Isä Jumala Jeesuksessa?

Anonyymi-ap

Luin jonkin aikaa sitten jostakin lauseen: Kristuksessa näemme(tai kohtaamme saattoi olla myös) Isä Jumalan.

Haluaisin saada tuon auki, että mitä se siis konkreettisesti tarkoittaa? Kyse taisi olla kolminaisuudesta kertovassa jutussa..

39

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, aukihan se on kun mietit. Kolmiyhteinen Jumala on tiedossamme ja niin se on.
      Toki kai enkeleitä on myös, mutta he ovat apujoukkoja.
      Jumala on niin suuri ja ihmeellinen, ettei meidän sitä ole kai tarkoitus ymmärtää tai kykyä edes. Avaruuskin on ihmeellinen emmekä sitä ymmärrä. Katsomme sinne kyllä ja hyväksymme sen, mutta se ei ole meidän käsissämme. Se on jotain suurta myös vaikka Jumala on suurin, eli jotain niin paljon enemmän.

      • Anonyymi

        Jos se olisi minulle auki, niin en kai täällä sitä kysyisi. Jäi vain mieleen tuo lause. Ja miten se edes on mhadollista jos Jumala on Isä.Poika ja Pyhä henki. Emmekö näe silloin kaikkia kaikessa. Esim, näemme Pyhän hengen Kristuksessa yhtä lailla. Miksi juuri Isän näemme?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se olisi minulle auki, niin en kai täällä sitä kysyisi. Jäi vain mieleen tuo lause. Ja miten se edes on mhadollista jos Jumala on Isä.Poika ja Pyhä henki. Emmekö näe silloin kaikkia kaikessa. Esim, näemme Pyhän hengen Kristuksessa yhtä lailla. Miksi juuri Isän näemme?

        "Miksi juuri Isän näemme?"

        Koska Herra itse antaa kirjoituksissa meidän niin ymmärtää.

        "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän"
        (Joh. 14)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi juuri Isän näemme?"

        Koska Herra itse antaa kirjoituksissa meidän niin ymmärtää.

        "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän"
        (Joh. 14)

        Onko se Isä siis Jeesuksen sisällä oleva henki vai ulkopuolella? En vain käsitä yhtään tätä kolminaisuutta. Yleensä puhutaan Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä, mutta Isä on jotakin tuntematonta, miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se Isä siis Jeesuksen sisällä oleva henki vai ulkopuolella? En vain käsitä yhtään tätä kolminaisuutta. Yleensä puhutaan Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä, mutta Isä on jotakin tuntematonta, miksi?

        Tämä olisi kaikista tärkein kysymys mihin tarvin vastauksen, sitten lopetan kirjoittamisen tällä palstalla jos saan vastauksen.Jumalan olemus on se juttu, ei mikään muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä olisi kaikista tärkein kysymys mihin tarvin vastauksen, sitten lopetan kirjoittamisen tällä palstalla jos saan vastauksen.Jumalan olemus on se juttu, ei mikään muu.

        Etpä vähää kysykään. Käsittääkseni Jumala on kaikkialla läsnäoleva henki. Joten hän on meissä kaikissa sekä sisä- että ulkopuolella. Toisaalta hän kuitenkin on joissain aivan erityisesti läsnä. - Jeesuksessa tietenkin aivan erityisen erityisesti.

        https://www.google.com/search?q=raamattu+minä+olen+isässä+ja+isä+on+minussa

        https://www.google.com/search?q=raamattu+hänessä+me+elämme+liikumme+ja+olemme


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä vähää kysykään. Käsittääkseni Jumala on kaikkialla läsnäoleva henki. Joten hän on meissä kaikissa sekä sisä- että ulkopuolella. Toisaalta hän kuitenkin on joissain aivan erityisesti läsnä. - Jeesuksessa tietenkin aivan erityisen erityisesti.

        https://www.google.com/search?q=raamattu minä olen isässä ja isä on minussa

        https://www.google.com/search?q=raamattu hänessä me elämme liikumme ja olemme

        Kumpi se henki on; Isä vai Pyhä Henki.? Raamatun mukaan saamme Pyhän Hengen sisinpäämme Jumalalta , uskon sinetiksi. Toisaalta PH:n kautta myös Isä ja Jeesus "tulevat meihin asumaan".
        Raamatussa jostain syystä käytetään näitä vanhoja sanontoja "Hänessä me elämme,liikumme ja olemme", vaikka oikeampi käännös voisi olla: Hänen kautta/takia me saamme elää, liikkua, olla ennenkaikkea uskossa ja muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä vähää kysykään. Käsittääkseni Jumala on kaikkialla läsnäoleva henki. Joten hän on meissä kaikissa sekä sisä- että ulkopuolella. Toisaalta hän kuitenkin on joissain aivan erityisesti läsnä. - Jeesuksessa tietenkin aivan erityisen erityisesti.

        https://www.google.com/search?q=raamattu minä olen isässä ja isä on minussa

        https://www.google.com/search?q=raamattu hänessä me elämme liikumme ja olemme

        Miksi Jeesusta sitten sanotaan Jumalaksi? Tekeekö se Jeesuksesta Jumalan, että Jumala on hänessä ja miksi?


    • Anonyymi

      Kuinka syvällä se on jeesuksessa?

      • Anonyymi

        Pohjassa ja jäi vielä nalkkiin.


    • Anonyymi

      Missa jumalanne oli Faraoiden aikaan kun oli ihan muut jumalat käytössä?

      • Anonyymi

        Kaljoissaanpa nuo vietteli valosimmatkin hetkensä.


    • Anonyymi

      Jeesus on itse se HYVÄ ISÄ. Konkreettisesti.
      Hän oli Jumala itse kuollessaan ristillä 33 jkr.

      Sen lisäksi on olemassa TAIVAAN ISÄ joka ei ole hyvä vaan TÄYDELLINEN. Täydellisyys tarkoittaa että hän rakastaa sekä pahoja että hyviä erotusta tekemättä.

      Mutta Jeesus oli HYVÄ ISÄ. Hän teki eron pahan ja hyvän välillä. Mutta sai maljan osakseen yhdessä pahojen kanssa. Kolme kertaa Hän rukoili : Jos se on sinun tahtosi niin jätä tämä malja ja osallisuus minun osakseni, mutta itse tahtoisin toisin. Anna tämän maljan, joka on osallisuus pahojen tekoihin mennä minun ohitseni.

      Taivaallinen Isä määräsi Jeesuksen kuitenkin juomaan pahojen maljasta. Niin HYVÄ ISÄ tuli syntien sovittajaksi ja armon sekä totuuden tuojaksi. Hän taipui ottamaan osakseen ja päälleen pahojen teot.

      Jeesus sanoi kaksiluontoisena ihmisenä ja Jumalana siinä ihmisen roolissa: Miksi kutsut minua hyväksi, ISÄ yksin on hyvä.

      Vielä kolmaskin rooli Jeesuksella oli Jumalan Poikana. Se hänestä tuli Ylösnousun jälkeen.

      Jeesus on ihminen, Jumala ja myös Jumalan Poika. Tämä selitys ontuu hieman eikä siihen tarvitse uskoa.

      Joka on nähnyt Jeesuksen on nähnyt Hyvän Isän.
      Mutta Taivaan Isä on täydellinen. Muuten Hän ei olisi voinut antaa Jeesukselle pahojen maljaa.
      Kumpi sitten on luoja: HYVÄ Isä vai Taivaan Isä?

      Onko HYVÄ Isä yksi ainoa Luoja.
      Vai onko Taivaan Isä sitä.
      Sitä en tiedä. Luultavasti Taivaan Isä joka on täydellinen on Luoja. Se näkyy luonnossa raakuuden suvaitsemisena. Lisäksi täydellinen Isä sanoi: TULKOON VALO. JA VALO TULI. JUMALA NÄKI ETTÄ VALO ON HYVÄ.

      Jumala on VALO. JEESUS ON TÄMÄN MAAILMAN VALO. Jumalana Hän on täydellisen Isän synnyttämä siis. Ihmisluonteeltaan ei hyvä mutta Jumalana Hän oli hyvä.

      Se että tämä maailma on Täydellisen Isän luoma näkyy siis siinä luonnon rakkaudessa ja sotina ja vitsauksina. Olisiko HYVÄ Isä luonut ja ylläpitänyt tällaista maailmaa.

      Tää selitykseni ontuu. Mutta itsekin etsin vasta vastauksia. Aiemmin pidin Jeesusta yhtenä ainoana Jumalana ja Luojana, mutta nyt joudun pyörtämään puheitani. Jumala sanoi: Tulkoon VALO. VALO oli hyvä.

      • Anonyymi

        Se että tämä maailma on Täydellisen Isän luoma näkyy siis siinä luonnon rakkaudessa ja sotina ja vitsauksina. Olisiko HYVÄ Isä luonut ja ylläpitänyt tällaista maailmaa.

        Tuohon tuli painovirhe

        Siinä luonnon rakkaudessa

        Pitää olla

        Siinä luonnon raakuudessa

        Luonto ei kai voi olla Hyvän Isän tekemä, vaan Taivaallisen Täydellisen Isän ELOHIMIN tekemä.
        Hän on sama kuin Allah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että tämä maailma on Täydellisen Isän luoma näkyy siis siinä luonnon rakkaudessa ja sotina ja vitsauksina. Olisiko HYVÄ Isä luonut ja ylläpitänyt tällaista maailmaa.

        Tuohon tuli painovirhe

        Siinä luonnon rakkaudessa

        Pitää olla

        Siinä luonnon raakuudessa

        Luonto ei kai voi olla Hyvän Isän tekemä, vaan Taivaallisen Täydellisen Isän ELOHIMIN tekemä.
        Hän on sama kuin Allah.

        Ei Jeesuksesta tarvitse tehdä Isää, hyvää eikä huonoa, missä Raamatun kohdassa Jeesusta sanotaan isäksi?
        Allah on alunperin Kuun jumala, toki islam on kopio juutalaisuudesta ja kristinuskosta, samat hahmot seikkailee Koraanissa, kuin mitkä on Raamatussa ja Toorassakin. Mutta ero on se, että Taivaan Isän nimi on JHWH, ei Allah.


      • Anonyymi

        moikka,

        aivan kaameeta kommenttia tuollainen epäjumalan Isä ja Poika --palvonta.


        Kaikki kunnia Herra Jumalalle, Hän on yksi ainoa persoona ja ainoa Jumala eikä muita ole.!!


    • Anonyymi

      ISÄ on vain henkilö jolla on lapsia.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Osaako jumala urheilla?
      Paljonko hyppää seivästä tai heittää keihästä?

    • Isä ja minä olemme yhtä.
      Se joka on nähnyt Pojan on nähnyt Isän.
      Jumala on Henki ja Jeesus on osa tuota Henkeä.
      Jeesus syntyi maailmaan ihmisen kautta
      Hänestä tuli ihmisen poika.
      Ihmisen poika joka sai alkunsa Pyhästä Hengestä.
      Näin ollen Jumala ja ihminen tuli yhdeksi.
      Näin ollen kun Jeesus kuoli niin sovitus asettui Jumalan ja Ihmisen ylle.
      Näin sovitus oli täydellinen ja ne ,jotka ottavat Jeesuksen vastaan pelastajanaan Herranaan ottavat vastaan tuon Ihmisen sovituksen ja Jumalan sovituksen.
      Näin ihminen pääsee Jumalan luo Taivaaseen sillä kaikki on sovitettu ja valmiina.
      Siksi ihmiset jotka sanovat käyneensä taivaassa Jeeduksen kuoleman jälkeen ovat voineet käydä sillä
      NYT KAIKKI ON SOVITETTU SILLE JOKA USKOO JEESUKSEN KRISTUKSEN.
      AAMEN.

      • Anonyymi

        Satusetä on taas syönyt vääriä sieniä.


      • Anonyymi

        Kun puhutaan Jeesuksesta niin puhutaanko siitä ihmisjumalasta, vai Hengestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Satusetä on taas syönyt vääriä sieniä.

        No lopeta se syöminen . Saataisiin normaalimpia juttuja sinulta välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun puhutaan Jeesuksesta niin puhutaanko siitä ihmisjumalasta, vai Hengestä?

        Jeesus on niitä kaikkia ja on itsensä poika ja isä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on niitä kaikkia ja on itsensä poika ja isä.

        Joidenkin uskossa varmaan näinkin.


    • Jumala on Henki ja Jeesus on tuota samaa Henkeä kuin Jumala.
      Siinä ei ole eroa.
      Jumalasta eli Hengestä ei voi ajatella kuin ihmisistä vaan kyse Hengestä.

      • Anonyymi

        Ei Jeesus voi olla Henki kun Hän on Raamatun mukaan kirkastetussa ihmisruumiissaan Hengen eli Jumalan oikealla puolella taivaassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus voi olla Henki kun Hän on Raamatun mukaan kirkastetussa ihmisruumiissaan Hengen eli Jumalan oikealla puolella taivaassa.

        Niin mikä siinä on este, ettei voi olla samaa Henkeä taivaassa Isä ja Poika ?
        Alkuun se, että ei pidä ajatella kuin ihmisistä.
        Kyseessä on Jumala.
        Tuo Jeesus on erimerkityksessä esim uhrilammas Isän ja Ihmisen välissä.
        Kyse on syntiasiasta ja puhdistuksesta mikä on joka hetki.
        Jeesus on myös välimies ihmisen ja Jumalan välissä toimittaen rukouksia, että asiat tulee esiin.
        Tämä kaikki siihen loppuun saakka ja sitten tulee uusimaa ja uusiaika.
        Silloin Jeesus poistuu välistä kun on enää vain Pyhiä ihmisiä eikä sovitusta enää tarvita.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin mikä siinä on este, ettei voi olla samaa Henkeä taivaassa Isä ja Poika ?
        Alkuun se, että ei pidä ajatella kuin ihmisistä.
        Kyseessä on Jumala.
        Tuo Jeesus on erimerkityksessä esim uhrilammas Isän ja Ihmisen välissä.
        Kyse on syntiasiasta ja puhdistuksesta mikä on joka hetki.
        Jeesus on myös välimies ihmisen ja Jumalan välissä toimittaen rukouksia, että asiat tulee esiin.
        Tämä kaikki siihen loppuun saakka ja sitten tulee uusimaa ja uusiaika.
        Silloin Jeesus poistuu välistä kun on enää vain Pyhiä ihmisiä eikä sovitusta enää tarvita.

        Ei kai uskova enää tarvitse välimiestä, Jeesus kuolemallaan poisti sen ja nyt voimme itse lähestyä Isää, niin kuin Jeesus sanoi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai uskova enää tarvitse välimiestä, Jeesus kuolemallaan poisti sen ja nyt voimme itse lähestyä Isää, niin kuin Jeesus sanoi.

        Kyllä...Jeesus poisti ne ennen tehdyt synnit, mutta uskovakin erehtyy, enkä oikein usko sellaiseen kuin virheettömään uskovaan.
        Me kaikki teemme virheitä.
        Nyt siis kun uskova tekee virheen niin hän käsittelee asian ja pyytää anteeksi ja pyytää voimaa, ettei tee uudelleen samaa .
        Jeesus on meidän välimies ja rukoilee myös puolestamme.
        Tästä voimme miettiä, kuinka vähemmän helppoa on mennä taivaaseen.
        Turhaan ei raamattu sano, että.....Jos uskova vaivoin pelastuu kuinka käy jumalattoman.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kyllä...Jeesus poisti ne ennen tehdyt synnit, mutta uskovakin erehtyy, enkä oikein usko sellaiseen kuin virheettömään uskovaan.
        Me kaikki teemme virheitä.
        Nyt siis kun uskova tekee virheen niin hän käsittelee asian ja pyytää anteeksi ja pyytää voimaa, ettei tee uudelleen samaa .
        Jeesus on meidän välimies ja rukoilee myös puolestamme.
        Tästä voimme miettiä, kuinka vähemmän helppoa on mennä taivaaseen.
        Turhaan ei raamattu sano, että.....Jos uskova vaivoin pelastuu kuinka käy jumalattoman.

        Mikä on välimiehen ja Jumalan ero?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on välimiehen ja Jumalan ero?

        moikka,

        organisaatio kerrotaan tässä kohdassa 1 Kor. 11:3
        >>3 Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää onJeesus Nasaretilainen voideltu kristus, naisen pää on mies ja kristuksen pää on Herra Jumala. >>

        välimies on tuossa mies, ihminen, Jeesus Nasaretilainen. Ainoa Jumala on nimeltään Herra.

        Tuossa on ero nimissä ja jumaluudessa. Nimim kertoo identiteetin.

        Paavali kirjoittaa myös 1 Tim. 2
        >>5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen kristus Jeesus Nasaretilainen.>>


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        moikka,

        organisaatio kerrotaan tässä kohdassa 1 Kor. 11:3
        >>3 Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää onJeesus Nasaretilainen voideltu kristus, naisen pää on mies ja kristuksen pää on Herra Jumala. >>

        välimies on tuossa mies, ihminen, Jeesus Nasaretilainen. Ainoa Jumala on nimeltään Herra.

        Tuossa on ero nimissä ja jumaluudessa. Nimim kertoo identiteetin.

        Paavali kirjoittaa myös 1 Tim. 2
        >>5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen kristus Jeesus Nasaretilainen.>>

        jatkan kiitoksella Herralle kaikkivaltiaalle, pelastajallemme vapahtajallemme..

        HERRAJUMALA UUDISTAA KÄSKYNSÄ JA LUPAUKSENSA
        2 Moos. 6
        2 Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra.
        3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.
        4 Ja minä tein myös liittoni heidän kanssansa,

        HERRA JUMALA ESITTELEE ITSENSÄ JA KERTOO NIMENSÄ.
        NIMI KERTOO AINA JUMALAN IDENTITEETIN

        2 moos. 3
        >>15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.>>>






        Kunnia ja ylistys Herra Jumalalle, Hän on yksi persoona ja ainoa Jumala.!!!
        Ps. 16
        Herra pitää palvelijastaan huolen

        1 Daavidin runo. Jumala, pidä minusta huoli, sinuun minä turvaan.
        2 Minä sanon Herralle: "Sinä olet minun valtiaani, sinulta saan kaiken hyvän!"
        3 Pyhille, jotka maan päällä ovat, hän osoittaa ihmeellistä rakkauttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkan kiitoksella Herralle kaikkivaltiaalle, pelastajallemme vapahtajallemme..

        HERRAJUMALA UUDISTAA KÄSKYNSÄ JA LUPAUKSENSA
        2 Moos. 6
        2 Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra.
        3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.
        4 Ja minä tein myös liittoni heidän kanssansa,

        HERRA JUMALA ESITTELEE ITSENSÄ JA KERTOO NIMENSÄ.
        NIMI KERTOO AINA JUMALAN IDENTITEETIN

        2 moos. 3
        >>15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.>>>






        Kunnia ja ylistys Herra Jumalalle, Hän on yksi persoona ja ainoa Jumala.!!!
        Ps. 16
        Herra pitää palvelijastaan huolen

        1 Daavidin runo. Jumala, pidä minusta huoli, sinuun minä turvaan.
        2 Minä sanon Herralle: "Sinä olet minun valtiaani, sinulta saan kaiken hyvän!"
        3 Pyhille, jotka maan päällä ovat, hän osoittaa ihmeellistä rakkauttaan.

        moikka,

        HERRA JUMALA ON MYÖS PAKANOIDEN JUMALA

        Paavali kirjoittaa tuosta pakanoiden asiasta
        Room. 3:29
        Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,


        Joten Herra Jumala on suomalaisten Jumala. Siis pitäis olla, mutta ei vaan ole, koska A- piispa ja piispat ja papit ovat sotkeneet kaikki jumala-asiat Raamatun Uuden testamentin ja muutkin asiat, Sakrametit, Uskontunnustukset jne.

        MOT.

        Kunnia ja ylistys Herra Jumalalle, Hän on yksi persoona ja ainoa Jumala.!!!

        Ps. 16
        Herra pitää palvelijastaan huolen

        1 Daavidin runo. Jumala, pidä minusta huoli, sinuun minä turvaan.
        2 Minä sanon Herralle: "Sinä olet minun valtiaani, sinulta saan kaiken hyvän!"
        3 Pyhille, jotka maan päällä ovat, hän osoittaa ihmeellistä rakkauttaan.


    • Anonyymi

      Jeesus oli vain Aramealainen kulkuri ja häirikkö jonka Roomalaiset vetivät ristille rikoksistaan.

      • Jeesuksia oli useita tuohon aikaan eli yleinen nimi..


    • Anonyymi

      moikka,

      te olette sijoittannet toivonne ja rakkautenne vääriin jumalliin ja vääriin asioihin kuten Psalmi 16 on kirjoitettu.

      >>4 Mutta tuska ja vaiva tulee niiden osaksi, jotka seuraavat vieraita jumalia. Minä en ota osaa juhlamenoihin, joissa vuodatetaan juomauhrina verta [Pyhän Ehtoollisen sakramentti], en edes mainitse heidän jumaliaan!>>

      Ehtoollinen on kasteen ohella toinen luterilaisen kirkon kahdesta sakramentista. Ehtoollisen näkyvät aineet ovat leipä ja viini, joissa Kristus on todellisesti läsnä sen jälkeen, kun ne on konsekroitu eli pyhitetty ehtoollisrukouksen yhteydessä.

      Kirkon uskon mukaan ehtoollinen on ihmisen läheisintä yhteyttä Kristukseen, joka antaa itsensä elämän leiväksi jokaiselle, joka uskoo häneen (Joh. 6: 35). Ehtoollinen on syntien anteeksiantamuksen, sovituksen ja lunastuksen ateria.

      Tuossa Ehtoollisen Sakramentissa on suurta valhetta kaikki asiat.


      Kunnia ja ylistys Herra Jumalalle, Hän on yksi persoona ja ainoa Jumala.!!!
      Ps. 16
      Herra pitää palvelijastaan huolen

      1 Daavidin runo. Jumala, pidä minusta huoli, sinuun minä turvaan.
      2 Minä sanon Herralle: "Sinä olet minun valtiaani, sinulta saan kaiken hyvän!"
      3 Pyhille, jotka maan päällä ovat, hän osoittaa ihmeellistä rakkauttaan.

      • Anonyymi

        lisään vielä totuutta näkyvillenne,

        MOIKKA,
        lisään tähän Paavalin Room. 1 -luvun kirjoituksen, koska trinitaristit ovat hylänneet Herra jumalan, niin trinitaristien synnin palkka on kuolema jakeessa 32.

        Meidän kaikkien tulee olla unitaristeja, yhteen ja ainoaan Jumalaan, Herra Jumalaan uskovia..

        Room. 1
        IHMISTEN SYYLLISYYS

        18 Herra Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. [Ef. 5:6; Kol. 3:6]
        19 Sen, mitä Herra Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. [Ap. t. 14:17, 17:27]
        20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen Herra Jumalan teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. [ 1 Moos. 2:4 alkaen läpi koko Vanhan testamentin; Job. 38, 39 ja 40 luvut; Job 12:7-10; Ps. 19:2-4; Jes. 40:21,26]
        21 Vaikka he ovat tunteneet Herra Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. [Ef. 4:17]
        22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, [1. Kor. 1:20]
        23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Herra Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin. [5. Moos. 4:15-18; Hes. 8:10]
        24 Sen vuoksi Herra Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. [Ps. 81:13; 1. Kor. 6:18; Ef. 4:19; 1. Piet. 4:3]
        25 He ovat vaihtaneet Herra Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.
        26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, [3. Moos. 18:22,23]
        27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan. [1. Moos. 19:5]
        28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi.
        29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat 1:29-31:[ Gal. 5:19-21; 2. Tim. 3:2-5 : Tit. 3:3]
        30 ja parjaavat, vihaavat Herra Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä.
        32 Vaikka he tietävät Herra Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin. [3. Moos. 20:13,16; Room. 6:21 | Ps. 50:18]

        TEHKÄÄ TÄYSSUUNNANMUUTOS ELÄMÄSSÄNNE JA PALATKAA HERRA JUMALAN LUO TURVAAN.
        Kunnia ja ylistys Herra Jumalalle, Hän on yksi ainoa persoona ja ainoa Jumala.
        HÄN PITÄÄ PALVELIJASTAAN HUOLEN!!!
        Psalmit 16

        HERRA PITÄÄ PALVELIJASTAAN HUOLEN

        1 Daavidin runo. Jumala, pidä minusta huoli, sinuun minä turvaan.
        2 Minä sanon Herralle: "Sinä olet minun valtiaani, sinulta saan kaiken hyvän!"
        3 Pyhille, jotka maan päällä ovat, hän osoittaa ihmeellistä rakkauttaan.
        4 Mutta tuska ja vaiva tulee niiden osaksi, jotka seuraavat vieraita jumalia. Minä en ota osaa juhlamenoihin, joissa vuodatetaan juomauhrina verta, en edes mainitse heidän jumaliaan!
        5 Herra, sinä olet minun perintöosani, sinulta saan ruokani ja juomani, sinun kädessäsi on minun arpani. [Ps. 73:26, 119:57, 142:6; Valit. 3:24]
        6 Ihana maa on tullut osakseni, kaunis perintö on minulle annettu.
        7 Minä kiitän Herraa, hän neuvoo minua, yölläkin kuulen sisimmässäni hänen äänensä. [Ps. 4:5+]
        8 Minä pysyn aina lähellä Herraa. Kun hän on oikealla puolellani, minä en horju. 16:8-11:[ Ap. t. 2:25-28 : Ps. 17:5]
        9 Minun sydämeni iloitsee, mieleni riemuitsee, minun ruumiini ei pelkoa tunne.
        10 Sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, et anna palvelijasi joutua kuoleman valtaan.
        11 Sinä osoitat minulle elämän tien, sinun lähelläsi on ehtymätön ilo, sinun oikealla puolellasi ikuinen onni.
        Aamen.


    • Anonyymi

      Saunatonttu ei myönnä olevansa isänne.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe