täysin hallussa..?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitukseen laitetun jutun mukaan "17-vuotias kokee sukupuoleen liittyvät sanat, kuten tyttö ja poika, vaikeiksi muilla kielillä. Suomeksi on helppo kutsua toista häneksi, mutta esimerkiksi englanniksi on vaikea esitellä tai puhutella toista muutoin kuin etunimellä. Muut ovat samaa mieltä."

        Pitäisikö tällaisista mielipiteistä nyt sitten uskoa, että esim. 17-vuotiaalla on jo seksuaalisuuteen liittyvät asiat täysin hallussa..?

        Miten hallussa ne mielestäsi pitää olla. Uskoisin kuitenkin, että paremmin tuo nuori nuo asiat tietää eli sen miltä hänestä tuntuu kuin sinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitukseen laitetun jutun mukaan "17-vuotias kokee sukupuoleen liittyvät sanat, kuten tyttö ja poika, vaikeiksi muilla kielillä. Suomeksi on helppo kutsua toista häneksi, mutta esimerkiksi englanniksi on vaikea esitellä tai puhutella toista muutoin kuin etunimellä. Muut ovat samaa mieltä."

        Pitäisikö tällaisista mielipiteistä nyt sitten uskoa, että esim. 17-vuotiaalla on jo seksuaalisuuteen liittyvät asiat täysin hallussa..?

        No sen tuosta sinun kirjoituksestasi voi ainakin "uskoa" että minulla nuo asiat eivät todellakaan ole täysin hallinassa, kun jaksat olla kiinnostunut siitä mitä mieltä muut ovat ja kuinka väärillä poluilla he ovat...


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No sen tuosta sinun kirjoituksestasi voi ainakin "uskoa" että minulla nuo asiat eivät todellakaan ole täysin hallinassa, kun jaksat olla kiinnostunut siitä mitä mieltä muut ovat ja kuinka väärillä poluilla he ovat...

        Siis piti sanoa että "voi ainakin "uskoa" että sinulla nuo asiat...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Siis piti sanoa että "voi ainakin "uskoa" että sinulla nuo asiat...

        Kommenttini oli täysin asiallisesti esitetty kysymys.

        Sinulla taas vaikuttaa olevan paha tapa ihmisten lokerointiin, vääriin asenteisiin ja vääriin väitteisiin muista sen perusteella, että kommentoija kyseenalaistaa jotakin uskomusta tai sanomista.

        Minun tietääkseni esim. ihmisen aivot kehittyvät parikymppisiksi asti, ennen kuin ne ovat täysin kehittyneet - joillakin jopa viisi tai kymmenenkin vuotta kauemmin. Mutta kumminkin pitäisi uskoa, että seksuaalisuusasiat ovat jo lapsella täysin halllussa..? Ja lakikielessähän lapsi määritellään alle 18-vuotiaaksi.

        Aivotutkimuksen näkökulmasta 18 v:n vanhakaan ei ole itsestään selvä ikäraja täysi-ikäisyydelle. On tiedetty pitkään, että nuoren ihmisen käytös ja maailmankuva muuttuvat merkittävästi vielä 18 ja 25 ikävuoden välillä. (Maailman Kuvalehti)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttini oli täysin asiallisesti esitetty kysymys.

        Sinulla taas vaikuttaa olevan paha tapa ihmisten lokerointiin, vääriin asenteisiin ja vääriin väitteisiin muista sen perusteella, että kommentoija kyseenalaistaa jotakin uskomusta tai sanomista.

        Minun tietääkseni esim. ihmisen aivot kehittyvät parikymppisiksi asti, ennen kuin ne ovat täysin kehittyneet - joillakin jopa viisi tai kymmenenkin vuotta kauemmin. Mutta kumminkin pitäisi uskoa, että seksuaalisuusasiat ovat jo lapsella täysin halllussa..? Ja lakikielessähän lapsi määritellään alle 18-vuotiaaksi.

        Aivotutkimuksen näkökulmasta 18 v:n vanhakaan ei ole itsestään selvä ikäraja täysi-ikäisyydelle. On tiedetty pitkään, että nuoren ihmisen käytös ja maailmankuva muuttuvat merkittävästi vielä 18 ja 25 ikävuoden välillä. (Maailman Kuvalehti)

        Kuule en minä tässä lokeroi ketään yhtään mihinkään. Koeta nyt tajuta että se olet sinä joka tätä tekee. Et suostu millään uskomaan että jotkut nys vain ovat erilaisia kuin sinä. Jotkut ovat vasenkätisiä, jotkut punatukkaisia, jotkut homoja, jotkut transuja. Ne ovat ihmiseen liitettyjä ominaisuuksia eivätkä mitään luokitteluja.

        Sen sijaan sinä väkisin olet sitä mieltä, että tälläisillä ihmisillä, joiden käytöstä et sinä ja eikä uskosi hyväksy, olisi jotain "vikaa". Että heidät olisi kasvatettu väärin. Että heidät voitaisiin jollain tavalla "parantaa" jotta he kelpaisivat sinulle & co ja jumalallenne. Hyväksyn heidän sellaisen kuin ovat, en lokeroi heitä jumalallenne "kelpaattomiksi ihmisiksi".


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kuule en minä tässä lokeroi ketään yhtään mihinkään. Koeta nyt tajuta että se olet sinä joka tätä tekee. Et suostu millään uskomaan että jotkut nys vain ovat erilaisia kuin sinä. Jotkut ovat vasenkätisiä, jotkut punatukkaisia, jotkut homoja, jotkut transuja. Ne ovat ihmiseen liitettyjä ominaisuuksia eivätkä mitään luokitteluja.

        Sen sijaan sinä väkisin olet sitä mieltä, että tälläisillä ihmisillä, joiden käytöstä et sinä ja eikä uskosi hyväksy, olisi jotain "vikaa". Että heidät olisi kasvatettu väärin. Että heidät voitaisiin jollain tavalla "parantaa" jotta he kelpaisivat sinulle & co ja jumalallenne. Hyväksyn heidän sellaisen kuin ovat, en lokeroi heitä jumalallenne "kelpaattomiksi ihmisiksi".

        En ole karsaasti suhtautunut transsukupuolisiin, homoihin ym. En ennen uskoontuloani, enkä sen jälkeen.

        Koskaan en ole myöskään vaihtanut mielipidettäni seksuaalisuudesta. Olen uskonut samoin ennen uskoontuloani ja sama uskoni säilytin myös uskoontuloni jälkeen.

        Käsitykseni perustuvat siihen, mitä olen ympäristöstäni, kouluajaltani, vanhemmiltani (ei-uskovilta sellaisilta) ym. omaksunut. Raamattu vain sattui olemaan samoilla linjoilla, joka minulla oli jo ennestäänkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole karsaasti suhtautunut transsukupuolisiin, homoihin ym. En ennen uskoontuloani, enkä sen jälkeen.

        Koskaan en ole myöskään vaihtanut mielipidettäni seksuaalisuudesta. Olen uskonut samoin ennen uskoontuloani ja sama uskoni säilytin myös uskoontuloni jälkeen.

        Käsitykseni perustuvat siihen, mitä olen ympäristöstäni, kouluajaltani, vanhemmiltani (ei-uskovilta sellaisilta) ym. omaksunut. Raamattu vain sattui olemaan samoilla linjoilla, joka minulla oli jo ennestäänkin.

        Ai et ole karsastanut? No voitko sitten selittää että mitä ihmettä sinä tarkoitat tällä lauseella, jolla kommentoit kyseistä juttua:

        "Pitäisikö tällaisista mielipiteistä nyt sitten uskoa, että esim. 17-vuotiaalla on jo seksuaalisuuteen liittyvät asiat täysin hallussa..?"

        Mitä tarkoitat että seksiasiat tulee olla täysin hallussa? Miksi ne eivät muka ole noilla nuorilla "hallussa"? Mistä "lokerosta" he ovat siis eksyneet pois jos asia ei ole hallussa?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai et ole karsastanut? No voitko sitten selittää että mitä ihmettä sinä tarkoitat tällä lauseella, jolla kommentoit kyseistä juttua:

        "Pitäisikö tällaisista mielipiteistä nyt sitten uskoa, että esim. 17-vuotiaalla on jo seksuaalisuuteen liittyvät asiat täysin hallussa..?"

        Mitä tarkoitat että seksiasiat tulee olla täysin hallussa? Miksi ne eivät muka ole noilla nuorilla "hallussa"? Mistä "lokerosta" he ovat siis eksyneet pois jos asia ei ole hallussa?

        Vastasin jo tuohon. Sillä perusteella, että alle 18-v. ja jopa sitä vanhempi on kehittymässä oleva ihminen, ei vielä täysin kypsä, koska "nuoren ihmisen käytös ja maailmankuva muuttuvat merkittävästi vielä 18 ja 25 ikävuoden välillä". Lue kommentit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin jo tuohon. Sillä perusteella, että alle 18-v. ja jopa sitä vanhempi on kehittymässä oleva ihminen, ei vielä täysin kypsä, koska "nuoren ihmisen käytös ja maailmankuva muuttuvat merkittävästi vielä 18 ja 25 ikävuoden välillä". Lue kommentit.

        Et todellakaan vastannut. Yrität vain epätoivoisesti kiertää kysymystä, joka kuuluu:

        Mitä tarkoitat että seksiasiat tulee olla täysin hallussa? Miksi ne eivät muka ole noilla nuorilla "hallussa"? Mistä "lokerosta" he ovat siis eksyneet pois jos asia ei ole hallussa?

        Ei saisiko tästä nyt vastauksen? Ynnä että miksi ihmeessä sinä tulet mukaan tähän keskuteluun jos kerran aihe ei kiinnosta sinua alkuukaan?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai hekö vain leikkivät sellaista....

        ArtoTTT

        Artikkelissahan haastateltiin nuoria joista osa koki olevansa ei-binäärinen tai tuntevansa jonkun Ei-binäärisen henkilön(siis vain tuntevansa). Transsukupuolisuus taas tarkoittaa sitä että henkilö kokee olevansa vastakkaista sukupuolta.

        ei-binäärisyys / ei-binäärinen sukupuolikäsitys = ajattelutapa tai maailmankuva, jonka mukaan sukupuolia on enemmän kuin kaksi ja sukupuolia voi olla muitakin kuin mies ja nainen
        ei-binäärinen henkilö = muunsukupuolinen
        transsukupuolinen / trans = henkilö, joka kokee olevansa vastakkaista sukupuolta, kuin mihin on syntynyt.
        https://mustaorkidea.blogspot.com/2014/10/lgbt-sanasto.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Artikkelissahan haastateltiin nuoria joista osa koki olevansa ei-binäärinen tai tuntevansa jonkun Ei-binäärisen henkilön(siis vain tuntevansa). Transsukupuolisuus taas tarkoittaa sitä että henkilö kokee olevansa vastakkaista sukupuolta.

        ei-binäärisyys / ei-binäärinen sukupuolikäsitys = ajattelutapa tai maailmankuva, jonka mukaan sukupuolia on enemmän kuin kaksi ja sukupuolia voi olla muitakin kuin mies ja nainen
        ei-binäärinen henkilö = muunsukupuolinen
        transsukupuolinen / trans = henkilö, joka kokee olevansa vastakkaista sukupuolta, kuin mihin on syntynyt.
        https://mustaorkidea.blogspot.com/2014/10/lgbt-sanasto.html

        Ja Arto TTT:llä on "lähteenä" sivu joka on vielä enemmän uskovainen kuin Päivi Räsänen. Olet sinä Arto TTT todellinen fundu-pelle....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ja Arto TTT:llä on "lähteenä" sivu joka on vielä enemmän uskovainen kuin Päivi Räsänen. Olet sinä Arto TTT todellinen fundu-pelle....

        ArtoTTT

        Voin minä ottaa selityksen vaikka Setan sivulta.

        Binääri/ei-binääri (eng. binary/non-binary). Binääri tarkoittaa kaksinapaista. Sukupuoli-identiteetti voi olla binäärinen tai ei-binäärinen. Ei-binäärinen on henkilö, jonka sukupuoli-identiteetti ei sovi kaksinapaiseen nainen–mies-jakoon. Hän voi olla esimerkiksi muunsukupuolinen, sukupuoleton tai intersukupuolinen.(seta)


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Voin minä ottaa selityksen vaikka Setan sivulta.

        Binääri/ei-binääri (eng. binary/non-binary). Binääri tarkoittaa kaksinapaista. Sukupuoli-identiteetti voi olla binäärinen tai ei-binäärinen. Ei-binäärinen on henkilö, jonka sukupuoli-identiteetti ei sovi kaksinapaiseen nainen–mies-jakoon. Hän voi olla esimerkiksi muunsukupuolinen, sukupuoleton tai intersukupuolinen.(seta)

        Niin ja miten tuo nyt sitten todistaa noita nuoria vastaan? Teidän hihhuleiden mukaan kun ei ole olemassa mitään bi-juttuja vaan pelkkiä heteroita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitukseen laitetun jutun mukaan "17-vuotias kokee sukupuoleen liittyvät sanat, kuten tyttö ja poika, vaikeiksi muilla kielillä. Suomeksi on helppo kutsua toista häneksi, mutta esimerkiksi englanniksi on vaikea esitellä tai puhutella toista muutoin kuin etunimellä. Muut ovat samaa mieltä."

        Pitäisikö tällaisista mielipiteistä nyt sitten uskoa, että esim. 17-vuotiaalla on jo seksuaalisuuteen liittyvät asiat täysin hallussa..?

        " "17-vuotias kokee sukupuoleen liittyvät sanat, kuten tyttö ja poika, vaikeiksi muilla kielillä. Suomeksi on helppo kutsua toista häneksi, mutta esimerkiksi englanniksi on vaikea esitellä tai puhutella toista muutoin kuin etunimellä."

        Sitten kun oppivat tarpeeksi englantia, niin oppivat, termit they/them.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Et todellakaan vastannut. Yrität vain epätoivoisesti kiertää kysymystä, joka kuuluu:

        Mitä tarkoitat että seksiasiat tulee olla täysin hallussa? Miksi ne eivät muka ole noilla nuorilla "hallussa"? Mistä "lokerosta" he ovat siis eksyneet pois jos asia ei ole hallussa?

        Ei saisiko tästä nyt vastauksen? Ynnä että miksi ihmeessä sinä tulet mukaan tähän keskuteluun jos kerran aihe ei kiinnosta sinua alkuukaan?

        Sinulla on niin paljon näköjään ymmärrysongelmia, että huomaan, että on ihan turha jatkaa vastaamista sinulle. Ja perättömiä väitteitä kerta toisensa perään minusta, joita en todellakaan jaksa enää lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " "17-vuotias kokee sukupuoleen liittyvät sanat, kuten tyttö ja poika, vaikeiksi muilla kielillä. Suomeksi on helppo kutsua toista häneksi, mutta esimerkiksi englanniksi on vaikea esitellä tai puhutella toista muutoin kuin etunimellä."

        Sitten kun oppivat tarpeeksi englantia, niin oppivat, termit they/them.

        Oh yeah. Päivi Räsänen was walking alone on a street. Someone should tell them that it's not safe as they may get attacked.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttini oli täysin asiallisesti esitetty kysymys.

        Sinulla taas vaikuttaa olevan paha tapa ihmisten lokerointiin, vääriin asenteisiin ja vääriin väitteisiin muista sen perusteella, että kommentoija kyseenalaistaa jotakin uskomusta tai sanomista.

        Minun tietääkseni esim. ihmisen aivot kehittyvät parikymppisiksi asti, ennen kuin ne ovat täysin kehittyneet - joillakin jopa viisi tai kymmenenkin vuotta kauemmin. Mutta kumminkin pitäisi uskoa, että seksuaalisuusasiat ovat jo lapsella täysin halllussa..? Ja lakikielessähän lapsi määritellään alle 18-vuotiaaksi.

        Aivotutkimuksen näkökulmasta 18 v:n vanhakaan ei ole itsestään selvä ikäraja täysi-ikäisyydelle. On tiedetty pitkään, että nuoren ihmisen käytös ja maailmankuva muuttuvat merkittävästi vielä 18 ja 25 ikävuoden välillä. (Maailman Kuvalehti)

        Mistänäitäoikeintulee on monivuotinen inttäjä muutamalla nikillään tälläkin palstalla. Ei halua aitoa keskustelua, vaan hakee ärsyttämistä. Tällaisia tyyppejä löytyy mm. Youtubesta tuhansia ja tuhansia ja sellaiselle ihmiselle on siellä oma nimityskin, Karen. Ihmiset ovat ihastuneet omaan kykyynsä sepustaa samaa tavaraa vuodesta toiseen ja pyrkivät sillä ärsyttämään toisia. Tässä esimerkiksi Karen saa, mitä itse ansaitsi, kuten nämä palstatrolli-Karenit ja Kenit saavat kun faktat paljastuvat: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=kRExzp1Oiig


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistänäitäoikeintulee on monivuotinen inttäjä muutamalla nikillään tälläkin palstalla. Ei halua aitoa keskustelua, vaan hakee ärsyttämistä. Tällaisia tyyppejä löytyy mm. Youtubesta tuhansia ja tuhansia ja sellaiselle ihmiselle on siellä oma nimityskin, Karen. Ihmiset ovat ihastuneet omaan kykyynsä sepustaa samaa tavaraa vuodesta toiseen ja pyrkivät sillä ärsyttämään toisia. Tässä esimerkiksi Karen saa, mitä itse ansaitsi, kuten nämä palstatrolli-Karenit ja Kenit saavat kun faktat paljastuvat: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=kRExzp1Oiig

        Hui kauheaa. Mitä siis minulle oikein tapahtuu? Tippuuko tiiliskivi päähän kun menen ovesta ulos? Vai kaatuuko koko taloa niskaani? Vai liukastunko banaaniin? Marsujoukko hyökkää kimppuuni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh yeah. Päivi Räsänen was walking alone on a street. Someone should tell them that it's not safe as they may get attacked.

        Niin, transsukupuolisiset käyttävät itsestään englannin kielessä sanoja they/them.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh yeah. Päivi Räsänen was walking alone on a street. Someone should tell them that it's not safe as they may get attacked.

        "on a street"

        Kirjoitetaan määräisellä artikkelilla 'the' --> on the street


    • Anonyymi

      Kyllä kaikuttaa. Oikein hyvä esimerkki seksualisuutensa kanssa pahasti hukassa olevista nuorista. Oliko muuta?

      • Ai ehdiänkö olisi sinun mielestäsi jättää koulun ylästeeseen ja sen jälkeen ei muuta kuin hurmoskouksiiin mukaan ja ylistämään yötä päivää jumalaasi? Sekö olisi ollut heille se oikea polku?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai ehdiänkö olisi sinun mielestäsi jättää koulun ylästeeseen ja sen jälkeen ei muuta kuin hurmoskouksiiin mukaan ja ylistämään yötä päivää jumalaasi? Sekö olisi ollut heille se oikea polku?

        Harrastat turhanpäiväistä ja tietämätöntä kuittailua uskovaisuudesta. Meillä on uskovia presidenttejä ja ministereitä tunnetusti tässä maassa ollut ja on edelleen. Jos ei maan johtaminen osoita sinun mielestäsi älykkyyttä, niin sitten voit laittaa kommentointisi jäihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harrastat turhanpäiväistä ja tietämätöntä kuittailua uskovaisuudesta. Meillä on uskovia presidenttejä ja ministereitä tunnetusti tässä maassa ollut ja on edelleen. Jos ei maan johtaminen osoita sinun mielestäsi älykkyyttä, niin sitten voit laittaa kommentointisi jäihin.

        Niin mutta kun te fundut kuvittelette että tämän maan uskovat presidentit olisivat hihhuliporukkaa, jotka menevät nukkumaan ensi luettuaan muutaman luvun raamattua. Ja nyt kun Niinistö vahvistaa translain, niin siitähän tällä palstalla ei saa puhua tietenkään yhtään mitään.

        Mutta sen sijaan kun presidenti uudenvuoden puheen lopuksi sanoo, että "jumalan siunausta" niin kaikki tämän maan fundut kuvittelevat että se on selvä merkki siitä että he ovat teidän fundujen kavereita. Tästähän tällä palstalla tehtiin oikein aitolaisen toimesta oma aloitus.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin mutta kun te fundut kuvittelette että tämän maan uskovat presidentit olisivat hihhuliporukkaa, jotka menevät nukkumaan ensi luettuaan muutaman luvun raamattua. Ja nyt kun Niinistö vahvistaa translain, niin siitähän tällä palstalla ei saa puhua tietenkään yhtään mitään.

        Mutta sen sijaan kun presidenti uudenvuoden puheen lopuksi sanoo, että "jumalan siunausta" niin kaikki tämän maan fundut kuvittelevat että se on selvä merkki siitä että he ovat teidän fundujen kavereita. Tästähän tällä palstalla tehtiin oikein aitolaisen toimesta oma aloitus.

        >> te fundut kuvittelette että tämän maan uskovat presidentit olisivat hihhuliporukkaa, jotka menevät nukkumaan ensi luettuaan muutaman luvun raamattua <<

        Niinistön uskovaisuudesta en tiedä sanoa juuta enkä jaata, mihin ja miten hän uskoo. Mannerheim tunnetusti luki Raamattua. Kyösti Kallio myös. Ja ne monet uskovat kansanedustajat, jotka nyt istuvat eduskunnassa. He käyvät myös kristillisellä TV7:llä puhumassa, kuin myös seurakunnissa, joten luuloissa ei tarvitse elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> te fundut kuvittelette että tämän maan uskovat presidentit olisivat hihhuliporukkaa, jotka menevät nukkumaan ensi luettuaan muutaman luvun raamattua <<

        Niinistön uskovaisuudesta en tiedä sanoa juuta enkä jaata, mihin ja miten hän uskoo. Mannerheim tunnetusti luki Raamattua. Kyösti Kallio myös. Ja ne monet uskovat kansanedustajat, jotka nyt istuvat eduskunnassa. He käyvät myös kristillisellä TV7:llä puhumassa, kuin myös seurakunnissa, joten luuloissa ei tarvitse elää.

        Kristillisdemokraattien Antero Laukkanen perusti eduskuntaan rukous- ja raamattupiirinkin, josta hän on kertonut ihan julkisesti.

        "Meillä on Viikkopaussi torstaiaamuisin, joka on tunnin kestävä raamattupiirityyppinen rukoushetki. Lisäksi meillä on muutaman kansanedustajan isännöimä esirukousryhmä, joka kokoontuu viikoittain. Eduskunnan virkamiehillä on myös henkilöstön oma rukousryhmä."

        Kansanedustaja Antero Laukkanen paljastaa, mitä hallituksessa ja oppositiossa rukoillaan

        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kansanedustaja-antero-laukkanen-paljastaa-mita-hallituksessa-ja-oppositiossa-rukoillaan/


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> te fundut kuvittelette että tämän maan uskovat presidentit olisivat hihhuliporukkaa, jotka menevät nukkumaan ensi luettuaan muutaman luvun raamattua <<

        Niinistön uskovaisuudesta en tiedä sanoa juuta enkä jaata, mihin ja miten hän uskoo. Mannerheim tunnetusti luki Raamattua. Kyösti Kallio myös. Ja ne monet uskovat kansanedustajat, jotka nyt istuvat eduskunnassa. He käyvät myös kristillisellä TV7:llä puhumassa, kuin myös seurakunnissa, joten luuloissa ei tarvitse elää.

        Tuosta kirjoituksestasi saa käsityksen, että suurin osa kansanedustajista käy tuolla TV 7:lla puhumassa. Voitko kertoa ketkä ovat siellä todella käyneet puhumassa? Ynnä unohdit kokonaan että suurin osa kansanedusjista ei edes yritä toteuttaa lainsäändäntötyössä raamattuasi. Se kun ei määrää mihin suuntaan tämä maa suuntautuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisdemokraattien Antero Laukkanen perusti eduskuntaan rukous- ja raamattupiirinkin, josta hän on kertonut ihan julkisesti.

        "Meillä on Viikkopaussi torstaiaamuisin, joka on tunnin kestävä raamattupiirityyppinen rukoushetki. Lisäksi meillä on muutaman kansanedustajan isännöimä esirukousryhmä, joka kokoontuu viikoittain. Eduskunnan virkamiehillä on myös henkilöstön oma rukousryhmä."

        Kansanedustaja Antero Laukkanen paljastaa, mitä hallituksessa ja oppositiossa rukoillaan

        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kansanedustaja-antero-laukkanen-paljastaa-mita-hallituksessa-ja-oppositiossa-rukoillaan/

        Heh. Ja tuossa porukassa käy rukoilemassa siis sinusta suurin osa kansanedustajista? Niin ja kai tiedät että eduskuntaan on perustettu myös Kirsi Pihan toimesta rock-ryhmä, jonka tarkoitus oli vierailla eri artistien keikoilla. Plus että totta kai edukunnalla on myös oma urheilukerho, joka sekin saa tukea valtiota. Muitakin löytyy, valitse noista:

        https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/verkostot/Sivut/default.aspx

        https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/eduskunnan-kerhoissa-karaokea-feminismia-olutta-ja-moottoripyoria-naita-harrastusmahdollisuuksia-kansanedustajille-suodaan-80-000-euron-maararahalla/


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Tuosta kirjoituksestasi saa käsityksen, että suurin osa kansanedustajista käy tuolla TV 7:lla puhumassa. Voitko kertoa ketkä ovat siellä todella käyneet puhumassa? Ynnä unohdit kokonaan että suurin osa kansanedusjista ei edes yritä toteuttaa lainsäändäntötyössä raamattuasi. Se kun ei määrää mihin suuntaan tämä maa suuntautuu.

        >> suurin osa kansanedusjista ei edes yritä toteuttaa lainsäändäntötyössä raamattuasi. <<

        Eihän suurin osa kansanedustajista mitään uskovia olekaan, joten miksi ihmeessä he Raamattua toteuttaisivat...? Mutta ne kristityt edustajat ym., jotka uskovat Raamattuun, pyrkivät tekemään myös Raamattua kunnioittavaa päätöksentekoa, sen kuin pystyvät. Sen takia kait kristillisdemokraatit ovat nimeltään kristillis-demokraatteja, koska he kannattavat kristillisiä arvoja puolueessaan.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Tuosta kirjoituksestasi saa käsityksen, että suurin osa kansanedustajista käy tuolla TV 7:lla puhumassa. Voitko kertoa ketkä ovat siellä todella käyneet puhumassa? Ynnä unohdit kokonaan että suurin osa kansanedusjista ei edes yritä toteuttaa lainsäändäntötyössä raamattuasi. Se kun ei määrää mihin suuntaan tämä maa suuntautuu.

        Haloaa. Siis ketkä kansanedustajat käyvät TV 7 - ohjelmissa puhumassa? Saisko vastauksen kun näin täällä väitit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harrastat turhanpäiväistä ja tietämätöntä kuittailua uskovaisuudesta. Meillä on uskovia presidenttejä ja ministereitä tunnetusti tässä maassa ollut ja on edelleen. Jos ei maan johtaminen osoita sinun mielestäsi älykkyyttä, niin sitten voit laittaa kommentointisi jäihin.

        Haloaa. Siis ketkä kansanedustajat käyvät TV 7 - ohjelmissa puhumassa? Saisko vastauksen tähän kun näin täällä kerran väitit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> suurin osa kansanedusjista ei edes yritä toteuttaa lainsäändäntötyössä raamattuasi. <<

        Eihän suurin osa kansanedustajista mitään uskovia olekaan, joten miksi ihmeessä he Raamattua toteuttaisivat...? Mutta ne kristityt edustajat ym., jotka uskovat Raamattuun, pyrkivät tekemään myös Raamattua kunnioittavaa päätöksentekoa, sen kuin pystyvät. Sen takia kait kristillisdemokraatit ovat nimeltään kristillis-demokraatteja, koska he kannattavat kristillisiä arvoja puolueessaan.

        Olipas todella "syvällistä" teksitä. Mutta haloaa. Siis ketkä kansanedustajat käyvät TV 7 - ohjelmissa puhumassa? Saisko vastauksen kun näin täällä väitit.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Haloaa. Siis ketkä kansanedustajat käyvät TV 7 - ohjelmissa puhumassa? Saisko vastauksen kun näin täällä väitit.

        Kristityt. Puhuin kommentissani siis kristityistä edustajista ym., enkä kaikista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt. Puhuin kommentissani siis kristityistä edustajista ym., enkä kaikista.

        Yhtäkään sellaista ei löydy arkin etusivulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt. Puhuin kommentissani siis kristityistä edustajista ym., enkä kaikista.

        Siis ketkä? Nimet? Kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt. Puhuin kommentissani siis kristityistä edustajista ym., enkä kaikista.

        Kirjoitit sanatarkasti näin:

        "Ja ne monet uskovat kansanedustajat, jotka nyt istuvat eduskunnassa. He käyvät myös kristillisellä TV7:llä puhumassa."

        Ketä ovat siis nämä monet uskovat kansanedustajat jotka käyvät TV 7 - ohjelmassa puhumasssa? Pääpaino sanalla "monet".


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Heh. Ja tuossa porukassa käy rukoilemassa siis sinusta suurin osa kansanedustajista? Niin ja kai tiedät että eduskuntaan on perustettu myös Kirsi Pihan toimesta rock-ryhmä, jonka tarkoitus oli vierailla eri artistien keikoilla. Plus että totta kai edukunnalla on myös oma urheilukerho, joka sekin saa tukea valtiota. Muitakin löytyy, valitse noista:

        https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/verkostot/Sivut/default.aspx

        https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/eduskunnan-kerhoissa-karaokea-feminismia-olutta-ja-moottoripyoria-naita-harrastusmahdollisuuksia-kansanedustajille-suodaan-80-000-euron-maararahalla/

        >> tuossa porukassa käy rukoilemassa siis sinusta suurin osa kansanedustajista? <<

        Missään en tuollaisia ole väittänyt.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kirjoitit sanatarkasti näin:

        "Ja ne monet uskovat kansanedustajat, jotka nyt istuvat eduskunnassa. He käyvät myös kristillisellä TV7:llä puhumassa."

        Ketä ovat siis nämä monet uskovat kansanedustajat jotka käyvät TV 7 - ohjelmassa puhumasssa? Pääpaino sanalla "monet".

        Siis jos viittaat Antero Laukkasen pitämään "keskusteluohjelmaan" niin kyllä pitää melkoinen taukki olla jos ei ymmärrä että kyseessä on Laukkasen vaaliohjelma. Ja tuonne hän kutsuu keskustelemaan itsensä kanssa samaa mieltä olevia edustajia. Mutta kyseessä ei todellaan ole "monet" vaan muutamat. Sinulla on vähän hakusessa nuo sinun termisi....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Siis jos viittaat Antero Laukkasen pitämään "keskusteluohjelmaan" niin kyllä pitää melkoinen taukki olla jos ei ymmärrä että kyseessä on Laukkasen vaaliohjelma. Ja tuonne hän kutsuu keskustelemaan itsensä kanssa samaa mieltä olevia edustajia. Mutta kyseessä ei todellaan ole "monet" vaan muutamat. Sinulla on vähän hakusessa nuo sinun termisi....

        En tiedä sellaisesta keskusteluohjelmasta mitään. Luettelin niitä kristittyjä poliitikkoja, jotka ovat jossain ohjelmissa Seiskalla esiintyneet. Mutta nimikommentti poistettiin ylläpidon toimesta. Joten kaiva itse Googlesta nimiä hakusanalla TV7 ja kansanedustaja. Ne ohjelmat kyllä löytyvät Seiskan ohjelma-arkistosta, joilla he ovat esiintyneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä sellaisesta keskusteluohjelmasta mitään. Luettelin niitä kristittyjä poliitikkoja, jotka ovat jossain ohjelmissa Seiskalla esiintyneet. Mutta nimikommentti poistettiin ylläpidon toimesta. Joten kaiva itse Googlesta nimiä hakusanalla TV7 ja kansanedustaja. Ne ohjelmat kyllä löytyvät Seiskan ohjelma-arkistosta, joilla he ovat esiintyneet.

        Mieti myös miksi ylläpito poisti nimesi....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Mieti myös miksi ylläpito poisti nimesi....

        Sinä kysyit, ainakin kolmessa eri kommentissa nimiä, ja minä vastasin. Jos ylläpito sitten poistaa vastaukseni, niin miksi minä sitä miettisin. Kaikki ovat julkisesti tunnustautuneet kristityiksi, jotka mainitsin. Ja kaikki ovat esiintyneet Seiskalla julkisesti nimillään ja kasvoillaan. Ja kaikki ohjelmat löytyvät Seiskan arkistosta, joka sekin on julkinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kysyit, ainakin kolmessa eri kommentissa nimiä, ja minä vastasin. Jos ylläpito sitten poistaa vastaukseni, niin miksi minä sitä miettisin. Kaikki ovat julkisesti tunnustautuneet kristityiksi, jotka mainitsin. Ja kaikki ovat esiintyneet Seiskalla julkisesti nimillään ja kasvoillaan. Ja kaikki ohjelmat löytyvät Seiskan arkistosta, joka sekin on julkinen.

        Tästä ketjusta on tähän mennessä poistettu kolme kommenttia. Olivatko ne kaikki sinun?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästä ketjusta on tähän mennessä poistettu kolme kommenttia. Olivatko ne kaikki sinun?

        Ovat ne hänen. Kertoo aika paljon...


    • Anonyymi

      Mikä tahansa mainitsemistasi attribuuteista voi ihan hyvin osua kohdalle kenen tahansa nuoren kohdalla. Ehkä lisämääre 'häiriintynyt' hieman rajaa. Toisaalta se saattaa tuossa liittyä vain psykopaatteihin.

    • Anonyymi

      Juu näyttää siltä, että Setan opit ovat menneet perille. Ikävä että Suomen nuoret ovat näin aivopestyjä. Itse toivoisin, että nuoret ajattelisivat omilla aivoillaan. Ei se sukupuoli mihinkään häviä ajattelisivat siitä minkä ideologien pohjalta hyvänsä. Sukupuoli on biologinen fakta.

      • Joopa joo. Teidän "omilla aivoilla" ajattelu on sitä, että pitää uskoa jumalaan, koska muuten joutuu helvettin tuleen. Tämä on toteen näytetty fakta monta kertaa...


      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Arvelisin kuitenkin että tässä lienee ollut varsin valikoiva otanta haluttuun lopputulokseen, vaikea uskoa että kaikki tuon ikäiset nuoret olisivat noin aivopestyjä.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Joopa joo. Teidän "omilla aivoilla" ajattelu on sitä, että pitää uskoa jumalaan, koska muuten joutuu helvettin tuleen. Tämä on toteen näytetty fakta monta kertaa...

        Jumala on kaiken luonut, myös ihmiset. Sen valossa olisi aika kumma juttu, jos hän siirtäisi kruunun omasta päästään luomilleen ihmisille niin, että Jumalaa itseään vietäisiin ihmisten tahdosta kuin pässiä narussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kaiken luonut, myös ihmiset. Sen valossa olisi aika kumma juttu, jos hän siirtäisi kruunun omasta päästään luomilleen ihmisille niin, että Jumalaa itseään vietäisiin ihmisten tahdosta kuin pässiä narussa.

        Jaa. Että jumalasi on luonut kaiken? Siis myös itsensä? Mistä hän muuten olisi tullut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Arvelisin kuitenkin että tässä lienee ollut varsin valikoiva otanta haluttuun lopputulokseen, vaikea uskoa että kaikki tuon ikäiset nuoret olisivat noin aivopestyjä.

        Vai että "valikoiva valinta". Ja kuka tuon valinnan on tehnyt ja millä peusteella? Kuka on siis soittanut lehdestä koululle ja sanonut että pitäisi valita nyt neljä oppilaista, jotka on hyvin aivopesty, jotta voitaisiin tehdä lehtijuttua?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Joopa joo. Teidän "omilla aivoilla" ajattelu on sitä, että pitää uskoa jumalaan, koska muuten joutuu helvettin tuleen. Tämä on toteen näytetty fakta monta kertaa...

        Jaa ottaako koville huomata, ettei kaikki usko Setan hölynpölyä.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Jaa. Että jumalasi on luonut kaiken? Siis myös itsensä? Mistä hän muuten olisi tullut?

        Tämä kysymys toivottavasti kertoo sinulle, kuinka rajallinen ihminen on, koska ei osaa kuvitellakaan sellaista kuin aina olemassa ollut olento, jota kukaan ei ole luonut. Raamatun mukaan me elämme "hänessä" ja että hän on kaikkialla läsnäoleva. Se viittaa siihen, että Jumala on jokin, jota kukaan ei ole luonut, vaan hän on aina ollut ja hänestä on kaikki muu saanut syntynsä. Universumin kokoakaan ei kukaan tiedä. Rajoja ei ole selvillä. Universumi saattaa olla mitä tahansa. Koko universumi voi olla vaikka kasauma Jumalan kämmenellä. Samoin emme tajua Jumalan itsensä olemusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kysymys toivottavasti kertoo sinulle, kuinka rajallinen ihminen on, koska ei osaa kuvitellakaan sellaista kuin aina olemassa ollut olento, jota kukaan ei ole luonut. Raamatun mukaan me elämme "hänessä" ja että hän on kaikkialla läsnäoleva. Se viittaa siihen, että Jumala on jokin, jota kukaan ei ole luonut, vaan hän on aina ollut ja hänestä on kaikki muu saanut syntynsä. Universumin kokoakaan ei kukaan tiedä. Rajoja ei ole selvillä. Universumi saattaa olla mitä tahansa. Koko universumi voi olla vaikka kasauma Jumalan kämmenellä. Samoin emme tajua Jumalan itsensä olemusta.

        Kuule luo vaikka tuosta niin voit päästä asiassa eteenpäin...

        https://www.duodecimlehti.fi/duo15303


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kuule luo vaikka tuosta niin voit päästä asiassa eteenpäin...

        https://www.duodecimlehti.fi/duo15303

        "Alkuräjähdysteoria ei tarkoita maailmankaikkeuden syntymistä yhdestä pisteestä. Itse asiassa nyt uskotaan....."!!!!!!! Uskotaan.... uskotaan....

        Nyt uskotaan, joo joo......


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Alkuräjähdysteoria ei tarkoita maailmankaikkeuden syntymistä yhdestä pisteestä. Itse asiassa nyt uskotaan....."!!!!!!! Uskotaan.... uskotaan....

        Nyt uskotaan, joo joo......

        Siis sinullekko tiede on pelkkä "joo, joo-pelleily". Kuule kun se tietokone jolla kirjoitat ei taatusti ole syntynyt rukouksen eikä edes raamatusi voimalla, vaan se on tieteen "jäljiltä" syntynyt sovellus. Lue enemmän ja luule vähemmän.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kuule luo vaikka tuosta niin voit päästä asiassa eteenpäin...

        https://www.duodecimlehti.fi/duo15303

        Kaikkea sinä kans eteeni tuot. Duodecim on ihan tuttu sivusto, koska olen hoitoalan koulutuksen saanut. Mutta enpä kyllä ole ennen törmännyt siellä universumin synnystä kertoviin juttuihin. Onkohan niillä ollut pulaa alan aiheista, kun on tarvinnut maailmankaikkeuden asioihinkin puuttua. 😂 Olisivat pysytelleet vaan lääketieteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alkuräjähdysteoria ei tarkoita maailmankaikkeuden syntymistä yhdestä pisteestä. Itse asiassa nyt uskotaan....."!!!!!!! Uskotaan.... uskotaan....

        Nyt uskotaan, joo joo......

        Tuo on totta että nykyiset poliitikot ym. ovat pilanneet meidän uskovien aloittaman tieteen, minkä aidot saavutukset tietokoneineen ja liikkumisvälineineen ovat mittaamattomat. Mutta kun poliitikot ottivat tämän tieteen haltuunsa ja alkoivat pakottaa tiedemiehiä tuottamaan vallanhimoisille ihmisille ns. oikeita tuloksia niin kaikki pilattiin. Nykyinen tiede on vain poliitikkojen jatke ja ase niitä muita vastaan ja "tieteen" tulokset mitä sattuu.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kuule luo vaikka tuosta niin voit päästä asiassa eteenpäin...

        https://www.duodecimlehti.fi/duo15303

        Jumala on kaikkialla läsnäoleva Henki. Taivaisiin ja taivasten taivaisiinkaan hän ei mahdu. Siitä tiedosta sitten eteenpäin Jumalan olemuksen ymmärtämisessä. Duodecimistä ei selitystä Jumalalle löydy.


      • "Itse toivoisin, että nuoret ajattelisivat omilla aivoillaan. "

        Taitaa olla niin, että nuoret oikeasti ajattelevat omilla aivoillaa, mutta sinua kiusaa se, etteivät he ole samaa mieltä kanssasi?


    • Anonyymi

      Se on selvää jos ns. transnuoret pakotetaan poliittisin operaatioin leikkelyttämään itseään tai muuten saamaan hormonihoitoja niin heidän elämänsä tuhotaan ja seuraukset näiden ihmisten kannalta ovat hirveät kun katumus iskee - ei siitä enää ilman aineiden käyttöä, syrjäytymistä ja itsemurhia mitenkään edes voi selvitä.

      • Anonyymi

        Suomessa pakottaminen mainitsemiisi tekoihin vaikuttaa rikokselta. Osaatko kertoa tapahtuuko tuollaista oikeassa elämässä ja miksi uhri sekä muut havainnoijat eivät ilmoita pakottamisesta viranomaisille?


      • Niin sinusta on parempi että heidän viedään ehetyshoitoihin, joilla heille opetetaan oppimaan ulkoa raamattua ja kumartamaan vain yhteen suuntaan. Ynnä heidän psyykettä "parannetaan" huomattavasti sillä, että heille toistetaan että "jos et usko jumalaan, niin joudut helvetin tulee paistumaan ikuisuudeksi". Kyllä siinä silloin psyyke varmaan parantuu...


      • "Se on selvää jos ns. transnuoret pakotetaan poliittisin operaatioin leikkelyttämään itseään tai muuten saamaan hormonihoitoja..."

        Jos sinulla on oikeasti tietoa, että näin tapahtuu, tee ihmiseessä siitä rikosilmoitus!

        Onneksi tuli uusi laki, eikä tosiaan enää kenenkään ole pakko noin tehdä, jotta voi korjata henkkareihinsa sukupuolensa :D


    • Nuoret eivät tosiaan tee asiasta ongelmaa, joten pahin ongelma lienee juuri keski-ikäisillä?

      ”Olen ei-binäärinen ja moni kaverini on myös. Se näkyy siis ihan joka päivä, mutta ei vaikuta meidän arkeemme erityisesti…”
      ”En muuten normaalielämässä mieti sukupuolen konseptia…”
      ”Tulee huomaamatta vältettyä sukupuolitettuja termejä. Ei ole vaikeaa puhua ei-sukupuolitetuilla termeillä Suomessa.”

      ”Se, ettei laki koske alaikäisiä eli alaikäinen ei voi korjata sukupuolimerkintäänsä väestörekisteriin, ei aiheuta nuorissa tyytyväisyyttä. Peukut kääntyvät alaspäin.
      – En näe syytä, miksei se koskisi alaikäisiä...”

      ”…etteivät nuoret loppujen lopuksi välitä esimerkiksi vanhemman sukupolven mielipiteistä liittyen sukupuolen moninaisuuden kehitykseen yhteiskunnassa.”

      Eli nuoret ovat tasapainoisempia ja osaavat ottaa ihmiset ihmisinä vastaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1724
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1035
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      921
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      853
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      812
    8. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      803
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      803
    Aihe