Tämä uusi sähköauto maksaa 60 000 €, mutta sillä ei edes teoriassa pysty ajamaan Lappiin – Kulkee talvella vain 240 km, latautuu heikosti ja pikalatauksia tahallaan estetty
Toyotan ensimmäinen sähköauto on miellyttävä ajettava ja surkea latautuja kylmässä.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tama-uusi-sahkoauto-maksaa-60000-mutta-silla-ei-edes-teoriassa-pysty-ajamaan-lappiin-kulkee-talvella-vain-240km-latautuu-heikosti-ja-pikalatauksia-tahallaan-estetty/e80b678c-6a9d-4988-9de6-2c2a634a0662
Tämä uusi sähköauto maksaa 60 000 euroa, mutta sillä ei edes teoriassa pysty ajamaan Lappiin
27
126
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköhärpäkkeet ja pakkanen ei sovi suomen talveen.. Uskokaa jo... Ei saada ikinä toimimaan...
- Anonyymi
Suomessa on myynnissä paljonkin sähköautoja joilla talvinen autoilu ja lataaminen talvella ei ole mikään ongelma.
Toyota ei vain ole yksi niistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on myynnissä paljonkin sähköautoja joilla talvinen autoilu ja lataaminen talvella ei ole mikään ongelma.
Toyota ei vain ole yksi niistä.ei kai se lataaminen pitäisi olla mikään ongelma, ongelma on se että patteri-auto ei sovellu suomen olosuhteisiin
- Anonyymi
Hinnassa on sitten yksinolla liikaa ja kuka sitä ny toyotalla läksis Lapin nietoksille?🦌
- Anonyymi
Entä jos ei ole aikomustakaan edes teoriassa ajaa Lappiin? Tai jos asuu jo siellä?
- Anonyymi
No lapissa mennään vielä diesel ja bensa autoilla vuosia. Vaihdetaan vetyyn sitten kun tulee markkinoille.
- Anonyymi
"Toyotan, vuonna 2023 julkaisemalla, merkin ensimmäisellä sähköautolla tämä taival ei onnistu alle kahden kokonaisen ajopäivän."
Halpaa, kun perhe joutuu majoittumaan matkalla isoon perhehuoneeseen. - Anonyymi
Sähköautot ei tule pelaaman koskaan pakkasella... Nöin se vaan on.. Elekroniikka hapettuu kun ilma sahaa pakkasen ja lämpimän puolella.. Komponentit ei kestä pakkasella..toisakseen sähköauto saastuttaa enempi niin miksi sähköautoja edes tehdään..
- Anonyymi
Niin onneksi uusissa polttomoottoriautoissa ei ole mitään elektroniikkaa.
- Anonyymi
Mitäs jos tekee kuten sähköautoilijat ja lataa edes yhden kerran? tai 2 kertaa? Tai lätkäisee junaan? Tai ajaa kuten fiksu tekee dieselillä tai bensalla tai etanolilla?
Tuo auto riittää monelle koko elämän mittaiselle taipaleelle. Sehän muuten päivittyy paremmaksi ja eletroniikka mokiltaan ja ajoonhan se on jo nyt hyvä kunhan pysy käynnissä pidempään. Oletko edelleen ajokortiton? se kun paistaa tekstistäsi.- Anonyymi
Kaksi kertaa Tojon saa jotenkuten ladattua, jos on ensin ajanut jonkun aikaa akkuun lämpöä. Sen jälkeen muuttuu 1. sukupolven Leaffiksi.
Tsekataa Teslabjörnin koeajo tuubista, 14h25min 1000km X-D
- Anonyymi
Toyotat ei ole tehty ajoa varten, vaan pientä nurkka ajelua varten, muuten niissä olisi otettu huomioon mukavuus, melu ja ajo-ominaisuudet. Tuo on sopiva ns. pyhän kolmion kiertoon, eli marketti, terveyskeskus ja kirkko.
- Anonyymi
Corolla on kyllä luokkansa parhaasta päästä ajaa (TM vertailutestin mukaan missä Corolla päihitti Octavian).
Ehkä haluat kertoa joka suhteessa paremman auton kuin vaikka RAV4 tai Corolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla on kyllä luokkansa parhaasta päästä ajaa (TM vertailutestin mukaan missä Corolla päihitti Octavian).
Ehkä haluat kertoa joka suhteessa paremman auton kuin vaikka RAV4 tai Corolla.Anteeksi mutta Honda Civic voitti TM talvitestin. Niin miten Corolla voi olla paras?
https://www.honda.fi/cars/new/civic-hybrid
Niin tuolla ainakin lukee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla on kyllä luokkansa parhaasta päästä ajaa (TM vertailutestin mukaan missä Corolla päihitti Octavian).
Ehkä haluat kertoa joka suhteessa paremman auton kuin vaikka RAV4 tai Corolla.TM 19/2022 vertailun perusteella Octavia sai kulutusta lukuunottamatta kaikissa muissa vertailuosioissa Corollaa paremman arvosanan (ylläpitokuluissa arvosana oli sama). Corolla sai huonoja arvosanoja (7) ääritilannekäytöksestä, kiihtyvyydestä ja sisämelusta mitkä kaikki ovat nimenomaan maantieajossa olennaisia asioita. Tai toisinpäin kääntäen lyhyessä nurkka-ajossa nuo puutteet eivät niin haittaa ja vastaavasti hybriditekniikasta saa kulutusetua nimenomaan kaupungissa. Eli Corolla on selvästi suunniteltu enemmän lyhyeen kaupunkiajoon.
- Anonyymi
Et ole tainnut lukea asiallisten ihmisten kommentteja sähkö toyotasta? Kirjoiti pelkkiä valheita. Häpeä idiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla on kyllä luokkansa parhaasta päästä ajaa (TM vertailutestin mukaan missä Corolla päihitti Octavian).
Ehkä haluat kertoa joka suhteessa paremman auton kuin vaikka RAV4 tai Corolla.Corollahan on luokkansa huonoin auto, samoin RAV4.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole tainnut lukea asiallisten ihmisten kommentteja sähkö toyotasta? Kirjoiti pelkkiä valheita. Häpeä idiootti.
Testit kertoo Toyotan surkeudesta ja ainaisista jumbosijoita,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla on kyllä luokkansa parhaasta päästä ajaa (TM vertailutestin mukaan missä Corolla päihitti Octavian).
Ehkä haluat kertoa joka suhteessa paremman auton kuin vaikka RAV4 tai Corolla.RAV ei pysynyt tiellä talvivertailussa ja Skoda Fabia ja Dacia voitti sen.
Skoda Octavia on voittanut jokaisessa vertailussa Corollan.
Miksi sinulla on pakko aina valehdella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RAV ei pysynyt tiellä talvivertailussa ja Skoda Fabia ja Dacia voitti sen.
Skoda Octavia on voittanut jokaisessa vertailussa Corollan.
Miksi sinulla on pakko aina valehdella?Saisinko linkin tuohon mainitsemaasi talvivertailuun?
- Anonyymi
Yksityisille tarjottavat leasingsopimukset, 10 tkm/a tai 15 tkm/a kertovat, että ei niitä sähkiksiä ole tarkoitettukaan oikeaan ajamiseen.
- Anonyymi
Elektroniikka kyllä kestää pakkasta, releet ja alhainen jännite tuottavat ongelmat!
- Anonyymi
Erityisesti Toyotan releet…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erityisesti Toyotan releet…
No ne ei toimi.
- Anonyymi
Todella huikeaa!
- Anonyymi
Pieni vetymoottori tuottamaan sähköä niin se on siinä... Kyllä riittää virta.. Toki saman syteemin voisi tehdä dieselillä..
- Anonyymi
Vety toimii missä tahansa "polttomoottorissa" polttoaineena ja elektrolyysillä sen tuotaminen on lähes ilmaista vedestä!
Vetytalous on tulevaisuutta, mutta sitä ennen tietämättömiltä kuluttajilta nyhdetään rahat epäonnistuneilla sähköautoilla. Lithium akkuaineena jo museoon, halvempia jo tarjolla.
Liikenteen päästöistä suurin osa tulee laiva-, lentoliikenteestä ym rahtiliikenteestä, siellä vedyllä korvataan kohta polttoaineet.
Tapana on rahastaa kulkemisesta köyhintä työssä käyvää:)
Sähköautoilussa ei ole pienintäkään järkeä kustannusten (myös huolto/korjaus)- ja ajan suhteen.
Lapin matka sähköautolla on monelle viimeinen niitti.
Koko matka ajettava muuta liikennettä hitaammin, että pääset jonottamaan niille harvoille latauspisteille!!!!
Hirvaskankaalla 2 lataus ja odottele 1-1,5h/ latauspisteen vapautumista, alkaa jo huumori loppua. Sama tilanne koko matkalla latauspisteillä! Boksia ei voi käyttää varusteille (vie liikaa sähköä), siis vuokrasuksilla mennään.
Ellei mökillä saa autoa esilämmitykseen, tulee kylmää kyytiä ja vielä lyhyempi ajomatka/lataus!
Auto vaihtoon ja diesel jo kelpaa!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1175369
- 705118
- 914154
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753630Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603248- 432831
- 152307
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541959- 421852
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381693