Tämä uusi sähköauto maksaa 60 000 euroa, mutta sillä ei edes teoriassa pysty ajamaan Lappiin

Anonyymi-ap

Tämä uusi sähköauto maksaa 60 000 €, mutta sillä ei edes teoriassa pysty ajamaan Lappiin – Kulkee talvella vain 240 km, latautuu heikosti ja pikalatauksia tahallaan estetty

Toyotan ensimmäinen sähköauto on miellyttävä ajettava ja surkea latautuja kylmässä.

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tama-uusi-sahkoauto-maksaa-60000-mutta-silla-ei-edes-teoriassa-pysty-ajamaan-lappiin-kulkee-talvella-vain-240km-latautuu-heikosti-ja-pikalatauksia-tahallaan-estetty/e80b678c-6a9d-4988-9de6-2c2a634a0662

27

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköhärpäkkeet ja pakkanen ei sovi suomen talveen.. Uskokaa jo... Ei saada ikinä toimimaan...

      • Anonyymi

        Suomessa on myynnissä paljonkin sähköautoja joilla talvinen autoilu ja lataaminen talvella ei ole mikään ongelma.
        Toyota ei vain ole yksi niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on myynnissä paljonkin sähköautoja joilla talvinen autoilu ja lataaminen talvella ei ole mikään ongelma.
        Toyota ei vain ole yksi niistä.

        ei kai se lataaminen pitäisi olla mikään ongelma, ongelma on se että patteri-auto ei sovellu suomen olosuhteisiin


    • Anonyymi

      Hinnassa on sitten yksinolla liikaa ja kuka sitä ny toyotalla läksis Lapin nietoksille?🦌

    • Anonyymi

      Entä jos ei ole aikomustakaan edes teoriassa ajaa Lappiin? Tai jos asuu jo siellä?

      • Anonyymi

        No lapissa mennään vielä diesel ja bensa autoilla vuosia. Vaihdetaan vetyyn sitten kun tulee markkinoille.


    • Anonyymi

      "Toyotan, vuonna 2023 julkaisemalla, merkin ensimmäisellä sähköautolla tämä taival ei onnistu alle kahden kokonaisen ajopäivän."
      Halpaa, kun perhe joutuu majoittumaan matkalla isoon perhehuoneeseen.

    • Anonyymi

      Sähköautot ei tule pelaaman koskaan pakkasella... Nöin se vaan on.. Elekroniikka hapettuu kun ilma sahaa pakkasen ja lämpimän puolella.. Komponentit ei kestä pakkasella..toisakseen sähköauto saastuttaa enempi niin miksi sähköautoja edes tehdään..

      • Anonyymi

        Niin onneksi uusissa polttomoottoriautoissa ei ole mitään elektroniikkaa.


    • Anonyymi

      Mitäs jos tekee kuten sähköautoilijat ja lataa edes yhden kerran? tai 2 kertaa? Tai lätkäisee junaan? Tai ajaa kuten fiksu tekee dieselillä tai bensalla tai etanolilla?
      Tuo auto riittää monelle koko elämän mittaiselle taipaleelle. Sehän muuten päivittyy paremmaksi ja eletroniikka mokiltaan ja ajoonhan se on jo nyt hyvä kunhan pysy käynnissä pidempään. Oletko edelleen ajokortiton? se kun paistaa tekstistäsi.

      • Anonyymi

        Kaksi kertaa Tojon saa jotenkuten ladattua, jos on ensin ajanut jonkun aikaa akkuun lämpöä. Sen jälkeen muuttuu 1. sukupolven Leaffiksi.

        Tsekataa Teslabjörnin koeajo tuubista, 14h25min 1000km X-D


    • Anonyymi

      Toyotat ei ole tehty ajoa varten, vaan pientä nurkka ajelua varten, muuten niissä olisi otettu huomioon mukavuus, melu ja ajo-ominaisuudet. Tuo on sopiva ns. pyhän kolmion kiertoon, eli marketti, terveyskeskus ja kirkko.

      • Anonyymi

        Corolla on kyllä luokkansa parhaasta päästä ajaa (TM vertailutestin mukaan missä Corolla päihitti Octavian).

        Ehkä haluat kertoa joka suhteessa paremman auton kuin vaikka RAV4 tai Corolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla on kyllä luokkansa parhaasta päästä ajaa (TM vertailutestin mukaan missä Corolla päihitti Octavian).

        Ehkä haluat kertoa joka suhteessa paremman auton kuin vaikka RAV4 tai Corolla.

        Anteeksi mutta Honda Civic voitti TM talvitestin. Niin miten Corolla voi olla paras?
        https://www.honda.fi/cars/new/civic-hybrid

        Niin tuolla ainakin lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla on kyllä luokkansa parhaasta päästä ajaa (TM vertailutestin mukaan missä Corolla päihitti Octavian).

        Ehkä haluat kertoa joka suhteessa paremman auton kuin vaikka RAV4 tai Corolla.

        TM 19/2022 vertailun perusteella Octavia sai kulutusta lukuunottamatta kaikissa muissa vertailuosioissa Corollaa paremman arvosanan (ylläpitokuluissa arvosana oli sama). Corolla sai huonoja arvosanoja (7) ääritilannekäytöksestä, kiihtyvyydestä ja sisämelusta mitkä kaikki ovat nimenomaan maantieajossa olennaisia asioita. Tai toisinpäin kääntäen lyhyessä nurkka-ajossa nuo puutteet eivät niin haittaa ja vastaavasti hybriditekniikasta saa kulutusetua nimenomaan kaupungissa. Eli Corolla on selvästi suunniteltu enemmän lyhyeen kaupunkiajoon.


      • Anonyymi

        Et ole tainnut lukea asiallisten ihmisten kommentteja sähkö toyotasta? Kirjoiti pelkkiä valheita. Häpeä idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla on kyllä luokkansa parhaasta päästä ajaa (TM vertailutestin mukaan missä Corolla päihitti Octavian).

        Ehkä haluat kertoa joka suhteessa paremman auton kuin vaikka RAV4 tai Corolla.

        Corollahan on luokkansa huonoin auto, samoin RAV4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tainnut lukea asiallisten ihmisten kommentteja sähkö toyotasta? Kirjoiti pelkkiä valheita. Häpeä idiootti.

        Testit kertoo Toyotan surkeudesta ja ainaisista jumbosijoita,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla on kyllä luokkansa parhaasta päästä ajaa (TM vertailutestin mukaan missä Corolla päihitti Octavian).

        Ehkä haluat kertoa joka suhteessa paremman auton kuin vaikka RAV4 tai Corolla.

        RAV ei pysynyt tiellä talvivertailussa ja Skoda Fabia ja Dacia voitti sen.
        Skoda Octavia on voittanut jokaisessa vertailussa Corollan.
        Miksi sinulla on pakko aina valehdella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV ei pysynyt tiellä talvivertailussa ja Skoda Fabia ja Dacia voitti sen.
        Skoda Octavia on voittanut jokaisessa vertailussa Corollan.
        Miksi sinulla on pakko aina valehdella?

        Saisinko linkin tuohon mainitsemaasi talvivertailuun?


    • Anonyymi

      Yksityisille tarjottavat leasingsopimukset, 10 tkm/a tai 15 tkm/a kertovat, että ei niitä sähkiksiä ole tarkoitettukaan oikeaan ajamiseen.

    • Anonyymi

      Elektroniikka kyllä kestää pakkasta, releet ja alhainen jännite tuottavat ongelmat!

      • Anonyymi

        Erityisesti Toyotan releet…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erityisesti Toyotan releet…

        No ne ei toimi.


    • Anonyymi

      Todella huikeaa!

    • Anonyymi

      Pieni vetymoottori tuottamaan sähköä niin se on siinä... Kyllä riittää virta.. Toki saman syteemin voisi tehdä dieselillä..

      • Anonyymi

        Vety toimii missä tahansa "polttomoottorissa" polttoaineena ja elektrolyysillä sen tuotaminen on lähes ilmaista vedestä!
        Vetytalous on tulevaisuutta, mutta sitä ennen tietämättömiltä kuluttajilta nyhdetään rahat epäonnistuneilla sähköautoilla. Lithium akkuaineena jo museoon, halvempia jo tarjolla.
        Liikenteen päästöistä suurin osa tulee laiva-, lentoliikenteestä ym rahtiliikenteestä, siellä vedyllä korvataan kohta polttoaineet.
        Tapana on rahastaa kulkemisesta köyhintä työssä käyvää:)
        Sähköautoilussa ei ole pienintäkään järkeä kustannusten (myös huolto/korjaus)- ja ajan suhteen.
        Lapin matka sähköautolla on monelle viimeinen niitti.
        Koko matka ajettava muuta liikennettä hitaammin, että pääset jonottamaan niille harvoille latauspisteille!!!!
        Hirvaskankaalla 2 lataus ja odottele 1-1,5h/ latauspisteen vapautumista, alkaa jo huumori loppua. Sama tilanne koko matkalla latauspisteillä! Boksia ei voi käyttää varusteille (vie liikaa sähköä), siis vuokrasuksilla mennään.
        Ellei mökillä saa autoa esilämmitykseen, tulee kylmää kyytiä ja vielä lyhyempi ajomatka/lataus!
        Auto vaihtoon ja diesel jo kelpaa!!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

      Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      353
      2537
    2. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

      Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      91
      2045
    3. Olen niin kesken

      Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1920
    4. Minkä ikäinen

      Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      102
      1517
    5. Tietääkö joku ylläpidosta?

      Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      230
      1481
    6. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

      Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      186
      1200
    7. Martina ei mennyt naimisiin

      IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      1072
    8. Kaninkolojen vaikutus?

      Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      179
      1045
    9. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

      Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      20
      1030
    10. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

      joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      1013
    Aihe