Iltalehti: Karmeita uutisia Suomen autokannasta: "Liikenteen sähköistyminen on pysähtymässä"
Sähköautojen myynnin kasvu on taittunut rajusti. Rohkeampi puhuisi jopa romahduksesta. Autoala kaipaa nyt ripeitä toimia.
Sähköautojen myynti romahtaa
50
201
Vastaukset
- Anonyymi
Näkeehän sen sokea Reettakin, ettei sähköautojen myynti voi jatkua nykyisillä eväillä. Sähköautot eivät tarjoa kovin hyvää vastiketta korkeille hinnoilleen. Kuluttajat eivät yksinkertaisesti näe tilannetta mitenkään positiivisena.
- Anonyymi
Miksi iltalehti kirjoittaa tuollaista. Iltalehden pitäisi keskittyä vain dieselautojen haukkumiseen kuten on tähän asti tehnyt.
- Anonyymi
Siis lähinnä meillä Suomessa valtion toimet vääjäämättömän muutoksen edessä ovat taas kerran riittämättömiä, ja fundamentalistijunttien luddiittikapinointi on omaa luokkaansa.
Samaan aikaan läntisissä naapurimaissakin myydään sähköautoja kuin leipää, ja automerkit ovat suorastaan kilpaa luopumassa polttomoottoriautojen suunnittelusta ja valmistamisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis lähinnä meillä Suomessa valtion toimet vääjäämättömän muutoksen edessä ovat taas kerran riittämättömiä, ja fundamentalistijunttien luddiittikapinointi on omaa luokkaansa.
Samaan aikaan läntisissä naapurimaissakin myydään sähköautoja kuin leipää, ja automerkit ovat suorastaan kilpaa luopumassa polttomoottoriautojen suunnittelusta ja valmistamisesta.No, leikatkaa sähköautojen hinnat puoleen (sekä uusien että käytettyjen) ja ehkä sitten sähköautoja myydään enemmän. Siihen saakka suuri osa ajaa nykyisillä autoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, leikatkaa sähköautojen hinnat puoleen (sekä uusien että käytettyjen) ja ehkä sitten sähköautoja myydään enemmän. Siihen saakka suuri osa ajaa nykyisillä autoilla.
No onnea vaan siihen ajeluun, kun polttonesteiden hinnat vaan nousee nousemistaan. Ymmärrän kyllä että teidän tekisi mieli tukea setä Putinia, mutta realiteetit ovat tällä hetkellä sellaiset, että öljyä saa aiempaa harvemmista lähteistä, ja öljyriippuvuudesta yleensäkin pyritään mahdollisimman suuressa määrin eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi iltalehti kirjoittaa tuollaista. Iltalehden pitäisi keskittyä vain dieselautojen haukkumiseen kuten on tähän asti tehnyt.
Siinähän vain lobattiin sähköautoille lisää tukia vaalien alla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onnea vaan siihen ajeluun, kun polttonesteiden hinnat vaan nousee nousemistaan. Ymmärrän kyllä että teidän tekisi mieli tukea setä Putinia, mutta realiteetit ovat tällä hetkellä sellaiset, että öljyä saa aiempaa harvemmista lähteistä, ja öljyriippuvuudesta yleensäkin pyritään mahdollisimman suuressa määrin eroon.
Jos halutaan päästä öljyriippuvuudesta eroon niin sitten pitää sähköautojen hintaa laskea paljon.
- Anonyymi
Onhan se kurja tilanne, kun toimitusajat venyvät, eikä tilattuja autoja saa. Käytetyissä on helpompaa, ja niissä on jo yli puolet tuoduista ladattavia. No, kyllä tilanne parantuu, ja toimitusajat lyhenevät. Kohta alkaa varmaan löytymään jo varastomallejakin heti alle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se kurja tilanne, kun toimitusajat venyvät, eikä tilattuja autoja saa. Käytetyissä on helpompaa, ja niissä on jo yli puolet tuoduista ladattavia. No, kyllä tilanne parantuu, ja toimitusajat lyhenevät. Kohta alkaa varmaan löytymään jo varastomallejakin heti alle.
Tilanne parantuu kun sähköautojen hinnat puolitetaan. Siihen asti kannattaa odottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilanne parantuu kun sähköautojen hinnat puolitetaan. Siihen asti kannattaa odottaa.
Polttoautojen hinnathan tässä pitäis puolittaa, kun niillä ajaminen on niin stanan kallista. Tosin ei niiden hintoja puoliteta, ne vaan pikkuhiljaa katoaa valikoimista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos halutaan päästä öljyriippuvuudesta eroon niin sitten pitää sähköautojen hintaa laskea paljon.
Sähkisten hinnat laskevat vähitellen, ja polttoaineiden hinnat ja verot jatkavat nousemmistaan. Öljystä luopuminen on kyllä käynnissä. Tonnin pommilla ajaminen on pian todella kallista huvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkisten hinnat laskevat vähitellen, ja polttoaineiden hinnat ja verot jatkavat nousemmistaan. Öljystä luopuminen on kyllä käynnissä. Tonnin pommilla ajaminen on pian todella kallista huvia.
Sitten odotellaan vain rauhassa sähkisten halpenemista. Ei tässä ole hätää ja odottaa voi vaikka muutaman vuoden tai jopa yli 10 vuotta.
Eikä tonnin "pommilla" ajaminen ole kovin kallista, jos autolla ei aja pitkiä matkoja. Vanhat autot on jopa helpompia huoltaa. Esimerkiksi lampun vaihto voi maksaa alle 5 euroa ja sen voi tehdä itse. Ja tonnin "pommin" arvo ei laske.
Ja tuosta huolimatta polttiksilla ajellaan vielä 2040-luvulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten odotellaan vain rauhassa sähkisten halpenemista. Ei tässä ole hätää ja odottaa voi vaikka muutaman vuoden tai jopa yli 10 vuotta.
Eikä tonnin "pommilla" ajaminen ole kovin kallista, jos autolla ei aja pitkiä matkoja. Vanhat autot on jopa helpompia huoltaa. Esimerkiksi lampun vaihto voi maksaa alle 5 euroa ja sen voi tehdä itse. Ja tonnin "pommin" arvo ei laske.
Ja tuosta huolimatta polttiksilla ajellaan vielä 2040-luvulla.Mitenkähän se tonnin pommilla ajaminen kannattaa siinä vaiheessa, kun polttonesteiden hinnnat nousee päälle 3 euroon? Sellaset tonnin pommit kuluttaa seka-ajossa 8 litraa sadalle, 18.000 km vuodessa ajavalle "säästäjälle" tulee n. 4400 € ajoainekustannukset vuodessa... Nyt jo ollaan kolmen tonnin tasossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten odotellaan vain rauhassa sähkisten halpenemista. Ei tässä ole hätää ja odottaa voi vaikka muutaman vuoden tai jopa yli 10 vuotta.
Eikä tonnin "pommilla" ajaminen ole kovin kallista, jos autolla ei aja pitkiä matkoja. Vanhat autot on jopa helpompia huoltaa. Esimerkiksi lampun vaihto voi maksaa alle 5 euroa ja sen voi tehdä itse. Ja tonnin "pommin" arvo ei laske.
Ja tuosta huolimatta polttiksilla ajellaan vielä 2040-luvulla.Ja noi fantasiat, että polttoromuilla ajeltais vielä 2040-luvulla, on huvittavia. Siinä vaiheessa sellaista tekevät vain kovimmat autoharrastajat museolaitteillaan, koska minkään järkihintaisen polttonnesteen toimittaminen pumpuille ympäri Suomen on jo aikaa sitten käynyt kannattamattomaksi. Hakevat sitten biolöpönsä jostain apteekista helevetin kalliilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkähän se tonnin pommilla ajaminen kannattaa siinä vaiheessa, kun polttonesteiden hinnnat nousee päälle 3 euroon? Sellaset tonnin pommit kuluttaa seka-ajossa 8 litraa sadalle, 18.000 km vuodessa ajavalle "säästäjälle" tulee n. 4400 € ajoainekustannukset vuodessa... Nyt jo ollaan kolmen tonnin tasossa.
ja se neljänkymmenen tonnin pommi kuluttaa sitten noin puolet siitä eli siinä meni yhtälön järkevyys.
ja kun se polttoaineen hinta on poliittinen kysymys suurimmaksi osaksi siinä mene e loputkin.
hoopot päättäjät vetää kansan suohon kaulaa myöten. ja osa siellä olijoista jopa kiittelee vetäjiään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja se neljänkymmenen tonnin pommi kuluttaa sitten noin puolet siitä eli siinä meni yhtälön järkevyys.
ja kun se polttoaineen hinta on poliittinen kysymys suurimmaksi osaksi siinä mene e loputkin.
hoopot päättäjät vetää kansan suohon kaulaa myöten. ja osa siellä olijoista jopa kiittelee vetäjiään."kun se polttoaineen hinta on poliittinen kysymys suurimmaksi osaksi"
No kun ei ole, öljyä ei ole loputtomiin, ja sen kulutuksen väheneminen tekee polttoneisteiden tuotannosta ja kuljettelusta tankkauspaikoille aina vaan kannattamattomampaa. Öljyn etsiminen ja pumppaaminen on käynyt viimeiset 50 vuotta aina vaan hankalammaksi ja kalliimmaksi. Uudet öljykentät alkaa olla todella hankalissa paikoissa. Fantasiaa kuvitella että halpaa öljyä olisi tarjolla aina vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja noi fantasiat, että polttoromuilla ajeltais vielä 2040-luvulla, on huvittavia. Siinä vaiheessa sellaista tekevät vain kovimmat autoharrastajat museolaitteillaan, koska minkään järkihintaisen polttonnesteen toimittaminen pumpuille ympäri Suomen on jo aikaa sitten käynyt kannattamattomaksi. Hakevat sitten biolöpönsä jostain apteekista helevetin kalliilla.
Jos saadaan synteettisiä polttoaineita ja polttikset ovat päästöttömiä niin polttomoottoriautoista ei tarvitse luopua. Edes valmistusta ei lopeteta, jos polttikset voi olla päästöttömiä.
Ja vaikka synteettisiä polttoaineita ei tulisi niin autokannan uusiutumiseen menee yli 30 vuotta. Uusia autoja myydään vähän ja myynnit vain vähenevät koko ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kun se polttoaineen hinta on poliittinen kysymys suurimmaksi osaksi"
No kun ei ole, öljyä ei ole loputtomiin, ja sen kulutuksen väheneminen tekee polttoneisteiden tuotannosta ja kuljettelusta tankkauspaikoille aina vaan kannattamattomampaa. Öljyn etsiminen ja pumppaaminen on käynyt viimeiset 50 vuotta aina vaan hankalammaksi ja kalliimmaksi. Uudet öljykentät alkaa olla todella hankalissa paikoissa. Fantasiaa kuvitella että halpaa öljyä olisi tarjolla aina vaan.Ja silti öljyä riittää kevyesti yli 100 vuodeksi. Ja kun kysyntä laskee niin öljyn hinta laskee. Näinhän tapahtui koronakriisissäkin, vuonna 2020 öljyn hinta tippui nollaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkisten hinnat laskevat vähitellen, ja polttoaineiden hinnat ja verot jatkavat nousemmistaan. Öljystä luopuminen on kyllä käynnissä. Tonnin pommilla ajaminen on pian todella kallista huvia.
Kuvitteleeko joku ettei sähköajelua veroteta jos polttiksista luovutaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti öljyä riittää kevyesti yli 100 vuodeksi. Ja kun kysyntä laskee niin öljyn hinta laskee. Näinhän tapahtui koronakriisissäkin, vuonna 2020 öljyn hinta tippui nollaan.
Ei polttoaineiden jinnassa öljyn hinta juuri vaikuta. Siihen vaikuttavat verot, maksut ja jakeluvelvoitteet, eivätkä ne ole laskemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei polttoaineiden jinnassa öljyn hinta juuri vaikuta. Siihen vaikuttavat verot, maksut ja jakeluvelvoitteet, eivätkä ne ole laskemassa.
Vaikuttaa ne edelleen jonkin verran. Jos vaikka öljyn hinta tippuisi lähelle nollaa niin bensan hinta olisi alle 1,4 euroa. Näinhän tapahtui vuonna 2020.
Eikä näitä maksuja ihan valtavan nopeasti nosteta, koska se tarkoittaisi Suomen talouden tuhoa. Rekatkaan eivät tule kulkemaan merkittävässä määrin sähköllä edes tällä vuosikymmenellä eikä luultavasti 2030-luvullakaan. Mitään käyttökelpoista sähkörekkaa ei ole olemassa pitkille matkoille, varsinkin niissä ei voi kuljettaa riittävästi kuormaakaan, koska pelkät akut painavat monta tonnia. Jopa Tesla Semi on käyttökelvoton Suomessa.
- Anonyymi
se loppuu sitten kaljalaivailu ja takapuolen kuumennus palmujen alla joka on todella siisti juttu !
rekkaliikenne ei kuskaa enää banaania pitkin suomea tuskin perunoitakaan sinne kivitalon laatikoihin.- Anonyymi
Tulevaisuudessa kaikki kulkee puhtaasti. https://youtu.be/muvkuxeDTJ8
Tässä lisää. https://youtu.be/6eTN7ANmfLY
Vielä lisää mitä on tulossa. https://youtu.be/B98la3IimRg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulevaisuudessa kaikki kulkee puhtaasti. https://youtu.be/muvkuxeDTJ8
Tässä lisää. https://youtu.be/6eTN7ANmfLY
Vielä lisää mitä on tulossa. https://youtu.be/B98la3IimRgEipä kovin puhdasta ole, kun energiaa palaa 3-4 kertainen määrä täyssähköautoihin verrattuna.
- Anonyymi
Sähköautojen hankintatukia ei pidä jatkaa vaan autokannan uudistuminen pitää olla markkinaehtoista. Sähköautothan ovat jo nyt autoverottomia ja pian on tulossa markkinoilla halpoja kiinalaiskiikkuja, jotka riittävät päivittäisajoon monelle.
- Anonyymi
Riittää hyvin se, että fossilipolttiksien myynti lopetetaan 2035. Sitä ennen olis saatava sähkikset toimimaan yhtä hyvin kuin polttikset. No, sitä ennen on polttiksetkin saatu vihreiksi ja vetyautotkin ovat kaupoissa. Eili vuonna 2035 on vihreätä valinnanvaraa hienosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää hyvin se, että fossilipolttiksien myynti lopetetaan 2035. Sitä ennen olis saatava sähkikset toimimaan yhtä hyvin kuin polttikset. No, sitä ennen on polttiksetkin saatu vihreiksi ja vetyautotkin ovat kaupoissa. Eili vuonna 2035 on vihreätä valinnanvaraa hienosti.
Ja silti enemmistö ajaa polttiksilla vielä pitkälti 2040-luvun puolella. Kannattaa muistaa, että nyt ostettu polttis on käytössä noin 25 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti enemmistö ajaa polttiksilla vielä pitkälti 2040-luvun puolella. Kannattaa muistaa, että nyt ostettu polttis on käytössä noin 25 vuotta.
Lisään... Ja käyttökelpoisen auton romuttaminen olisi aivotonta idiotismia. Jos polttis on toimiva niin sitä ei pidä romuttaa. Itse asiassa, minusta toimivan auton romuttamisen pitäisi olla laitonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Ja käyttökelpoisen auton romuttaminen olisi aivotonta idiotismia. Jos polttis on toimiva niin sitä ei pidä romuttaa. Itse asiassa, minusta toimivan auton romuttamisen pitäisi olla laitonta.
Älä nyt hyvä mies ala hysteerikoksi. Ei kukaan pakota sinua romuttamaan toimivaa polttista. Aja sillä niin kauan kuin perse kestää maksaa bensakulut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt hyvä mies ala hysteerikoksi. Ei kukaan pakota sinua romuttamaan toimivaa polttista. Aja sillä niin kauan kuin perse kestää maksaa bensakulut.
Edelleenkin taloudellisinta ja ekologisinta on käyttää kaikki loppuun asti. Myös autot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkin taloudellisinta ja ekologisinta on käyttää kaikki loppuun asti. Myös autot.
"Edelleenkin taloudellisinta ja ekologisinta on käyttää kaikki loppuun asti. Myös autot."
No käytä sitten loppuun asti. Aivan vapaasti. Miksi keuhkoat asiasta?
- Anonyymi
Kai ymmärrät että jokainen käytetty auto on joskus ostettu uutena? Se ympäristöteko ajaa vanha auto loppuun perustuu aina siihen että se auto on joskus ostettu uutena.
Ja tällä hetkellä on parempi tuoda tähän maailmaan uusi sähköauto kuin fossiilipoltin.- Anonyymi
Ja polttis kestää hyvällä huollolla yli 30 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja polttis kestää hyvällä huollolla yli 30 vuotta.
Sähköauto on tekniikaltaan paljon yksinkertaisempi. Kestää pidempään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on tekniikaltaan paljon yksinkertaisempi. Kestää pidempään.
Vanhoja polttiksia voi huoltaa ja korjata vaikka itse, sähköautoja ei suurelta osin voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhoja polttiksia voi huoltaa ja korjata vaikka itse, sähköautoja ei suurelta osin voi.
Polttiksessa riittää rassattavaa. Sähköautolla vain ajetaan.
Tiesitkös esim sen että polttiksen voimalinjassa on noin 2.500 liikkuvaa osaa. Sähköautossa noin 20. Tekee melkoisen eron rassaamisen tarpeeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttiksessa riittää rassattavaa. Sähköautolla vain ajetaan.
Tiesitkös esim sen että polttiksen voimalinjassa on noin 2.500 liikkuvaa osaa. Sähköautossa noin 20. Tekee melkoisen eron rassaamisen tarpeeseen.Tuo on aivottoman typerä paskavertaus. Autossa on paljon muutakin kuin voimalinja ja siinä kohtaa sähköauton huolto tulee hankalaksi. Jos vaikka sähköissä ja akussa on ongelmia niin kuka tahansa ei niihin voi koskea. Ja noita ongelmia tulee jatkuvasti.
Varsinkin kun nykyiset autot ovat saatanan kyyliä, jotka pitää muka kytkeä nettiin, jotta ne edes toimii. Kunnon auto ei vaadi, että kännykkää on ikinä autossa mukana eikä autoa tarvitse ikinä päivittää eikä sen tarvitse koskaan olla netissä. En luota autoyhtiöön niin paljon, että antaisin tavuakaan dataa omasta autostani. Ja myös pikalatausten pitää onnistua ilman että kännykkä on mukana.
Ja itse tunnen sähköautolla ajavia ja he ovat vieneet autoaan jatkuvasti korjattavana. Koko "huoltovapaus" on idioottien sähköautoilijoiden päästään keksimää valetta. Ja jos ruikutat, että korjaus ja huolto on eri asioita. Käyttäjän kannalta niillä ei ole mitään eroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja polttis kestää hyvällä huollolla yli 30 vuotta.
Keskimäärin kukaan ei halua ajaa edes ripari-ikäisellä lintalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskimäärin kukaan ei halua ajaa edes ripari-ikäisellä lintalla.
Ja silti melkein puolet suomalaisista ajaa ripari-ikäistä vanhemmilla autoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on aivottoman typerä paskavertaus. Autossa on paljon muutakin kuin voimalinja ja siinä kohtaa sähköauton huolto tulee hankalaksi. Jos vaikka sähköissä ja akussa on ongelmia niin kuka tahansa ei niihin voi koskea. Ja noita ongelmia tulee jatkuvasti.
Varsinkin kun nykyiset autot ovat saatanan kyyliä, jotka pitää muka kytkeä nettiin, jotta ne edes toimii. Kunnon auto ei vaadi, että kännykkää on ikinä autossa mukana eikä autoa tarvitse ikinä päivittää eikä sen tarvitse koskaan olla netissä. En luota autoyhtiöön niin paljon, että antaisin tavuakaan dataa omasta autostani. Ja myös pikalatausten pitää onnistua ilman että kännykkä on mukana.
Ja itse tunnen sähköautolla ajavia ja he ovat vieneet autoaan jatkuvasti korjattavana. Koko "huoltovapaus" on idioottien sähköautoilijoiden päästään keksimää valetta. Ja jos ruikutat, että korjaus ja huolto on eri asioita. Käyttäjän kannalta niillä ei ole mitään eroa.Melkoinen mielensäpahoittaja. Onko Eskortti hakusessa?
Tiesitkös että sinusta on tehty komedia elokuvan muodossa koko kansan naurettavaksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoinen mielensäpahoittaja. Onko Eskortti hakusessa?
Tiesitkös että sinusta on tehty komedia elokuvan muodossa koko kansan naurettavaksi?Edelleenkin, nykyiset ihmiset ovat idiootteja kun antavat kaiken tietonsa joillekin suuryrityksille vapaaehtoisesti. Auton ei tarvitse lähettää tavuakaan tietoa minnekään eikä auton pitäisi tarvita päivityksiä. Eikä auton käytön pitäisi edellyttää sitä, että kännykkä on mukana kuten ei auton lataaminenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkin, nykyiset ihmiset ovat idiootteja kun antavat kaiken tietonsa joillekin suuryrityksille vapaaehtoisesti. Auton ei tarvitse lähettää tavuakaan tietoa minnekään eikä auton pitäisi tarvita päivityksiä. Eikä auton käytön pitäisi edellyttää sitä, että kännykkä on mukana kuten ei auton lataaminenkaan.
Lisään... Toisin sanoen auton lataaminen pitää onnistua normaalilla pankkikortilla ja mieluummin myös käteisellä eikä mihinkään paikkaan tarvitse kirjautua. Eikä autovalmistajan pidä saada mitään tietoa latauksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Toisin sanoen auton lataaminen pitää onnistua normaalilla pankkikortilla ja mieluummin myös käteisellä eikä mihinkään paikkaan tarvitse kirjautua. Eikä autovalmistajan pidä saada mitään tietoa latauksesta.
Auton lataamisen JA maksamisen pitää onnistua tarkalleen yhdellä tavalla: pelkästään tökkäämällä laturikaapelin kiinni.
Ei mitään pankkikortilla, käteisellä, kännykällä, tagilla yms. pelleilyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton lataamisen JA maksamisen pitää onnistua tarkalleen yhdellä tavalla: pelkästään tökkäämällä laturikaapelin kiinni.
Ei mitään pankkikortilla, käteisellä, kännykällä, tagilla yms. pelleilyä.Ensihuuman haihuttua alkaa tosiasiat selvitä. Eli ei ihme, että sähköautomyynti sakkaa. Onko huumassa jäänyt auton pääfunktio liiaksi taka-alalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on tekniikaltaan paljon yksinkertaisempi. Kestää pidempään.
Mutta akut vaan 10 vuotta. Sitten tulee 10.000 € :n akunvaihto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on aivottoman typerä paskavertaus. Autossa on paljon muutakin kuin voimalinja ja siinä kohtaa sähköauton huolto tulee hankalaksi. Jos vaikka sähköissä ja akussa on ongelmia niin kuka tahansa ei niihin voi koskea. Ja noita ongelmia tulee jatkuvasti.
Varsinkin kun nykyiset autot ovat saatanan kyyliä, jotka pitää muka kytkeä nettiin, jotta ne edes toimii. Kunnon auto ei vaadi, että kännykkää on ikinä autossa mukana eikä autoa tarvitse ikinä päivittää eikä sen tarvitse koskaan olla netissä. En luota autoyhtiöön niin paljon, että antaisin tavuakaan dataa omasta autostani. Ja myös pikalatausten pitää onnistua ilman että kännykkä on mukana.
Ja itse tunnen sähköautolla ajavia ja he ovat vieneet autoaan jatkuvasti korjattavana. Koko "huoltovapaus" on idioottien sähköautoilijoiden päästään keksimää valetta. Ja jos ruikutat, että korjaus ja huolto on eri asioita. Käyttäjän kannalta niillä ei ole mitään eroa.Vävypojalla on uusi sähköauto, mikä tarkoittaa ihan jatkuvaa päivitystä ja huoltoa.
Siinä menee älyttömästi aikaa sekä hermot. Piti vaihtaa toiseen merkkiin . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vävypojalla on uusi sähköauto, mikä tarkoittaa ihan jatkuvaa päivitystä ja huoltoa.
Siinä menee älyttömästi aikaa sekä hermot. Piti vaihtaa toiseen merkkiin .Sellaisia ne Volkswagenit ovat. Olisi ostanut kunnon sähköauton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisia ne Volkswagenit ovat. Olisi ostanut kunnon sähköauton.
EU:n polttomoottorikielto kaatuu. VW haluaa päätöksen uuteen harkintaan
Saksan liikenneministerin mukaan synteettisten polttoaineiden käyttö voisi pelastaa polttomoottorin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU:n polttomoottorikielto kaatuu. VW haluaa päätöksen uuteen harkintaan
Saksan liikenneministerin mukaan synteettisten polttoaineiden käyttö voisi pelastaa polttomoottorin.Synteettiset polttoaineet etenevät – myös Suomi voi kohta tehdä bensiiniä ja dieseliä vihreällä sähköllä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275