Takuu eläkkeellä EI teet mitään

Anonyymi-ap

Jos sen saat,,niin ei paljon kelasta enään heru mitään saat itse maksaa kaiken lääkkeistä lähtien...takuueläkkestä kun maksat kaikki normi kulut ei jää käteen mitään.........Siinä on kusetettu kansaa:

43

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuule, suomessa ei tavallinen kansalainen ikinä saa, oli tulo mikä tahansa niin paljon kun suomessa eläminen vaatii.
      Ei jää palkasa, ei mistään kelan etuuksista....Suomessa eläm on niin kallista että ei täällä kukaan pärjää, muut kuin päättäjät itse ja heidän hyväveli tyypit.

Tavallinen ihminen maksaa siitä että saa jotain,, ei täällkä kukaan pärjää.

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

💋 ­­N­y­m­­­f­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17757883p

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Kyllä elää, Kadulle ei joudu ja nälkään ei kuole. Kela etuisuuksilla ei ole tarkoitus viettää luksuselämää.

• Anonyymi

Jos takuueläkkeellä niin voipi olla sairautta ja saat lääkkeet erityiskorvattavana esim, 4.50eur. Takuueläke+ eläkkeensaajan asumistuki ja pykälien mukaan asuu vuokra asunnossa niin kyllä jää enemmän käteen kun jollakin toimeentulotukiasiakkaalla. Joku istunut vankilassa 20 vuotta ja toinen tehnyt töitä sen 20vuotta niin voipi eläke olla sama.

• Anonyymi

Kyllä siinä noinkin voi käydä, jos palkka on vaikka 2400 €, niin 20 v. työn jälkeen saat eläkettä 30 % eli 800 € /kk , mutta työtön takuueläkeläinen saisi 855 €.

• Anonyymi

TAKUU ELÄKESEEN KULUU MYÖS KANSANELÄKE.KUIN ELÄKENSAAJAN ASUMISTUKI! Sv läkeet jos ne nousevat kohtuutomiksi voit hakea niihin sosialivirastosta maksusitoomus apteekiin.Ei kelasta.Jos sairala maksut kohuttomat,sama asia. Kun nostetaan kansaneläke ja takuu eläke ei maseta veroja,.Ei pahemmin olla tehty työtä.Eikä kerätty työnteolla Työ-Eläkettä, Miksi ei?Moni on elämänsä tehnyt työtä ja kun saavat työeläkeen maksavt siitä kaiken yksin ilman puolisoa;Sen helompaa ei heillä ole irto rahaaei jää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TAKUU ELÄKESEEN KULUU MYÖS KANSANELÄKE.KUIN ELÄKENSAAJAN ASUMISTUKI! Sv läkeet jos ne nousevat kohtuutomiksi voit hakea niihin sosialivirastosta maksusitoomus apteekiin.Ei kelasta.Jos sairala maksut kohuttomat,sama asia. Kun nostetaan kansaneläke ja takuu eläke ei maseta veroja,.Ei pahemmin olla tehty työtä.Eikä kerätty työnteolla Työ-Eläkettä, Miksi ei?Moni on elämänsä tehnyt työtä ja kun saavat työeläkeen maksavt siitä kaiken yksin ilman puolisoa;Sen helompaa ei heillä ole irto rahaaei jää.

Mutta työeläkeläiselle jää sitä irtorahaa mitä voi jättää kuukausittain säästöön.
        Ei sitä paljon tarvitse taltioida kuukaudessa, mutta muutaman vuoden aikana
        kertyy jo sievoinen potti, mistä on hyvä saada vähän avustusta huonoina aikoina
        tai vaikka pientä sponsorointia kesäloman tai vaikka mökkiviikonlopun ratoksi.
        Kyllä se säästöpotti sitten taas kuukausien aikana nousee entisiin lukemiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siinä noinkin voi käydä, jos palkka on vaikka 2400 €, niin 20 v. työn jälkeen saat eläkettä 30 % eli 800 € /kk , mutta työtön takuueläkeläinen saisi 855 €.

Eläke on kylläkin 60% työtuloista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niimpä,esim vaikka ollut 20vuotta tehtaassa töissä ja siitä tulee eläkekertymä mutta heittää läskiks elikä notkuu työttömänä eläkeikään asti niin eläkkeen suuruus on sama kun et olis päivääkään tehnyt töitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EI KYLLÄKÄÄN OLE!

Oma työeläkkeeni perustuu 27:ään ansaintavuoteen. Noissa vuosissa ovat mukana sekä alku-, että loppupään pienet tulot.
        23v ikäisestä alkaen muutama, lyhyt eläkettä kerryttävä työsuhde mutta suurin osa töitä joista en maksanut veroa. Lisänä vielä Ruotsin vuodet.
        Kertymä koostuu 7:stä vakituisesta työsuhteesta ja 10:stä pätkästä.
        Jokaisen pätkän vaihdon yhteyessä otin laskelman eläkekertymästäni ja kun se oli mielestäni riittävä niin panin pillit pussiin ja ryhdyimme vaimoni kanssa elämään hänen pienellä sairaseläkkeellään ja minun vajaalla työeläkkeelläni ILMAN anottavia ARMOPALOJA!

Miksi levoton työhistoria? Menin sinne missä oli työtä, riittävä korvaus, haastava ja/tai kehittävä tehtävä. Usein ne olivat molempia. Bonuksena se, että tuo levottomuus sai aikaan useita henkilösuhteita joiden ansiosta minun ei useisiin vuosiin tarvinnut hakea työtä vaan sitä tarjottiin minulle.
        Pätkimisen luonteesta johtuen en raaskinut pitää lomaa kolmeen vuoteen. Valmistelin vierottumisen taloudellista pohjaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EI KYLLÄKÄÄN OLE!

Oma työeläkkeeni perustuu 27:ään ansaintavuoteen. Noissa vuosissa ovat mukana sekä alku-, että loppupään pienet tulot.
        23v ikäisestä alkaen muutama, lyhyt eläkettä kerryttävä työsuhde mutta suurin osa töitä joista en maksanut veroa. Lisänä vielä Ruotsin vuodet.
        Jokaisen pätkän vaihdon yhteyessä otin laskelman eläkekertymästäni ja kun se oli mielestäni riittävä niin panin pillit pussiin ja ryhdyimme vaimoni kanssa elämään hänen pienellä sairaseläkkeellään ja minun vajaalla työeläkkeelläni ILMAN anottavia ARMOPALOJA!

Miksi levoton työhistoria? Menin sinne missä oli työtä, riittävä korvaus, haastava ja/tai kehittävä tehtävä. Usein ne olivat molempia. Bonuksena se, että tuo levottomuus sai aikaan useita henkilösuhteita joiden ansiosta minun ei useisiin vuosiin tarvinnut hakea työtä vaan sitä tarjottiin minulle.
        Pätkimisen luonteesta johtuen en raaskinut pitää lomaa kolmeen vuoteen. Valmistelin vierottumisen taloudellista pohjaa.

Minä saan eläkettä 1700 e, siihen vielä asumituki 400, siihen vielä tt tuki, niin usein menee 3 tonnin eläketulot. Sillä minä pärjään, jopa pienemmäkin pärjään. Kaikki viinaa ja tupakkaa käyttäväthän täällä valittaa ettei päjrää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin jos olet sen 40 vuotta työssä niin kertyy se 60%:a.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä saan eläkettä 1700 e, siihen vielä asumituki 400, siihen vielä tt tuki, niin usein menee 3 tonnin eläketulot. Sillä minä pärjään, jopa pienemmäkin pärjään. Kaikki viinaa ja tupakkaa käyttäväthän täällä valittaa ettei päjrää.

En ole selvittänyt noiden tukien saamisen perusteita koska en ole kokenut tarvitsevani niitä mutta esimerkkisi herättää kysymyksiä laskentaperusteista.
        Asumistuki 400€/kk? Peruste? Vastaa yhdessä eläkkeen kanssa brutoksi laskettuna reilusti yli 2000€:a. Siihen lisäksi toimeentulotukea noin 1000€.
        Pitäisiköhän minun talloa lähimpään KELAn toimistoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EI KYLLÄKÄÄN OLE!

Jos vaikka 19vuotiaana mennyt töihin tehtaaseen ja 20vuotta tehny hommia ja työt loppuu kun olet 39v. ja siitä notkuminen 63vuotiaaksi tekemättä mitään niin ei se työeläke järin suuri ole. Paskan marjat jotkut suunnitelmat eläköitymisestä kun 50vuotiaana kirjotettu eläke nupista elikä työkyvyttömyyseläke.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niimpä,esim vaikka ollut 20vuotta tehtaassa töissä ja siitä tulee eläkekertymä mutta heittää läskiks elikä notkuu työttömänä eläkeikään asti niin eläkkeen suuruus on sama kun et olis päivääkään tehnyt töitä.

Niin. Kun saa potkut kuusikymppisenä, eikä kukaan enää palkkaa, eläke jää pieneksi. Ilman omaa syytä sekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpsistä. 1700 euron eläkettä saavalle ei myönnetä toimeentulotukea, eikä asumistukeakaan noin paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä saan eläkettä 1700 e, siihen vielä asumituki 400, siihen vielä tt tuki, niin usein menee 3 tonnin eläketulot. Sillä minä pärjään, jopa pienemmäkin pärjään. Kaikki viinaa ja tupakkaa käyttäväthän täällä valittaa ettei päjrää

TÄYTTÄ VALETTA noilla tuloilla muka saaaaaaaaaaaa ehehehheheheehehhe

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se sitä, minullakin on,. mutta se edellyttää 40 vuoden kertymää mikä
        siis lain mukaan on 1,5 % per vuosi eli 40 v duunia on 60 % eläkettä.

• Anonyymi

Keskusta kehitti takuueläkkeen rikkaiden maajussien vaimoille, jotka eivät tarvitse sossua.

• Anonyymi

Takuueläkkeen saajista pääosa on kyllä erilaisia sairaita ja työkyvyttömiä, joilla työura on kesken tai jäänyt kokonaan väliin. Huomattava osa sen saajista on alle 65-vuotiaita työkyvyttömyyseläkeläisiä.

Lähes kaikki takuueläkkeen saajat ovat oikeutettuja myös asumistukeen, ellei varallisuus tai puolison tulot sitä estä.

• Anonyymi

Sitä ei tarvi ottaa vastaan, se ei tule automaattisesti, sitä pitä hakea.

Joten älä hae, niin ei tarvi pähkäillä mitään.

• Anonyymi

Eläkeläisiä taas huijataan!
      Takuueläkeläisten asumistuki tarkistetaan vain 2 vuoden välein, muiden joka vuosi.

Tässä jää eläkeläiseltä saamatta sen toisen vuoden lisäkorotus kokonaan.
      Vuodessa satoja euroja,10 vuodessa jo melkoinen nippu kahisevaa saamatta.

Muuttakaa se tarkistus vuosittaiseksi myös meiltä eläkeläisiltä!

• Anonyymi

Ota yhteys siihen valittuun kansanedustajaan, joka voi tehdä asiasta aloitteen.

• Anonyymi

En saa takuueläkettä, mutta ei mun asumistukea silti tarkasteta joka vuosi.
        Pienten eläkkeen saajille tuli takuueläke juuri sen takia, ettei tarvitsisi kaikkea sossusta hakea.
        Tosin samat verorahat ne pyörii, tulee vaan eri luukuilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ota yhteys siihen valittuun kansanedustajaan, joka voi tehdä asiasta aloitteen.

heheeeee.... olipa lapsellinen ajatus.

Ei kansanedustajat ole kansalaisen puolella, he ajavat omia etujaan. Kun heidän efsuista on kyse, silloin ne toimii, mutta ei muiden.

Heheeee.. päivän paras vitsi sulta!!! Hhheeeeee... nauran katketakseen... hehheeeee...

Kansanedustaja on väärä nimitys, se on Itsensäedustaja

• Anonyymi

Ukrainalaiset voi tehdä töitä maksamatta mitään veroja ajpneuvoverot bakuutukset ym vuoden voi pitää autoa ukrainan kilvissä

• Anonyymi

Mitä järkeä jonkun notkua työttömänä niin miksei mene kunttouttavaan työtoimintaan ja valita vaivojaan siellä ja lähde hakeen eläkettä.

• Anonyymi

Mitä järkee on notkua töissä jos palkka ei riitä elämiseen?

Ennemmin sitä on kelan rahoilla, kun orjatöissä.

• Anonyymi

Tonni pitäs jäädä käteen puhtaana..........Kun kaikki maksut olis maksettu:: esim takuu eläkkeestä ehkä sillon pärjäisi;;, Mutta kun kaikki maksat itse pienetkin normi laskut mitä jokaisella on EI jää oikeestan mitään,, kelasta olen anonut tulee vastaus TEILLÄ JÄÄ YLIMÄÄRÄÄ 130e kuvitelkaa nyt sillä pitäs elää KK

• Anonyymi

Itse eläkkeellä 54v ni 150eur on kuukaudessa asumiskulut kerrostalossa ja käteen jää mitä jää.Eikä tarvi hakea toimeentulotukea.Vaikka duunarihommia tehny pariskunta ni kyllä he yhdessä voi tienata eläkkeitä 3500eur kk käteen ja asuu kerrostalossa ja maksaa vastiketta vaikka 350eur kk, aikoinaan maksettu asuntolainat poisAikoinaan vaikka asunu omakotitalossa ja myyny pois..

• Anonyymi

Kerro rehellisesti mitä jää käteen jos maksat vaan 150e kk,,,,asumisesta ::

• Anonyymi

Eläkkeellä ollaan ja vuokran jälkeen jää 1025€/kk käteen. Ikää 50v. Saastöön jää 500€/kk. Elämäni parasta aikaa! Sairaseläkkeellä ollaan. Edes töissä en tienannut näin hyvin ja aikaa on itselle. Pikkuisen irroitan säästöistä ja ostan keittiön pöydän tuoleineen. Hyvin menee!

• Anonyymi

Kun maksaa vuokran sijasta vastiketta, niin jää eläkkeestä käteen vain 1500 € .
        Voiko sillä viettää kulutusjuhlia vai pitääkö anoa Kelasta jotakin almuja ??

• Anonyymi

Jos tekemättömästä työstä maksetaan vielä palkkaa niin vieläkö pitäis muita etuuksia saada?kun millään ei ole mitään väliä,voi vittu!

• Anonyymi

Se takuueläke tarkoittaa tiettyjä päiviä, milloin tulee takuuna papua tilille.
      Vaikka niukasti tulee mutta ajallaan aina, liitteittä, kinaamatta kela tytsyjen kanssa.

• Anonyymi

Kyllä tuo työeläke on mukavampi kuin takuueläke.

• Anonyymi

Ei kai siihen sossua tai kelaa tarvitakaan ? Elämisen ihmiset maksavat itse

• Anonyymi

- itse olin nuorena töissä, ja eläke ei silloin kertynyt.
      - myöhemmin tein töitä joista nyt saan työeläkkeen.
      -kun ikää tuli työt loppui, enkä enää kelvannut töihin -ja ei ollut palkan maksajia
      - niin loppupäästä se ovelasti työeläke kertymä tuhoutui.
      - tämä on yleinen malli, vakuutusyhtiöiden etu tuhota eläkkeet massa-työttömyydellä.
      - nyt saan pien eläkkeen.
      - tulee toimeen, mutta kulutus on minimi.
      - Noin huomiona, Se ihmetyttää että ulkomailta Suomeen tuodaan elättejä, jotka heti saa kaikki täydet tuet ja avustukset. Kaiken ilmaiseksi. Näiden kokonaistulot, perheineen voi olla tosi suuria. Vaikka kukaan ei käy töissä, eikä halua sopeutua.
      Tilastojen mukaan käyttävät nämä elätit jo yli 60% Suomen sosiaalirahoista !!
      '
      - sellaista se on kun Suomessa on päästään mätä hallinto, joka elää idealismissa, ymmärtämättä todellisuutta... se epätasarvo näin kukoistaa.
      Ja Suomesta on tehty vähitellen yli-velka-valtio !
      - Tavallista kansaa rasittaa tasa-verot, maksut. Jotka ovat se suurin verokertymä valtiolle ! - Se on rikkaiden etu ja köyhän "surma"...
      Epä tasarvo tulonjaossa on se suuri idea. Tee töitä ja ole se huijattu, Sitä osaa ihmisille tarjotaan.

• Anonyymi

Takuueläkkeellä pärjää ihan kivasti vaikka omistaisi 80-luvun ooppelin, vedä sinä kortonki päähäs. :D
      Ei tarvi kaikenmaailman kivoja juttuja olla, saa ruokaa, on pelit ja vehkeet ja se riittää.

• Anonyymi

Sehän siinä on, takuueläke on takuueläke, mutta sehän ei ole paljoa.
      Eräs läheiseni just elää takuueläkkeellä ja hänellä jää noin tonnin verran käteen, jos ihan sitäkään.
      Siitä maksat asumisen ym pakolliset, niin elämiseen ei jää juuri mitään.
      Toki saa jotain asumistukea, nimellistä lähinnä, ja kai jotain sosiaaliavustakin, mutta eipä ne hirveitä auta hänen tilannettaan.

• Anonyymi

Eläkkeensaajan asumistuki päälle, itse saan 1400e/kk yhteensä ja siitä maksetaan kaikki, omistan myös auton enkä valita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkkeensaajan asumistuki päälle, itse saan 1400e/kk yhteensä ja siitä maksetaan kaikki, omistan myös auton enkä valita.

Lisäänpä vielä, kaikenmaailman nettitrolleja ja harhasia ihmisiä löytyy muutenkin, tosielämä on ihan erilaista kuin näiden palstojen ulinat.

• Anonyymi

Kela antaa toisella kädellä, toisella kädellä ottaa sitä enemmän.

Kaikki tarkkaan ohjattua köyhien kyykytystä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      5054
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      2841
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1290
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      100
      1268
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1210
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1084
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      883
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      835
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      763
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      35
      732
    Aihe