Pakoputkiauton kuolema lähenee vääjäämättömästi

Anonyymi-ap

Patteriautoista on tullut nouseva trendi, mutta määrällisesti laskettuna uusia patterikäyttöisiä autoja ensirekisteröitiin Suomessa viime vuonna vain vajaat 15  000 kappaletta.

Moni haluaisi bränikän patteriauton, mutta toimitusvaikeudet ovat sietämättömiä. Tästä syystä niitä ei ole saapunut vielä tarpeeksi täyttämään vähenevää automäärää.

EU päätti viikko sitten uusista päästötavoitteista autoille, eli käytännössä se kielsi uudet bensaa ja naftaa käyttävät pakoputkiautot vuoden 2035 jälkeen.

Ennemmin tai myöhemmin pakoputkiautojen hinta lähtee putoamaan eri puolilla Eurooppaa. Erityisen kiintoisa on hetki, jona käytettyjen patteriautojen markkinat kunnolla käynnistyvät. Sellaisia ei vielä ole, koska moni odottaa sitä ensimmäistä patterilla kulkevaa autoaan.

82

145

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tehkää vieterivetoinen siinä tulee samalla lihasvomalle käyttöä ei tarvitse mennä salille 🤣

      • Anonyymi

        Polkuauto on hyvä. Se toimii lihasvoimalla.


      • Anonyymi

        Aloittjan pitää sitten hommata itseleen selinen oma eikä ajella tyonantajan autolla

        Myynti mies myynti


      • Anonyymi

        Raaka-aine pula on varmaan paha ongelma ja monet aineet löytyy Venäjältä, mikä huono juttu. Kehitystä tarvitaan akun uusiokäytössä ja kestävyydestä sekä käyttömatkasta. Voi olla jos raaka-aineet ei riitä bensa-autot kielletty voi tulla ongelmia jopa yhteiskunta rauhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raaka-aine pula on varmaan paha ongelma ja monet aineet löytyy Venäjältä, mikä huono juttu. Kehitystä tarvitaan akun uusiokäytössä ja kestävyydestä sekä käyttömatkasta. Voi olla jos raaka-aineet ei riitä bensa-autot kielletty voi tulla ongelmia jopa yhteiskunta rauhaan.

        Kyllä vietereiden raaka-aineita saadaan muualtakin.

        Patteriainesten suhteen Suomi on omavarainen.

        Pakoputkiautojen polttoaineiden osalta Suomi on puolestaan tuonnin varassa. Venäjä on ollut perinteisesti se suurin raakaöljyn toimittaja.


    • Anonyymi

      Pakoputkikinnerit ja niillä pörisevät turvenuijat ovat katoavaa kansanperinnettä.

    • Anonyymi

      Pitäisi rekisteröidä keväällä 24 vuotta vanha volkkari. Kyllä sillä käy kaupassa.
      Ei ole hirveästi ajettu, jotain 108.000 km.
      Ei niitä patteriautoja tarvita.

      • Anonyymi

        Pottis auton tankkaa 2 w min

        Sähköpatteria lataan koko yö tai enemmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pottis auton tankkaa 2 w min

        Sähköpatteria lataan koko yö tai enemmän

        Saako patteriautoa tankattua rahalla käteisellämtai oankkikortilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako patteriautoa tankattua rahalla käteisellämtai oankkikortilla

        Ei saa tankattua mitenkään, koska ei ole tankkia. Löytyy pelkkä lasinpesunestesäiliö.


    • Anonyymi

      Jos autoilusta haluaa kallista ja hankalaa, niin sähköauto on hyvä valinta.

      • Mikä siitä tekisi kallista ja hankalaa?

        Ajokustannukset todella paljon halvempia kuin polttomoottoriautossa ja lataaminen on helppoa erityisesti jos on oma autotalli jotta voi ladata yön yli, tai laturi jossain lähellä kotoa, töitä tai supermarkettia.


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Mikä siitä tekisi kallista ja hankalaa?

        Ajokustannukset todella paljon halvempia kuin polttomoottoriautossa ja lataaminen on helppoa erityisesti jos on oma autotalli jotta voi ladata yön yli, tai laturi jossain lähellä kotoa, töitä tai supermarkettia.

        Tiedät itsekin että lataamiseen pitää olla erikoisesti valmistetut paikat. Mikä tahansa jatkoroikka ei käy.

        Hnakintameno jaeetna käyttöiälle tekee kilometriä kohden jättikustannuksen.

        Ei niitä patteriautoja montaa myydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät itsekin että lataamiseen pitää olla erikoisesti valmistetut paikat. Mikä tahansa jatkoroikka ei käy.

        Hnakintameno jaeetna käyttöiälle tekee kilometriä kohden jättikustannuksen.

        Ei niitä patteriautoja montaa myydä.

        Amalgaamipaikkoja ei pitäisi muutenkaan enää käyttää.

        Tosiaan vähintään 8 ampeeria pitää sietää pistorasian 230 voltin jännitettä. Se on HIRMUINEN vaatimus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amalgaamipaikkoja ei pitäisi muutenkaan enää käyttää.

        Tosiaan vähintään 8 ampeeria pitää sietää pistorasian 230 voltin jännitettä. Se on HIRMUINEN vaatimus.

        Tuollaisen latauskapasiteetin kanssa voit kerran parissa viikossa ajaa lähikauppaan ostoksille.


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Mikä siitä tekisi kallista ja hankalaa?

        Ajokustannukset todella paljon halvempia kuin polttomoottoriautossa ja lataaminen on helppoa erityisesti jos on oma autotalli jotta voi ladata yön yli, tai laturi jossain lähellä kotoa, töitä tai supermarkettia.

        ####Ajokustannukset todella paljon halvempia kuin polttomoottoriautossa#####

        Ehkä sinusta, kun et osaa laskea.

        Teslan ajokilometri oli noin 1,06 euroa per kilometri.

        Latauskustannukset ja hankintameno. Erilaiset kalliit 9000 euroa huollot eivät edes ole vielä mukana laskuissa.


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Mikä siitä tekisi kallista ja hankalaa?

        Ajokustannukset todella paljon halvempia kuin polttomoottoriautossa ja lataaminen on helppoa erityisesti jos on oma autotalli jotta voi ladata yön yli, tai laturi jossain lähellä kotoa, töitä tai supermarkettia.

        "Ajokustannukset todella paljon halvempia kuin polttomoottoriautossa..."


        - Miten olet ottanut huomioon hankintahinnan ja jälleenmyyntiarvon?

        Kauan saa seinästä sähköä repiä, ennenkuin hankintahintojen erotus on kuoletettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisen latauskapasiteetin kanssa voit kerran parissa viikossa ajaa lähikauppaan ostoksille.

        Ihan normaalit keskimääräiset suomalaisen autolijan ajelut saa tehtyä.

        Kerron pari kaavaa (muistisääntö maatalouden laite).
        P=UI
        U=RI

        Energia on teho x aika, siis E=UIt, eikä jälkimmäistä kaavaa tarvita tässä yhteydessä, koska resistanssi ei ole kiinnostuksen kohteena.

        Käytä laskelmissa kulutusta 30 kWh/100 km. Kerro pistorasiasta saatava latausteho 0,9:llä, jotta saadaan lähempänä totuutta oleva todellinen arvo latausteholle. Anna auton seisoa latauspaikalla vuorokaudessa 10 tuntia. Tuosta saat kilometrit.

        Kerro mihin tulokseen päädyit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisen latauskapasiteetin kanssa voit kerran parissa viikossa ajaa lähikauppaan ostoksille.

        8A x 12h x 230V = ~>20kWh eli sadan kilometrin ajelut yhden yön lataamisella.

        Suomalainen autoilija ajelee keskimäärin 50km vuorokaudessa.

        (365vrk x 50km/vrk= 18.000km)

        "Tuollaisen latauskapasiteetin kanssa voit kerran parissa viikossa ajaa lähikauppaan ostoksille."

        - Olen varma, että haluat hiukan tarkentaa väittämääsi?


      • Anonyymi

        Missä aolittja oataa myymönsä merkin tuotetta jis ei ole työpaikalla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät itsekin että lataamiseen pitää olla erikoisesti valmistetut paikat. Mikä tahansa jatkoroikka ei käy.

        Hnakintameno jaeetna käyttöiälle tekee kilometriä kohden jättikustannuksen.

        Ei niitä patteriautoja montaa myydä.

        Vain pikalataukseen tarvitsee mitään erityispaikkaa.

        Jos on ok että ottaa aikaa, esim. yön yli niin juuri perus jatkokaapeli ja siihen laturi kiinni riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ####Ajokustannukset todella paljon halvempia kuin polttomoottoriautossa#####

        Ehkä sinusta, kun et osaa laskea.

        Teslan ajokilometri oli noin 1,06 euroa per kilometri.

        Latauskustannukset ja hankintameno. Erilaiset kalliit 9000 euroa huollot eivät edes ole vielä mukana laskuissa.

        Aika tyhmä olet jos luulet tuon jatkuvan pitkään. Jossain vaiheessa sähköauto on vähintään yhtä kallis kuin nykyiset pakoputkiautot. Toki vuosi tai pari menee vielä näin.

        Ero on vain siinä, että sähköauton verot kaavitaan sen omistamisesta koska sama euromäärä pitää saada kasaan. Ja sehän tarkoittaa, että vaikka kuinka vähän ajaisit, se maksaa aina paljon koska sen "polttoaineen" verotus ei onnistu kuten pakoputkiautolla. Ja jos ei ole kotilatausta, maksaa se vielä pirusti enemmän. Pakoputkiautossa sentään voi säästää sillä että vähentää ajoa koska suuri osa kustannuksista tulee polttoaineesta.

        Tietysti voi tulla joku kilometriseurantakin, mutta epäilen.


    • Anonyymi

      Kyllä nyt kun on etelän-suomen hiihtoloma on patteriautojakin runsaasti liikenteessä täällä pohjoisessa. Niillä on mukava huristella pakkasellakin, aamulla oli lähes -30 mutta ei näyttänyt menoa haittaavan.

      • Anonyymi

        Tenkiikan maailma testasi viime vuonna ja menoa ei oikeastaan ollut lainkaan. Kaikki latausasemat epäkunnossa ja autosta loppui tehot jo 100 kilometriä ajossa vaikka hotellin 22 plus asteisesta lämpimästä tallista oli lähtö täyteen ladatuilla akuilla.
        Pakkasta oli se parikymmentä astetta kuten pohjoisessa aina.
        Saivat hätäapua jostain rautakaupan voimavirtapistokkeesta apukaapelein.
        Oli karseaa luettavaa. En sekoa sähkö leluautoihin


      • Anonyymi

        Tuskin sinne on muilla asiaakaan kuin noilla varakkailla joilla on rahaa ostaa moinen kulkupeli ja lisäksi maksaa silkintilkkuja yhdestä kotimaan lomasta, no valtio tosin onneksi tukee sen auton hankinnassa tuota "köyhälistöä".


    • Anonyymi

      toyota suuntaa vedyn autoiluun,

    • Anonyymi

      Aloitus on autoalan hätähuuto, laman syvetessä.

    • Anonyymi

      norjassa buumi meni ohi vaikka valtio tuki sähköautoiluun,

    • Anonyymi

      Kuskin kuolema lähempänä kuin auton.

    • Anonyymi

      Noin 8 v kuluttua ostan uuden dieselin , oletan sen käyttöiäksi 15-20 v . Se riittää minulle

    • Anonyymi

      "Moni haluaisi bränikän patteriauton, mutta toimitusvaikeudet ovat sietämättömiä. "

      - Unohtamatta sitä, että lataamisen tarvittava infra ei ole läheskään kaikkien sähköautosta haaveilevien ulottuvilla. Uskoisin, että se on keskeisimpiä jarruttavia tekijöitä yhdessä patteriauton korkean hankintahinnan kanssa.

      • Anonyymi

        Nyt on auton osto samanlaista kuin vanhassa neuvostoliitossa rahat tiskiin, saat auton parin vuoden kuluttua? Mitä sitten tehdään kun ei ole bensavehkeitä , hommataanko hevonen ?


    • Ajan vanhalla bensiini käyttöisellä autolla niin pitkään kuin bensiiniä myydään tai käyttö kielletään.

    • Anonyymi

      "Patteriautoista on tullut nouseva trendi, mutta määrällisesti laskettuna uusia patterikäyttöisiä autoja ensirekisteröitiin Suomessa viime vuonna vain vajaat 15  000 kappaletta."

      Montako polttista myytiin viime vuonna.

    • Anonyymi

      Kunhan nyt ensimmäinen patteriauto palaa ruotsinlaivalla, niin palataan asiaan sen jälkeen?

    • Anonyymi

      "EU päätti viikko sitten uusista päästötavoitteista autoille, eli käytännössä
      se kielsi uudet bensaa ja naftaa käyttävät pakoputkiautot
      vuoden 2035 jälkeen."

      Tuolloin on jo ihan uudet vetykäyttöiset autot olemassa markkinoilla. Akkuautoja itselleen ostelleet joutuvat luimistellen myymään akkuautojansa makkarapaketin hinnalla. Ostamaan tilalle järkevän vetyauton.

      Suomen ensimmäinen autoilijoille tarkoitettu vetyasema avattiin viime viikolla.

      Pakoputkia tarvitaan autoissa aina, niin kauan kuin kumipyörillä kulkevia autoja on olemassa. Vetyauton pakoputkesta tulee ulos vesihöyryä.

      • Anonyymi

        "Vetyauton pakoputkesta tulee ulos vesihöyryä."

        Kivan liukkaiksi menee näin pakkasella tiestö, kun vetyautojen pakoputket vuotavat vettä tielle. Kitkaspedet vielä kiillottavat.


    • Anonyymi

      Silloin kun luovutaan fossiilisista polttoaineita ja jos hinnoissa ei päästä huomattavasti alle kolmannekseen siitä mitä nuo sähkölelut nykyisellään maksavat ,loppuu Suomessa yksityis autoilu tai ainakin siitä tulee harvojen rikkaiden etu oikeus.

    • Anonyymi

      Polku autoja kansalle, eu-mepit polkemaan näitä kulkuneuvoja. Saattaisi tulla mepeille pakoputket mieleen.

    • Anonyymi

      Minä en osta mitään patteri autoa. Ostin auton 2016 ja ajan sillä vielä 4 vuotta ja sitten ostan täysin uuden bensa auton joka kestää 16 vuotta ainakin.

      • Anonyymi

        Minä osti vuosi sitten uuden bensalla toimivan auton, sillä aion ajaa niin kauan kun minä autoa tarviin, sen jälkeen siirryn taksien käyttäjäksi, ja vain kotimaisen henkilön kuljettamana.


    • Anonyymi

      Naurettavia ovat nuo kömpelöt polttomoottoriautot.
      Auttamattomasti jo vanhanaikaisia, liikaa liikkuvia osia.
      Teillehän nauraa kaikki. sun äitiskin häpee sua!
      KAIKKI HÄPEE, SÄ HÄPEET ITTEKKI !!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuolla vauhdilla autokannan sähköistymiseen kuluu 180 vuotta.

      • Anonyymi

        Autokanta on jo pienenemään päin, joten aikajänne lyhenee.


    • Anonyymi

      Vaan kun taloyhtiössä ei ole latausmahdollisuutta eikä taida hetkeen tullakaan.

      • Anonyymi

        "Vaan kun taloyhtiössä ei ole latausmahdollisuutta eikä taida hetkeen tullakaan."

        - Mikä siinä jarruttaa?


    • Anonyymi

      "Kivan liukkaiksi menee näin pakkasella tiestö, kun vetyautojen pakoputket
      vuotavat vettä tielle. Kitkaspedet vielä kiillottavat."

      Eei kun taivaalle sae autojen pakoputken kuuma vesihöyry siitä nousee.

      Lentoliikenne saattaa ennemmin häiriintyä, kun Tuusulantiellä 1200 autoa työntää höyryä taivaalle ja koneiden lentoreiteille.

    • Anonyymi

      minä ostin vanhaan autooni uusia pakoputkia jemmaan 3 kpl,ne kestää n.30 vuotta

      • Anonyymi

        Eikö tarvikevaraosana ole saatavana rosteriteräksestä tehtyä putkea sutomalliisi?

        Ne kestää normikäytössä suomalaisen auton käyttöiän, 30 vuotta, ihan kepeästi.


    • Anonyymi

      EUn vihreät pelletm ovat taas saanneet yhden tavoitteistaan läpi. Ne ovat vain unohtaneet, että sota ja sotiminen se vasta luontoa kuluttaa ja tuhoaa. Koska panssareissa ja sotilaslentokoneissa ruvetaan käyttämään katalysaattorita ja sähkömoottoreita. Pitäisikö F-35 koneiden tilalle ostaa sähkölentokoneita?? Kun vuoden 2035 jälkeen ei noita polttomoottoreita saa enään käyttää.

    • Anonyymi

      Sähköautoja varten maanteihin olisi upotettava virtakiskot scalextric-radan tyyliin niin ei tarvitsisisi ladata autoa ja pikkuakkukin riittäisi. Ajaminen olisi turvallista, kun ei voi ohittaa ja ohjaamista ei tarvitse muuten kuin risteyksissä.

      440 kv tienpinnassa pitää tien sulana fossiiliautoille.

      • Anonyymi

        Lisään edeliseeni että koiranulkoiluttajat häviäisivät teiltä. Siis sähisevät ja poksatavat kuin Poutun nakit jos sähköön koskevat.


    • Anonyymi

      Huoltovarmuuspolttoaineet eivät oikein auta, jos kaikki autot kulkevat sähköllä. Nykyisin voitaisiin sotia ja liikkua melko pitkään varastoiduilla polttoaineilla. Taidetaan mennä ojasta alikkoon, jos luotetaan sähkön saatavuuteen kaikissa olosuhteissa.

    • Anonyymi

      "bränikän patteriauton, " . Bernerikö niitäkin suunittelee

      Hupiveroa kuten mopoille ja veneillekin ehdotti

      Sellainen ilmastoakkusaastelisä sähkautoille eli 1000000000000000000000000000000000000000000000000000000€/kpl olisi hyvä ja SDP maksaa sen jokaisen pankkitilille.


      Tai vielä parempi kerta-annoksena katapultilla kotiin katon lävitse RAHAPAALI
      voi voi jos ette alta ehdi pois

    • Anonyymi

      Kielsi uusien autojen myynnin 2035 jälkeen eikä suinkaan käyttöä. Tuotakin vuosilukua tarkastellaan uudestaan kun se lähenee.

    • Anonyymi

      Äänestän Orpoa ja että suomeen saatais kalliimmat hinnat bensa sähkö ja ruoka. Äänestän myös Natoa.

      • Anonyymi

        Missä Natosta pääsee äänestämään?

        Samassa paikassa äänestettäneen myös polttomoottorien kieltämisestä?

        Kansaltahan näistä kysytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Natosta pääsee äänestämään?

        Samassa paikassa äänestettäneen myös polttomoottorien kieltämisestä?

        Kansaltahan näistä kysytään.

        Haluatko mielummin äänestää Venäjään liittymisestä?


    • Anonyymi

      Hesarissa oltiin sitä mieltä, että lopulta persutkin ostaa Teslan, kunhan niitä saa vaan tarpeeksi halvalla.

    • Anonyymi

      Patteriauto on valmis paalattavaksi jo alle kymmenen vuoden ajon jälkeen!

      Siinä sitä ympäristöystävällistä kertakäyttöautoa kerrakseen!

      • Anonyymi

        Nykyiset polttomoottoriautot on suunniteltu 12 vuoden käyttöä varten, Ei tuo 10 vuotta siksi poikkea paljonkaan. Materiaalit kierrätetään turvallisemman ja modernimman auton raaka-aineksi. Sitä se kiertotalous tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset polttomoottoriautot on suunniteltu 12 vuoden käyttöä varten, Ei tuo 10 vuotta siksi poikkea paljonkaan. Materiaalit kierrätetään turvallisemman ja modernimman auton raaka-aineksi. Sitä se kiertotalous tarkoittaa.

        Mutta sähköauto alkaa tuottamaan säästöä ostajalleen vasta 10-15 vuoden ajon jälkeen.

        Vasta siinä ajassa on sähköauton kalliimpi hinta kuoletettu verrattuna bensamoottoriseen autoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sähköauto alkaa tuottamaan säästöä ostajalleen vasta 10-15 vuoden ajon jälkeen.

        Vasta siinä ajassa on sähköauton kalliimpi hinta kuoletettu verrattuna bensamoottoriseen autoon.

        Voi olla. En ole koskaan auton ostoa investointina ajatellut. Heti on hävinnyt 20 prosenttia arvosta, kun ajaa sen autoliikkeestä pihalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla. En ole koskaan auton ostoa investointina ajatellut. Heti on hävinnyt 20 prosenttia arvosta, kun ajaa sen autoliikkeestä pihalle.

        Olet maksanut ylihintana sähköautosta ainakin vuosikymmenen bensakustannukset!

        Joten missä kohtaa se säästö syntyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet maksanut ylihintana sähköautosta ainakin vuosikymmenen bensakustannukset!

        Joten missä kohtaa se säästö syntyy?

        Mikä ihmeen säästö? Jos haluaisin säästää menisin kävelemällä.

        Auto on investointi. Se mahdollistaa sujuvan siirtymisen paikasta toiseen. Noin 1500 kilometriä jaksaa ajaa päivässä. Saksassa hieman enemmän, koska tietyillä moottoritieosuuksilla voi laittaa nastan lautaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen säästö? Jos haluaisin säästää menisin kävelemällä.

        Auto on investointi. Se mahdollistaa sujuvan siirtymisen paikasta toiseen. Noin 1500 kilometriä jaksaa ajaa päivässä. Saksassa hieman enemmän, koska tietyillä moottoritieosuuksilla voi laittaa nastan lautaan.

        Mutta kun verrataan polttoaineiden hintoja.

        Sähkö on halvin vaihtoehto, mutta sähköauto taas kallein ostaa.

        Ihmiset jotka kehuvat säästävänsä bensakustannuksissa ostaessaan sähköauton, alkavat saada oikeaa säästöä vasta keskimäärin vuosikymmenen sähköautolla ajamisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun verrataan polttoaineiden hintoja.

        Sähkö on halvin vaihtoehto, mutta sähköauto taas kallein ostaa.

        Ihmiset jotka kehuvat säästävänsä bensakustannuksissa ostaessaan sähköauton, alkavat saada oikeaa säästöä vasta keskimäärin vuosikymmenen sähköautolla ajamisen jälkeen.

        No sehän riippuu siitä kuinka paljon ajaa. Kyllähän laskentaa on pitänut tehdä bensa- ja dieselautojen välilläkin. Olen tosin aina itse valinnut bensamoottorisen, koska en pidä dieselin työkonemaisesta "raksutuksesta". Ja ahdin määrää tahdin myös bensavehkeissä. Kuka alavääntöä haikailee.


    • Anonyymi

      Taitaa nää sähköauto vouhkaajat saada ilmaista rahaa seinästä :) Sähköauton tyypillinen hinta on 50 k€. Arvatkaas paljonko on suomalaisen tyypillinen varallisuus euroissa ;)

    • Anonyymi

      Patterit on dildoissasikin.

    • Anonyymi

      ilmasto saasteet eivät vähene sähköautoilla, vaan auto kannan vähentämisellä jotka on aloitettu huoltoasemien vähentämisellä ympäri maan jolloin lähi liikkenne pienenee,

      • Anonyymi

        Akkukäyttöinen sähköauto ei tuota lainkaan saasteita. Siitä puuttuu saasteen päästämiseen tarkoitettu aukko. Ei ole palotapahtumaa, jonka savukaasut pitäisi päästää pois.

        Akkuauto ei tietenkään ime saasteita aktiivisesti ilmakehästä ja suodata niitä pois, mutta ei myöskään tuota lisää saasteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkukäyttöinen sähköauto ei tuota lainkaan saasteita. Siitä puuttuu saasteen päästämiseen tarkoitettu aukko. Ei ole palotapahtumaa, jonka savukaasut pitäisi päästää pois.

        Akkuauto ei tietenkään ime saasteita aktiivisesti ilmakehästä ja suodata niitä pois, mutta ei myöskään tuota lisää saasteita.

        Akkuauton valmistaminen itsessään kuitenkin saastuttaa todella paljon.


    • Anonyymi

      Ei taida olla yhtäkään patteriautoa.

    • Anonyymi

      Sähköautolla huristellessa naurattaa nuo numerolla 2 alkavat polttoaineiden hinnat.

    • Anonyymi

      Mahtavaa että päästään eroon saastuttavista pakoputkiautoista.

      • Anonyymi

        Sähköautot saastuttaa vielä enemmän. Sähköauton saastuttaminen vain tapahtuu valmistuksen aikana. Ja katupölyn määrää sähköautot vain lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot saastuttaa vielä enemmän. Sähköauton saastuttaminen vain tapahtuu valmistuksen aikana. Ja katupölyn määrää sähköautot vain lisää.

        Sähköauto ei saastuta lainkaan, kun lataa sen hiilidioksidivapaalla sähköllä.

        Pakoputki auto saasuttaa aina, koska se polttaa hiiltä, eikä ota sitä talteen, vaan tuprauttaa taivaalle ilmastoa lämmittämään.


    • Anonyymi

      Kiinalaiset sähköautot on nyt hinnoiteltu Suomessa.

      BYD Atto3, 44 250 euroa.
      BYD Tang 4x4 SUV, 69 990 euroa.
      BYD Han, 71 900 euroa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4348
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      144
      3100
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2408
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      46
      2333
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

      Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      97
      1971
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1596
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1584
    9. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      150
      1411
    10. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe