Apua aloittavalle yrittäjälle

Anonyymi-ap

Moikka,

Olen toiminut kevytyrittäjänä nyt n. vuoden päivät palkkatyön ohella ja tulot alkavat olemaan yritystoiminnasta nyt niin hyvät, että olen aikeissa lopettaa palkkatyön ja siirtyä päätoimiseksi yrittäjäksi. Seuraavana steppinä aion perustaa toiminimen. Vinkkejä kevytyrittäjyydestä toiminimi yrittäjäksi siirtymiseen? Toimin markkinointialalla. Onko esim. kaupparekisteriin ilmoittautuminen pakollista?

13

226

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos aiot hakea starttirahaa niin hae se ennenkun irtisanoudut palkkatyöstä. Kaupparekisteriin ilmoittautuminen riippuu alasta. Joillekin pakollista, mutta useimmille ei taida olla. Suosittelen tutustumaan tähän: https://www.broaden.fi/yrittajan-muistilista/

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kiitos! Starttirahaa en ollut ajatellut hakea, täytyy tutustua minkälaisia ehtoja siinä on. Voiko sitä saada vaikka yrittäjätuloilla tulee toimeen? Mä tutustun tähän muistilistaan.

• Anonyymi

"Jos aiot hakea starttirahaa niin hae se ennenkun irtisanoudut palkkatyöstä."

Kyllä irtisanoutua voi, menee vaan vaikka ihan heti tänään haistattelemaan pomolle.

Mutta ei kannata perustaa sitä firmaa, ennen kuin on hakenut starttirahansa.

• Anonyymi

Firma on siis jo perustettu eli jos irtisanoutuisin töistä, niin katsottaisiin täyspäiväiseksi yrittäjäksi, jonka vuoksi ei olisi enää mahista starttirahaan.

• Anonyymi

Jos sulla on jo tuloja yrityksestä ja tulet sillä toimeen, niin voi olla, että starttirahaa ei myönnetä. Se on tarkoitettu toimeentulon turvaksi yritystoiminnan alussa. Ja tosiaan yritystoimintaa ei saisi aloittaa ennen kuin päätös starttirahasta on tehty.

• Anonyymi

On tainnut säännöt muuttua, koska noin 11 vuotta sitten tuttu nainen oli jo perustanut Toiminimensä, mutta haki starttirahaa silti, ja saikin koko rahan.

• Anonyymi

Joo näin ymmärsinkin ja toki vaikka nyt onkin hyvä toimeentulo niin en silti niin vakaalla pohjalla ole vielä, etteikö tilanne voisi muuttua. Eli kyllä ihan peruste hakemiselle on, mutta täytyy selvittää.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Latasin tämän Broadenin Yritysakatemin markkinointisuunnitelma-oppaan ja tykkäsin. Selkokielinen ja tiivis paketti. Oli selkeet step by step -ohjeet siihen miten markkinointisuunnitelma laaditaan.

• Anonyymi

Hei hyppään mukaan keskusteluun, olen itse hakemassa starttirahaa ja pitäisi liiketoimintasuunnitelma ja rahoituslaskelmat tehdä. Vinkkejä hyviin valmiisiin pohjiin?

• Anonyymi

Mä käytin starttirahahakemukseen Uusyrityskeskuksen liiketoimintasuunnitelma mallia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      234
      4512
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2944
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2443
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1747
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1419
    6. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      21
      1291
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1222
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      939
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      918
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      884
    Aihe