Kohta kuulkaas herkutellaaan

Anonyymi-ap

Halpahallissa oli tarjouksessa 5€/2kpl kana/häränliha hampurilaista.
Ostin pari häränliha hampurilaista, ihan muhkean kokoisia olivat, paljon kookkaampi, kun eineshampurilaiset yleensä.
Kumma, kun ihmiset maksaa hampurilais ravintolassa hampurilaisesta 8-25€, kun kaupasta saa 2,5 eurolla.
Hyvää siitä tulee, kun kuumentaa pihvin paistinpannussa voissa ja paahtaa sämpylät rapeiksi.
Lisää juuston pihville ja antaa sulaa, laittaa vaikka aurajuustoa tai muuta voimakkaan makuista juustoa sen hampurilais juuston lisäksi.
Alasämpulälle vaikka BBQ savunmakuista kastiketta, kurkkumajonesia, pihvi ja päälle kurkkusalaattia, sipulisilppua, ketsuppia ja sinappia.

Kesällä ostin naudanliha einesburherin halpahallista -50% alennuksella ja tuunasin siitä pesrkuleen herkullisen hampurilaisen, aurajuustoa, parmesan juustoa, sipulisilppua, kurkkusalaattia, kurkkumajoneesia, sinappia, ketsuppia ja BBQ savunmakuista kastiketta.
Kielen meinasi viedä mennessään ja pesee 100/0 Hesen/Mäkkärin hampurilaiset.
Tuunaamassa hampurilaisessa oli rapeaksi paahdettu sämpylä, eikä mikään pehmeä, kuten hesessä/mäccärissä on.

Prismasta ostin Meiran kilon ketsuppipullon, oli tarjouksessa 0,79€, kun normaali hinta on vajaa 4€, miettikääpä sitä.

27

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tykännyt lainkaan tuon pihvin mausta. En siis ole kiinnostunut syömään tuota hampurilaista toista kertaa.

      • Anonyymi

        Kyllä kaikki kelpaa, kun on nälkä.
        Eineslihapullatkin maistuvat ihan hyviltä keitossa, kun tein makkarakeittoa, johon eineslihapullia laiton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki kelpaa, kun on nälkä.
        Eineslihapullatkin maistuvat ihan hyviltä keitossa, kun tein makkarakeittoa, johon eineslihapullia laiton.

        Syön mielummin myös nälkääni jotain mistä pidän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön mielummin myös nälkääni jotain mistä pidän.

        Jos on jo nälkä niin ravitsemus on pielessä. Kun ravitsemus on kunnossa niin aterioiden välillä ei tunne nälkää eikä välipalaojakaan tarvitse...


      • Anonyymi

        Jaa, et tykännyt, minusta se pihvi maistui oikein hyvälle.
        Kuumensin pihvin valurautapannussa voissa, päälle parmesan juustoa ja Monterey Jack hampurilais juustoviipale ja kannen alla jälkilämmmössä sai sulaa.
        Sämpylät leipägrillissä hieman väriä pintaan ja pohjasämpylälle BBQ savunmakuista kastiketta, pikkelöityä punasipulia, kurkkumajoneesia, kurkkusalaattia.
        Sitten hampurilaispihvi, jonka päälle sinappia, ketsuppia, kurkkumajoneesia ja päälle sämpylä.
        Voin sanoa, että herkullista tuli ja maku oli todella herkullinen eineshampurilaisesta tehtynä ja riittävän ruokaisakin, ettei muuta tarvinut syödä.
        En minä hampurilaisesta 15€ maksaisi, kun samalla rahalla sai 3 satsia 2kpl/5€ härkäpurilaista eli 6 kpl hampurilaista, josta saa tehtyä 6 herkullista hampurilaista omilla täytteillä.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        💋 ­N­y­m­­f­­­o­­m­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17746636G

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Etkö laita hampurilaisen väliin mitään kasviksia? Tomaattia? Salaatinlehteä? Muita kasviksia? Itse jos joskus teen kotona hampurilaista laitan aina väliin esim. tomaattia, salaatinlehteä tai vaikka jotain ituja tai versoja, uunikasviksia, vihreitä papuja yms. mitä mieleen tulee. Ja juustona mulla yleensä vaikka fetajuusto.Ja kurkkusalaatin ja ketsupin tilalla mulla vaikka joku dippi, esim. kermaviili, turkkilainen jugurtti yms. Mun hampurilainen muistuttaakin ehkä enemmän ehkä täytettyä leipää kuin hampurilaista, vaikka olisikin joku pihvikin välissä, esim, kasvis-tai kanapihvi. Tai vaikka se tavallinen jauhelihapihvi (itse tehty yleensä niin kuin kasvis-ja kanapihvitkin).

      • Samalla linjalla. Kurkkusalaatti, raaka sipuli, sinappi ja ketsuppi hävittävät muut maut alleen. Salaatti, kurkku, tomaatti, hyvä dippi kuten aioli lisäävät makuja. Ja ei tosiaan mitään siankamaran ja rasvan kyllästämiä einespihvejä, vaan itse tehtyjä vähärasvaisesta lihasta. Sämpylän pitää olla tuore. Tyhjiöpakatuissa ei ole.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Samalla linjalla. Kurkkusalaatti, raaka sipuli, sinappi ja ketsuppi hävittävät muut maut alleen. Salaatti, kurkku, tomaatti, hyvä dippi kuten aioli lisäävät makuja. Ja ei tosiaan mitään siankamaran ja rasvan kyllästämiä einespihvejä, vaan itse tehtyjä vähärasvaisesta lihasta. Sämpylän pitää olla tuore. Tyhjiöpakatuissa ei ole.

        Hampurilainen maistuu paremmalta, kun on kunnon pihvi (ei välttämättä tavallinen jauhelihapihvi, mutta paksu pihvi) ja kasviksia ja dippiä välissä. Itse laitan täytteitä monesti kuitenkin niin paljon, etteivät pysy kunnolla leipien välissä.

        Hesburgerin hampurilaiset on ihan jees, mutta kasviksia saisi olla enemmän välissä. Monesti vain salaattia. No, joskus joku tomaatin palakin voi olla.


      • Anonyymi

        Pikkelöityä punasipulia täytyy kokeilla valmistaa ja sitä laittaa myös väliin.
        Voimakas juusto ja parmesan juustoa myös, kurkkusalaattia, kurkkumajoneesia, BBQ kastiketta, sinappia, ketsuppia.
        Sämpylät voileipägrillissä rapeiksi, jollei paista voissa pannulla.

        Olen muuten tehnyt kasvispihvistäkin hampurilaisen,
        Taisi olla Citymarketin Apetit kasvispihvi.
        Paistoin pihvin pannulla voissa rapeaksi ja laiton samat täytteet, kuin hampurilaiseen.
        En olisi uskonut, että kasvispihvi hampurilainen voi noin hyvälle maistua.
        Joko minulla on makuaistissa vikaa, mutta jos en olisi tiennyt, että on kasvis hampurilais pihvi, niin oikeaksi hampurilaisekis olisin luullut.
        Paremman makuinen se kasvishampuriilais pihvi on, kuin eineshampurilaisen lihapihvi.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hampurilainen maistuu paremmalta, kun on kunnon pihvi (ei välttämättä tavallinen jauhelihapihvi, mutta paksu pihvi) ja kasviksia ja dippiä välissä. Itse laitan täytteitä monesti kuitenkin niin paljon, etteivät pysy kunnolla leipien välissä.

        Hesburgerin hampurilaiset on ihan jees, mutta kasviksia saisi olla enemmän välissä. Monesti vain salaattia. No, joskus joku tomaatin palakin voi olla.

        Mun makuun paras hamppihanoilta saatava purilainen on Hesen kebab-hampurilainen, ilman jalopenoa. Siinä on onnistuttu mausteiden ja pihvin koostumuksen kanssa.

        Mutta itsetehty on paras, juurikin runsailla täytteillä miin, että suupielet ei tahdo venyä tarpeeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pikkelöityä punasipulia täytyy kokeilla valmistaa ja sitä laittaa myös väliin.
        Voimakas juusto ja parmesan juustoa myös, kurkkusalaattia, kurkkumajoneesia, BBQ kastiketta, sinappia, ketsuppia.
        Sämpylät voileipägrillissä rapeiksi, jollei paista voissa pannulla.

        Olen muuten tehnyt kasvispihvistäkin hampurilaisen,
        Taisi olla Citymarketin Apetit kasvispihvi.
        Paistoin pihvin pannulla voissa rapeaksi ja laiton samat täytteet, kuin hampurilaiseen.
        En olisi uskonut, että kasvispihvi hampurilainen voi noin hyvälle maistua.
        Joko minulla on makuaistissa vikaa, mutta jos en olisi tiennyt, että on kasvis hampurilais pihvi, niin oikeaksi hampurilaisekis olisin luullut.
        Paremman makuinen se kasvishampuriilais pihvi on, kuin eineshampurilaisen lihapihvi.

        Hyvältä kuulostaa.


      • Anonyymi

        Tomaatti, jos tomaattia laittaa, niin sen pitää olla tomaatti, joka maistuu joltakin, ei mikään ulkomaalainen mauton vesikello tomaatti.
        Parhamman makuisia tomaatteja saa vain kesällä omasta kasvihuoneesta, niissä on paljon makua.
        Riippuu tomaatti lajikkeesta tomaatin maku.
        Omassa kasvihuoneessa kasvatettu kirsikkatomaatti maistuu aivan toisenlaiselta, kuin kaupan kirsikka tomaatti.
        Siinä on makua ja makeutta aivan eri tavalla.
        Talvella ei kotimaisissa tomaateissa ole juurikaan makua, mutta hintaa on sitäkin enemmän.


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Mun makuun paras hamppihanoilta saatava purilainen on Hesen kebab-hampurilainen, ilman jalopenoa. Siinä on onnistuttu mausteiden ja pihvin koostumuksen kanssa.

        Mutta itsetehty on paras, juurikin runsailla täytteillä miin, että suupielet ei tahdo venyä tarpeeksi.

        Kerran ostin mäkkäristä sellaisen meksikolaisen tulisen hampurilaisen.
        Oli tulisuutta, ettei meinanut pystyä syömään.
        Tulista ruokaa syöville se olisi mieto hampurilainen, mutta meikäläiselle tulinen.


    • Anonyymi

      Tein pari päivää sitten uudella kombolla perunalaatikkoa ja tuli tosi hyvää.

      Tein Lidlin perunamuusijauheesta (2-3 pussia) imellytetyn perunalaatikon jonka sekaan paistoin pari sipulia ja nakkipaketin. Annoin paistua uunissa kolme tuntia 175/150.

      Eipä tullut iso hinta annokselle, viisi reilua annosta sai siitä.

      Teen toisen saman tien perään, vielä on kaksi annosta vanhaa syömättä:))

    • Anonyymi

      En tiedä noista hampurilaisista, mutta just ostin Uncle Ben´s hapanimeläkastiketta, kanasuikaleita, ja Pirkka riisiä joka haudutettiin Pirkka kookosmaidossa 1,25 euroa tölkki. Ei kovin paljoa tullut maksamaan kun sai aivan samanlaisen kiinalaistyylisen kanaa hapanimeläkastikkeessa, kuin mitä kiinalaisten ravintoloissakin myydään.
      Oli entistä valkoviiniä jäljellä joten ei tarvittu edes sitä onnetonta Cola juomaa mitä burgerilat myy.

    • Anonyymi

      Mitävittua!


      Kokkola
      Alahärmä
      Alajärvi
      Haapajärvi
      Haapavesi
      Haukipudas
      Iisalmi
      Jalasjärvi

      Kalajoki
      Kankaanpää
      Kannus
      Kauhajoki
      Kauhava
      Kaustinen
      Kiiminki
      Kurikka
      Laihia
      Lapua
      Liminka
      Muhos

      Muurame
      Nivala
      Närpiö
      Oulainen
      Parkano
      Pietarsaari
      Pori
      Pyhäjärvi
      Raahe
      Saarijärvi
      Seinäjoki
      Siilinjärvi
      Vaasa
      Ylivieska
      Äänekoski

      Nyt kaikki böndet, OHOI!

      T. en ole koskaan nähnyt halpahallia omin silmin

    • Anonyymi

      lihotte pulleroiksi kun maitoa ja sokeria pitäisi välttää.

      • Maidosta ei saa luopua luut haurastuu ja sokeri sattuu olemaan hyvää.


    • Anonyymi

      Hampurilainen ei ole ruokaa, ja esimerkiksi kanahampurilainen on yhdyssana.

    • Anonyymi

      hampurilainen ei ole ruokaa ellei se ole kokonainen ihmishenkilö?

      minua että kyllä jotenkin pahaan ahdinkoon ajoi jotkut tuo Virpi Butt, teki kai itsemurhan, paloitteljija-murhaaja.... aika pahasti jotain päässä vialla...e3nsinkään aqlkaa paloittelemaan ihmisiä..

    • Anonyymi

      minä lopetin jo aikoja sitten sokerin kokonaan.

      • Anonyymi

        Aloitus puhuu hampurilaisista..


    • Anonyymi

      unohdit metropolien eli kaupunkien listalta: Halsua.

    • Anonyymi

      Kuulkaapas nyt, kun saman makuelämyksen saa kuten hampurilais ravintolassa, kun laittaa samat täytteet ineshampurilaiseen!

    • Näinä aikoina kannattaa alennuksia käyttää ja muulloinkin tietenkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      33
      2878
    2. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      144
      2017
    3. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      190
      1934
    4. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1825
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1681
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1413
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      323
      1407
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      115
      1253
    9. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      105
      1211
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1101
    Aihe