Toyota purki Teslan osiin ja vaikuttui. Todellinen taideteos

Anonyymi-ap

Loistavien hybridien edelläkävijä Toyota on lähtenyt takamatkalta sähköautokisaan. Mikäpä parempi keino oppia kuin edelläkävijältä eli Toyotalla otettiin ja purettiin hiljattain Teslan menestysmalli Model Y osiin.

Se oli vaikuttava kokemus, ainakin autoon osa osalta tutustuneen Toyota-pomon mukaan.

– Kun Model Y:n kuoret riisuu, alta paljastuu todellinen taideteos. Se on uskomaton, tämä kommentoi Automotive Newsin mukaan.

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f84dffdb-3666-4b12-a12d-e36defa1eab7

56

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota ei saa Teslaa kiinni. Siinä vaiheessa kun toyo ehtii Teslan kopioimaan, Tesla on jo kaksi isompaa uudistusta edellä.

      Tesla kopioi Toyotan kehitysmenetelmät ja toi ne 2020-luvulle. Siinä missä Toyotalla menee 2 vuotta, Teslalla menee yksi kuukausi.

      • Anonyymi

        Ei Teslaa tarvitse ottaa kiinni, koska Tesla on jo muita jäljessä. Tesla suoltaa tehtaistaan lähinnä heikkolaatuista ja ylihintaista sontaa. Ne ovat oksettavan rumia sekä ulkoa että sisältä ja kaiken käyttäminen yhdeltä kosketusnäytöltä on idioottimainen keksintö. Teslan käyttöliittymä onkin surkea. Eikä kuljettajan eteenkään ole vaivauduttu laittamaan näyttöä, mikä on idioottimaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Teslaa tarvitse ottaa kiinni, koska Tesla on jo muita jäljessä. Tesla suoltaa tehtaistaan lähinnä heikkolaatuista ja ylihintaista sontaa. Ne ovat oksettavan rumia sekä ulkoa että sisältä ja kaiken käyttäminen yhdeltä kosketusnäytöltä on idioottimainen keksintö. Teslan käyttöliittymä onkin surkea. Eikä kuljettajan eteenkään ole vaivauduttu laittamaan näyttöä, mikä on idioottimaista.

        Yleisestikin vanhat autot olivat paljon parempia käytettävyydeltään kuin nykyiset autot. Nykyisiin autoihin tungetaan joitain saatanan kosketusnäyttöjä ja kaikenlaisia höpöhöpö-toimintoja. Loppujen lopuksi yli 90% noista ominaisuuksista ei ikinä käytetä tai edes tiedetä olevan olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Teslaa tarvitse ottaa kiinni, koska Tesla on jo muita jäljessä. Tesla suoltaa tehtaistaan lähinnä heikkolaatuista ja ylihintaista sontaa. Ne ovat oksettavan rumia sekä ulkoa että sisältä ja kaiken käyttäminen yhdeltä kosketusnäytöltä on idioottimainen keksintö. Teslan käyttöliittymä onkin surkea. Eikä kuljettajan eteenkään ole vaivauduttu laittamaan näyttöä, mikä on idioottimaista.

        "kaiken käyttäminen yhdeltä kosketusnäytöltä on idioottimainen keksintö.

        Jos ymmärtää tekniikkaa niin tuosta artikkelista näkee että Toyota viittaa auton teknisiin ratkaisuihin eikä käyttöliittymään.

        Ei tarvitse olla edes teknisesti etevä jos omaa maalaisjärkeä. Teslan käyttliittymän perusteet ilmeneen noin viidessä minuutissa ratin takana. Ei sen kommentoimiseen tarvitse purkaa autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kaiken käyttäminen yhdeltä kosketusnäytöltä on idioottimainen keksintö.

        Jos ymmärtää tekniikkaa niin tuosta artikkelista näkee että Toyota viittaa auton teknisiin ratkaisuihin eikä käyttöliittymään.

        Ei tarvitse olla edes teknisesti etevä jos omaa maalaisjärkeä. Teslan käyttliittymän perusteet ilmeneen noin viidessä minuutissa ratin takana. Ei sen kommentoimiseen tarvitse purkaa autoa.

        Ja tuossa artikkelissa kommentoitiin asiaa, jolla ei normaalin käyttäjän kannalta ole paskankaan väliä. Esimerkiksi kukaan autoa ostava ei välitä auton painosta.

        Teslan surkea käyttöliittymä on ihan todettu asia. Minusta kaikkien tärkeimpien toimintojen pitää olla nappuloiden ja säätimien takana. Nykyinen trendi laittaa toiminnot kosketusnäytölle on idiotismia. Kosketusnäyttö tekee auton käyttämisen vaikeammaksi. Jonkin tuulilasinpyyhkimien toiminnankin pitää olla kosketusnäytöllä eli tekee asian 100 kertaa aiempaa heikommaksi käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuossa artikkelissa kommentoitiin asiaa, jolla ei normaalin käyttäjän kannalta ole paskankaan väliä. Esimerkiksi kukaan autoa ostava ei välitä auton painosta.

        Teslan surkea käyttöliittymä on ihan todettu asia. Minusta kaikkien tärkeimpien toimintojen pitää olla nappuloiden ja säätimien takana. Nykyinen trendi laittaa toiminnot kosketusnäytölle on idiotismia. Kosketusnäyttö tekee auton käyttämisen vaikeammaksi. Jonkin tuulilasinpyyhkimien toiminnankin pitää olla kosketusnäytöllä eli tekee asian 100 kertaa aiempaa heikommaksi käyttää.

        Joo osta sä vaan uus Solterra niin on ratti ja viikset täynnä säihkyviä namiskuukkeleita mitä voit veivata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuossa artikkelissa kommentoitiin asiaa, jolla ei normaalin käyttäjän kannalta ole paskankaan väliä. Esimerkiksi kukaan autoa ostava ei välitä auton painosta.

        Teslan surkea käyttöliittymä on ihan todettu asia. Minusta kaikkien tärkeimpien toimintojen pitää olla nappuloiden ja säätimien takana. Nykyinen trendi laittaa toiminnot kosketusnäytölle on idiotismia. Kosketusnäyttö tekee auton käyttämisen vaikeammaksi. Jonkin tuulilasinpyyhkimien toiminnankin pitää olla kosketusnäytöllä eli tekee asian 100 kertaa aiempaa heikommaksi käyttää.

        "Esimerkiksi kukaan autoa ostava ei välitä auton painosta."

        Tällä kaverilla täytyy olli Esson baarin killan tekniikan suurmestarin arvonimi plakkarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Esimerkiksi kukaan autoa ostava ei välitä auton painosta."

        Tällä kaverilla täytyy olli Esson baarin killan tekniikan suurmestarin arvonimi plakkarissa.

        Oikeastikaan kukaan ei autoa ostaessa piittaa auton painosta. Auton kuormakapasiteetista piitataan, mutta ei itse auton painosta. Vaikka näillä palstoilla toisinaan höpötetään auton painosta niin se ei ole tärkeää autoa ostettaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastikaan kukaan ei autoa ostaessa piittaa auton painosta. Auton kuormakapasiteetista piitataan, mutta ei itse auton painosta. Vaikka näillä palstoilla toisinaan höpötetään auton painosta niin se ei ole tärkeää autoa ostettaessa.

        Vain todellinen tollakko kirjoittaa tuollaista.
        200kg kevyempi auto kuluttaa vähemmän energiaa, on parempi ajo-ominaisuuksiltaan, mahdollistaa suuremman kantavuuden, kuluttaa vähemmän renkaita...

        Jos auton painosta saa pois "tarpeetonta" tekniikkaa niin se tarkoittaa myös halvempaa hintaa, suurempaa hyötytilaa ja parantunutta luotettavuutta sekä käyttöikää.
        Toki jos painoa pudotetaan eksoottisilla materiaaleilla kuten hiilikuidulla niin silloin hintaa tulee lisää.

        Ja kyllä Toyotan ihastelussa paino oli pienessä roolissa. Olisi järkevämpää puhua esim siitä miten komponenttien fiksulla sijoittelulla Tesla on saanut autoon mahtumaan kaksi tavaratilaa. Siihen on sähkötojolla vielä paljon apinoitavaa tehtävänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain todellinen tollakko kirjoittaa tuollaista.
        200kg kevyempi auto kuluttaa vähemmän energiaa, on parempi ajo-ominaisuuksiltaan, mahdollistaa suuremman kantavuuden, kuluttaa vähemmän renkaita...

        Jos auton painosta saa pois "tarpeetonta" tekniikkaa niin se tarkoittaa myös halvempaa hintaa, suurempaa hyötytilaa ja parantunutta luotettavuutta sekä käyttöikää.
        Toki jos painoa pudotetaan eksoottisilla materiaaleilla kuten hiilikuidulla niin silloin hintaa tulee lisää.

        Ja kyllä Toyotan ihastelussa paino oli pienessä roolissa. Olisi järkevämpää puhua esim siitä miten komponenttien fiksulla sijoittelulla Tesla on saanut autoon mahtumaan kaksi tavaratilaa. Siihen on sähkötojolla vielä paljon apinoitavaa tehtävänään.

        Teslan Model Y on kevyempi kuin kilpailijat, mutta sen kantavuus on silti pienempi kuin kilpailijoilla. Eli asiat eivät ole näin yksinkertaisia. Itse asiassa juuri kevyillä autoilla on yleensä pienin kantavuus.

        "se tarkoittaa myös halvempaa hintaa"

        Ei näy myyntihinnassa enkä piittaa paskaakaan autovalmistajan tuloksesta. Silloinhan Model 3:n sopiva myyntihinta olisi 20 tonnia, joka sekin on paljon noin surkeasta autosta.

        "parantunutta luotettavuutta sekä käyttöikää."

        Keventäminen ei lisää luotettavuutta ja käyttöikää yhtään. Päinvastoin, yleensä pienempi paino vähentää luotettavuutta ja lyhentää käyttöikää.

        Varsinkin Tesla on markkinoiden epäluotettavimpiin kuuluva auto jonka käyttöikä on lyhyt. Tesla on yksi markkinoiden huonoimmista sähköautoista ja jos sähköautoa harkitsee niin Teslaa ei kannata ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain todellinen tollakko kirjoittaa tuollaista.
        200kg kevyempi auto kuluttaa vähemmän energiaa, on parempi ajo-ominaisuuksiltaan, mahdollistaa suuremman kantavuuden, kuluttaa vähemmän renkaita...

        Jos auton painosta saa pois "tarpeetonta" tekniikkaa niin se tarkoittaa myös halvempaa hintaa, suurempaa hyötytilaa ja parantunutta luotettavuutta sekä käyttöikää.
        Toki jos painoa pudotetaan eksoottisilla materiaaleilla kuten hiilikuidulla niin silloin hintaa tulee lisää.

        Ja kyllä Toyotan ihastelussa paino oli pienessä roolissa. Olisi järkevämpää puhua esim siitä miten komponenttien fiksulla sijoittelulla Tesla on saanut autoon mahtumaan kaksi tavaratilaa. Siihen on sähkötojolla vielä paljon apinoitavaa tehtävänään.

        "Tesla on saanut autoon mahtumaan kaksi tavaratilaa."

        Etutavaratila on ainakin täysin hyödytön. En näe yhtäkään hyötyä etutavaratilasta. Itse mieluiten lyhentäisin nokkaa puoli metriä kuin saan pikkuruisen ja täysin hyödyttömän tavaratilan eteen. Suuri osa Teslan omistajistakaan ei ikinä käytä etutavaratilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan Model Y on kevyempi kuin kilpailijat, mutta sen kantavuus on silti pienempi kuin kilpailijoilla. Eli asiat eivät ole näin yksinkertaisia. Itse asiassa juuri kevyillä autoilla on yleensä pienin kantavuus.

        "se tarkoittaa myös halvempaa hintaa"

        Ei näy myyntihinnassa enkä piittaa paskaakaan autovalmistajan tuloksesta. Silloinhan Model 3:n sopiva myyntihinta olisi 20 tonnia, joka sekin on paljon noin surkeasta autosta.

        "parantunutta luotettavuutta sekä käyttöikää."

        Keventäminen ei lisää luotettavuutta ja käyttöikää yhtään. Päinvastoin, yleensä pienempi paino vähentää luotettavuutta ja lyhentää käyttöikää.

        Varsinkin Tesla on markkinoiden epäluotettavimpiin kuuluva auto jonka käyttöikä on lyhyt. Tesla on yksi markkinoiden huonoimmista sähköautoista ja jos sähköautoa harkitsee niin Teslaa ei kannata ostaa.

        Lisään... Jos on sellainen auto, jolla haluaa viedä suuria kuormia niin tuota kantavuutta ei ikinä saada autoa keventämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Jos on sellainen auto, jolla haluaa viedä suuria kuormia niin tuota kantavuutta ei ikinä saada autoa keventämällä.

        No tulipa taas vuodatusta ja vielä pätkittäin.
        Opettele lukemaan. Kirjoitin että pienempi omamassa MAHDOLLISTAA suuremman kantavuuden. Ei TUO sitä suoraan. Kyllähän maalaisjärkikin sanoo että jos auto itsessään painaa vähemmän niin silloin hyötykuorma voi olla suurempi.

        Ja opettele lukemaan vielä lisääkin. Kirjoitin että luotettavuus paranee jos auton painosta saa pois "tarpeetonta" tekniikkaa. Hyvänä esimerkkinä polttiksen voimalinja joka painaa massiivisesti ja siinä on yli 2.000 liikkuvaa osaa. Sähköauton kevyemmässä voimalinjassa on noin 20-30 liikkuvaa osaa. Pitää olla melkoinen tollakko jos ei ymmärrä kumpi on pitkäikäisempi ja luotettavampi.
        Sama koskee kun vähennetään kytkimien, liittimien, johtojen ja näyttöjen määrää. Pienempi määrä vikaantumiskohteita ja paino putoaa.
        Sä et oikeasti ymmärrä tekniikasta mitään ainakaan luotettavuuden näkökulmasta. pienempi määrä komponentteja lisää aina luotettavuutta.

        Ja sitte tuli taas lisää tollakointia tavaratilasta. Luuletko oikeasti että Tesla lyhenisi puoli metriä jos edessä ei olisi tavaratilaa? Ei etuakselia voi siirtää noin vain.
        Toisekseen, Autossa ei ole koskaan liikaa tilaa tavaroille. Aivan samoin kuin kodissa ei voi olla liikaa varastotilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tulipa taas vuodatusta ja vielä pätkittäin.
        Opettele lukemaan. Kirjoitin että pienempi omamassa MAHDOLLISTAA suuremman kantavuuden. Ei TUO sitä suoraan. Kyllähän maalaisjärkikin sanoo että jos auto itsessään painaa vähemmän niin silloin hyötykuorma voi olla suurempi.

        Ja opettele lukemaan vielä lisääkin. Kirjoitin että luotettavuus paranee jos auton painosta saa pois "tarpeetonta" tekniikkaa. Hyvänä esimerkkinä polttiksen voimalinja joka painaa massiivisesti ja siinä on yli 2.000 liikkuvaa osaa. Sähköauton kevyemmässä voimalinjassa on noin 20-30 liikkuvaa osaa. Pitää olla melkoinen tollakko jos ei ymmärrä kumpi on pitkäikäisempi ja luotettavampi.
        Sama koskee kun vähennetään kytkimien, liittimien, johtojen ja näyttöjen määrää. Pienempi määrä vikaantumiskohteita ja paino putoaa.
        Sä et oikeasti ymmärrä tekniikasta mitään ainakaan luotettavuuden näkökulmasta. pienempi määrä komponentteja lisää aina luotettavuutta.

        Ja sitte tuli taas lisää tollakointia tavaratilasta. Luuletko oikeasti että Tesla lyhenisi puoli metriä jos edessä ei olisi tavaratilaa? Ei etuakselia voi siirtää noin vain.
        Toisekseen, Autossa ei ole koskaan liikaa tilaa tavaroille. Aivan samoin kuin kodissa ei voi olla liikaa varastotilaa.

        "Luuletko oikeasti että Tesla lyhenisi puoli metriä jos edessä ei olisi tavaratilaa? Ei etuakselia voi siirtää noin vain."

        Tesla lyhenee, jos he suunnittelevat auton lyhyemmäksi. Tesla ei ole pieni auto, vaan monet autot ovat yli puoli metriä lyhyempiä. Itse asiassa, Model 3 on suunnilleen yhtä pitkä kuin suuri osa farmariautoista.

        Minusta koko kahden tavaratilan systeemi on typerä. Parempi olisi, että takatavaratilaa suurennetaan ja mitään etutavaratilaa ei ole. Valtaosa Teslan omistajista ei ikinä käytä etutavaratilaa.

        "Opettele lukemaan. Kirjoitin että pienempi omamassa MAHDOLLISTAA suuremman kantavuuden. Ei TUO sitä suoraan. Kyllähän maalaisjärkikin sanoo että jos auto itsessään painaa vähemmän niin silloin hyötykuorma voi olla suurempi."

        Typerää paskanjauhantaa. Suurempi kantavuus vaatii enemmän rakenteelta eikä sitä voi tehdä pelkästään painoa poistamalla. Kevyessä autossa ei voi olla suurta kantavuutta. Päinvastoin, jotta kantavuus paranee niin terästä tai muuta metallia pitää lisätä rakenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luuletko oikeasti että Tesla lyhenisi puoli metriä jos edessä ei olisi tavaratilaa? Ei etuakselia voi siirtää noin vain."

        Tesla lyhenee, jos he suunnittelevat auton lyhyemmäksi. Tesla ei ole pieni auto, vaan monet autot ovat yli puoli metriä lyhyempiä. Itse asiassa, Model 3 on suunnilleen yhtä pitkä kuin suuri osa farmariautoista.

        Minusta koko kahden tavaratilan systeemi on typerä. Parempi olisi, että takatavaratilaa suurennetaan ja mitään etutavaratilaa ei ole. Valtaosa Teslan omistajista ei ikinä käytä etutavaratilaa.

        "Opettele lukemaan. Kirjoitin että pienempi omamassa MAHDOLLISTAA suuremman kantavuuden. Ei TUO sitä suoraan. Kyllähän maalaisjärkikin sanoo että jos auto itsessään painaa vähemmän niin silloin hyötykuorma voi olla suurempi."

        Typerää paskanjauhantaa. Suurempi kantavuus vaatii enemmän rakenteelta eikä sitä voi tehdä pelkästään painoa poistamalla. Kevyessä autossa ei voi olla suurta kantavuutta. Päinvastoin, jotta kantavuus paranee niin terästä tai muuta metallia pitää lisätä rakenteeseen.

        Korjaan... Minun edellinen autoni oli farkku ja se oli lyhyempi kuin Model 3. Ja siinä oli suuremmat tavaratilatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tulipa taas vuodatusta ja vielä pätkittäin.
        Opettele lukemaan. Kirjoitin että pienempi omamassa MAHDOLLISTAA suuremman kantavuuden. Ei TUO sitä suoraan. Kyllähän maalaisjärkikin sanoo että jos auto itsessään painaa vähemmän niin silloin hyötykuorma voi olla suurempi.

        Ja opettele lukemaan vielä lisääkin. Kirjoitin että luotettavuus paranee jos auton painosta saa pois "tarpeetonta" tekniikkaa. Hyvänä esimerkkinä polttiksen voimalinja joka painaa massiivisesti ja siinä on yli 2.000 liikkuvaa osaa. Sähköauton kevyemmässä voimalinjassa on noin 20-30 liikkuvaa osaa. Pitää olla melkoinen tollakko jos ei ymmärrä kumpi on pitkäikäisempi ja luotettavampi.
        Sama koskee kun vähennetään kytkimien, liittimien, johtojen ja näyttöjen määrää. Pienempi määrä vikaantumiskohteita ja paino putoaa.
        Sä et oikeasti ymmärrä tekniikasta mitään ainakaan luotettavuuden näkökulmasta. pienempi määrä komponentteja lisää aina luotettavuutta.

        Ja sitte tuli taas lisää tollakointia tavaratilasta. Luuletko oikeasti että Tesla lyhenisi puoli metriä jos edessä ei olisi tavaratilaa? Ei etuakselia voi siirtää noin vain.
        Toisekseen, Autossa ei ole koskaan liikaa tilaa tavaroille. Aivan samoin kuin kodissa ei voi olla liikaa varastotilaa.

        "Toisekseen, Autossa ei ole koskaan liikaa tilaa tavaroille. Aivan samoin kuin kodissa ei voi olla liikaa varastotilaa."

        Tuo pitää paikkaansa lähinnä jos on hamstraaja. Monille riittää ihan pikkuautokin, koska harvat kuljettelee suuria tavaroita autossa ja suuremmat ostokset saa suoraan kotiinkuljetuksena. Ja itse asun yksiössä ja kaapeissa on edelleen paljon tyhjää tilaa ja varastokin on tyhjillään. Ei varastotilaa tarvitse loputtomiin, jos ei turhaa tavaraa keräile.

        Minusta Model 3 on jo liian suuri auto useimmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisekseen, Autossa ei ole koskaan liikaa tilaa tavaroille. Aivan samoin kuin kodissa ei voi olla liikaa varastotilaa."

        Tuo pitää paikkaansa lähinnä jos on hamstraaja. Monille riittää ihan pikkuautokin, koska harvat kuljettelee suuria tavaroita autossa ja suuremmat ostokset saa suoraan kotiinkuljetuksena. Ja itse asun yksiössä ja kaapeissa on edelleen paljon tyhjää tilaa ja varastokin on tyhjillään. Ei varastotilaa tarvitse loputtomiin, jos ei turhaa tavaraa keräile.

        Minusta Model 3 on jo liian suuri auto useimmille.

        "Ja itse asun yksiössä ja kaapeissa on edelleen paljon tyhjää tilaa ja varastokin on tyhjillään. "

        Eli sulla ei ole mitään ymmärrystä perheellisen elämästä tai tarpeista. Harva yksineläjä ostaa Teslan kokoista autoa. Tarkoittaa sitä että sen kokoisen auton ostajalla (=perheellisellä) on aivan eri tarpeet kuin sulla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luuletko oikeasti että Tesla lyhenisi puoli metriä jos edessä ei olisi tavaratilaa? Ei etuakselia voi siirtää noin vain."

        Tesla lyhenee, jos he suunnittelevat auton lyhyemmäksi. Tesla ei ole pieni auto, vaan monet autot ovat yli puoli metriä lyhyempiä. Itse asiassa, Model 3 on suunnilleen yhtä pitkä kuin suuri osa farmariautoista.

        Minusta koko kahden tavaratilan systeemi on typerä. Parempi olisi, että takatavaratilaa suurennetaan ja mitään etutavaratilaa ei ole. Valtaosa Teslan omistajista ei ikinä käytä etutavaratilaa.

        "Opettele lukemaan. Kirjoitin että pienempi omamassa MAHDOLLISTAA suuremman kantavuuden. Ei TUO sitä suoraan. Kyllähän maalaisjärkikin sanoo että jos auto itsessään painaa vähemmän niin silloin hyötykuorma voi olla suurempi."

        Typerää paskanjauhantaa. Suurempi kantavuus vaatii enemmän rakenteelta eikä sitä voi tehdä pelkästään painoa poistamalla. Kevyessä autossa ei voi olla suurta kantavuutta. Päinvastoin, jotta kantavuus paranee niin terästä tai muuta metallia pitää lisätä rakenteeseen.

        "Typerää paskanjauhantaa. Suurempi kantavuus vaatii enemmän rakenteelta eikä sitä voi tehdä pelkästään painoa poistamalla."

        Sulla on lukemisen ymmärtäminen edelleen aivan surkealla tasolla. Kirjoitin että auton kantavuus nousee jos siitä poistetaan "turhia" komponetteja. Jos esim nykyisestä BZ:sta saisi poistettua voimalinjasta+akustosta+elektroniikasta+matkustamon tilpehööristä 50kg niin silloin sen nykyinen rakenne kestäisi 50kg enemmän hyötykuormaa.

        Kai sulla tän verran maalaisjärki toimii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Typerää paskanjauhantaa. Suurempi kantavuus vaatii enemmän rakenteelta eikä sitä voi tehdä pelkästään painoa poistamalla."

        Sulla on lukemisen ymmärtäminen edelleen aivan surkealla tasolla. Kirjoitin että auton kantavuus nousee jos siitä poistetaan "turhia" komponetteja. Jos esim nykyisestä BZ:sta saisi poistettua voimalinjasta akustosta elektroniikasta matkustamon tilpehööristä 50kg niin silloin sen nykyinen rakenne kestäisi 50kg enemmän hyötykuormaa.

        Kai sulla tän verran maalaisjärki toimii?

        Nuo "turhat" komponentit ovat usein tarpeellisia normaalin käytön kannalta. Juuri noiden "turhien" komponenttien poiston takia Tesla on lähinnä käyttökelvoton romu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja itse asun yksiössä ja kaapeissa on edelleen paljon tyhjää tilaa ja varastokin on tyhjillään. "

        Eli sulla ei ole mitään ymmärrystä perheellisen elämästä tai tarpeista. Harva yksineläjä ostaa Teslan kokoista autoa. Tarkoittaa sitä että sen kokoisen auton ostajalla (=perheellisellä) on aivan eri tarpeet kuin sulla..

        Ja harva perheellinen haaskaa rahojaan Teslan kaltaiseen ylihintaiseen ja lähes käyttökelvottomaan kikkelinjatkeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja itse asun yksiössä ja kaapeissa on edelleen paljon tyhjää tilaa ja varastokin on tyhjillään. "

        Eli sulla ei ole mitään ymmärrystä perheellisen elämästä tai tarpeista. Harva yksineläjä ostaa Teslan kokoista autoa. Tarkoittaa sitä että sen kokoisen auton ostajalla (=perheellisellä) on aivan eri tarpeet kuin sulla..

        Model 3 ei ole perheellisen auto eikä tule sellainen koskaan olemaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Model 3 ei ole perheellisen auto eikä tule sellainen koskaan olemaankaan.

        Että osaa olla lukemisen ymmärtäminen täysin mahdotonta joillekin.
        Kirjoitin.:"Harva yksineläjä ostaa Teslan kokoista autoa. Tarkoittaa sitä että sen kokoisen auton ostajalla (=perheellisellä) on aivan eri tarpeet kuin sulla.."
        Tuossa viitataan selkeästi Teslan koko mallistoon. Ei Model kolmoseen. Kolmonen on sopiva pienelle perheelle ja Y isommalle. Teslan malliston pieninkin on aika iso.
        Ei mikään koirankoppi kauppakassi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että osaa olla lukemisen ymmärtäminen täysin mahdotonta joillekin.
        Kirjoitin.:"Harva yksineläjä ostaa Teslan kokoista autoa. Tarkoittaa sitä että sen kokoisen auton ostajalla (=perheellisellä) on aivan eri tarpeet kuin sulla.."
        Tuossa viitataan selkeästi Teslan koko mallistoon. Ei Model kolmoseen. Kolmonen on sopiva pienelle perheelle ja Y isommalle. Teslan malliston pieninkin on aika iso.
        Ei mikään koirankoppi kauppakassi.

        Model 3 on lähinnä ylihintainen, heikkolaatuinen ja käyttökelvoton kikkelinjatke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo osta sä vaan uus Solterra niin on ratti ja viikset täynnä säihkyviä namiskuukkeleita mitä voit veivata.

        Kyllä vaan ostan solterran seuraavan sukupolven niin on varmasti jo sopivassa kunnossa kaikki uudessa autossa. Teslaa en osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Model 3 on lähinnä ylihintainen, heikkolaatuinen ja käyttökelvoton kikkelinjatke.

        Tesla ilmoitti voivansa laskea Model 3 valmistuskustannuksia 50% seuraavan sukupolven tehtaassa. Eli pian (2-3 vuotta) Tesla Model 3 halpenee, ja aiheuttaa unettomia öitä Toyotan, Volkswagenin, yms. johdolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla ilmoitti voivansa laskea Model 3 valmistuskustannuksia 50% seuraavan sukupolven tehtaassa. Eli pian (2-3 vuotta) Tesla Model 3 halpenee, ja aiheuttaa unettomia öitä Toyotan, Volkswagenin, yms. johdolle.

        Tosin tilaisuudessa puhuttiin seuraavan sukupolven autosta, ei Model 3:sta. Eli tuo seuraavan sukupolven tehdas ei välttämättä edes valmista Model 3:a.

        Ja tilaa markkinoilla riittää muille valmistajille. Tesla ei ikinä saa edes yli 20% markkinaosuutta. Hyvä jos edes 10%. Suurin osa ihmisistä ei vain halua Teslaa, ei edes vaikka ostaisi sähköauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin tilaisuudessa puhuttiin seuraavan sukupolven autosta, ei Model 3:sta. Eli tuo seuraavan sukupolven tehdas ei välttämättä edes valmista Model 3:a.

        Ja tilaa markkinoilla riittää muille valmistajille. Tesla ei ikinä saa edes yli 20% markkinaosuutta. Hyvä jos edes 10%. Suurin osa ihmisistä ei vain halua Teslaa, ei edes vaikka ostaisi sähköauton.

        "Tosin tilaisuudessa puhuttiin seuraavan sukupolven autosta, ei Model 3:sta. Eli tuo seuraavan sukupolven tehdas ei välttämättä edes valmista Model 3:a."

        Ei, siinä puhuttiin uudesta autojen valmistamisen prosessista, joka koskee ei pelkästään uusia malleja, vaan myös Model 3:a ja Model Y:tä. Katsopa tapahtuma uudestaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin tilaisuudessa puhuttiin seuraavan sukupolven autosta, ei Model 3:sta. Eli tuo seuraavan sukupolven tehdas ei välttämättä edes valmista Model 3:a.

        Ja tilaa markkinoilla riittää muille valmistajille. Tesla ei ikinä saa edes yli 20% markkinaosuutta. Hyvä jos edes 10%. Suurin osa ihmisistä ei vain halua Teslaa, ei edes vaikka ostaisi sähköauton.

        "Tesla ei ikinä saa edes yli 20% markkinaosuutta. Hyvä jos edes 10%. Suurin osa ihmisistä ei vain halua Teslaa, ei edes vaikka ostaisi sähköauton."

        Suurin osa ihmisistä on yli 50%, ei 10% tai 20%. Teslalle riittää hyvin tilaa markkinoilla, jos vain edullinen valmistus onnistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosin tilaisuudessa puhuttiin seuraavan sukupolven autosta, ei Model 3:sta. Eli tuo seuraavan sukupolven tehdas ei välttämättä edes valmista Model 3:a."

        Ei, siinä puhuttiin uudesta autojen valmistamisen prosessista, joka koskee ei pelkästään uusia malleja, vaan myös Model 3:a ja Model Y:tä. Katsopa tapahtuma uudestaan!

        Nimen omaan siellä puhuttiin uuden sukupolven autoista, ei Model 3:sta ja Y:stä. Tuo uusi prosessi tulee tulevaan autoon eikä välttämättä Model 3:een tai Y:hyn. Prosessi kun vaatisi koko auton suunnittelua uusiksi ja koko tehdaskin pitäisi tehdä uusiksi. Itse asiassa, kun Model Y:tä käytettiin kuvituksena niin erikseen mainittiin, että kyse on vain esimerkistä (illustration purposes only).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tesla ei ikinä saa edes yli 20% markkinaosuutta. Hyvä jos edes 10%. Suurin osa ihmisistä ei vain halua Teslaa, ei edes vaikka ostaisi sähköauton."

        Suurin osa ihmisistä on yli 50%, ei 10% tai 20%. Teslalle riittää hyvin tilaa markkinoilla, jos vain edullinen valmistus onnistuu.

        Tiedän kyllä, tarkoitin että Teslan osuus markkinoista on 10% ja 90% EI hanki Teslaa. Luepa tekstini tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuossa artikkelissa kommentoitiin asiaa, jolla ei normaalin käyttäjän kannalta ole paskankaan väliä. Esimerkiksi kukaan autoa ostava ei välitä auton painosta.

        Teslan surkea käyttöliittymä on ihan todettu asia. Minusta kaikkien tärkeimpien toimintojen pitää olla nappuloiden ja säätimien takana. Nykyinen trendi laittaa toiminnot kosketusnäytölle on idiotismia. Kosketusnäyttö tekee auton käyttämisen vaikeammaksi. Jonkin tuulilasinpyyhkimien toiminnankin pitää olla kosketusnäytöllä eli tekee asian 100 kertaa aiempaa heikommaksi käyttää.

        Teslan tuuöilasinpyyhkimen ja pissapojan saa päälle viiksestä.
        On miekenkiiintoista, että haukut Teslaa, josta sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan tuuöilasinpyyhkimen ja pissapojan saa päälle viiksestä.
        On miekenkiiintoista, että haukut Teslaa, josta sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta.

        Ainoa mitä Model Y:ssä voi tuulilasinpyyhkijöillä viiksestä tehdä on napista kertapyyhkäisy tai kaksi. Jos haluaa tuulilasipyyhkimet pysyvästi päälle ja säätää nopeutta niin se tehdään kosketusnäytöltä, mikä on täysin idioottimainen idea. Kaikki säädöt pitää tapahtua viiksestä. Automaattinen tuulilasinpyyhin ei toimi ja siksi kytken ne aina pois muissa autoissa. En halua automaattista tuulilasin pyyhintää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa mitä Model Y:ssä voi tuulilasinpyyhkijöillä viiksestä tehdä on napista kertapyyhkäisy tai kaksi. Jos haluaa tuulilasipyyhkimet pysyvästi päälle ja säätää nopeutta niin se tehdään kosketusnäytöltä, mikä on täysin idioottimainen idea. Kaikki säädöt pitää tapahtua viiksestä. Automaattinen tuulilasinpyyhin ei toimi ja siksi kytken ne aina pois muissa autoissa. En halua automaattista tuulilasin pyyhintää.

        Viiksen päästä tulee kertapyyhkäisy ja pissapoika. Samalla näyttöön tulee pyyhkijän asetukset, joista voi valita mieleisensä nopeuden.
        Jos se on liian vaikeaa, voin vain kuvitella kuinka vaikea sellaiselle henkilölle on kengännauhojen solmiminen. Ehkä juuri heitä varten on keksitty tarralenkkarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiksen päästä tulee kertapyyhkäisy ja pissapoika. Samalla näyttöön tulee pyyhkijän asetukset, joista voi valita mieleisensä nopeuden.
        Jos se on liian vaikeaa, voin vain kuvitella kuinka vaikea sellaiselle henkilölle on kengännauhojen solmiminen. Ehkä juuri heitä varten on keksitty tarralenkkarit.

        Muissa autoissa asetukset hoidetaan samasta viiksestä eikä mitään kosketusnäyttöä tarvita. Ajatus siitä, että tuulilasinpyyhkijöitä pitäisi säätää jostain saatanan kosketusnäytöltä on täysin idioottimainen. Edelleenkin tuulilasinpyyhkijöitä pitää kontrolloida ilman että edes vilkaisee kosketusnäyttöä. Itse en edes säädä radiota kesken automatkan, koska en tee mitään mikä vaatii katseen siirtämistä tiestä. Puhelimeenkin vastaan vasta kun olen pysähtynyt tien sivuun, en koskaan vastaa puhelimeen ajaessani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muissa autoissa asetukset hoidetaan samasta viiksestä eikä mitään kosketusnäyttöä tarvita. Ajatus siitä, että tuulilasinpyyhkijöitä pitäisi säätää jostain saatanan kosketusnäytöltä on täysin idioottimainen. Edelleenkin tuulilasinpyyhkijöitä pitää kontrolloida ilman että edes vilkaisee kosketusnäyttöä. Itse en edes säädä radiota kesken automatkan, koska en tee mitään mikä vaatii katseen siirtämistä tiestä. Puhelimeenkin vastaan vasta kun olen pysähtynyt tien sivuun, en koskaan vastaa puhelimeen ajaessani.

        Mutta onneksi sinulle on tarralenkkarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onneksi sinulle on tarralenkkarit.

        Aikamoisen typerä vertaus. Jos jokin asia on hitaampi ja vaikeampi tehdä kuin aiemmin niin se on idioottimainen muutos. Yksi paskan hailee vaikka se olisi "nykyaikaista". Teslankin käyttöliittymä on idiootin suunnittelema ja tekee auton käytön vain aiempaa vaikeammaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuossa artikkelissa kommentoitiin asiaa, jolla ei normaalin käyttäjän kannalta ole paskankaan väliä. Esimerkiksi kukaan autoa ostava ei välitä auton painosta.

        Teslan surkea käyttöliittymä on ihan todettu asia. Minusta kaikkien tärkeimpien toimintojen pitää olla nappuloiden ja säätimien takana. Nykyinen trendi laittaa toiminnot kosketusnäytölle on idiotismia. Kosketusnäyttö tekee auton käyttämisen vaikeammaksi. Jonkin tuulilasinpyyhkimien toiminnankin pitää olla kosketusnäytöllä eli tekee asian 100 kertaa aiempaa heikommaksi käyttää.

        Auton paino on sellainen juttu, josta välittävä ymmärtää sen näkyvän niin auton hinnassa kuin myös auton käyttökuluissa.
        Rengaskulut ovat yksi esimerkki siitä, joihin auton painolla on suora yhteys. Jos on ryhtynyt Tesla-autoilijaksi tavallisesta samankokoisesta perheautosta, huomaa tämän asian viimeistään 2 vuotta autoiltuaan. Renkaat sekä kuluvat nopeasti, että ovat huomattavan hintaisia. Paino vaatii kalliit renkaat ja paino syö kalliit renkaat nopeasti vaihtokuntoon. Teslan ongelma vielä on se, että auton huippunopeus vaati korkean nopeusluokan renkaat, jotka ovat paitsi kalliimmat kuin matalamman nopeusluokan renkaat, ovat ne myös nopeammin kuluvaa kumilaatua.
        Akku ei ole ainoa asia joka nostaa auton hintaa. Kun auto on suunniteltu raahaamaan matkustajien lisäksi akun kuollutta painoa mukana aina ja joka paikkaan, joudutaan auton alustan osat mitoittamaan ihan eri kaliiberin osilla kuin 500 kiloa kevyemmässä autossa. Eivät ne osat kuitenkaan pitempi-ikäisiä ole kuin kevyemmät, paino syö niitä, mutta kalliimpia ne ovat.
        Ja on se tietysti myös yhteiskunnalle ongelma kun tiestöä syö aina vain painavammat autot. Painoon perustuva ajoneuvon käyttömaksu olisi varmasti reilu ratkaisu kaikille tienkäyttäjille.


    • Anonyymi

      Oisko kannattanut purkaa se osiin jo vuosia sitten ja opetella miten sähköauto kannattaa rakentaa, sen sijaan että tuo markkinoilla nyt latauskelvottoman raakileen?

      • Anonyymi

        Tai sähköauto raakileen missä ei ole muuta kuin vikaa.
        Toyota tyylilleen uskollisena suoltaa markkinoille sekundaa sen mitä linjastoilta ehtii työntää ulos ja korjailee sitten mokia takaisinkutsuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sähköauto raakileen missä ei ole muuta kuin vikaa.
        Toyota tyylilleen uskollisena suoltaa markkinoille sekundaa sen mitä linjastoilta ehtii työntää ulos ja korjailee sitten mokia takaisinkutsuilla.

        Toyota sähköauto vain ohjelmoidaan toisin ja muu autohan on kunnossa ja hyväksi havaittu. Miksi valehtelet? Etkö siedä toyota merkkiä? Kasva aikuiseksi ja aja millä haluat mutta huolehdi ettet ole estämässä tyhmyyksissäsi muiden tahtoa ajaa millä haluavat. Ole kohtelias tienpäällä.
        Toyota tehdas korjaa takaisin kutsuilla ongelmia toyotan laskuun joten missä ongelma sinulla? Mikä siinä on väärin? Kerro. Naapurin dsg tsi tekniikkainen auto hajosi ja ei korvannut tehdas vaan tunhannet eurot joutui maksamaan itse ja sinä irvailet toyotan takaisin kutsuja! Ymmärrätkö ollenkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota sähköauto vain ohjelmoidaan toisin ja muu autohan on kunnossa ja hyväksi havaittu. Miksi valehtelet? Etkö siedä toyota merkkiä? Kasva aikuiseksi ja aja millä haluat mutta huolehdi ettet ole estämässä tyhmyyksissäsi muiden tahtoa ajaa millä haluavat. Ole kohtelias tienpäällä.
        Toyota tehdas korjaa takaisin kutsuilla ongelmia toyotan laskuun joten missä ongelma sinulla? Mikä siinä on väärin? Kerro. Naapurin dsg tsi tekniikkainen auto hajosi ja ei korvannut tehdas vaan tunhannet eurot joutui maksamaan itse ja sinä irvailet toyotan takaisin kutsuja! Ymmärrätkö ollenkaan?

        Ei sitä Tojotan sähköautoa saa ohjelmoimalla kuntoon. Se on kaikkien aikojen huonoin sähköauto. Ostajat peruuttivat tilaukset.
        Tojo syytää sutta ja sekundaa asiaikkaiden koeajettaviksi, ja korjaa niitä takaisinkutsuilla. Nekin jää tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota sähköauto vain ohjelmoidaan toisin ja muu autohan on kunnossa ja hyväksi havaittu. Miksi valehtelet? Etkö siedä toyota merkkiä? Kasva aikuiseksi ja aja millä haluat mutta huolehdi ettet ole estämässä tyhmyyksissäsi muiden tahtoa ajaa millä haluavat. Ole kohtelias tienpäällä.
        Toyota tehdas korjaa takaisin kutsuilla ongelmia toyotan laskuun joten missä ongelma sinulla? Mikä siinä on väärin? Kerro. Naapurin dsg tsi tekniikkainen auto hajosi ja ei korvannut tehdas vaan tunhannet eurot joutui maksamaan itse ja sinä irvailet toyotan takaisin kutsuja! Ymmärrätkö ollenkaan?

        Kaikkia ongelmia ei ohjelmoimalla voi korjata. Ei korjata edes Teslassa. Eikä myöskään voida korjata korjaamolla. Tietyt Toyotan ongelmat ovat sellaisia, että niitä ei voi korjata jälkikäteen.


    • Anonyymi

      Tojota vois ohjelmoida lisää rangea ja vähemmän pimputusta.

    • Anonyymi

      Osasiko ne siellä Tojotalla kasatakin sen Teslan minkä purkivat :D

    • Anonyymi

      Jospa Toyota saisi nyt sähköautojen kuninkaalta oppia vaikka seuraavan bZ2g4y , vaimikäseoli, mallin valmistukseen.

      Kiinalaiset ovat kopioinnin mestareita, nyt myös japanilaiset. Kun ei itse osaa, kopioidaan muilta.

    • Anonyymi

      Mossekin vaikuttaa taideteokselta velttokorisen ja koppuramuovisen Toyotan jälkeen.

      • Anonyymi

        Hyvä kuitti.


    • Anonyymi

      Ehkä ne pitääkin purkaa,teiden tukot.

    • Anonyymi

      Ja kun toyota tekee teslasta parannetun painoksen voikin semmoisen jo ostaa ja on enemmän kuin 1 korjaamo suomessa johon on 1v jono....

      • Anonyymi

        Toyota ei tee ikinä Teslasta parannettua painosta, koska Toyota ja Tesla ovat täysin erillisiä yrityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei tee ikinä Teslasta parannettua painosta, koska Toyota ja Tesla ovat täysin erillisiä yrityksiä.

        Lisään... Eikä Toyota kykene ostamaan Teslaa.


      • Anonyymi

        Toyotan paras mahdollinen tulos tuosta Teslan purkamisesta on se että se tekee halpisversion kymmenen vuotta vanhasta Teslasta.
        Teslalla on silloin jo paljon paremmat versiot myynnissä.

        Ei toyota ole koskaan yrittänyt parantaa kopioimaansa. Se on aina vain pyrkinyt tekemään melkein yhtä hyvää halvemmalla.
        Ja myymään ylihintaan tolloille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan paras mahdollinen tulos tuosta Teslan purkamisesta on se että se tekee halpisversion kymmenen vuotta vanhasta Teslasta.
        Teslalla on silloin jo paljon paremmat versiot myynnissä.

        Ei toyota ole koskaan yrittänyt parantaa kopioimaansa. Se on aina vain pyrkinyt tekemään melkein yhtä hyvää halvemmalla.
        Ja myymään ylihintaan tolloille.

        Mitenhän tuossakin käy. Teslat kun ovat surkeita ja surkea autonvalmistaja Toyota tekee siitä vielä halpiskopion...


    • Anonyymi

      Toyotalla insinöörien olisi pitänyt purkaa Tesla osiin jo 10 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Kyllä Toyotan insinöörit olisivat sen halunneet tehdä jo aikoja sitten mutta kun Toyotan johto halusi ehdottomasti keskittyä latauskelvottomiin. Iso johto oli maailmanmenosta pihalla kuin puistotäti. Se moka on johtamisessa, ei insinööreissä.


    • Anonyymi

      Sääliksi käy Toyotan hybrideillä ajavat ne kun on vaan jo jälkeenjääneiden valinta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe