https://yle.fi/a/74-20019973?origin=rss
Hiilidioksidin hinta on noussut Venäjän hyökkäyssodan vaikutuksesta, koska kaupallinen hiilidioksidi syntyy pääasiassa sivutuotteena, kun maakaasusta valmistetaan vetyä, kertoo Tsupari.
Kuluneen vuoden aikana Euroopassa on jopa kärsitty hiilidioksidipulasta. Kotimainen biokaasun ja hiilidioksidin tuotanto lisäisi Suomen energia- ja raaka-aineomavaraisuutta.
Jyväskylässä Mustankorkean biokaasulaitos voisi tuottaa hyötykäyttöön jopa miljoona kuutiota hiilidioksidia vuodessa.
Laitospäällikkö Kautto uskaltautuu yllytettynä varovaiseen visiointiin siitä, että biokaasun lisäksi asemalta voisi tulevaisuudessa tankata myös vetypolttoainetta.
– Kyllähän se on mahdollista ja varmaan se olisi myös käyttäjäystävällistä, että molemmat aineet saisi samasta paikasta, sanoo Kautto.
biokaasun lisäksi asemalta voisi tulevaisuudessa tankata myös vetypolttoainetta
Anonyymi-ap
1
64
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882