Ruisleivät testissä - eniten myyty ei voittanut

Anonyymi-ap

30

373

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Puuttui näköjään Oululaisen jälkiuunipalat, joita tulee itse osteltua tuon tyypin leivistä. Mikon Leivän ruislimppua tulee tosin suosittua enemmän.

• Anonyymi

Fazerin Ruispukuloita ostan jos Ruisleipää ostan - Kotimaista ja Retkieväs leipiä en ole päässyt maistelemaan

Vaasan Ruispalat on tosi hapokas ja tulee mieleen Äidin tekemä ruisleipä joka Isän vaatimuksesta oli tosi rukiinen ja maistui pahalta lapsen suussa.
        Tädin tekemä Ruis/Sihtileipä oli paljon parempaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fazerin Ruispukuloita ostan jos Ruisleipää ostan - Kotimaista ja Retkieväs leipiä en ole päässyt maistelemaan

Vaasan Ruispalat on tosi hapokas ja tulee mieleen Äidin tekemä ruisleipä joka Isän vaatimuksesta oli tosi rukiinen ja maistui pahalta lapsen suussa.
        Tädin tekemä Ruis/Sihtileipä oli paljon parempaa

Minun mielestä nuo muistuttaa enempi pullaa kuin ruisleipää. No leipä on tottumiskysymys. Juurileivässä on happoja ihan eri tavalla.

• Anonyymi

ELOSEN Perunalimppu on tosi hyvää ja samoin LINKOSUON juustograhamviipaleet.

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

😍 ­N­­y­­­m­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17739910s

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Vieläkö tuo Fazer tunkee kaikkeen sokeria ja vehnäjauhoa, ja pilaa leipänsä?

• Anonyymi

Saaristolaisleipä on tosi makoisaa; maltaita ja siirappia ym ym.. helppo tehdä. Ei leipomista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saaristolaisleipä on tosi makoisaa; maltaita ja siirappia ym ym.. helppo tehdä. Ei leipomista.

Makuasioita. Sokeri on kyllä hyvä ja tehokas keskikehon rakentajalle. Itse en kuulu heihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Makuasioita. Sokeri on kyllä hyvä ja tehokas keskikehon rakentajalle. Itse en kuulu heihin

No eihän sitä sokeria kilokaupalla syödä, ja lihottaa se muikiakin leipä..riippuu mitä laittaa PÄÄLLE!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eihän sitä sokeria kilokaupalla syödä, ja lihottaa se muikiakin leipä..riippuu mitä laittaa PÄÄLLE!

Kunhan saadaan Orvon persuhallitus puikkoihin, niin leikkausten jälkeen Suomen kansan enemmistöllä ei ole laittaa leivän päälle kuin ylähuuli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ruoka lhottaa, mutta ylimääräistö energiaa ei kantsi ottaa sokerista, joka ei lisää mahan täytettä toisin kuin kuitupitoiset täytteet. Sokeri on ravitsemukseltaan nollan arvoista, siis pelkkiä kaloreita, koska siinä ei ole kuitua, kivennäisaineita tai vitamiineja. Siis silkkaa turhaketta eli kuin karkkia tai limua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruispalat ok ovat minulle vähän liian sitkeitä koska hampaiden paikkoja varottava. Syön kyllä.välillä jos ei omaa kevyen ohuempaa ruisläreikäleipää satu olemaan.
        Fatzeria vältän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunhan saadaan Orvon persuhallitus puikkoihin, niin leikkausten jälkeen Suomen kansan enemmistöllä ei ole laittaa leivän päälle kuin ylähuuli.

Persujen tullessa puikkoihin saadaan ruokasuosituksiin kokoliha leivän päälle. Voikukanlehdet ja kukkakaalipirtelö jatkaa vihreillä ituhipeillä.

• Anonyymi

Kokeilkaas tehdä itse ruisleipä aineksjsta valurautapadassa tai muuten.
      On tosi hyvää voin kanssa.
      Kaupan tuotteet ovat mauttomia nykyään.

• Anonyymi

Sitoo paremmin lämpöä kuin keraaminen. Pata siis esilämmitetään 250 asteeseen, ja heitetään taikinaklöntti pataan. Kun pata on tarpeeksi kuuma, niin se ei tartu siihen kiinni.

• Anonyymi

Retkieväs on Lidlin oma tuote, ja on hintaansa nähden tosi hyvä.

• Anonyymi

Olen havainnut, että Vaasn leivät ovat taattua tavaraa.

• Anonyymi

Taattua vaasalaista tavaraa virosta.

• Anonyymi

Luolamiehen ruokavalioon ei kuulu leipä. Turnipsit, toukat ja toutain kyllä.

• Anonyymi

Retkieväs leipää voi ostaa Lidl:sta.

Parasta täysruisleipää on maultaan Leivon leipomon Augusti , osta ja maista, et pety!

• Anonyymi

Miksi leivässä on sekä hiivaa että sen edeltäjää "taikinajuurta", eli villihiivoja jotka tuottavat sekalaisen joukon alkoholeja ja saavat leivän maistumaan lähinnä kiljulta.

Asian vielä jotenkin ymmärtää markkinointitarkoituksessa ja historiallisella mielikuvalla, mutta että vehnäleipäänkin laitetaan "taikinajuurta" kun sen huonolle maulle kehitettiin korvaajaksi jalostettu hiiva.
      Tietenkin huonolaatuisen ja osin pilaantuneen viljan makua voidaan peittää "taikinajuurella" ja sen tuomalla kiljun maulla.

Se että jokainen kaupassa myytävä leipä on samaa pataa taikinajuurineen, kertoo että koko ala on erittäin keskittynyt ja ilmeisesti kaikissa leipomoissa käytetään yhtä ja samaa jauhoseos-toimittajaa.

• Anonyymi

Se "juuri" tulee taikinaan luonnostaan ilman epäpuhtauksista. Kyse on siis maitohappobakteereista, vaikkei niillä maidon kanssa ole mitään tekemistä. Lopputuotetta kutsutaan maitohapoksi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maitohappobakteeri

• Anonyymi

Juurileipä on juuri nyt in, kuten valkoiset farkut talvellakin.

https://yle.fi/a/74-20017042

"... juurileipominen vaatii aikaa ja tarkkuutta, mutta maku palkitsee vaivan."

• Anonyymi

Itsekin olen huomannut Lidlin Retkieväs leivän voittavan Reissumiehen 10-0.

• Anonyymi

Sen jälkeen ei ole tarvinnut mädättäjien Reissumiestä ostaa.
        Rahaakin säästynyt. Reissumies on ollut kilohinnaltaan kalleinta leipää, mutta kaukana parhaasta.

• Anonyymi

Kun valmistatte itse ruislimput ja hapan/vehnäleivät vaikkapa valurautapadassa, ette enää ikinä osta valmista KALLISTA leipää.

Muutaman tekee pakkaseen ja on halpaa, parempaakin.

• Anonyymi

Miksi tarvitsee valurautapadan? Kyllä leipä paistuu uunipellilläkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi tarvitsee valurautapadan? Kyllä leipä paistuu uunipellilläkin.

Aivan, eikä se pizzakaan tarvitse mitään pizzakiveä, mutta saadaan taas härpäkkeitä kaupaksi..

• Anonyymi

Vaasan ruispalat eivät sovi kaikille. Ainakin minulla turvottavat vatsaa ja aiheuttavat paljon ilmavaivoja. Pierut loppuivat kun lopetin ko leivän syönnin.
      Muista ruisleivistä ei ole tullut vaivoja.

• Anonyymi

Kun ruuan hotkii niin ilmaa menee mahaan, se sitten aiheuttaa pahanhajuisia salakiisuja.

Koulussa jo opetettiin 60 luvulla, että suupala on pureskeltava 30 kertaa.
        Tulee samalla vähemmästä määrästä täyteen.

Ei taida nykyään aika riittää. (siihenkään)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1721
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1556
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1280
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1244
    Aihe