Onko sinulla ollut ongelmia pankkiasioinnissa ?

Anonyymi-ap

IS kirjoittaa erään tarinan: "Pankissa ei vastattu puhelimeen, joten ikä­ihminen ei syönyt kahteen päivään
Käyttökatkoja sattuu, se on pankeissa arkea. Mutta puhelimeen pitäisi vastata aina, kirjoittaa erikoistoimittaja Heidi Hagelin.

Toimittaja Heidi Hagelin: "EHTI MENNÄ hämmästyttävän pitkä aika ilman, että kukaan otti yhteyttä ja kertoi ikäihmisten ongelmista pankkien kanssa. Yhteydenottojen vähyyden vuoksi kuvittelin – virheellisesti – että asiat olisivat alkaneet sujua paremmin.

Kunnes arjen ongelmat kävivät taas ilmeisen selviksi.

Pankkien verkkosivuilla ja mobiilisovelluksissa on käyttökatkoja. Se on täysin normaalia ja usein pankit ilmoittavat asiasta etukäteen. Sitäkin sattuu, että käyttökatko iskee pyytämättä ja yllättäen.

Mutta sitä ei pitäisi tapahtua koskaan, ettei kukaan vastaa pankissa puhelimeen.

SEURAA SURULLINEN kertomus noin 80-vuotiaasta henkilöstä, joka ei pankin käyttökatkoksen vuoksi tiennyt, onko eläke tullut tilille. Hän yritti soittaa pankkiin, mutta puolentoista tunnin jonotuskaan ei auttanut: kukaan ei vastannut puhelimeen.

Vaikka käyttökatko aikanaan loppui, pankin mobiilisovelluksen käyttö on hänelle välillä hankalaa. Lapset ovat opettaneet käyttöä useampaan kertaan, mutta päivityksissä sovellukset usein hieman muuttuvat, eikä näkymä enää ole täysin sama kuin se, millä käyttöä on opeteltu.

Lopputulos oli, että henkilö oli kaksi päivää syömättä, koska hän ei halunnut mennä kauppaan ilman varmuutta siitä, onko eläke tilillä.

KUN TILANNE SELVISI hänen lapsilleen, nämä kysyivät, miksei vanhempi ollut kertonut asiasta.

Koska hän ei halunnut häiritä aikuisia lapsiaan, joiden olettaa olevan kiireisiä töissä.

Eikä se katso ikää – ihminen haluaa hoitaa asiansa itse.

Se olisi onnistunut, jos joku pankissa olisi vastannut puhelimeen.

Hieman vastaavanlainen tilanne on kuulemma ollut ennenkin. Myös silloin vanhempi yritti soittaa pankkiin saadakseen itselleen ajan, että olisi päässyt hoitamaan asioitaan. Kukaan ei vastannut eikä koskaan soittanut takaisin.

Sillä kertaa asia hoitui niin, että henkilön aikuinen lapsi laittoi omalle pankin yhteyshenkilölleen viestin: ”Pitääkö meidän koko perheen muuttaa rahamme toiseen pankkiin vai voisiko joku nyt antaa vanhemmalleni ajan konttoriin?”.

Ja kas. Pankkiaika vanhemmalle löytyi heti.

Ilta-Sanomat/Heidi Hagelin 9.2.2023

50

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole ollut ongelmia pankkien kanssa. Ja eläke on joka kuukauden samana päivänä tilillä , joten hyvin on hoitunut

      • Anonyymi

        Minulle ei ole koskaan tullut mieleenkään tarkistaa, onko eläke tullut tililleni, tottakai on. Ja olen siirtänyt kaikki laskuni E- laskuiksi, niin että en koskaan joudu viemään hiekkaa kengissäni pankkisaliin. Olen varmaan unelma- asiakas. Ei näy, ei kuulu.


    • Anonyymi

      Tänä aamuna viimeksi oli pankista johtuva ongelma. Ruuan verkkokaupasta
      oli ilmoitettu tekstarilla klo 6.30, että tilaamaani ruoka ei voi toimittaa kotiin,
      koska maksu ei ollut mennyt perille. Heräsin klo 8. Soitin tekstarissa
      annettuun numeroon, jossa neuvottiin tarkistamaan onko tililläni katetta.

      Vähän myöhemmin selvisi, että syy oli joku pankin käyttökatkos.
      Koska ruuat oli kerätty ja saman kohtalon oli kokenut muutaman muukin
      asiakas, verkkokaupassa oli sitten ystävällisesti päätetty toimittaa ruoka
      asiakkaille silti, luotolla. Uusi maksulinkki tuli sähköpostiin myöhemmin.

      Onneksi katkos ei ollut pitempi. Kuljettajalle ei voi enää maksaa ruokia
      hänen niitä tuodessaan. Aikaisemmin oli sekin mahdollisuus,
      kuljettajalla oli maksupääte mukana. Se hidasti jakelua.
      Ruoka maksetaan nyt tilattaessa verkkopankissa.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko, että tilaukset maksetaan enne toimittamista? Se on kirjaimellisesti sian ostamista säkissä! - Entä, jos tilataan tuotetta, joka on lopussa? Kuinka ostos hyvitetään? Tai jos on toimitettu väärä tuote?
        Onneksi pääsen vielä itse myymälään.


    • Anonyymi

      Pankit lopettavat Skandinavisen hyvinvointi ideologian.

      Ei enää sellaista ole juuri sikapankkien takia.


      Ei ne toimineetkaan palvelut koskaan.

    • Anonyymi

      Yksi tiliote kassalla tulostettuna 4 euroa

      Yksi laskun maksu kassalla on 5 euroa


      Eikä pankki taivu vaatimuksissaan vaikka kuolisi

      • Anonyymi

        Ei tämä hankala aika ole pysyvää. Joten älkää masentuko. Asioita hoidetaan myöhemmin toisella tapaa ihmisten ehdoilla enemmän. Väärintekijät joutuvat asemistaan pois. Pankit kuriin.
        Maailma on muutoksessa parempaan vaikka siltä ei näytä.Asioita tapahtuu taustalla ja muutoksia kohti parempaa.
        --Minäkin pienessä kunnassa asuva tilaan K verkkokaupan kautta ruokaa kotiin ja maksan sen tuotaessa kortilla. Tuontipäivät väheni viikonloppuun 1 kertaan viikko vuoden alussa. Täytyy yrittää nyt joka toinen viikko jos itse pystyy käymään välillä taksilla tai sitten joka viikko tilatttava. Jos maksukortti maksu ei kelpaa niin on ostettava laskulla. Tai muutettava pankkia. En käytä maksu korttia verkkopankissa joka on vain netti ostoksiaja satunnaisia laskuja varten. Suoramaksu käytössä.
        Pankkien kanssa asiointi sujunut.


      • Anonyymi

        Ei varmasti, kapitalistinen pankinjohtaja hyötyy muiden kärsimyksistä. Valtaa on annettu käyttäytyä röyhkeästi eikä näy olevan ongelma. Hävetköön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä hankala aika ole pysyvää. Joten älkää masentuko. Asioita hoidetaan myöhemmin toisella tapaa ihmisten ehdoilla enemmän. Väärintekijät joutuvat asemistaan pois. Pankit kuriin.
        Maailma on muutoksessa parempaan vaikka siltä ei näytä.Asioita tapahtuu taustalla ja muutoksia kohti parempaa.
        --Minäkin pienessä kunnassa asuva tilaan K verkkokaupan kautta ruokaa kotiin ja maksan sen tuotaessa kortilla. Tuontipäivät väheni viikonloppuun 1 kertaan viikko vuoden alussa. Täytyy yrittää nyt joka toinen viikko jos itse pystyy käymään välillä taksilla tai sitten joka viikko tilatttava. Jos maksukortti maksu ei kelpaa niin on ostettava laskulla. Tai muutettava pankkia. En käytä maksu korttia verkkopankissa joka on vain netti ostoksiaja satunnaisia laskuja varten. Suoramaksu käytössä.
        Pankkien kanssa asiointi sujunut.

        Miten niin pankit kuriin ?
        Nämä asiat ovat maailman laajuisia , joten joka maassa on systeemit muutettu mitä tulee pankkipalveluiden, ja yleensä ne hoidetaan netin kautta nykyisin.
        Joten meidän vanhempien pitäisi yrittää pysyä mukana näissä asioissa, sillä niitä ei tulla enää muuttelemaan entiselleen.
        Ja toivon mukaan ihminen joka ei osaa itse näitä asioita hoitaa, saisi kuntien puolesta apua niiden hoitamiseen.


    • Anonyymi

      Puhelimeton ei saa mitään palveluja enää pankissa

      eli kun ei ole puhelinta, niin ei kannata tiliä hankkia

      • Anonyymi

        Kyllähän se puhelin on nykyaikana hyvä olla kaikilla , eikä se niin vaikeaa ole se oppia sitä käyttämään.
        Nykyaika asettaa uusia vaatimuksia jokaiselle, mutta se vanha tyyli ei palaa enää takaisin


      • Anonyymi

        Puhelintoiminta pelkkää lisärahastusta koska päättäjät ovat täysin munattomia olemaan kansalaisten asialla. Herrojen asialla ovat nekin, aina.


    • Anonyymi

      Ihan asiaa kirjoitit tämän päivän palvelusta silloin kun on yhteys vain puhelimella ihan mihin vain.Oli kyse pankista, vakuutuslaitos tai ihan Helen sähkö.Kaikki toimi verkko tunuksilla ja osote www.se ja se. Esim soitat korona rokote piste ja muka takaisin soitto,ei välttämättä koskaan.Sama on muu sairaan hoito.Käteisrahalla ei vanhus saisi muiden asiakkaiden mielestä maksaa.Hidastaa kaupan kassan työtä ymm.Kun haurain käsin etsii lompakosta kolikoita ja seteleitä.Hidasta on myös se osoto /ostos kauppa kasiin pakata. Ihmiset unohtaa kerran hekin vanhoja.Itse siirryin Nordeasta S-Pankkin.Samalla lopetin pankki tunuksien käytön,S-Pankki palvele hyvin iäkäitä jokaisess prismassa on palvelupiste, Auki maanantaista lauantaihin.Vain sunnuntai kiinni.Pitkät aukiolo ajat,Velkaaei ole,ei omaisutta. Työn teolla ansaittu eläke tulee eläkelaitos tilille aina.Lähetä kotia joka tammikuu ilmoitus eläkkeen maksupäivästä joka kuukausi ja suman.A4 paperilla.eli nyt tuli 2023 tiedote, 12 kuukauden. Se eläke on 100% tilillä mitä ilmoittavat joka kuukausi päivän.Sanon ei ole sähköposti osoite,ei pankki tunuksia.Niin posti tulee kaikesta paperisena kotiin.tilioteetkin.sairalan ekipriisit.Kuin pydän terveyskeskus käyneitä,mutaman päivän pästä sietä lukulta A4 paperin.Mitä kirjoitanut läkäri tai hoitaja käynistäni.Kun S-pankki suoramaksuna menen peruslaskut ,niistä ei menen erikseen kuluja.Rahaa voin nosta jokainen S-ketun kaupan kassa,tai toki kaikki automatit.

    • Itse en ole vuosiin pankkikonttoria tarvinnut, mutta kyllä ihan hirvittää ajatella, kuinka paljon joutuu ihmiset maksamaan laskujensa maksusta, kun konttorissa asioivat.
      Vielä jonottamaan, pitkiä matkoja kulkemaan, kun ei konttoreitakaan enää paljon ole.
      Toisaalta sanotaan, että kaikille pitäisi olla tasapuoliset palvelut, vaan ei ole.
      Eivät kaikki voi syystä tai toisesta digivehkeitä käyttää.
      Varsinkin vanhempi väki, usein vielä vähätuloisempi tämän röyhkeän palvelumaksusysteemin rahastamiksi joutuvat.
      Itse yllätyin verotoimiston palvelusta myönteisesti.
      Jätin soittopyynnön. Melkein heti soitettiin. Tarvitsin tili- ja viitenumeron.
      Kysyi, haluanko, että lähettää kirjeellä vai sanooko tässä.
      Yllätyin kirjemahdollisuudesta, jonka tietysti valitsin.

    • Anonyymi

      En kyllä täysin ymmärtänyt aloituksessa mainitun ongelman ydintä? Onko kyse siitä ettei ko. ikäihmisellä ole mitään korttia vaan hän hakee aina käteistä pankin konttorista? Menee kyllä vaikeamman kautta kun eihän niitä konttoreitakaan ole enää oikein missään, asun isolla väestöltään kasvavalla paikkakunnalla etelä- Suomessa eikä täällä ole enää vuosiin ollut sellaista konttoria jossa olisi virkailijakin paikalla.

      • Anonyymi

        Kyllä Helsingissä ainakin on


      • Anonyymi

        Kyllähän pankkikortti täytyisi olla. Sillä saa ottoautomaatilta "mania,
        samalla tarkistaa tilinsä. Kun kympin nostaa, saa samalla kuitin mitä
        jäänyt tilille. Voi kyllä saldon takistaa pelkästäänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Helsingissä ainakin on

        Mutta se ei poista sitä faktaa ettei minun asuinpaikkakunnallani melko lähellä Helsinkiä ole yhtään perinteisesti toimivaa pankkikonttoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se ei poista sitä faktaa ettei minun asuinpaikkakunnallani melko lähellä Helsinkiä ole yhtään perinteisesti toimivaa pankkikonttoria.

        Ei, mutta luulisin, että tuo olikin vastaus tähän kommenttiisi:
        "Menee kyllä vaikeamman kautta kun eihän niitä konttoreitakaan ole enää oikein missään".

        Minä asun pienessä kaupungissa ja minun pankilla on toimipiste, jossa pääsen livenänä asioimaan, jos tarve olisi.


      • Anonyymi

        Minun edesmennyt äitini ei koskaan oppinut ymmärtämään näitä pankkiasioita vaan käveli kerran kuukaudessa pankkiin nosti koko eläkkeensä . Vaikka olin hommannut hänelle pankkikortin millä olisi helpompi hoidella asiat, niin ei ymmärtänyt vaan jatkoi itsepäisesti omalla tyylillään.
        Joten kaikille ,e ei mene jakeluun nämä nykyajan jutut , vanhemmilla pitäisi olla jokin asiamies joka auttaisi asioiden hoitamisessa , toiset kyllä oppivat vielä 80 ikäisenäkin käyttämään digitaalisia asioita , toiset ei , joten ihmiset ovat erilaisia .


    • Anonyymi

      Katsokaapa tästä kertomus

      joka alkaa näin

      Iso-Antti
      17:29

      Minulla on iäkäs täti, joka on tavallisesti ja monessa asiassa terävä kuin mikä, mutta digiasiat menee usein puihin, koska jostain käsittämättömästä syystä hän on saanut päähänsä, että rikkoo jotakin, jos ei käytä laitetta (mikä hyvänsä) oikein.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mutta luitko itsekään tuon linkin juttua?
        Huomasitko että kyseessä oli 95- vuotias ihminen. On kai aika luonnollista että hänellä on tietotekniikan kanssa ja ehkä vähän muunkin tekniikan kanssa jo vaikeuksia?
        Toisaalta, näilläkin sivuilla on ollut huutoa miten maammme on holhousyhteiskunta. Miten kuitenkin on mahdollista että 95- vuotiaaalle ei saada yhteiskunnan puolesta heidän tarvitsemaansa apua elämisessään?
        Saatiinhan me Sotekin kovapalkkaisine jiohtoportaineen ja terveydenhuoltosektorilla kaikki tulikin kuntoon yhdessä hujauksessa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta luitko itsekään tuon linkin juttua?
        Huomasitko että kyseessä oli 95- vuotias ihminen. On kai aika luonnollista että hänellä on tietotekniikan kanssa ja ehkä vähän muunkin tekniikan kanssa jo vaikeuksia?
        Toisaalta, näilläkin sivuilla on ollut huutoa miten maammme on holhousyhteiskunta. Miten kuitenkin on mahdollista että 95- vuotiaaalle ei saada yhteiskunnan puolesta heidän tarvitsemaansa apua elämisessään?
        Saatiinhan me Sotekin kovapalkkaisine jiohtoportaineen ja terveydenhuoltosektorilla kaikki tulikin kuntoon yhdessä hujauksessa....

        Niinhän se on että monelle vanhemmalle nämä asiat tuottavat hankaluuksia . Ei kai kukaan voi vaatia että melkein satavuotias vielä jaksaisi opetella digitaalisia asioita. Vaikka Esim Ruotsissa oli nainen jokamopetteli tietsikan käytö 90 vuotiaana ja opetti vielä muitakin vanhoja tuntemaan digimaailman ihmeellisyyksiä
        Joten meitä on moneksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on että monelle vanhemmalle nämä asiat tuottavat hankaluuksia . Ei kai kukaan voi vaatia että melkein satavuotias vielä jaksaisi opetella digitaalisia asioita. Vaikka Esim Ruotsissa oli nainen jokamopetteli tietsikan käytö 90 vuotiaana ja opetti vielä muitakin vanhoja tuntemaan digimaailman ihmeellisyyksiä
        Joten meitä on moneksi

        Tällä palstalla kaikki ovat yli 80 v. Osaavat sujuvasti kommentoida.
        Kyllä vanhakin oppii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta luitko itsekään tuon linkin juttua?
        Huomasitko että kyseessä oli 95- vuotias ihminen. On kai aika luonnollista että hänellä on tietotekniikan kanssa ja ehkä vähän muunkin tekniikan kanssa jo vaikeuksia?
        Toisaalta, näilläkin sivuilla on ollut huutoa miten maammme on holhousyhteiskunta. Miten kuitenkin on mahdollista että 95- vuotiaaalle ei saada yhteiskunnan puolesta heidän tarvitsemaansa apua elämisessään?
        Saatiinhan me Sotekin kovapalkkaisine jiohtoportaineen ja terveydenhuoltosektorilla kaikki tulikin kuntoon yhdessä hujauksessa....

        en lue juttuja tarjoan niitä vain muille luettavaksi

        toimin kuten muutkin palstan kommentoijat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en lue juttuja tarjoan niitä vain muille luettavaksi

        toimin kuten muutkin palstan kommentoijat

        Et siis ole itse ollenkaan kiinnostunut siitä mitä tarjoat muille luettavaksi...Vain lukemalla linkkisi ja vinkkisi tarinat ensin itse tietäisit mitä olet tarjoamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla kaikki ovat yli 80 v. Osaavat sujuvasti kommentoida.
        Kyllä vanhakin oppii.

        Ihan niin, jos pystyy olemaan keskustelupalstalla niin pystyy myös hoitamaan kännykällä asioita ei se niin kummoista ole sille joka käyttää tietokonetta muutenkin


    • Anonyymi

      Pankit eivät kymmeniin vuosiin ole antaneet tilitietoja puhelimessa.

      • Anonyymi

        Antaahan ne, jos pystyt tunnistautumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaahan ne, jos pystyt tunnistautumaan.

        Puhelimessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelimessa?

        Kyllä se onnistui puhelimessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelimessa?

        Kyllä vain. Miksi eräitä puhelimia kutsutaan älykännyköiksi? Siksi että ne toimivat haluttaessa myös tietokoneina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain. Miksi eräitä puhelimia kutsutaan älykännyköiksi? Siksi että ne toimivat haluttaessa myös tietokoneina!

        Ihan niin, monesti itsekkin reagoinut kun ihmiset käyttää älykännykästä sanaa puhelin,sillä eiköhän kaikki nuoremmat tiedä nykyisin että kännykkä on tietokone jolla hoidellaan moninaisia asioita. Puhelimella vaan soitellaan .
        Siis kun esim maksaa laskunsa kännykällä niin käyttää tietokonetta, eikä puhelinta , sillä puhelimeen puhutaan .


      • Anonyymi

        Onko ne joskus niitä antaneet vaan soittamalla pankkiin , en usko, sillä kuka tahansa voi soittaa ja kysellä


    • Anonyymi

      Jos on käyttötili pankissa niin tiliote tulee kotiin paperisena. Palvelumaksu menee joka kk 4.90e jossa siis maksukorttimaksu mukana. Suoramaksu toistuvat laskut ei maksa mitään. Pidän itse myös kirjaa vihkoon menoista ja tuloista koko ajan. Raha riittää hyvin kaikkeen en sen takia.
      Käytän maksukorttia lähes aina joten automaatillakaan ei tarvitse käydä kovin usein. En ole nostanut rahaa yli vuoteen koska sitä ennen varauduin käteisellä koska toinen henkilö kävi kaupassa ostoslistan kanssa. Aina ei mennyt hyvin, ei osannut oikeata tuotetta tms. harmia tuli. Onneksi tuli K
      Ruoka kaupan tilattava kotiinkuljetus ja maksu heti kortilla. Jos ei olisi kotiin kuljetus palvelua vaikeata olisi taksilla joka viiikko käydä itse. Matka ei ole pitkä mutta..terveys ongelmia.

      • Anonyymi

        Nettipankki ja ruuan kotiinkuljetus on pelastus niin kauan kun niitten kanssa vielä pärjää.
        Molemmat uusii sivujaan muka paremmaksi, mutta tuntuu menevän vaikeammaksi
        asiakkaalle.


      • Anonyymi

        En maksa pankille mitään palvelumaksuja. Minulla on verkkopankki sekä mobiilipankki.
        En tarvitse tiliotetta paperilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En maksa pankille mitään palvelumaksuja. Minulla on verkkopankki sekä mobiilipankki.
        En tarvitse tiliotetta paperilla.

        Mikä on semmonen pankki, joka ei tilinhoitomaksua peri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettipankki ja ruuan kotiinkuljetus on pelastus niin kauan kun niitten kanssa vielä pärjää.
        Molemmat uusii sivujaan muka paremmaksi, mutta tuntuu menevän vaikeammaksi
        asiakkaalle.

        K Ruoka se ruksi juttu on nyt parempi kun voi johonkin laittaa mitä voi korvata. Jos jotain ei ole minä en halua korvattavan juuri mitään. Täytyy olla varalla joitain säilyviä niin pärjää.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mikä on semmonen pankki, joka ei tilinhoitomaksua peri.

        S-pankki ehkä ?


    • Anonyymi

      Useitakin, toistuvia ja erilaisia.

    • Anonyymi

      Taloussanomat, 22.2.2023. Hyvä ja asiallinen kirjoitus pankkiasioista. Lopuksi kansalaisten kokemuksia. Aivan olen samoilla linjoilla pankkien nyky"tasosta".
      Paljon on huonoja kokemuksia kertynyt viime aikoina itsellenikin pankkiasioinnista. Miksi päättäjät eivät puolusta kansalaisia vaan ovat johtajien riistopalkan puolelle, asiakkaiden kustannuksella? Johtaja saa kääriä rahaa huonontamalla pankki"palveluita" joita pakko käyttää, valitettavasti, tässä maassa. Jotain rajaa haneudelle! Jos joku tuttunne tai naapuri pankinjohtaja, elkää pokkuroiko sellaista ahnetta, itsekästä riistokapitalistia vaan halveksikaa.

      • Anonyymi

        Miten "päättäjät" voisivat puuttua yksityisten yritysten palkkoihin ?
        Ei mitenkään.
        Niistä päättää yrityksen hallitus, jonka jäsenet omistajat valitsevat-


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Korjaus: Siis tuore uutinen, ei ketju.


    • Anonyymi

      Paras laitta seinällä olevaan almanakkaan iso ruksi vanhukselle minä päivänä eläke on pankissa, ajatus että näitä puheluja tulisi satoja pankkeihin joissa kysyttäisiin että onko eläke tullut tilille , siksihän se päivämäärä on laitettu eläkkeen maksuun ettei tartte kysellä .

    • Anonyymi

      Uusi Pankkikortti tuli tammikuun lopulla ja nyt näen mainoksia että, olisi voinut valita eri väreistä. Miksei voinut kertoa mahdollisuudesta aikaisemmin? Oma pankki on kaukana. 2 lähellä mutta johon en halua vaihtaa kaikkia asioita,suoramaksu ym.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      34
      3246
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      135
      2325
    3. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      110
      2285
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      170
      1994
    5. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      93
      1906
    6. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      103
      1681
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1555
    8. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      131
      1399
    9. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1313
    10. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1240
    Aihe