Apua aloittavalle yrittäjälle

Anonyymi-ap

Moikka,

Olen toiminut kevytyrittäjänä nyt n. vuoden päivät palkkatyön ohella ja tulot alkavat olemaan yritystoiminnasta nyt niin hyvät, että olen aikeissa lopettaa palkkatyön ja siirtyä päätoimiseksi yrittäjäksi. Seuraavana steppinä aion perustaa toiminimen. Vinkkejä kevytyrittäjyydestä toiminimi yrittäjäksi siirtymiseen? Toimin markkinointialalla. Onko esim. kaupparekisteriin ilmoittautuminen pakollista?

13

220

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos aiot hakea starttirahaa niin hae se ennenkun irtisanoudut palkkatyöstä. Kaupparekisteriin ilmoittautuminen riippuu alasta. Joillekin pakollista, mutta useimmille ei taida olla. Suosittelen tutustumaan tähän: https://www.broaden.fi/yrittajan-muistilista/

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kiitos! Starttirahaa en ollut ajatellut hakea, täytyy tutustua minkälaisia ehtoja siinä on. Voiko sitä saada vaikka yrittäjätuloilla tulee toimeen? Mä tutustun tähän muistilistaan.

• Anonyymi

"Jos aiot hakea starttirahaa niin hae se ennenkun irtisanoudut palkkatyöstä."

Kyllä irtisanoutua voi, menee vaan vaikka ihan heti tänään haistattelemaan pomolle.

Mutta ei kannata perustaa sitä firmaa, ennen kuin on hakenut starttirahansa.

• Anonyymi

Firma on siis jo perustettu eli jos irtisanoutuisin töistä, niin katsottaisiin täyspäiväiseksi yrittäjäksi, jonka vuoksi ei olisi enää mahista starttirahaan.

• Anonyymi

Jos sulla on jo tuloja yrityksestä ja tulet sillä toimeen, niin voi olla, että starttirahaa ei myönnetä. Se on tarkoitettu toimeentulon turvaksi yritystoiminnan alussa. Ja tosiaan yritystoimintaa ei saisi aloittaa ennen kuin päätös starttirahasta on tehty.

• Anonyymi

On tainnut säännöt muuttua, koska noin 11 vuotta sitten tuttu nainen oli jo perustanut Toiminimensä, mutta haki starttirahaa silti, ja saikin koko rahan.

• Anonyymi

Joo näin ymmärsinkin ja toki vaikka nyt onkin hyvä toimeentulo niin en silti niin vakaalla pohjalla ole vielä, etteikö tilanne voisi muuttua. Eli kyllä ihan peruste hakemiselle on, mutta täytyy selvittää.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Latasin tämän Broadenin Yritysakatemin markkinointisuunnitelma-oppaan ja tykkäsin. Selkokielinen ja tiivis paketti. Oli selkeet step by step -ohjeet siihen miten markkinointisuunnitelma laaditaan.

• Anonyymi

Hei hyppään mukaan keskusteluun, olen itse hakemassa starttirahaa ja pitäisi liiketoimintasuunnitelma ja rahoituslaskelmat tehdä. Vinkkejä hyviin valmiisiin pohjiin?

• Anonyymi

Mä käytin starttirahahakemukseen Uusyrityskeskuksen liiketoimintasuunnitelma mallia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe