Mitä Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa?

Anonyymi-ap

Jos olisit Jeesuksen seuraaja niin menisit sapatinpäivänä Synagoogaan.

Jeesus oli uskoltaan ja uskonnoltaan Juutalainen alusta loppuun asti.

Ei mikään villitsevien hurmoshenkien voimasta lahkoissa kaatuileva hurmahenki.

Luuk. 4:16

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

Jeesuksen lähettämät oikeat profeetat ovat lainopettajia, ei mitään hihhuleita.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Joh.3:13

Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

86

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hälytyskellojen pitäisi soida aina kun joku saarnanmies/nainen väittää käyneensä "taivaassa" Jeesusta tapaamassa.

Jumalanpalveluksesta
      1 (4:17) Astu varoen Jumalan huoneeseen. On parempi mennä vain kuuntelemaan kuin uhraamaan tyhmien tavoin, jotka tietämättömyyttään tekevät pahaa. [Matt. 6:7; Jaak. 1:19]
      2 (5:1) Älä ole kerkeä kieleltäsi äläkä puhu harkitsematta Jumalan edessä, sillä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä. Olkoot sanasi sen vuoksi harvat. [Matt. 6:7; Jaak. 1:19]

• Anonyymi

ELUKKAUHREISTA. MINKÄ UHRAAVAT SEN UHRAAVAT RIIVAAJILLE .

• Anonyymi

Milloin viimeiksi kävit synagoogassa?

Oletko myöskin ympärileikattu lihan osalta?

1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
      2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
      3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
      4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
      5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
      6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko. ( Gal 5)

Ketä sinä rakastat?

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen.

• Anonyymi

Kristuksen ympärileikkaus 8 pv. ikäisenä lapsena vaihtui uudessa liitossa lapsen kastamiseksi kristityksi uuden liiton jäseneksi. Ympärileikkaus pojalle, siitä alkoi vanha liitto. Tutöistä piti uhrata kyyhkysiä syntiuhriksi perisynnin vuoksi.
        Kaste lapselle, siitä alkaa uusi liitto.

Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin sen tekee lapsi kasteessa, ei sinne pääse sisälle ollenkaan. Lapsen sydän on avoin ja tyhjä, eikä siellä ole vielä heluntailaisten epäpyhiä hurmoshenkiä asukkaana. Helluntailaisia nurin viskovat hurmahenget on tulppa ja este.
        Pyhä Henki ei tule painimaan helluntailaisten kaatohenkien kanssa.

Mark. 2:22

Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin viini pakahuttaa leilit, ja viini menee hukkaan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristuksen ympärileikkaus 8 pv. ikäisenä lapsena vaihtui uudessa liitossa lapsen kastamiseksi kristityksi uuden liiton jäseneksi. Ympärileikkaus pojalle, siitä alkoi vanha liitto. Tutöistä piti uhrata kyyhkysiä syntiuhriksi perisynnin vuoksi.

Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin sen tekee lapsi kasteessa, ei sinne pääse sisälle ollenkaan. Lapsen sydän on avoin ja tyhjä, eikä siellä ole vielä heluntailaisten epäpyhiä hurmoshenkiä asukkaana. Helluntailaisia nurin viskovat hurmahenget on tulppa ja este.

Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin viini pakahuttaa leilit, ja viini menee hukkaan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin."

Henkimaailma yrittää estää lapsen kastamisen Jeesuksen omaksi
        ja saalistaa Kristityksi kastettujen sieluja.

Ettekö ole petollisia näkyjä nähneet ja valhe-ennusteluja puhuneet, kun olette sanoneet: 'Näin sanoo Herra', vaikka minä en ole puhunut?

"Ja väijyväisten rosvojen kaltainen on pappien joukko"...he viekoittelevat horjuvia sieluja...

Kristittyjä omiin lahkoihinsa udestikastavat uskonlahkot saalistavat kristityiksi kastettuja sieluja omiin lahkoihinsa houkutellen heitä villitsevillä kaatohengillä ja valeihmeillä ja kaikilla eksytyksien kavalilla juonilla.

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan
        ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja tekevät hunnut kaikenkorkuisiin päihin pyydystääksensä sieluja! Toisia sieluja te pyydystätte minun kansaltani pois, toisten sielujen annatte elää omaksi eduksenne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nyt ymmärsin oikein, niin vastaus kysymykseeni, milloin viimeksi kävit synagoogassa on, että silloin kun sinut ympärileikattiin 8 päivän ikäisenä.

Sitähän kysyin ja siihen kommentoit.

Suomessa on paljon lapsena kastettuja, kuitenkin kirkon oman tutkimuksen mukaan se sydämen tila on sittemmin muuttunut ja vieläpä nopeasti.

"Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

Ei kukaan Jumalan Hengen kuljettama kiellä Jeesusta Kristusta.

Onhan kirjoitettu:

26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        ( Hep 10)

7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun ( Joh 16)

29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! ( Hep 10)

Pyhä Henki ei ole Jeesuksen Kristuksen kieltäjissä.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Kohta 2 tässä on valinta uhraa elukka vai otatko Jeesuksen armon vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nyt ymmärsin oikein, niin vastaus kysymykseeni, milloin viimeksi kävit synagoogassa on, että silloin kun sinut ympärileikattiin 8 päivän ikäisenä.

Sitähän kysyin ja siihen kommentoit.

Suomessa on paljon lapsena kastettuja, kuitenkin kirkon oman tutkimuksen mukaan se sydämen tila on sittemmin muuttunut ja vieläpä nopeasti.

"Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

Ei kukaan Jumalan Hengen kuljettama kiellä Jeesusta Kristusta.

Onhan kirjoitettu:

26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        ( Hep 10)

7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun ( Joh 16)

29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! ( Hep 10)

Pyhä Henki ei ole Jeesuksen Kristuksen kieltäjissä.

Usko Toivonen

Yksikään kristitty ei pilkkaa Jeesusta eikä pidä häntä epäpyhänä ikinä. Hän on pyhistä pyhin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikään kristitty ei pilkkaa Jeesusta eikä pidä häntä epäpyhänä ikinä. Hän on pyhistä pyhin.

Aivan, eikä saata Herraa Jeesusta Kristusta kieltää.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henkimaailma yrittää estää lapsen kastamisen Jeesuksen omaksi
        ja saalistaa Kristityksi kastettujen sieluja.

Ettekö ole petollisia näkyjä nähneet ja valhe-ennusteluja puhuneet, kun olette sanoneet: 'Näin sanoo Herra', vaikka minä en ole puhunut?

"Ja väijyväisten rosvojen kaltainen on pappien joukko"...he viekoittelevat horjuvia sieluja...

Kristittyjä omiin lahkoihinsa udestikastavat uskonlahkot saalistavat kristityiksi kastettuja sieluja omiin lahkoihinsa houkutellen heitä villitsevillä kaatohengillä ja valeihmeillä ja kaikilla eksytyksien kavalilla juonilla.

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan
        ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja tekevät hunnut kaikenkorkuisiin päihin pyydystääksensä sieluja! Toisia sieluja te pyydystätte minun kansaltani pois, toisten sielujen annatte elää omaksi eduksenne.

Korintto 1 luku 1

• Anonyymi

Pyhä Henki ja villitsevä hurmoshenki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.

• Anonyymi

Monet luopuu perinteisestä ja tavallisesta kristinuskosta ja kristillisyydestä ja vaihtaa sen päältäpäin näyttävämpään menoon ja meininkiin.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet luopuu perinteisestä ja tavallisesta kristinuskosta ja kristillisyydestä ja vaihtaa sen päältäpäin näyttävämpään menoon ja meininkiin.

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Jumala kuljetti omaa kansaansa hyvin 40 v. erämaavaelluksessa todella vaatimatonta elämää eläen kohti luvattua maantieteellistä maata, jonne pääsi perille vain kaksi alunperin matkaan lähtenyttä.

Mutta kaikki koko Israelin kansa oli Kastettu Punaisen meren ylityksen aikana Jeesuksen Hengen omaksi ja he saivat kasteessa kaikki vauvasta vaariin asti saman kasteen ja Jeesuksen antaman kasteen Hengen matkalle kohti taivaan luvattua maata.

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala kuljetti omaa kansaansa hyvin 40 v. erämaavaelluksessa todella vaatimatonta elämää eläen kohti luvattua maantieteellistä maata, jonne pääsi perille vain kaksi alunperin matkaan lähtenyttä.

Mutta kaikki koko Israelin kansa oli Kastettu Punaisen meren ylityksen aikana Jeesuksen Hengen omaksi ja he saivat kasteessa kaikki vauvasta vaariin asti saman kasteen ja Jeesuksen antaman kasteen Hengen matkalle kohti taivaan luvattua maata.

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Hes. 34:12

Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet. [Jer. 31:10; Joel 2:2; Luuk. 15:4-6]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten Jeesuken seuraaminen näkyy elämässäsi?. Oletko varma, että Jeesus olisi påivåt ja yöt postannutt herjauksia nettiin,niin kuin sinä teet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet. [Jer. 31:10; Joel 2:2; Luuk. 15:4-6]

Matt. 7:15

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

Pahat paimenet sekaantuu omiin lampaisiinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjjoitikommentissasi suoraan ja häpeilemättä Jumalan Sanaa vastaan. Ensi ylpeänä "Monet luopuu perinteisestä ja tavallisesta kristinuskosta ja kristillisyydestä ja vaihtaa sen päältäpäin näyttävämpään menoon ja meininkiin".
        Sen jälkeen kopoit: Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
        SINÄ OLET HYLÄNNYT LUTERILAISTEN TAPAAN USKON JA OLET OTTANUT TILALLE USKONNOLLISET PERINTEET!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

Homppelimiesten perustamat uskonliikkeet kannattaa jättää omaan arvoonsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen hullutuksiaan ja valheitaan ja valheellisia väittämiään palstalle. Suomi 24 on laittomien vallassa ja alusta laittomuuksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Punaisen Meren ylitys ei ollut kolme tippaa vettä egytiläisten otsiin. MITÄ HOURIT!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homppelimiesten perustamat uskonliikkeet kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Hurmoslahkoista ei Jeesusta löydy etsimälläkään.
        Jeesusta ei löydy kristittyjä uudestikastavista lopun ajan uskonlahkoista, kaatohenkisistä hurmoslahkoista, vaikka sieltä etsisi jatkuvasti. Etsimällä ei löydy, jos etsii väärästä paikasta.

Room. 10:20

Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta ei löydy kristittyjä uudestikastavista lopun ajan uskonlahkoista, kaatohenkisistä hurmoslahkoista, vaikka sieltä etsisi jatkuvasti. Etsimällä ei löydy, jos etsii väärästä paikasta.

Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".

Älä tee hätäisiä valintoja kun sinulle tyrkytetään sitä uskonratkaisua ja uudestikastetta lahkoon.

Joh. 15:16

Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Punaisen Meren ylitys ei ollut kolme tippaa vettä egytiläisten otsiin. MITÄ HOURIT!!!!

Egyptiläiset yrittivät seurata Jumalan tekemää Israelin kansan pelastavaa kastetta, vesi/kasteihmettä Punaisen meren ylityksessä.

Jumalan viholliset kokivat sen "upotuskasteen" meren syvyyteen.

Matt. 18:6

Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. [Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Egyptiläiset yrittivät seurata Jumalan tekemää Israelin kansan pelastavaa kastetta, vesi/kasteihmettä Punaisen meren ylityksessä.

Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. [Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2]

Sinä et usko, etkä kuulu niihin, jotka uskovat. Hellarit sen sijaan uskovat ja sinä olet johdattamassa lankeemukseen vähäisiä, niitä jotka uskovat Jeesukseen. Sinä uskot valheeseen ja perkele on isäsi ja kadotus on matkasi päämäärä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riivaajat hellareissakin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tuli maan päälle etsimään eksyneitä lampaita eikä ne ottanut vastaan omaa jumalaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mohamettiset ja kivet kourassa tulevat eivätkä tunnusta omia syntejään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hölmö PUNAINEN MERI ON EGYPTISSÄ JA SININEN DRAGON ON PUNAINEN.JEESUS kävelee vetten päällä mutta kyseessä on vertauskuva miten vesi pelastaa tai hukuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esaias 53 Jeesus ristillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MYLLYNKIVI JOKA EKSYTTÄÄ POIS JEESUKSESTA

• Anonyymi

>> Pyhä Henki ja villitsevä hurmoshenki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa. >>

Pyhän Hengen saanut ihminen ei saata kieltää uskoaan Jumalaan, Pyhän Hengen saanut ei saata kieltää uskoaan HerraanJeesukseen Kristukseen.

Jumalan Hengen kuljettama Jumalan lapsi ei panettele, ei puhu pahaa toisista.

1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
        2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

Ennen peson vastaanottamista he ovat olleet pahanpuhujia herjaajia yms.

Mutta, kun he ovat vastaanottaneet peson, tuo on jäänyt entiseen vaellukseen ja uusi Pyhän Hengen vaikuttama Hengen hedelmää tuottava vaellus on tullut tilalle.

4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)

Tästä voi koetella itseänsä, onko uskossa, onko Jeesus Kristus itsekussakin.

Ja muistakaamme, että Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Jos mikään ei ole muuttunut, niin ...

Usko Toivonen

• Anonyymi

On

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää sekoilko menkää töihin.

• Anonyymi

Helluntailaiset seuraavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle, ”Onko ympärileikkaus tarpeellinen vai ei?” Hän sanoi heille, ”Jos se olisi tarpeellinen, heidän vanhempansa tuottaisivat valmiiksi ympärileikattuja lapsia. Ennemmin, todellinen ympärileikkaus hengessä on tullut hyödyllisemmäksi joka tavalla.”

• Anonyymi

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

Jumalan tekemät Liitot ovat iankaikkisia liittoja, eivät ne mihinkään katoa.

Vanhan liiton kautta voi tietenkin Israelin kansalaiset ja Jumalaan uskovat päästä liittoon Jumalan kanssa ympärileikkauksen kautta, sillä ei se vanhentunut liiton muoto ollenkaan.
        Ei enstisellä murhamiehellä Saulus Tarsolaisella ole mitään valtaa Jumalan tekemiä liittoja ja käskyjä kumota, koska ei sitä tehnyt Jumalan Poika Jeesuskaan.

Liitot ei kumoa toisiaan vaan antavat uusia mahdollisuuksia päästä Jumalan yhteyteen ja armon perilliseksi.

Paavali yritti kumota Jumalan tekemän ympärileikkausken liiton yrittämällä estää Juutalaisia tekemästä ympärileikkausta.
        Jumalan viha syttyi ja hän heitti Paavalin Saatanan haltuun.

1. Moos. 17:12

Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

3. Moos. 12:3

Ja kahdeksantena päivänä ympärileikattakoon pojan esinahan liha.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi

Parhami ja Olseni tekivät lihan himoa palvelevia tekoja.
        Eivät olleet uudestisyntyneitä Kristittyjä ollenkaan, vaan miehimyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ja Olseni tekivät lihan himoa palvelevia tekoja.
        Eivät olleet uudestisyntyneitä Kristittyjä ollenkaan, vaan miehimyksiä.

Muistit taas mainita rakkaasta parhamistasi. Monesko kerta se oli tänään?

• Anonyymi

Hellarit eksyttää kristittyjä juutalaisuuteen kuulkaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

Jumalan tekemät Liitot ovat iankaikkisia liittoja, eivät ne mihinkään katoa.

Vanhan liiton kautta voi tietenkin Israelin kansalaiset ja Jumalaan uskovat päästä liittoon Jumalan kanssa ympärileikkauksen kautta, sillä ei se vanhentunut liiton muoto ollenkaan.
        Ei enstisellä murhamiehellä Saulus Tarsolaisella ole mitään valtaa Jumalan tekemiä liittoja ja käskyjä kumota, koska ei sitä tehnyt Jumalan Poika Jeesuskaan.

Liitot ei kumoa toisiaan vaan antavat uusia mahdollisuuksia päästä Jumalan yhteyteen ja armon perilliseksi.

Paavali yritti kumota Jumalan tekemän ympärileikkausken liiton yrittämällä estää Juutalaisia tekemästä ympärileikkausta.
        Jumalan viha syttyi ja hän heitti Paavalin Saatanan haltuun.

1. Moos. 17:12

Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

3. Moos. 12:3

Ja kahdeksantena päivänä ympärileikattakoon pojan esinahan liha.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Älä varasta käsky taas rikottu älä tee huorin taas rikottu....

• Anonyymi

Vaikeata se Jeesuksen seuraaminen on. Seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristit on maatunnu, verta ei näy missään.

Joh. 7:34

"Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne te ette voi tulla."

• Anonyymi

Seurataan seurataan kun vain kerrot Jeesuksen instatilin meillekin.

• Anonyymi

Jeesus on taivaassa fyysisessä muodossa ja istuu Isän Jumalan oikealla puolella on sieltä tuleva tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita.

Ei Jeesus hiippaile missään helluntailaisten lahkokellareissa ihmisiä selälleen tönimässä.

Jeesus lupasi olla vain niiden mukana Totuden Henkensä kautta kastamassa, jotka tottelevat Jeesuksen antamaa kastekäksyä kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heidät
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost: [teach...: or, make disciples, or, Christians of all nations]

19 πορευθεντες μαθητευσατε παντα τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος

20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.

20 διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος αμην

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on taivaassa fyysisessä muodossa ja istuu Isän Jumalan oikealla puolella on sieltä tuleva tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita.

Ei Jeesus hiippaile missään helluntailaisten lahkokellareissa ihmisiä selälleen tönimässä.

Jeesus lupasi olla vain niiden mukana Totuden Henkensä kautta kastamassa, jotka tottelevat Jeesuksen antamaa kastekäksyä kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heidät

19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost: [teach...: or, make disciples, or, Christians of all nations]

19 πορευθεντες μαθητευσατε παντα τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος

20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.

20 διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος αμην

7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

7 οτι τρεις εισιν οι μαρτυρουντες

8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.

8 το πνευμα και το υδωρ και το αιμα και οι τρεις εις το εν εισιν

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"1. Moos. 17:12
        Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, "

Tuokin raamatunkohta todistaa, että ympärileikkaus ei muuttunut vauvakasteeksi, vaikka nuo kasteenpalvojat niin luulevatkin. Se oli ikuinen säädös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtaa sillä jalat puutua ja ummetus vaivata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, "

Tuokin raamatunkohta todistaa, että ympärileikkaus ei muuttunut vauvakasteeksi, vaikka nuo kasteenpalvojat niin luulevatkin. Se oli ikuinen säädös.

Ympärileikkaus koskee valitun kansan jäseniä.

Kristityt on kastettu jo lapsena Jeesuksen omaksi.

Helluntailaisuus on villitsevien henkien perässä juoksemista niiden hurmoskokemuksien ja seläälleen kaatumisen saamiseksi.

• Anonyymi

Jeesuksen Insta on taivaassa sinne ei omin voimin pääse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MUUTTUI KUN JEESUS TULI JOS LUET KAIKKI ENNUSTUKSET MESSIAASTA ENSIN ELI SIIRRYT MULKUSTASI VÄHÄN YLEMMÄS.

• Anonyymi

Jeesus tuli taivaasta tuomaa ilosanomaa Jumalan Karitsasta joka pois ottaa maailman synnit.
      Se usko on ollut Taivaassa valmiina ennen aikojen alkua. Se ei muutu.
      Juutalaiset oli opetus kansa joka petti Jumalan tahdon.
      Yksi usko yksi Paimen yksi lauma yksi Henki. Tämä on lopputulos johon tähdätään.

• Anonyymi

Ei Jeesus mitään uutta uskoa tuonnut. Uskon sankarit on edelleen Aabraham, Iisak,Jaakob, Portto Raahab, David, ja Juutalainen Jeesus itse. Jeesus oli uskoltaan ja uskonnoltaan Juutalainen.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jeesus mitään uutta uskoa tuonnut. Uskon sankarit on edelleen Aabraham, Iisak,Jaakob, Portto Raahab, David, ja Juutalainen Jeesus itse. Jeesus oli uskoltaan ja uskonnoltaan Juutalainen.

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jaak. 2:25

Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaak. 2:25

Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?

Helluntailaisten usko on käännyttämällä ja suggestiolla aistien kautta aikaasaatua kuollutta sielullista uskoa. Kreikaksi "metanoia" sielullinen mielenmuutos. Kuollutta päänuskoa.

Helluntailaiset ovat käännynnäisiä. Ja pelkkä helluntailaisen vesikaste on proselyyttikaste, jonka ainoa merkitys on ihmisen kasteleminen läpimäräksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aabrahamin usko on Jeesus: Jumalan lupaus. Jeesus on koko Raamatun ydin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JEESUKSEN USKO SE RISTIIN NAULITTU

• Anonyymi

Jeesus syntyi juutalaisuuden keskelle, sovittaakseen juutalaisten synnit. Mutta hän täytti myöskin heidän lakinsa. Hebrealaiskirje 8:12,13.

• Anonyymi

Jeesus sovitti perisynnin kirouksen "maailman synnin". Perisynti on kollektiivinen koko ihmiskuntaa koskeva synti, kuolelema ja kadotustuomio.

Ihmiset joutuvat tietenkin vastuuseen omista synneistään kerran viimeisellä tuomiolla.

Kuolema ja kadotustuomio tuli kumotuksi vasta Jeesuksen itsensä kohdalta, koska Jeesus oli ihminen ja kulki ihmisen tien.

Syntien sovitus Jeesuksen kuolemassa ei tullut vielä automaattisesti kenenkään henkilökohtaiseksi sovitukseksi. Se tapahtuu vasta Kristillisessä kasteessa, kun Jumala kasteessa pesee synnit pois ja antaa siitä vakuudeksi sydämeen Pyhän Hengen lahjan merkiksi vihan enkelin kulkea Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sovitti perisynnin kirouksen "maailman synnin". Perisynti on kollektiivinen koko ihmiskuntaa koskeva synti, kuolelema ja kadotustuomio.

Ihmiset joutuvat tietenkin vastuuseen omista synneistään kerran viimeisellä tuomiolla.

Kuolema ja kadotustuomio tuli kumotuksi vasta Jeesuksen itsensä kohdalta, koska Jeesus oli ihminen ja kulki ihmisen tien.

Syntien sovitus Jeesuksen kuolemassa ei tullut vielä automaattisesti kenenkään henkilökohtaiseksi sovitukseksi. Se tapahtuu vasta Kristillisessä kasteessa, kun Jumala kasteessa pesee synnit pois ja antaa siitä vakuudeksi sydämeen Pyhän Hengen lahjan merkiksi vihan enkelin kulkea Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

Murhamiehelle kun sanottiin anna kastaa itsesi, anna pestä pois syntisi, niin se tarkoittaa, anna kastaa itsesi ja sovittaa itsesi Jumalan edessä Kristuksen sovintokuoleman tähden.

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Kristuksen kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan kasteessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen Pojan päivänä ei enää ketään ehditä kastaa kristityksi ja uskon Hengen lahjan saajaksi.

lue vertaus: viisaat ja tyhmät neitsyet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Murhamiehelle kun sanottiin anna kastaa itsesi, anna pestä pois syntisi, niin se tarkoittaa, anna kastaa itsesi ja sovittaa itsesi Jumalan edessä Kristuksen sovintokuoleman tähden.

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Kristuksen kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan kasteessa.

Ei murhamiehelle sanottu:

>> anna kastaa itsesi, anna pestä pois syntisi >>

Vaan:

16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt 22)

Ei kaste ilman Herran puoleen uskossa kääntymistä tapahdu syntien pois pesemistä.

Jeesus itse todistaa Saulukselle:

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Onhan se aivan selvästi ilmoitettu tuossa itsensä Herran Jeesuksen sanomana, ja jokainen Jeesuksen opetuslapsi uskoo Jeesusta, kuulee Hänen äänensä ja tuntee Hänet.

Ihminen ennen pesoa ja jälkeen peson vastaanottamisen.

3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)

Vanhurskauttaminen uskosta = puhdistaminen synneistä uskosta.

22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)

Jumala on itse vahurskas (puhdas synneistä ) ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Juutalaiset hylkäsi Jeesuksen se on heidän tyhmin teko historiassa sitä ennen niitä kaatui siinailla kultajumalissa ja osa jäi egyptiin. Abraham pani sijais synnyttäjä Hagar syntyi Ismail ja osa joutui Babyloniaan mesopotaniaan orjaksi sulttaanellle osa on naimassa ismaileja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen Pojan päivänä ei enää ketään ehditä kastaa kristityksi ja uskon Hengen lahjan saajaksi.

lue vertaus: viisaat ja tyhmät neitsyet

✝️✝️✝️✝️✝️✝️✝️✝️✝️✝️✝️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei murhamiehelle sanottu:

>> anna kastaa itsesi, anna pestä pois syntisi >>

Vaan:

16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt 22)

Ei kaste ilman Herran puoleen uskossa kääntymistä tapahdu syntien pois pesemistä.

Jeesus itse todistaa Saulukselle:

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Onhan se aivan selvästi ilmoitettu tuossa itsensä Herran Jeesuksen sanomana, ja jokainen Jeesuksen opetuslapsi uskoo Jeesusta, kuulee Hänen äänensä ja tuntee Hänet.

Ihminen ennen pesoa ja jälkeen peson vastaanottamisen.

3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

Vanhurskauttaminen uskosta = puhdistaminen synneistä uskosta.

22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)

Jumala on itse vahurskas (puhdas synneistä ) ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Usko Toivonen

Kääntyminen ennen kastetta (engl.repent) tarkoittaa syntisenä Jumalan puoleen kääntymistä, jotta Jumala pesee kasteessa synnit pois ja lahjoittaa puhdistettuu sydämeen uskon Hengen lahjan.

Helluntailailaiset kääntyvät kasteen edellä esitelläkseen omaa uskoaan, mikä on kuin saastainen vaate Jumalan edessä.

Johanneksen kaste ja helluntaina alkanut kristillinen kaste on vain syntisille tarkoitettu..

Kasteen perusmerkitys on syntien pois peseminen.

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.

• Anonyymi

Koko Israel ja ne kaikki heimot ovat Jumalan valittu kansa, omaisuuskansa,
      joka kerran perii Jumalan valtakunnan.

Paavali pisti valhetellen ja yritti kumota Israelin kansan erikoisaseman Jumalan silmäteränä.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jumalan viha syttyi Paavalia kohtaan ja Herra heitti Paavalin Saatanalle.

• Anonyymi

Juuri näin kävi Paavalille itselleen.

King James -käännöksen mukaan Paavali sai sisälleen "The Messenger of Satan" -nimisen voimakkaan demonin.

1. Tim. 1:20

Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

• Anonyymi

Paavalin arvostelijat on heitetty saatanalle!

• Anonyymi

Jumalan armo on suuri omaisuuskansaasa Israelia kohtaan. Koko Israel on lopulta pelastuva. Valituilla tarkoitetaan Israelin kansalaisia.

"ja niin kaikki Israel on pelastuva"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan armo on suuri omaisuuskansaasa Israelia kohtaan. Koko Israel on lopulta pelastuva. Valituilla tarkoitetaan Israelin kansalaisia.

Matt:12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        Nämäkö valittuja? Se olisi jo Jumalanpilkkaa, Jumala olisi despootti, epäoikeudenmukainen johon ei voisi luottaa.
        Raamatun alkuperä on taivaassa joka Kuningas on Jeesus Kristus joka tuli Jumalan valtakunnasta kaikkein Pyhimmästä.
        Kuka varastaa Jumalan kunnian?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin arvostelijat on heitetty saatanalle!

Saatanan demoni sai Paavalista niin kovan niskalenkin, että siitä Paavali ei irti päässyt.

Molemmilla Sauluksilla oli ihan sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön, palvelijoissaan ja enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja virheitä.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt:12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        Nämäkö valittuja? Se olisi jo Jumalanpilkkaa, Jumala olisi despootti, epäoikeudenmukainen johon ei voisi luottaa.
        Raamatun alkuperä on taivaassa joka Kuningas on Jeesus Kristus joka tuli Jumalan valtakunnasta kaikkein Pyhimmästä.
        Kuka varastaa Jumalan kunnian?

Raamattu on ihmisten kirjoittama kirjakokoelma. Siellä puhuu Jumala, Jeesus, Käärme paratiisissa, Jobin väärämieliset ystävät, Saatana. Paavali saa paljon tilaa,
        Kaikki osapuolet saavat sanoa oman mielipiteensä asioista.

Monet sinne otetut kohdat on valittu kirkolliskokouksissa kovan riitelyn jälkeen, kun erilaisille opillisille vaatimuksille on myönnytty ja tehty vaihtokauppoja tulkinnoista, mitä sinne on kirjoitettu.

Jopa jälkikäteen Raamattuun on lisätty täysin tuntemattomien ihmisten kirjoituksia, jonkun ryhmän vaatimuksesta.

Esim. Mark.16:9 loppuosa on sinne satojen vuosien perästä tuntemattoman kulkumiehen kirjoitettamaa täydennys tekstiä kirkolliskokouksessa.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE JEESUKSEN RAKKAILLE JA PÄÄSIÄISTÄ JEESUKSEN SOVITTAMILLE.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin kävi Paavalille itselleen.

King James -käännöksen mukaan Paavali sai sisälleen "The Messenger of Satan" -nimisen voimakkaan demonin.

1. Tim. 1:20

Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

1 Timoteus 1:20 ei ei ei lestadiolaiset laittaa kristityt saatanalle kynsilakasta ja rytmimusiikista eikä mistään pilkkaamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KRISTITYT ON ITSEASIASSA SE ISRAEL JOKA PELASTUU JEESUKSESSA NIIN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanan demoni sai Paavalista niin kovan niskalenkin, että siitä Paavali ei irti päässyt.

Molemmilla Sauluksilla oli ihan sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön, palvelijoissaan ja enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja virheitä.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Vanhan testamentin Saku oli kuningas. Uuden testamentin saulus oli rabbi teltan tekijä ja fariseus oppinen joka ylpeili juutalaisuudella ja sai demonin rusikoimaan häntä mutta ei häneen mennyt demonia. Juudas ISKARIOT Iin meni saatanan henki hän oli varas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on ihmisten kirjoittama kirjakokoelma. Siellä puhuu Jumala, Jeesus, Käärme paratiisissa, Jobin väärämieliset ystävät, Saatana. Paavali saa paljon tilaa,
        Kaikki osapuolet saavat sanoa oman mielipiteensä asioista.

Monet sinne otetut kohdat on valittu kirkolliskokouksissa kovan riitelyn jälkeen, kun erilaisille opillisille vaatimuksille on myönnytty ja tehty vaihtokauppoja tulkinnoista, mitä sinne on kirjoitettu.

Jopa jälkikäteen Raamattuun on lisätty täysin tuntemattomien ihmisten kirjoituksia, jonkun ryhmän vaatimuksesta.

Esim. Mark.16:9 loppuosa on sinne satojen vuosien perästä tuntemattoman kulkumiehen kirjoitettamaa täydennys tekstiä kirkolliskokouksessa.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Raamatussa on kysymys mitä Jumala on tehnyt ja mikä on Jumalan tahto.
        Ihminen ei luonnostaa taivu Jumalan hallintavallan alle.
        Tämä ei avaudu kuin uskossa, Kristus kirkastaa mielen ja valaisee uskon se on Jumalan lahja.

• Anonyymi

Se tarkoittaa J:lan ja ihmisten rakastamista. Tarkemmin sanottuna kömmähdyksiä ja niistä oppimista. Elämä on matka ja Jeesuksen seurassa ei kukaan lopulta eksy.

• Anonyymi

Hurmahenget seuraa villitseviä kaatohenkiä ja metsästää niitä hurmoskokemuksia, joita sitten vertailevat keskenään ja laittavat toisiaan arvojärjestykseen hurmoskokemuksien perusteella.

Niillä ei ole mitään tekemistä taivaassa olevan Jeesuksen kanssa.

Lääkärilehdessä kerrottiin miehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin.
        Mutta ei suostunut käyttämään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta sairauskohtauksiensa vuoksi siinä uskonyhteisössä, johon kuului.

• Anonyymi

Minäkin luulin olevani joku ateisti vuosikymmeniä sitten. Juovuspäissäni ilkeilin uskoville omaisilleni ja kun luin salaa raamattukin, niin osasin jopa jotain muka viisasta suoltaa suustani ulos heidän kiusakseen. Tiesin kuitenkin, koska olin nähnyt sisaruksieni elämässä isoja muutoksia uskoviksi tultuaan, että että Kyllä Jumala on ja Hän pelastaa ne jotka Häntä avuksi huutavat. Olen rukouksien lapsi. Eräänä iltana kauan sitten, polvistuin sanoin, Jeesus haluan tehdä parannuksen ja uskoa sinuun. Siihen jäivät tupakat ja alkoholit, joista oli yrittänyt päästä eroon, kuitenkin niihin sortuen yhä uudestaan. Jeesuksen seuraaminen on tavallista elämää, ilman entisiä syntikahleita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmahenget seuraa villitseviä kaatohenkiä ja metsästää niitä hurmoskokemuksia, joita sitten vertailevat keskenään ja laittavat toisiaan arvojärjestykseen hurmoskokemuksien perusteella.

Niillä ei ole mitään tekemistä taivaassa olevan Jeesuksen kanssa.

Lääkärilehdessä kerrottiin miehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin.
        Mutta ei suostunut käyttämään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta sairauskohtauksiensa vuoksi siinä uskonyhteisössä, johon kuului.

Budhan henki kaataa

• Anonyymi

Jeesus kasvoi synagogalla mutta te tapoitte sen amen. Pitäkää hyvänänne syntinne.

• Anonyymi

Kristuksessa olevat kaikki kuuluu Israelin kansaan.
      2:12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
      2:13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
      Näin on kirjoitettu Pyhään Raamattuun Jumalan ilmoituksena.

• Anonyymi

2:9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
        2:10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".

Kirjoitettu on.

• Anonyymi

Jeesuksen opetuslapset seurasivat opettajaansa ja myös juutalaiseen traditioon kuuluu tuo oppilas-opettaja systeemi. Kaikissa vanhoissa kulttuureissa pelaa sama juttu että elämää kokeneet opettaa nuorempia ?

• Anonyymi

1Kor.15:20-28 Mutta nytpä Kristus on nossut kuolleista, esikoisena, kuolleen nukkuneista. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuilleitten ylönousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläväksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitsevan siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. Sillä; kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle. Mutta kun hän sanoo: kaikki on alistettu, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on allistanut hänet valtaansa kaikken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

• Anonyymi

Jeesus tapettiin synagogalla kiitos vaan mutta ei.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu homppelimiesten perustama harhaoppinen uskonlahko ja eksytys, heresia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      117
      5379
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      70
      5128
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4164
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3630
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3248
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2831
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1969
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      42
      1852
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1703
    Aihe