Koska valkeakosken liikenne ostaa uutta kalustoa?

Anonyymi-ap

Olen huolissani. Taloon ei ole enää ostettu uusia busseja lainkaan. Vanhoilla romuilla katureilla vain ryskytetään menemään pikavuoroja. Mitä ennen Suomen arvostetuimpiin linja-autoyhtiöihin kuuluneelle valkeakosken liikenteelle on tapahtunut? Ei kai vain shartter lupin Henki ole ottanut yhtiöstä yliotettaan?

52

1441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhtiössä on valitettavasti tällä hetkellä sellainen mentaliteetti, että kulista ei väliä kunhan on muilta pois. Ei ole vaikea arvata, ketä tällä "muilta" tarkoitetaan ja ketkä ovat tämän vaarallisen kehityskulun oppi-isät. Shartter-klubillakin on oma kytkentänsä asiaan..

    • Anonyymi

      Valkeakoski RULES!

    • Anonyymi

      Valkeakosken liikenteellä ei ole kuin yksi katuri joten voisitko avata vähän lisää.

    • Anonyymi

      Leasedeal ostaa uutta nysse kalustoo.

      • Anonyymi

        Ei ole ostanut ainuttakaan. Muiden hylkäämillä vanhoilla romuilla räpeltävät sen kuin räpeltävät. Aika säälittävää on touhu, mutta eipä sitä paljoa muutakaan voi odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ostanut ainuttakaan. Muiden hylkäämillä vanhoilla romuilla räpeltävät sen kuin räpeltävät. Aika säälittävää on touhu, mutta eipä sitä paljoa muutakaan voi odottaa.

        Valkeakosken Liikenteellä on nysse-kalustoa, mutta ne eivät jostakin syystä toimi. Tämän voi hyvin päätellä siitä, että linjoilla näkyy jatkuvasti sopimuksen vastaista kalustoa. Mutta ei hätää, nysse ei sanktioi millään tavalla ns. oikeamielisiä liikennöitsijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valkeakosken Liikenteellä on nysse-kalustoa, mutta ne eivät jostakin syystä toimi. Tämän voi hyvin päätellä siitä, että linjoilla näkyy jatkuvasti sopimuksen vastaista kalustoa. Mutta ei hätää, nysse ei sanktioi millään tavalla ns. oikeamielisiä liikennöitsijöitä.

        Linjalla 47 liikennöi Nysse kalustoa. Matkustan ko. linjalla usein ja aina on ollut upea auto. Aivan timantti. Kuljettajatkin ovat kertoneet että niin mukavilla paikkureilla eivät ole ikinä ajaneet vaikka ovat useallekin paronille urallaan työskennelleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linjalla 47 liikennöi Nysse kalustoa. Matkustan ko. linjalla usein ja aina on ollut upea auto. Aivan timantti. Kuljettajatkin ovat kertoneet että niin mukavilla paikkureilla eivät ole ikinä ajaneet vaikka ovat useallekin paronille urallaan työskennelleet.

        Kuljettajat ovat hienoimpia herrasmiehiä jotka auliisti palvelevat matkustajia. Ja pitävät huolta myös pienistä koululaismatkustajista. Palvelu on aivan timanttia. Kuten autotkin. Kiitän liikennöitsijää superhyvästä palvelusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljettajat ovat hienoimpia herrasmiehiä jotka auliisti palvelevat matkustajia. Ja pitävät huolta myös pienistä koululaismatkustajista. Palvelu on aivan timanttia. Kuten autotkin. Kiitän liikennöitsijää superhyvästä palvelusta!

        Onkos Kimmo joutunut nysse-linjoillekin ajelemaan? Eikö tyhjien penkkien kuljetus kolmostiellä enää kiinnostakaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos Kimmo joutunut nysse-linjoillekin ajelemaan? Eikö tyhjien penkkien kuljetus kolmostiellä enää kiinnostakaan?

        Kimmo ajaa nykyisin melko vähän. Hän keskittyy enemmän vaativiin johtotehtäviin eikä jouda kirjoittamaan täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linjalla 47 liikennöi Nysse kalustoa. Matkustan ko. linjalla usein ja aina on ollut upea auto. Aivan timantti. Kuljettajatkin ovat kertoneet että niin mukavilla paikkureilla eivät ole ikinä ajaneet vaikka ovat useallekin paronille urallaan työskennelleet.

        Tässä muutamia huomioita, jotka olen kuullut henkilökohtaisesti eräältä koululaisten vanhemmalta, jonka kaksi lasta kulkevat kouluun mainitulla linja 47:lla.

        1. Useaan kertaan auto jäänyt kokonaan tulematta viime viikkoina tai tullut huomattavasti myöhässä. Ongelmia enemmän pakkapäivinä, mikä viitaisi teknisiin ongelmiin.

        2. Autot sisältä niin kylmiä, että lattiat ovat kuin luistinratoja eikä ilman lakkia ja paksua takkia voi matkustaa.

        3. Osa autoista vanhoja, ilmeisesti sopimuksen vastaisia. Muutaman kerran ollut myös nysse-väreistä poikkeavaa kalustoa. Tätä en itse pidä isona virheenä, hyvä kun linja hoidetaan varakalustolla, mutta kertoo sekin jotakin kaluston luotettavuudesta.

        4. Koululainen oli kertonut yhden auton sisälle joskus tulevan pakokaasua muistuttavaa hajua.

        5. Autot jatkuvasti päältä pesemättä.

        Minulla ei ole syytä epäillä näiden havaintojen luotettavuutta, mutta kertoo todella "timanttisesta" laadusta ja luotettavuudesta. Miksiköhän liikenteen tilaaja ei tässäkään tapauksessa tee mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä muutamia huomioita, jotka olen kuullut henkilökohtaisesti eräältä koululaisten vanhemmalta, jonka kaksi lasta kulkevat kouluun mainitulla linja 47:lla.

        1. Useaan kertaan auto jäänyt kokonaan tulematta viime viikkoina tai tullut huomattavasti myöhässä. Ongelmia enemmän pakkapäivinä, mikä viitaisi teknisiin ongelmiin.

        2. Autot sisältä niin kylmiä, että lattiat ovat kuin luistinratoja eikä ilman lakkia ja paksua takkia voi matkustaa.

        3. Osa autoista vanhoja, ilmeisesti sopimuksen vastaisia. Muutaman kerran ollut myös nysse-väreistä poikkeavaa kalustoa. Tätä en itse pidä isona virheenä, hyvä kun linja hoidetaan varakalustolla, mutta kertoo sekin jotakin kaluston luotettavuudesta.

        4. Koululainen oli kertonut yhden auton sisälle joskus tulevan pakokaasua muistuttavaa hajua.

        5. Autot jatkuvasti päältä pesemättä.

        Minulla ei ole syytä epäillä näiden havaintojen luotettavuutta, mutta kertoo todella "timanttisesta" laadusta ja luotettavuudesta. Miksiköhän liikenteen tilaaja ei tässäkään tapauksessa tee mitään?

        Kerrohan Kimmo, ovatko asiat oikeasti näin huonolla tolalla? Vai kuitataanko tämäkin paronimielisten loanheitolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan Kimmo, ovatko asiat oikeasti näin huonolla tolalla? Vai kuitataanko tämäkin paronimielisten loanheitolla?

        Ei johtaja kirjoita tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä muutamia huomioita, jotka olen kuullut henkilökohtaisesti eräältä koululaisten vanhemmalta, jonka kaksi lasta kulkevat kouluun mainitulla linja 47:lla.

        1. Useaan kertaan auto jäänyt kokonaan tulematta viime viikkoina tai tullut huomattavasti myöhässä. Ongelmia enemmän pakkapäivinä, mikä viitaisi teknisiin ongelmiin.

        2. Autot sisältä niin kylmiä, että lattiat ovat kuin luistinratoja eikä ilman lakkia ja paksua takkia voi matkustaa.

        3. Osa autoista vanhoja, ilmeisesti sopimuksen vastaisia. Muutaman kerran ollut myös nysse-väreistä poikkeavaa kalustoa. Tätä en itse pidä isona virheenä, hyvä kun linja hoidetaan varakalustolla, mutta kertoo sekin jotakin kaluston luotettavuudesta.

        4. Koululainen oli kertonut yhden auton sisälle joskus tulevan pakokaasua muistuttavaa hajua.

        5. Autot jatkuvasti päältä pesemättä.

        Minulla ei ole syytä epäillä näiden havaintojen luotettavuutta, mutta kertoo todella "timanttisesta" laadusta ja luotettavuudesta. Miksiköhän liikenteen tilaaja ei tässäkään tapauksessa tee mitään?

        1. Linja 47 ei liikennöinyt hiihtolomaviikolla.

        2. Talvella matkustajilla luonnollisesti on talvivaatteet eikä autoja pidetä saunoina ettei bussimatkan ajaksi tarvitse riisuutua.

        3. Koululaiset eivät tiedä sopimuksia eikä autojen ikää. Paronipropagandaa. Linjan 47 autot ovat lähes uusia.

        4. Jotkut ihmiset käyttävät voimakkaita ja erikoisentuoksuisia parfyymejä. Haju on saattanut tulla toisesta matkustajasta.

        5. Paunun sukuoikeusaikaisia paikkureita likaisempia tuskin voi ollakaan. Niitä ei todellakaan pesty edes syystalven lokakeleillä. Linjan 47 autot ovat puhtaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Linja 47 ei liikennöinyt hiihtolomaviikolla.

        2. Talvella matkustajilla luonnollisesti on talvivaatteet eikä autoja pidetä saunoina ettei bussimatkan ajaksi tarvitse riisuutua.

        3. Koululaiset eivät tiedä sopimuksia eikä autojen ikää. Paronipropagandaa. Linjan 47 autot ovat lähes uusia.

        4. Jotkut ihmiset käyttävät voimakkaita ja erikoisentuoksuisia parfyymejä. Haju on saattanut tulla toisesta matkustajasta.

        5. Paunun sukuoikeusaikaisia paikkureita likaisempia tuskin voi ollakaan. Niitä ei todellakaan pesty edes syystalven lokakeleillä. Linjan 47 autot ovat puhtaita.

        Varsin tyypillinen vastaus. Kaikki kielletään ja syytetään muita.
        1,Ei puhuttu talvilomaviikosta
        2.Osin totta, mutta ei ne lattiat saisi jäässä olla.
        3.Kuka sanoin koululaisten pitäneen autoja sääntöjen vastaisena.
        4.Kovin parfyymi ei tuoksu pakokaasulta.
        5.Paunu piti kalustonsa kunnossa ja siistinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin tyypillinen vastaus. Kaikki kielletään ja syytetään muita.
        1,Ei puhuttu talvilomaviikosta
        2.Osin totta, mutta ei ne lattiat saisi jäässä olla.
        3.Kuka sanoin koululaisten pitäneen autoja sääntöjen vastaisena.
        4.Kovin parfyymi ei tuoksu pakokaasulta.
        5.Paunu piti kalustonsa kunnossa ja siistinä.

        Miksi sitten kuljettajat, toisinaan jopa paatoksellisesti, kehuvat työnantajaansa ja sen kalustoa? Työhyvinvointi on menestyvälle yritykselle niin kovin tunnuksellista. Lisäksi Aamulehdestä luin joku aika sitten että liikennöitsijä on ketterän innovatiivinen ja onnistunut kääntämään jopa koronakriisin ja aluksi katkeralta tuntuneen kilpailutustappionsa kultakaivokseksi. Kuuleman mukaan firmassa ollaan nyt suorastaan kiitollisia että hävisivät erään tavoittelemansa reitin kilpailutuksen. Monesti vastoinkäymiset vahvistavat ja avaavat tietä tähtiin. Näin on tässäkin käynyt. Nyt suunnitelmissa on pakettimatkoja Pirkanmaalta Hirvaskankaalle, Huutokauppakeisarin paratiisiin. Pikkulinnut lauloi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten kuljettajat, toisinaan jopa paatoksellisesti, kehuvat työnantajaansa ja sen kalustoa? Työhyvinvointi on menestyvälle yritykselle niin kovin tunnuksellista. Lisäksi Aamulehdestä luin joku aika sitten että liikennöitsijä on ketterän innovatiivinen ja onnistunut kääntämään jopa koronakriisin ja aluksi katkeralta tuntuneen kilpailutustappionsa kultakaivokseksi. Kuuleman mukaan firmassa ollaan nyt suorastaan kiitollisia että hävisivät erään tavoittelemansa reitin kilpailutuksen. Monesti vastoinkäymiset vahvistavat ja avaavat tietä tähtiin. Näin on tässäkin käynyt. Nyt suunnitelmissa on pakettimatkoja Pirkanmaalta Hirvaskankaalle, Huutokauppakeisarin paratiisiin. Pikkulinnut lauloi.

        Mutta nyt en ehdi kirjoittaa enempää propagandaa täällä tällä kertaa. Pitää hypätä V130:n rattiin taas. Vaikka eipä sillä, ei siellä matkustajia ole, mutta pakko silti mennä että saan pitää tämän johtajan paikkani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nyt en ehdi kirjoittaa enempää propagandaa täällä tällä kertaa. Pitää hypätä V130:n rattiin taas. Vaikka eipä sillä, ei siellä matkustajia ole, mutta pakko silti mennä että saan pitää tämän johtajan paikkani

        Tänään aamulla oli taas ollut Oriveden suunnalla pakkasongelmia. Siksi Suurelle Johtajalle tuli kiire kääntää keskustelu toiseen suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään aamulla oli taas ollut Oriveden suunnalla pakkasongelmia. Siksi Suurelle Johtajalle tuli kiire kääntää keskustelu toiseen suuntaan.

        Onneksi Oriveden suunnalla ei jouduta kärsimään enää tuuliongelmista tyyliin https://www.kmvlehti.fi/uutiset/art-2000006810412.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Oriveden suunnalla ei jouduta kärsimään enää tuuliongelmista tyyliin https://www.kmvlehti.fi/uutiset/art-2000006810412.html

        Kimmolla on nyt kova tarve vältellä todellisia ongelmia. Taas tänään oli jäänyt koululaisia pois koulusta puuttuvan kyydin vuoksi, mikähän oli syy tällä kerralla? Lisää tietoa on tullut myös täällä esillä olleista muista ongelmista. Yksi autoista on koko talven ollut niin kylmä, että sisällä on oikeasti ollut pakkasta. Kuljettajatkin kuulemma käyttävät tässä autossa paksua talvitakkia, pipoa ja hansikkaita ajaessaan. Lisäksi yhteen autoon tulee matkustamoon jotakin kitkerää hajua toisinaan. Näistä asioista ovat kertoneet niin monet koululaiset, että mistään huhuista ei enää voi olla kyse. Tässä olisi markkinointipäällikölle vähän selittämistä, vai jatkuuko ongelmien kieltäminen? Tässä on myös taas kerran syytä ihmetellä ostavan viranomaisen toimettomuutta asioiden kuntoon saattamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kimmolla on nyt kova tarve vältellä todellisia ongelmia. Taas tänään oli jäänyt koululaisia pois koulusta puuttuvan kyydin vuoksi, mikähän oli syy tällä kerralla? Lisää tietoa on tullut myös täällä esillä olleista muista ongelmista. Yksi autoista on koko talven ollut niin kylmä, että sisällä on oikeasti ollut pakkasta. Kuljettajatkin kuulemma käyttävät tässä autossa paksua talvitakkia, pipoa ja hansikkaita ajaessaan. Lisäksi yhteen autoon tulee matkustamoon jotakin kitkerää hajua toisinaan. Näistä asioista ovat kertoneet niin monet koululaiset, että mistään huhuista ei enää voi olla kyse. Tässä olisi markkinointipäällikölle vähän selittämistä, vai jatkuuko ongelmien kieltäminen? Tässä on myös taas kerran syytä ihmetellä ostavan viranomaisen toimettomuutta asioiden kuntoon saattamiseksi.

        Eiköhän kyse ole siitä että ei vaan ole enää rahaa laittaa raatoja kuntoon. Esimerkiksi nuo scania omniexpressit on kiistatta kalliita ylläpidettäviä. Niissä lämmityslaitteet reistailee jatkuvasti ja ovat tosi herkkiä autoja homehtumaan. Saattaa olla kyse ihan tästäkin. Mutta jos jotain autoa ei ole varaa pitää kunnossa niin eikös se pitäisi kiikuttaa tunkiolle ja hankkia parempi tilalle. Ja jos siihen ei pysty niin löisi reilusti hansikkaat tiskiin ja antaisi hommat oikeille operaattoreille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nyt en ehdi kirjoittaa enempää propagandaa täällä tällä kertaa. Pitää hypätä V130:n rattiin taas. Vaikka eipä sillä, ei siellä matkustajia ole, mutta pakko silti mennä että saan pitää tämän johtajan paikkani

        AqPoista leikepöydän kohteita pyyhkäisemällä niitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kyse ole siitä että ei vaan ole enää rahaa laittaa raatoja kuntoon. Esimerkiksi nuo scania omniexpressit on kiistatta kalliita ylläpidettäviä. Niissä lämmityslaitteet reistailee jatkuvasti ja ovat tosi herkkiä autoja homehtumaan. Saattaa olla kyse ihan tästäkin. Mutta jos jotain autoa ei ole varaa pitää kunnossa niin eikös se pitäisi kiikuttaa tunkiolle ja hankkia parempi tilalle. Ja jos siihen ei pysty niin löisi reilusti hansikkaat tiskiin ja antaisi hommat oikeille operaattoreille.

        Kyse on juurikin siitä, että rahaa ei ole vanhemman kaluston kunnossapitoon. Tässä on käsittääkseni kyseessä kuitenkin paikkuribussit eikä Omniexpressit. Yrityksen useilta kuljettajilta on kuulunut saman suuntaisia viestejä, että kalusto tosiaankin on huonossa kunnossa ja vain välttämättömimmät korjaukset tehdään. Minäkin ihmettelen, että miksi liikenteen tilaaja ei tee mitään, jos Oriveden suunnan liikenteestä kantautuvat huhut ovat kaikki tosia. Näitä huhuja on kuulunut jo niin monilta suunnilta, myös kuljettajien kertomina, että tuskin ovat pelkkiä huhuja. Odotamme mielenkiinnolla, miten pitkän näitä ns. oikeamielisiä liikennöitsijöitä suojellaan ja katsotaan läpi sormien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kimmolla on nyt kova tarve vältellä todellisia ongelmia. Taas tänään oli jäänyt koululaisia pois koulusta puuttuvan kyydin vuoksi, mikähän oli syy tällä kerralla? Lisää tietoa on tullut myös täällä esillä olleista muista ongelmista. Yksi autoista on koko talven ollut niin kylmä, että sisällä on oikeasti ollut pakkasta. Kuljettajatkin kuulemma käyttävät tässä autossa paksua talvitakkia, pipoa ja hansikkaita ajaessaan. Lisäksi yhteen autoon tulee matkustamoon jotakin kitkerää hajua toisinaan. Näistä asioista ovat kertoneet niin monet koululaiset, että mistään huhuista ei enää voi olla kyse. Tässä olisi markkinointipäällikölle vähän selittämistä, vai jatkuuko ongelmien kieltäminen? Tässä on myös taas kerran syytä ihmetellä ostavan viranomaisen toimettomuutta asioiden kuntoon saattamiseksi.

        Taas menneellä viikolla Oriveden nysse-linjalla oli ollut vara-auto, jossa ei koululaisten mukaan ollut minkäänlaista lämmitystä, vaikka pakkasta oli yli 10 astetta kylmimpinä aamuina. Kun joukkoliikennelautakunnan "suojelusenkeli" ei ehkä enää voi katsoa näitä jatkuvia sopimusrikkomuksia läpi sormien, saattaa käydä samoin kuin otp:lle kävi Oulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas menneellä viikolla Oriveden nysse-linjalla oli ollut vara-auto, jossa ei koululaisten mukaan ollut minkäänlaista lämmitystä, vaikka pakkasta oli yli 10 astetta kylmimpinä aamuina. Kun joukkoliikennelautakunnan "suojelusenkeli" ei ehkä enää voi katsoa näitä jatkuvia sopimusrikkomuksia läpi sormien, saattaa käydä samoin kuin otp:lle kävi Oulussa.

        En hyväksy tätä viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En hyväksy tätä viestiä.

        Markkinointipäällikön ei tätä tarvitsekaan hyväksyä, eihän häneltä kysyttykään. Lasten suusta yleensä kuuluu totuus, ja tätä totuutta on pitkin talvea kuultu melkoisen paljon Oriveden koululaisilta. Tämä totuus on sen verran kylmää, että edes markkinointipäällikkö ei kuuntele tätä korvat punoittamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinointipäällikön ei tätä tarvitsekaan hyväksyä, eihän häneltä kysyttykään. Lasten suusta yleensä kuuluu totuus, ja tätä totuutta on pitkin talvea kuultu melkoisen paljon Oriveden koululaisilta. Tämä totuus on sen verran kylmää, että edes markkinointipäällikkö ei kuuntele tätä korvat punoittamatta.

        Vara-auton vaatimukset on pienemmät kuin varsinaisella kalustolla. Lapset eivät sopimuksia tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vara-auton vaatimukset on pienemmät kuin varsinaisella kalustolla. Lapset eivät sopimuksia tunne.

        VL:n kalusto on ensiluokkaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL:n kalusto on ensiluokkaista.

        En hyväksy tuota mielipidettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vara-auton vaatimukset on pienemmät kuin varsinaisella kalustolla. Lapset eivät sopimuksia tunne.

        Tietääkseni vara-auto voi olla väreiltään erilainen ja vuosimalliltaan vanhempi. Sanomattakin on selvää, että lämmityksen pitää toimia talvella jos ihmisiä kuljetetaan. Mutta kun ei ole toimivia ja kunnossa olevia autoja, niin mistäs sellaisen teet. Korjaamolta varmasti löytyisi, jos saataisiin hieman remonttivelkaa lyhennettyä.


    • Anonyymi

      Kyllä ei voi kuin ihmetellä näitä horinoita. Valkeakosken Liikenne on arvostettu liikennöitsijä eikä pahansisuinen paronipuhina sitä muuksi muuta. Jopa niin arvostettu, että itse Lauri Helke antoi neuvojaan, vaikka kilpailijoita ollaan, kuinka tie tähtiin aukeaa ja on nyt auki. Onnibus-yhteistyön hedelmä on iso ja paronit lienevätkin siittä kateellisia. Muuten ei tällaista kirjoittelua arvostetusta liikennöitsijästä voi ymmärtää. Paronien taholta arvostus loppui kun VL rohkeni astua sukuoikeusreviireille. Muiden osalta arvostus yhä suurempaa. Go, VL, go!

      • Anonyymi

        Tästä VL:n uudesta toimintatavasta kertovat omaa kieltään myös viimeisten vuosien tilinpäätökset. Alamäki on ollut ennen näkemättömän jyrkkä, eikä loppua ole näkyvissä. Oppikirjaesimerkki siitä, miten aikaisemmin erityisen hyvin hoidettu yritys ajetaan alas muutaman tilikauden aikana. Olisi ehkä sittenkin pitänyt kuunnella muita kuin Lauria ja Kimmoa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä VL:n uudesta toimintatavasta kertovat omaa kieltään myös viimeisten vuosien tilinpäätökset. Alamäki on ollut ennen näkemättömän jyrkkä, eikä loppua ole näkyvissä. Oppikirjaesimerkki siitä, miten aikaisemmin erityisen hyvin hoidettu yritys ajetaan alas muutaman tilikauden aikana. Olisi ehkä sittenkin pitänyt kuunnella muita kuin Lauria ja Kimmoa...

        Juuri luki lehdessä kuinka hyvin koskilaisilla menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri luki lehdessä kuinka hyvin koskilaisilla menee.

        Onnibussin kerholehdessä vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri luki lehdessä kuinka hyvin koskilaisilla menee.

        Lehdessä lukee juuri niin kuin haastateltava haluaa toimittajan kirjoittavan. Toimittajat eivät yleisesti ottaen tunne tunne toimialaa, joten heille voi kertoa melkein mitä tahansa. VL:n liikevaihdosta on n.30 % tappiota, eli jos koskilaisilla menee hyvin iin miten huonosti ovatkaan asiat niillä joilla menee huonosti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehdessä lukee juuri niin kuin haastateltava haluaa toimittajan kirjoittavan. Toimittajat eivät yleisesti ottaen tunne tunne toimialaa, joten heille voi kertoa melkein mitä tahansa. VL:n liikevaihdosta on n.30 % tappiota, eli jos koskilaisilla menee hyvin iin miten huonosti ovatkaan asiat niillä joilla menee huonosti?

        Waltikassa on erinomainen baarimikko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehdessä lukee juuri niin kuin haastateltava haluaa toimittajan kirjoittavan. Toimittajat eivät yleisesti ottaen tunne tunne toimialaa, joten heille voi kertoa melkein mitä tahansa. VL:n liikevaihdosta on n.30 % tappiota, eli jos koskilaisilla menee hyvin iin miten huonosti ovatkaan asiat niillä joilla menee huonosti?

        No, tilikauden 1.2.2021 - 31.1.2022 tulos oli tosi surkea, mutta juuri päättyneen tilikauden tuloksesta meillä kenelläkään ei ole mitään tietoa, joten odotellaan nyt kesäkuun alkuun, jolloin viime vuonnakin VL:n tilinpäätös julkistettiin. Tutkitaan, ennen kuin hutkitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tilikauden 1.2.2021 - 31.1.2022 tulos oli tosi surkea, mutta juuri päättyneen tilikauden tuloksesta meillä kenelläkään ei ole mitään tietoa, joten odotellaan nyt kesäkuun alkuun, jolloin viime vuonnakin VL:n tilinpäätös julkistettiin. Tutkitaan, ennen kuin hutkitaan.

        "tilikauden 1.2.2021 - 31.1.2022 tulos oli tosi surkea,"

        Investoitiin tulevaisuuteen. Ettei olisi käynyt kuten Paunulle kävi: muut veivät markkinan. Millä sen saa takaisin? Ei helpolla eikä halvalla ainakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tilikauden 1.2.2021 - 31.1.2022 tulos oli tosi surkea,"

        Investoitiin tulevaisuuteen. Ettei olisi käynyt kuten Paunulle kävi: muut veivät markkinan. Millä sen saa takaisin? Ei helpolla eikä halvalla ainakaan.

        Onnbuskin investoi korona-aikana tulevaisuuteen. Nyt on sadonkorjuun aika. Lauri on NERO.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnbuskin investoi korona-aikana tulevaisuuteen. Nyt on sadonkorjuun aika. Lauri on NERO.

        Lienet unohtanut, että tuo nero kuljettaa nyt propsia jossakin Itä-Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tilikauden 1.2.2021 - 31.1.2022 tulos oli tosi surkea,"

        Investoitiin tulevaisuuteen. Ettei olisi käynyt kuten Paunulle kävi: muut veivät markkinan. Millä sen saa takaisin? Ei helpolla eikä halvalla ainakaan.

        "Investoitiin tulevaisuuteen. Ettei olisi käynyt kuten Paunulle kävi:"

        Mitenkähän tuottava tuo investointi on ollut? Jotain voinee päätellä siitä, että pari kuukautta sitten Tampereelta ajettiin M-P-päivinä 23 lähtöä viikossa, tällä viikolla lähtöjä on
        15 viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Investoitiin tulevaisuuteen. Ettei olisi käynyt kuten Paunulle kävi:"

        Mitenkähän tuottava tuo investointi on ollut? Jotain voinee päätellä siitä, että pari kuukautta sitten Tampereelta ajettiin M-P-päivinä 23 lähtöä viikossa, tällä viikolla lähtöjä on
        15 viikossa.

        Raskaat kuormat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Investoitiin tulevaisuuteen. Ettei olisi käynyt kuten Paunulle kävi:"

        Mitenkähän tuottava tuo investointi on ollut? Jotain voinee päätellä siitä, että pari kuukautta sitten Tampereelta ajettiin M-P-päivinä 23 lähtöä viikossa, tällä viikolla lähtöjä on
        15 viikossa.

        järki viimein voittaa ja vuoroja sopeutetaan kysynnän mukaan. Yhtiön konttorilla lienee käyty kitkerät keskustelut siitä, että aikoinaan uskottiin punapöksyjen vedätystä. Viimeinen tilinpäätös kertoo karua kieltään toiminnan tuloksellisuudesta. Jos yritys tekee liikevaihdostaan 30 % silkkaa tappiota ja saman aikaisesti kalusto lahoaa käsiin, ei voida puhua mistään investoinnista tulevaisuuteen. Paremminkin investointi yhtiön lopettamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Investoitiin tulevaisuuteen. Ettei olisi käynyt kuten Paunulle kävi:"

        Mitenkähän tuottava tuo investointi on ollut? Jotain voinee päätellä siitä, että pari kuukautta sitten Tampereelta ajettiin M-P-päivinä 23 lähtöä viikossa, tällä viikolla lähtöjä on
        15 viikossa.

        Todellisuudessa M-P päivinä ajetaan Tampereelta 25 yhteyttä viikossa Vantaalle/Helsinkiin ja Valkeakoskelta 30 yhteyttä viikossa Vantaalle/Helsinkiin. Helsingistä/Vantaalta ajetaan 30 yhteyttä viikossa Tampereelle. Siihen vielä viikonloppuvuorot päälle.

        Montakos viikkovuoroa Paunu ajoi 2019? Ja montakos tällä hetkellä? Pudotusta lienee 90%. Onkohan konttorilla käyty kitkeriä keskusteluja markkinaosuuksien menetyksistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa M-P päivinä ajetaan Tampereelta 25 yhteyttä viikossa Vantaalle/Helsinkiin ja Valkeakoskelta 30 yhteyttä viikossa Vantaalle/Helsinkiin. Helsingistä/Vantaalta ajetaan 30 yhteyttä viikossa Tampereelle. Siihen vielä viikonloppuvuorot päälle.

        Montakos viikkovuoroa Paunu ajoi 2019? Ja montakos tällä hetkellä? Pudotusta lienee 90%. Onkohan konttorilla käyty kitkeriä keskusteluja markkinaosuuksien menetyksistä?

        Ero on siinä, että ennen koronaa lentokentälle ajettiin lähes täysillä autoilla. Tällä hetkellä matkustajamäärät ovat paljon tuon ajan alle. Lentokenttävuorot eivät enää ole läheskään niin kannattavia kuin aikana ennen koronaa. VL voisi myös hieman miettiä, kuinka pitkään yrityksen talous kestää rahan polttamisen. Neuvoa voisi kysyä joltakin muulta kuin Kimmolta, jos haluaa oikean ja todenmukaisen vastauksen.


    • Anonyymi

      Eiköhän VL:n alamäki alkanut, kun Vekka vei alihintaan Tampereen vuorot. Ei oo Vekan tilinpäätöskään hyvä.

      • Anonyymi

        Vl ostaa uutta kalustoa vasta kun on tarvis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vl ostaa uutta kalustoa vasta kun on tarvis.

        Tarve olisi huutava jo tällä hetkellä, mutta kun ne kaupat ovat siitä yhdestä pikku asiasta kiinni...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vl ostaa uutta kalustoa vasta kun on tarvis.

        Tarve olisi todellinen, jos meinaavat jatkaa Helsinkiin ajoa. Asiakkaat eivät montaa kertaa matkusta epämukavassa ja ahtaassa lähiliikenneautossa. Tilanne on vaikea, jos nykyisiä lähiliikenneautoja lähdetään vaihtamaan paremmin pikavuoroon sopiviin, vanhoista ei saa käytännössä edes käsirahaa uusien ostamiseen. Siksi ajetaan vanhoilla niin pitkään kuin mahdolista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarve olisi todellinen, jos meinaavat jatkaa Helsinkiin ajoa. Asiakkaat eivät montaa kertaa matkusta epämukavassa ja ahtaassa lähiliikenneautossa. Tilanne on vaikea, jos nykyisiä lähiliikenneautoja lähdetään vaihtamaan paremmin pikavuoroon sopiviin, vanhoista ei saa käytännössä edes käsirahaa uusien ostamiseen. Siksi ajetaan vanhoilla niin pitkään kuin mahdolista.

        V130 autot on hyvin mukavia. En ymmärrä miksi niistä valitetaan niin kovin. T. Niko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        V130 autot on hyvin mukavia. En ymmärrä miksi niistä valitetaan niin kovin. T. Niko

        En hyväksy tätä niko-sara-kimmon tulkintaa


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe