Kertokaapa minkä firman puoleen kannattaa kääntyä, jos haluaa tuoda euroopasta jonkun vanhemman harrasteauton? Kamux ei vastaa sähköposteihin, Rinta-Jouppia ei kiinnosta se mitä asiakas haluaa, Paradise Carsin sähköpostiosoite on niin epämääräinen ([email protected]), ettei houkuta.. onko muita?
Ja nimen omaan firma, jonka kanssa asiat voi sopia kirjallisesti sähköpostilla, ei mitään puhelimessa luvattuja hintoja yms., joista saa pahimmillan vain riitoja aikaiseksi (näistä on ikävä kyllä huonoja kokemuksia ihan uusia suomiautojakin ostaessani - myyjän lupauksiin ei voi luottaa).
Autot löydän kyllä itse, tarvitsen vain jonkun arvioimaan ko. malliin kohdistuvat veroseuraamukset ja tuontikustannukset, sekä tarkistamaan auton, sekä hoitamaan tuonnin ja muodollisuudet, joita omiin nimiin saaminen edellyttää. Mieluiten siten, että yritys sanoo suoraan hinnan mitä auto maksaisi kilvitettynä, katsastettuna ja verotettuna, tilaussopimus autoliikkeiden tapaan ja raha vaihtaa omistajaa, kun auto on pihassa. Yrittäjän ottamalla riskillä on toki hinta, halvinta tässä ei haeta, vaan luotettavinta ja parasta. Saksalaisfirmatkin kyllä lupaavat toimittaa auton kotiovelle ja auttaa rekisteröinnissä, mutta rahaa pitää liikutella isommalla kuluttajariskillä.
Luotettava maahantuoja?
1
341
Vastaukset
Tähän ei ole kukaan ole viitsinyt vastata.
Kuljetuskustannukset lienevät kuitenkin kaupan kokoon nähden mini-
maaliset.
Auton voi tuoda rekassa tai sitten niin, että sen toimituspaikaksi sovitaan
vaikka Travemünden tai Rostockin satama, joista on useita päivittäisiä
lähtöjä Hankoon, Uuteenkaupunkiin tai Vuosaareen.
Auto toimitetaan ahtausliikkeen toimesta mainituissa lähtösatamissa alukseen, vaikka auto ei edes olisi ajokelpoinen.
Veroista Suomessa on aika vaikea sanoa.
Vm. 1993 on tietenkin rajapyykki, jolloin auto voi Suomessa hyvin entisöitynä nauttia museoautostauksesta.
Kuormaus ja purku satamissa maksaa tietenkin hinnaston mukaan, lisäksi Suomen päässä ns. ilmaista varastointiaikaa suomenpään satamissa on muutama päivä.
Sen jälkeen taas tariffin mukaan.
Kuljettamisessa tehdään usein se virhe, ettei merikuljetusta ymmärretä vakuuttaa.
Virheellisesti luullaan, että varustamo vastaa mahdollisista merimatkan aikana syntyneistä kolhuista.
Varustamo vastaa vahingoista vain siinä tapauksessa, että voidaan puolueettomasti näyttää, että rahdinkuljettaja kuljetuksen on syyllistynyt virheeseen.
Mikäli matkalle osuu kovaa merenkäyntiä, viitataan, että auto ei ollut tarpeeksi hyvin suojattu kuljetuksen ajaksi.
Kuljetusvakuuttaminen vajaan kahden päivän ajaksi ei edes ole kallista - puhelinsoitto riittää usein.
Sanoit, että löydät auton! Hyvä.
Sekä Mobile.de:ssä ja toisessa vastaavassa Autoscout.de:ssä on omat Old - Timer - osastonsa, oletko kenties katsonut niitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1033923
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se502802- 1142619
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣392128Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu311900Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et291743- 271592
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2241565Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?841533- 221388