Kertokaapa minkä firman puoleen kannattaa kääntyä, jos haluaa tuoda euroopasta jonkun vanhemman harrasteauton? Kamux ei vastaa sähköposteihin, Rinta-Jouppia ei kiinnosta se mitä asiakas haluaa, Paradise Carsin sähköpostiosoite on niin epämääräinen ([email protected]), ettei houkuta.. onko muita?
Ja nimen omaan firma, jonka kanssa asiat voi sopia kirjallisesti sähköpostilla, ei mitään puhelimessa luvattuja hintoja yms., joista saa pahimmillan vain riitoja aikaiseksi (näistä on ikävä kyllä huonoja kokemuksia ihan uusia suomiautojakin ostaessani - myyjän lupauksiin ei voi luottaa).
Autot löydän kyllä itse, tarvitsen vain jonkun arvioimaan ko. malliin kohdistuvat veroseuraamukset ja tuontikustannukset, sekä tarkistamaan auton, sekä hoitamaan tuonnin ja muodollisuudet, joita omiin nimiin saaminen edellyttää. Mieluiten siten, että yritys sanoo suoraan hinnan mitä auto maksaisi kilvitettynä, katsastettuna ja verotettuna, tilaussopimus autoliikkeiden tapaan ja raha vaihtaa omistajaa, kun auto on pihassa. Yrittäjän ottamalla riskillä on toki hinta, halvinta tässä ei haeta, vaan luotettavinta ja parasta. Saksalaisfirmatkin kyllä lupaavat toimittaa auton kotiovelle ja auttaa rekisteröinnissä, mutta rahaa pitää liikutella isommalla kuluttajariskillä.
Luotettava maahantuoja?
1
331
Vastaukset
Tähän ei ole kukaan ole viitsinyt vastata.
Kuljetuskustannukset lienevät kuitenkin kaupan kokoon nähden mini-
maaliset.
Auton voi tuoda rekassa tai sitten niin, että sen toimituspaikaksi sovitaan
vaikka Travemünden tai Rostockin satama, joista on useita päivittäisiä
lähtöjä Hankoon, Uuteenkaupunkiin tai Vuosaareen.
Auto toimitetaan ahtausliikkeen toimesta mainituissa lähtösatamissa alukseen, vaikka auto ei edes olisi ajokelpoinen.
Veroista Suomessa on aika vaikea sanoa.
Vm. 1993 on tietenkin rajapyykki, jolloin auto voi Suomessa hyvin entisöitynä nauttia museoautostauksesta.
Kuormaus ja purku satamissa maksaa tietenkin hinnaston mukaan, lisäksi Suomen päässä ns. ilmaista varastointiaikaa suomenpään satamissa on muutama päivä.
Sen jälkeen taas tariffin mukaan.
Kuljettamisessa tehdään usein se virhe, ettei merikuljetusta ymmärretä vakuuttaa.
Virheellisesti luullaan, että varustamo vastaa mahdollisista merimatkan aikana syntyneistä kolhuista.
Varustamo vastaa vahingoista vain siinä tapauksessa, että voidaan puolueettomasti näyttää, että rahdinkuljettaja kuljetuksen on syyllistynyt virheeseen.
Mikäli matkalle osuu kovaa merenkäyntiä, viitataan, että auto ei ollut tarpeeksi hyvin suojattu kuljetuksen ajaksi.
Kuljetusvakuuttaminen vajaan kahden päivän ajaksi ei edes ole kallista - puhelinsoitto riittää usein.
Sanoit, että löydät auton! Hyvä.
Sekä Mobile.de:ssä ja toisessa vastaavassa Autoscout.de:ssä on omat Old - Timer - osastonsa, oletko kenties katsonut niitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938088
- 403882
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241360
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321193Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311099Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11925Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31822Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29787