Polttomoottoriautojen kysyntä syöksyy Suomessa nyt dramaattisesti

Anonyymi-ap

115

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vain tämä otsikointi on merkityksellinen, ei se mikä on historiallinen tilanne.

    • Anonyymi

      Henkilöautoista ladattavia oli viime vuoden lopulla vain 5,4 prosenttia. Saa niitä ostella vielä monta vuotta.

      • Anonyymi

        Näppärästi unohdit sitten mainita, ettei niitä todellisia ladattavia eli täyssähköautoja ollut kuin vaivaiset 1,6 % ja eriasteisia hybridejä oli 3,8 %, tekee siis yhteensä tuon 5,4 %.
        Sähköautot ovat tuolla 1,6 % osuudellaan toiseksi pienin ajoneuvoryhmä Suomessa, ainoastaan kaasuautoja on vielä vähemmän, osuuden jäädessä reilusti alle yhden prosentin.
        Bensa-autot olivat selvänä enemmistönä, ja tulevat olemaan vielä pitkään osuuden ollessa nyt 67,7 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näppärästi unohdit sitten mainita, ettei niitä todellisia ladattavia eli täyssähköautoja ollut kuin vaivaiset 1,6 % ja eriasteisia hybridejä oli 3,8 %, tekee siis yhteensä tuon 5,4 %.
        Sähköautot ovat tuolla 1,6 % osuudellaan toiseksi pienin ajoneuvoryhmä Suomessa, ainoastaan kaasuautoja on vielä vähemmän, osuuden jäädessä reilusti alle yhden prosentin.
        Bensa-autot olivat selvänä enemmistönä, ja tulevat olemaan vielä pitkään osuuden ollessa nyt 67,7 %.

        "Yli 74% valitsi polttomoottorin tammikuun ensirekisteröinneissä"

        "Bensa-autot olivat selvänä enemmistönä, ja tulevat olemaan vielä pitkään osuuden ollessa nyt 67,7 %."

        Mitkään eivät ole typerämpiä kuin ylläolevat tekstit. Vain sähköautojen lisääntymisnopeus on tärkeä ja pitää muistaa, että myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yli 74% valitsi polttomoottorin tammikuun ensirekisteröinneissä"

        "Bensa-autot olivat selvänä enemmistönä, ja tulevat olemaan vielä pitkään osuuden ollessa nyt 67,7 %."

        Mitkään eivät ole typerämpiä kuin ylläolevat tekstit. Vain sähköautojen lisääntymisnopeus on tärkeä ja pitää muistaa, että myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja.

        Mitkään eivät ole typerämpiä kuin ylläolevat tekstit. Vain bensa-autojen lisääntymisnopeus on tärkeä ja pitää muistaa, että ladattavat hybridit EIVÄT OLE sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkään eivät ole typerämpiä kuin ylläolevat tekstit. Vain bensa-autojen lisääntymisnopeus on tärkeä ja pitää muistaa, että ladattavat hybridit EIVÄT OLE sähköautoja.

        Ladattava hybridi kyllä on sähköauto, siinä on isohko akku ja sähkömoottori. Suurin osa ajosta tulee ajeltua sähköllä. Noin 75-80% ajasta se on täyssähkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yli 74% valitsi polttomoottorin tammikuun ensirekisteröinneissä"

        "Bensa-autot olivat selvänä enemmistönä, ja tulevat olemaan vielä pitkään osuuden ollessa nyt 67,7 %."

        Mitkään eivät ole typerämpiä kuin ylläolevat tekstit. Vain sähköautojen lisääntymisnopeus on tärkeä ja pitää muistaa, että myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja.

        Eihän se ole mikään sähkö auto jos polttomoottori ja pieni sähkömoottori, antaa tietty voimaa hetkellisesti mutta muuten käytössä bensamoottori. Korkeintaan pikku matkoja voi sähköllä ajella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole mikään sähkö auto jos polttomoottori ja pieni sähkömoottori, antaa tietty voimaa hetkellisesti mutta muuten käytössä bensamoottori. Korkeintaan pikku matkoja voi sähköllä ajella.

        100 kW sähkömoottori millä tulee ajeltua 70-80% ajosuoritteesta. On silloin sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näppärästi unohdit sitten mainita, ettei niitä todellisia ladattavia eli täyssähköautoja ollut kuin vaivaiset 1,6 % ja eriasteisia hybridejä oli 3,8 %, tekee siis yhteensä tuon 5,4 %.
        Sähköautot ovat tuolla 1,6 % osuudellaan toiseksi pienin ajoneuvoryhmä Suomessa, ainoastaan kaasuautoja on vielä vähemmän, osuuden jäädessä reilusti alle yhden prosentin.
        Bensa-autot olivat selvänä enemmistönä, ja tulevat olemaan vielä pitkään osuuden ollessa nyt 67,7 %.

        Näin se on, jos haluat ostaa vanhoja käytettyjä. Uusissa autoissa polttomoottorin osuus myydyidtä pienenee kuukausittain. Muutos on hidas, mutta trendi on jo selvä. Polttikset katoavat ja sähkö voittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole mikään sähkö auto jos polttomoottori ja pieni sähkömoottori, antaa tietty voimaa hetkellisesti mutta muuten käytössä bensamoottori. Korkeintaan pikku matkoja voi sähköllä ajella.

        Oli miten oli, nykyinen ladattava vaihtuu pian sähköautoon. Jää se tankkaaminen kokonaan pois. Polttista en enää osta.


    • Anonyymi

      On sulla murheet!

    • Anonyymi

      Jaa... Viidenvuoden päästä polttomoottoriauto on kultaa kalliimpi... Ei köyhillä ole varaa korajuttaa käytettyä sähköautoa... Ja piste...

      • Anonyymi

        Alle 80000 uuden auton myynnillä autokanta uusiutuu hitaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 80000 uuden auton myynnillä autokanta uusiutuu hitaasti.

        Jep ostin uuden bensa auton.... Hä hää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep ostin uuden bensa auton.... Hä hää

        Hölmö


    • Anonyymi

      Ja kun katsoo noita henkilöautojen myyntitilastoja järjen kanssa niin huomaa, että bensa-autot olivat viime vuonna 55% osuudellaan edelleen selvä ykkönen (tässä siis mukana myös puhtaasti bensalla toimivat ei-ladattavat hybridit). Sähkö-autojen osuus kasvoi eniten, ollen 18% viime vuonna eli 2022.

      Romahtaja on diesel: 6,6%. Ei siis "polttomoottori-autot", vaan nimenomaan diesel-autot!

      Ladattavien hybridien myyntikin väheni hieman 20%:iin.

    • Anonyymi

      Ensi vuoden helmikuun sähköautojen vihaajan ketjun otsikko täällä: "Kymmenen prosenttia tammikuussa rekisteröidyistä uusista autoista oli polttomoottoriautoja"

      • Anonyymi

        Tuohon polttisten kategoriaan kuuluvat kyllä myös kaikki itselataavatkin. Litran säästö polttoaineessa ei muuta niitä mihinkään muuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon polttisten kategoriaan kuuluvat kyllä myös kaikki itselataavatkin. Litran säästö polttoaineessa ei muuta niitä mihinkään muuhun.

        Ja polttisten (bensa) kategoriaan kuuluvat myös lataushybridit, sillä polttomoottori on niissä lähes poikkeuksetta isompi ja pitemmälle pääsevä kuin se pieni sähkömoottori ja akku. Ovat siis ladattavia polttiksia.


      • Anonyymi

        Sähköautojen vyöry on valtava kunhan komponenttipula helpottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen vyöry on valtava kunhan komponenttipula helpottaa.

        Mihin ne vyöryy? Mitään komponenttipulaa ole ollut enää aikoihin. Saksan hallitus yrittää nyt kaikin keinoin tukea romahtanutta autoteollisuuttaan. Tärkein "goal", oli saada EU parlamentti hyväksymään uusien polttomoottoriautojen myynnin lopettaminen. Voitelurahaa toki on mennyt paljon, mutta onhan kyseessä TUHANSIEN MILJARDIEN markkinat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen vyöry on valtava kunhan komponenttipula helpottaa.

        Niin on.


      • Anonyymi

        Älä unta nää !


    • Anonyymi

      Itselataavien hybridien suosio alkaa syöksyä tästä hetkestä lukien. Ihmiset ostavat nyt ainoastaan ladattavia autoja.

      • Anonyymi

        Siinä mielessä alkaakin vähetä, että minullakin on nyt plugari, mutta seuraava on sähköauto. Polttomoottoriautoon en palaa. Sen käyttö on aivan liian kallista. Mielummin maksan kerralla hieman enemmän, ja säästän pitkässä juoksussa. Sitäpaitsi, sähköllä ajo on paljon mukavampaa.


      • Anonyymi

        Alkaako se nyt varmasti syöksyä tästä hetkestä..................................... vai tästä.......................................................... vai kenties tästä. Voi Veljet sä se oot viisas, lienet SDP:n ja nykyhallituksen kannattaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä mielessä alkaakin vähetä, että minullakin on nyt plugari, mutta seuraava on sähköauto. Polttomoottoriautoon en palaa. Sen käyttö on aivan liian kallista. Mielummin maksan kerralla hieman enemmän, ja säästän pitkässä juoksussa. Sitäpaitsi, sähköllä ajo on paljon mukavampaa.

        Tyypillinen Suomalainen . Maksaa 2 € voidakseen säästää 1 € .


    • Anonyymi

      En ihan äkkiä vaihda polttisautoa autoon, jossa on yli 5000 sauvapatteria isossa laatikossa. Jokainen elektroniikan luotettavuustekniikkaa lukenut tietää, että sähköauton akku on riskialtis laite.

    • Anonyymi

      Ime patteripelle mun&%¤"*naaa !!

    • Anonyymi

      Vain sillä, mikä osuus uusista ensirekisteröidyistä autoista on sähköauoja, on merkitystä, ei sillä mikä osuus se on viimeisen 50 vuoden aikana ostetuista autoista.

    • Anonyymi

      Syöksykierre kun tipahtavalla venäläisellä hävittäjällä.

    • Anonyymi

      Tämä ja sähköautojen valtava vyöry ovat sitä tämän päivän todellisuustta.

      • Anonyymi

        Nyt tammikuussa onkin rekisteröity valtava määrä uusia autoja. Alkaako sirupula helpottaa.


    • Anonyymi

      Tänä keväänä nähdään kun viimeiset uudet dieselautot ensirekisteröidään ja uusien bensa-autojen rekisteröinti painuu pohjamutiin.

      • Anonyymi

        Dieselautoja ostetaan edelleen. Jollain sitä on pitkämatkalaistenkin ajettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselautoja ostetaan edelleen. Jollain sitä on pitkämatkalaistenkin ajettava.

        Muutamia vielä myydään dementoituneille vanhuksille. Tosi vähissä on uusienkin myynti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselautoja ostetaan edelleen. Jollain sitä on pitkämatkalaistenkin ajettava.

        Onhan se selvää, että jos ei SubMarin hallitus nyt vaihdu uuteen, UUSIEN ensirekisteröitävien polttomoottoriautojen (bensa ja diesel) myyntimäärät jatkavat laskuaan Suomessa. Se tarkoittaa sitä, että käytettyjen polttis autojen tuonti kasvaa ja vähän ajettujen polttisten hinnat alkavat jopa nousta. Kaikki, paitsi patteriautoilijat tietävät, että suomalaisten autojen keski-ikä on n. 13vuotta ja arvo 2000-4000€. Tuon hintaisella patteriautoilla pystyy ajamaan enää paalauslaitokselle, kun taasen diesel autolla vetää yhdellä tankkauksella asuntovaunun Hesasta Utsjoelle, lähes yhtä pienillä päästöilläkuin pelkällä 80000€ patteriautolla.


      • Anonyymi

        Ensi syksynä sinullekin paljastuu sähköautojen kysynnän hiipuminen .


    • Anonyymi

      ja höpön höpö

    • Anonyymi

      Ei kannata enää ostaa kuin sähköauto.

    • Anonyymi

      Polttoaineiden hinnat vaan nousee ja sähkö halpenee..

      • Anonyymi

        Taitaa olla kustannukset 100km nyt aikalailla tasoissa. Bensa 2€/litra ja sähkö 42snt/kWh +siirtomaksu+provisio+vero


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla kustannukset 100km nyt aikalailla tasoissa. Bensa 2€/litra ja sähkö 42snt/kWh siirtomaksu provisio vero

        Tuollaisia hintoja ei ollut edes helmikuun lopussa kun kirjoitit tekstisi ellei ollut idiootti joka otti pitkän määräaikaisen sopimuksen väärään aikaan. Todellisuudessa keskihinta on ollut alle 10 senttiä jo pitkän aikaa. Yöllä tätäkin monta senttiä halvempaa.


    • Anonyymi

      "Dieselautoja ostetaan edelleen. Jollain sitä on pitkämatkalaistenkin ajettava."

      Niitä pitkämatkalaisia on vaan pirun vähän. Tämä totuus rävähtää viimeistään silloin kun pitäisi myydä se diesel eteenpäin.

      • Anonyymi

        Kyllä dieselit hyvin kaupaksi menevät ja hyvään hintaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "– Emme tällä hetkellä pysty ottamaan diesel-autoja vaihdossa lainkaan, hämeenlinnalaisen RR-Kaaran myyntijohtaja ja yrittäjä Eemeli Niemelä vahvistaa.
        – Kysyntä on käytännössä nolla. Seuraamme jatkuvasti tilastoja esimerkiksi dieselautojen huutokaupoista. Niissä ei tule ensimmäistäkään huutoa. "

        https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla/

        Tuo linkattu artikkeli on melkein vuoden vanha. Tilanne silloin oli tuo ettei dieseleitä haluttu.
        Nyt kuitenkin tilanne on jo toinen ja dieselien kysynytä on normalisoitunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo linkattu artikkeli on melkein vuoden vanha. Tilanne silloin oli tuo ettei dieseleitä haluttu.
        Nyt kuitenkin tilanne on jo toinen ja dieselien kysynytä on normalisoitunut.

        Tyttöhallituksen toimet ovat suurelta osaltaan syynä siihen, etteivät suomalaiset enää tiedä mitä voi tai kannattaa ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo linkattu artikkeli on melkein vuoden vanha. Tilanne silloin oli tuo ettei dieseleitä haluttu.
        Nyt kuitenkin tilanne on jo toinen ja dieselien kysynytä on normalisoitunut.

        Nyt niitä ostetaan vielä vähemmän. Toki käytetyt halvat isot bemarit ja mersut tekee kauppansa kun hinta kohdallaan. Uutta ei osta juuri kukaan kun ladattavana saa paremman auton halvemmalla.


    • Anonyymi

      Harmi niille joilla polttis vielä on.

      • Anonyymi

        Suurempi harmi oli niille, kuka ehti ostaa juuri uuden patteriauton, kun Tesla laski patteriautojensa hintoja kymmenillä tuhansilla, jotta kauppa alkaisi käymään. 80 000€ juuri kaupasta ulos ajettu Tesla olikin enää 40000€ arvoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurempi harmi oli niille, kuka ehti ostaa juuri uuden patteriauton, kun Tesla laski patteriautojensa hintoja kymmenillä tuhansilla, jotta kauppa alkaisi käymään. 80 000€ juuri kaupasta ulos ajettu Tesla olikin enää 40000€ arvoinen.

        Mikäs harmi tuossa on, että hinnat laskee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs harmi tuossa on, että hinnat laskee?

        Et ymmärrä lukemaasi . Ok tämä selvä .


    • Anonyymi

      Katsotaan nyt vuoden päästä moniko sähköauto on haettu pois, kun kk-maksut ovat jääneet hoitamatta.

    • Anonyymi

      Tämä on ollut tiedossa jo pitkään.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuohan oli vaan lobbausta vaalien alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan oli vaan lobbausta vaalien alla.

        Syksyllä näet rekiströintimäärät . Sähköautot romahtaa tilastoissa .


    • Anonyymi

      Vaihdoin 8 vuotiaan 140 tkm ajetun saksalaisen bensiksen samanmerkkiseen 2 vuotiaaseen 32 tkm ajettuun bensikseen. Arvonalennus vanhassa 2200 €/a. Taas mennään monta vuotta pienin pääomakuluin.

    • Anonyymi

      Vuoden päästä polttiksia ei osta juuri kukaan.

    • Anonyymi

      Enää ei kannata polttista ostaa.

    • Anonyymi

      Vuoden päästä ei bensa-autolla kannata ajaa.

    • Anonyymi

      Sähköautojen myynnin syöksykierre pysähtyi, ollaan pohjalla, kukaan ei osta sähköautoa.

    • Anonyymi

      Vuoden päästä ei enää osteta muita kuin bensa- ja sähköautoja. Paitsi muutama esson baarilaisen diesel.

    • Anonyymi

      Kyllä se on nyt uskottava ja alettava etsimään sopivaa sähköautoa alle.

    • Anonyymi

      Polttikset ovat pian arvottomia.

    • Anonyymi

      Kaikki haluavat sähköauton.

      • Anonyymi

        Kaikki ei halua sähköautoa nyt eikä halua tulevaisuudessakaan. Senhän takia sähköautojen tilaukset on vähentynyt ja jonot lyhentyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ei halua sähköautoa nyt eikä halua tulevaisuudessakaan. Senhän takia sähköautojen tilaukset on vähentynyt ja jonot lyhentyneet.

        Kuka muka ei hslua sähköautoa?


    • Anonyymi

      Ladattava hybrid on se typerin ostos. Talvella ei välttämättä kulje kuin bensalla, joka tulee olemaan aina olemaan yhtä kallista kuin polttiksessa ja sitä kuluu yhtä paljon. Lisäksi hinta on paljon suurempi.

      • Anonyymi

        Itselataava hybridi on typerin ostos. On epäluotettava ja kuluttaa paljon.


    • Anonyymi

      Polttisten arvo lähestyy nollaa.

      • Anonyymi

        Niinhän kaikkien autojen arvo lähenee nollaa pitkällä tähtäimellä, myös sähköautojen. Ja jos polttiksen arvo on nolla niin sitten sitä EI kannata vaihtaa sähköautoon. Mitä vähemmän arvoa polttiksella on niin sitä kauemmin niillä ajetaan. Jos kerran auton arvo ei enää voi laskea niin ei tarvitse murehtia sen arvon laskusta ja sillä voi ajaa niin kauan kunnes se hajoaa lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän kaikkien autojen arvo lähenee nollaa pitkällä tähtäimellä, myös sähköautojen. Ja jos polttiksen arvo on nolla niin sitten sitä EI kannata vaihtaa sähköautoon. Mitä vähemmän arvoa polttiksella on niin sitä kauemmin niillä ajetaan. Jos kerran auton arvo ei enää voi laskea niin ei tarvitse murehtia sen arvon laskusta ja sillä voi ajaa niin kauan kunnes se hajoaa lopullisesti.

        Kaikki vaan eivät halua ajaa sillä vanhalla romulla, vaan uudella ja upealla sähköautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki vaan eivät halua ajaa sillä vanhalla romulla, vaan uudella ja upealla sähköautolla.

        Suurin osa suomalaisista ajaa vanhoilla autoilla eikä tule ostamaan tulevaisuudessakaan uutta autoa. Auto on useimmille vain kulkuväline eikä sen iällä tai "upeudella" ole merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista ajaa vanhoilla autoilla eikä tule ostamaan tulevaisuudessakaan uutta autoa. Auto on useimmille vain kulkuväline eikä sen iällä tai "upeudella" ole merkitystä.

        Eihän heillä ole varaa ostaa uutta autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän heillä ole varaa ostaa uutta autoa.

        Tai sitten ei vain haluta tuhlata rahaa autoon. Tunnen monia ihmisiä, joilla on paljon rahaa, mutta auto on muutaman tonnin arvoinen. Joillain on myös paljon rahaa eikä edes omista autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten ei vain haluta tuhlata rahaa autoon. Tunnen monia ihmisiä, joilla on paljon rahaa, mutta auto on muutaman tonnin arvoinen. Joillain on myös paljon rahaa eikä edes omista autoa.

        Tunnen ihmisiä joilla on vähän rahaa, mutta kallis auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen ihmisiä joilla on vähän rahaa, mutta kallis auto.

        Niin tiedän minäkin, mutta siinä ei ole mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tiedän minäkin, mutta siinä ei ole mitään järkeä.

        Kyllä siinä järkeä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä järkeä on.

        Siis kalliin auton ostamisessa pienillä tuloilla? Ei todellakaan ole järkeä.


    • Anonyymi

      Saksa pistää hanttiin sähköauto vouhotukselle ja ajaa muutoksia nykyiseen EU-lakiin joka vaatii vuoteen 2035 jälkeen polttomoottori autojen kieltoa. Saksa tulee saamaan tahtonsa läpi joten moottorikehittäjillä on aikaa suunnitella miten vuoden 2035 jälkeen voi edelleen välttää sähköauton hankinnan. Tulemme näkemään vielä vuonna 2050 uusia polttomoottori autoja ellei sitten sähköauton akkuteknologiassa tapahdu jotain täysin uutta ja mullistavaa joka tekee sähköauton hankinnasta houkuttelevaa.

      • Anonyymi

        Lähinnä haluavat selvittää kannattaisiko muutaman merkin, mm. Porshen, valmistaa tehokkaita urheiluautoja, joilla voitaisiin ajaa synteettisellä erittäin kalliilla polttoaineella.

        Sähköauto on nyt ylivoimaisesti houkuttelevin vaihtoehto tavalliseksi autoksi.


      • Anonyymi

        Tuollaista lakia ei ole ollut olemassakaan muualla kuin sinun päässä . Oli vain typerä esitys joka ei edes äänestykseen asti päässyt !


    • Anonyymi

      Eikä ihme. Bensa kallistuu ja sähkö halpenee.

      • Anonyymi

        Ensin vain kannattaa odotella, että sähköautojen hinnat puolittuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin vain kannattaa odotella, että sähköautojen hinnat puolittuvat.

        Eivät ihmiset jää odottelemaan hintojen puolittumisia.


    • Anonyymi

      On ollut syöksyssä jo pidemmän aikaa.

    • Anonyymi

      Kannattaa yrittää päästä polttiksesta eroon mahdollisimman pian!

    • Anonyymi

      Mahtavaa!

    • Anonyymi

      Upeaa!

    • Anonyymi

      Tämä on hyvä uutinen.

    • Anonyymi

      Polttomoottoriautoa ei kannata enää hankkia.

      • Anonyymi

        Kannattaa pyrkiä eroon mahdollisimman nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa pyrkiä eroon mahdollisimman nopeasti.

        Vielä vois jotain saada.


    • Anonyymi

      Sun polttopaskas on kohta arvoton.

    • Anonyymi

      Polttisten kielto vielä nopeuttaa asiaa.

      • Anonyymi

        Ei ole tulossa polttisten kieltoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tulossa polttisten kieltoa.

        Tuli jo.


    • Anonyymi

      Nyt kannattaa vaihtaa polttis pois.

    • Anonyymi

      Polttikset kiellettiin.

    • Anonyymi

      Nyt kannattaa hävittää polttis pois.

    • Anonyymi

      treutw 45w rtuturrtu

    • Anonyymi

      Kyllä se polttomoottoriauton kysyntä hiipuu koko aika.

    • Anonyymi

      Hölmöintä on ostaa hybridi.

    • Anonyymi

      Polttisten myynti on hurjassa alamäessä.

    • Anonyymi

      Onnetonta on polttisten kysyntä.

    • Anonyymi

      Tilastosta katsoen se totuus paljastuu, ei Esson baarin "asiantuntijoilta."

      • Anonyymi

        Esson baarin "asiantuntija": "ne kun ee ne sähköaatot.............."


    • Anonyymi

      Et ole verrannut autojen myyntiä 23 ja 24 . Sähköautot putosi eniten , sitten pluggarit, bensa -autot tippui selvästi vähiten .

      • Anonyymi

        Katso aloituksen vuotta. Tämä on yli 2 vuotta vanha ketju ja joku päätti nostaa tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso aloituksen vuotta. Tämä on yli 2 vuotta vanha ketju ja joku päätti nostaa tämän.

        Mutta todempi vielä tänään kuin silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta todempi vielä tänään kuin silloin.

        Ja silti viime aikoina sähköautojen myynti on laskenut. Ja viime vuonna bensiiniautojen osuus myynneistä jopa kasvoi hieman.


    • Anonyymi

      Mikähän se romahti eniten viime vuonna?
      vuosi 2023 2024
      täyssähkö 29536 21868
      ladattava hybridi 18087 14863
      bensiini 34354 33365

      • Anonyymi

        Hurjaa oli uusien sähköautojen rejäkisteröinti viime vuonna. Huh huh.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe