Luin juuri HS:n tämän päivän artikkelin jossa kerrottiin miten Venäjän ja Georgian raja ’vuotaa’.
Tähän pakko todeta että kyllä se raja mitä ilmeisemmin vuotaa melkoisesti Suomen kohdallakin. Tällaiseen johtopäätökseen ainakin tulin kun matkustin joku viikko sitten Saksasta Helsinkiin. Laivalla juttelin kahden venäläisen kanssa ohi mennen. Kummankin matkan ainoa tarkoitus oli viedä auto Venäjälle ja tienata hyvät rahat. Kehuivat avoimesti miten hyvät rahat isoista autoista voi tällä hetkellä saada. Mietin onko se tosiaan näin helppoa eli ostaa venäläisenä vajaa 100k euron arvoinen lähes uusi auto omiin nimiin Saksasta ja hankkia reissua varten Saksan ’vientikilvet’ ja eikun menoksi ilman hämminkiä.
(En kysellyt yksityiskohtia, enkä sitä asuvatko esim pysyvästi ulkomailla ja onko käytössä esim kaksi passia. Tällaisia kysymyksia tuli mieleeni kun mietin että miten auton kauppa hoituu nykyisin Saksassa venäläisille.)
Pakotteet ja autojen tuonti Venäjälle Suomen kautta
7
214
Vastaukset 7
- Anonyymi
Näin se tollojen Eu pakotteet!
- Anonyymi
Ei tuollaisten keinottelijoiden touhuilla ole suurtakaan merkitystä muille, kuin heille itselleen.
Kokonaisuutena Venäjän talous on pahassa kaaoksessa.
Toisaalta jättiläisvaltiolla on suuret voimavarat.
Suuret vararahastot kyllä auttavat jonkin aikaa.- Anonyymi
Tänään viimeksi uutisissa suomalainen toimittaja haastatteli venäläisiä siviileitä aiheesta. Ei kuulemma tunnu eikä näy EU:n huimat pakotteet missään. Muutaman prosentin oli jonkun ruokatavaran hinta kaupassa noussut. Suomessakin vain 50-500% ovat nousseet.... Taitaa olla EU Suomi, joka eniten on näistäkin talouspakotteista kärsinyt. Onneksi saamme EU:lta hurjat korvaukset ja tuet sen takia. Sannukka ja Tuppurainen varmaankin hoitavat tämänkin asian kuntoon.
- Anonyymi
Pakotteet poikii toisenlaisia miljoonamiehiä ja Eu kärsii!
- Anonyymi
EU on "luonut" hurjan määrän miljardöörejä ympäri maailman erilaisten tukien ja päästökauppojen avittamana. Päästökauppa on maailman suurin kusetus, josta kukaan ei tiedä, minne milajrdit katoavat. Ainoa, mikä on varmaa, niillä rahoilla ei ilmastoa pelasteta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU on "luonut" hurjan määrän miljardöörejä ympäri maailman erilaisten tukien ja päästökauppojen avittamana. Päästökauppa on maailman suurin kusetus, josta kukaan ei tiedä, minne milajrdit katoavat. Ainoa, mikä on varmaa, niillä rahoilla ei ilmastoa pelasteta.
1milajrdit=10Miljardia ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.1801048- 80707
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48682- 81591
- 39549
- 46540
Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä39531- 106530
Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan39507- 22506
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja288504Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64499Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47484Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko42454Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91436Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va148436Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.26430- 21422
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24416Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80415