Tuulivoimalla vedyn tekeminen on utopiaa.

Anonyymi-ap

5

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja aina jaksetaan jauhaa että vety on hyvä keino varastoida sähkön ylituotantoa, mutta kovin harva päivä menee sähkön hinta lähes nollaan eli kysyntää on. Ja kun menee niin vain muutamaksi tunniksi, jolloin sitä varastointia ei tapahdu tällä hetkellä merkittäviä määriä vuositasolla. Tulevaisuudessa sähköautojen määrän kasvu pitää myös yösähkön hinnan kurissa kun niitä ladataan lähinnä öisin halvemmalla sähköllä, joten ei jää vetytaloudelle sitä halvempaa sähköä juuri ollenkaan vuositasolla. Myös ulkomaat (Ruotsi ja Viro) saattaa hetkellisesti ostaa Suomen halpaa sähköä jos sitä on tarjolla, joten vielä moneen vuoteen ei ole merkittäviä määriä ylimääräistä sähköä vedyn muotoon varastoitavaksi.

Tarkistakaa itse energiaviraston sivuilta menneitä sähkön hintoja.

https://energiavirasto.fi/sahkon-hintatilastot

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

💋 ­­­N­y­­m­­­f­­o­­­m­­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#177731843

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Mutta aina vain vetyfanaatikot puhuvat sähkön varastoimisesta vedyn muodossa, mutta eivät tunnusta ettei vielä pitkään aikaan ole niitä 1-2 senttiä/kwh päiviä kovin montaa vuositasolla. Käytännössä vetytehtaat pääsee 2030-luvulla aidosti tuottamaan kesällä ja sekin yöaikaan JOS siihen mennessä on myös sitä mainostettua VIHREÄÄ sähköä saatu lisättyä MERKITTÄVIÄ MÄÄRIÄ. Muuna vuodenaikana tuskin on halpaa sähköä tarjolla kun lämmitystarve lisääntyy.

• Anonyymi

Ja vaikka sähkön hinta olisi vain 1-2 senttiä kilowatilta, niin siihen vielä sähkönsiirtomaksut vetytehtaalle joten sekin tuntuu usein unohtuvan ettei sitä sähköä saa superhalvalla oikeassa elämässä vedyn tuotantoa varten.

• Anonyymi

Vetytehtaiden mainostetaan tuottavan myös kaukolämpöä sivutuotteena. Kun kesällä olisi kaikkein taloudellisinta tehdä vetyä, niin sitten sille hukkalämmölle sivutuotteena ei ole niin paljoa kysyntää kaukolämpöverkossa. Voi olla että hukkalämpöä ei saada kaupaksi kesällä merkittäviä määriä vähentäen vetytehtaan voittoja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      50
      1593
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      28
      1128
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      89
      1084
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      190
      932
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      107
      884
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      809
    Aihe