Miksi evolutionisti useinkin hylkää käsitteen "Jumala"?

Anonyymi-ap

Nimimerkki: Pakstori

Panteistisessa mielessä sana Jumala tarkoittaa mitä hyvänsä olemassaolevaa partikkelia, joka kykenee suorittamaan jotakin suuremmoista, sellaista mitä moni muu samantapainekaan kappale ei ollenkaan. Kyseinen partikkeli voi olla massaa tilavuudessa tai se voi olla vain henkeä, esim. jonkin asian tarkka toimintaperiaate => eräänlainen kirja! Tai se voi olla autuas tyhjyys... Joka vain välittää lävitseen kaiken valon ja massan...
Monoteismissa tehdään Jumalasta ainoastaan YKSI olento ja silloin tarkoitetaan jokaisen ELÄVÄN olennon omaa minäkuvaansa. Orjat/Palvelijat/Pojat eivät sano: "Minä olen Herra", koska eivät noin sano, heille sallitaan komentajaksi ties kuka herra, mestari ja isäkin tai jopa mammonaa keräävä yhteisö. Ateismi on tätä edellä vain siinä mielessä, että se tekee kyseisestä suorittajasta, oli se massa tai ajatus, alussaan AINA väärin ymmärretyn ja valheellisen - kuten aina alussa kaikki on. vain olevaisen asian Luoja tietää miten asia on, ja vaikka joku väittää valheeksi sitä, mitä illuusioita tavoiteltiin (esim. kuu on auringon kokoinen ja että aurinko kiertää maata). Siis vasemmalla on se illuusio mitä toivottiin => ihminen tekee jotakin ihan itse => vaikka Luojan henki pistää meidät tekemään ja sanomaan ikuisesti mitä Hän lystää, eikä niitä henkiä ole liian monta => 7 kpl ja oikealla on se teoria, millä taikuri teki illuusionsa. Ihmisiä on tällä hetkellä yli miljardi kertaa enemmän kuin mitä Jumalan Henkiä on...
Älkää kantako huolta liikaa kuolemasta, vaikka Salomo sanoi, että "muista luojaasi nuoruudessasi" - niin et joudu kadotukseen vanhanakaan, kun materiaruumiisi kuolema on silloin 100% varma"... Katsokaa puita, kun niitä käytetään Kuolemassa ties mihin, Ihmisen liharuumiskin joutuu yleensä : matojen ruuaksi" ja luut jätetään hauta-arkkuun hajoamaan - henki palaa puhuttajalleen ja sielun tunne saattaa jatkaa joko rauhana tai kauhuna, ja kuvajaisesi jää lähimmäistesi muistiin - Jumalan muisteista puhumattakaan, jolloin on mahdollista kuolleiden vielä jopa puhua - sinullekin.
Siis - en tiedä, miksi monetkaan evolutionisteiksi tunnustautuvat eivät halua jumaloida henkeään, sanojaan! Ruumiimme on omituinen, eikä vielä kaikkia aisteja ole meillä, eli ei ihme ettei sitä ole helppoa "jumaloida"... Siis kertokaa!

5

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä teksti

      • Anonyymi

        Ei vaan ihan p*skaa!

        Jaarittelua käsitteillä joita ei osata eikä haluta määritellä. Uskonnot ovat kielipelejä, joissa luodaan käsiteverkosto, jolla parhaimmillaan voi olla joku sisäinen eheys ja logiikka, mutta ulkopuolisen maailman eli todellisuuden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        💋 ­N­­y­­m­­­f­­o­m­­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17739929U

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      "...miksi monetkaan evolutionisteiksi tunnustautuvat..."

      Ketä ovat evolutionistit? Kaikki muut kuin sinun lahkoosi kuuluvat? Onko joukossa ne kristillistä uskoa tunnustavat, jotka myös näkevät, että tieteen tuottama tieto elokehän historiasta on paras tämän hetken selitys? Määrittele käsite evolutionisti.

    • Anonyymi

      Tämä avaus on erinomainen esimerkki siitä, mihin oman päänsisäisiin jumalhahoihin sukeltaminen johtaa. Tulos on mössä, jossa on niin vähän kosketuspintaa todellisuuteen, että siitä ei voi edes osoittaa virheitä. Virhe on se, että hylkää todellisuuden ja eksyy kuvittelemiensa henkien ja "partikkeleiden" kanssa askarteluun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe