kuinka tarkkaa se on

Anonyymi-ap

Tarjotaanko adventtikirkolla kofeiinitonta kahvia ja teetä jumalanpalveluksen jälkeen vai jotain muuta? Tehdäänkö omat terveellisemmät syötävät tarjottavat vai tarjotaanko myös markettien valmiita?

34

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi pitäisi ylipäänsä tarjota joitakin elintarvikkeita jumalanpalveluksen jälkeen?

    • Anonyymi

      Adventistit joivat aikoinaan yhteisillä 'nyyttikesteillä' ja kotonaan afrikkalaista alkuperää olevaa 'Massai' teetä.
      Se sisälsi oopiumia ja pienen hiukan myös kofeiinia. Se oli siis oikein hyvä korvike kahville.
      Tieto tietysti lisää tuskaa ja siksi tee on poistettu Suomen markkinoilta ja adventistitkin ovat harmissaan hyvän teen myyntipannasta.
      Aina kun adventistit joivat massai teetä, muuttui tunnelma hiukan hilpeämmäksi ja kaikille tuli jumalanpalveluksen jälkeenkin parempi mieli, vaikka saarna saattoikin olla tylsä ja tilaisuus muutenkin puuduttava.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö! Olen ollut kirkon jäsen yli 50 vuotta ja käynyt kolmen eri seurakunnan jumalanpalveluksissa. Ei siellä tarjoilla teetä lainkaan, puhumattakaan jostain höpöhöpö-teestäsi.


      • Anonyymi

        Massai-tee on nykyään alkuperäisellä nimelläään Rooibos. Löytyy joka kaupasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Olen ollut kirkon jäsen yli 50 vuotta ja käynyt kolmen eri seurakunnan jumalanpalveluksissa. Ei siellä tarjoilla teetä lainkaan, puhumattakaan jostain höpöhöpö-teestäsi.

        Heikkopa on sinun tuntemuksesi paikallisseurakunnista. Olet käynyt vain kolmessa paikallisseurakunnassa? Adventtikirkon seurakuntia Suomessa on noin 80.
        Helvetin heikko on siis otantasi ja tuntemuksesi paikallisseurakunnista. Ei kannata paljoa elvistellä.
        Itsekin olen käynyt yli kahdessakymmenessä adventtikirkon seurakunnassa Suomessa, vaikka en ole edes adventisti, mutta olen kuitenkin tutkinut adventtikirkkoa ja sen toimintaa /saamattomuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikkopa on sinun tuntemuksesi paikallisseurakunnista. Olet käynyt vain kolmessa paikallisseurakunnassa? Adventtikirkon seurakuntia Suomessa on noin 80.
        Helvetin heikko on siis otantasi ja tuntemuksesi paikallisseurakunnista. Ei kannata paljoa elvistellä.
        Itsekin olen käynyt yli kahdessakymmenessä adventtikirkon seurakunnassa Suomessa, vaikka en ole edes adventisti, mutta olen kuitenkin tutkinut adventtikirkkoa ja sen toimintaa /saamattomuutta.

        Et kai sinäkään täydelinen ole vai ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikkopa on sinun tuntemuksesi paikallisseurakunnista. Olet käynyt vain kolmessa paikallisseurakunnassa? Adventtikirkon seurakuntia Suomessa on noin 80.
        Helvetin heikko on siis otantasi ja tuntemuksesi paikallisseurakunnista. Ei kannata paljoa elvistellä.
        Itsekin olen käynyt yli kahdessakymmenessä adventtikirkon seurakunnassa Suomessa, vaikka en ole edes adventisti, mutta olen kuitenkin tutkinut adventtikirkkoa ja sen toimintaa /saamattomuutta.

        Ei tämä ole mikään kilpailu. En sanonut, etten olisi käynyt muissakin kuin noissa kolmessa. Mutta yksittäinen käynti jossakin yksittäisessä seurakunnassa ei anna muuta kuin satunnaisen kuvan juuri sen hetkisellä tilanteesta, ja vain siinä seurakunnassa. En maininnut joitain satunnaisia käyntejä muissa seurakunnissa, koska niillä ei ole tilastollista merkitystä tämmöisessä asiassa eikä suurtakaan painoarvoa. Esiintyjänä niitäkin on minulla takana jokunen.

        Yleensä näillä palstoilla ruvetaan esittämään henkilöön kohdistuvia kommentteja, kun ei muuten pärjätä argumentoinnissa. Niin kävi näköjään nytkin. Itse aloitukseenhan sinulla ei ollut mitään sanottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikkopa on sinun tuntemuksesi paikallisseurakunnista. Olet käynyt vain kolmessa paikallisseurakunnassa? Adventtikirkon seurakuntia Suomessa on noin 80.
        Helvetin heikko on siis otantasi ja tuntemuksesi paikallisseurakunnista. Ei kannata paljoa elvistellä.
        Itsekin olen käynyt yli kahdessakymmenessä adventtikirkon seurakunnassa Suomessa, vaikka en ole edes adventisti, mutta olen kuitenkin tutkinut adventtikirkkoa ja sen toimintaa /saamattomuutta.

        Adventtikirkkoja myyty tarpeettomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkkoja myyty tarpeettomana.

        Mitä ihmettä? On vain yksi Advettikirkko!


    • Anonyymi

      Jokainen paikallisseurakunta päättää itse omista ruokailuistaan.

    • Anonyymi

      Emme tarjoa kofeiinipitoisia juomia kirkon tilaisuuksissa. Piste.

      • Anonyymi

        Jaa, teidän seurakunnassa sitten ei näköjään tarjota. Missä seurakunnassa? Meidän seurakunnan nuorten illoissa tarjotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, teidän seurakunnassa sitten ei näköjään tarjota. Missä seurakunnassa? Meidän seurakunnan nuorten illoissa tarjotaan.

        Kofeiinin on huume, joten lakatkaa hyvät ihmiset sitä tarjoamasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, teidän seurakunnassa sitten ei näköjään tarjota. Missä seurakunnassa? Meidän seurakunnan nuorten illoissa tarjotaan.

        Meillä ollaan periaatteellisia. Emme luovu periaatteista, vaikka maailma mitä muuta sanoisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ollaan periaatteellisia. Emme luovu periaatteista, vaikka maailma mitä muuta sanoisi.

        Saahan sitä olla periaatteita, vaikka kuinka hölmöjä olisivatkin!


    • Anonyymi

      Mormonitkaan eivät juo kahvia. Täti kuului mormoneihin, mutta tuli meille usein kylään ja salaa joi kahvia. Eli miltei joka päivä. Advareilla on enemmän ruokasäädöksiä kuin muilla. Moni ei syönyt kinkkua. Mutta salaa mussuttaa kun luulee ettei kukaan näe. Itse teossa tavattu.

      • Anonyymi

        Kukaan ei tule katsomaan/pakottamaan mitä ihmiset kotonaan syövät/juovat.


      • Anonyymi

        En syö kinkkua. En julkisesti enkä salaa.


      • Anonyymi

        Me joimme useasti Kallioniemessä kahvia. Vieraammekin joivat. Mitä siitä sitten? Raamattu ei kiellä kahvia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En syö kinkkua. En julkisesti enkä salaa.

        Minä syön. Sekä julkisesti, että ei-niin-julkisesti.


    • Anonyymi

      "Adventtikirkkoja myyty tarpeettomana."

      Homeisia ja huonosti ylläpidettyjä tiloja ja kirkkorakennuksia on vaikea saada kaupaksi. Adventtikirkot ja seurakuntasalit ovat olleet jatkuvasti hyvin vähällä käytöllä ja siksi niiden kunto myös rapistuu kovaa vauhtia. Ylläpitokustannukset tietysti ovat myös mitättömän pienien seurakuntayksiköiden valtavana rasitteena.

      • Anonyymi

        Kunhan tuuli huuliasi heiluttaa...


    • Anonyymi

      Suomessa on paljon adventtiseurakuntia, joissa ei ole tarjoilua kirkonmenojen jälkeen, enkä tiedä yhtään jossa olisi kahvia, mutta oikeaakin teetä olen joskus nähnyt yhtenä vaihtoehtona tarjolla. Tiedän veljiä (ja sisaria), jotka lähtevät kirkon jälkeen jonnekin kahville, mutta se taitaa olla eri juttu. Samoin kuin se, että ulkomailla on seurakuntia, joissa on joka sapatti kirkkokahvit.

      • Anonyymi

        "Tiedän veljiä (ja sisaria), jotka lähtevät kirkon jälkeen jonnekin kahville, mutta se taitaa olla eri juttu."

        Ja minä tiedän adventistiveljiä, jotka lähtevät sapattikoulun jälkeen kaljalle. On myös pastoreita, joille kalja maistuu. Jotkut jopa kaatuilevat kaljan vaikutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tiedän veljiä (ja sisaria), jotka lähtevät kirkon jälkeen jonnekin kahville, mutta se taitaa olla eri juttu."

        Ja minä tiedän adventistiveljiä, jotka lähtevät sapattikoulun jälkeen kaljalle. On myös pastoreita, joille kalja maistuu. Jotkut jopa kaatuilevat kaljan vaikutuksesta.

        Ne, jotka kaljaa lipittävät, ovat luopioita. Ihan sama vaikka pastori olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne, jotka kaljaa lipittävät, ovat luopioita. Ihan sama vaikka pastori olisi.

        Luopioita mistä? Tuletko ihan itse seuraamaan joka ikisen kirkon jäsenen kotiin ja lähikapakoihin mitä he suuhunsa pistävät?

        Hyvä adventisti ei ole sama asia kuin hyvä kristitty. Adventtikirkon mukaan kaikista kirkkokunnista löytyy pelastettuja. Toisin sanoen adventismi ei ole pelastuksen tae. Eli ei tarvitse olla adventisti pelastuakseen. Muista seurakunnista löytyy olutta juovia pelastujia, vaikket sinä sitä hyväksykään. Mutta Jumala rakasta heitä enemmän kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luopioita mistä? Tuletko ihan itse seuraamaan joka ikisen kirkon jäsenen kotiin ja lähikapakoihin mitä he suuhunsa pistävät?

        Hyvä adventisti ei ole sama asia kuin hyvä kristitty. Adventtikirkon mukaan kaikista kirkkokunnista löytyy pelastettuja. Toisin sanoen adventismi ei ole pelastuksen tae. Eli ei tarvitse olla adventisti pelastuakseen. Muista seurakunnista löytyy olutta juovia pelastujia, vaikket sinä sitä hyväksykään. Mutta Jumala rakasta heitä enemmän kuin sinä.

        Luopio on luopio. Ihan sama mitä vastaan intät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luopioita mistä? Tuletko ihan itse seuraamaan joka ikisen kirkon jäsenen kotiin ja lähikapakoihin mitä he suuhunsa pistävät?

        Hyvä adventisti ei ole sama asia kuin hyvä kristitty. Adventtikirkon mukaan kaikista kirkkokunnista löytyy pelastettuja. Toisin sanoen adventismi ei ole pelastuksen tae. Eli ei tarvitse olla adventisti pelastuakseen. Muista seurakunnista löytyy olutta juovia pelastujia, vaikket sinä sitä hyväksykään. Mutta Jumala rakasta heitä enemmän kuin sinä.

        Joka tietää Jumalan ilmoitetun tahdon ja silti toimii sitä vastaan, on luopio.


      • Anonyymi

        Tiedän kuka pastori lipitti kaljaa eläkepäivinään. Se paikallinen seurakunta, johon hän kuului, oli jo aikeissa erottaa hänet seurakunnasta, mutta onneksi se pastori teki parannuksen.


      • Anonyymi

        Ainakin Turun Betelissä on kahvitarjoilu kirkonmenojen jälkeen. Ihan normaalit kirkkokahvit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luopio on luopio. Ihan sama mitä vastaan intät.

        Luopio mistä?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tietää Jumalan ilmoitetun tahdon ja silti toimii sitä vastaan, on luopio.

        No mikähän se Jumalan tahto onkaan oluen suhteen kun hän kehottaa juomaan viiniä ja väkijuomaakin?!

        “26. Osta rahalla kaikkea, mitä haluat, nautoja tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee. Syö sitten siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi. 27. Älä myöskään jätä osattomaksi alueellasi asuvaa leeviläistä, sillä hänellä ei ole maaomaisuutta eikä perintöä niin kuin sinulla.” (5. Mooseksen kirja 14:26-27, FinRK)


      • Anonyymi

        Menimme monasti vaimoni kanssa kirkonmenojen jälkeen ravintola syömään, eikä silloin olutta eikä viiniä kaihdettu.


    • Anonyymi

      Kalja ja viini ovat jumalten juomia. Jeesuskin muutti veden viiniksi.
      Se oli kyllä sekopäinen teko häneltä. Vesi nimittäin on Palestiinassa paljon suuremmassa arvossa kuin viini. Vesi maksaa jopa enemmän kuin viini.
      Vesi on myös paras janojuoma ja ruokajuoma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe