Miten vaihtaa auton omistajuus?

Anonyymi-ap

Ostaisin yhdeltä tutulta auton itselleni ja kuulin ettei omistajan vaihdosta voi tehdä ottamatta ainakin jtn liikennevakuutusta🙄 mulla ei ole vielä korttia ja auto vaatii remonttia ennen kuin sen voi katsastaa joten vielä puoleen vuoteen en haluaisi ottaa mitään vakuutuksiakaan koska auto ei inahda pihalta minnekään. Autolla ei ole ajettu neljään vuoteen mutta se on ymmärtääkseni rekisterissä

5

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ottaa vakuutuksen autoon suoraan liikennekäytöstä poistoon ja maksuja ei tule, jos ottaa vain liikennevakuutuksen, kaskosta menee liikennekäytössä poistossakin jonkinsuuruinen perusmaksu, myöskään veroja ei liikennekäytöstä poiston ajalta tule. sanoit, että autolla ei ole ajettu neljään vuoteen, tarkista ettei veroja ole tuolta ajalta maksamatta, jos on ne kaatuu sun niskaan mikäli omistajanvaihdoksen teette. Katsastus ei onnistu mikäli ajoneuvossa on maksamattomia veroja. Jos auto on ollut tuon ajan rekisterissä ja liikennekäytöstä poistossa, veroja ei ole ko. ajalta kertynyt.

• Anonyymi

Kiitos😅 kyseessä elämäni ensimmäinen auto joten vähän kaikki siihen liittyvä uutta ja korttiakaan ei vielä pitkään aikaan voi ajaa niin hirvitti et jos joudun vähiä rahoja siitäkin maksamaan että se auto seisoo meidän talon edessä kun pitää muutenkin sitä upottaa siihen että saa sen ajoon vaikka kaikki rempat kyllä pyrin tekemään itse mitä vaan voi :D

• Anonyymi

Laita suoraan liikennekäyttöpoistoon ilman vakuutusta trafin sivuilta. Se onnistuu rekisteröinnin yhteydessä kohdassa vakuutus on mahdollista valita : Ei vakuutusta .

• Anonyymi

Liikennevakuutus on pakollinen. Vanhoihin autoihin, liikennekäytössä oleviinkaan ei kannata ottaa mitään kaskoja. Pois lukien kalliit ja erikoiset esimerkiksi museoautot.

• Anonyymi

Liikennevakuutus EI ole pakollinen, jos auto ei ole liikennekäytössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe