Nyt kun on ollut ekonomisesti vaikeaa ja kalliimmaksi kaikki tulee, niin
miten taistelette sitä pelkoa ja passivisoitumista vastaan?
Itse olen yrittänyt ulkoilla raittiissa ilmassa ja harrastaa muutakin liikuntaa.
Olen myös lukenut kiinnostavista aiheista ja harrastanut monia asioita.
Kirjasto on lähellä ja se on vielä ilmaista. Sieltä saa lainat välineitä joko
urheiluun tai harrastuksiin.
Toisaalta pidän tätä pakotettua yksinäisyyttä tervetulleena, koska
voi itse päättää, mihin aikansa, tarmonsa kohdistaa.
Kalliit koulut kalliine matkoineen eivät ole ainoita paikkoja oppia.
Masennuksen ja pelon voittaminen
4
179
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole ekonomisesti vaikeaa jos on varautunut myös huonompiin aikoihin
esim. keräämällä pikku hiljaa taloudellista puskuria.
Näin ei rajutkaan hintojen korotukset vaikuta kun voi ohjata ostotottumukset
kohti halvempia tuotteita. Kallit tai paljon nousseet tuotteet voi jättää kauppaan.
Ostoissa pitää vain olla harkitsevampi tai ostaa vähemmin.
Lehtiä ja mainoksia selailemalla löytyy useita lähes kuluttomia harrastuksia.
Pitää vain olla aktiivinen ja ottaa niistä kiinni. - Anonyymi
Kaikilla ei ole mahdollisuutta säästää sitä ekonomista puskyria.
Moni joutui yllättäen työttömäksi.
Kaikki nostettiin ja nostetaan koko ajan - oli syytä tai ei!
Lapsiperheiden ja yksinhuoltajien menot ovat joka kuukausi
enemmän kuin tulot ja elävät lainaamalla sukulaisilta.
Toivottavasti tänne ei tule enää omahyväisiä rannalta huutajia
hukkujille: "Minä opettelin uimaan ennenkuin putosin veteen ja pelastusliivitkin hankin!"
"- Anonyymi
Mutta niitä ostamisia voi kohdentaa halvempiin tuoteryhmiin ja hyödyntää
vaikka niitä -30 % -tuotteita. Näin saa vähälle rahalle ostovoimaa.
Jos menot ovat joka kuukausi enemmän kuin tulot ja sitten vielä
rohmutaan pikavippejä niin se on sama kuin kaivaisi itselleen suohautaa.
- Anonyymi
Oluella
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1358303Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m1047519Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot925696Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,945650Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1194830Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1462654Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys612503Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e81485Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71444Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa531339