Paljastetaampa eräs synti

Anonyymi-ap

Eriseuraisuus on syntiä ja luettelo eriseuraisista
- helluntaiaisuus
- adventismi
- johovalaisuus

>>> ovat keskenään eriseuraisia (vaikka sama uskovien kaste)
>>> ovat myös eriseuraisia etenkin evankeelisten kanssa

42

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eriseuraisuudessa vaikuttaa eri henki verrattuna kristinuskon Henkeen

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      Kasteessa saatu Pyhä Henki pitää yhteyttä Kristukseen kastetun eli Kristityn ja Jumalan ja Jeesuksen kanssa myös sanattomien huokausten ja viestien avulla (mutta ei koskaan sekavia molotuksia käyttäen )

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😋 ­­­N­y­­­m­­f­­­o­­m­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17760762l

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


      • ”- Perustus on jo laskettu ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta kukaan ei voi laskea.”
        (1 Kor 3:11)

        Ø Kristillisen seurakunnan sisällä saattaa ilmetä lahkolaisuuden syntiä silloin kun seurakuntalaiset jakaantuvat eri mielipiteiden taakse. (1 Kor 1:11-13) Paavali sanoi tällaisen olevan osoitus lihallisesta mielestä ja kypsymättömyydestä. (3:1-3)
        Ø Lahkolaisuuden synnissä on siis kysymys seurakunnan sisäisistä mieliä jakavista erimielisyyksistä ja riidoista. -Ei että olisi jotakin muuta seurakuntaa kuin suurempi joukko edustaa.

        Seurakunnissa voi tapahtua jakaantumista. Seurakunta on saattanut jakaantua eri mielipiteiden taakse tai on jakaantunut kahtia.

        Kyse eriseuraisuudesta aloituksessa jolla tarkoittaa samaa asiaa kuin lahkolaisuus.


    • Anonyymi

      Helluntailaisuudessa, adventismissa ja jehovalaisuudessa myös kielletään samassa yhteisessä hengessä perisynti.

      • Anonyymi

        Jenkkilahkot toistelee paratiisikäärmeen oppeja, mikä kieltää koko perisynnin olemassaolon.

        Niiden lapsetkin kuulemma syntyy synnittöminä suoraan uudestisyntyneitä sinne Jumalan valtakuntaan.

        Jokainen joka on lukenut Raamattua edes muutaman sivun alusta, käsittää, että helluntailaisten, jehovantodistajien ja mormonien todistajien opit eivät ole tosia,
        eikä pidä yhtä Kristittyjen Raamatun kanssa. Ei niihin uskonlahkoihin pidä mennä mukaan itseänsä valheisiin sitomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkot toistelee paratiisikäärmeen oppeja, mikä kieltää koko perisynnin olemassaolon.

        Niiden lapsetkin kuulemma syntyy synnittöminä suoraan uudestisyntyneitä sinne Jumalan valtakuntaan.

        Jokainen joka on lukenut Raamattua edes muutaman sivun alusta, käsittää, että helluntailaisten, jehovantodistajien ja mormonien todistajien opit eivät ole tosia,
        eikä pidä yhtä Kristittyjen Raamatun kanssa. Ei niihin uskonlahkoihin pidä mennä mukaan itseänsä valheisiin sitomaan.

        Valheen hengellä on tilaus lopunaikana.
        Jenkeistä tulevat väkevimmät eksytykset.
        Valhe = oikea + väärää (niinkuin käärmeellä).


      • Anonyymi

        Ortodoksit myö kieltävät perisynnin siinä tarkoituksessa, miten sinä helvettijumalasi kidutusopissa haluat siitä puhua. Eli älä yleistä sitä, mitä hapatetta itse keittelet.

        Olet vilunki. vilunkien vilunki.... vilunkiseurakunnan opetuslapsi- opissa.

        Ei edes Lestadiolaisuudessa nähdä vauvakidutusperisynnin merkityksessä puhuta. He katsovat runsaan lapsiluvun keskellä, kaikki ovat toivottuja, ovat Jumalan lahjoja, Jumalan suunnitelman mukaan syntynteitä, elämänhenki Jumalalta sieraimissa ja näin heistä on tullut elävä sielu.
        Eli jo se, kertoo sinun pakanallisesta valheestasi.
        Vaivaat vauvoja hapatteen mukaan kastamattomana helvetintulessa. Ota trolli lääkkeesi, äläkä tule valheellasi jankkaamaan palstalle.

        Ihmisen kadotta synti - ja synti on raamatun mukaan Jumalan lain tietoinen rikkominen - kirjoituksia lukien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ortodoksit myö kieltävät perisynnin siinä tarkoituksessa, miten sinä helvettijumalasi kidutusopissa haluat siitä puhua. Eli älä yleistä sitä, mitä hapatetta itse keittelet.

        Olet vilunki. vilunkien vilunki.... vilunkiseurakunnan opetuslapsi- opissa.

        Ei edes Lestadiolaisuudessa nähdä vauvakidutusperisynnin merkityksessä puhuta. He katsovat runsaan lapsiluvun keskellä, kaikki ovat toivottuja, ovat Jumalan lahjoja, Jumalan suunnitelman mukaan syntynteitä, elämänhenki Jumalalta sieraimissa ja näin heistä on tullut elävä sielu.
        Eli jo se, kertoo sinun pakanallisesta valheestasi.
        Vaivaat vauvoja hapatteen mukaan kastamattomana helvetintulessa. Ota trolli lääkkeesi, äläkä tule valheellasi jankkaamaan palstalle.

        Ihmisen kadotta synti - ja synti on raamatun mukaan Jumalan lain tietoinen rikkominen - kirjoituksia lukien.

        Onko vastasyntynyt lapsi syntinen
        Kohteesta Ortodoksi.net

        Ei ole. Ei missään nimessä. Ikävä kyllä näin joskus väitetään ja myös jotkut kristityt niin tosiaan opettavat. Tätä on jopa kutsuttu harhaopiksi. Ortodoksisen kirkon opetus aiheesta on siis toisenlainen.

        Ortodoksinen kirkko puhuu tässä kohdin enemmänkin langenneisuudesta, kuin syntisyydestä. Sanoilla on merkittävä ero. Synti ja syyllisyys siihen vaatii ihmisen valintaa ja tahtoa. Vastasyntynyt ei ole syntiä tehnyt, eikä tee pitkiin aikoihin. Itse asiassa ortodoksisessa kirkossa katumuksen sakramenttiin osallistutaan aikaisintaan noin esikouluikäisenä. Joskus aikaisemmin. Mitä sitten on mainittu langenneisuus? Mitä se tarkoittaa, että kaikki on langennutta ja niin myös vastasyntynyt?

        Paljon puhutaan perisynnistä. Käsite on jokseenkin vieras ortodoksiselle kirkolle, ainakin jos se tarkoittaa perittyä syyllisyyttä. Kyse on siis ensimmäisen ihmisen synnistä ihmisyyden alkuhämärissä. Kertomus on varmaan tuttu - Aadam ja Eeva, käärme ja kaikki muu. En muuten tiedä miksi puhutaan kiellettystä hedelmästä omenana?

        Aadamin synti oli hänen syntinsä. Ihminen ei peri hänen syntiään tai syyllisyyttään. Aadamin synnin myötä ihmisyys ja koko maailma kuitenkin lankesi. Langenneisuus on siis "perinnöllistä" ja on kaikkialla ja kaikessa. Tästäkin huolimatta ihminen ja koko maailma on Jumalan rakastamaa. Näin ortodoksinen kirkko ymmärtää maailman ympärillämme.

        Kukaan ei varmaankaan väitä maailmaa täydelliseksi ja siitä varmistuakseen riittää yksien uutisten katsominen televisiosta. Kukaan ei myöskään varmaankaan väitä, että vastasyntynyt lapsi on kuolematon, kykenemätön sairastumaan tai koskaan tekemään mitään väärin. Ihmisenä hän on Aadamin "perillinen" ja näin ollen langennut. Hän ei kuitenkaan henkilökohtaisesti ole syyllinen mihinkään. Voisi sanoa hänen olevan viaton. >>>>Jo puhe kastamattomien lasten kadotuksesta on ortodoksisen kirkon silmissä hirvittävää ja jopa Jumalaa pilkkaava puhetta. <<<<<<

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Onko_vastasyntynyt_lapsi_syntinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vastasyntynyt lapsi syntinen
        Kohteesta Ortodoksi.net

        Ei ole. Ei missään nimessä. Ikävä kyllä näin joskus väitetään ja myös jotkut kristityt niin tosiaan opettavat. Tätä on jopa kutsuttu harhaopiksi. Ortodoksisen kirkon opetus aiheesta on siis toisenlainen.

        Ortodoksinen kirkko puhuu tässä kohdin enemmänkin langenneisuudesta, kuin syntisyydestä. Sanoilla on merkittävä ero. Synti ja syyllisyys siihen vaatii ihmisen valintaa ja tahtoa. Vastasyntynyt ei ole syntiä tehnyt, eikä tee pitkiin aikoihin. Itse asiassa ortodoksisessa kirkossa katumuksen sakramenttiin osallistutaan aikaisintaan noin esikouluikäisenä. Joskus aikaisemmin. Mitä sitten on mainittu langenneisuus? Mitä se tarkoittaa, että kaikki on langennutta ja niin myös vastasyntynyt?

        Paljon puhutaan perisynnistä. Käsite on jokseenkin vieras ortodoksiselle kirkolle, ainakin jos se tarkoittaa perittyä syyllisyyttä. Kyse on siis ensimmäisen ihmisen synnistä ihmisyyden alkuhämärissä. Kertomus on varmaan tuttu - Aadam ja Eeva, käärme ja kaikki muu. En muuten tiedä miksi puhutaan kiellettystä hedelmästä omenana?

        Aadamin synti oli hänen syntinsä. Ihminen ei peri hänen syntiään tai syyllisyyttään. Aadamin synnin myötä ihmisyys ja koko maailma kuitenkin lankesi. Langenneisuus on siis "perinnöllistä" ja on kaikkialla ja kaikessa. Tästäkin huolimatta ihminen ja koko maailma on Jumalan rakastamaa. Näin ortodoksinen kirkko ymmärtää maailman ympärillämme.

        Kukaan ei varmaankaan väitä maailmaa täydelliseksi ja siitä varmistuakseen riittää yksien uutisten katsominen televisiosta. Kukaan ei myöskään varmaankaan väitä, että vastasyntynyt lapsi on kuolematon, kykenemätön sairastumaan tai koskaan tekemään mitään väärin. Ihmisenä hän on Aadamin "perillinen" ja näin ollen langennut. Hän ei kuitenkaan henkilökohtaisesti ole syyllinen mihinkään. Voisi sanoa hänen olevan viaton. >>>>Jo puhe kastamattomien lasten kadotuksesta on ortodoksisen kirkon silmissä hirvittävää ja jopa Jumalaa pilkkaava puhetta. <<<<<<

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Onko_vastasyntynyt_lapsi_syntinen

        Nämä pilkkaajat huutavat palstalla perisynti- helvettijumalansa nimissä - häpeäksi meille muille uskoville.
        Teitäkö pitäisi myötäillä ja myökärvaan silittää siellä pesuvadillanne.
        Ei kiitos, emme rupea pilkkaamaan KaikkiValtiasta Jumalaa ja Hänen luomisensa ihmeestä.

        >>>>Jo puhe kastamattomien lasten kadotuksesta on ortodoksisen kirkon silmissä hirvittävää ja jopa Jumalaa pilkkaava puhetta. <<<<<<

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Onko_vastasyntynyt_lapsi_syntinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vastasyntynyt lapsi syntinen
        Kohteesta Ortodoksi.net

        Ei ole. Ei missään nimessä. Ikävä kyllä näin joskus väitetään ja myös jotkut kristityt niin tosiaan opettavat. Tätä on jopa kutsuttu harhaopiksi. Ortodoksisen kirkon opetus aiheesta on siis toisenlainen.

        Ortodoksinen kirkko puhuu tässä kohdin enemmänkin langenneisuudesta, kuin syntisyydestä. Sanoilla on merkittävä ero. Synti ja syyllisyys siihen vaatii ihmisen valintaa ja tahtoa. Vastasyntynyt ei ole syntiä tehnyt, eikä tee pitkiin aikoihin. Itse asiassa ortodoksisessa kirkossa katumuksen sakramenttiin osallistutaan aikaisintaan noin esikouluikäisenä. Joskus aikaisemmin. Mitä sitten on mainittu langenneisuus? Mitä se tarkoittaa, että kaikki on langennutta ja niin myös vastasyntynyt?

        Paljon puhutaan perisynnistä. Käsite on jokseenkin vieras ortodoksiselle kirkolle, ainakin jos se tarkoittaa perittyä syyllisyyttä. Kyse on siis ensimmäisen ihmisen synnistä ihmisyyden alkuhämärissä. Kertomus on varmaan tuttu - Aadam ja Eeva, käärme ja kaikki muu. En muuten tiedä miksi puhutaan kiellettystä hedelmästä omenana?

        Aadamin synti oli hänen syntinsä. Ihminen ei peri hänen syntiään tai syyllisyyttään. Aadamin synnin myötä ihmisyys ja koko maailma kuitenkin lankesi. Langenneisuus on siis "perinnöllistä" ja on kaikkialla ja kaikessa. Tästäkin huolimatta ihminen ja koko maailma on Jumalan rakastamaa. Näin ortodoksinen kirkko ymmärtää maailman ympärillämme.

        Kukaan ei varmaankaan väitä maailmaa täydelliseksi ja siitä varmistuakseen riittää yksien uutisten katsominen televisiosta. Kukaan ei myöskään varmaankaan väitä, että vastasyntynyt lapsi on kuolematon, kykenemätön sairastumaan tai koskaan tekemään mitään väärin. Ihmisenä hän on Aadamin "perillinen" ja näin ollen langennut. Hän ei kuitenkaan henkilökohtaisesti ole syyllinen mihinkään. Voisi sanoa hänen olevan viaton. >>>>Jo puhe kastamattomien lasten kadotuksesta on ortodoksisen kirkon silmissä hirvittävää ja jopa Jumalaa pilkkaava puhetta. <<<<<<

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Onko_vastasyntynyt_lapsi_syntinen

        Luterilaiset ovat eri mieltä ortodoksisen "alkukirkon" kanssa.


      • Anonyymi

        https://www.kotimaa.fi/blogit/perin-syntinen-perisyntinen-perisynti/comment-page-1/

        Perin syntinen – perisyntinen – perisynti?
        05.02.2018 14:20 - Manu Ryösö

        Mistä on kyse, kun luterilainen puhuu perisynnistä? Olemmeko silloin salakatolisia?

        leike linkistä.

        Saksalaiset valistusajattelijat taas kritisoivat perisyntioppia sillä, että se alkuperä oli Augustinuksen 300- ja 400-luvun ajattelussa. Rationalismia ihannoivana Valistusaikana alettiin ajatella, ettei Kaikkivaltias ja Hyvä Jumala voinut olla yhtä aikaa totta perimmäisille tasoille menevän pahuuden kanssa. Tältä ajalta periytyy käsite teodikean ongelma. – Valistuksen aikana päätettiin siten kyseenalaistaa ajatus ihmistä läpäisevästä syntisyydestä, ja korvata se uskolla ihmisen hyvyyteen, tai ainakin sen lähes rajattomiin kehitysmahdollisuuksiin......

        leike päättyy.

        Olen kirjoitellut perisyntiopin juurista, jossa perisynnin opin toi jalkavaimoa pitäneen papin ja hänen äitinsä moitteesta asiasta.
        Pitihän vieraan vaon kyntäjä perustella lihansa puolustuspuhe.
        Kyntää sai, kun se on perisynti. ts. papin roikottimien kojo- mollukoissa rakenti tämänpäivän mollukoita kojottavien puheet perisynnistä ja kuinka vaon kyntäminen saa siittämisen kautta näkyviin perisynnin.
        Eli liha pitää yllä perisyntiä, joka ikäänkuin syntyy - synnissä siittelemisen tuloksensa.
        Ja näin hapatepapit, joilla mollukoita helpotetaan jalkavaimojen vakojen kynnössä, on palstan kyntäjien puheitten pottupeltojuttuja.
        Kun se heidän kojotusmollukat siittävät, he nimittävät näitä perisynnin tulokseksi.

        He eivät voi nähdä lapseta - joka Pyhässä avioliitossa - aviomiehen ja naisen siittämän tulos, tämä lapsi on puhdas - kuten kaikki lapset syntyessään. Heissä on Jumalan Henki ja luomus.
        Eivä he ole syntisiä syntyessään.

        Vaikka äitini oli lehtolapsi, jonka isä tunnusti vasta kuolinvuoteellaan omaksi - niin äitinikin oli synnitön syntyessään, koska Jumala antoi hänelle elämänhengen ja Jumalan luomus.
        Jumalalla on ainoalla Elämä itsessään, antaa sen Pojalle ja Poika kelle tahtoo.
        Ei heitä voi syntiseksi sanoa, vaikka isät olisivat luvattomasti kyntäneet lehtopuitten siimeksessä nuorta naista- joka tulee raskaaksi.
        Se on maallisen isän teko- hänen syntinsä- ei lapsen. Lasta ei pidä syyllistää isien synneistä.
        He ovat rakkauden kohteita.

        Mutta, nämä palstan perisynnistä molottavat - he ovat mollukkakojotuksissa huutamssa, kuin kollikissa maaliskuussa räystäältä.... "käet vässssyyy - käet vässyyy"
        Peristynti on kollien moukumista - kun ei tajuta sannaa - vaan perisynnissä jalkavaimoaan pitävän papin pueet tulevat rätiksi silmille, eikä nähdä lapsen pyhyyteen syntymässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.kotimaa.fi/blogit/perin-syntinen-perisyntinen-perisynti/comment-page-1/

        Perin syntinen – perisyntinen – perisynti?
        05.02.2018 14:20 - Manu Ryösö

        Mistä on kyse, kun luterilainen puhuu perisynnistä? Olemmeko silloin salakatolisia?

        leike linkistä.

        Saksalaiset valistusajattelijat taas kritisoivat perisyntioppia sillä, että se alkuperä oli Augustinuksen 300- ja 400-luvun ajattelussa. Rationalismia ihannoivana Valistusaikana alettiin ajatella, ettei Kaikkivaltias ja Hyvä Jumala voinut olla yhtä aikaa totta perimmäisille tasoille menevän pahuuden kanssa. Tältä ajalta periytyy käsite teodikean ongelma. – Valistuksen aikana päätettiin siten kyseenalaistaa ajatus ihmistä läpäisevästä syntisyydestä, ja korvata se uskolla ihmisen hyvyyteen, tai ainakin sen lähes rajattomiin kehitysmahdollisuuksiin......

        leike päättyy.

        Olen kirjoitellut perisyntiopin juurista, jossa perisynnin opin toi jalkavaimoa pitäneen papin ja hänen äitinsä moitteesta asiasta.
        Pitihän vieraan vaon kyntäjä perustella lihansa puolustuspuhe.
        Kyntää sai, kun se on perisynti. ts. papin roikottimien kojo- mollukoissa rakenti tämänpäivän mollukoita kojottavien puheet perisynnistä ja kuinka vaon kyntäminen saa siittämisen kautta näkyviin perisynnin.
        Eli liha pitää yllä perisyntiä, joka ikäänkuin syntyy - synnissä siittelemisen tuloksensa.
        Ja näin hapatepapit, joilla mollukoita helpotetaan jalkavaimojen vakojen kynnössä, on palstan kyntäjien puheitten pottupeltojuttuja.
        Kun se heidän kojotusmollukat siittävät, he nimittävät näitä perisynnin tulokseksi.

        He eivät voi nähdä lapseta - joka Pyhässä avioliitossa - aviomiehen ja naisen siittämän tulos, tämä lapsi on puhdas - kuten kaikki lapset syntyessään. Heissä on Jumalan Henki ja luomus.
        Eivä he ole syntisiä syntyessään.

        Vaikka äitini oli lehtolapsi, jonka isä tunnusti vasta kuolinvuoteellaan omaksi - niin äitinikin oli synnitön syntyessään, koska Jumala antoi hänelle elämänhengen ja Jumalan luomus.
        Jumalalla on ainoalla Elämä itsessään, antaa sen Pojalle ja Poika kelle tahtoo.
        Ei heitä voi syntiseksi sanoa, vaikka isät olisivat luvattomasti kyntäneet lehtopuitten siimeksessä nuorta naista- joka tulee raskaaksi.
        Se on maallisen isän teko- hänen syntinsä- ei lapsen. Lasta ei pidä syyllistää isien synneistä.
        He ovat rakkauden kohteita.

        Mutta, nämä palstan perisynnistä molottavat - he ovat mollukkakojotuksissa huutamssa, kuin kollikissa maaliskuussa räystäältä.... "käet vässssyyy - käet vässyyy"
        Peristynti on kollien moukumista - kun ei tajuta sannaa - vaan perisynnissä jalkavaimoaan pitävän papin pueet tulevat rätiksi silmille, eikä nähdä lapsen pyhyyteen syntymässä.

        Katolisuudessa, löysin heitin kirjoituksista perustusta heitin näkemyksille.
        Eli heidän kirkkohistoriaa - myös perisynti- jossa sitten se kaste pesee syntejä opetus.
        He näkevät, tai näkivät, miten se tänään on, en tiedä varmaa.
        Mutta, kun Maria oli neitsyt, he päättelivät, että näin perisynti on housuissa.
        Jeesus ei siinnyt miehentahdosta, vaan Jumalan Pyhä Henki.
        Ja kun me "miehet" ryhdymme vaimoihimme - siitämme perisyntisesti-
        ja synti periytyy - siittämisen siemenessä.... Tämä tiivistettynä.

        Mutta, raamattu puhuu lapsen kasvatuksesta. Isät kuuluvat kasvattaa lapsi tien suuntaan ja kun lapsi tieten valitsee armontien, hän tietää - hyvän ja pahan.

        Se on Jumalantyö - kun lapsi tietoisuudessa ja ymmärtäväisyyden ajassa käsittää, että Jumalan lain päämäärä on rakkaus.
        Hän haluaa valita samanmielisyyden Jumalan kanssa ja näin Herra on lähettänyt Pyhän Hengen voimaksi - matkalle. eli pelastus on Jumalantyö ja Hengessä ihminen voi voittaa jopa taistelun kautta - ettei lihan himoa täytä.

        Näin laki ei tuomitse kilvoittelevaa, koska se ei syytä - tekemättömästä synnistä.
        Mutta, jos tahalteen rikkoo Jumalan lakia vastaan, on lain alla.
        Eli laki ei pelasta, mutta on tienviitta, valkeus, mitä tietä käydä.
        Laki näin ollen on vanhurskas ja PYHÄ. NÄin uskovaisuus tunnustaa lain Pyhäksi.
        Hän ei rakenna itseään lihassa, vaan Hengessä ja Hengen voimasta. Ja Jumala Pyhittää .

        Joka lihaansa kylvää, se kuolemansa siihen kylvää. ts. Pyhä Pyhittyy yhä enemmän ja epäpyhä - lihaansa kylväen saastuttaa enemmän itseään.

        Näin taivaan tien viittoittaa Jumala - antaa voiman, vie perille ja se on Uudenluomisen hedelmä. Jumala luo kaiken uudelleen.

        Näin ei perisynti seuraa taivaaseen, vaan perisynnin jankkaajat lukevat vain oman lihansa mitaksi ja jättäytyvät pyhittymästä. Ovat lihallisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolisuudessa, löysin heitin kirjoituksista perustusta heitin näkemyksille.
        Eli heidän kirkkohistoriaa - myös perisynti- jossa sitten se kaste pesee syntejä opetus.
        He näkevät, tai näkivät, miten se tänään on, en tiedä varmaa.
        Mutta, kun Maria oli neitsyt, he päättelivät, että näin perisynti on housuissa.
        Jeesus ei siinnyt miehentahdosta, vaan Jumalan Pyhä Henki.
        Ja kun me "miehet" ryhdymme vaimoihimme - siitämme perisyntisesti-
        ja synti periytyy - siittämisen siemenessä.... Tämä tiivistettynä.

        Mutta, raamattu puhuu lapsen kasvatuksesta. Isät kuuluvat kasvattaa lapsi tien suuntaan ja kun lapsi tieten valitsee armontien, hän tietää - hyvän ja pahan.

        Se on Jumalantyö - kun lapsi tietoisuudessa ja ymmärtäväisyyden ajassa käsittää, että Jumalan lain päämäärä on rakkaus.
        Hän haluaa valita samanmielisyyden Jumalan kanssa ja näin Herra on lähettänyt Pyhän Hengen voimaksi - matkalle. eli pelastus on Jumalantyö ja Hengessä ihminen voi voittaa jopa taistelun kautta - ettei lihan himoa täytä.

        Näin laki ei tuomitse kilvoittelevaa, koska se ei syytä - tekemättömästä synnistä.
        Mutta, jos tahalteen rikkoo Jumalan lakia vastaan, on lain alla.
        Eli laki ei pelasta, mutta on tienviitta, valkeus, mitä tietä käydä.
        Laki näin ollen on vanhurskas ja PYHÄ. NÄin uskovaisuus tunnustaa lain Pyhäksi.
        Hän ei rakenna itseään lihassa, vaan Hengessä ja Hengen voimasta. Ja Jumala Pyhittää .

        Joka lihaansa kylvää, se kuolemansa siihen kylvää. ts. Pyhä Pyhittyy yhä enemmän ja epäpyhä - lihaansa kylväen saastuttaa enemmän itseään.

        Näin taivaan tien viittoittaa Jumala - antaa voiman, vie perille ja se on Uudenluomisen hedelmä. Jumala luo kaiken uudelleen.

        Näin ei perisynti seuraa taivaaseen, vaan perisynnin jankkaajat lukevat vain oman lihansa mitaksi ja jättäytyvät pyhittymästä. Ovat lihallisia ihmisiä.

        Miksi sitten synnin tähden tuli kuolema maailmaa ja kaikki kuolevat?

        Se on Jumalan aivoituksen mukaan siunaus, että "kuolema" tuli jokaisen osaksi.
        Miettikääs aivan ite.
        Jos Putinilaiset saisivat elää - ilman kuolemaa - millainen olisi maailma - ???
        Eikös kuolema ole vapauden mitta- kun kuolemme.
        Kuolema ajasta on kuoleman UNTA.. ja Unesta herätetään.
        Toiset iankaikkiseen elämään, joka on Uudessa taivaassa ja maassa. so. iankaikkisen elämän ---armolahja--- - Kristuksessa Jeesuksessa.
        Taas toiset herätetään tuomiolle. Ilman sijaisuhria. he maksavat syntinsä täysimääräisenä.
        Ja nyt tullaankin siihen h-hetken paikkaan, jossa todellinen kuolema astuu kuvaan.

        Eli helvetin tuli. Sen tulos olkiukoille on iankaikkinen ja se on kuolema, II- kuolema helvetin tulijärvi. Se polttaa tuhkaksi, tuhka poljettavaksi iankaikkisesti.

        Jumala saattaa luomakuntansa taas kohilleen. Jokainen Herrassa, iankaikkisen elämän armolahjassa - eivät kyseenalaista PYHÄÄ - iankaikkisen rakkauden rakennetta, eli heittävät näin kruununsa - Jumalan valtaistuimen juurelle.
        Se kertoo samanmielisyydestä johon Mooseksen ja Karitsan virsi julistautuu.

        Siksi Elämänpuu ja iankaikkinen lepo ilmaistaan tuonpuoleisuuden käsitteen sanoilla.
        Tämä ei koske tämänpuolisuudessa kielteisille ajattelijoille

        Eli lepo - sapatti - on Jumalan opetuskäsite tälle ajalle meidän puoleisuuteen, se siten sanoittaa taivaallisen Jumalantyön käsitteen.
        Se ei ole meistä lähtöisin, se on taivaallisista lähtöisin ja Jumala luo. Jumalan kädestä - kaikki on sangen hyvä ja siksi, kun sitä katsotaan, se voidaan ilmaista - sapatinlepo. Siksi se sanana on kirjoitettu Pyhäksi, koska sen perusteella - Jumalantyö - se pyhitetään.

        Adam, tulevassa saa herätä - levon maahan - sapatinlevon maahan, jossa kaikki askareet tämänpuolisuuden mittapuussa on loppuun tehty.

        Ei tarvita kuokkaa, ei lapiota, vaan kaikki on valmista. Siksi se sapatti on olemassa.
        Siksi Herra - Sapatin Herra - haluaa opettaa meitä katsomaan itseään, seuraa minua.
        Se on iankaikkisuus. - Siellä asuvaa ei saavuta II- kuolema.

        Mutta, tässä ajassa tämä luonnollinen kuolema on kuoleman unta - kadotetuillekin se on rajattu elämänkaari, ettei hän tai he pahata elämää ajassa omin luvin ja määräämättömän ajan.

        Ihmisen elämä - on seitsemänkymmentä - kahdeksankymmentä, mitä nyt joku voi elää omin luvin kuin hieman yli sata vuotta. Mutta ajallinen elämä on rajattu.
        Se on siunauksellinen tämä kuoleman raja ihmiskunnalle.

        Kun itse olen kalkkiviivoilla, vaimoni siunannut haudanlepoon, niin en katso kuolemaani pelolla, että se olisi tuomionkuolema - kadotus. Vaan katson sitä uneksi, kuten Paavali ja Jeesus siitä opettavat.

        Ylistän sitä päivää, kun saan sen unenpään kiinni. Nostan käteni ja huudan Halleluja. Vapautuksen päivä.

        Saan riisua valjaani, saan riisua ikeeni ja saan astua odottamaan sitä h-hetkeä, jolloin Jeesus - Lunastajani, sijaiseni tulee Kuninkaana, viimeisen pasunan soidessa ja Ylienkelin äänen kaikuessa. Kristuksessa kuolleet heräävät ensin ja sitten täällä uskossa olevat saavat yhdessä nousta "Herraa vastaan"..
        Ei kuolema ole pelottava. Saan kipujen ja sairauden tuttavana - jättää tämän maallisen tänne.
        Kerran rampa hyppii kuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa. Ei kuoleman uni ole pelottava, se on siunaus Herran omille.

        Mutta, murhaajat jne. se on hirvittävä lähteä kohtaamaan Tuomarinsa.
        Se toinen kuolema helvetin tulijärvi. Voi, voi.... minkä pään määräysvallassa on menty osaan. sitä saa kunkin miettiä kohdiltaan. Jokainen sana – jokainen teko – mikä on taakse jätetty – tulee mitattavaksi.
        Kaikki paljastuu. Ei ole helppoa tuomitulle se päivä, se on hirvittävä langeta Elävän Jumalan käsiin.
        Mitä tein elämälläni. Mitä se maksoi lähimmilleni, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten synnin tähden tuli kuolema maailmaa ja kaikki kuolevat?

        Se on Jumalan aivoituksen mukaan siunaus, että "kuolema" tuli jokaisen osaksi.
        Miettikääs aivan ite.
        Jos Putinilaiset saisivat elää - ilman kuolemaa - millainen olisi maailma - ???
        Eikös kuolema ole vapauden mitta- kun kuolemme.
        Kuolema ajasta on kuoleman UNTA.. ja Unesta herätetään.
        Toiset iankaikkiseen elämään, joka on Uudessa taivaassa ja maassa. so. iankaikkisen elämän ---armolahja--- - Kristuksessa Jeesuksessa.
        Taas toiset herätetään tuomiolle. Ilman sijaisuhria. he maksavat syntinsä täysimääräisenä.
        Ja nyt tullaankin siihen h-hetken paikkaan, jossa todellinen kuolema astuu kuvaan.

        Eli helvetin tuli. Sen tulos olkiukoille on iankaikkinen ja se on kuolema, II- kuolema helvetin tulijärvi. Se polttaa tuhkaksi, tuhka poljettavaksi iankaikkisesti.

        Jumala saattaa luomakuntansa taas kohilleen. Jokainen Herrassa, iankaikkisen elämän armolahjassa - eivät kyseenalaista PYHÄÄ - iankaikkisen rakkauden rakennetta, eli heittävät näin kruununsa - Jumalan valtaistuimen juurelle.
        Se kertoo samanmielisyydestä johon Mooseksen ja Karitsan virsi julistautuu.

        Siksi Elämänpuu ja iankaikkinen lepo ilmaistaan tuonpuoleisuuden käsitteen sanoilla.
        Tämä ei koske tämänpuolisuudessa kielteisille ajattelijoille

        Eli lepo - sapatti - on Jumalan opetuskäsite tälle ajalle meidän puoleisuuteen, se siten sanoittaa taivaallisen Jumalantyön käsitteen.
        Se ei ole meistä lähtöisin, se on taivaallisista lähtöisin ja Jumala luo. Jumalan kädestä - kaikki on sangen hyvä ja siksi, kun sitä katsotaan, se voidaan ilmaista - sapatinlepo. Siksi se sanana on kirjoitettu Pyhäksi, koska sen perusteella - Jumalantyö - se pyhitetään.

        Adam, tulevassa saa herätä - levon maahan - sapatinlevon maahan, jossa kaikki askareet tämänpuolisuuden mittapuussa on loppuun tehty.

        Ei tarvita kuokkaa, ei lapiota, vaan kaikki on valmista. Siksi se sapatti on olemassa.
        Siksi Herra - Sapatin Herra - haluaa opettaa meitä katsomaan itseään, seuraa minua.
        Se on iankaikkisuus. - Siellä asuvaa ei saavuta II- kuolema.

        Mutta, tässä ajassa tämä luonnollinen kuolema on kuoleman unta - kadotetuillekin se on rajattu elämänkaari, ettei hän tai he pahata elämää ajassa omin luvin ja määräämättömän ajan.

        Ihmisen elämä - on seitsemänkymmentä - kahdeksankymmentä, mitä nyt joku voi elää omin luvin kuin hieman yli sata vuotta. Mutta ajallinen elämä on rajattu.
        Se on siunauksellinen tämä kuoleman raja ihmiskunnalle.

        Kun itse olen kalkkiviivoilla, vaimoni siunannut haudanlepoon, niin en katso kuolemaani pelolla, että se olisi tuomionkuolema - kadotus. Vaan katson sitä uneksi, kuten Paavali ja Jeesus siitä opettavat.

        Ylistän sitä päivää, kun saan sen unenpään kiinni. Nostan käteni ja huudan Halleluja. Vapautuksen päivä.

        Saan riisua valjaani, saan riisua ikeeni ja saan astua odottamaan sitä h-hetkeä, jolloin Jeesus - Lunastajani, sijaiseni tulee Kuninkaana, viimeisen pasunan soidessa ja Ylienkelin äänen kaikuessa. Kristuksessa kuolleet heräävät ensin ja sitten täällä uskossa olevat saavat yhdessä nousta "Herraa vastaan"..
        Ei kuolema ole pelottava. Saan kipujen ja sairauden tuttavana - jättää tämän maallisen tänne.
        Kerran rampa hyppii kuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa. Ei kuoleman uni ole pelottava, se on siunaus Herran omille.

        Mutta, murhaajat jne. se on hirvittävä lähteä kohtaamaan Tuomarinsa.
        Se toinen kuolema helvetin tulijärvi. Voi, voi.... minkä pään määräysvallassa on menty osaan. sitä saa kunkin miettiä kohdiltaan. Jokainen sana – jokainen teko – mikä on taakse jätetty – tulee mitattavaksi.
        Kaikki paljastuu. Ei ole helppoa tuomitulle se päivä, se on hirvittävä langeta Elävän Jumalan käsiin.
        Mitä tein elämälläni. Mitä se maksoi lähimmilleni, jne.

        Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. (1Te 4:13-15)

        Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
        (1Te 4:16-18)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. (1Te 4:13-15)

        Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
        (1Te 4:16-18)

        Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." (Joh 6:39-40)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." (Joh 6:39-40)

        Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
        (Joh 5:26-29)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
        (Joh 5:26-29)

        Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm 21:7-8)


        Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi.

        Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

        Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja

        tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
        (Mal 4:1-3)


    • Anonyymi

      "Eriseurainen noudattaa omia pyyteitään; kaikin neuvoin hän riitaa haastaa."

      • Anonyymi

        Niinpä niin. Aloittaja voi hyvin katsoa peiliin.


    • Anonyymi

      Helluntaiherätyskin hajosi eriseuraisuuteen.
      Eipä tämäkään ollut Jumalasta.

      • Anonyymi

        En oikein väittäisi eriseuraisuudesta.
        Jo vanhanliiton aikana katsottiin vainiota. Jos sinä menet oikealle, minä menen vasemmmalle ja tai päinvastoin.

        Helluntaihreätys katsoi laidunta eri silmällä - kuin kirkolliset.

        Kirkolliset halusivat vihkioikeuden ja ehkä valtion tukia - kirkkoon, kuten luterilaisuudessa.

        Näin oli kaksi toimintatapaa - elämänkentällä - eikä se ole lahkolaisuutta.


    • Anonyymi

      Kusetysta ja rahastusta.
      Tämä on nähty ja koettu.

    • Anonyymi

      Aloittaja unohdit kirkkosi eriseuraisuuden.
      Siellähän ei saman Lutterin kirkoissa jaeta ehtoollista toisilleen ja häpeäksenne joutuvat jotkut vuokraamaan toimitiloista paikkaa, missä voivat Marttilaisuudesta puhua.

      ts. Älä aloittaja ole puolueellinen, jos jätät tupasi lakaisemasta - sillä sinne jää hapanmurusia plaattioillle.

      Siivoa ensin oma tupasi, ennenkuin kähdet kivittämään ulkopuolella olevia.

      Kun siellä kivitaskuna - sinä aloittaja kohtaat Jeesuksen. Hän piirtää HIEKKAN, mihin sinä tulet poljettavaksi Jumalan tuomiolla tuhkaksi iankaikkisesi, kun olkiukkona tuhoudut helvetin tulessa, Jeesus piirtää hiekkaan tämänkin aloittajan pilkan.

      Muista - yhteiskristillisissä vuosittaisissa Jumalanpalveluksissa, esim. helluntalaisuus - adventistit ja muut vapaat suunnat- kookontuvat vuoronperään toistensa kirkoissa. Tosin jahvettilaiset eivät ole tähän liittyneet.
      He tulevat sitten jokaisen kotiin, vanhan mallin mukaan, jos koronataudin riehuessa eivät ole velvoitettu kiertämään.

      Niin, aloittaja. Olet vilunki, vilunki ihminen

      • Anonyymi

        Valvova kokenut kristitty pysyy kaukana eriseuraisuudesta.
        Jeesus Kristus on Herrani.

        - Aloittaja -


    • Anonyymi

      Jeesus Kristus ei hyväksynyt eriseuraisuutta mutta helluntailaisuudessa se hyväksytään ja jopa edistetään sitä pastorijohtoisesti.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät ole eriseuraisia.
      Eriseuraisia ovat 30 lahkoa, jotka ovat eronneen Luterilaisesta kirkosta esim. Luther Säätiö, STLK...
      Nämä täällä kirjoittavat valheita, saastaa, sodomiaa...

      • Anonyymi

        Helluntailaiset ovat eriseuraisia ja haukkuvat luterilaisia. Sinä täälä kirjoitat tuota sodomiaasi ja valheita.


      • Anonyymi

        Valehtelet...
        Luterilaiset herätysliikkeet on Ev.lut kirkon jäseniä lukuunottamatta yhtä.

        Helluntailaisuus perustuu lahkolaisuuteen (yli 2300 helluntailahkoa USA:ssa).
        Helluntailaisilla on jenkeissä jopa omat homokirkkonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ovat eriseuraisia ja haukkuvat luterilaisia. Sinä täälä kirjoitat tuota sodomiaasi ja valheita.

        Luterilaisen lahkon "uskovaiset" ovat paskempia kuin itse kirkkoluterilaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet...
        Luterilaiset herätysliikkeet on Ev.lut kirkon jäseniä lukuunottamatta yhtä.

        Helluntailaisuus perustuu lahkolaisuuteen (yli 2300 helluntailahkoa USA:ssa).
        Helluntailaisilla on jenkeissä jopa omat homokirkkonsa.

        Suomen Lut.kirkko on homo- ja lesbokirkko.
        Väitätkö muuta.
        Ei tarvitse etsiä saastaa amerikasta asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet...
        Luterilaiset herätysliikkeet on Ev.lut kirkon jäseniä lukuunottamatta yhtä.

        Helluntailaisuus perustuu lahkolaisuuteen (yli 2300 helluntailahkoa USA:ssa).
        Helluntailaisilla on jenkeissä jopa omat homokirkkonsa.

        "Helluntailaisuus perustuu lahkolaisuuteen (yli 2300 helluntailahkoa USA:ssa)."

        Itsenäinen paikallisseurakunta on Raamatun mukainen seurakunta.
        Oma vanhimmisto, jonka yläpuolella on vain Jeesus!


    • Anonyymi

      Helluntaipastorin olisi syytä tehdä parannus ja edes myöntää että eriseuraisuus on syntiä.
      Olisi uskottavampaa hänenkin uskonsa.

      • Anonyymi

        Luterilainen lahkolainen tunnusta, että kuulut eriseuraiseen lahkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen lahkolainen tunnusta, että kuulut eriseuraiseen lahkoon!

        Olet hurmoksessa tai juovuksissa.
        Tunnusta pois.

        Tiedoksi
        - en ole luterilainen vaan helluntailainen


    • Anonyymi

      1Joh.3:2-6 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisekseen, kun hän ilmestyy, bsillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kun hän on. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt ei häntä tuntenut.

      • Anonyymi

        Eriseurasuus tuntuu jatkuvan helluntailaisuudessa.
        Tekisivät parannuksen.


    • Anonyymi

      1Joh.1:8-10 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meile synnit anteeksi ja puhdistaa meidän kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

    • Anonyymi

      Saarn.7:21 Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä. 1Kun.8:46. 2Aikak.6:36. Sananl.20:9.

    • Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
      😄😄😄😄😄

    • Anonyymi

      Eriseuraisia, keihin nähden? Kristittyihin?
      Hehän ovat täysin eri uskontoja!

      Toisiinsa nähden ("vaikka on yhteinen kaste")?
      Kannattaako aloittaja näiden kolmen yhdistymistä samaksi uskonnoksi?

      No, tämä on teidän asianne.

      Selvästikin tietynlainen ja "yhteinen kaste" määrittää aloittajan uskonkäsitykset.

      Onhan kaste näkyvä teko ja veden määrä nähtävissä, eikä näin, anabaptistien opeissa, sisällä itsessään mitään hengellisyyttä. Itse uskolla ei niin väliä, "sillä heidän herransa heidän harhojaan kyllä ymmärtää".

    • Anonyymi

      Eriseuraisuus on mielentila, eikä seurakunta. TEKOPYHÄ LUTERILAISUUS on myrkyllisintä eriseuraisuutta.

    • Anonyymi

      Eriseuraisuus ei tarkoita välttämättä eri seurakuntia, vaan sitä että on keskenään riitaisuutta kuten Paavali kirjoittaa, että hyvin sen uskoo niin olevan ja niin nähdään se ketkä kestää koetuksen. Eivät Paavalin tarkoittamat uskovat herjanneet muita seurakuntia tai uskovia, vaan olivat keskenään eriseuraisia. Hullua oliskin olleet jos heitä olisi kiinnostanut muiden usko ja muiden kanssa kinastelleet. Niin hulluja eivät kuitenkaan olleet.

      Ja eriseuraisuus tulee erilaisesta Hengestä tai hengettömyydestä. Siitä ettei uskovilla ole yhtä samaa Henkeä, ei sitä mikä Jeesuksella Kristuksella oli ja he eivät silloin seuraa Jeesusta. Jeesusta kun ei voi seurata kuin hengessä. Fyysisesti se on täysin mahdotonta tai yrittää tehdä Jeesuksen tekoja.

      Ja eriseuraisuus ilmenee herjaamisena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      2270
    2. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1860
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

      Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      74
      1651
    4. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

      Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      76
      1416
    5. Pitsaa selliiä

      Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      26
      1224
    6. Tiedätkö et olet

      Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      48
      1203
    7. Mitä hellittelynimiä

      Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      77
      1201
    8. Nyt tiedän

      Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      42
      1102
    9. Mitä meille oikein

      Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      1091
    10. Olet vain kiltimpi

      Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      47
      1068
    Aihe