Toisessa ketjussa kerroin, ettei koulun tehtävä ole vahvistaa uskonnollista maailmankuvaa. Tähän tuli vastakysymys, jonka otan omaksi ketjukseen:
Miksi ihmeessä koulun pitäisi vahvistaa ainoastaan uskonnotonta maailmankuvaa?
En ymmärrä miten koulu vahvistaa uskonnotonta maailmankuvaa. Kun opetellaan Keplerin lakeja tai karhun elintapoja, opitaan virkkaamaan patalappu ja pelaamaan pesäpalloa jne, eihän se ole erityisen uskonnotonta. Se olisi, jos paikallisen va-yhdistyksen tyyppi tulisi kertomaan ettei jumalia ole.
'Kouluista: Uskonnoton vs. uskonnollnen maailmankuva
59
229
Vastaukset
- Anonyymi
Viisas opettaja, jos joutuu käymään läpi evoluutiovalheita, puhuu niistä siltä kannalta, että 'evoluutioon uskovat sanovat, että...'. Kokeissa hän asettaa kysymyksen, ei niin, että 'Miten eliö kehittyy evoluutiossa?', vaan 'Miten oppikirjassa kerrotaan eliöiden kehittyvän evoluutiossa?' Jotta uskovatkin oppilaat voisivat saada täysiä pisteitä kirjoittamatta jotain, jonka tietää valheeksi.
Opettaja voi tuoda esille evoluutioteorioiden ilmeisiä heikkouksia: se ei selitä elämän syntymistä, sitä ei voi havainnoida, geenitutkimukset todistavat ihmiskunnan olevan noin 6000 vuotta vanha, vedenpaisumuksen todisteet (fossiilit, taipuneet kalliokerrokset). Hän voi vaikka ohimennen mainita tutkijoiden ja opettajien nimiä, joihin totuudesta kiinnostuneet oppilaat voivat tutustua. Hän voi valmistautua vastaamaan rehellisesti, jos oppilas kysyy, uskooko hän itse evoluutioon ja miljooniin vuosiin. Ja hän osaa esittää todisteita käsitykselleen. Jos aivopesty oppilas kielii hänestä ja pahuutta valveleva koulu erottaa hänet, hän voi viedä asian oikeuteen. On ikävää, jos oma ura on tärkeämpi kuin totuus.
Joku opettaja saattaa ajatella, että on parempi, että hän kristitty opettaa valheita kuin että niihin uskova opettaisi niitä fanaattisesti. Se taitaa olla sitä lopun ajan laodikealaista haaleutta, aidalla istumista. - Anonyymi
En nyt satavarma ole opetettiinko alakoulussa Keplerin lakeja. Eskarista muistan vielä vähemmän. Keplerin laeillako sitä etiikkaa opetataan? Jätitkö linkin joka kommenttiin liittyi, tahallasi pois?
https://www.oph.fi/fi/oppimateriaali/miina-ja-ville-opettajan-oppaita/miina-ja-ville-etiikkaa-etsimassa-25- Anonyymi
Ei Keplerin laki ole laki vaan Newtonin liikeyhtälön ratkaisu kahdenkappaleen probleemalle
Kolmen on ratkaisematon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Keplerin laki ole laki vaan Newtonin liikeyhtälön ratkaisu kahdenkappaleen probleemalle
Kolmen on ratkaisematonJori siis valehteli aloituksessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jori siis valehteli aloituksessaan.
Eikö kaikki mitä Jori kertoo,olekaan totta? Voiko mihinkään enää luottaa?
Anonyymi kirjoitti:
Ei Keplerin laki ole laki vaan Newtonin liikeyhtälön ratkaisu kahdenkappaleen probleemalle
Kolmen on ratkaisematonMerkuriuksen rata ja suhteellisuusteoria ja joku fiksumpi olisi ehkä osannut poimia kirjoitukseni olennaisen pointin.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Merkuriuksen rata ja suhteellisuusteoria ja joku fiksumpi olisi ehkä osannut poimia kirjoitukseni olennaisen pointin.
Suomalaisen perusopetuksen kerrotaan olevan kriisissä. Oppimistulokset ovat laskeneet eikä aina lapset opi tavoillekaan. Kuinka Merkuriuksen rata ja suhteellisuusteoria siihen liittyy?
Perusiopetuksen tarkoitus ei ole yksin opettaa tieteellistä ajattelua.
"Suomalainen perusopetus on yleissivistävää koulutusta, ja sillä on sekä kasvatus- että opetustehtävä. Perusopetuksen tavoitteena on tukea oppilaiden kasvua ihmisinä ja yhteiskunnan jäseninä sekä opettaa tarpeellisia tietoja ja taitoja." Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisen perusopetuksen kerrotaan olevan kriisissä. Oppimistulokset ovat laskeneet eikä aina lapset opi tavoillekaan. Kuinka Merkuriuksen rata ja suhteellisuusteoria siihen liittyy?
Perusiopetuksen tarkoitus ei ole yksin opettaa tieteellistä ajattelua.
"Suomalainen perusopetus on yleissivistävää koulutusta, ja sillä on sekä kasvatus- että opetustehtävä. Perusopetuksen tavoitteena on tukea oppilaiden kasvua ihmisinä ja yhteiskunnan jäseninä sekä opettaa tarpeellisia tietoja ja taitoja."Totta, peruskoulun tavoite on laajempi kuin vain opettaa tietoa. Aloituksessani laitoin esimerkkinä patalapun virkkaamisen ja pesäpallon.
Mutta ei tämä vastaa kysymykseen. Jos opetellaan pesäpallon säännöt, onko se uskonnoista vapaaseen maailmankuvaa ohjaamista? (Tai vaikka ei-perussuomalaiseen poliittiseen kantaan ohjaamista?)- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Totta, peruskoulun tavoite on laajempi kuin vain opettaa tietoa. Aloituksessani laitoin esimerkkinä patalapun virkkaamisen ja pesäpallon.
Mutta ei tämä vastaa kysymykseen. Jos opetellaan pesäpallon säännöt, onko se uskonnoista vapaaseen maailmankuvaa ohjaamista? (Tai vaikka ei-perussuomalaiseen poliittiseen kantaan ohjaamista?)Kukaan muu täällä kuin sinä ei ole keskustellut liikunnan, kuvaamataidon tai käsityönopetuksesta.
Toki uskonnoton/uskonnollinen maailmankuva voi pulpahdella yllättävissä paikoissa, kuten toisessa ketjussa kerrottu Mariskan mestaripiirros oli hylsytetty oppikirjasta.
Oppiaineet ET/uskonto sopivatko ne molemmat kouluun? - Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Totta, peruskoulun tavoite on laajempi kuin vain opettaa tietoa. Aloituksessani laitoin esimerkkinä patalapun virkkaamisen ja pesäpallon.
Mutta ei tämä vastaa kysymykseen. Jos opetellaan pesäpallon säännöt, onko se uskonnoista vapaaseen maailmankuvaa ohjaamista? (Tai vaikka ei-perussuomalaiseen poliittiseen kantaan ohjaamista?)"Jos opetellaan pesäpallon säännöt, onko se uskonnoista vapaaseen maailmankuvaa ohjaamista?"
Ei ole. Se ei myöskään ole uskonnolliseen maailmaankuvaan ohjaamista. Joten mikä vapaa-ajattelijoita koulussa närästää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos opetellaan pesäpallon säännöt, onko se uskonnoista vapaaseen maailmankuvaa ohjaamista?"
Ei ole. Se ei myöskään ole uskonnolliseen maailmaankuvaan ohjaamista. Joten mikä vapaa-ajattelijoita koulussa närästää?Jori, olet saanut vastauksesi, mitä itse vastaat? Mahtuuko ET ja uskonto oppiaineina perusopetukseen vai täytyykö uskonnon opetus neutraloida eli poistaa?
Anonyymi kirjoitti:
Jori, olet saanut vastauksesi, mitä itse vastaat? Mahtuuko ET ja uskonto oppiaineina perusopetukseen vai täytyykö uskonnon opetus neutraloida eli poistaa?
Jatkan vielä kyselyä: Ohjaako koulu uskonnottomuuteen, jos siellä EI ole esimerkiksi ruokarukouksia, koululaisjumalanpalveluksia tms? Peruskysymys näissä tuntuu olevan neutraalin tilanteen mahdollisuudenkin kiistäminen.
Katsomusaineiden opetus on monimutkaisempi kysymys, täytyy avata siitä oma ketju myöhemmin.- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Jatkan vielä kyselyä: Ohjaako koulu uskonnottomuuteen, jos siellä EI ole esimerkiksi ruokarukouksia, koululaisjumalanpalveluksia tms? Peruskysymys näissä tuntuu olevan neutraalin tilanteen mahdollisuudenkin kiistäminen.
Katsomusaineiden opetus on monimutkaisempi kysymys, täytyy avata siitä oma ketju myöhemmin.Eipä mennä asioiden edelle. Kannatatko että jatkossakin on ET:n sekä uskonnon opetusta? Turha joka asiasta on omaa ketjua avata. Va-liiton kanta on selvä. Uskonto pois. MIkä on sinun kantasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jori siis valehteli aloituksessaan.
No ei
Maallikoile tarjotaan jos minkälaisia yhtälöitä lakeina ja niiden pää menee sekaisin
ei lakien vaan maallikoiden
Keplerin probleema on ehkä parempi nimitys
ja siis tarjoaa kunniaa Keplerille
Copernikuksen lait ovat jo virheellisiä
suomeksi kirjoitetaan Kopernikus joka ainakin on väärin
kuva oli 1000 zlotyn setelissä
https://www.leftovercurrency.com/exchange/polish-zloty/old-polish-zloty-banknotes/1000-old-polish-zloty-banknote-nicolaus-copernicus/ - Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Totta, peruskoulun tavoite on laajempi kuin vain opettaa tietoa. Aloituksessani laitoin esimerkkinä patalapun virkkaamisen ja pesäpallon.
Mutta ei tämä vastaa kysymykseen. Jos opetellaan pesäpallon säännöt, onko se uskonnoista vapaaseen maailmankuvaa ohjaamista? (Tai vaikka ei-perussuomalaiseen poliittiseen kantaan ohjaamista?)Janan toisessa päässä ei ole usnonnollinen lähestyminen ja toisessa uskonnoton lähestyminen!!! Jana nimittäin jatkuu niin, että keskellä on uskonnoton opetus ja uskonnolisesta kauimpana on 'uskontoja poismanaava'/ selvästi ateismia propagoiva tapa lähestyä eri tilanteita.
Keskellä, neutraalina alueena on uskonnoton, kaikille sopiva alue.
Menikö tuossa jokin pieleen? Anonyymi kirjoitti:
Janan toisessa päässä ei ole usnonnollinen lähestyminen ja toisessa uskonnoton lähestyminen!!! Jana nimittäin jatkuu niin, että keskellä on uskonnoton opetus ja uskonnolisesta kauimpana on 'uskontoja poismanaava'/ selvästi ateismia propagoiva tapa lähestyä eri tilanteita.
Keskellä, neutraalina alueena on uskonnoton, kaikille sopiva alue.
Menikö tuossa jokin pieleen?Juuri noin se on. Emme me vaadi kouluaamuihin jumalattomuushetkiä jolloin kumottaisiin klassisia jumalatodistuksia tms.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Jatkan vielä kyselyä: Ohjaako koulu uskonnottomuuteen, jos siellä EI ole esimerkiksi ruokarukouksia, koululaisjumalanpalveluksia tms? Peruskysymys näissä tuntuu olevan neutraalin tilanteen mahdollisuudenkin kiistäminen.
Katsomusaineiden opetus on monimutkaisempi kysymys, täytyy avata siitä oma ketju myöhemmin.Turhaan jatkat. Kun et itse vastaa, ei sinullekaan vastata.
Mahtuuko peruskoulun oppiaineisiin sekä ET että uskonto? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei
Maallikoile tarjotaan jos minkälaisia yhtälöitä lakeina ja niiden pää menee sekaisin
ei lakien vaan maallikoiden
Keplerin probleema on ehkä parempi nimitys
ja siis tarjoaa kunniaa Keplerille
Copernikuksen lait ovat jo virheellisiä
suomeksi kirjoitetaan Kopernikus joka ainakin on väärin
kuva oli 1000 zlotyn setelissä
https://www.leftovercurrency.com/exchange/polish-zloty/old-polish-zloty-banknotes/1000-old-polish-zloty-banknote-nicolaus-copernicus/Ehkä kaikki ei ehdi oppia lukemaan perusopetuksessa kun mietitään Keplereitä ja Copernikuksia.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Juuri noin se on. Emme me vaadi kouluaamuihin jumalattomuushetkiä jolloin kumottaisiin klassisia jumalatodistuksia tms.
Miksei tuoda selvemmin ja useammin esille tuota janan kolmea kohtaa?
Nythän uskontosegmentti melkein järjestään argumentoi ihan niin kuin heille ei olisi koskaan selvitetty kolmen kohdan janaa?
Olenko missannut jotain? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei tuoda selvemmin ja useammin esille tuota janan kolmea kohtaa?
Nythän uskontosegmentti melkein järjestään argumentoi ihan niin kuin heille ei olisi koskaan selvitetty kolmen kohdan janaa?
Olenko missannut jotain?Kyseessä on selkeä ajatusvirhe kun verrannollisetaan asioita jotka eivät ole verrannollisia. Käytännössä janan keskikohdalle syntyy asia jota ei ole lupa käsitellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on selkeä ajatusvirhe kun verrannollisetaan asioita jotka eivät ole verrannollisia. Käytännössä janan keskikohdalle syntyy asia jota ei ole lupa käsitellä.
Ei pidä paikkaansa. Kyllä jumalaa täytyy sallia. Myös koulussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Kyllä jumalaa täytyy sallia. Myös koulussa.
Jumalasta ei ole hajuakaan, vain kertomuksia.
Absoluuttinen 'no show'! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalasta ei ole hajuakaan, vain kertomuksia.
Absoluuttinen 'no show'!Joo, siis tossa oli kirjoitus virhe. Piti kirjoittaa: Kyllä jumalan pilkka täytyy sallia. Myös koulussa.
Joskushan tuo asia selviää onko jumalaa vai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Janan toisessa päässä ei ole usnonnollinen lähestyminen ja toisessa uskonnoton lähestyminen!!! Jana nimittäin jatkuu niin, että keskellä on uskonnoton opetus ja uskonnolisesta kauimpana on 'uskontoja poismanaava'/ selvästi ateismia propagoiva tapa lähestyä eri tilanteita.
Keskellä, neutraalina alueena on uskonnoton, kaikille sopiva alue.
Menikö tuossa jokin pieleen?Vapaa-ajattelijat asemoituvat äärilaidalle uskonnon vastaisen propagandansa kanssa.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Jatkan vielä kyselyä: Ohjaako koulu uskonnottomuuteen, jos siellä EI ole esimerkiksi ruokarukouksia, koululaisjumalanpalveluksia tms? Peruskysymys näissä tuntuu olevan neutraalin tilanteen mahdollisuudenkin kiistäminen.
Katsomusaineiden opetus on monimutkaisempi kysymys, täytyy avata siitä oma ketju myöhemmin.MIten niin muka monimutkaisempi? Etkö kannata vapaa-ajattelijoiden 2020-23 tavoitteita?
4.2 Uskonto oppiaineena poistuu ja kouluissa uskontoon sitouttaminen lopetetaan
Uskonnonopetus lopetetaan varhaiskasvatuksessa, peruskoulussa ja lukiossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jori siis valehteli aloituksessaan.
Jori on pierevä.
- Anonyymi
Uskonnoton vs. uskonnollinen.... miksi ihmeessä uskonnoton on "neutraali"?
Suhtautudutko Jori antiteistinä uskontoihin neutraalisti?- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Mikä sitten sinusta on neutraali?
Kerropa sinä suhtaudutko antiteistinä neutraalisti uskontoihin. Vai samoin kuin Israelin poliisi joka kertoo että terrori-iskun tekijä on neutraloitu?
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Mikä sitten sinusta on neutraali?
".....uskonnolisesta kauimpana on 'uskontoja poismanaava'/ selvästi ateismia propagoiva tapa lähestyä eri tilanteita."
Vapaa-ajattelijat edustavat ääripäätä. Se ei ole neutraalia.
- Anonyymi
Ohisalon menee viuhuen.
- Anonyymi
Ei tarvitse va-tyypin tulla koululle kertomaan ettei jumalia ole. Sitä varten on ET. Uskonto pois ja ET kaikille pakolliseksi.
- Anonyymi
ET tarkoittaa Entisiä Taistolaisia niin kauan kun Valiitto on olemassa
Sitä pitää vastustaa putinistisena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ET tarkoittaa Entisiä Taistolaisia niin kauan kun Valiitto on olemassa
Sitä pitää vastustaa putinistisenaHuoh, kai nyt sentään fiksumpaan pystyt, jos oikein yrität?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoh, kai nyt sentään fiksumpaan pystyt, jos oikein yrität?
Vasliittoa ei olisi hyväksytty ikinä puolueeksi Suomessa ilman stalinistisen Venäjän kansan hyökkäystä Suomeen 1939
Vasliitton perusti Lenin-Stalin Moskovassa kesällä 1918
Eivät viitsineet moisen ryyppyremmin takia edes Pietariin matkustaa, huorailivat siellä Suomesta lähinnä Tampereelta varastetulla omaisuudella
- Anonyymi
Gandhi kaatoi brittiläisen imperiumin
Täytyy muista että Gandhin menelmä ei toimi kommunistisissa raakalaisvaltioissa kuten russonatsilassa ta Kiinassa
Valiitto on putinisthyysäreitä täynnä
Stadin osasto on täyskommunistinen- Anonyymi
Et sitten kerinnyt käydä koulussa ? Veikö viin vai huumeet ?)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten kerinnyt käydä koulussa ? Veikö viin vai huumeet ?)
Sillä saattaa olla jokin synnynnäinen vaje...
- Anonyymi
"En ymmärrä miten koulu vahvistaa uskonnotonta maailmankuvaa." Joo siis ei vielä riittävästi, kun uskonto vielä toistaiseksi on oppiaineena perusasteella. Onkohan kaikki vapaa-ajattelijat ymmärtäneet siirtää tiivitaavinsa uskonnosta ET:hen kun uskonnon opetuksesta niin kovasti vaahdotaan?
- Anonyymi
Voi, olisitpa antanut lasten olla.
- Anonyymi
Kouluissa ei opeteta saksaa vaan pakkoruotsia
ette siis osaa saksaa ettekä pääse mihinkään Euroopassa
Nyt tuli ilmoitus että
saksalaisalueen T- moblien toimitusjohtaja lähtee ja korvataan ruotsalaisella ULFFILLA
https://www.capacitymedia.com/article/2ba3mrxp8fixf181k49a8/appointments/t-mobiles-neville-ray-to-be-succeeded-by-ulf-ewaldsson
Yleensä kun ruotsalainen valitaan jonkin johtoon hän potkii mäkeen ensinnä kaikki suomalaiset laitteet ja tilaukset eli tässä tapaukessa Nokia on vaarassa
pakkoruotsista on teille rutosti haittaa mutta Rkp:lle hyötyä
ja samoin joillekin hölmöpoliitikoille sievisteleville puuteroiduille
ankeriaisille - Anonyymi
en ymmärrä ihan tarkkaan miten voi opettaa tieteellistä ajattelua
toimittajat valehtelevat (manipuloivat kertomustaan) joten he eivät kelpaa tietenkään malliksi poliitikoista puhumattakaan
Niiniluoto opettaa tietellisyyttä esasaariselle joka tekee sen pekkahimaselle
Mikä on tulos?
himanen väitteli huippunuorena (hyvin epäilyttävää että ala on sellainen että murrosikäinen voi väitellä) ja
haki virkaa ennen kuin joutui deekiksielle tms
virka yritettiin järjestää kutsumisena
joutui täysin naurunalaiseksi
ensimmäinen ulkomainen asiantuntija kirjoitti
himasella ei ole YHTÄÄN tieteellistä julkaisua- Anonyymi
Ei yhtään tieteellistä
Vaikka väitellyt Niiniluodon tieteellisen ajattelun koulussa
Ei yhtään
Ei saanut virkaa ei sinne päinkään
- Anonyymi
ET- opetusta on annettava ehkä sadalla kielellä ja sitä varten on tahtävä oppikirjat
Rydman on erittäin huolestunut Helsingin kouluista, mitä mieltä pormestari Juhana Vartiainen ex-puoluetotinentoveri.
https://www.suomenuutiset.fi/rydman-helsingin-kouluissa-on-kaynnissa-tuhoisa-kehitys-maahanmuutolla-massiiviset-kielteiset-vaikutukset/ On sinänsä aivan totta, että tosiasioilta silmänsä ummistavan maahanmuuttopolitiikan johdosta monissa Helsingin kouluissa on käynnissä tuhoisa kehitys. Yhä suuremmalla osalla oppilaista äidinkieli on jokin muu kuin se, jolla opetus annetaan. Muutamassa koulussa jo enemmistö oppilaista on vieraskielisiä.
– Kieliongelmien päälle tulee vielä kulttuurien yhteentörmäys. Opettajat joutuvat käyttämään aikaansa enenevässä määrin aivan muihin asioihin kuin opetukseen, Rydman toteaa - Anonyymi
Vasemmistoliiton kommunistinen johtaja Minna Kelhä pyrkii sensuuriin opetushallituksessa
Kelhä om datanomi JSaramon poliittinen avustaja
https://www.suomenuutiset.fi/ei-ole-todellista-opetushallitus-yrittaa-estaa-tietojen-julkaisun-jotka-paljastavat-maahanmuuttajien-maaran-kouluissa/- Anonyymi
Kommonistit vaativat kaikkien olevan samaa mieltä heidän kanssaan.
Eivät tuollaiset ymmärrä, että Jumala on olemassa.
- Anonyymi
Koulussa ei voida siis esimerkiksi kertoa, että enkeleitä on olemassa, mutta jos neutraalisuudesta todella pidetään kiinni, niin ei voida myöskään kertoa, ettei olisi.
- Anonyymi
Voidaan kertoa, että jotkut ihmiset uskovat enkeleitä olevan ja toiset eivät. Niinhän se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voidaan kertoa, että jotkut ihmiset uskovat enkeleitä olevan ja toiset eivät. Niinhän se on.
Tuokin on ihan neutraali suhtautumistapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin on ihan neutraali suhtautumistapa.
Entäpä tämä: vain sairaat, mielenharhaiset uskovat että enkeleitä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä tämä: vain sairaat, mielenharhaiset uskovat että enkeleitä on.
Ei ole neutraali. Sisältää väittämän ettei enkeleitä ole.
- Anonyymi
En minäkään sinua ymmärrä. Höpötät mitä sattuu olemaan oma mielipiteesi.
- Anonyymi
Lapsille opetetaan, et sivistys tulee Antiikin Kreikasta, jossa jumalia oli joka puolella.
Muslimit rukoilee monta kertaa päivässä. Meneppä sanoon muslimimiehille, et jumalaa ei ole olemassa. Ne katsoo tällaista kaveria, et taidat olla seonnut. - Anonyymi
Se on ajatusvirhe, hyvin syvästä ideologiasta ouseva.
- Anonyymi
Eikö uskonnottomille suunnattu ET ole enää tavoitteena koulujen ainoaksi katsomusaineeksi? Aloittaja höpisee pesäpalloin säännöistä.
- Anonyymi
Vapaa-ajattelijoiden visiossa määritellyt "sekulaarit humanistiset arvot" tarkoittavat virkkaamista ja pesäpallonpeluuta?
"kasvatus ja koulutus nojautuvat tieteeseen, rationaalisuuteen, kestävään kehitykseen ja sekulaareihin humanistisiin arvoihin," - Anonyymi
Ateisti ei vaan usko. Tai vaan ei usko. Tiedepohjaisuus ja järkiperäisyys sekä humanismi on vaan sitä mitä on.
- Anonyymi
Toki opettajien pitää osata opettaa, että monien mielestä mitään jumalia ei oikeasti ole muuten luin uskomuksissa.
- Anonyymi
Maailmankuva ja maailmankatsomus ovat hieman ero asioita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041899
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi531854- 151845
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa191657"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla181573Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O101360Haluan tavata Sinut Rakkaani.
Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu261310Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak111296Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.141281Kristityt "pyhät"
Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.61242