Diesel-autoja ei enää oteta vaihdossa. Arvo nolla.

Anonyymi-ap

"– Emme tällä hetkellä pysty ottamaan diesel-autoja vaihdossa lainkaan, hämeenlinnalaisen RR-Kaaran myyntijohtaja ja yrittäjä Eemeli Niemelä vahvistaa.
– Kysyntä on käytännössä nolla. Seuraamme jatkuvasti tilastoja esimerkiksi dieselautojen huutokaupoista. Niissä ei tule ensimmäistäkään huutoa. "

https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla/

84

2500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Karua tarinaa.

      • Anonyymi

        Dieseleistä on ylitarjontaa koska uunot on rahdannu käytettyjä dieselromuja Suomeen vuosikaudet


      • Anonyymi

        Dieseltonttujen epätoivoa voi ihailla tosta linkitetystä jutusta:

        "Yhä useampi dieselauton omistaja haluaisi vaihtaa ajokkinsa täyssähköön tai hybridiin. Niemelän mukaan asiakkaat ovat ottaneet ymmärtäväisesti vastaan kielteisen vastauksen vaihtoautokaupasta.

        – Moni ostaja on jo käynyt kysymässä asiaa isommasta ketjusta ja saanut saman vastauksen. Voi olla, että osa isommista liikkeistä ottaa edelleen dieselautoja vastaan, mutta hyvityshinta on asiakkaan kannalta huono. Me olemme ottaneet sen linjan, ettemme anna tarjousta, jotta emme pahoita kenenkään mieltä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseltonttujen epätoivoa voi ihailla tosta linkitetystä jutusta:

        "Yhä useampi dieselauton omistaja haluaisi vaihtaa ajokkinsa täyssähköön tai hybridiin. Niemelän mukaan asiakkaat ovat ottaneet ymmärtäväisesti vastaan kielteisen vastauksen vaihtoautokaupasta.

        – Moni ostaja on jo käynyt kysymässä asiaa isommasta ketjusta ja saanut saman vastauksen. Voi olla, että osa isommista liikkeistä ottaa edelleen dieselautoja vastaan, mutta hyvityshinta on asiakkaan kannalta huono. Me olemme ottaneet sen linjan, ettemme anna tarjousta, jotta emme pahoita kenenkään mieltä."

        Dieselpellet paniikissa yrittää vaihtaa dieselpaskojaan pois, kun se ei onnistu niin tulevat tänne trollaamaan.


      • Anonyymi

        Olis pitänyt myydä se dieselpaska jo 2 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselpellet paniikissa yrittää vaihtaa dieselpaskojaan pois, kun se ei onnistu niin tulevat tänne trollaamaan.

        Miksi ihmeessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä?

        Siinä kai yritetään valaa ihmisille uskoa tiisseliin. Jotta joku hölmö sen ostaisi heiltä pois. Ja tietenkin katkeruus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseleistä on ylitarjontaa koska uunot on rahdannu käytettyjä dieselromuja Suomeen vuosikaudet

        Pistää diisselinsä nettiautoon, menee heti. Jokainen tietää, että kun ostaa yksityiseltä, saa halvalla eikä kehuta maasta taivaisiin eli tietää mitä saapi vikoineen päivineen, kuten autoliikkeet tekee ja sitten istutaan käräjillä, kun koijarit on jauhannut paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseltonttujen epätoivoa voi ihailla tosta linkitetystä jutusta:

        "Yhä useampi dieselauton omistaja haluaisi vaihtaa ajokkinsa täyssähköön tai hybridiin. Niemelän mukaan asiakkaat ovat ottaneet ymmärtäväisesti vastaan kielteisen vastauksen vaihtoautokaupasta.

        – Moni ostaja on jo käynyt kysymässä asiaa isommasta ketjusta ja saanut saman vastauksen. Voi olla, että osa isommista liikkeistä ottaa edelleen dieselautoja vastaan, mutta hyvityshinta on asiakkaan kannalta huono. Me olemme ottaneet sen linjan, ettemme anna tarjousta, jotta emme pahoita kenenkään mieltä."

        En minä diisseliäni myynny, että olisin sähkärin ostanut. Hankin bensavehkeen.
        Ps. Oli muuten alkuperänen akkukin ja kilsoja ihan perkeleesti takana. Vartti ja myyty, hirveästi tuli kyselyjä ennenkun ehdin poistaa netistä. Aika hyvä rahakin tuli. Enkä bensistäkään liikkeestä ostanut vaan ihan yksityiseltä


    • Anonyymi

      Ehditkö myymään omasi ennen kuin hinnat romahti?

      • Anonyymi

        Moni itsepäinen tyhmyri ei ehtinyt. Nyt niitä kiukuttaa,


    • Anonyymi

      Oikeastaan hieno uutinen sillä dieselillä on halpaa ajaa! Yksityiset voi ostella ihan hyvin toisilta dieseleitä ja jättää tuon autoliikkeen rahastusvälistä vedon pois. Hyvä uutinen!

      • Anonyymi

        Hyvä kauppa jos ajaa sen dieselin paaliin saakka. Oikeastaan on sitten pakkokin ajaa paaliin saakka.


      • Anonyymi

        Dieselillä ei ole halpa ajaa. Ja ajaminen vaan kallistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kauppa jos ajaa sen dieselin paaliin saakka. Oikeastaan on sitten pakkokin ajaa paaliin saakka.

        Dieselit kiinnostaa lähinnä romukauppiaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselillä ei ole halpa ajaa. Ja ajaminen vaan kallistuu.

        No kerro millä on halvempaa ajella. Muista huomioida kaikki kulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro millä on halvempaa ajella. Muista huomioida kaikki kulut.

        Millä tahansa on halvempaa ajella kuin dieselillä. Ja diesel sen kun kallistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tahansa on halvempaa ajella kuin dieselillä. Ja diesel sen kun kallistuu.

        No sehän oli hienosti perusteltu.

        Eli ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän oli hienosti perusteltu.

        Eli ei pidä paikkaansa.

        Siis sehän pitää ihan tarkalleen kutinsa vaikka miten koitat valehdella. Diesel on kohta jo reilusti bensaa kalliimpaa, bensaan verratessa käyttövoimavero, dieselauto menettää arvoaan todella nopeasti, dieseleissä on paljon kalliita moottorivikoja jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sehän pitää ihan tarkalleen kutinsa vaikka miten koitat valehdella. Diesel on kohta jo reilusti bensaa kalliimpaa, bensaan verratessa käyttövoimavero, dieselauto menettää arvoaan todella nopeasti, dieseleissä on paljon kalliita moottorivikoja jne.

        "Diesel on kohta jo reilusti bensaa kalliimpaa"

        Niin on, jopa 10% kalliimpaa.

        "bensaan verratessa käyttövoimavero"

        Juuri laskin tänään Citroen C4 dieselille että jo 7000 km vuotuisella ajolla dieselillä ajaminen muuttuu bensaa halvemmaksi.

        "dieselauto menettää arvoaan todella nopeasti"

        Jaa, jos katsotaan esim. vuosimallia 2012 - 2013 niin ei ne dieselit kovin paljon bensamoottorisia halvempia ole. Teoriasi mukaan autojen tulisi olla ilmaisia tuossa vaiheessa. Ja jos diesel teoriasi mukaan menettää arvoaan "todella nopeasti", niin sehän tarkoittaa vain sitä, että käytettyjä saa edullisesti, eikö tuo ole ostajalle hyvä asia.

        "dieseleissä on paljon kalliita moottorivikoja jne."

        Niin, nykyiset pienet ahdetut bensamoottorithan on tunnettuja kestävyydestään.


      • Anonyymi

        Dieselillä ei ole halpa ajaa, ja kallimmaksi vaan käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sehän pitää ihan tarkalleen kutinsa vaikka miten koitat valehdella. Diesel on kohta jo reilusti bensaa kalliimpaa, bensaan verratessa käyttövoimavero, dieselauto menettää arvoaan todella nopeasti, dieseleissä on paljon kalliita moottorivikoja jne.

        Eiköhän ne viatkin halpene jos autot on halpoja,,,että sellainen juttu vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ne viatkin halpene jos autot on halpoja,,,että sellainen juttu vaan!

        Ostat kolmella tonnilla dieselin ja siihen tulee neljän tonnin EGR remppa. Ilman remppaa et saa leimaa.
        Sinne meni kolme tonnia aivan hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostat kolmella tonnilla dieselin ja siihen tulee neljän tonnin EGR remppa. Ilman remppaa et saa leimaa.
        Sinne meni kolme tonnia aivan hukkaan.

        Bensa autoihin moottori 9000€ ja sähkikseen akusto 20000€. Eli kaikki suhteellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa autoihin moottori 9000€ ja sähkikseen akusto 20000€. Eli kaikki suhteellista.

        Sähköautoon akusto 8.000 €, polttomoottorin kustannukset hajoamiset, öljyt, tulpat, jäähdytysnesteet, hihnat, vesipumput, suodattimet jne. mukaanlukien 35.000 € elinkaaren aikana.

        Kyllä on tyhmän valinta tuo polttomoottori, ei siitä mihinkään pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa autoihin moottori 9000€ ja sähkikseen akusto 20000€. Eli kaikki suhteellista.

        Ja sittenkun vaihdat sen akuston 3 vuoden välein nii johan tulee halpaa kilometriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tahansa on halvempaa ajella kuin dieselillä. Ja diesel sen kun kallistuu.

        Jaa, just kattelin yhellä huolyiksella: diesel 1,99/bensa 2,07


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostat kolmella tonnilla dieselin ja siihen tulee neljän tonnin EGR remppa. Ilman remppaa et saa leimaa.
        Sinne meni kolme tonnia aivan hukkaan.

        miten egr- remppaan saa menemään 4keur? pensavehje ooppelkopio egr alle satasen, ja v70 nokivasara alle 300. ihmiset nykyään kädettömiä-työkaluttomia?


    • Anonyymi

      Polttoääliöt kärsikööt typeryydestään.

      • Anonyymi

        Niitä ottaa selvästi pannuun, spämmääminen sen osoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä ottaa selvästi pannuun, spämmääminen sen osoittaa.

        Sähköautopalstan spämmäys kertoo poltto- ja vetyrottien epätoivosta.


    • Anonyymi

      Hihiii, mitäs läksit niii-i.

    • Anonyymi

      Nokitussarit kelpaa vain romuttamolle.

      • Anonyymi

        Kohta ei sinnekään. Laivattava Afrikkaan.


      • Anonyymi

        Kaikki autot joutaa romuttamolle. Kuka vaan pärjää pyörällä tai kävellen.


    • Anonyymi

      Dieselin hinta nousee kohta taas.

      • Anonyymi

        Ihan laittaa naurattaan.


    • Anonyymi

      Dieselissä on käyttövoimavero ja käyttömaksu vuodessa 800 euroa ja moottorin korjaaminen paljon kalliimpaa ja kallis polttoaine.

    • Anonyymi

      Kaikesta huolimatta nämä nykydieselit ovat mielestäni parhaita. Seuraava autonikin on diesel.

      • Anonyymi

        Hirveästi väitetään diesel-autojen hintojen romahtaneen, ei ihan siltä näytä...
        Oman nelivetoisen dieselin ostin 2 vuotta sitten hintaan 22k€, nyt pyynnit moisista n.20k€.

        Missä se romahdus viipyy??


    • Anonyymi

      Diesel on erittäin hyvä polttoaine. Arvo vakaa. Ei ole vaihtoehtoa.

      • Anonyymi

        "Ei ole vaihtoehtoa."

        Ei ole vaihtoarvoa.


    • Anonyymi

      Mun hoitajalla on diesel C4 Citroën ja hän kertoi totuuden dieselin paremmuudesta:

      Diesel on ympäristö ystävällinen polttoaine ja pakoputkesta tulee vain lämmintä puhdistettua ilmaa. Puhtaampaa kuin ulkoilma.

      Hiukkasloukku poistaa pakokaasusta haitalliset yhdisteet kuten radonin, noen ja arsenikin.

      Diesel auto on talvilämmin ja lähtee hyvin käyntiin vielä -40 asteen pakkasilla.

      Käyttövero tais olla vain 40 € vuodessa ja polttoaineen hinta oli kait vain 80 centtiä litra.

      Eli halpaa ajoa diesel autolla.

      Kohta hoitaja tuo aamulääkkeet niin kysyn lisää tästä mielenkiintoisesta kokkaus tavasta, millä broileri kypsyy uunissa alle puolessa tunnissa.

      Ei kun kiisselistä tais olla juttua🤔

      Terveiset Kuopiosta!

      • Anonyymi

        Noinko huonosti sulla siellä laitoksessa Kuopiossa menee??!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko huonosti sulla siellä laitoksessa Kuopiossa menee??!!

        Hyvin menee, myös hoitsujen kanssa. Kertoivat wifi salasanan, niin pääsen nettiin kirjoitteleen kaikkea kivaa.

        Jos muita niukkarin potilaita paikalla, niin tässä verkon tiedot:

        Verkon nimi niukkari ja salasana skitso123.


    • Anonyymi

      Diesel on ykkönen ostettaessa koska halvat km ja saa uskomattoman hyviä. Uutena 45 000e diesel uudehko kiiltävä passat ja 6000-7000e

      Voittaa kannattavuudessa sähköauton ja pitkän matkan työmatkoissa valtatiellä vuoden ympäri ja kyllällä.

      30 000e sähköauto paljon kalliimpi pitää ja ajaa koska kulut. Ei hyvä ajaa kuin isompi tilava farmari passat

      • Anonyymi

        Sitten kun lasket aivan kaikki kulut, ei diesel ole lähellekään yhtä halpa kuin täyssähköauto paljon ajavalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun lasket aivan kaikki kulut, ei diesel ole lähellekään yhtä halpa kuin täyssähköauto paljon ajavalle.

        Kyllä niitä kilometrejä pitää tulla aika paljon jos vertailukohta kokonaiskuluissa on uusi sähköauto vs. vanhempi hyväkuntoinen diesel-auto.

        Tavallaan tuo vertailukohta on epäreilu, mutta toisaalta se on realismia useimmille jos pohtii sitä kannattaako vanha hyväkuntoinen auto vaihtaa sähköautoon kustannussäästöjen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä kilometrejä pitää tulla aika paljon jos vertailukohta kokonaiskuluissa on uusi sähköauto vs. vanhempi hyväkuntoinen diesel-auto.

        Tavallaan tuo vertailukohta on epäreilu, mutta toisaalta se on realismia useimmille jos pohtii sitä kannattaako vanha hyväkuntoinen auto vaihtaa sähköautoon kustannussäästöjen vuoksi.

        Vain vertailemalla käytettyä polttista uuteen sähköautoon polttiksella on jotain jakoa kustannusvertailussa.
        Nyt käytettynä on saatavilla vain öky-tesloja ja pikkuakkuisia Leafeja ja eGolfeja.
        2-4 vuoden sisällä käyettyjen sähköautojen tarjonta moninkertaistuu ja saataville tulee paljon laajempi ja järkevämpi valikoima.
        Sit se on viimeistään tervemenoa polttiksille.


    • Anonyymi

      No, mutta tuohan on hyvä uutinen, vain tieto puutuu siitä mistä noita dieselitä voi käydä noutamassa 0 eurolla ;-)

      • Anonyymi

        Ei tarvii mennä sen pidemmälle kuin Nettiauto.com. Valitse sieltä ykstyinen joka myy dieseliä ja tee käteistarjous. Lähtee sikahalvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvii mennä sen pidemmälle kuin Nettiauto.com. Valitse sieltä ykstyinen joka myy dieseliä ja tee käteistarjous. Lähtee sikahalvalla.

        Mikä auto kyseessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvii mennä sen pidemmälle kuin Nettiauto.com. Valitse sieltä ykstyinen joka myy dieseliä ja tee käteistarjous. Lähtee sikahalvalla.

        Niin lähtee, 30k€ pyynnöistä olen tinkinyt puolet pois,helposti, liikkeistä saa vielä enemmän alea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä auto kyseessä?

        "Mikä auto kyseessä?"

        Mikä tahansa diesel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä auto kyseessä?"

        Mikä tahansa diesel.

        Taisit ihan vähän narrata, 10 eri dieselistä tein tarjouksia, tarjosin 20% alle pyynnin.
        Ei tullu kauppoja🤐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit ihan vähän narrata, 10 eri dieselistä tein tarjouksia, tarjosin 20% alle pyynnin.
        Ei tullu kauppoja🤐

        Miksi valehtelet?


    • Anonyymi

      kohta ruotsi ostaa dieselautot suomesta

      polttoaineen hinta tippui

    • Anonyymi

      Ei haittaa sillä oletan että ikääntyneellä dieselillä ajan vielä 400 000 km . Joten oletan sen olevan jo silloin romutettavaa tavaraa .

    • Anonyymi

      Kappas! Yli vuoden vanha uutinen.

      • Anonyymi

        Dieselien markkinat ei ainakaan parane ajan kuluessa. Saattohoito on ollut menossa jo pitkään.


    • Anonyymi

      Ellei dieselveroa olisi, niin ostaisin dieselin. Se on ainut syy, miksi dieseliä ei kannata nyt ostaa.

    • Anonyymi

      Uusien autojen kauppa on romahtanut, mutta käytettyjä dieseleitä menisi kaupaksi enemmän kuin myytävää löytyy (uutinen 4.7.-23).

      Nykyaikaiset pikkudieselit ovat taloudellisia, vähäpäästöisiä sekä edullisia ostaa ja ylläpitää. Suorituskyky riittää aivan hyvin normaaliin liikenteeseen. Toistaiseksi hinta-laatusuhde siis ylittää uudet kymppitonneja enemmän maksavat sähköautot, joissa on korkeat pääomakulut eikä huoltaminenkaan ole niin halvaksi osoittautunut kuin uskoteltiin. Lisäksi uuden tekniikan ollessa vielä murrosvaiheessa varsinkin akkujen osalta tulee arvonalennus sähköautoilla varsin todennäköisesti olemaan nopeaa.
      Näinollen liikenteen sähköistyminen ei tule olemaan toivotun(?) nopeaa.

    • Anonyymi

      Dieselillä kannatta ajella, pieni kulutus ja huollot tekee itse(kuka edes käyttää korjaamoa jotka ovat uusi Pizzeria ilmiö, tietää jokainen mitä meinaan?? Ihmiset kyllä nikkaroi kaikenmoista itse kotona ja mökeillä mutta autoja ei sitten itse vaivauduta korjaamaan tai huoltamaan kun kyse ei ole mistään rakettitieteestä????
      Varaosat saa edullisesti ihan hyviä osia ei kiinansontaa, purkaamoista vähän kuluneita varaosia kuten alustan tukivarret, jouset ja iskarit, jne...
      sähköautoakin voi itse huoltaa, kuten puslat ja niveletet voi itse vaihdella samoin jouset ja iskarit, kaverin Teslaan tein nämä hommelit ja kuluvat pirun nopsaan painavan pirssin alla, hybiridit on kaikeista pahimpia, tuhoavat bensamoottorin kun lyödään laakista käyntiin ja lyhyttä matkaa ajellaan, karstoittuu öljyt ja tukkii paikat ja rikkoo bensakoneen, öljyjä saa tiuhaan vaihdella jos mielii että se polttomoottori pysyy iskussa, hyhhy mitä vekottimia...

      • Anonyymi

        Ei rakettitiedettä, mutta silti ihan jokaiselta ei ne rempat onnistu siinä vaiheessa kun dieseliin lähdetään tekemään suutinremppaa, egr-remppaa, hiukkassuodatinremppaa, ad-blue -järjestelmän remppaa, turboremppaa jne. jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei rakettitiedettä, mutta silti ihan jokaiselta ei ne rempat onnistu siinä vaiheessa kun dieseliin lähdetään tekemään suutinremppaa, egr-remppaa, hiukkassuodatinremppaa, ad-blue -järjestelmän remppaa, turboremppaa jne. jne.

        95% tavantallaajista pitää autoa ajamista varten. Ei rassaamisen ilosta.

        Itse jouduin köyhänä opiskelijana ajamaan vanhalla paskalla ja pitämään sen itse kunnossa kun ei ollut rahaa muuhun. Osaamista siihen kyllä löytyy mutta en todellakaan enää likaa käsiäni auton takia.
        Se on hankittu ajettavaksi, ei rassattavaksi. Mulla on parempaakin tekemistä vapaa-aikana kuin korjata autoa. Ajan autoilla joita ei tarvitse korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        95% tavantallaajista pitää autoa ajamista varten. Ei rassaamisen ilosta.

        Itse jouduin köyhänä opiskelijana ajamaan vanhalla paskalla ja pitämään sen itse kunnossa kun ei ollut rahaa muuhun. Osaamista siihen kyllä löytyy mutta en todellakaan enää likaa käsiäni auton takia.
        Se on hankittu ajettavaksi, ei rassattavaksi. Mulla on parempaakin tekemistä vapaa-aikana kuin korjata autoa. Ajan autoilla joita ei tarvitse korjata.

        Niin minäkin ja merkki on Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin ja merkki on Toyota.

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

        "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

        – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760

        Toyotan ruosteongelmat ovat aivan omassa luokassaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=H9YLEEoC1zU


    • Anonyymi

      Hyvin menee kaupaksi, arvo pysyi 2017 porrasperä C220 cdi 4maticissa hyvin. Vaihdoin uudempaan eli uusikorinen porrasperä 2022 vuosimallin C220 cdi 4matic. Diesel on paras minulle kun ajan jatkuvasti Hki-Turku-Hki ja vapaapäivät mökillä Lohjalla.

    • Anonyymi

      Diesel taas bensaa kalliimpaa ja tämä nousu vasta alkua. Hyvä niin päästään näistä saastepesistä eroon.

    • Anonyymi

      Ite laitoin vanhan diesel mersun viikonloppuna myyntiin nettiautoon ja se meni samantien. Kysyntää tuntuu siis riittävän.

      • Anonyymi

        Joo,kaupaksi menee köyhimmille jos puoli-ilmaiseksi myy , niillä kun ei koskaan ole ollut varaa mersuun , sitten kun verot tulee maksuun laitetaan etiäpäin autokin tai viedään liikkeeseen ja vaihdetaan pieneen bensakippoon.


    • Anonyymi

      Missähän niitä ilmaisia dieseleitä on myynnissä?

    • Olen eri mieltä kuin aloittaja ja samaa mieltä kuin joku jo tässä aiemmin,
      että uudehkot, kolhimattomat - siis alle 10v / 150.000 km - ajetut merk-
      kihuolletut C ja E-dieselmersut menevät kyllä kaupaksi, mikäli myydä
      haluaa!
      Kannattaa kuitenkin vielä odottaa, sillä markkinat muuttuvat.
      HS - tänään, 11.11.23 kertoo edullisesta MG:stä, jossa on VW:n ID3:n
      tilat, pitkä ajomatka, mutta kympin halvempi.
      Artikkelissa arveltiin MG:n olevan ruostumisaltis ilman erillistä jo uute-
      na tehtävää suojausta.

    • Anonyymi

      Diesel onkuitenkin paras voimanlähden siis oikeasti.

    • Anonyymi

      Mikseivät ne edullisiksi väitetyt sähköautot käy kaupaksi ? Tilauskirjat ammottavat tyhjinä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä voi katsoa Trafin käyttövoima-tilastoa

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot


        Bensa-autojen myynti on sakannut kolmessa vuodessa myyntimäärissä puoleen.

        Diesel on pudonnut sarjaan "onko noitakin vielä oikeasti olemassa"

        Ladattavat ovat ohittaneet molemmat fossiilipolttimet ja kolminkertaistaneeet myyntinsä kolmessa vuodessa.

        Sähkö rulettaa isosti.

        Jyrki Kataisen hallitus markkinoi dieselit Suomeen. Nyt dieselisteillä on kusi sukassa. Mutta nyt näkyy merkkejä, että myös täyssähköautojen kaupassa hurmos on ohi. Enää käytetystä sähköautosta ei makseta enempää kuin uudesta. Vielä vuosi sitten sähkistyypit tekivät isot voitot autoillaan. Heillä saattoi olla useita autoja tilauksessa. Kun saivat auton pitivät pari kuukautta ja myivät pois isolla voitolla ja siirtyivät seuraavaan. Nyt tämä peli ei enää käy ja pihoilla seisoo aika paljon uudehkoja sähköautoja, jotka eivät menekään kaupaksi ylihinnoilla. Vuodessa sähkiksen hinnat putoaa jo n. 20000 euroa eli aika paljon. Vuoden takaisia käyttämättömiäkin joudutaan myymään alehinnoilla. Ei ihmiset osta autoja joita pitää talvella ladata motariajossa 120 km välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jyrki Kataisen hallitus markkinoi dieselit Suomeen. Nyt dieselisteillä on kusi sukassa. Mutta nyt näkyy merkkejä, että myös täyssähköautojen kaupassa hurmos on ohi. Enää käytetystä sähköautosta ei makseta enempää kuin uudesta. Vielä vuosi sitten sähkistyypit tekivät isot voitot autoillaan. Heillä saattoi olla useita autoja tilauksessa. Kun saivat auton pitivät pari kuukautta ja myivät pois isolla voitolla ja siirtyivät seuraavaan. Nyt tämä peli ei enää käy ja pihoilla seisoo aika paljon uudehkoja sähköautoja, jotka eivät menekään kaupaksi ylihinnoilla. Vuodessa sähkiksen hinnat putoaa jo n. 20000 euroa eli aika paljon. Vuoden takaisia käyttämättömiäkin joudutaan myymään alehinnoilla. Ei ihmiset osta autoja joita pitää talvella ladata motariajossa 120 km välein.

        "Vielä vuosi sitten sähkistyypit tekivät isot voitot autoillaan. Heillä saattoi olla useita autoja tilauksessa. Kun saivat auton pitivät pari kuukautta ja myivät pois isolla voitolla ja siirtyivät seuraavaan. Nyt tämä peli ei enää käy"

        Tuollainen markkinahäiriö on aina tietysti vain väliaikainen kupla. Kaikki markkinahäiriöt ovat.

        Pysyvä trendi on se että dieselien kysyntä ja jälleenmyyntiarvo on mennyt lopullisesti. Sähköautot noudattavatnyt ja ä jatkossakin "normaalikäyrää".


    • Anonyymi

      Nettiautossa on 80000 polttomoottorillista myynnissä ja vain 6000 täyssähköautoa.
      Ja kun katsoo verottajan maahantuontitilastoja niin erittäin hyvin nuo sähköautot tekevät kauppansa.

    • Anonyymi

      Dieseleillä ajetaan vielä pitkään.....

      • Anonyymi

        Tottakai dieseleillä ajetaan vielä pitkään. Nii kuin bensa-autoillakin ajetaan vielä pitkään.

        Se vaan että niiden uusmyynti on ollut rajussa syöksyssä jo pitkään ja niiden jälleenmyyntiarvo putoaa verkonpainon tasolle.

        Kaksi aivan eri asiaa että kuinka pitkään niillä ajetaan ja kuinka niitä enää halutaan ostaa.

        Kyllä jossakin muuttotappiokunnan talossakin voi asua vielä vuosikymmeniä mutta täytyy ymmärtää että niiden arvo on romahtanut.


    • Anonyymi

      Dieseleitä ei halua enää ostaa kukaan. Siksi arvo on o euroa.

      • Anonyymi

        Ei edes se joka kyselee täällä, että mikä on kestävin dieselmoottori. Menisi musoista kyselemään.


    • Anonyymi

      Käytännössä pakuja ja taksikäyttöön meneviä h-autoja myydään enää dieseleinä. Tai autoilija joka ei ajattele jälleenmyyntiarvoa, ostaa auton pitkäaikaiseen käyttöön ja ajaa sillä oman elämänsä tappiin saakka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2484
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      290
      2166
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2072
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      113
      1287
    Aihe