Miksei enää seurustella

Anonyymi-ap

Miksi nykypäivänä ei enää seurustella?

22

63

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten niin?

- Sheena

• Anonyymi

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

😋 ­N­y­m­f­o­­m­­­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17769049L

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Miten miellät seurustelun? Vaikuttaa siltä, että miellät sen ehkä toisin kuin useat muut.

• Mihin perustat mielipiteesi ? Onko haaste enemmän se mistä seuraa etsit kuin se ettei sitoutumishaluisia löydy?

Kyllä iso osa seurustelee ainakin omassa ympäristössä. Ihan lähimmissä pitkäaikaisissa ystävissä ei ole kuin yksi sinkku. Monta vähän huonossa parisuhteessa kitkuttavaa on kyllä.

Vaikka itse olen sinkku, on takana >> 20v parisuhdetta ja tuolla toisella sinkullakin on myös ainakin 10-15v parisuhdehistoriaa. Vähän laajemmassa ystävä- ja tuttavapiirissä on toki useampi sinkku, mutta vähemmistö heitä on.

Omakohtaisesti seurustelun esteenä on vain aika. Pitää törmätä ihmiseen, joka haluaa ensin tutustua syvällisesti ja ymmärtää että alussa lasten takia tapaamisia pitää vähän sovitella (ex.tempore ei onnistu ja lapsille miehiä ei esitellään vasta kun suhde on vakaa). Ja joskus tutustuminen vielä johtaa ystävyyteen tai kaveruuteen ja joskus ihastumisen kautta rakkauteen. Siihen rakkauden löytymiseen voi mennä kuukausi tai sitten 10 vuotta. 😁

• Anonyymi

Mun mielestä seurustelu on vähentyny ja sitä myöten syntyvyyskin pudonnu. Ihmisillä ei vaan jostain syystä aika riitä. Mulla itellä ei ainakaan energiat riittäis. Mulla lapsenakin oli vaan ne yhdet ja samat kaverit. En oikein jaksanut uusiin tutustua.

• Kyllä mun nähdäkseni seurustellaan paljonkin vaikka sinkkujakin tietysti on.🙂.

• Riippuu tietysti varmaan hiukan siitäkin mitä ikäryhmää katsotaan mutta yleisesti ottaen kyllä mun mielestä seurustellaan.🙂.

• Anonyymi

Minä haluan seurustella, kunhan kohtaa sellaisen ihmisen johon rakastun ja joka rakastuu minuun.

• Anonyymi

Itsekkyys, ylimielisyys ja luottamuksen puute voivat olla osa tekijöitä, jotka estää seurustelun? Epävarmuustekijät menneisyydessä, vastuunsa tunteva pelkää, ettei osu kohdalle samoin tuntevaa.

• Ei ole mikään pakko seurustella. Itse mieluummin kuuntelen musiikkia tai katson jonkun elokuvan, kun olen väkisin sellaisen kanssa, jonka kanssa en halua olla tai että olen suhteessa vain sen vuoksi, että pitää olla suhteessa, ettei olisi yksin. En pidä siitä, että pitää tehdä jotain vain sen vuoksi, että täytyy. Eikös rakastuminen ja rakkaus ole ensisijaisia syitä olla jonkun kanssa yhdessä? Jos löydän jonkun kanssa samanlaista yhteyttä, kun olen löytänyt esim. musiikista, elokuvista ja vaikka maalaustaiteesta ja luonnosta parhaimmillaan, niin sitten voin harkita.

• No joo seurusteleminen vain sen takia että pitäisi muka seurustella on typerää kyllä sen niistä molemminpuoleisista tunteista pitää lähteä ja niiden päälle sitä suhdetta rakentaa.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

No joo seurusteleminen vain sen takia että pitäisi muka seurustella on typerää kyllä sen niistä molemminpuoleisista tunteista pitää lähteä ja niiden päälle sitä suhdetta rakentaa.🙂.

Jep. Olet oikeassa.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

Jep. Olet oikeassa.

Juuri noin se on. Siksi en olekaan seurustellut yli kymmeneen vuoteen.

• Joo mikäpä pakko se on. Tosin omastamielestä rakkaus ja ihastuminen ovat hieman yliarvostettua ja laittaisin terveen yhdessä elon, vuoropuhelun ja toisen aidon kunnioittamisen rakkauden edelle. Ehkä kokemattomuuden myös vuoksi. En tiedä onko rakastuminen ja rakkaus ensisijaiset syyt yhdessä oloon enkä näe suoraa pahaa siinä, että sillä paetaan yksinäisyyttä, koska yksinäisyys itseasiassa on yhteiskunnallinen ongelma. Mutta tiedostan sen altistavan ongelmille, sillä jokainen yksinäinen ei ole ongelmaton ja yksinäinen henkilö on altis hyväksikäytölle.

• Anonyymi
        portimoinen kirjoitti:

Joo mikäpä pakko se on. Tosin omastamielestä rakkaus ja ihastuminen ovat hieman yliarvostettua ja laittaisin terveen yhdessä elon, vuoropuhelun ja toisen aidon kunnioittamisen rakkauden edelle. Ehkä kokemattomuuden myös vuoksi. En tiedä onko rakastuminen ja rakkaus ensisijaiset syyt yhdessä oloon enkä näe suoraa pahaa siinä, että sillä paetaan yksinäisyyttä, koska yksinäisyys itseasiassa on yhteiskunnallinen ongelma. Mutta tiedostan sen altistavan ongelmille, sillä jokainen yksinäinen ei ole ongelmaton ja yksinäinen henkilö on altis hyväksikäytölle.

Minun mielestä rakkaus ja ihastuminen kuuluvat elämään. En pakene yksinäisyyttä, koska olen viihtynyt hyvin yksin monien vuosien ajan. Mutta nyt kun olen ihastunut kaipaan rakkautta ja rakkaussuhdetta. En tiedä hänestä mitään, mutta haluaisin tutustua.

• Anonyymi kirjoitti:

Minun mielestä rakkaus ja ihastuminen kuuluvat elämään. En pakene yksinäisyyttä, koska olen viihtynyt hyvin yksin monien vuosien ajan. Mutta nyt kun olen ihastunut kaipaan rakkautta ja rakkaussuhdetta. En tiedä hänestä mitään, mutta haluaisin tutustua.

Joo kyllä ne kuuluvat elämään mutta itselleni ne ovat tunteita muiden joukossa ei enempää tai vähempää. Olen itsekin introvertti ja viihdyn pitkiä aikoja omissa oloissa mutta se ei kaikin puolin tyydytä tavoitteitani. Arvostan mielummin kanssa eläjää yhteisellä tulevaisuudella ja mielummin elän harmoniassa hänen kanssa, joka tarvitsee kumppania kuin olisin henkilön kanssa, jota rakastan ja jonka läheisyyttä kaipaan mutta, jolla on jo hyvä elämä ilman minua tai ei koe toiseen suuntaan. Koen itse suoraan ihastumisen mukaan menemisen myös pinnalliseksi ja aaltoilevaksi.

• portimoinen kirjoitti:

Joo kyllä ne kuuluvat elämään mutta itselleni ne ovat tunteita muiden joukossa ei enempää tai vähempää. Olen itsekin introvertti ja viihdyn pitkiä aikoja omissa oloissa mutta se ei kaikin puolin tyydytä tavoitteitani. Arvostan mielummin kanssa eläjää yhteisellä tulevaisuudella ja mielummin elän harmoniassa hänen kanssa, joka tarvitsee kumppania kuin olisin henkilön kanssa, jota rakastan ja jonka läheisyyttä kaipaan mutta, jolla on jo hyvä elämä ilman minua tai ei koe toiseen suuntaan. Koen itse suoraan ihastumisen mukaan menemisen myös pinnalliseksi ja aaltoilevaksi.

Kaikilla ei ole varaa olla ihastunut tai rakastunut

• Anonyymi

Tarkoitan siis, olen että itse 23v ja oon jotenkin huomannu että semmonen casual hook-up, ons(one night stand)= yhden illan jutut on jotenki tosi yleisiä. Ja ei en kiellä etteikö itselläni olisi ollut joku yhden illan juttu, enkä myöskään yritä häpäistä ketää kuka sitä tekee ja kenelle se toimii just jos tosiaan on kiireinen. Selvennyksenä ehkä että haluaisin itse seurustella, tarkoituksella eikä vain seurustelun huvista ja sitten se ei etene mihinkään. En väitä tuntevani kaikkia maailman ihmisiä mutta minun lähipiirissäni kyllä moni ihminen seurustelee ja moni ei mutta osa niistä jotka seurustelee tuntuu että se ei ole, ”aitoa”(eli vain siksi koska on kiva että on joku) sitäkään ei kiellä kaikki tekee niinku lystää ja etc.

• Anonyymi

Näinkö on nykyään että ei seurustella?

• Anonyymi

Sääliksi käy nykynuoret

• Finsex-tutkimus, jossa vakioiduin, aina samanlaisin, kysymyksin tehdään pitkittäistutkimusta, trendi näyttää olevan se, että todellista pariseksiä harjoitetaan vähemmän ja itsetyydytystä enemmän.

Lienee useita syitä, miksi trendi näyttää olevan. 🌹👀

• Anonyymi

Mitä tarkoittaa seurustelu? Sellaistako satunnaista ja lyhytaikaista seurailua? Ainakin tuollaiseen sana seurustella viittaa.
      Äidinkieli 8+

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      152
      8913
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2649
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      48
      2427
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2427
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1833
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1827
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1723
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      45
      1259
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1136
    Aihe