Kertokaapa minkä firman puoleen kannattaa kääntyä, jos haluaa tuoda euroopasta jonkun vanhemman harrasteauton? Kamux ei vastaa sähköposteihin, Rinta-Jouppia ei kiinnosta se mitä asiakas haluaa, Paradise Carsin sähköpostiosoite on niin epämääräinen ([email protected]), ettei houkuta.. onko muita?
Ja nimen omaan firma, jonka kanssa asiat voi sopia kirjallisesti sähköpostilla, ei mitään puhelimessa luvattuja hintoja yms., joista saa pahimmillan vain riitoja aikaiseksi (näistä on ikävä kyllä huonoja kokemuksia ihan uusia suomiautojakin ostaessani - myyjän lupauksiin ei voi luottaa).
Autot löydän kyllä itse, tarvitsen vain jonkun arvioimaan ko. malliin kohdistuvat veroseuraamukset ja tuontikustannukset, sekä tarkistamaan auton, sekä hoitamaan tuonnin ja muodollisuudet, joita omiin nimiin saaminen edellyttää. Mieluiten siten, että yritys sanoo suoraan hinnan mitä auto maksaisi kilvitettynä, katsastettuna ja verotettuna, tilaussopimus autoliikkeiden tapaan ja raha vaihtaa omistajaa, kun auto on pihassa. Yrittäjän ottamalla riskillä on toki hinta, halvinta tässä ei haeta, vaan luotettavinta ja parasta. Saksalaisfirmatkin kyllä lupaavat toimittaa auton kotiovelle ja auttaa rekisteröinnissä, mutta rahaa pitää liikutella isommalla kuluttajariskillä.
Luotettava maahantuoja?
1
247
Vastaukset
Tähän ei ole kukaan ole viitsinyt vastata.
Kuljetuskustannukset lienevät kuitenkin kaupan kokoon nähden mini-
maaliset.
Auton voi tuoda rekassa tai sitten niin, että sen toimituspaikaksi sovitaan
vaikka Travemünden tai Rostockin satama, joista on useita päivittäisiä
lähtöjä Hankoon, Uuteenkaupunkiin tai Vuosaareen.
Auto toimitetaan ahtausliikkeen toimesta mainituissa lähtösatamissa alukseen, vaikka auto ei edes olisi ajokelpoinen.
Veroista Suomessa on aika vaikea sanoa.
Vm. 1993 on tietenkin rajapyykki, jolloin auto voi Suomessa hyvin entisöitynä nauttia museoautostauksesta.
Kuormaus ja purku satamissa maksaa tietenkin hinnaston mukaan, lisäksi Suomen päässä ns. ilmaista varastointiaikaa suomenpään satamissa on muutama päivä.
Sen jälkeen taas tariffin mukaan.
Kuljettamisessa tehdään usein se virhe, ettei merikuljetusta ymmärretä vakuuttaa.
Virheellisesti luullaan, että varustamo vastaa mahdollisista merimatkan aikana syntyneistä kolhuista.
Varustamo vastaa vahingoista vain siinä tapauksessa, että voidaan puolueettomasti näyttää, että rahdinkuljettaja kuljetuksen on syyllistynyt virheeseen.
Mikäli matkalle osuu kovaa merenkäyntiä, viitataan, että auto ei ollut tarpeeksi hyvin suojattu kuljetuksen ajaksi.
Kuljetusvakuuttaminen vajaan kahden päivän ajaksi ei edes ole kallista - puhelinsoitto riittää usein.
Sanoit, että löydät auton! Hyvä.
Sekä Mobile.de:ssä ja toisessa vastaavassa Autoscout.de:ssä on omat Old - Timer - osastonsa, oletko kenties katsonut niitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363975- 881952
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151841Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi541438Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541432Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1321358VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991302- 701186
- 691053
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1151040