Henkilöauton sisätilan pitäminen lämpimänä vie enemmän energiaa kuin nykyaikaisen omakotitalon pitäminen lämpimänä.
Ihmekös tuo, koska auto on kuin 1700-luvun talo: yksinkertaiset ikkunalasit, ei lämpöeristeitä (ilmaeristeinen), ei lämmön talteenottoa, metallirakenteita jne.
Tähän on historiallinen syy: polttomoottorin surkeasta hyötysuhteesta johtuen lämmintä vettä on riittänyt loputtomiin ja eristykseen ei ole tarvinnut panostaa yhtään.
Milloin sähköautoihin saadaan kunnon lämpöeristys? Eristys perustuu ilmaan/kaasuun eli se ei paljoa paina. 50 000 euron sähköautossa muutaman kympin tai satasen lisäkustannus ei hirveästi haittaa. Akku pitäisi eristää ns. supereristeillä jolloin se pysyisi lämpimänä pitkänkin pakkasjakson yli. Jäähdytys sitten pitäisi rakentaa nestekierrolla.
Milloin sähköautoissa aletaan kiinnittämään huomiota lämpöeristykseen? Kulutus tippuisi paljon.
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Wåei sähköautossa ole muuta kuin kallis ja painava akku. 2oookg
Muutoin ovat kuin kivi rekiä ei mitään ominaisuuksia jitka olis hyviämjantoimivia
Tesla myynti
Ei tesla myyjällökäön ole omaa autoo v aan yeiyysken laina auto
Jolla leijaa ja ajelee vuokra yksiöönsä- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17736939o
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
"Akku pitäisi eristää ns. supereristeillä jolloin se pysyisi lämpimänä pitkänkin pakkasjakson yli. "
Miksi sen akun pitäisi pysyä lämpimänä kun auto on parkissa monta päivää? Et taida ymmärtää tekniikasta yhtään mitään.
Ei ladattu sähkö katoa akusta mihinkään vaikka se on kylmä. Ainoa asia johon lämpötila vaikuttaa on se ampeerimäärä jota akku voi ottaa vastaan tai luovuttaa.- Anonyymi
Kommenttisi on ristiriitainen, nimenomaan akun pitäisi pysyä lämpimänä,jos auto seisoo parkissa, eikä lämmitys mahdollisuutta ole, jotta se liikkeelle lähdettäessä,olisi jo valmiiksi edes vähän lämmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi on ristiriitainen, nimenomaan akun pitäisi pysyä lämpimänä,jos auto seisoo parkissa, eikä lämmitys mahdollisuutta ole, jotta se liikkeelle lähdettäessä,olisi jo valmiiksi edes vähän lämmin.
Ei akun tarvitse olla lämmin kun autolla lähdetään ajamaan. Siihen ei ole mitään syytä.
Ainoastaan kun pikalatauksessa on hyvä että akku on lämmin niin se pystyy ottamaan enemmän virtaa. Muuten lämpöä ei tarvita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi on ristiriitainen, nimenomaan akun pitäisi pysyä lämpimänä,jos auto seisoo parkissa, eikä lämmitys mahdollisuutta ole, jotta se liikkeelle lähdettäessä,olisi jo valmiiksi edes vähän lämmin.
Autot tosiaan lämmittää akkua jatkuvasti jos laturi on kytkettynä. Tämä vie 2-8kWh vuorokaudessa pakkasesta ja autosta riippuen.
kannattaa huomaa että sähköauton akku ei anna kovin hyvin virtaa jos akku pääse kokonaan jäähtymään hyvin kylmäksi.
Joissain autoissa jopa takuu loppuu jos akku jäätyy tarpeeksi kylmäksi (VW). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autot tosiaan lämmittää akkua jatkuvasti jos laturi on kytkettynä. Tämä vie 2-8kWh vuorokaudessa pakkasesta ja autosta riippuen.
kannattaa huomaa että sähköauton akku ei anna kovin hyvin virtaa jos akku pääse kokonaan jäähtymään hyvin kylmäksi.
Joissain autoissa jopa takuu loppuu jos akku jäätyy tarpeeksi kylmäksi (VW).Kylläpä taas tollakko esittelee tyhmyyttään. Pelkkää puppua koko viesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autot tosiaan lämmittää akkua jatkuvasti jos laturi on kytkettynä. Tämä vie 2-8kWh vuorokaudessa pakkasesta ja autosta riippuen.
kannattaa huomaa että sähköauton akku ei anna kovin hyvin virtaa jos akku pääse kokonaan jäähtymään hyvin kylmäksi.
Joissain autoissa jopa takuu loppuu jos akku jäätyy tarpeeksi kylmäksi (VW).Kerro toki tarkemmin tuosta takuun loppumisesta kylmässä.
- Anonyymi
Sinun kannattaisi ilmoittautua töihin jonkun sähköautoja tekevän firman kehitysosastolle.
Varmaan kukaan ei ole tuota miettinyt aiemmin ja siksi ei ole tehty kuten ideoit, vaan muutaman tuhannen tyhmän, alaa opiskelleen ja kokeneen insinöörin ajatusten mukaan 🙄 - Anonyymi
Siihen kiinnitetään huomiota jo nyt. Premium-autojen koteloissa on eristävät vaahtomuovit jo pelkästään äänieristyksen takia. Uusissa tesloilla etusivulasit on tuplalasia joka eristää paremmin. On myytävänä laseihin kiinnitettäviä lisäeristeitä. Akuissa on sen verran massaa suhteessa pinta-alaan ettei ne hetkessä jäädy parkissakaan. Tietty jonkunlainen ohut lisäeriste talveen ja samalla lisäsuoja kolhuille voisi olla hyvä optio akun pohjaan nyt kun Suomessa on kaikki kauhuissaan että seuraava lumipaakku johtaa katsastushylkyyn ja lunastukseen...
- Anonyymi
Tein Teslaan koolaukset ja vedin karhuntaljat seiniin ,kattoon ja lattiaan.Verhoilin mäntypaneelilla. Tuplalasit kun vielä vaihdan ,niin lämmin on.
- Anonyymi
Juu, tuohan on helppo tehdä ihan itse, uretaanivaahtoa vaan kaikki kotelot ja ovet täyteen, ja lämpöä riittää.
- Anonyymi
Sammalta kasvattaa katolle ja hometta sisäpintaan?🙃
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822