Teetkö itse vai teetätkö rengasliikkeellä.
Sähköauton renkaiden vaihto
15
163
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä kuulee niin monasti puhuttavan renkaanvaihdosta, mutta harva autonkuljettaja sen kuitenkaan tekee itse. Yleensä se on rengasliikkeen hommia, niin sähkiksellä tai polttiksella. Kausipyörän vaihto onnistuu jo parkkiksella useammalta auton kuljettajalta. Tosin sekin alkaa olla katoavaa kansanperinnettä.
- Anonyymi
Enpä tiedä onko katoavaa kansanperinnettä, itse ainakin olen yleensä vaihtanut renkaat itse ja niin on moni tuttavanikin. Tosin he eivät omista sähköautoa…
- Anonyymi
Tuntuu tuolla kausipyörän vaihtajalla olevan käsitteet pahasti sekaisin.
Renkaanvaihto ja rengastyöt kun ovat 2 eri asiaa, eli rengastyö koostuu vannetyöstä ja tasapainotuksesta ja renkaanvaihto on pelkkä renkaanvaihto, edes tasapainotusta ei tarkasteta ellei asiakas sitä erikseen pyydä.
Mutta mikä ihme on tuo kausipyörä?
Mahtaisi siinä Euromasterilla tyypit revetä nauramaan jos menisin niiltä kyselemään jotain kausipyöriä, mutta kesä- ja talvirenkaita on heillä kyllä hyvät valikoimat.
Ja mitä tulee siihen renkaanvaihtoon jossain taloyhtiön parkkipaikalla, niin se on kyllä niin säälittävän ja köyhän näköistä hommaa että unohtakaa koko juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renkaanvaihto ja rengastyöt kun ovat 2 eri asiaa, eli rengastyö koostuu vannetyöstä ja tasapainotuksesta ja renkaanvaihto on pelkkä renkaanvaihto, edes tasapainotusta ei tarkasteta ellei asiakas sitä erikseen pyydä.
Mahtaisi siinä Euromasterilla tyypit revetä nauramaan jos menisin niiltä kyselemään jotain kausipyöriä, mutta kesä- ja talvirenkaita on heillä kyllä hyvät valikoimat.
Ja mitä tulee siihen renkaanvaihtoon jossain taloyhtiön parkkipaikalla, niin se on kyllä niin säälittävän ja köyhän näköistä hommaa että unohtakaa koko juttu.No tuo idiootti haluaa päteä termeillä joita ei kukaan normaalissa elämässä käytä.
Kun vaihdetaan kesärenkaat talvirenkaisiin auton alle, niin puhutaan renkaanvaihdosta, pyöränvaihdosta ei juurikaan puhuta missään yhteydessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tulee siihen renkaanvaihtoon jossain taloyhtiön parkkipaikalla, niin se on kyllä niin säälittävän ja köyhän näköistä hommaa että unohtakaa koko juttu.”Ja mitä tulee siihen renkaanvaihtoon jossain taloyhtiön parkkipaikalla, niin se on kyllä niin säälittävän ja köyhän näköistä hommaa että unohtakaa koko juttu.”
Joo niin on. Siksi vaihdankin renkaat omassa autotallissani. - Anonyymi
Kerran on tullut moottoripyörän rengas vaihdettua käsipelillä ja aikamoinen vääntäminen siinä oli ennen kuin rengas oli pois vanteelta. Autoon, ehkä mahdollista mutta taitaisi usko loppua ennen kuin työ on tehty. Auto pyörien vaihtaminen sen sijaan, helppo juttu, oli sitten sähköauto tai polttis.
- Anonyymi
Keväisin ja syksyisin tulee vaihdettua pyörät itse. En viitsi raahata niitä mihinkään vaihdettavaksi, ellen tarvitse uusia renkaita. Helpommin pyöritän pyörät ulos tallista vaihdan ne alle ja pesen pois otetut ennen säilytykseen pyörittämista. Kun ajaa talvet kitkoilla tuon voi tehdä hyvän sään aikana auringon paistaessa miellyttävästi. Niin, sähkärihän tuo on.
- Anonyymi
Omakotitalossa asuessa tuli vaihdeltua itse, kun renkaat ja kompurat ym oli kätevästi autotallissa.
Nyt rivitakoasukkaana rengasliike saa hoitaa vaihtotyöt ja säilytyksen. - Anonyymi
Varmaan nähdään korjaamoissa, kyllä isö osaa..
- Anonyymi
Itse ne mukavin vaihtaa, kun on lämmin autotalli. Syksyisin kun liukkaat kelit tulevat joskus puun takaa, niin rengasliikkeissä olen nähnyt eninmillään yli 30 auton jonon odottamassa vuoroaan.
Sähköautosta en tiedä kun sitä ei ole eikä tule - Anonyymi
Höh tietysti itse! Uusavuttomat on naurettavia. Perusteluja löytyy ja kanssa silittelijöitä. Meillä vaimokin vaihtaa renkaat ja tyttäret ja pojista nyt ei tartte edes puhua. No on kyllä hyvä talli 2 pilarinosturi ja ns pikimonttu ,leveä missä keventimet kiskoilla tietysti se on ollut mainio.
- Anonyymi
Itse vaihtelen renkaan rauhassa ja ajan kanssa omassa pihassa kunnon hallintunkilla.
Ajelen kitkarenkailla ja sen takia syksyllä vaihdon voi tehdä ennen paskoja kelejä , eikä keväälläkään tarvitse hätäillä. Nastarenkailla ajavilla rengasmelu on niin kova, että toiset haluavat ajaa niillä mahdollisimman lyhyen kauden ja siksi ovat joskus kusessa kun talvi pääsee yllättämään ja pitäisi saada nastat alle, rengashalleissa päivien jonot varausten kautta ja jononottamalla tuntien jonot.
Jos minulla olisi sähköauto, niin tietenkin vaihtaisin itse samalla tapaa. Eihän tuossa ole mitään riskiä jos tekee ohjeen mukaan ja nostaa oikeista kohtaa, niin kuin kaikkia autoja on syytä nostaa. - Anonyymi
Eihän sähköautoon mitään kuulu itse tehdä.
- Anonyymi
Acculavetti voi vääntyä mutkalle, jossei omista Bilteman nosturia!😛😛
- Anonyymi
Kestääköhän vaihtaa yhdestä kohti kun on painava... Itse kyllä vaihdattaisin liikkeessä ja ottaisin kuvat alustasta ennen renkaiden vaihtoa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jasmin Voutilainen poistui kuvioista.
No, salkkarit on muutenkin huono ohjelma ollut jo vuosia.30530683Jasmin Voutilainen is dead!
Näyttelijä kuoli 27-vuotiaana, muusikkoiässä. Osanotto suruun. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009463002.html10116010Jasmin Voutilainen on kuollut
Ainon alkuperäinen näyttelijä Jasmin Voutilainen on kuollut.7414903Jasmin Voutilainen kuoli vain 27-vuotiaana - Kirjoitti pahaenteisesti somessa: "Jos menet pois..."
Jasmin Voutilainen lähti tästä maailmasta aivan liian nuorena, vain 27-vuotiaana. Näyttelijätär oli kertonut avoimesti saaneensa törkeää arvostelua u703802MILLOIN AIOT MYÖNTÄÄ ITSELLESI SEN IKÄVÄN,
jota tunnet minua kohtaan? Tekeekö vaikeaa uskoa, että asia todellakin on niin? Vaikka muuta väität itsellesi ja muille, tiedät kuitenkin syvällä sydä2532062Miksi paha saa elää, mutta hyvä kuolee
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009463002.html "Näyttelijä Jasmin Voutilainen on kuollut 27-vuotiaana Salatut elämät -tähti on menehtynyt."421363MIHIN SE JASMIN VOUTILAINEN NYT KUOLI?
Kun kerran on niin tärkeä tieto sen kuolema, että sitä on kailotettu aamusta iltaan joka helvetin kanavalla ja joka ikisen muumion pitää kirjottaa sii121268Että näin.
Koneurakointi Ollila Oy on jättänyt haastehakemuksen Oulaisten kaupunkia vastaan talvikunnossapidosta Oulun käräjäoikeuteen301254Salkkaritähti kuollut R.I.P
Salatut Elämät sarjassa Aino Kaukovaaraa näytellyt Jasmin Voutilainen on kuollut. Lepää rauhassa. Aiheesta lisää Iltalehti. https://www.iltalehti.fi371014Anna anteeksi että tunteeni ei ole näkynyt
selvemmin sinulle. Yritän korjata asian, jos saan vielä tilaisuuksia siihen.46822