både magproblem (fjärtande ) och problem i ett förhållande mellan finsk- och svenskspråkig passar in.
Trevligt när språkpolitik är så mångsidig,
15
87
Vastaukset
- Anonyymi
Vi instämmer. Jag har problem med båda, ibland till och med samtidigt.
- Anonyymi
Har ni fått hjälp redan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tältä palstalta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
När vi bråkade ropade kvinnan åt mig: "Prata svenska!" Jag var så rädd och flippad att jag släppte ut en stor fis. Efter det blev han så arg att han inte pratade med mig på en hel vecka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
När vi bråkade ropade kvinnan åt mig: "Prata svenska!" Jag var så rädd och flippad att jag släppte ut en stor fis. Efter det blev han så arg att han inte pratade med mig på en hel vecka.
Lapsellista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jag förstår vad du menar. Samma sak har hänt mig ibland när kontorschefen har mobbat mig på jobbet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bra ändå att det inte vara diarre.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bra ändå att det inte vara diarre.
Jag skulle precis komma till den sista scenen i berättelsen, men du kom dit först.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jag skulle precis komma till den sista scenen i berättelsen, men du kom dit först.
Jag försökte komma på bra förklaringar och ursäkter, men allt jag kunde komma på var att allt berodde på den påtvingade svenskaundervisningen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jag försökte komma på bra förklaringar och ursäkter, men allt jag kunde komma på var att allt berodde på den påtvingade svenskaundervisningen.
Alltid kan man skylla på pakkoruotsi.
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17751079B
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Det värsta var när det hände mig på en restaurang. Gruppen som åt vid nästa bord gick därifrån utan att betala.
- Anonyymi
Olisit pyytänyt anteeksi ja sanonut, että kaikki oli paskoruotsin syytä, niin kuin olikin.
- Anonyymi
Konstateras detta lilla sak.
- Anonyymi
Vi t. o. m sjunger nu alla: bara bada bastu...!...ei saa peittää...!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu882988Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4772301- 891612
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501336Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701198- 78923
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa15874- 31866
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal75816Tänään Uutisnuotassa !
Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh41767