Nyt suuri moraalinen ajatusongelma. Lääketiede on pyrkinyt jatkamaan elämää. Elinikä on jatkunut ja länsimaissa yhä useampi saavuttaa 90 vuoden iän.
Tänä aamuna jäin miettimään, mitä maapallo kestää. Jos syntyvyyden rajoittamisella ei saada ihmismääräö laskettua, onko toinen väylä ihmisen eliniän rajoittaminen.
Kyllähän nytkin kuntien talouspaineissa mietitään hoidon tarkoituksenmukaisuutta, tosin ratkaisut tehdään hiljaisuudessa ja usein kuulee että keskitytään kivun lievitykseen ja elämänlaatuun. Tätä ei kuitenkaan uskalleta ääneen sanoa.
Biologisesti, ekologisesti ja elämänkierron kannalta ihminen kasvaa aikuiseksi n 20 vuodessa, lisääntyy ja kasvattaa lapsensa 20-40 vuoden kuluessa. Sen jälkeen osallistuu lastenlasten hoitoon 10-20 vuotta. Eli kuuskymppisenä se "luonnollinen" elämä on päätöksessään. Mitä sen jälkeen?
Korona oli esimakua siitä, miten jotkut ympäristönsuojelijat saattavat harventaa ihmiskuntaa. Nätisti ja siististi, jopa uskonnolliset yhteisöt alistuivat koronan edessä.
Tämä on kipeä aihe, josta " sivistyneet" eivät salli edes puhuttavan. Tämä on meillä edessä jossain vaiheessa, myös elämää, uskontoa tai yhteiskuntaa tärkeimpänä pitävillä.
Eliniän rajoittaminen?
Anonyymi-ap
0
154
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510122
- 816713
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon424797- 614467
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella684171Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313759- 472848
- 362585
- 402260
- 2151894