Modulaarinen akku on sähköauton syöpä

Anonyymi-ap

Kuvitellaan, että kolmella AA-paristolla toimiva taskulamppu on jäänyt koko päiväksi päälle ja paristot ovat menneet totaalisen tyhjäksi. Uusia paristoja löytyy laatikosta vain kaksi kappaletta, ja lampun kyllä saa hetkeksi toimimaan, kun ottaa kolmanneksi paristoksi tyhjäksi menneen. Harmillisesti kaksi uutta paristoa kuluvat normaalia nopeammin tyhjiksi, koska niiden on paikattava kolmatta tyhjäksi mennyttä paristoa.

Sama pätee myös sähköauton akkuun. Kun modulaarisesta akusta yksi moduuli rikkoutuu, on sen vaihto helpompaa ja halvempaa kuin koko akuston vaihto. Harmillisesti vaihdettu moduuli joutuu kuitenkin paikkaamaan kymmeniä jo jonkun verran kuluneita moduuleja, mikä johtaa uusitun moduulin nopeampaan tuhoon.

Yhden moduulin hinta on parista tonnista kymmeneen tonniin. Rahalle ei kuitenkaan saa vastinetta, koska moduulin elinikä vanhojen moduulien joukossa on paljon lyhyempi. Pitkässä juoksussa on kiistämätön totuus, että modulaarinen akku tulee yhtä isoa akkua kalliimmaksi kuluttajalle.

51

640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja lähde sille että uusittu moduuli kuluisi nopeammin?
      Kertakäyttöparistohöpinäsi on epärelevantti kun konteksti on ladattavat akut.

      • Anonyymi

        Se että vaatisi tojotistilta teknistä ymmärrystä on sama kuin odottaisi sialta laulutaitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että vaatisi tojotistilta teknistä ymmärrystä on sama kuin odottaisi sialta laulutaitoa.

        Se että odottaa Tepolta lähdettä on sama kuin odottaisi sian rakentavan polttokennon.


      • Anonyymi

        Totta kai asia on niin kuin ap kirjoitti. Muiden ikääntyneiden moduulien sisäinen resistanssi on uutta moduulia isompi, joten uusi moduuli luovuttaa vanhoja enemmän virtaa olettaen että kytkentä on tehty sarjana kuten auton akuissa yleensä on. Uusi moduuli toisin sanoen kuormittuu vanhoja enemmän, mikä johtaa nopeampaan sisäisen resistanssin kasvuun ja matalampaan jännitteeseen mitä siitä saa ulos.


      • Anonyymi

        Riippunee hyvin paljon BMS:n totetutuksesta, vanhat tesloissa pystyy balansoimaan vain tiettyyn rajaan asti 100milliamppeerin(!) purkuvirralla. 43 ohmiset vastukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai asia on niin kuin ap kirjoitti. Muiden ikääntyneiden moduulien sisäinen resistanssi on uutta moduulia isompi, joten uusi moduuli luovuttaa vanhoja enemmän virtaa olettaen että kytkentä on tehty sarjana kuten auton akuissa yleensä on. Uusi moduuli toisin sanoen kuormittuu vanhoja enemmän, mikä johtaa nopeampaan sisäisen resistanssin kasvuun ja matalampaan jännitteeseen mitä siitä saa ulos.

        "Uusi moduuli toisin sanoen kuormittuu vanhoja enemmän"

        Pötyä. Suurimman sisäisen resistanssin omaava moduli on seuraavaksi liipaisimella, se kehittää eniten lämpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai asia on niin kuin ap kirjoitti. Muiden ikääntyneiden moduulien sisäinen resistanssi on uutta moduulia isompi, joten uusi moduuli luovuttaa vanhoja enemmän virtaa olettaen että kytkentä on tehty sarjana kuten auton akuissa yleensä on. Uusi moduuli toisin sanoen kuormittuu vanhoja enemmän, mikä johtaa nopeampaan sisäisen resistanssin kasvuun ja matalampaan jännitteeseen mitä siitä saa ulos.

        "olettaen että kytkentä on tehty sarjana kuten auton akuissa yleensä on"

        Tässä tuntuu olevan toinen väärinymmärrys. Yleennsä sähköauton akuissa on aina vain n. 100 kennoa kytketty sarjana ja sitten nämä sarjat on kiinni rinnankytkennällä antaakseen enemmän virtaa.


      • Anonyymi

        Jokainen vähänkin järkeä omaava älyää batteriautokiiman älyttömyyden. 10 vuoden jälkeen myydään vain polttomoottori-vetyautoja ja käsissä on valtava kasa saastebattereita. Vetyä voidaan tuottaa rajattomasti tuuli- ja aurinkoenrgian avulla ympäristöä tuhoamatta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen vähänkin järkeä omaava älyää batteriautokiiman älyttömyyden. 10 vuoden jälkeen myydään vain polttomoottori-vetyautoja ja käsissä on valtava kasa saastebattereita. Vetyä voidaan tuottaa rajattomasti tuuli- ja aurinkoenrgian avulla ympäristöä tuhoamatta!

        Yleensä halutaan toimintamatkaa enemmän kuin 200 km. Vetypolttomoottori on idioottimainen keksintö henkilöautoon!


    • Anonyymi

      Siinä kolmen pariston taskulampussa ei ole elektroniikkaa tasapainottamassa "moduulien" käyttöä.

      • Anonyymi

        Se että vaatisi tojotistilta teknistä ymmärrystä on sama kuin odottaisi sialta laulutaitoa.

        Vanha höperö ohmimies latelee sähköalan termejä täysin sattumanvaraisesti ja kuvittelee että lopputuloksena syntyvä täydellinen potaska uppoaisi yleisöön.
        Kuulepa tissuttelava höperö. Sut on jo nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että vaatisi tojotistilta teknistä ymmärrystä on sama kuin odottaisi sialta laulutaitoa.

        Vanha höperö ohmimies latelee sähköalan termejä täysin sattumanvaraisesti ja kuvittelee että lopputuloksena syntyvä täydellinen potaska uppoaisi yleisöön.
        Kuulepa tissuttelava höperö. Sut on jo nähty.

        Nyt kyllä haukutaan aivan väärää puuta. Minä en ole osallistunut tähän akkukeskusteluun, sillä olen ollut koko pyhänseudun reissussa varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotallani. Kyllä täällä nuoremmat "luudat" ovat lakaisset sähkötekniset tosiasiat kunnolla esiin.

        Olen ikäni touhunnut isojen paikallisparistojen ja käynnistysakkujen kanssa, joten jotain ymmärrystä asioista on vieläkin tallella. Nyrkkisäärtönä on se, että akkujen sarjaan ja rinnan kytkemisessä ei ole vähäisintäkään järkeä, mikäli akut ovat erilaisia tyypiltään tai iältään. Jos akut eivät ole tismalleen samanlaisia, niin vaikeuksia silloin vain kerjätään. Tämä tiestysti pätee myös sähköauton akkuihin, sillä ihan sama sähkötekniikka määrittelee niidenkin käyttäytymisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä haukutaan aivan väärää puuta. Minä en ole osallistunut tähän akkukeskusteluun, sillä olen ollut koko pyhänseudun reissussa varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotallani. Kyllä täällä nuoremmat "luudat" ovat lakaisset sähkötekniset tosiasiat kunnolla esiin.

        Olen ikäni touhunnut isojen paikallisparistojen ja käynnistysakkujen kanssa, joten jotain ymmärrystä asioista on vieläkin tallella. Nyrkkisäärtönä on se, että akkujen sarjaan ja rinnan kytkemisessä ei ole vähäisintäkään järkeä, mikäli akut ovat erilaisia tyypiltään tai iältään. Jos akut eivät ole tismalleen samanlaisia, niin vaikeuksia silloin vain kerjätään. Tämä tiestysti pätee myös sähköauton akkuihin, sillä ihan sama sähkötekniikka määrittelee niidenkin käyttäytymisen.

        Jokainenhan tämän asian tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä haukutaan aivan väärää puuta. Minä en ole osallistunut tähän akkukeskusteluun, sillä olen ollut koko pyhänseudun reissussa varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotallani. Kyllä täällä nuoremmat "luudat" ovat lakaisset sähkötekniset tosiasiat kunnolla esiin.

        Olen ikäni touhunnut isojen paikallisparistojen ja käynnistysakkujen kanssa, joten jotain ymmärrystä asioista on vieläkin tallella. Nyrkkisäärtönä on se, että akkujen sarjaan ja rinnan kytkemisessä ei ole vähäisintäkään järkeä, mikäli akut ovat erilaisia tyypiltään tai iältään. Jos akut eivät ole tismalleen samanlaisia, niin vaikeuksia silloin vain kerjätään. Tämä tiestysti pätee myös sähköauton akkuihin, sillä ihan sama sähkötekniikka määrittelee niidenkin käyttäytymisen.

        Sähköautossa akkuja on akko kytkeä sarjaan ja rinnan jotta saataisiin riittävästi voltteja ja ampeereja.
        Normaalitilanteessa kaikki vanhenevat samaa tahtia. Jos joukkoon on sattunut joku "mätä omena" joka rikkoutuu ennen aikojaan niin sen vaihtaminen uuteen samanlaiseen on hyvä ratkaisu ja pidentää koko paketin elinikää.
        Miksi on niin vaikeaa ymmärtää aivan perusasioita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautossa akkuja on akko kytkeä sarjaan ja rinnan jotta saataisiin riittävästi voltteja ja ampeereja.
        Normaalitilanteessa kaikki vanhenevat samaa tahtia. Jos joukkoon on sattunut joku "mätä omena" joka rikkoutuu ennen aikojaan niin sen vaihtaminen uuteen samanlaiseen on hyvä ratkaisu ja pidentää koko paketin elinikää.
        Miksi on niin vaikeaa ymmärtää aivan perusasioita?

        Uusi akkumoduuli pitäisi olla täysin samalla tavalla ikääntynyt kuin vanhatkin moduulit. Näin ei milloinkaan ole, joten akun korjaus voi joko pidentää tai jopa lyhentää akun elinikää. Todellista arpapeliä on sähköautoilijan elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi akkumoduuli pitäisi olla täysin samalla tavalla ikääntynyt kuin vanhatkin moduulit. Näin ei milloinkaan ole, joten akun korjaus voi joko pidentää tai jopa lyhentää akun elinikää. Todellista arpapeliä on sähköautoilijan elämä.

        No nyt tuli täydellistä tuubaa. Tekninen torvelo esittelee osaamattomuuttaan.

        Uusi akkumoduli jolla korvataan vikaantunut moduuli ei milloinkaan lyhennä akun kestoikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt tuli täydellistä tuubaa. Tekninen torvelo esittelee osaamattomuuttaan.

        Uusi akkumoduli jolla korvataan vikaantunut moduuli ei milloinkaan lyhennä akun kestoikää.

        Kyllähän akku välittömästi korjauksen jälkeen tulee näennäisesti kuntoon, mutta muutaman tulevan vuoden aikana voi tilanne tulla jopa pahemmaksi. Korjauksen jälkeen akkuauto pitää heti laittaa myyntiin, jotta isommilta vahingolta vältytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän akku välittömästi korjauksen jälkeen tulee näennäisesti kuntoon, mutta muutaman tulevan vuoden aikana voi tilanne tulla jopa pahemmaksi. Korjauksen jälkeen akkuauto pitää heti laittaa myyntiin, jotta isommilta vahingolta vältytään.

        Ja sama tyhmyytensä julistaminen vain jatkuu. Mene pelottelemaan vaikka parikymppisiä kosmetologeja. Niistä saattaa löytyä pari blondia jotka ovat niin tyhmiä että ottavat sun horinasi tosissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että vaatisi tojotistilta teknistä ymmärrystä on sama kuin odottaisi sialta laulutaitoa.

        Vanha höperö ohmimies latelee sähköalan termejä täysin sattumanvaraisesti ja kuvittelee että lopputuloksena syntyvä täydellinen potaska uppoaisi yleisöön.
        Kuulepa tissuttelava höperö. Sut on jo nähty.

        Kyllähän sika laulaa https://www.youtube.com/watch?v=-Uuo0G76AoI


    • Anonyymi

      Hih

    • Anonyymi

      Aloittaja ei näemmä tiedä mitään sähköauton akuista eikä muutenkaan nykyaikaisesta akkutekniikasta.

      Hohhoijaa mikä luuseri.

    • Anonyymi

      Ap ei kyllä ymmärrä mitään sähköstä.

      Yleensä taskulampun kolme paristoa ovat kaikki sarjassa eli jännite on n. 4,5 volttia.
      Jos yksi paristo on tyhjä ja loput täysiä, jännite on vain 3 volttia. 3 voltilla polttimon läpi menee pienempi virta kuin 4,5 voltilla. Näin sanoo ohmin laki. Lisäksi tyhjän pariston sisäinen resistanssi osaltaan pienentää virtaa. Nuo kaksi paristoa tyhjenevät hitaammin, kun kolmas on tyhjä. Ainoa haittapuoli, että valoa ei juuri lähde.

      • Anonyymi

        "Ap ei kyllä ymmärrä mitään sähköstä."

        Eikä myöskään logiikasta.

        Tässä on suuri looginen moka.
        "Harmillisesti vaihdettu moduuli joutuu kuitenkin paikkaamaan kymmeniä jo jonkun verran kuluneita moduuleja, mikä johtaa uusitun moduulin nopeampaan tuhoon."

        Jos tuo uusi moduuli alkaisi vanhentumaan (mitä se ei tee) nopeasti niin silloin se saavuttaisi jossain vaiheessa saman vanhentumisasteen kuin muutkin modulit ja kaikki olisi taas tasapainossa. Kaikki vanhenisivat tasatahtia loppuelämänsä.

        Joillekin ei vaan ole paljon älyä jaettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ap ei kyllä ymmärrä mitään sähköstä."

        Eikä myöskään logiikasta.

        Tässä on suuri looginen moka.
        "Harmillisesti vaihdettu moduuli joutuu kuitenkin paikkaamaan kymmeniä jo jonkun verran kuluneita moduuleja, mikä johtaa uusitun moduulin nopeampaan tuhoon."

        Jos tuo uusi moduuli alkaisi vanhentumaan (mitä se ei tee) nopeasti niin silloin se saavuttaisi jossain vaiheessa saman vanhentumisasteen kuin muutkin modulit ja kaikki olisi taas tasapainossa. Kaikki vanhenisivat tasatahtia loppuelämänsä.

        Joillekin ei vaan ole paljon älyä jaettu.

        Akkuja on vasta niin vähän korjailtu, että kenelläkään ei vielä ole kokemusta korjausten onnistumisesta. Korjaaminen vaatii todellista sähkötekniikan taitajaa, joten tuntiveloitukset voivat olla aika isot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkuja on vasta niin vähän korjailtu, että kenelläkään ei vielä ole kokemusta korjausten onnistumisesta. Korjaaminen vaatii todellista sähkötekniikan taitajaa, joten tuntiveloitukset voivat olla aika isot.

        "Akkuja on vasta niin vähän korjailtu, että kenelläkään ei vielä ole kokemusta korjausten onnistumisesta."

        Akut ovat satoja vuosia vanha keksintö. Ei mitään uutta.
        Akun akusto koostuu suuresta määrästä yksittäisiä akkuja ja teknisesti puhuttuna tässä ei puhuta akun korjaamisesta vaan yksittäisen vioittuneen akun vaihtamisesta uuteen.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Akkuja on vasta niin vähän korjailtu, että kenelläkään ei vielä ole kokemusta korjausten onnistumisesta."

        Akut ovat satoja vuosia vanha keksintö. Ei mitään uutta.
        Akun akusto koostuu suuresta määrästä yksittäisiä akkuja ja teknisesti puhuttuna tässä ei puhuta akun korjaamisesta vaan yksittäisen vioittuneen akun vaihtamisesta uuteen.
        .

        Typo
        Sähköauton akusto koostuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ap ei kyllä ymmärrä mitään sähköstä."

        Eikä myöskään logiikasta.

        Tässä on suuri looginen moka.
        "Harmillisesti vaihdettu moduuli joutuu kuitenkin paikkaamaan kymmeniä jo jonkun verran kuluneita moduuleja, mikä johtaa uusitun moduulin nopeampaan tuhoon."

        Jos tuo uusi moduuli alkaisi vanhentumaan (mitä se ei tee) nopeasti niin silloin se saavuttaisi jossain vaiheessa saman vanhentumisasteen kuin muutkin modulit ja kaikki olisi taas tasapainossa. Kaikki vanhenisivat tasatahtia loppuelämänsä.

        Joillekin ei vaan ole paljon älyä jaettu.

        Juuri noin asia on, ja niin kirjoitinkin. Uusi moduuli vanhenee nopeammin, jolloin sen käyttöikä in alkuperäistä lyhyempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin asia on, ja niin kirjoitinkin. Uusi moduuli vanhenee nopeammin, jolloin sen käyttöikä in alkuperäistä lyhyempi.

        "Juuri noin asia on, ja niin kirjoitinkin. Uusi moduuli vanhenee nopeammin, jolloin sen käyttöikä in alkuperäistä lyhyempi."

        Täysin soopaa tekniseltä tollakolta. Akku vanhenee lataussyklien määrän myötä. Ei se yksittäinen akku ymmärrä mitä muut akut siinä samassa akustossa tekevät tai ovat tekemättä. Se elää täysin omaa elämäänsä.

        Väittämällä jotain muuta paljasta vain teknisen typeryytensä.


    • Anonyymi

      Kun Youtubenista katselin akun korjausprosessia, niin hommassa oli kyllä muutama mutta matkassa.
      Ensinnäkään ne vaihdettavat moduulit eivät ole uusia, vaan kolariautoista talteen otettuja. Onko niillä ajettu enemmän vai vähemmän kuin autolla johon ne laitetaan, tuleeko varsinaiset kennot edes samalta valmistajalta kyseiseen moduuliin, kuin mitä on käytetty auton muissa moduuleissa?
      Itse moduulin vaihto näyttää olevan helppo homma, mutta onko avattu akkupaketti enää yhtä tiivis kuin se oli ennen korjausta, pienikin määrä uutta kosteaa ilmaa paketin sisään tarkoittaa kondenssivesiongelman pahenemista. Kondenssiongelmasta akut näyttävät muutenkin kärsivän, joten voi tietysti olla, että tunnollinen akkupaketin uudelleen sinetöijä tekee siitä tiiviimmän kuin se oli uutena, tai sitten ei.

      • Anonyymi

        Koko akulla kulkeva sähköauto on kuolleena syntynyt ajatus. Akkukäyttöisistä porakoneistakin on aina akku lopussa, kun porakonetta pitäisi käyttää. Täsmälleen sama asia on akkukäyttöisten autojenkin kanssa.


    • Anonyymi

      Moduulin hinta on 500 euroa ja kaikki muu mitä kirjoitit on paskapuhetta ja piste

      • Anonyymi

        Voisitko ystävällisesti mainita, mihin automerkkiin akkumoduuli maksaa 500 €. Ymmärtääkseni kaikissa sähköautoissa on erilaiset akut, joten moduulitkin voivat olla ihan erilaisia eri autoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti mainita, mihin automerkkiin akkumoduuli maksaa 500 €. Ymmärtääkseni kaikissa sähköautoissa on erilaiset akut, joten moduulitkin voivat olla ihan erilaisia eri autoissa.

        Hybridi-Toyotan akkumoduuli ei taatusti käy Teslaan.


      • Anonyymi

        Sähköautointoilijat puhuvat ihan sekavia. Heitä pitää kuitenkin ymmärtää, sillä heidän uskonsa on hyvin palava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautointoilijat puhuvat ihan sekavia. Heitä pitää kuitenkin ymmärtää, sillä heidän uskonsa on hyvin palava.

        Saako hybridiautoja sitten edelleen valmistaa ja myydä? Nehän eivät ole sähköautoja, vaan käyttävät bensaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako hybridiautoja sitten edelleen valmistaa ja myydä? Nehän eivät ole sähköautoja, vaan käyttävät bensaakin.

        Kansalaiset osaavat ajatella omilla aivoillaan. Tämän vuoksi he ostavatkin itselataavia hybridi-Toyotia, koska ne ovat kaikkein varmatoimisimpia ja helppokäyttöisimpiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansalaiset osaavat ajatella omilla aivoillaan. Tämän vuoksi he ostavatkin itselataavia hybridi-Toyotia, koska ne ovat kaikkein varmatoimisimpia ja helppokäyttöisimpiä.

        Sähköautointoilijatkin ostavat seuraavaksi autokseen itselataavan hybridi-Toyotan, koska suurkaupungeissa sähköautoa ei pysty lataamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautointoilijatkin ostavat seuraavaksi autokseen itselataavan hybridi-Toyotan, koska suurkaupungeissa sähköautoa ei pysty lataamaan.

        Itselataava hybridi-Toyota on paras välikausiauto. Tämä asia on aina tiedetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava hybridi-Toyota on paras välikausiauto. Tämä asia on aina tiedetty.

        Se välikausi on mennyt jo 10 vuotta sitten. Siksi vain sähköautoja tekevä Tesla on maailman arvokkain autofirma.
        Nyt tojokin heräsi vihdoin tälle vuodituhannelle ja kenkäisi sähköjarrumies Akin pois. Ja lopetti rahan syytämiseen epäonnistuneeseen Mirai-projektiin. Nyt tojollakin satsataan kunnolla sähköautoihin.

        Siberia opettaa kun rahakkailla markkinoilla jenkeissä, Kiinassa ja Euroopass myynti on mennyt päin vdua kun ei ole sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se välikausi on mennyt jo 10 vuotta sitten. Siksi vain sähköautoja tekevä Tesla on maailman arvokkain autofirma.
        Nyt tojokin heräsi vihdoin tälle vuodituhannelle ja kenkäisi sähköjarrumies Akin pois. Ja lopetti rahan syytämiseen epäonnistuneeseen Mirai-projektiin. Nyt tojollakin satsataan kunnolla sähköautoihin.

        Siberia opettaa kun rahakkailla markkinoilla jenkeissä, Kiinassa ja Euroopass myynti on mennyt päin vdua kun ei ole sähköautoja.

        95 % maailman väestöstä ei pysty vielä pitkään aikaan käyttämään sähköautoa, koska kunnollisesta latausinfrasta ei ole tietoakaan. Suomessakaan isoissa kaupungeissa asuvat ihmiset eivät pysty kotonaan lataamaan sähköautoja, joten itselataaville hybridiautoille on hyvät markkinat. Trafin tilastot kertovat asian olevan juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava hybridi-Toyota on paras välikausiauto. Tämä asia on aina tiedetty.

        Se on ihan turha ja monimutkainen tuhnu, sillä paremmat ominaisuudet on puhtaalla bensa-autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan turha ja monimutkainen tuhnu, sillä paremmat ominaisuudet on puhtaalla bensa-autolla.

        Ottaako tavallinen bensa-auto jarrutusenergian talteen tulevaa kiihdytystä varten kaupunkiajossa? Juuri jarrutusenergian tehokas talteenotto tekeekin hybridi-Toyotasta kaupunkiajossa aivan ylivertaisen kulkuneuvon tavallisiin bensa-autoihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako tavallinen bensa-auto jarrutusenergian talteen tulevaa kiihdytystä varten kaupunkiajossa? Juuri jarrutusenergian tehokas talteenotto tekeekin hybridi-Toyotasta kaupunkiajossa aivan ylivertaisen kulkuneuvon tavallisiin bensa-autoihin verrattuna.

        Ylivoimaisesti suurin osa uusista autoista ottavat jarrutusenergian talteen. Vain pelkät diesel- ja bensakoneet eivät.

        Paras lopputulos tietysti saadaan, kun kyseessä on täyssähköauto. Ei tarvitse tankata bensaa, joten "tankkaus" sujuu kotona.


      • Anonyymi

        Käytetyn moduulin saattaa saada 500€. Uusia ei saa rahallakaan, vain akkupaketteja toimitetaan uusina.


    • Anonyymi

      "95 % maailman väestöstä ei pysty vielä pitkään aikaan käyttämään sähköautoa, koska kunnollisesta latausinfrasta ei ole tietoakaan. "

      Miksi me suomalaiset joille sähköä on tullut kotiin jo sata vuotta jäisimme venaamaan kehitysmaiden sähköistymistä?

      Myös autonvalmistajien kannattaa tehdä autoja myös meille viidelle prosentille joilla sähköä on.
      Tojolta tuo homma ei ole onnistunut. Siksi Tesla on maailman arvokkain autoyhtiö ja tojon toimari sai kenkää. Viduiksi meni tojon hommat kun se on jäänyt täysin sivuun rahakkaimmista ja ainoista kasvavista markkinoista.

    • Anonyymi

      Tässä sitä nyt ollaan sähköautojen alkuaikoina tyypit elvisteli kun on halpaa ajelua.Satuin kysäsemään mites sit suu pannaan kun akku sippaa. Eivät olleet miettineet asioita vielä niin pitkälle nyt näitä miettijöitä näyttää olevan ihan liiankin kanssa.

      • Anonyymi

        Pitkä takuu ja vakuutus pelastaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sähköautossa on paljon elektroniikkaa jolla säädellään ja huolehditaan eri moduulien välistä jakoa ja toimintaa. Ei ne toimi ihan samalla tapaan kuin perus taskulamppu ja perus AA-paristot.

      • Anonyymi

        Mutta eihän tuo avauksen kirjoittanut risaperse halua välittää mistään tällaisista oikean maailman asioista.

        Kun vaan on pakko purkaa pahaa oloaan.


    • Anonyymi

      Kyllähän sihen vanhaan sähköauton akkuun voi vaihtaa täysin uuden moduulin mutta akun diagnostiikka voi herjata taas viasta. Siksi vaihdettavan modulin täytyy olla mahdollisimman samanlainen eli samalla tavoin ikääntynyt kuin muutkin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6324
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3160
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1716
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe