Tuntuu aika oudolta, että taloyhtiö voi ottaa asunnon haltuunsa ja vuokrata sitä muille, kun häätää ensin omistajan pois asunnostaan. Perustuslainhan piti suojata omaisuutta, mutta ilmeisesti kyseisellä lailla voi pyyhkiä takapuoltaan.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/64fd5d76-cab6-4249-adb3-629e9fcf305b
Voiko asuntonsa vuokrata itselleen ja saada asumistukea?
15
672
Vastaukset
- Anonyymi
Ei osakkeenomistaja omista sitä varsinaista asuntoaan, hän omistaa asunto-osakeyhtiön osakkeita ja siihen sisältyy oikeus asuntoon ja velvollisuudet maksaa osuutensa asunto-osakeyhtiön yhteisistä menoista. Jos ei maksa, niin muut osakkeenomistajat joutuvat ne maksamaan tai asunto-osakeyhtiö menee konkurssiin ja kaikki menettää sijoituksensa siltä osin kuin konkurssipesän myyntihinta ei velkojen kuittaamisen jälkeen niitä kata.
Riski konkurssista lisääntyy, kun muut joutuvat maksamaan entistä enemmän kun esim. yksi tai useampi maksaja puuttuu. Lopulta pahimmillaan kaikilta loppuu maksukyky.
Eli, jos osakkeenomistaja ei kykene osuuttaan maksamaan, menettää hän asumisoikeutensa ja asunto voidaan vuokrata ulkopuoliselle kulujen kattamiseksi. Kai sen voisi myös bulvaani vuokrata asumisoikeutensa menettäneen hyväksi.
Näin olen ymmärtänyt.
Tuo on kyllä karmea loukku jos oma lainanhoitokyky on rajoilla ja korot, palkat ja elämisen menot muuttuvat huonoon suuntaan. Ja pahimmillaan asuntojen myyntihinnat vielä laskee. Kyllä noista yhtiölainojen vaaroista varoiteltiin jo ajat sitten.- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17750828G
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Jos omistaa osakkeita, niin asumistuen saamisessa voi olla "haasteita" kuten nykyisin sanotaan.
- Anonyymi
Kyllä minä ainakin sain taannoin asumistukea, vaikka minulla olikin osakkeita. Piti ne muistaakseni hakemuksessa ilmoittaa, mutta ei ne vaikuttaneet tuen määrään mitenkään.
- Anonyymi
Periaatteessa mikään laki ei estä sitä, etteikö taloyhtiö voisi vuokrata haltuunsa ottamaa asuntoa sen omistajalle, mikäli omistaja tosiaan saisi vuokratukea ja siten selviäisi vuokrasta.
- Anonyymi
Entä jos omistaja vuokraa itse asuntonsa "jollekin", ja muuttaa sitten itse alivuokralaiseksi asuntoonsa?
- Anonyymi
Vuokraus itselle onnistuisi myös siten, että perustaisi yhtiön, joka omistaisi asunnon ja vuokraisi sitten asunnon. Koska yhtiön johtajana nimellinen palkka olisi pieni, saisi myös vuokratukea ym.
Yhtiön päätoimi voisi olla esim. Lähi-idästä ja Afrikasta tuleville siirtolaisille valtion tukemien asuntojen vuokraus kovalla hinnalla.
Vuokran korotusten taso voisi olla suoraan sidottu asumistuen korottamisiin, kuten esim. SDP:lle tukea antavan vasemmistolaisen ay- liikkeen (esim. AKT) pääomistaman Kojamon, ent. VVO, Lumobrändi, periaate köyhien eläkeläisten vuokrien suhteen
Tällainen mitä moninaisin yhtiöittäminen ja siten yhteiskunnan etujen kierrättäminen itselle on sosialidemokraattien erikoisalaa.
Siksi monen pikkaisessakin jäsenkirjalla valitussa yhteiskunnallisessa virassa olevan demarin elintaso on yllättävän korkea.
Arkiautoksi kuitenkin riittää uudenkarhea Skoda.
Onko muka jokin ihme, jos SDP:n Antti Rinteen fläppitaululla lukee, että rahaa on.- Anonyymi
Demarit taitaa olla tuossa suhteessa hieman avoimempia kuin kokoomuslaiset. Orpohan yritti piilotella omaa asuntosijoitustoimintaansa, mutta kertoi vasta sitten siitä, kun jäi kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Demarit taitaa olla tuossa suhteessa hieman avoimempia kuin kokoomuslaiset. Orpohan yritti piilotella omaa asuntosijoitustoimintaansa, mutta kertoi vasta sitten siitä, kun jäi kiinni.
Orpo on tolokun ihminen!
- Anonyymi
jos haluaa saada mitään sossu tai kela tukea
on ensin osoitettava täydellinen rahattomuus, nollaa pankki tili monta kuukautta jne...
sitten saat pieniä satasia uhkausten kera!- Anonyymi
Toimeentulotukea varten pitää toimittaa tiliotteet. Asumistukea saa aina, jos tulot on tarpeeksi pienet. Asunto-osakkeeseenkin saa asumistukea, joten on aika erikoista menettää asumisoikeus vastikkeiden maksamatta jäämisen vuoksi, koska:
https://www.kela.fi/yleinen-asumistuki-eri-asumismuotoihin#osakeasunto
"Voit hakea asumistukea, jos asut omassa osakeasunnossa Suomessa. Ruokakunnan täytyy omistaa vähintään 50 % asunnosta, jotta tukea voi saada.
Tukea voi saada seuraaviin asumismenoihin:
vastike
erikseen maksettavat vesi- ja lämmitysmaksut
73 % asuntolainan koroista." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimeentulotukea varten pitää toimittaa tiliotteet. Asumistukea saa aina, jos tulot on tarpeeksi pienet. Asunto-osakkeeseenkin saa asumistukea, joten on aika erikoista menettää asumisoikeus vastikkeiden maksamatta jäämisen vuoksi, koska:
https://www.kela.fi/yleinen-asumistuki-eri-asumismuotoihin#osakeasunto
"Voit hakea asumistukea, jos asut omassa osakeasunnossa Suomessa. Ruokakunnan täytyy omistaa vähintään 50 % asunnosta, jotta tukea voi saada.
Tukea voi saada seuraaviin asumismenoihin:
vastike
erikseen maksettavat vesi- ja lämmitysmaksut
73 % asuntolainan koroista."nin ne on hämmästyttävän ristiriitaisia kelan tuet mutta sossuhan siirtyi kelaan vasta aika vähän aikaa sitten?
porvari saa asumistukea mutta jos hakisi toimeentulotukea, täytyy olla täysin ilman mitään omaisuutta tai tuloja?
minua ne ainakin kuulusteli niin viimeisen päälle... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nin ne on hämmästyttävän ristiriitaisia kelan tuet mutta sossuhan siirtyi kelaan vasta aika vähän aikaa sitten?
porvari saa asumistukea mutta jos hakisi toimeentulotukea, täytyy olla täysin ilman mitään omaisuutta tai tuloja?
minua ne ainakin kuulusteli niin viimeisen päälle...jos esim. omistaa asuntoa,
päätös: sinullahan on asunto, olet rikas , myy se ensin ja et saa näin toim tulo tukea
tai jos omistaa auton, myy autosi, sinulla on rahaa, et saa toim tulo tukea.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nin ne on hämmästyttävän ristiriitaisia kelan tuet mutta sossuhan siirtyi kelaan vasta aika vähän aikaa sitten?
minua ne ainakin kuulusteli niin viimeisen päälle...Kolme kuukautta saa elellä omaisuutensa kanssa, kun hakee ensimmäistä kertaa toimeentulotukea. Sitten pitää alkaa realisoimaan, tai ainakin tuki pienenee, jos asumismenot on suuremmat mitä hyväksytään. Autosta eivät näemmä olleet kiinnostuneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos esim. omistaa asuntoa,
päätös: sinullahan on asunto, olet rikas , myy se ensin ja et saa näin toim tulo tukea
tai jos omistaa auton, myy autosi, sinulla on rahaa, et saa toim tulo tukea..Miksi maahanmuuttajat sitten saavat asumistukea ja korotettua toimeentulotukea, vaikka niillä on uudet autot sekä vaimolla että miehellä ja täysi-ikäisillä lapsillekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465791Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki563098- 1832665
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t112412mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132119- 282105
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151806- 141419
- 1471354
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2621185