Omahyväiset (?) uskovaiset.

Anonyymi-ap

Kyssäri palstan ateisteille;
Miksi uskovaiset (kaikki?) ovat omahyväisiä?

Hyvin perusteltuja vastauksia, kiitos...

19

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattu on klassinen huijaritarina, jonka piirteitä on muun muassa:
      -meidän jumala on oikea jumala, muilla on epäjumalat
      -meidän usko on oikea
      -jumala tietää kaiken, Raamatussa on sanottu jo kaikki tarpeellinen, tieteellinen tutkiminen ja uusi tieto on turhaa
      -vastustajamme sanovat meidän salattua viisautta hullutukseksi ja koska ne näin sanovat, todistaa se jumalan sanan eli meidän hullutuksen oikeaksi
      -vastustajat sanovat meitä hulluiksi ja koska he näin sanovat, todistaa se meidän olevan oikeassa ja vastustajien olevan hulluja
      -Aatami on nimennyt kaikki luodut eläimet, Jumala kutsuu kaikkia tähtiä nimeltä, joten aina kun löydetään jotain uutta, voimme sanoa, että vuohipaimenjumalamme tai Aatami on sen jo nimennyt sillä nimellä, jonka te sille keksitte (esimerkiksi X. morganii praedicta, jonka nimi viittaa siihen, että Darwin ennusti oikein sen imukärsän pituuden)

      Tämä luo pohjan anti-i tellektuqlismille, joka selittää kristittyjen suunnattoman tyhmyyden ja sen tuoma varmuus selittää suunnattoman omahyväisyyden.

      • Anonyymi

        Tuossa oli perusteluja, kyllä...oikeassa olemisen tarve on aina ongelmallista, varsinkin korostetusti koska silloin muut "ovat väärässä".
        Jatkan vielä vähän ajan päästä, sori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa oli perusteluja, kyllä...oikeassa olemisen tarve on aina ongelmallista, varsinkin korostetusti koska silloin muut "ovat väärässä".
        Jatkan vielä vähän ajan päästä, sori.

        Jatkuu, olen siis ap (nimim iowa).
        Toisaalta kukaan ei taida pystyä elämään sellaisessa relativismissä että mikään ei ole varmasti totta, tms. Eikä se nyt ole tarpeenkaan, jos ei ole tietoisia arvoja niin ainakin osaksi tiedostamattomia, ennakkoluuloja jne.
        Kaikki uskonnot ovat omasta mielestään oikeassa, this is the way to god, ehkä jotkut avaramielisemmät ovat halukkaita uskomaan että Roomaan pääsee lukemattomia teitä.

        Anti-intellektualismi on ehdottomasti perseestä.
        Tosin ehkä enemmistön ihmisistä yleensä (pätee myös uskovaisiin, on varmaan suuri joukko ihmisiä myös jotka eivät ota kantaa suuntaan tai toiseen, kysymys on heille melko samantekevä? Jolloin he eivät aivan ole myöskään ateisteja).
        Äh, tarkoitin sanoa, että intellektualismi noin yleensä ei ole kaikkien juttu.


    • Anonyymi

      Uskovaiset ovat omahyväisiä ja itsekeskeisiä, koska heillä on uskonnollinen vakaumus, jonka AINOA peruste on subjektiivinen tunne eli "mutu".

      Itsekeskeiseksi tämän tekee se, että jokainen uskovainen nykyään tietää että uskontoja on lukuisia ja niiden KAIKKIEN peruste on pelkästään uskovien subjektiivinen tunne oikeassaolosta. Esimerkiksi kristitty siis on sitä mieltä, että hän "mutu-fiilis" on todistusvoimainen, mutta muslimin "mutu-fiilksellä" ei ole mitään arvoa todisteena. Jos tuo ei ole itsekeskeisyyttä ja omahyväisyyttä, niin mikä sitten?

      • Anonyymi

        Itsekeskeisyys tulee esiin juuri suhtautumisessa muunuskoisiin. Ateisteja voi vielä väittää vain "uskosta osattomiksi", mutta esimerkiksi kristityn täytyy pitää syvästi uskovien muslimien, zarahustralaisten, hindujen jne uskonnollisia kokemuksia arvottomina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekeskeisyys tulee esiin juuri suhtautumisessa muunuskoisiin. Ateisteja voi vielä väittää vain "uskosta osattomiksi", mutta esimerkiksi kristityn täytyy pitää syvästi uskovien muslimien, zarahustralaisten, hindujen jne uskonnollisia kokemuksia arvottomina.

        Raamatussa sanotaan:

        >>Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään. Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta. Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä.>>

        On siis oikea Jumala, muut ovat ihmisten mielikuvituksen ja kätten töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan:

        >>Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään. Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta. Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä.>>

        On siis oikea Jumala, muut ovat ihmisten mielikuvituksen ja kätten töitä.

        Kiitos. Todistit juuri, mitä äärikristityn omahyväisyydestä joku summasi tuossa yllä.

        Muiden uskontojen pyhät kirjat on ihan yhtä päteviä kuin Raamattu, joten voisit yrittää jotain vähän parempaa. Tuo oli ihan normi suu vaahdossa paasaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan:

        >>Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään. Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta. Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä.>>

        On siis oikea Jumala, muut ovat ihmisten mielikuvituksen ja kätten töitä.

        Jokaisen uskovaisen mielestä vain se OMA Jumala on oikea ja muut huijausta.
        Teistien enemmistön mielestä kristittyjen Jumala ei ole uskottava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan:

        >>Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään. Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta. Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä.>>

        On siis oikea Jumala, muut ovat ihmisten mielikuvituksen ja kätten töitä.

        "On siis oikea Jumala, muut ovat ihmisten mielikuvituksen ja kätten töitä."

        Eli siis pidät syvästi uskonnollisten muslimien, hindujen ym. uskonnollisia kokemuksia täysin arvottomia? Kyllä vai ei?


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "On siis oikea Jumala, muut ovat ihmisten mielikuvituksen ja kätten töitä."

        Eli siis pidät syvästi uskonnollisten muslimien, hindujen ym. uskonnollisia kokemuksia täysin arvottomia? Kyllä vai ei?

        Näin on Raamatussa. Jos se ei sulle riitä, olkoon rittämättä.

        >>Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

        Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;>>






        mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on Raamatussa. Jos se ei sulle riitä, olkoon rittämättä.

        >>Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

        Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;>>






        mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        Miksi Raamattu olisi todempi kuin Koraani?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on Raamatussa. Jos se ei sulle riitä, olkoon rittämättä.

        >>Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

        Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;>>






        mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        "Näin on Raamatussa. Jos se ei sulle riitä, olkoon rittämättä."

        Niin, kyllä minä tajusin että siteerasit Raamattua. Sen sijaan yritin saada selvyyttä sinun henkilökohtaisesta mielipiteestäsi. Yritetään uudestaan:
        Eli siis pidät syvästi uskonnollisten muslimien, hindujen ym. uskonnollisia kokemuksia täysin arvottomia? Kyllä vai ei?


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Näin on Raamatussa. Jos se ei sulle riitä, olkoon rittämättä."

        Niin, kyllä minä tajusin että siteerasit Raamattua. Sen sijaan yritin saada selvyyttä sinun henkilökohtaisesta mielipiteestäsi. Yritetään uudestaan:
        Eli siis pidät syvästi uskonnollisten muslimien, hindujen ym. uskonnollisia kokemuksia täysin arvottomia? Kyllä vai ei?

        Olen fundis, eli samaa mieltä kuin Raamattu. Paavali sanoi ateenalaisille saman, epäjumalat ovat ihmisten mielikuvituksen ja kätten töitä. Siellä oli alttari tuntemattomalle Jumalalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen fundis, eli samaa mieltä kuin Raamattu. Paavali sanoi ateenalaisille saman, epäjumalat ovat ihmisten mielikuvituksen ja kätten töitä. Siellä oli alttari tuntemattomalle Jumalalle.

        No mitä Raamattu sanoo: tuleeko syvästi uskonnollisten muslimien, hindujen ym. uskonnollisia kokemuksia pitää täysin arvottomia? Kyllä vai ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen fundis, eli samaa mieltä kuin Raamattu. Paavali sanoi ateenalaisille saman, epäjumalat ovat ihmisten mielikuvituksen ja kätten töitä. Siellä oli alttari tuntemattomalle Jumalalle.

        Miksi Raamattu olisi oikeampi kuin Koraani tai Vega kirjat? Turha siteerata Raamattua, koska se olisi ihan puhdas kehäpäätelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan:

        >>Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään. Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta. Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä.>>

        On siis oikea Jumala, muut ovat ihmisten mielikuvituksen ja kätten töitä.

        No ehkä sitä hyvyyttä itsessään, tms, voi hakea monta kautta...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä sitä hyvyyttä itsessään, tms, voi hakea monta kautta...?

        Kristinusko ei ole lakiuskonto.

        >>mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. >>

        Sensijaan saarnaamme pelastuksesta eksyneille.

        >>"Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää? Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten.

        Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'. Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.>>


    • Anonyymi

      Toisessa ketjussa kreationisti kehuskelee, että hän osaa määritellä käsitteitä ja tieteen malleja paremmin kuin koko tiedeyhteisö. Siksi keskustelussa hän voi käyttää yleisestä käsitettä miten haluaa.

      Jos tuo ei ole jopa sairaaloista omahyväisyyttä, niin sitten sellaista ei ole edes olemassa. Tuollainen henkilö on ehkä narsisti, toki anonyymina voi vedättääkin.

    • Anonyymi

      Jos uskovia moititaan omahyväiseksi, niin se on oman negatiivisen mielesi subjekti käsitys. Usko on subjekti asia, joten uskovien on kerrottava vain omista kokemuksistaan, joita ateisteilla ei tietenkään ole. Nämä uskonnolliset kokemukset ovat aina hyviä, olivatpa ne ensivaikutelmiltaan mitä hyvänsä. Vaikka uskosta ei voi kerskailla, koska se on ylhäältä annettu, tosin pyynnöstä, niin ateistille se kuulostaa kuin miljonääri kerskuisi rahoillaan. Vaikka uskova kertoo vain tosiasioita suhteestaan Jumalaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2341
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2086
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1602
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1361
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1345
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1236
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1115
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe