Tk-eläkkeelle ilman ammatillista kuntoutusta?

Anonyymi-ap

Onko sellainen ylipäätään mahdollista?

26

241

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo pelkällä nuppivialla pääsee, ainakin nuoret aikuiset, jos vähänkin ahdistaa ym. pieni epävarmuus, ihmissuhteet, opiskelu tai työ. Muuten pompotetaan sinne tänne vuosikaudet, vaikka olis mitä ja pahaakin vikaa ja työllistymismahdollisuudet hyvin heikot, sillä silloinhan se vika on vain oma huono asennne . Tämä on oma kokemus ja samaa sanoneet lähes kaikki kenen kanssa näistä on jutellut.

      lajijasuris

      • Anonyymi

        Et tainnut ymmärtää avauksen kysymystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää avauksen kysymystä?

        Kuinka niin? Ei ole kovin paljon aikaa, kun luin miten 18-vuotias oli pistetty eläkkeelle depiksen tai ahdistuksen takia niin on selvää ettei tuossa ainakaan kummoisiakaan kuntoutuksia ole voitu tehdä. Tässä kaiken lisäksi kävi niin, että tämä päätti ykskaks alkaa opiskella, mut tarkemmin en muista.No, ehkä mä vähän kärjistän mut helpommin pistetään eläkkeelle kumminkin.

        Itsellä on lääkäreiden ja muiden toimestakin, autoimmuunisyistä, tapaturmien takia nuppivikaakin ja paljon muuta pahempaa, mutta vuosikausia haettiin työtä turhaan, yhtä sun toista "kuntoututusta" ja koulutusta. Oli vielä asennevikaa, laiskuutta, akkamaista kiukuttelua etc. No, niitähän just eniten pompotellaan kenen työkyky ei ole vain omasta tekemisestä kiinni.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin? Ei ole kovin paljon aikaa, kun luin miten 18-vuotias oli pistetty eläkkeelle depiksen tai ahdistuksen takia niin on selvää ettei tuossa ainakaan kummoisiakaan kuntoutuksia ole voitu tehdä. Tässä kaiken lisäksi kävi niin, että tämä päätti ykskaks alkaa opiskella, mut tarkemmin en muista.No, ehkä mä vähän kärjistän mut helpommin pistetään eläkkeelle kumminkin.

        Itsellä on lääkäreiden ja muiden toimestakin, autoimmuunisyistä, tapaturmien takia nuppivikaakin ja paljon muuta pahempaa, mutta vuosikausia haettiin työtä turhaan, yhtä sun toista "kuntoututusta" ja koulutusta. Oli vielä asennevikaa, laiskuutta, akkamaista kiukuttelua etc. No, niitähän just eniten pompotellaan kenen työkyky ei ole vain omasta tekemisestä kiinni.

        lajijasuris

        Miksi et sitten kuntouttanut itseäsi ja korjannut asennetta? Kyllä ne on kaikenlaisia vempuloita nähnyt.
        Kuka tahansa voisi sopivalla valitusasenteella kokea olevansa työkyvytön. Ja mitä kauemmin näin ajattelee, sitä todemmaksi asia muuttuu pään sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et sitten kuntouttanut itseäsi ja korjannut asennetta? Kyllä ne on kaikenlaisia vempuloita nähnyt.
        Kuka tahansa voisi sopivalla valitusasenteella kokea olevansa työkyvytön. Ja mitä kauemmin näin ajattelee, sitä todemmaksi asia muuttuu pään sisällä.

        Siks, kun kuntoutuksella ei niitä pahimpia vaivoja saada oleellisesti paremmaksi. Asennehan sinä on hyvä menemättä nyt kaikkiin piirteisiin ja yksityiskohtiin, mutta mä si mm. suoritin "kuntoutuksen" nimellä käydyn koulutuksenkin puolivaloilla erinomaisin arvosanoin ts. korkeammatki opinnot varmaan sujuisi.

        Työnantajat kanssa halluaa täydellisiä ihmisiä, ja se on huono homma jos alat noviisina pyytään miten muokattas työtä, koska sairaudet vaikuttaa sitä ja tätä. Heillä on vähän helpompaa, kenen sairauksia ei helppo havaita. No, mä onnstuin ihmeen helpostikin sitten saamaan työsopimuksen, mutta se päättyi aikas pian (mun syystä tietenkin! eikä mistään pätevästä syystä, vaan yrittäjä tuli katumapäälle tai löysi paremman tms.

        No, siinä rinnalla hain myös myytäviä 1 hlön pienyrityksiä, mikä olisi mahdollistanut työn ja työajan optimoinnin just niinku itelle parhaiten sopii. Aika vähän niitä tuli vastaan, ja luopujalla piti olla myös valmiutta mentorointiin. Pari kolme siinä oli mutta loppuviimein homma kaatuin ettei ollut ja saanut rahoitusta.

        Mulla ei nyt mitään kovin erityisiä vaatimuksia olisi. Nyt olen pienellä eläkkeellä ja kaikkea vtuilua sitä kuulee asenteesta, normiajattelu väännetään keksimiseksi, miten voi tehdä vaikka mitä ja mennä kun ei tarvi töissä käydä.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siks, kun kuntoutuksella ei niitä pahimpia vaivoja saada oleellisesti paremmaksi. Asennehan sinä on hyvä menemättä nyt kaikkiin piirteisiin ja yksityiskohtiin, mutta mä si mm. suoritin "kuntoutuksen" nimellä käydyn koulutuksenkin puolivaloilla erinomaisin arvosanoin ts. korkeammatki opinnot varmaan sujuisi.

        Työnantajat kanssa halluaa täydellisiä ihmisiä, ja se on huono homma jos alat noviisina pyytään miten muokattas työtä, koska sairaudet vaikuttaa sitä ja tätä. Heillä on vähän helpompaa, kenen sairauksia ei helppo havaita. No, mä onnstuin ihmeen helpostikin sitten saamaan työsopimuksen, mutta se päättyi aikas pian (mun syystä tietenkin! eikä mistään pätevästä syystä, vaan yrittäjä tuli katumapäälle tai löysi paremman tms.

        No, siinä rinnalla hain myös myytäviä 1 hlön pienyrityksiä, mikä olisi mahdollistanut työn ja työajan optimoinnin just niinku itelle parhaiten sopii. Aika vähän niitä tuli vastaan, ja luopujalla piti olla myös valmiutta mentorointiin. Pari kolme siinä oli mutta loppuviimein homma kaatuin ettei ollut ja saanut rahoitusta.

        Mulla ei nyt mitään kovin erityisiä vaatimuksia olisi. Nyt olen pienellä eläkkeellä ja kaikkea vtuilua sitä kuulee asenteesta, normiajattelu väännetään keksimiseksi, miten voi tehdä vaikka mitä ja mennä kun ei tarvi töissä käydä.

        lajijasuris

        Jotenkin kuulostaa, että odotit taikatemppua sen sijaan, että olisit itse tehnyt jotain itsesi hyväksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin kuulostaa, että odotit taikatemppua sen sijaan, että olisit itse tehnyt jotain itsesi hyväksi?

        Mitä ihmeen taikatemppuja ja tehnyt mitä?
        Silloin kuin on sairauksia, niissä ei pelkät taikatemput auta, vaan pitää tehdä se mikä minimoi niiden haitat.

        Olin työhaastattelussa ja tehtiin myös psyk. testejä, kehuttiin ja valittiin. Mitä ihmettä ykskaks olisin alkanut vääriin tekeen ja miksi ihmeessä....?
        Tiedätkös kuinka vaikeaa on saada rahoitusta yksin ilman vakuuksia...?

        a yrittäjyys olisi ykkösvaihtoehto ihan jo periaatteessa mutta myös siksi että saa työn optimoida terveyden kannalta parhaiten eikä kinata tai muuta.
        Jos sulla vielä jotain, kertoisitko konkretiqa, sillä muuten tuo on enemmän ilkeilyä vajaakuntoiselle. Eläkettäkään ei yleensä helposti saa

        Jos tässä nyt jotain mun tempuista kyse on niin alkaen kotoa ja päätyen dosentteihin ja professoreihin olis pitänyt opettaa kuinka toimitaan!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin kuulostaa, että odotit taikatemppua sen sijaan, että olisit itse tehnyt jotain itsesi hyväksi?

        Ja aika heikkoa luetun ymmärtäminen tai sitten pelkkää suun soittoa väittää, että kaikki olisi itsestä kiinni ja ongelmatilanteet yksinkertainen korjata.
        Asenteellisuusta on paljon, sairaudet hyvin laajakirjoisia vaikutuksineen jne Vaikuttaa siltä, että olet ongelmavyyhtini osa ja haluat olla ilkeä 😠
        .
        Jos joku on onnistunut taikatempussa niin mieluummin nämä hyvin nuoret aikuiset, jotka tuntuu heppoisin perustein pistettävän eläkkeelle. Tavanomainen rumba kun monesti kestää kymmenisen vuotta. Sitten osa ei edes tiedä mitä on esim. eläkeperusteinen paha masennus, ja se ei tod ellakaa on sitä kun ei kiinnosta tehdä työtä tai opiskella, ei mielekästä tekemistä ym.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siks, kun kuntoutuksella ei niitä pahimpia vaivoja saada oleellisesti paremmaksi. Asennehan sinä on hyvä menemättä nyt kaikkiin piirteisiin ja yksityiskohtiin, mutta mä si mm. suoritin "kuntoutuksen" nimellä käydyn koulutuksenkin puolivaloilla erinomaisin arvosanoin ts. korkeammatki opinnot varmaan sujuisi.

        Työnantajat kanssa halluaa täydellisiä ihmisiä, ja se on huono homma jos alat noviisina pyytään miten muokattas työtä, koska sairaudet vaikuttaa sitä ja tätä. Heillä on vähän helpompaa, kenen sairauksia ei helppo havaita. No, mä onnstuin ihmeen helpostikin sitten saamaan työsopimuksen, mutta se päättyi aikas pian (mun syystä tietenkin! eikä mistään pätevästä syystä, vaan yrittäjä tuli katumapäälle tai löysi paremman tms.

        No, siinä rinnalla hain myös myytäviä 1 hlön pienyrityksiä, mikä olisi mahdollistanut työn ja työajan optimoinnin just niinku itelle parhaiten sopii. Aika vähän niitä tuli vastaan, ja luopujalla piti olla myös valmiutta mentorointiin. Pari kolme siinä oli mutta loppuviimein homma kaatuin ettei ollut ja saanut rahoitusta.

        Mulla ei nyt mitään kovin erityisiä vaatimuksia olisi. Nyt olen pienellä eläkkeellä ja kaikkea vtuilua sitä kuulee asenteesta, normiajattelu väännetään keksimiseksi, miten voi tehdä vaikka mitä ja mennä kun ei tarvi töissä käydä.

        lajijasuris

        "Työnantajat kanssa halluaa täydellisiä ihmisiä"
        En nyt allekirjoita väitettäsi.
        Työnantajat haluaa normaalikuntoisen ja kykyisen ihmisen, siis monien kunto ja taidot eivät ole sillä tasolla että voisi alkaa tekemään töitä.
        Porukka vain itse luulevat että he ovat huippukunnossa kun jaksaa sohvalta jääkaapille kävellä.

        Jokainen voi vaikka testata, aamu 7 kevyttä kävelyä 2 tuntia sitten vartin (12min) kahvitauko ja sitten kävelyä 1,45 tuntia ja sitten lounastauko 1 tunti ja iltapaäivä sama ohjelma kuin aamupäivällä.
        Samaa kun kykenee toistamaan 5vrk/vko niin silloin pärjää ruumiillisessa työssä.
        Istumatyöt eri juttu mutta nissäkin vaaditaan kestävyyttä ja keskittymiskykyä.

        Työnantajat ei ala kuntouttamaan rapakuntoisia työntekijäehdokkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työnantajat kanssa halluaa täydellisiä ihmisiä"
        En nyt allekirjoita väitettäsi.
        Työnantajat haluaa normaalikuntoisen ja kykyisen ihmisen, siis monien kunto ja taidot eivät ole sillä tasolla että voisi alkaa tekemään töitä.
        Porukka vain itse luulevat että he ovat huippukunnossa kun jaksaa sohvalta jääkaapille kävellä.

        Jokainen voi vaikka testata, aamu 7 kevyttä kävelyä 2 tuntia sitten vartin (12min) kahvitauko ja sitten kävelyä 1,45 tuntia ja sitten lounastauko 1 tunti ja iltapaäivä sama ohjelma kuin aamupäivällä.
        Samaa kun kykenee toistamaan 5vrk/vko niin silloin pärjää ruumiillisessa työssä.
        Istumatyöt eri juttu mutta nissäkin vaaditaan kestävyyttä ja keskittymiskykyä.

        Työnantajat ei ala kuntouttamaan rapakuntoisia työntekijäehdokkaita.

        No joo, mä vähän sarkastisesti liioittelin tuon täydellisyyden kanssa.Normikuntoinen tai sitten semmonen sairaus mikä on varmasti vakaa ja ennustettava tai ainakin minkä merkitys on työantajalle tuttu. Mulla olisi tuo kognitiivinen puoli ja istumatyössä aika hyvässä kunnossa eikä työ kuormita ja masenna itsessään. Ns. piilossa olevat vaivat on myös aina hakijalle helpompia eli esim. masennus pysyy osalla hyvin pitkälle piilossa, ja tekeepä jotkut heistä vaativaakin työtä. MIkä tietysti herättää kysymyksen onko joillain ongelmat vastaavassa työssä edes masennusta vai jotain muuta. Tietty työnantajalla on oikeus vaatia työhön tulijalta lääkärintarkastus ja kyllähän tosi ammattilainen puutteet tunnistaa.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et sitten kuntouttanut itseäsi ja korjannut asennetta? Kyllä ne on kaikenlaisia vempuloita nähnyt.
        Kuka tahansa voisi sopivalla valitusasenteella kokea olevansa työkyvytön. Ja mitä kauemmin näin ajattelee, sitä todemmaksi asia muuttuu pään sisällä.

        Vempula ja vempula... juu kyllähän niitäkin on varmaan. Mut mä lisään tuohon yllesi kirjoittamaani pötköön vielä hemmetin huonon dokumentaation keskeisistä oireista (osa puuttuu kokonaan!), tietyt reaktiot olleet hyvin agressiivisia suusanallisesti ja onpa sanottu "Koska työkyvyttömyys johtuu suurimmaksi osaksi muiden toimesta...", eräs kuvantamislöydös ja epäsuorasti toinenkin antaa tietyin osin aihetta epäillä myös rikosta (tuottamuksellista tosin), koska muutakaan ei ole todistettu, pikemminkin päinvastoin.

        Oirekuva on toiminnallisesti ehkä keskivaikea, mutta sosiaalisesti vaikea tietyin osin mikä rajoittaa rajoittaa kulkemista kaikkinensa ja sosiaalista toimintaa. Siksi on ihan vtuilua puhua, että voi mennä sinne ja tänne sekä tehdä vaikka mitä. Ilmeisesti osalla ei yhtään raksuta miten isoista ongelmista kaikkinensa on kyse. Miksi ihmeessä mä sitten kotona vaan möllötän...?! Summa summarum, ei ole oikeaa ja tasapuolista kohtelua ja arviointia eri ikä- ja terveysryhmien kesken suhteessa työkykyyn ja todelliseen työllistymiseen.

        Em. mainituista huolimatta ja osaksi juuri siksi olisin ollut valmis (itse asiassa ollutkin) vaikka yrittäjäksi ja toiminut elämässä sen suhteen mahdollisimman optimaalisesti siitä selvitäkseni ja pitäen oireiden haitat mahdollisimman pienenä. Jos multa kysytään, mä olisin kaikkiin niihinmihin suinkin puuttunutkin jo heti alkuunsa eikä oltas ihan nykypisteessä: syrjäytyneenä hälläväliä meiningillä ja sitä oikeaa masennusta kokeena!. Ja nyt sitten vielä mä muka ykskas keksin jotain ja pyh!!!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työnantajat kanssa halluaa täydellisiä ihmisiä"
        En nyt allekirjoita väitettäsi.
        Työnantajat haluaa normaalikuntoisen ja kykyisen ihmisen, siis monien kunto ja taidot eivät ole sillä tasolla että voisi alkaa tekemään töitä.
        Porukka vain itse luulevat että he ovat huippukunnossa kun jaksaa sohvalta jääkaapille kävellä.

        Jokainen voi vaikka testata, aamu 7 kevyttä kävelyä 2 tuntia sitten vartin (12min) kahvitauko ja sitten kävelyä 1,45 tuntia ja sitten lounastauko 1 tunti ja iltapaäivä sama ohjelma kuin aamupäivällä.
        Samaa kun kykenee toistamaan 5vrk/vko niin silloin pärjää ruumiillisessa työssä.
        Istumatyöt eri juttu mutta nissäkin vaaditaan kestävyyttä ja keskittymiskykyä.

        Työnantajat ei ala kuntouttamaan rapakuntoisia työntekijäehdokkaita.

        Niin tuo huono kunto on varmaan kanssa yleistynyt "sairaus" mikä pistetään depiksen piikkiin väärin perustein. Useampaan kertaan on viime kuukausina ollut esillä miten helposti ongelmien syyksi haetaan psyk. häiriötä, autisminkirjoa, kehityshäiriötä ja montaa muuta, kun syyt on paremminkin aivan muualla, eikä vähiten kotona ja helpommaksi käyneeksi elämän ainakin siinä mielessä että rahaa saa pyytämällä eikä mitään tartte tehä ellei taho. Vähän karrikoidusti voi varmaan todeta digityksen tuoneen paljon "sairautta" ja ihan silkkaa laiskuutta.

        Vähän ihmetyttää jättimäiset ongelmat kouluissa ylemmissä opinnoissaja ainainen puhe resursseista: esim. omalla ala- ja yläasteella ei ollut mitään ylim. resurssia: luokkatila liitutauluineen ja opettaja´, ei mitää kouluavustajia, ei erityisopettajia ym. Varmaan joku sai tukiopetusta mutta mun mielikuva oli ettei kellään ollut mitään suuria oppimisvaikeuksia: puhumattakaan vaikeudesta perustason laskuissa ja peruslukemisessa!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen taikatemppuja ja tehnyt mitä?
        Silloin kuin on sairauksia, niissä ei pelkät taikatemput auta, vaan pitää tehdä se mikä minimoi niiden haitat.

        Olin työhaastattelussa ja tehtiin myös psyk. testejä, kehuttiin ja valittiin. Mitä ihmettä ykskaks olisin alkanut vääriin tekeen ja miksi ihmeessä....?
        Tiedätkös kuinka vaikeaa on saada rahoitusta yksin ilman vakuuksia...?

        a yrittäjyys olisi ykkösvaihtoehto ihan jo periaatteessa mutta myös siksi että saa työn optimoida terveyden kannalta parhaiten eikä kinata tai muuta.
        Jos sulla vielä jotain, kertoisitko konkretiqa, sillä muuten tuo on enemmän ilkeilyä vajaakuntoiselle. Eläkettäkään ei yleensä helposti saa

        Jos tässä nyt jotain mun tempuista kyse on niin alkaen kotoa ja päätyen dosentteihin ja professoreihin olis pitänyt opettaa kuinka toimitaan!

        lajijasuris

        Sitten on vielä sekin kummallisuus ja älyttömyys, että monikohan kyseistä homma tekee nytkin etänä tai on saikulla, kun nuppi ei kestä tai työ sopivaa, vaikka varmasti ovat paljon terveempiä kuin mä, mutta persoonaltaan tai muuten herkkiä työn kuormitukselle! J

        Itse asiassa yrittäjänä toimiminenhan olisi oikeastaan etätyötä verrattuna palkkatyöhön jossain erillisessa pisteessä. Asiakkaitakin näkisin suht harvakseltaan eli työaika menee lähes yksin. Mut juu, ei ku hanttiin pannaan joka vitun asiassa ja sitten vielä ruvetaan väittään, että olis omasta asenteesta kiinni, enkä nyt tarkoita niinkään ketään tän ketjun kirjoittajaa, vaan monia muita!

        Eikö olekin tavallaan typerää maksaa sosiaaliturvaa (noh, taidan nyt sentään olla nippa nappa nettoveronmaksaja kyllä) tilanteessa, jossa joku olisi kaikesta huolimatta motioitunut ja kyvykäs eikä tarvita paljon tämän kummempaa: työ kotoa/omasta toimistosta käsin, ei liian lämmin&kostea, saa syödä ja juoda sitä ja silloin kuin itselle parasta mikä on pieni suuri asia oman terveyden kannalta - vaikeasti jakeluun menevä ja monet inttämiset ollu😉, saa tauottaa itse ja sitten kaikki itsestään selvyydet päälle.
        Työ ei olisi kaikki kaikessa mullekaan, mutta koska terveys ei ainosti mahdollista vapaata liikkuvaa&sosiaalista elämää, niin se olisi monin verroin parempi kuin nykytilanne köyhänä ja syrjäytyneenä oheisvaikutuksineen. Samantapainen tilanne oli muuten eräällä näistä yrittäjistä, jotka oli luopumassa toiminnasta. Ja puhutaan rahasta jolla ei saa edes kunnon asuntoa - sekin vain lainaksi, nyt maksaisin veroa enemmän kuin saan eläkettä! Niin sitä saa sitten miettiä tämänkin ketjun pohjalta onko se mun asenne huono vai kenties muilla tahoilla...

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et sitten kuntouttanut itseäsi ja korjannut asennetta? Kyllä ne on kaikenlaisia vempuloita nähnyt.
        Kuka tahansa voisi sopivalla valitusasenteella kokea olevansa työkyvytön. Ja mitä kauemmin näin ajattelee, sitä todemmaksi asia muuttuu pään sisällä.

        Niin ja etkö ymmärrä sarkasmia vai esitätkö vain tai etkö ymmärrä ettei kaikki ole ihmisen omisssa käsissä, varsinkin jos sairauksia ja työnantaja ns. tiukkapipo...?
        Olishan se nyt täyttä typeryyttä väittää jinkon tekevän itselleen tieten tahtoen haitallisesti eli jos nyt esim. haluaa työtä niin sitten itse päättääkin toimia tätä vastaan , hei haloo nyt vähän!!! Niissä tapauksessa tulee pohtia onko esim. dementiaa, tajunnatason alenemaa,depistä ym

        PS. olisi tämäkin kirjoitus saanut tulla jo aiemmin, mutta ei sitä aina kaikki tule mieleen ja suotta tulee kiirehdittyä.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍑 ­N­­­y­­­m­­­f­o­m­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17757189k

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Riippuu myös hakijan iästä.

    • Anonyymi

      Jos ikää on 60 täynnä ja sairastut tai loukkaannut niin pahasti, niin uskoisin että pääsee eläkkeelle nopeasti, muuten pitää käydä kuntoutus polku jne... läpi.

      • Anonyymi

        Miten tarkkana rajana pitävät tuota maagista 60v. ikäpaalua? Itsellä uupuu siitä noin vuosi.

        Minulla on sairauksia, joiden vuoksi olen menettänyt työni ja uuden työn saaminen edellyttäisi kouluttautumista aivan uudelle alalle alalle. Tein fyysistä hommaa erikoisalalla. Enää en ruumilliseen työhön pysty. Koska en ole koskaan ollut penaalin terävimpiä kyniä, ajatuskin yrittää kouluttautua johonkin fiksuutta kysyvään työhön nyt ikäihmisenä turhauttaa.

        On tämä vaan naurettavaa. Lääkärit, työkkäri, kela ja työeläkeyhtiö tietävät kaikki, etten ole työnantajien silmissä kuumaa hottia, mutta jokainen esittää omaa rooliaan ja höpöttelee satuja, kuinka kerran eräskin iäkäs monivammainen päätti saada työpaikan 60 vuotiaana ja eli onnellisena elämänsä loppuun.


    • Anonyymi

      Tiedän tapauksen, jossa 57-vuotias oli sairaslomalla kunnes täytti 60 ja sairaseläke kirjoitettiin samantien. Tästä on pari vuotta eikä kuntoutusta hänellä ollut.

      • Anonyymi

        Eli oliko vuorovuosin kelan ja liiton kanssa päivärahoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli oliko vuorovuosin kelan ja liiton kanssa päivärahoilla?

        liiton kassan


      • Anonyymi

        Puolisoni pääsi myös melkeen samatein sairaseläkkeelle ,58 vuotiaana, hän sai parkinssonintaudin, hän yritti olla töissä, mutta ei siitä mitään tullut, kun hän oli niin jäykkä ja hidas liikkeissään, ja kädet tärisi ja lääkitystä ei saatu heti kohilleen, hän myös masentui, kun oli aina ollut kova tekemään kaikkea, ja parkinsson vei työkyvyn.


      • Anonyymi

        Kela maksaa sairaspäivärahaa maksimissaan 300 päivää, jonka jälkeen ohjataan hakemaan eläkettä.


      • Anonyymi

        Mutta sitä sarastalomaa 57v.joutu pitää yllä koko ajan.Ilman että on 1 päivää katkoa.Varaa vain ajan enen kuin kerkiää sairasloma loppua.Jotta se jatkuu.Moni todella huono kutoinen ei sitä sairaslomaa saa vaikka on 57v. Mutta kun on masentunut koko ajan ,niin saa. Kumma yhtälö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitä sarastalomaa 57v.joutu pitää yllä koko ajan.Ilman että on 1 päivää katkoa.Varaa vain ajan enen kuin kerkiää sairasloma loppua.Jotta se jatkuu.Moni todella huono kutoinen ei sitä sairaslomaa saa vaikka on 57v. Mutta kun on masentunut koko ajan ,niin saa. Kumma yhtälö?

        Ei pidä paikkaansa tuo yhtäjaksoisuus.
        Itsellä tuli täyteen tuo sairaslomajakso ja sen jälkeen ammatillista kuntoutusta ja työssäoloa 6kk ja taasen sairastelua ja kuntoutustukea.
        Lopulta eläke ja siinä laskettiin että ongelmat oli alkaneet sieltä 1. sairastelujaksoista.
        Eli katsoivat kokonaisuutta.


    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      🔞 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017757189iz

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3188
    2. 121
      1405
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      135
      1253
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1142
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      952
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      814
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      802
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      793
    9. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      785
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    Aihe