Laskiaissunnuntai 2023 lähestyy

Anonyymi-ap

Rauhaa!

Paastoon ja liharuokia välttämään 50 päivän ajaksi tai 7 viikoksi. Ekaa kertaa elämässä aion yrittää. Ei ole suuria ennakko-odotuksia tai aiempaa kokemusta.

Kokonaisen kirkkovuoden olen ajatellut kokeilla viettää virsikirjaa tutkien. Ja alku on huomenna laskiaisena.

Hyvää laskiaista ja paaston aikaa kaikille!

Rauhaa!

39

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      JUST NÄIN KUULUTA KAIKILLE. ( JEESUS TOSIN käski mennä kammioon salaa rukoileen ja paastoamaan niin ettei muut näe sitä. Onnittelut. Aloita kuule ensin siitä että vietät joulun .

      • Anonyymi

        Pelkkä liharuokien välttäminen osittain ei ole vielä kunnon paasto vaan yksin muslimien paasto, jossa ollaan valoisa aika kokonaan syömättä ja juomatta on oikea paasto. Siitä ei ole kysymys, vaan eräänlainen puolipaasto jota tuskin voi paastona edes pitää. Adventistit eivät syö liharuokia lähes ollenkaan koko vuotena. En sitäkään vielä kutsu paastoksi.
        Anteeksi sekaannus kun puhuin paastosta, josta siis ei oikeastaan ole kunnolla kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä liharuokien välttäminen osittain ei ole vielä kunnon paasto vaan yksin muslimien paasto, jossa ollaan valoisa aika kokonaan syömättä ja juomatta on oikea paasto. Siitä ei ole kysymys, vaan eräänlainen puolipaasto jota tuskin voi paastona edes pitää. Adventistit eivät syö liharuokia lähes ollenkaan koko vuotena. En sitäkään vielä kutsu paastoksi.
        Anteeksi sekaannus kun puhuin paastosta, josta siis ei oikeastaan ole kunnolla kyse.

        "Adventistit eivät syö liharuokia lähes ollenkaan koko vuotena."

        Niinhän monet kuvittelevat. Monet adventistit syövät lihaa, ja vielä useammat eläinkunnan tuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä liharuokien välttäminen osittain ei ole vielä kunnon paasto vaan yksin muslimien paasto, jossa ollaan valoisa aika kokonaan syömättä ja juomatta on oikea paasto. Siitä ei ole kysymys, vaan eräänlainen puolipaasto jota tuskin voi paastona edes pitää. Adventistit eivät syö liharuokia lähes ollenkaan koko vuotena. En sitäkään vielä kutsu paastoksi.
        Anteeksi sekaannus kun puhuin paastosta, josta siis ei oikeastaan ole kunnolla kyse.

        Ikävää kertoo mut muslimit viettää RAM Adan ia eli RAM Jumalan paaston eli Egyptin Jumalan RAM Allah on mm.kylä Israelissa ja se on Egyptin Jumalan kylä . Wikipedia Egyptin jumalat. Ra ja RAM on niiden yksi jumalista myös haukka on.


    • Anonyymi

      Mihin muuten Jeesus tarvii sun paastojasi. Tai mässäystä. Kokeile palauttaa varastetut tavarat huonekalut ...aloita parannuksista.

      • Anonyymi

        Ei kirkkovuoden pitäminen ole kiistämätön oikeus jokaiselle, vaan SE ON LAHJA JEESUKSELTA. Iloinen pyhä juhlakokous. Ei Jeesus sitä tarvitse mihinkään vaan lahjoittaa sen jotta iloni olisi suurempi kuin ennen.
        Sain sen kutsuna ja lahjana. En tiedä onko aika vielä oikea siihen, mutta päätin itse yrittää omin voimin nyt.

        Kuulutin asian vain ajatellen että jos joku muukin on valmis kokeilemaan ja saisi ajatuksen ja rohkaisun taas mieleensä tästä viestistä. Tietenkin harvassa on ne vapaat joita asia saattaisi kiinnostaa. Mutta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kirkkovuoden pitäminen ole kiistämätön oikeus jokaiselle, vaan SE ON LAHJA JEESUKSELTA. Iloinen pyhä juhlakokous. Ei Jeesus sitä tarvitse mihinkään vaan lahjoittaa sen jotta iloni olisi suurempi kuin ennen.
        Sain sen kutsuna ja lahjana. En tiedä onko aika vielä oikea siihen, mutta päätin itse yrittää omin voimin nyt.

        Kuulutin asian vain ajatellen että jos joku muukin on valmis kokeilemaan ja saisi ajatuksen ja rohkaisun taas mieleensä tästä viestistä. Tietenkin harvassa on ne vapaat joita asia saattaisi kiinnostaa. Mutta....

        Mikä taas en ole paastonnut koskaan. Kerran yritin muttei siitä ollut mitään hyötyä.


    • Anonyymi

      Tässä linkissä on vanhoja virsiä ja kirkkovuosi käydään lävitse Lutherin tekstein.

      http://www.koraali.fi/

      Useasti olen miettinyt käydä nuo Lutherin tekstit lävitse, vaikka ne on pitkiä ja melko kuivia tätä päivää ajatellen.

      • Anonyymi

        No monet virret on monen maa laisten tekemiä mutta myös lutteri niitä teki suoraan evankeliumin sanoista kuin enkeli taivaan missä suoraan textiä evankeliumista ja muutakin. Jeesuksen syntymä juhla on todella kiitosjuhla pyhä juhla harras. Siihen ei mitenkään liity sika tai elukat mutta pula aikoina on köyhät syönyt mitä on saanut tai eivät kaikki metsästä riistaa. Toisilla on sorsapaistia toisilla poroa eihän ruoka erota tai lähennä Jeesukseen vaan usko. Sitä joko uskoo häneen tai ei usko ei sillä ole mitään tekemistä maallisten ruokien kanssa.


    • Anonyymi

      Olen paastonnut jo 40 päivää. Pelkällä kivillä elelen täällä erämaassa.
      Ilman vettä ja ruokaa 40 päivää. Olen ihmemies Jesse, joten hyvin pyyhkii, vaikka ei ole paskalla tarvinnut käydäkään. Mitä paskaa edes tulisi, kun syö vain kiviä.
      Piru tuossa ehdotti, että muuttaisin kivet leiviksi.
      Sitä tosin olen tehnytkin, mutta pirulle en sitä kertonut.
      Omaa ureaa olen juonut kyytipojaksi.

      • Anonyymi

        Jeesus paastosi rukouksessa koska Jumalan poika oli menossa ristille !


    • Anonyymi

      Ihminen ei kestä ilman ruokaa ja nesteitä kovinkaan montaa päivää.

      • Anonyymi

        Ilman ruokaa ihminen tulee toimeen useita päiviä, mutta nesteen kanssa onkin sitten toisin.
        Yksipuolinen paasto, jossa juodaan vain vettä, johtaa väistämättä anemiaan ja vakaviin puutostiloihin. Aivojen toiminnalle pelkkä vesipaasto on myös hyvin vaarallista ja usein ne, jotka ovat pitäneet useiden päivien tai parinkin viikon paaston ovat kuolemansairaita. Elimistö kun alkaa kirjaimellisesti syömään itseään.


    • Anonyymi

      Minulle laskiassunnuntai merkitsee sitä, että en maistele mitään lihaa, en edes välilihaa. Lasken vain laulellen vesiä ja mäkiä.

      • Anonyymi

        No sehän on lapsille se mäenlasku ja laskiaspullat. Lapsille on aina jotain toimintaa eihän he paikallaan pysy. Voit ihan rauhassa syödä vaikka paskaa tai käpyjä ei sinua kukaan rankaise.


    • Anonyymi

      Mikä ihmeen tarve sinulla on moiseen askeettisuuteen?

      • Anonyymi

        Uskonharhainen saa tyydytyksensä kaikesta typeryydestä, kuten raamatun väkivaltaa ja verta tihkuvista saduista ja pastorinsa 'syljestä', joka lentää kaaressa, kun pastori tekee lahkonsa myyntityötä (sieluja -ja rahaa voittavaa työtään) otsansa (palliensa) hiessä puhujakorokkeelta, johon hän mielellään lauantaiaamuna itsensä ylentää.


    • Anonyymi

      Viikon ilman liharuokia. Ei tämä kunnon paasto ole, vaan hieman kyllä hengellistyy silti.

      Koraali fi sivuston Lutherin saarna 25 ensimmäiseksi paastosunnuntaiksi oli yllättäen paaston vastainen.

      Autuaiden ei pitäisi paastota sillä se on Jumalan kiusaamista. Sen sijaan enkeleiden on palveltava Autuaita ja toimitettava yhtä sun toista heidän edukseen. Ihminen ei saa tehdä mitään omaksi tappiokseen. Ei saa hypätä veteen korkealta eikä mitenkään vaarantaa terveyttään.

      Mutta yhden viikon pienen pieni lihasta kieltäytyminen on ollut palkitsevaa siitä huolimatta.. ......

      • Anonyymi

        Myös Zwingli aikanaan rikkoi paaston tahallaan.
        Mä tein selkeän virheen kun rikoin sittenkin paaston ja lähdin sunnuntaina ostoksille.
        Samalla reissulla liukastuin ja ranteeseen tuli pieni murtuma. Käteen lasta.

        Nyt olisi tärkeää paastota. Hieman huijasin teitä kun kerroin yrittäväni puolipaastoa. Nyt se onkin neljäsosa paasto vain. Sellainen että joka toinen viikko olen syömättä lihaa.

        Pidän joka toinen viikko pienoispääsiäisen.
        Joka kuukauden 14. Ja 28. Päivä alkavat viikot syön sittenkin lihaa, mutta ilman että on mitään hapatetta eli ei leipää. Sitten 7. Ja 21. Päivinä alkavat viikot ovat vailla lihaa ja tyydyn leipään yms.

        Tämä on tuskin minkään arvoinen paastona, mutta aloitan varoen. Ehkä pääsen näin varoen aloittamalla lopulta puolipaastoon tai jopa kokopaastoon.

        Eipä tässä enempää kannata paastosta jutella.
        Tämäkin vähä oli monista liikaa. Paastota kuuluu salassa. Anteeksi julkeuteni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Zwingli aikanaan rikkoi paaston tahallaan.
        Mä tein selkeän virheen kun rikoin sittenkin paaston ja lähdin sunnuntaina ostoksille.
        Samalla reissulla liukastuin ja ranteeseen tuli pieni murtuma. Käteen lasta.

        Nyt olisi tärkeää paastota. Hieman huijasin teitä kun kerroin yrittäväni puolipaastoa. Nyt se onkin neljäsosa paasto vain. Sellainen että joka toinen viikko olen syömättä lihaa.

        Pidän joka toinen viikko pienoispääsiäisen.
        Joka kuukauden 14. Ja 28. Päivä alkavat viikot syön sittenkin lihaa, mutta ilman että on mitään hapatetta eli ei leipää. Sitten 7. Ja 21. Päivinä alkavat viikot ovat vailla lihaa ja tyydyn leipään yms.

        Tämä on tuskin minkään arvoinen paastona, mutta aloitan varoen. Ehkä pääsen näin varoen aloittamalla lopulta puolipaastoon tai jopa kokopaastoon.

        Eipä tässä enempää kannata paastosta jutella.
        Tämäkin vähä oli monista liikaa. Paastota kuuluu salassa. Anteeksi julkeuteni.

        Mihin Jeesus sun osastoja tarvii ei mihinkään. Sä esität nyt ulkokultaista. Ole kuule ihan rennosti vaan. Jeesus pelasti kristityt jos haluat pelastua käänny ihmeessä.


    • Anonyymi

      Olen ollut 2 kuukautta ilman hiilihydraatteja. Leivät, perunat, pastat jne. pois kokonaan.

      Ryhdyin hiilihydraatittomalle ruokavaliolle, kun eräs henkilö kertoi, kuinka aina kun hän söi esim. ruisleipää (runsaasti hiilihydraatteja), jalkapohjat alkoivat kutisemaan ja tuli muutenkin huono olo. Kun hän jätti hiilihydraattia sisältävät tuotteet minimiin, paranivat häneltä mm. ihottumat ja kutinat jalkapohjissa ja myös suolisto alkoi toimimaan kunnolla, eikä vatsavaivoja ollut enää.

      Itselläni oli nivelkipuja ja turvotusta vatsassa sekä myös jalkojen kutinaa ja väsynyt olo. Nyt kun olen ollut vuoden alusta syömättä hiilihydraattipitoisia elintarvikkeita, niin kaikki entiset vaivat ovat hävinneet ja olo on pirteä sekä ihottuma on hävinnyt.
      Lääkärin määräämät kortisonivoiteet ovat siis jääneet ja mitään lääkettä ei tarvitse enää ottaa entisiin vaivoihin.

      • Anonyymi

        Lempi idolisi kuoli jo ainakin 80 vuotta sitten eikö mutta edelleen miten se liittyy paastoon tai syökö lihaa vai ei syö.


    • Anonyymi

      Elimistö joutuu poikkeustilaan paaston aikana.
      Mihin paastoa tarvitaan? Näkyjä sekä harhoja alkaa saada mitä reippaammin paastoaa. Näkee palavia pensaita, kuulee ääniä ja luulee olevansa jotenkin pyhä.
      Tällaista väkeä on mielisairaaloissakin. Eivät ole niitä helppohoitoisimpia. Saattaa heittää psykoosin puolelle, kuukauden pakkohoitojakso ei piisaa...
      Sähköhoitoja joutuu käyttämään joskus. Ne auttavat yleensä.

    • Anonyymi

      Tämän ketjun otsikko on jo vanha, mutta jatketaan silti tässä.....

      Nyt kun on oikeistohallitus , asumistukia leikataan , velkaa on 150 mrd. Lienee korkea aika tinkiä elintasosta ja unohtaa kerskakulutus????

      Kuten aiempi viesti kertoo luopuessani paastosta ranteeni välittömästi murtui . Selvä merkki Jumalalta.

      Paasto on ortodokseilla eri kuin lännen katolisilla. Kutsun mukaani tällä kertaa paastoon joka pidetään perinteisesti keskiviikkona ja perjantaina joka viikko myös protestantit kaikki.

      Eli aion nyt yrittää ke ja pe paastopäiviä jos Herra suo. Se on minimaalista paastoa, mutta saattaa vaikuttaa hengellistymistä tai ehkä nöyryyttä. Kuten edellisessä viestissä mainitsin Luther kielsi omalla tavallaan paaston Jumalan kiusaamisena, mutta nyt alkaa uuden hallituksen toimien takia olla oikea aika myös tällä tavalla lähestyä Jumalaa jos koskaan sellainen aika on.

    • Anonyymi

      Rauhaa!

      Kolmen päivän päästä on LASKIAISSUNNUNTAI.
      Ei onnistunut paasto millään tavoin viime vuonna.

      Nyt yritän paastota 11 päivää joka kuukausi alkaen uudesta kuusta. Mutta ensin tämä kirkkovuoteen kuuluva pitkä paasto on yritettävä onnistua.

      Vieläkin hämmästelen viime vuotista rangaistusta paaston lopettamisesta kesken.
      Se oli ankara kun luukin murtui vähän.
      Nyt on onnistuttava.

      Jo 1996 Israelin matkalla sain kehotuksen paastota.
      Ja 1998 ilmestyi Ihmisen Poika joka myös kehotti vegetarismia harrastaa.
      2009-2013 olin neljä vuotta että söin kananmunia ja kalaa mutta en lihaa. Sydän meni huonoon kuntoon.

      Nyt on korkea aika 25 vuotta liian myöhään jälleen yrittää.

      Tahdon, mutta ei ole voimaa tarpeeksi ollut.

      Hyvää Laskiaista ja paaston aikaa!

      • Anonyymi

        Mitä jos menisit vaan pulkkamäkeen laskettelemaan...


      • Anonyymi

        No Jeesus kehottaa syö mitä tahansa se ulostuu mutta kohtuudella. Välillä on hyvä olla syömättä lihottavia sokeri herkkuja.


    • Anonyymi

      Minä paastosin 40 päivää ja yötä ilman vettä ja ruoan murustakaan hiekkaerämaassa.
      Kyllä veti loppupäivinä olon löysäksi.

      • Anonyymi

        Aloin meinaan näkemään 40 päivän aikana harhoja. Kivet muuttui leiviksi ja yksi sarvipää kuskasi minua paikasta toiseen. Pahoja hallusinaatio kohtauksiahan ne vain olivat.


      • Anonyymi

        Jumalan pojan oli sovitettava meidän synnit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloin meinaan näkemään 40 päivän aikana harhoja. Kivet muuttui leiviksi ja yksi sarvipää kuskasi minua paikasta toiseen. Pahoja hallusinaatio kohtauksiahan ne vain olivat.

        Kyllä sinua nytkin sarvipäät hallitsee selvästi


    • Anonyymi

      Rauhaa!

      Ken tahtoo liittyköön mukaan paastoon ja nimetköön sen henkilön, kansan, heimon, perheen, suvun, kielen ja valtakunnan jonka syntien sovituksen puolesta tahtoo juuri nyt paastota.
      Joka onnistuu välttämään liharuokaa tämän paaston ajan uskokoon että hänen anomuksensa kuullaan paremmin kuin jos hän ei olisi paastonnut lainkaan.

      Muistelen vuotta 2014 jolloin julistettiin kaikki synnit anteeksi ilman mitään tekoa tai edes katumusta. Niin ei ole enää tänä päivänä asian laita. Jopa Profeetta Muhammed (saas) pyysi sata kertaa päivässä syntejään anteeksi. Ja antoi sunnan jossa on tarkempia ohjeita siihen kuinka syntejä kadutaan ja pyydetään anteeksi.

      Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä
      Herra kirkastakoon kasvonsa teille ja olkoon teille armollinen Herra kääntäköön kasvonsa teidän puoleenne ja antakoon teille RAUHAN.

      ISÄN POJAN PYHÄN HENGEN NIMEEN

      Muuten laskiaisena 11.2. On myös Lourdesin Neitsyt Marian Ilmestyksen muistopäivä. Hän ilmestyi 18 kertaa silloin siellä.

      • Anonyymi

        Ikävää vajota ilmestyksiin ja näkyihin ja niillä pöyhkeillä.


    • Anonyymi

      Me adventistit täällä palvelutalossa vietämme laskiasta laskemalla housuihimme.

      • Anonyymi

        Ennen palvelutaloon päätymistämme laskimme tiilenpäitä.


    • Anonyymi

      Syövätkö advenistit kalaruokia, kuten vaikkapa Janssonin kiusausta tai silakkalaatikkoa... tuli vain mieleeni.

      • Anonyymi

        adventistit


    • Anonyymi

      Nautitteko adventistit laskiaispullaa, joko hillon tai mantelimassan kera...!?
      Tuli näin laskiaisen aikaan mieleen...

      • Anonyymi

        Parempi jättää laskiaispulla väliin ja tunkea kielensä vaikka ripsipiirakkaan.
        Pullan syöminen on epäterveellistä, mutta kunnon liikunta 'piirakan' kanssa nostaa kuntoa ja on terveellistä. Lopuksi voi laskea vaikka sisään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe