Arenasta löytyy

Anonyymi-ap

On hyvä, että hengellisiä ohjelmia voi katsoa myöhemminkin, jos ei ehdi avata ohjelmaa silloin, kun se tulee televisiosta. Tässä hyvä ohjelma nauhoitettu sapattina,
https://areena.yle.fi/1-50846349

202

1213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eilenkin tuli hyvä dokumentti ihmisen evoluutiosta.
      Saattaa aiheuttaa tiukkakipaisimmille hengenahdistusta.

      • Anonyymi

        Ja teeveeseissemästä tuli lääkäri Reinikaisen hyvä ohjelma evoluutiosta ja Darwinin ajatuksista. Voi aiheuttaa hengenahdistusta tiukkapimppisillimme..


      • Anonyymi

        Ahdistaako kun ei albuumissa ole yhtään talitinttiä miten paljon@@


    • Anonyymi

      Johannes korostaa Jumalan käskyjen ja sapatin noudattamista uskon hedelmänä. "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;...a tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa."1Joh.5:3, 2Joh.6

    • Anonyymi

      Sapatti on yksi kymmenestä käskystä, jota Johannes Jeesuksen tavoin käskee noudattaa.
      Jeesuksen seuraajat niin tekevätkin, kiitos Jumalan.

      • Anonyymi

        Käskyissä puhutaan lepopäivästä eikä mistään papatista.


    • Anonyymi

      Luehan Bibliaa. "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."2Moos.20:8

      • Anonyymi

        Raamatussa puhutaan kepopäivästä. Oletko muuten juutalainen? Silloin sabbatin kohdallasi ymmärtäisinkin.


    • Anonyymi

      Matt.11:19 Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanoivat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanen ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa. Biblia (1776)

    • Anonyymi

      Viikko kääntyi jo loppuviikkoa kohden ja sapatti häämöttää jo huomen illalla. Kyllä Jeesus on hyvä. "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."1Aik.16:34

    • Anonyymi

      Jumalan armosta voimme sapattina seurata Jeesusta sinne, minne Jeesuskin menee joka sapatti, sillä "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti." Hep.13:8 ja Jeesushan menee sapattina jumalanpalvelukseen.

      • Anonyymi

        Itseasiassa joka päivä.

        46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt 2)

        Älkää rajoittako Herran toimintaa tahtonne mukaan.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Itselläni on Elisa Viihde. Siihen voi tallentaa mieleisiään ohjelmia ja ne ovat tallessa kukin 2 vuotta. Katsonkin lähinnä omia tallenteitani, sillä muutoin nuo kanavat ovat täynnä roskaa, paitsi nuo harvat ja valitut elokuvat ja sarjat, joita katselen.

      • Anonyymi

        Minä katson Onlyfans-palvelua. Mulla on siellä Kuusi kanavaa. Tykkään kovin.


    • Anonyymi

      Sapattina on aikaa lukea Raamattua.

    • Anonyymi

      Sapatin valmistuspäivän aamu on koittanut ja illalla alkaa aito sapatti. Näin Jumala muistuttaa kaikkia siitä, että hän on Luoja, joka ansaitsee palvontamme jokaisena sapattina. "Ylistäkää Herraa, meidän Jumalaamme, kumartukaa hänen jalkainsa astinlaudan eteen. Hän on pyhä."Ps.99:5

    • Anonyymi

      Eikös se ollutkaan Areena?

    • Anonyymi

      Sapattia kannattaa kaikkien viettää, koska se on ihmistä varten. "Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten" Mark.2:27

    • Anonyymi

      Mikä on tämän sapatin raamattutunnin aihe?

      • Anonyymi

        Mikä on raamattutunti?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kannatti katsoa.

    • Anonyymi

      Hyvää sanaa ja musiikkia sapattina.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Perussuomalaisilla ei ole syytä mennä YLEn sivuille. Onko tämä aloitus vitsi? Yle homottaa ja mamuttaa, se on saarrossa käytön suhteen.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin postata sapatin orjuudesta?


    • Anonyymi

      Sapatti julistaa vapautta ja lepoa Kristuksessa. "Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina" Gal.5:1 Kristus on lunastanut meidät "Jumalan lasten kirkkauden vapauteen." Room.8:21 ja tässä vapaudessa meillä kristityillä on ilo palvella Jumalaa joka sapatti.

      • Anonyymi

        Oh hoh: "Sapatti julistaa vapautta ja lepoa Kristuksessa"???

        Joko noille sapatin orjille heidän epäjumalansa, sapatti, on alkanut puhumaankin?
        Milloinkahan heidän sapattinsa alkaa parantamaan ihmisiä?


    • Anonyymi

      Evankeliumi edellä mennään sapatin pyhittämisessä. "Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle."Room.1:16

    • Anonyymi

      Se on oikea tie.

    • Anonyymi

      Evankeliumi on luja pohja sapatin pyhittämiselle.

    • Anonyymi

      Evankeliumi antaa levon ja rauhan ja siksi uskovat kokoontuvat joka sapatti yhteen ylistämään levon antajaa Jeesusta. "Miksi istumme alallamme? Kokoontukaa! " Jer.8:14

    • Anonyymi

      On tärkeä tulla joka sapatti virkistymään Herran sanan ääreen se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun."" Room.1:12

      • Anonyymi

        Mutta eikö siinä joudu paniikkiin, kun joutuu katselamaan ruumiita:

        " joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta;"


    • Anonyymi

      Hyvä, kun eden jossain kirkon ovet ovat auki joka sapatti, niin että kaikki Herran omat ja etsivät ihmiset voivat kokoontua kuulemaan totuuden sanaa suoraan Raamatusta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mistä te haalitte nuo ruumiit, joita katselette:
        " joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta;"


    • Anonyymi

      Ruumiita tulee Jeesuksen tulemuksen yhteydessä niitä sen kummemmin haalimatta "Ja Herran surmaamia on oleva sinä päivänä maan äärestä maan ääreen. Ei heille pidetä valittajaisia, ei heitä koota eikä haudata; he tulevat maan lannaksi." Jer.25:33

      • Anonyymi

        Luuk 4
        "Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, "

        Miksihän adventistit eivät noudata Jeesuksen esimerkkiä ja mene sapattina synagoogaan?


    • Anonyymi

      Miksi mennä sinne, kun kirkon ovetkin ovat auki sapattina?

      • Anonyymi

        Ei Jeesus mennyt mihinkään kirkkoon!
        Juutalaisena Hän meni synagoogaan. Miksi adventistit eivät mene synagoogaan vaikka matkivat juutalaisia?


    • Anonyymi

      Jeesus on siellä, missä kaksi tai kolme on hänen nimessään koolla olivatpa he kirkossa, kotona tai synagoogassa. Ei Jeesus ole rajoitettu johonkin huoneeseen vaan hän siunaa lapsiaan joka päivä ja erityisesti sapattina. "Ja hän keskusteli synagoogassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan" Apt.18:4

    • Anonyymi

      Kysymys ei ole paikasta ja ajasta Jumalan kanssa.

    • Anonyymi

      Jeesus tuli entistä rakkaammaksi eilen, kun sapattina kokoonnuimme kuulemaan Jumalan sanaa ja kiittämään Jumalaa. " Jos joku ei pidä Herraa rakkaana, hän olkoon kirottu! Maran ata."1Kor.16:22

      • Anonyymi

        Joudutko nyt taas odottamaan viikon, ennenkuin voit kehua sapattia? Siksikö elämäsi on noin tylsää?
        Me uskovaiset saamme ylistää Jeesusta joka päivä.
        Ps 1
        "Autuas se mies,
        joka ei vaella jumalattomain neuvossa
        eikä astu syntisten teitä
        eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
        vaan rakastaa Herran lakia
        ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        Hän on niinkuin istutettu puu
        vesiojain tykönä,
        joka antaa hedelmänsä ajallaan"


    • Anonyymi

      Jumalan lakia on todella hyvä tutkistella joka päivä, niin ei sapattikaan pääse unohtumaan "vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!"
      Jeesus on kuitenkin sapatin Herra ja palvonnan kohde joka ansaitsee kiitoksemme joka päivä ja erityisesti sapattina, jonka päivän Jumala on itse siunannut merkiksi Jumalan ja hänen kansansa välille. "Nouskaa ja kiittäkää Herraa, Jumalaanne, iankaikkisesta iankaikkiseen. Ja kiitettäköön sinun kunniallista nimeäsi, joka on korotettu yli kaiken kiitoksen ja ylistyksen." Neh.9:5

      • Anonyymi

        Alkuseurakunta kokoontui aluksi JOKA PÄIVÄ, eikä erottanut sapattia miksikään erityiseksi palvonnan kohteeksi eivätkä menneet synagoogaan:
        "Ap 2
        "Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella, kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa"


    • Anonyymi

      Se, että alkuseurakunta kokoontui joka päivä kokoukseen ei tee tyhjäksi sitä, että sama seurakunta kokoontui jumalanpalvelukseen joka sapatti. "Kun he lähtivät ulos, pyydettiin heitä puhumaan näitä asioita tulevanakin sapattina...Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa." Apt.13:42,44

    • Anonyymi

      Kyllä se sapatti näyttää olevan ainut pyhä alkuseurakunnassa. Sitä kannattaa seurata, koska se on Jeesuksen kunniaksi."Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät....levon aika, sapatti Herran kunniaksi"Hes.20:12,3Moos.25:4
      Kysymys on siis Jumalan kunniasta, kun vietämme sapattia.

      • Anonyymi

        Oletko todella noin tyhmä vai muuten vaan kovapäinen:
        "Se, että alkuseurakunta kokoontui joka päivä kokoukseen ei tee tyhjäksi sitä, että sama seurakunta kokoontui jumalanpalvelukseen joka sapatti."

        Alkuseurakunta kokoontui VIIKON ENSIMMÄIENÄ päivänä, eli heti sapatin jälkeen. Sapatti oli loppunut lauantai-iltana ja seurakunta kokoontui sapatin loppumisen JÄLKEEN:
        Ap 20
        "Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa".


    • Anonyymi

      Miksi jätit puoli jaetta pois, kun koko jae kuuluu näin:"Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka." Apt.20:7. Eli kaikki huomaa selvästi sen, että kysymys oli sapatti-illan ja sitä seuraavan yön poikkeuksellisesta jäähyväiskokouksesta, jonka Paavali järjesti sitä varten, että tapasi tuon seurakunnan viimeisen kerran ja matkusti sunnuntaiaamuna muille maille. Viikon ensimmäinen päivä alkoi sapatti-iltana samoin kuin sapatti alkoi perjantai-iltana. Tästä tekstistä ei saa hitustakaan tukea viikon ensimmäisen päivän pyhittämiselle. Sapatti oli ja on kiistaton Jumalan asettama pyhä. "Seitsemäntenä päivänä on pyhä kokous;"3Moos.23:8

      • Anonyymi

        Eikö teidän järkenne todella pelaa kun ette tajua, mitä tuossa kirjoitettiin:
        ":"Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää,""
        Ei tuosta saa sapattia vaikka intätte maailman tappiin asti ja siteeraatte noita juutalaisille annettuja määräyksiä.

        Siis VIIKON ENSIMMÄISENÄ PÄIVÄNÄ"!!!!

        Ei sapattipäivän iltana tai sapattina!!!Tuossa ei ollut mitään poikkeuksellista vaan seurakunta kokoontui aina viikon ensimmäisenä päivänä.


    • Anonyymi

      Tosi hyvin perusteltu.

    • Anonyymi

      On hyvä lukea aina koko jae ja myös ympärillä olevat jakeet, niin näkee asiayhteyden.

      • Anonyymi

        On hyvä lukea Raamatusta, mikä asia on tärkeintä, eikä saivarrella jonkun päivän merkityksstä. Adventistien koko elämä pyörii vain sapatin ympärillä:
        "Matt 22
        37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
        38 Tämä on KÄSKYISTÄ SUURIN ja tärkein.
        39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
        40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."

        Mihinkähän Jeesus unohti sapatin viettämisen?


    • Anonyymi

      Jeesus Jeesus rakastaa Jumalaa ja meitä ja pyhitti sapatin "Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä."1Joh.4:19 ja pyhitämme sapatin, koska rakastamme Jeesusta.

      • Anonyymi

        Aina vaanko sinä jaksat vaahdota sapatinpalvonnastasi?
        Etkö osaa palvoa sapattia hiljaisuudessa, vaan sinun pitää toitottaa siitä joka päivä?


    • Anonyymi

      Jumalakin muistuttaa joka viikko: " Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit." 2Moos.20:8, koska ihminen niin helposti unohtaa juurensa.

    • Anonyymi

      Siitä on hyvä muistuttaa usein.

    • Anonyymi

      Uusi sapattiaamu on valjennut ja Jumalan armo on suuri "se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa."Valit.3:23
      "Muista sinäkin ylistää hänen töitänsä, joiden kiitosta ihmiset veisaavat;"Job.36:24

    • Anonyymi

      Tämä sapatti oli jälleen siunattu päivä, kiitos Jumalan. "Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on." Jer.17:7

    • Anonyymi

      Tänä viikon ensimmäisenä päivänä saamme saamme kaikessa tehtävissämme turvautua Jumalan armoon ja apuun. Sapatin lepo antoi taas virtaa arkiseen viikkoon.
      "Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta"Ps.37:3

      • Anonyymi

        Kertookohan se epäuskosta vai epätoivosta kun nuo sapatin orjat postaavat sapattia ihannoivia kommentteja sapatin päätyttyä`
        Jeesukseen uskova ei ole riippuvainen jostain tietystä päivästä, vaan hän saa kokea lepoa Kristuksessa JOKA PÄIVÄ.
        "Joka aamu on armo uus"!


    • Anonyymi

      Ei sapatin pyhittäminen sulje pois Jumalan läsnäoloa ja siunauksia muiltakaan päiviltä.
      Sapatin unohtaminen puolestaan vei siunauksen pois."Mutta ensin tulkoon maa tyhjäksi heistä ja saakoon hyvityksen sapateistansa olemalla autiona, niin kauan kuin he ovat poissa; ja he sovittakoot syntivelkansa sentähden, juuri sentähden, että he hylkäsivät minun säädökseni ja että heidän sielunsa vieroi minun käskyjäni."3Moos.26:43

      • Anonyymi

        Oh hoh: "Sapatin unohtaminen puolestaan vei siunauksen pois."???

        Raamatussa ei ole tuollaista sääntöä.
        Pitääkö sapatin orjuutta puolustaa valehtelemalla?
        Miksi vetoat aina JUUTALAISILLE annettuihin sääntöihin?

        Etkö luota enää Jeesuksen sanoin: Katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti"?
        Matt 28


    • Anonyymi

      Miksi muinainen Jumalan kansa joutui pakkosiirtolaisuuteen 70 vuodeksi? Siksi, "koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini" Hes.20:24

      • Anonyymi

        Juutalaisethan ne joutivat pakkosiirtolaisuuteen, koska rikkoivat Jumalan käskyjä. Oletko sinä juutalainen?
        Sapatti oli vain yksi noista käskyistä eikä se koske Uuden liiton uskovia.
        Miksi jätit tuosta raamatunkohdasta taas osan pois? Sehän kuuluu:
        "koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään."


    • Anonyymi

      Tuo on suoraa Herran sanaa.

      • Anonyymi

        Aamen, mutta kun adventistit noudattavat siitä vain sitä osaa, jossa puhutaan sapatista.


    • Anonyymi

      Sapatti annettiin jo aikoja sitten, ennen kuin ensimmäinen juutalainen syntyi maan päälle. Kyllä Jeesus sapatin antajana tiesi, ketä varten sapatti asetettiin "Sapatti on asetettu ihmistä varten" Mark.2:27 Oletko sinä ihminen? Silloinhan sapatti on sinuakin varten.

      • Anonyymi

        Aabraham ei viettänyt sapattia ja kuitenkin Jumala sanoi hänestä, että hän oli hurskas ja jumalaapelkääväinen mies.
        Sapattilaki annettiin juutalaisille vasta erämaavaelluksen aikana.

        Miksi ette noudata muitakin Jumalan juutalaisille säätämiä lakeja?


    • Anonyymi

      Aabraham ei liittoutunut sapatin vastustajien kanssa vaan hän iloiten vietti sapattia ja kunnioitti Jumalan lakia ja oli Jumalan ystävä."Aabraham kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani... ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi."1Moos.26:5, Jaak.2:24

      • Anonyymi

        Mitä sinä taas höpiset:" Aabraham ei liittoutunut sapatin vastustajien kanssa ".????

        Ei sapattikäskyä ollut vielä Aabrahamin aikaan. Miksi alat lisäämään Jumalan sanaan sellaista, mitä siellä ei ole?
        Aabraham oli Jumalan ystävä eikä viettänyt sapattia.


    • Anonyymi

      Sen sijaan uskotv palvelu yrittää rahastaa monin tavoin. Kaikenlainen evankeliumin julistus tulisi olla maksutta seurattavissa.

    • Anonyymi

      Sapattiuudistus leviä vauhdilla uskovien keskuudessa.

      • Anonyymi

        Tuo ei pidä paikkaansa.
        Tarkoitat varmaan sitä, että sapatin orjat yrittävät levittää oppiaan vauhdilla, kuten tämäkin palsta osoittaa. Tosin huonolla menestyksellä.


    • Anonyymi

      Onko Jumalan sanan ja sapatin hylkääjillä viisautta?"Katso, he ovat hyljänneet Herran sanan-mitä heillä on viisautta?" Jer.8:9

      • Anonyymi

        Ainakaan sapatinpalvojilla ei ole järkeä, kun puskevat vanhan liiton käskyä uuden liiton uskoville.
        "Kristus on lain loppu jokaiselle, joka uskoo."


    • Anonyymi

      Jeesus ei kumonnut sapattia. "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt.5:17

    • Anonyymi

      Tuo on selvästi sanottu suoraan Jeesuksen suulla.

      • Anonyymi

        Totta.
        Jeesus ei kumonnut juutalaisille tarkoitettua sapattia, koska se oli Jumalan ikuinen säädös heille, mutta Hän teki tiettäväksi, että Hänen uskovan ei tarvitse olla sapatin orjana:
        "Kristus on lain loppu jokaiselle, joka uskoo."
        Room 3
        "Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, "
        "sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; "

        Adventistit luulevat tulevansa vanhurskaiksi lakia noudattamalla.


    • Anonyymi

      Näin Jeesus ottaa turhat luulot pois "Älkää luulko..."

    • Anonyymi

      Luulo ei ole tiedon väärti.

    • Anonyymi

      Eivät adventistit luule tulevansa vanhurskaiksi lakia noudattamalla. Siinä on annettu täysin väärä todistus "koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.... "Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se ei pelastu" Gal.2:16, Sanl.19:5

      • Anonyymi

        No miksi te sitten höpötätte koko ajan sapatin ihanuudesta?
        Jos sapatin noudattaminen ei tee ketään vanhurskaksi, niin lopettakaa sen palvonta.


    • Anonyymi

      Kiitos selväsanaisesta oikaisusta.

    • Anonyymi

      Uskosta vanhurskautettu kristitty yhtyy mielellään Jumalan tahtoon ja pyhittää sapatin Jumalan kunniaksi levossa kokoontumalla ravitsevan Jumalan sanan ääreen kuulemaan evankeliumin hyvää uutista Jeesuksen täytetystä työstä Golgatan ristillä. Kadotukseen joutuvat eivät näin tee "Sillä se puhe rististä on niille hulluus, jotka kadotetaan; mutta meille, jotka autuaaksi tulemme, on se Jumalan voima."1Kor.1:18

      • Anonyymi

        Mitenkähän tuonkin sait liitettyä sapatinpalvontaan: ""Sillä se puhe rististä on niille hulluus, jotka kadotetaan; mutta meille, jotka autuaaksi tulemme, on se Jumalan voima."1Kor.1:18

        Uskova pyhittää jokaisen päivän, eikä ole sapatin orja.


    • Anonyymi

      Orja tekee työtä ilman lepoa, Jumalan lapsi ottaa vastaan sapatin levon Luojan lahjana ja iloitsee siitä "niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi...silloin on ilosi oleva Herrassa... Sillä Herran suu on puhunut.Jes.58:13,14
      Tämä on Herran sana. Jumalalle kiitos!

    • Anonyymi

      Olipa hyvä sana.

    • Anonyymi

      Mikä on huomisen sapatin raamattutunnin aihe?

      • Anonyymi

        Minä luulen, että siellä on suuri hätä siitä, kun Adventtikirkosta väki vähenee. Varmaan opetus koskee sitä.


    • Anonyymi

      Aiheena on "Jumalan viimeinen sanoma maailmalle."

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miksi kysyt itseltäsi?
        Onko korvien välissä katkos?


    • Anonyymi

      Sapatti on juhla-aikaa Jumalan kansalle."Kiitetty olkoon Herra, joka on antanut levon kansallensa"1Kun.8:56

      • Anonyymi

        Tarkoitat varmaan sitä ikuista lepoa taivaassa. Maan päällä meillä on ahdistus.


    • Anonyymi

      Sapatti on esimakua taivaasta, mutta "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat""1Kor.2:9

    • Anonyymi

      Kyllä on taas virkeä olo lähteä uuteen viikkoon sapatin levon jälkeen. Kyllä Jeesus on hyvä. Jumalan armosta yksi sapatti on taas vietetty ja uusi odottaa jo viikon päästä. Jumala voimauttaa kansaansa joka sapatti. "He käyvät voimasta voimaan, he astuvat Jumalan eteen Siionissa" Ps.84:7

      • Anonyymi

        Totta. Taas jaksaa postata ja kehoittaa uskovia sapatin palvontaan. He kun pysyät sitkeästi UT:n opissa eivätkä palvo sapattia, mutta kun jaksaa sitkeästi kehua sapattia, niin toivottavasti joku heistä luopuu tuosta alkuseurakunnan mallista ja alkaa viettämään sapattia. Muutenhan meiltä loppuvat kannattajat.


    • Anonyymi

      Valo loistaa ja pimeys väistyy. On viisautta seurata Jumalan tahtoa ja pyhittää sapatti ja on tyhmyyttä pysyä pimeydessä ja kapinoida Jeesusta vastaan. "niin minä näin, että viisaus on hyödyllisempi tyhmyyttä, niinkuin valo on pimeyttä hyödyllisempi." Saarn.2:13

      • Anonyymi

        On noilla adventisteilla vaikeaa, kun eivät voi juhlia ja palvoa palmusunnuntaina Jeesuksen tuloa aasilla ratsastaen Jerusalemiin ennen pääsiäistä. Mikseihän Jeesus ajoittanut tuota ratsastustaan sapattiin, niin adventistitkin voisivat seurata Hänen esimerkkiään, ja juhlia palmusunnuntaina.
        Mutta nuo raukat joutuvat taas odottamaan viikon verran, ennenkuin voivat kokea Jumalan voimaannuttavaa voimaa. Jumalan voimahan on heille päivistä kiinni.
        Vai olisiko se niin, että Jeesus ratsasti aasilla mutta aasit ratsastavat sapatilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On noilla adventisteilla vaikeaa, kun eivät voi juhlia ja palvoa palmusunnuntaina Jeesuksen tuloa aasilla ratsastaen Jerusalemiin ennen pääsiäistä. Mikseihän Jeesus ajoittanut tuota ratsastustaan sapattiin, niin adventistitkin voisivat seurata Hänen esimerkkiään, ja juhlia palmusunnuntaina.
        Mutta nuo raukat joutuvat taas odottamaan viikon verran, ennenkuin voivat kokea Jumalan voimaannuttavaa voimaa. Jumalan voimahan on heille päivistä kiinni.
        Vai olisiko se niin, että Jeesus ratsasti aasilla mutta aasit ratsastavat sapatilla?

        Pitäisiköhän Palmusunnuntain nimi muuttaa Palmulauantaiksi`?


    • Anonyymi

      Missä kohtaa Raamatussa neuvotaan tai käsketään tai annetaan esimerkki palmusunnuntain pyhittämisestä?Anna teksti, jos pystyt? Jeesus sanoo: "turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä. Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä.'"Mark.7:7,8

      • Anonyymi

        Missä kohtaa Raamattua käsketään uuden liiton uskovia pyhittämään sapatti? Päin vastoin. Paavali kirjoittaa, että
        Room 14
        "Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä. Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia. joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa."
        "Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma"!

        Anna teksti, jos pystyt. Ei E. Whiten kirjoitukset ole Jumalan sanaa.


    • Anonyymi

      Jeesus sanoo: "jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."Matt.19:17 ja noihin kymmeneen käskyyn kuuluu myös sen neljäs käsky "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit." 2Moos.20:8. Joko kirkastui?

      • Anonyymi

        Adventistien opetus on tuollaista sapatinpalvomista. He matkivat juutalaisia. Me uskovaiset pyhitämme jokaisen päivän sillä "Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti."

        Adventisteille hän on sama vain sapattina.


    • Anonyymi

      Noin tosiaan on totuus.

      • Anonyymi

        Hyvä kun tunnustat sen!


    • Anonyymi

      Minä näin, että sapattia ei voi kumota. Se on totta. "En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt....Sillä minä olen Herra, joka en muutu" Ps.89:34, Mal.3:6. Sapatti lähti Jumalan huulilta, eikä muutu. "Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi ... Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit.2Moos.20:1,8

      • Anonyymi

        Totta ja tuo liitto tehtiin JUUTALAISTEN kanssa, eikä se koske Jeesukseen Kristukseen uskovia, sillä Raamattu vakuuttaa:
        "Kristus on lain loppu jokaiselle, joka uskoo."

        Gal 3
        "Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

        Sapatinpalvominen johtaa kiroukseen.


    • Anonyymi

      Vastaansanomattomat tekstit suoraan Raamatusta.

    • Anonyymi

      Juutalaiset ovat ilmoituksen kansa. Heille Jumala ilmoitti tahtonsa välitettäväksi koko maailmalla. Kristus oli juutalainen. Raamatun olemme saaneet juutalaisilta ja jos hylkäät kaiken juutalaisuuteen viittaavan, niin menetät pelastuksen, "Sillä pelastus on juutalaisista." Joh.4:22. Sapatti on merkki Jumalan ja Jumalan omiensa välillä lopun aikana ja pedon merkki muilla.

      • Anonyymi

        Tuollaista opetusta ei ole Raamatussa.
        Sapatin palvominen johtaa kiroukseen, kuten Gal 3 osoittaa.

        Uskoville merkki Jumalan ja ihmisten välillä on Jeesus Kristus:
        "Sillä tämä on teille merkiksi..." Luuk 2


    • Anonyymi

      Jeesus sapatin Herrana ei suvaitse ihmisoppeja sapatin korvikkeeksi. "mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'." Mark.7:7
      Jeesus pitää sellaista palvelusta täysin turhana. Jeesus ihmettelee, miten joku kehtaa pilkata Jumalan selvää sanaa ja käskyä, jonka Jumala itse kirjoitti omalla sormellaan. "Pilkkaaja etsii viisautta turhaan, mutta ymmärtäväisen on tietoa helppo saada." Sanl.14:6

      • Anonyymi

        Tuo alku pitää paikkansa: "Jeesus sapatin Herrana ei suvaitse ihmisoppeja"!

        Jeesus ei myöskään suvaitse tuota adventistien harhaoppia, että ei-juutalaisten pitäisi palvoa sapattia, joka johtaa orjuuteen. Jeesus ei puhu missään sapatin pyhittämisestä vaan Hänelle kaikki päivät ovat yhtä tärkeitä ja pyhiä sillä Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

        Adventistella on taas vaikeaa, kun eivät voi juhlia pääsiäistä, ei pitkäperjantaita eikä ylösnousemuspäivää. Ovatkohan he muuttaneet pitkäperjantain pitkälauantaiksi? On se hankalaa, kun pitää odottaa vain sapattia. Siksi kai he ovat niin agressiivisia?


    • Anonyymi

      Ymmärtäväiset pyhittävät sapatin.

      • Anonyymi

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesukseen uskovan pitää pyhittää sapatti?
        Sapatinpalvojat ovat Galatalaiskirjeen mukaan kirottuja, koska yrittävät johtaa uskovat lain alle.


    • Anonyymi

      On se kumma, että pyhitetään sellaisia päiviä, joiden pyhittämisestä Jeesus eikä Raamattu puhu mitään, mutta ei pyhitetä sitä ainutta päivää, jota Jeesus pyhitti ja jota Jumala Raamatussa käskee pyhittämään. Ovatko sapatin vastustajat Jumalan lapsia?" he eivät olleet hänen lapsiansa, vaan häpeäpilkku-tuo nurja ja kiero sukupolvi!"5Moos.32:5

      • Anonyymi

        Jeesus pyhitti pitkäperjantain ja uhrasi silloin itsensä.
        Miksihän adventistit eivät kunnioita Jeesuksen ristintyötä?


    • Anonyymi

      Jeesuksen ristin työ on sapatin pyhittäjien mielessä seitsemän päivää viikossa ja seitsemäntenä päivänä koko seurakunta yhdessä ylistää ristiinnaulittua ja ylösnoussutta Jeesusta. Tuohon sapattijuhlaan tulee yhä lisääntyvässä määrin myös muita, koska sapatti on avoin kaikille "sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi." Jes.56:7

      • Anonyymi

        Me jotka kunnioitamme Jeesuksen ristintyötä, kokoonnumme viikon ensimmäisenä päivänä, mutta Jumalan sana ei käske pyhittämään mitään päivää erikseen. Mutta on meillä myös viikolla kokouksia, joissa ylistetään Jeesusta ja opetetaan seurakuntaa.
        Alkuseurakuntahan kokoontui JOKA päivä.
        Miksihän adventistien pitää kehua saptinorjuuttaan ja väittää, että heidän seurakuntansa kasvavat? Suomessa ainakin tilanne on päinvastainen. Monet adventtikirkot on jouduttu sulkeman väen vähenemisen takia.
        Tuo sama sapatinpalvoja kopioi tuota samaa viestiä viikosta toiseen ja yrittää näin pönkittää heikkoa uskoaan ja antaa valheellisen kuvan adventtikirkon toiminnasta. Onkohan hän palkattu trolli?


    • Anonyymi

      Minä olen hyppinyt helluntaissa nuoruusvuosista lähtien, kunnes löysin suoraan Raamatusta totuuden sapatista. Meitä on monia muitakin helluntaitaustaisia sapatin pyhittäjiä ja lisää tulee koko ajan, joten älä sinä adventisteja hauku ainoiksi Jeesuksen seuraajiksi. "Ja hän keskusteli synagoogassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan." Apt.18:4

      • Anonyymi

        Oletkohan hyppinyt liikaa?
        Oletko löytänyt myös ympärileikkauksen?


    • Anonyymi

      Olen todennut sen Uutta testamenttia lukiessani turhaksi ja hyödyttömäksi , sillä "Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen."1Kor.7:19 ja Jumalan käskyihin kuuluu myös sen pisin käsky eli neljäs käsky: "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."2Moos.20:8

    • Anonyymi

      Tänään koko kristikunta muistelee Jeesusta ja Golgataa. Illalla alkaa sapatti, jolloin on hyvää aikaa kokoontua ylistämään Jumalaa, joka "on maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16

      • Anonyymi

        Ja sunnuntaina alkaa viikon ensimmäinen päivä, jolloin Jeesus nousi kuolleista ja kristikunta juhlii Hänen ylösnousemustaan.
        Adventistit juhlivat Jeesuksen haudassa oloa.


    • Anonyymi

      Jeesuksen ylösnousemusta voi juhlia joka päivä, mutta ei se siitä päivästä pyhäpäivää tee.
      Huomenna on lauantai eli pyhä sapatti. "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti."2Moos.16:23

      • Anonyymi

        Oh hoh: "Jeesuksen ylösnousemusta voi juhlia joka päivä, mutta ei se siitä päivästä pyhäpäivää tee."???

        Tuo on ateistin puhetta. Meille uskoville Jeesuksen ylösnousemuspäivä on suuri juhlapäivä.
        Haudassaoloako te juhlitte sapattina?


    • Anonyymi

      Juhlapäivä on eri asia kuin pyhäpäivä. Sapatin Jumala teki pyhäpäiväksi ja "Pyhä se on, ja pyhänä se pitäkää."2Moos.30:32

      • Anonyymi

        Miksi taas väärennät Jumalan sanaa?
        Tuo 2. Moos 30:32 ei puhu mitään sapatista, vaan pyhitetystä öljystä.
        " Tämä on Herralle pyhitettyä öljyä sukupolvesta toiseen. Älköön sitä vuodatettako kenenkään muun ihmisen päälle älköönkä koskaan tehtäkö muuhun käyttöön öljyä, jolla on sama koostumus. Se on pyhää; pitäkää se siis pyhänä. Jos joku sellaisen öljyn sekoittaa tai voitelee sillä asiaankuulumattoman, hänet hävitettäköön kansansa parista.»

        Teidän oppinne perustuu petokseen.


    • Anonyymi

      "Herra Sebaot pitäkää pyhänä, häntä te peljätkää"Jes.8:13. Mitä on Herran pelko? "Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä." Saarn.12:13

    • Anonyymi

      Siihen kuuluu myös sapatti, joka on käskyistä neljäs ja palstatilaltaan pisin ja siunaukseksi ihmisille. " Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät." Hes.20:12

    • Anonyymi

      Hyvin levätyn sapatin jälkeen on taas virkeä olo lähteä uuteen armon viikkoon. Sapattina kuultu sanoma Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta kantaa taas koko viikon ja antaa uskoa, toivoa ja iloa elämään. "Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä." Apt.13:52

      • Anonyymi

        Ajatella. Opetuslapset tulivat täytetyksi Pyhällä hengellä eikä siihen tarvittu sapattia. Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti, mutta adventisteille Jeesus toimii vain sapattina.
        Siksi he joutuvat tsemppaamaan toisiaan sapatin odottamiseen.


    • Anonyymi

      Ajatelkaa, Pyhän Hengen voimassa alkuseurakunta pyhittä sapattia Jumalan armosta.
      "Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta"Room.4:6

      • Anonyymi

        Minkä hengen voimasta sinä valehtelet täällä?

        Ovatko kaikki adventistit noin pimeitä?


    • Anonyymi

      Alkuseurakunta sai helluntaina Pyhän Hengen kasteen ja voitelun ja tässä Jumalan armossa he pyhittävät iloiten sapatin "Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä" Apt.13:52

      • Anonyymi

        Taas pukkaa valheita!
        Onko sinulla jokin hätä, kun väärennät jatkuvasti Jumalan sanaa? Sinulla ei ainakaan tunnu olevan iloa vaan hätää oman harhaoppisi häviämisestä.
        Uskovat pyhittävät vain Herran Jeesuksen nimeä mutta sapatinorjat pyhittävät epäjumalaansa.


    • Anonyymi

      Paavali ei ollut muuta kuin Kristuksen orja, jonka "vapauteen Kristus vapautti"Gal.5:1
      ja tässä vapaudessa Paavali seurasi Jeesusta, jotka kumpikin, ei ihan rinta rinnan, mutta kumpikin tahoillaan, menivät TAPANSA MUKAAN sapattina jumalanpalvelukseen, niin kuin alkuseurakunta ja Jumalan lapset lopun aikana, joiden tuntomerkkinä on tämä: "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."Ilm.14:12

    • Anonyymi

      No nyt kirkastui!

    • Anonyymi

      Jumala toivoo lapsilleen vain parasta ja siksi hän siunasi sapatin lahjaksi luomilleen ihmisille. Jeesus maan päällä ollessaan muistutti meitä siitä, keitä varten sapatin lahja on annettu. "Sapatti on asetettu ihmistä varten" Mark.2:27

    • Anonyymi

      Ihmisihän tässä kaikki ollaan, joten....

    • Anonyymi

      Jumalan lapset iloiten viettävät sapattia.

      • Anonyymi

        "Jumalan lapset iloiten viettävät sapattia."???

        Mutta Jeesukseen uskovat iloitsevat jokaisena päivänä.
        On noilla adventisteille yksitoikkoista, kun eivät saa iloita muulloin kuin sapattina.


    • Anonyymi

      Uskotv ja Onewaytv on hyvä. Myös YouTube on täynnä hyviä kokouksia. Pauli Karppisen nyt pääsiäisenä pitämät raamattutunnit Korson helluntaiseurakunnasta löytyy. Juhana Lehmuskoski ja Kari Dahl on myös asiaa.

    • Anonyymi

      Pääsiäisenä tuli hyvä jumalanpalvelus radiosta, joka jokaisen kannattaa kuunnella ja moneen kertaan. Areenasta se löytyy.

    • Anonyymi

      Joo, kyllä monet ovat jo tulleet siunatuksi tuon valtakunnallisen radio-ohjelman kautta. "Jumalan sana menestyi ja levisi." Apt.12:24

      • Anonyymi

        Etkö uskonut tuohon edelliseen viestiin, kun yritit paikata sitä uudella postauksella? Itsensä kanssa on varmaan mukavaa keskustella.


    • Anonyymi

      Tulipa kuunneltua areenasta tuo Oulun kokous ja hyvä oli.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Huh huh???

        Vai adventistien lakipitoinen hapatus johtaa osallisuuteen Jumalan armosta??? Onkohan adventisteilla paniikki?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voi valtava! Jo parituhatta uutta kuulijaa, kiitos Jumalan! Ja yhä vaan lisää kansaa keräytyy kuulemaan https://areena.yle.fi/podcastit/1-65237068
      "yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan, sekä miehiä että naisia suuret joukot." Apt.5:14

    • Anonyymi

      Kyllä nyt Suomen kansa herää!

      • Anonyymi

        Minä luulen, että useimmat vain nauravat tuollaiselle sapattivouhotukselle. Ikäänkuin taivaspaikka ratkaisi sillä, että palvoo sapattia. Eiväthän nuo sapatin orjat puhu koskaan Jeesuksen sovitustyöstä.


    • Anonyymi

      Jeesus vapautti omansa viettämään sapattia ihan levosta käsin Jumalan kunniaksi.

    • Anonyymi

      Adventisti kerro mitä tämä tarkoittaa!

      14:13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.

    • Anonyymi

      Tätä: " jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa "1Kor.12:24

      • Anonyymi

        1Kor14:15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.


    • Anonyymi

      Se on viisautta, sillä "Hullukin käy viisaasta, jos vaiti on; joka huulensa sulkee, on ymmärtäväinen." Sanl.17:28

      • Anonyymi

        1Kor14:18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;


    • Anonyymi

      Tänä aamuna Jeesuksen seuraajat rientävät saamaan suuria siunauksia yhteisessä sapattijumalanpalveluksessa, "sillä Jumala on läsnä vanhurskasten sukukunnassa." Ps.14:5

      • Anonyymi

        Adventistit eivät malta pitää sapattia vaan pitää kirjoittaa propagandaa.
        He kiusasivat Jeesusta sapattinakin!


    • Anonyymi

      Kyllä oli valtava kokous tänä sapattina. Väkeä mukana ihan ulkomailta asti. Kyllä siinä kielilläkin puhuttiin ja sitten evankelioimaan teille ja aitovierille. Illallakin vielä kokous. Kyllä Jeesus on hyvä!

      • Anonyymi

        Adventistit opettavat valheelisesti kielilläpuhumisesta!
        Valehtelu on syntiä!
        Pitäkääpä raamattutunti aiheesta 1Kor14!


      • Anonyymi

        Siihenkö sinä heräsit?


    • Anonyymi

      Samassa Korintolaiskirjeessä Paavali opettaa, että kaikkia ei tule pakottaa puhumaan kielillä vaan tulee pyrkiä saamaan parempia Hengen lahjoja. "Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?1Kor.12:30 "Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista...ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa...sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva,"1Kor.12:31,14:1,,5

      • Anonyymi

        Adventistit ovat parempia uskovaisia. He voivat hypätä seuraavalle tasolle.
        Mitä armolahjoja teidän suomalaisten seurakunnassa esiintyy.
        EGW:n "profetiat" eivät käy vastaukseksi.


    • Anonyymi

      EGW:n profetiat lyövät laudalta kaikki huuhaat. "Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte."2Aik.20:20

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä kehotus.

    • Anonyymi

      Profetian henki vaikuttaa voimakkaasti tämän päivän uskovien keskuudessa, jotka pyhittävät sapatin. Jeesus sanoo:"minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."" Ilm.19:10

    • Anonyymi

      Tuo on selvä raamatullinen Jumalan kansan tuntomerkki lopun aikana. Profetian henki vaikuttaa voimakkaasti Jeesukseen uskovissa sapatin pyhittäjissä.

      • Anonyymi

        Mutta vielä selvempi tuntomerkki vääristä profeetoista on
        Matt 23
        "He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa. Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat"

        Tuo pitää paikkansa: "Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."" Ilm.19:10

        Mutta sapatista todistaminen on epäuskoa. Se on orjuutta.


    • Anonyymi

      Oliko Jeesus orja, kun hän mielellään teki Jumalan tahdon ja pyhitti sapatin? "Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni.""Ps.40:8
      Sapatin vietto on täyttä vapautta ja iloa Pyhässä Hengessä "Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina...Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet..Gal.5:1,13
      Jumalan tahdon rikkominen on orjuutta. Jumalan tahon seuraaminen on todellista vapautta. "Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi." Joh.8:36

    • Anonyymi

      Jeesus vapautti meidät iloisesti seuraamaan häntä joka päivä, ei vain kuutena päivänä viikossa, vaan pyhittämään sapatin hänelle.

    • Anonyymi

      Tämä uudistus sapatin pyhittämiseen etenee vauhdilla kaikkialla maailmassa, sillä "kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen." Joh.16:13

    • Anonyymi

      Vilpittömät totuuden etsijät omaksuvat sapatin pyhäpäiväksi. "ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi"." Joh.8:32

      • Anonyymi

        Jeesus on tie, totuus ja elämä, eikä hän ollut sapatin orja. Hän kävi siellä missä ihmiset olivat ja joskus se oli synagooga ja joskus järven ranta. Hänelle kaikki päivät olivat pyhiä eikä hän sitonut ihmisille raskaita kuorimia, kuten fariseukset tekivät ja vaativat sapatin viettämistä.
        Totuus vapauttaa uskovat sapatin orjuudesta.


    • Anonyymi

      Kiitos Jumalalla Jeesuksesta ja totuuden sanasta.

    • Anonyymi

      Sapatin viettäjien keskuudessa puhutaan hyvin monia kieliä, koska viimeinen armon sanoma viedään "kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille." Ilm.14:6

      • Anonyymi

        Totta ja tuohon armon sanomaan kuuluu myös se totuus, että laki ei enää sido uskovia:
        Gal 3
        "Mutta ennen kuin uskon aika tuli, me jouduimme olemaan lain vartioimina ja sen vankeina, kunnes usko ilmestyisi. Näin laki oli meidän valvojamme Kristuksen tuloon asti, jotta me sitten tulisimme vanhurskaiksi uskosta. Nyt uskon ilmestyttyä emme enää ole valvojan alaisia."


    • Anonyymi

      Mitä tarkoitat sanomalla, että " laki ei enää sido uskovia?"
      Onko uskova siis vapaa tappamaan, varastamaan ja huoraamaan ja elämää kuten sika rapakossa?

      • Anonyymi

        Ei, vaan Pyhä henki varjelee ja varoittaa synnistä.
        Sapatinpalvonnan jättämisestä se ei varoita.


    • Anonyymi

      Mikä ilmaisee synnin eli Jumalan tahdon rikkomisen? Eikö laki? "syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta" Room.7:7. Jos kymmenen käskyn laki pannaan opetuksesi mukaan syrjään ja selitetään, että se ei koske uuden liiton uskovaa, niin silloin ollaan kyllä siinä joukossa, joka kuulee viimeisenä päivänä Vapahtajan surulliset sanat: "'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt.7:23 sillä "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."1Joh.4:3

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja joka päivä nuo samat tyypit postaavat tuota samaa mainosta.
        Eikö teidän pitäisi postata sitä vain sapattina?


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Paljon on lapsella aihetta kiittää.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Laulut koskettivat kuulijoita, samoin puhe.

    • Anonyymi

      Harvoin näin hyvää ohjelmaa tulee radiosta https://areena.yle.fi/podcastit/1-65237068

    • Anonyymi

      Onko siellä aina näin hyvää sanaa tarjolla?

    • Anonyymi

      Pitää tulla itse sapattina kuulemaan ja toteamaan " katso, ei puoltakaan sinun suuresta viisaudestasi oltu minulle kerrottu."2Aik.9:6

    • Anonyymi

      Ovet ovat auki joka sapatti.

    • Anonyymi

      Jeesus avaa oven joka sapatti "Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt." Ilm.3:8

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe