Mikä on....

Jumalan tahto kohdallani ja miten sen saa tietää.rukous ei auta, olen nyt pyytänyt sitä srk:ssa.

56

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rukoilen puolestasi
      -Herran profeetta-

      • Kiitos.


      • Anonyymi

        Älä valehtele !

        Todellinen Herran profeetta ei todellakaan mainosta itse itseään ja omaa profeettajuuttaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele !

        Todellinen Herran profeetta ei todellakaan mainosta itse itseään ja omaa profeettajuuttaan !

        Hän on se profeetta, joka paljastui pedofialiaksi ja nettilähteet oikeudesta.
        Ei uskalla enää esittäytyä julkisemmin. Lihaporfetta hän on.


    • Anonyymi

      Ajattelen niin,vettä Jumala tahtoo, että löydämme kohtalomme.

      Miksi sanon niin? Uskoville on taipumus ajatella, että Jumala pyörisi meidän ihmisten pienen elämän ympärillä...tehden toisista nettievankelistoja tai toisista tvseiskan kutsumusta viemään eteenpäin. Uskon, että niidenkin taustalla on ollut myös ihmisen omat toiveet, ei niinkään Jumalan.

      Kunhan elät sellaista elämää, että se on mielestäsi hyvää ja täyttää kaipauksen, se riittää

      LS

      • Juu.niin uleensä elänkin.jännä kun sanoit tuon kaipauksen koska mun päässä soi korvamatona laulu'sieluni janoaa jumalaa'...
        Kaipaisin sitä Jumalan rauhaa enemmän..
        Mutta myös tekemistä:haluan tehdä jotain Jumalan hyväksi. Mutta kaikki ne asiat joita 'kuvittelisin 'että Jumalan tahtoo mun tekevän on vain itseni hyväksi,varmaan se on siis vain kuvittelua.
        Äitini mielestä oli Jumalan tahto kun mä kaaduin ja käteni meni sijoiltaan.en ole kuulemma tehnyt Jumalan tahtoa..


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu.niin uleensä elänkin.jännä kun sanoit tuon kaipauksen koska mun päässä soi korvamatona laulu'sieluni janoaa jumalaa'...
        Kaipaisin sitä Jumalan rauhaa enemmän..
        Mutta myös tekemistä:haluan tehdä jotain Jumalan hyväksi. Mutta kaikki ne asiat joita 'kuvittelisin 'että Jumalan tahtoo mun tekevän on vain itseni hyväksi,varmaan se on siis vain kuvittelua.
        Äitini mielestä oli Jumalan tahto kun mä kaaduin ja käteni meni sijoiltaan.en ole kuulemma tehnyt Jumalan tahtoa..

        Musiikki vetoaa ihmisen sisimpään. On tehnyt niin aina.

        Pelkkää sattumaa sanoisin.

        Pelkäsin joskus sellaista, että esim jotain pahaa voi tapahtua lapsilleni, jos sanoisin jotain väärin....tai jos ajattelen väärin. Jumala joka olisi pikkumainen kostaja, ei ole kovin suuri valtias, vaan ennemmin kuvastaa diktaattorista itsevaltiasta...

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Musiikki vetoaa ihmisen sisimpään. On tehnyt niin aina.

        Pelkkää sattumaa sanoisin.

        Pelkäsin joskus sellaista, että esim jotain pahaa voi tapahtua lapsilleni, jos sanoisin jotain väärin....tai jos ajattelen väärin. Jumala joka olisi pikkumainen kostaja, ei ole kovin suuri valtias, vaan ennemmin kuvastaa diktaattorista itsevaltiasta...

        LS

        Juu. Niin sanoi yksi mun ystävä kun kerroin että ehkä Jumala kosti kun kaaduin...äitini sitä mulle selitti...että ompa sitten pikkumainen Jumala..
        Tutkin kyllä sinä iltana Raamattua..siellä lukee ihan selvästi 'jota Jumala rakastaa sitä hän kurittaa '.mitä mieltä sinä olet tästä?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu. Niin sanoi yksi mun ystävä kun kerroin että ehkä Jumala kosti kun kaaduin...äitini sitä mulle selitti...että ompa sitten pikkumainen Jumala..
        Tutkin kyllä sinä iltana Raamattua..siellä lukee ihan selvästi 'jota Jumala rakastaa sitä hän kurittaa '.mitä mieltä sinä olet tästä?

        Se perustuu kyllä sellaiseen asiaan mikä on Raamatussa, mutta ajattelen niin, että Jeesuksella ei ole mitään merkitystä, jos vanhat uskomukset kurituksesta ja kidutuksesta eivät olisi muuttuneet. Raamatussa on myös raiskausta ja kivittämistä, mutta siihen ei kukaan kait usko, sen olevan Jumalan tahto.

        Jokainen ihminen ottaa sen mikä on itselleen oikeaa. Sanovat mitä sanovat ja tästä sanovat, mutta nekin sanovat ottavat sen minkä masokismissaan ottavat.

        Mielestäni tärkein sanoma on se, että Jeesus vapauttaa. Se on siinä ja täytetty, se riittää.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se perustuu kyllä sellaiseen asiaan mikä on Raamatussa, mutta ajattelen niin, että Jeesuksella ei ole mitään merkitystä, jos vanhat uskomukset kurituksesta ja kidutuksesta eivät olisi muuttuneet. Raamatussa on myös raiskausta ja kivittämistä, mutta siihen ei kukaan kait usko, sen olevan Jumalan tahto.

        Jokainen ihminen ottaa sen mikä on itselleen oikeaa. Sanovat mitä sanovat ja tästä sanovat, mutta nekin sanovat ottavat sen minkä masokismissaan ottavat.

        Mielestäni tärkein sanoma on se, että Jeesus vapauttaa. Se on siinä ja täytetty, se riittää.

        LS

        Joo voihan sitä ns.poimia pullasta vain ne rusinat,mutta se ei ole kovin rehellistä. Tietenkin se on kait eri asia jos ei ymmärrä jotain kohtaa. Miksi se lukee raamatussa..
        Mutta joo,sinun ja eräitten toisten viesteistä sain eväitä pois siitä masennuksesta...Se on täytetty,turha surra ja ruoskia itseään synneistä.joille En kuitenkaan mitään tämän enempää voi tehdä.
        Täytyy Kait uskoa että olen oikeilla linjoilla sen suhteen mikä elämässäni on syntiä....


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Joo voihan sitä ns.poimia pullasta vain ne rusinat,mutta se ei ole kovin rehellistä. Tietenkin se on kait eri asia jos ei ymmärrä jotain kohtaa. Miksi se lukee raamatussa..
        Mutta joo,sinun ja eräitten toisten viesteistä sain eväitä pois siitä masennuksesta...Se on täytetty,turha surra ja ruoskia itseään synneistä.joille En kuitenkaan mitään tämän enempää voi tehdä.
        Täytyy Kait uskoa että olen oikeilla linjoilla sen suhteen mikä elämässäni on syntiä....

        Mieluummin ne rusinat kuitenkin...

        LS


    • Anonyymi

      Uskallan vielä sanoa, että Jumalan tahto on se, että olet vapaa. Ole vapaa!

      LS

    • Anonyymi

      Kaikki selviää ajan kanssa.

      Kun itse kipuilin tuon asian kanssa, niin Herra vastasi silloin minulle tämän kautta:

      Ps. 27:14 Odota Herraa. Ole luja, ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa.

      Ps. 37:7 Hiljenny Herran edessä ja odota häntä.

      Ps. 42:5 (42:6) Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta.

      Ps. 42:11 (42:12) Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.

      Ps. 43:5 Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.

      Ps. 62:5 (62:6) Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa, minun sieluni, sillä häneltä tulee minun toivoni.

      Eli minua ainakin Herra opetti odottamaan ja hakemaan Hänen tahtoaan.

      Mutta usein olen saanut odottaa malitlla, sillä itse sitä haluaisi ratkaista asiat ennen aikojaankin, siis itse, eikä Herran tahdon mukaan.

      Siis sama on toiminut niin yleisesti, kuin myös yksittäisissä tapauksissa.

      Olen siis odottanut Herran vastausta, ja jos sitä en saanut, en toiminut tai ratkaissut asiaa itse.

      Joten minua siis Herra koetteli ja opetti hakemaan ja etsimään Hänen tahtoaan ja odottamaan Herran vastausta / johdatusta, mutta usein asia ratkesi tai lauksesi ilman erityistä Herran ohjausta.

    • Anonyymi

      ensimmäinen raamatussa, joka kaikille ihmisille:

      "Hänen tahtonsa on, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan
      TOTUUDEN." 1 Tim: 2: 4

      "Sinun sanasi on totuus" Joh: 17: 17

    • Anonyymi

      Jumalan tahto on kerrottu meille UT:ssa.
      Sen opin mukaan kun suostumme elämään, täyttyy Jumalan tahto meissä.

      Kun Jeesus on Herranamme, Hän täyttää Jumalan tahdon meissä, jos tähän suostumme. Me emme siis täytä Jumalan tahtoa, vaan Jeesus meissä täyttää sen puolestamme. Tätä on Isän tahto, Jeesuksen ja Pyhän Hengen herruus meissä.

      Tarkoitat ehkä kysyä jotain erityistä asiaa, johon Jumalan tahto liittyisi?

      Raamatusta / UT kyllä löytyy neuvot tähänkin. Anna asioiden sujua luonnollisella tavalla: elät vain itse oikeassa parannuksessa, eli tietoisessa synnintunnossa, parannuksenmielessä, katumuksessa ja uskossa.

      (Esim. ilta-) rukouksessa teet aina "tiliä" Jumalalle: tunnustat syntejäsi, vääriä tekojasi. Kiität, jos olet huomannut Jeesuksen jotenkin johdattaneen sinua hyviin asioihin. Rukoilet Jumalan armoa ja Jeesuksen elämää sinussa. Rukoilet enkeleiden varjelusta elämääsi. 🧚‍♂️✨

      Näin asiasi sujuvat Jumalan tahdon mukaan.

      • Joo.jumalan tahdolla tarkoitin myös sitä mistä synneistä kuuluu minun tehdä parannusta...yleensä toi että tuntuu että en ole tarpeeksi tehnyt parannusta.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Joo.jumalan tahdolla tarkoitin myös sitä mistä synneistä kuuluu minun tehdä parannusta...yleensä toi että tuntuu että en ole tarpeeksi tehnyt parannusta.

        On hienoa kuulla, että olet aralla sydämellä liikkeellä.

        Se jo vaikuttaa ja saa aikaan paljon, eli sydämen asenne on se tärkein asia ja elää siis Herran edessä aralla sydämellä.

        Mutta tärkeää on ymmärtää siinä se, että itse et itseäsi kykene parentelemaan, se on Herran ja Pyhän Hengen työtä sinussa.

        Sinä voit vain anoa Herralta vapautusta niistä asioista / synneistä, jotka itse havaitset, mutta itse työ on Herran ja monesti se vaatii pitkänkin käsittelyn.


      • Anonyymi

        Jumalan omia sanoja on eniten Vanhassa Testamentissa eli "Kirjoituksissa".

        "Herra sanoi....

        Jeesus luki pelkkää Vanhaa Testamenttia.

        Luuk. 4:16 "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. "

        Uusi Testamentti on osaksi totta, mutta sinne on sijoitettu se luvattu väkevä eksytys.

        Vain taidolliset Jumalan valitut se sieltä osaavat erottaa.


        Eihän se mikään väkevä eksytys olisi, jos joku ei olisi sitä Raamattuun ylös kirjoittanut.

        2. Tess. 2:11

        "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen."


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Joo.jumalan tahdolla tarkoitin myös sitä mistä synneistä kuuluu minun tehdä parannusta...yleensä toi että tuntuu että en ole tarpeeksi tehnyt parannusta.

        Elä kanna huolta siitä, mistä synneistä sun kuuluu....

        Jeesus on kuollut KAIKKIEN syntiesi tähden. Keskity mieluummin elämään hyvää elämää Kristuksessa. Kun huomaat lankeavasi, niin kohota katseesi taas Jeesukseen, nouse ja pyydä iloiten anteeksi tekoasi, sillä olet saanut senkin teon jo anteeksi.

        Kristityn elämän ei pidä olla siitä murehtimista, mihin lankeaa ja mitä pitää vältellä, vaan keskittymistä elämään Kristuksessa. Synneistä on turha murehtia, se on ihan turhaa ajan ja voimavarojen haaskuuta, sillä on ihan varma, että lankeat uudelleen ja uudelleen, kuten me kaikki muutkin. Kunhan nyt edes pyrit siihen, että et tarkoituksella tekisi syntiä. Etkä sinä siihenkään aina pysty, kuten emme me muutkaan. Juuri siksi Jeesus kuoli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä kanna huolta siitä, mistä synneistä sun kuuluu....

        Jeesus on kuollut KAIKKIEN syntiesi tähden. Keskity mieluummin elämään hyvää elämää Kristuksessa. Kun huomaat lankeavasi, niin kohota katseesi taas Jeesukseen, nouse ja pyydä iloiten anteeksi tekoasi, sillä olet saanut senkin teon jo anteeksi.

        Kristityn elämän ei pidä olla siitä murehtimista, mihin lankeaa ja mitä pitää vältellä, vaan keskittymistä elämään Kristuksessa. Synneistä on turha murehtia, se on ihan turhaa ajan ja voimavarojen haaskuuta, sillä on ihan varma, että lankeat uudelleen ja uudelleen, kuten me kaikki muutkin. Kunhan nyt edes pyrit siihen, että et tarkoituksella tekisi syntiä. Etkä sinä siihenkään aina pysty, kuten emme me muutkaan. Juuri siksi Jeesus kuoli!

        Tässä nyt julistetaan väärää armoa, jossa on muka oikein lupa elää synnissä !

        Joka kerta kun lankeaa, tulee anoa anteeksiantoa ja pyrkiä selvittämään syyt ja seuraamukset, että miksi niin pääsi käymään.

        Toki jos lankeaa syntiin, niin tulee heti nousta ylös, eikä jäädä vain kuraan makaamaan / rypemään vaikka itsesäälissä, eli puhdistaa rapa pois tunnustaen rehdisti synti ja anoa apua Herralta vapautumiseen taas kerran.

        Mutta tuollainen välinpitämättmyys ja syntien tunnustamattomuus kertoo jo sydämen pahasta paatumuksesta.

        Tässä on perus ohje uskovalle:

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Joo.jumalan tahdolla tarkoitin myös sitä mistä synneistä kuuluu minun tehdä parannusta...yleensä toi että tuntuu että en ole tarpeeksi tehnyt parannusta.

        Itse, ihan tavallisessa iltarukouksessa, saatan esim. kokea joitain huonoja käytöstapojani synniksi ja kerron siitä / niistä Jumalalle. En valehtele Jumalalle, en yritä teeskennellä Hänelle, vaan yritän olla totuudenmukainen.

        Pyydän, että Jeesus vaikuttaisi minussa aitoa synnintuntoa ja parannuksen mieltä ja kerron suostuvani siihen, että Hän sovitustyönsä ja lahjavanhurskautensa kautta puhdistaisi minut tästä (ja kaikista muistakin synneistäni).

        Olen kyllä huomannut jotain suurtakin vaikutusta. Siltikään en ole synnitön ja tiedän, etten kuolemaani asti voi synnittömäksi tullakaan. Tämä masentava tosiasia on vain hyväksyttävä.

        Odotan jo Taivaaseen pääsyäni. Omalta puoleltani teen sen minkä asian puolesta itse osaan, eli pyrin totuudenmukaisuuteen, synnintuntoon, aitoon parannuksen ja vanhurskauden haluun. Omilla teoilla tämä ei onnistu, vaan ainoastaan Kristuksen lahjavanhurskauden ja Pyhän Hengen vaikutuksen kautta.

        Siksi juuri tätä onkin rukoiltava: Isän tahdon toteutumista, Jeesuksen sisäistä elämää ja Pyhän Hengen voimaa ja armolahjoja.

        Kannattaa muuten harjoittaa kielillärukoilua. Vaikka ihan lyhyestikin! Iltarukouksessa voi sanoa Jumalalle jotakin kielillä ja jos tuntuu ettei "nyt ole paljon asiaa", niin lopettaa lyhyeen: "aamen!" Jonain kertana taas alkaakin tulla juttua ja sanat ovat joitain ihan uusia, josta voi päätellä kertovansa tai rukoilevansa jotain uutta, tiettyä asiaa. Monesti ne sanat voivat olla "samoja", josta päättelen kyseessä olevan esim. yleistä, Jumalalle kunnian antamista, "ylistystä". Tämä kielillärukoilu kuitenkin jo itsessään "avaa tietä Pyhän Hengen sisäiselle toiminnalle", joten ihan tästäkin syystä kannattaa kielillärukoilua harjoittaa.

        Ei tämä ole mikään laki tai pakkosääntö, vaan ihan vapaasti voi toimia: silloin tällöin kielillärukoillen ja huomaat kyllä vahvistuvasi hengellisesti. 🕊️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt julistetaan väärää armoa, jossa on muka oikein lupa elää synnissä !

        Joka kerta kun lankeaa, tulee anoa anteeksiantoa ja pyrkiä selvittämään syyt ja seuraamukset, että miksi niin pääsi käymään.

        Toki jos lankeaa syntiin, niin tulee heti nousta ylös, eikä jäädä vain kuraan makaamaan / rypemään vaikka itsesäälissä, eli puhdistaa rapa pois tunnustaen rehdisti synti ja anoa apua Herralta vapautumiseen taas kerran.

        Mutta tuollainen välinpitämättmyys ja syntien tunnustamattomuus kertoo jo sydämen pahasta paatumuksesta.

        Tässä on perus ohje uskovalle:

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        "Tässä nyt julistetaan väärää armoa, jossa on muka oikein lupa elää synnissä !"

        Älä valehtele!

        "Joka kerta kun lankeaa, tulee anoa anteeksiantoa ja pyrkiä selvittämään syyt ja seuraamukset, että miksi niin pääsi käymään."



        Mikään kirjoittamastani ei sulje pois tuota, mitä kirjoitat. Yrität laittaa sanoja suuhuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä nyt julistetaan väärää armoa, jossa on muka oikein lupa elää synnissä !"

        Älä valehtele!

        "Joka kerta kun lankeaa, tulee anoa anteeksiantoa ja pyrkiä selvittämään syyt ja seuraamukset, että miksi niin pääsi käymään."



        Mikään kirjoittamastani ei sulje pois tuota, mitä kirjoitat. Yrität laittaa sanoja suuhuni.

        Niin, Kysehän on siitä, miten haluat painottaa asioita. Jos haluat rypeä itseäälissä, niin senkus vain! Jos haluat iloita elämästäsi Kristuksessa, niin sekin on mahdollista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, Kysehän on siitä, miten haluat painottaa asioita. Jos haluat rypeä itseäälissä, niin senkus vain! Jos haluat iloita elämästäsi Kristuksessa, niin sekin on mahdollista.

        Joo.sain kirjoituksestasi paljon hyvää evästä elämääni.on raamatullista olla iloinen.(anteeksi vain tämä keskeytys muuten...en tiedä mihin ampiaispesään osun)


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Joo.sain kirjoituksestasi paljon hyvää evästä elämääni.on raamatullista olla iloinen.(anteeksi vain tämä keskeytys muuten...en tiedä mihin ampiaispesään osun)

        Ei kun ihan hyvä, että jatkoit väliin. Et keskeyttänyt mitään. Jotkut ihmiset, kuten edellinen väärinymmärtäjä, suorastaan poimivat sanoja toisten teksteistä, jotta vain pääsisivät saarnaamaan mieliaiheestaan.

        Eikä ei kaikkien kommenttien tarvitse myöskään sisältää koko Raamatun kaikkia opetuksia.

        On tietysti selvää, että kun on tunnollinen uskovainen, niin ei voi välttyä analysoimasta omaa elämäänsä Jumalan sanaa vasten, ja tietenkin välillä käy näitä keskusteluja itsensä kanssa, että olenko nyt kaiken sen rakkauden arvoinen, minkä Jumala minulle pyyteettömästi antaa. Mutta kuten sanottu, juuri silloin kun lankeaa, katse on suunnattava Jeesukseen ja Jumalan armoon. Mitä suurempi synti on, sitä suurempi on armokin. Jos näin ei olisi, koko Jeesuksen kuolema olisi ollut melko tyhjä, sillä mitä tarkoitusta olisi sellaisella armolla, joka kattaisi vain pienimmät synnit.

        Laulun sanoin: "Joka aamu on armo uus..."


    • Anonyymi

      Jumalan tahto on Raamatunmukainen elämä kaikissa päätöksissä. Riippuu sitten kirkkokunnasta mikä tuo tahto kenellekin on.

      • Anonyymi

        Jos olisit Jeesuksen seuraaja niin tekisit kuten Jeesus teki.

        Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun. Jeesus ei perustanut mitään uutta uskon muotoa, mitä alusta asti on ollut. Raamatusa usko tarkoittaa uskollisuutta Jumalan tahdon tekemiseksi.

        Luuk. 4:16

        Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, [Matt. 13:53-58; Mark. 6:1-6 : Matt. 2:23+]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisit Jeesuksen seuraaja niin tekisit kuten Jeesus teki.

        Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun. Jeesus ei perustanut mitään uutta uskon muotoa, mitä alusta asti on ollut. Raamatusa usko tarkoittaa uskollisuutta Jumalan tahdon tekemiseksi.

        Luuk. 4:16

        Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, [Matt. 13:53-58; Mark. 6:1-6 : Matt. 2:23 ]

        Jeesus oli ja On Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan maan päälle syntynyt Poika-persoona.


    • Anonyymi

      >>Äitini mielestä oli Jumalan tahto kun mä kaaduin ja käteni meni sijoiltaan.en ole kuulemma tehnyt Jumalan tahtoa..

      Jumala sallii myös vastoinkäymisiä. Oliko likukasta ja nastakengät vai oliko kiire? Jälkeenpäin sitä ajattelee että olisi pitänyt toimia toisin. Uskovainen ihminen tekee myös virheitä. Matt. 16:5 kertoo että opetuslapset olivat unohtaneet ottaa mukaansa leipää joten virheitä tekivät myös he. Lähtivätkö liian kiireessä vai miksi?

      • Anonyymi

        Synti ei mikään pelkä henkilökohtainen asia kuten hellarit synnin kaventavat vain ihmisen omiksi pahoiksi teoiksi.
        Raamattu tuntee kollektiivisen synnin eli perisynnin, jonka vuoksi kaikki ihmiset tulivat syntisiksi.
        Yhden ihmisen teon seurauksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi ja kuoleman omaksi.
        Kaikki kuolee edelleen perisynnin vuoksi, myös lapsia kuolee koska perisynti toi kaikille ihmisille kuoleman ja monta muuta perisynnin kirousta, jotka ovat vielä voimissaan.
        Senkin totuuden helluntailaisuus kieltää, koska se sovi Parhamin keksimiin helluntailaisten oppeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti ei mikään pelkä henkilökohtainen asia kuten hellarit synnin kaventavat vain ihmisen omiksi pahoiksi teoiksi.
        Raamattu tuntee kollektiivisen synnin eli perisynnin, jonka vuoksi kaikki ihmiset tulivat syntisiksi.
        Yhden ihmisen teon seurauksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi ja kuoleman omaksi.
        Kaikki kuolee edelleen perisynnin vuoksi, myös lapsia kuolee koska perisynti toi kaikille ihmisille kuoleman ja monta muuta perisynnin kirousta, jotka ovat vielä voimissaan.
        Senkin totuuden helluntailaisuus kieltää, koska se sovi Parhamin keksimiin helluntailaisten oppeihin.

        Raamattu tuntee esivanhempien ja omien vanhempien syntivelan, sukukirouksen, lapsettomuuden synnin takia, sairaudet ja onnettomuudet, talojen autioitumisen ja monta muuta kohtaa mainitaan Raamatussa syntiä aina seuraaviksi rangaistuksiksi.

        Anteeksianto kun ei poista syntiä aina seuraavaa rangaistusta.

        Sitäkään Jumalan totuutta harhaoppiset helluntailaiset eivät usko eivätkä pidä totena.

        4. Moos. 14:18

        'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu tuntee esivanhempien ja omien vanhempien syntivelan, sukukirouksen, lapsettomuuden synnin takia, sairaudet ja onnettomuudet, talojen autioitumisen ja monta muuta kohtaa mainitaan Raamatussa syntiä aina seuraaviksi rangaistuksiksi.

        Anteeksianto kun ei poista syntiä aina seuraavaa rangaistusta.

        Sitäkään Jumalan totuutta harhaoppiset helluntailaiset eivät usko eivätkä pidä totena.

        4. Moos. 14:18

        'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.'

        Hoos. 13:16

        (14:1) Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki. [Joel 2:12; Sak. 1:3; Mal. 3:7]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti ei mikään pelkä henkilökohtainen asia kuten hellarit synnin kaventavat vain ihmisen omiksi pahoiksi teoiksi.
        Raamattu tuntee kollektiivisen synnin eli perisynnin, jonka vuoksi kaikki ihmiset tulivat syntisiksi.
        Yhden ihmisen teon seurauksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi ja kuoleman omaksi.
        Kaikki kuolee edelleen perisynnin vuoksi, myös lapsia kuolee koska perisynti toi kaikille ihmisille kuoleman ja monta muuta perisynnin kirousta, jotka ovat vielä voimissaan.
        Senkin totuuden helluntailaisuus kieltää, koska se sovi Parhamin keksimiin helluntailaisten oppeihin.

        >>Senkin totuuden helluntailaisuus kieltää<<
        Nykyään Suomessa helluntailaisuus hyväksyy perisynnin.

        https://suomenhelluntaikirkko.fi/helluntaikirkko/uskon-paakohdat/ihminen-synti-ja-vanhurskaus/
        Kaikki Aadamin jälkeläiset ovat jo syntymässään perineet turmeltuneisuuden, jonka takia ihminen ei pysty pelastamaan itseään oikeilla moraalisilla valinnoillaan tai tahtonsa voimalla.[4]
        [4] Tätä on kutsuttu läntisessä teologiassa perisynniksi. Käsitteellä on torjuttu teologisesti pelagiolaisuuden harhaa


    • Anonyymi

      Uskovaisen elämä on ihan tavallista elämää. Välillä sattuu ja tapahtuu. Myös virheitä ja vahinkoja sattuu. Ei pidä olla liian ylihengellinen ja ajatella että kaikki asiat ovat Jumalan tahtoa. Uskovaisella on ihan normaalia elämää. Töihin on pakko mennä jotta saa ruokaa pöytään. Työttömän uskovaisen kannattaa rukoilla viisautta vastata haastattelussa oikein mutta kyllä ne CVn asiat uskovainen itse joutuu tekemään. Jos ei ole opiskellut tarpeeksi niin nykyään on vaikea saada töitä.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan ihmisen päästä ei putoa edes hius Jumalan sitä hyväksymättä ja sallimatta.

        Koko ihmisen elämä on sidottu Jumalan tahtoon, ei ihmisellä mitään omaa vapaata tahtoa ole.

        Ihmisen vapaan tahdon käsite on länsimaisen vaapaa-ajattelijoiden luoma illuusio.

        Room. 9:16

        Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.

        Room. 9:18

        Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.

        Joh. 15:16

        Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan ihmisen päästä ei putoa edes hius Jumalan sitä hyväksymättä ja sallimatta.

        Koko ihmisen elämä on sidottu Jumalan tahtoon, ei ihmisellä mitään omaa vapaata tahtoa ole.

        Ihmisen vapaan tahdon käsite on länsimaisen vaapaa-ajattelijoiden luoma illuusio.

        Room. 9:16

        Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.

        Room. 9:18

        Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.

        Joh. 15:16

        Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.

        >>Raamatun mukaan ihmisen päästä ei putoa edes hius Jumalan sitä hyväksymättä ja sallimatta.<<

        Jumala tietää kaiken mitä tulevaisuudessa tapahtuu mutta parempi on että ihminen ei tiedä kaikkea eikä ole tarkoitettu että ihminen tietään kaikki tulevaisuuden asiat. Uskovainen elää ihan normaalia elämää. JOs ulkona on liukasta eikä laita nastakenkiä niin voi liukastua. Arkielämässä tapahtuu monia asioita. Ylihengellisyys on erittäin kuormittavaa elämää ja Jeesus haluaa että ihminen elää maalaisjärjellä tavallista elämää.

        Synti on eri asia. Toki jos kello 20:48 kiiressä ryntää ostamaan kaljaa kaupasta niin JUmala voi todellakin sallia että kompastuu ja murtaa luunsa että herää synnin unesta.
        Keskiajalla munkkiluostareissa munkeilla oli aikaa miettiä ja pohtia kaikkea turhuuksia. Parempi että uskovainen opiskelee tai käy töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Raamatun mukaan ihmisen päästä ei putoa edes hius Jumalan sitä hyväksymättä ja sallimatta.<<

        Jumala tietää kaiken mitä tulevaisuudessa tapahtuu mutta parempi on että ihminen ei tiedä kaikkea eikä ole tarkoitettu että ihminen tietään kaikki tulevaisuuden asiat. Uskovainen elää ihan normaalia elämää. JOs ulkona on liukasta eikä laita nastakenkiä niin voi liukastua. Arkielämässä tapahtuu monia asioita. Ylihengellisyys on erittäin kuormittavaa elämää ja Jeesus haluaa että ihminen elää maalaisjärjellä tavallista elämää.

        Synti on eri asia. Toki jos kello 20:48 kiiressä ryntää ostamaan kaljaa kaupasta niin JUmala voi todellakin sallia että kompastuu ja murtaa luunsa että herää synnin unesta.
        Keskiajalla munkkiluostareissa munkeilla oli aikaa miettiä ja pohtia kaikkea turhuuksia. Parempi että uskovainen opiskelee tai käy töissä.

        Helluntailaisilla on omat lahkon keksimät syntilistat, joilla jäseniä valvotaan ja pidetään otteessa. Vakoojaeukot lähtee iltaisin kierrokselle kauppakeskuksiin, näkyykö siellä kassahihnalla ollutta. Jos näkyy, niin heti ilmoitus seurakunnan vahemmistolle, joka heittää sen synnintekijän Saatanan kuritettavaksi ja varoittavaksi esimerkiksi.

        1. Kor. 5:5

        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        Matt. 15:11

        Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

        Saarn. 9:7

        Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.

        Nyt taisi käydä kuitenkin niin, että Paavali itse tuli heitetyksi Saatanan haltuun!


    • Anonyymi

      Raamatusta löytyy myös kohta, jonka mukaan kaikkien ihmisten sielut on luotu yhtä aikaa maailman luomisen yhteydessä. Kaikki sielut tulivat syntisiksi yhden ihmisen tottelemattomuuden teon vuoksi (=perisynti)

      Osa ihmisistä on alunpitäen Jumalan valittuja. Harvat ja valitut. Heidän nimensä on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan sielujen luomisen yhteydessä maailman luomisen yhteydessä.

      Ilm. 13:8

      Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.

      • Anonyymi

        2. Tess. 2:13

        Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että JUMALA alusta alkaen VALITSI TEIDÄT pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Tess. 2:13

        Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että JUMALA alusta alkaen VALITSI TEIDÄT pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.

        1.Timoteuksen kirje:
        2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
        2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
        Roomalaiskirje:
        10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        Johanneksen evankeliumi
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.Timoteuksen kirje:
        2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
        2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
        Roomalaiskirje:
        10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        Johanneksen evankeliumi
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

        "Huutaminen" liittyy erityiseen maailmanlopun tilanteeseen.

        Hellarit irrottelee yksittäisiä jakeita pois asiayhteyksistään. Yrittävät siten eksyttää Kristittyjä liittymään saatanalliseen uskonlahkoonsa epäpyhien villitsevien hurmoshenkien riepoteltavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huutaminen" liittyy erityiseen maailmanlopun tilanteeseen.

        Hellarit irrottelee yksittäisiä jakeita pois asiayhteyksistään. Yrittävät siten eksyttää Kristittyjä liittymään saatanalliseen uskonlahkoonsa epäpyhien villitsevien hurmoshenkien riepoteltavaksi.

        Helluntailaisten hurmoshenki on sama asia kuin hurmahenki, ei se mikään uusi asia ole. Henget on ihan samoja tuhansia vuosia, ei ne vanhene.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

        Juud. 8

        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten hurmoshenki on sama asia kuin hurmahenki, ei se mikään uusi asia ole. Henget on ihan samoja tuhansia vuosia, ei ne vanhene.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

        Juud. 8

        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.

        Raamatussa ei lue sanaa hurmahenki eikä hurmoshenki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei lue sanaa hurmahenki eikä hurmoshenki.

        Se on ainakin varmaa että kaikkien kaikkialla on tehtävä parannus. Ilman parannusta ei ole syntien anteeksiantamusta. Jukka Norvanto opettaa hyvin uskosta ja Kalevi Lehtinen sekä Ilkka Puhakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei lue sanaa hurmahenki eikä hurmoshenki.

        >>>>"ei ole . . .

        "Ja puolenpäivän jälkeen he tulivat HURMIKSIIN ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan
        saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei vastausta, mitään ei tapahtunut."
        1 Kun: 18: 29


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"ei ole . . .

        "Ja puolenpäivän jälkeen he tulivat HURMIKSIIN ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan
        saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei vastausta, mitään ei tapahtunut."
        1 Kun: 18: 29

        >>>>"hurmiksiin"<<<< = H U R M O K S I I N. 1 Kun: 18: 29


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"hurmiksiin"<<<< = H U R M O K S I I N. 1 Kun: 18: 29

        Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei lue sanaa hurmahenki eikä hurmoshenki.

        Juud. 8
        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juud. 8
        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10]

        Hurmoshenki ja hurmahenki tarkoittaa ihan samaa henkeä ja ilmiötä.

        Henget ei vanhene ne on samoja tuhansia vuosi.

        Tuhat vuotta on Jumalan kalenterissa yksi päivä.

        Hellunailaisuuden eli Pentecostalismin henki, Asusin henki on ollut Suomessa vasta 100 vuotta. Se on juuri se ihmisiä villitsevä hurmoshenki, kaatohenki eli "hurmoshenki"
        eli hurmahenki.

        Korinton eli Delfoin maakunnassa se sama hurmoshenki teki työtään voimakkaati.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurmoshenki ja hurmahenki tarkoittaa ihan samaa henkeä ja ilmiötä.

        Henget ei vanhene ne on samoja tuhansia vuosi.

        Tuhat vuotta on Jumalan kalenterissa yksi päivä.

        Hellunailaisuuden eli Pentecostalismin henki, Asusin henki on ollut Suomessa vasta 100 vuotta. Se on juuri se ihmisiä villitsevä hurmoshenki, kaatohenki eli "hurmoshenki"
        eli hurmahenki.

        Korinton eli Delfoin maakunnassa se sama hurmoshenki teki työtään voimakkaati.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Sisältöä ja merkitystä vailla oleviin hurmoskielisiin rukouksiin ei tule koskaan mitään vastausta.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisältöä ja merkitystä vailla oleviin hurmoskielisiin rukouksiin ei tule koskaan mitään vastausta.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        "Ja puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa
        ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä ei vastausta, MITÄÄN
        ei tapahtunut." 1 Kun: 18: 29 > Tehän puhutte silloin tuuleen" 1 Kor: 14: 9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurmoshenki ja hurmahenki tarkoittaa ihan samaa henkeä ja ilmiötä.

        Henget ei vanhene ne on samoja tuhansia vuosi.

        Tuhat vuotta on Jumalan kalenterissa yksi päivä.

        Hellunailaisuuden eli Pentecostalismin henki, Asusin henki on ollut Suomessa vasta 100 vuotta. Se on juuri se ihmisiä villitsevä hurmoshenki, kaatohenki eli "hurmoshenki"
        eli hurmahenki.

        Korinton eli Delfoin maakunnassa se sama hurmoshenki teki työtään voimakkaati.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        niin helluntaissa puhutaankin toisin kuin lutterin seinäpöntöstä harvakseen tippuvaa ilmastoahdistusta ja muuta mössöä!

        miksi et ala kasvaa ylöspäin ja lakata noista lapsellisista tarinoistasi.


    • Anonyymi

      Kun Herra sanoo, että ei väellä ja voimalla, vaan minun Hengelläni, niin se tarkoittaa, ettei rukous ole sen voimallisempi seurakunnan hallelujakuoron kanssa, kuin yksin omassa rukouskammarissasi sydämessäsi uskon rukouksella Herran puoleen kääntyen.

      Jeesushan sanoo, että jos te pyydätte minun nimessäsi Isältä jotain, että hän sen teille antaisi, se on teille tuleva.

      Näin tapahtui omalla kohdallani eilen nukkumaan paneutuessani, kun hammasta särki niin maanperusteellisesti, että kun siinä pötköllään ollessani pyysin Jeesuksen nimessä Isä Jumalalta apuva tulehtuneen hampaan juureen, ja vetosin asiassa just tuohon Jeesuksen lupaukseen, niin kipu lähti, eikä enää aamullakaan jomottanut.

      Rukouksemme on voimallinen silloin, kun se Isä Jumalan kasvojen edessä kuullaan.

      • Anonyymi

        Jeesuksen monet sanonnat koskee vain maan päälistä aikaa ja niitä ihmisiä, joille Jeesus jotain lupaa.

        Hellarit vaan napsii jakeita sieltä sun täältä ja kuvittelee, että ne koskevat myös hurmoshenkisiä ja harhaoppisia helluntailaisia, joita villitsevät henget viskoo lattialle selälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen monet sanonnat koskee vain maan päälistä aikaa ja niitä ihmisiä, joille Jeesus jotain lupaa.

        Hellarit vaan napsii jakeita sieltä sun täältä ja kuvittelee, että ne koskevat myös hurmoshenkisiä ja harhaoppisia helluntailaisia, joita villitsevät henget viskoo lattialle selälleen.

        miksi et kasva aikuiseksi vaan viskot noita naurettavia fraasejasi päivästä toiseen foorumille !?!
        helluntai edustaa mahdollisimman läheistä apostolista uskovien olemusta eikä siellä ketään viskota mihinkään selälleen eikä mahalleen!

        harhaoppitarinasi ovat oman pienen pääsi tuotosta, koita päästä niistäkin pikkuhiljaa erilleen.


      • Anonyymi

        no hyvä niin mutta melkein satavarmasti istut kohta hammastuolissa suu kuin lusikkalaatikko ja lasku tulee perässä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe