Avoimia kuljettajan työpaikkoja on myös todellakin paljon täyttämättä. Voikohan olla että nykyisin se ilmaisen työn tekeminen enää kiehdo niin paljon.
Provisio pelkkänä palkkana on työntekijälle todella huono vaihtoehto, toki suomen lakikin velvoittaa maksamaan ylityöt ja pyhäkorvaukset. Silti näitä ei makseta.
Kukaan ei tunnu tietävän kuinka taksinkuljettajan palkka kuuluu Suomessa maksaa, olisiko tässä tehtävää jollekin taholle.
Kenenkään taksiyrittäjän ei ole pakko pitää palkattua työvoimaa.
"Meillä kuljettaja hankkii 3000e kuukaudessa" joku kertoo. Mitä sitten jos työtunteja on vaikka 350 kuukaudessa ja ylityöt ja pyhätyökorvaukset maksamatta. Palkka on todella huono.
Työaikaa ei valvota millään tavalla. Hölmöt kuljettajat tekevät töitä ilmaiseksi vielä tänä päivänäkin vaikka olisivat täysin oikeutettuja palkan lisiin.
Taksinkuljettajan ajolupia ennätys määrä
16
423
Vastaukset
- Anonyymi
Toivottavasti niillä on oikean väriset housut
- Anonyymi
Taksiala on edelläkävijä paikallisesta sopimisesta. Ei tarvita mitään yleissitovuutta. Jokainen neuvotelkoon itselleen hyvän palkan.
Suomen oikeisto. - Anonyymi
Miksi vaivaat päätäsi taksikuskien palkoista?Teetkö numeron muiltakin aloilta koskien palkkoja?Ei minuakaan kiinnosta sinun palkkasi,joten lopeta tänne kirjoittelu,ja mene töihin minne vain,niin saat aikasi kulumaan.
- Anonyymi
Taksialalla on tavallista maksaa palkka pelkkänä provisiona, koska yleissitovaa työehtosopimusta ei ole. Mutta vaikka yrityksessä olisi käytössä paikallinen sopiminen, työsopimuslakia ja työaikalakia on silti aina noudatettava. Sunnuntailisän on siis kaksinkertaistettava myös provisiopohjainen palkka.
Taksiliitto ei jyrähdä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksialalla on tavallista maksaa palkka pelkkänä provisiona, koska yleissitovaa työehtosopimusta ei ole. Mutta vaikka yrityksessä olisi käytössä paikallinen sopiminen, työsopimuslakia ja työaikalakia on silti aina noudatettava. Sunnuntailisän on siis kaksinkertaistettava myös provisiopohjainen palkka.
Taksiliitto ei jyrähdäTaksiliitto on taksiyrittäjien edunvalvoja. Tää on ilmeisesti yhtä vaikeaa käsittää kuin sekin, että TaksiHelsingin taksitarkastajalle on turha valittaa villin taksin toilailuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksiliitto on taksiyrittäjien edunvalvoja. Tää on ilmeisesti yhtä vaikeaa käsittää kuin sekin, että TaksiHelsingin taksitarkastajalle on turha valittaa villin taksin toilailuista.
Eikö siis Taksiliittoa kiinnosta kuinka heidän jäsenet maksavat palkat työntekijöilleen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö siis Taksiliittoa kiinnosta kuinka heidän jäsenet maksavat palkat työntekijöilleen?
Taksiliittoa kiinnostaa palkansaajien kusettaminen.
- Anonyymi
Viranomaiset eivät hoida virkavelvollisuuksiaan. Työsuojelu, Trafi ja veroviranomaiset pitäisi asettaa syytteeseen yleisesti tiedossa olevan laittoman toiminnan sallimisesta.
Laittomuudet ja epäkohdat ovat yleisesti tiedossa, mutta viranomaiset eivät suorita työtään. Tietenkin valtakunnallisesti ja julkisesti tiedossa oleva taksitoiminnan työ-, perus- ja ihmisoikeusrikkomukset pitäisi oikeusasiamiehen ottaa tutkittavakseen omasta aloitteestaan. - Anonyymi
Palkka-asiat retuperällä näissä ns perinteisissä laatutaksiyhtiöissä, kuitenkin tärkein asia muilla aloilla ja julkisia kuljetuksia osana julkista liikennettä.
Sitten housujen väri tai joku muu vaateparsi aiheuttaa ongelmia ja sulkee pois kyydin välityksestä. Kyllä on mallillaan.
Onneksi on laadunvalvonta tärkeine tarkastajineen olemassa.- Anonyymi
Taksitarkastajat ovat koulukiusattuja sekopäitä, joita ei hyväksytty vartijoiksi. Vartijan pitää osata lukea.
- Anonyymi
Työtunteja ei voi olla 350, koska se on laitonta. Moottoriajoneuvon kuljettajan työaika ei saa kalenteriviikon aikana ylittää 60:tä tuntia.
Lisäksi viikkolevon tulee olla yhdenjaksoinen ja kestää vähintään 45 tuntia, ja sen on alettava viimeistään kuuden 24 tunnin jakson kuluttua edellisen viikoittaisen lepoajan päättymisestä.
Työjaksojen aikana kuljettajan tulee saada jokaista 5 tunnin 30 minuutin pituista työjaksoa kohti vähintään 30 minuutin pituinen tauko yhdessä tai kahdessa erässä, sekä vähintään 10 tuntia kestävä yhdenjaksoinen lepoaika jokaisena 24 peräkkäisen tunnin jaksona. Tauko tarkoittaa, että on vapaa poistumaan työpaikalta ja työtehtävistä.
Työnantajan vastuulla on pitää työaikakirjanpitoa moottoriajoneuvon kuljettajan työajasta. Työsuojeluviranomaisten vastuulla on valvoa, ettei toimita vastoin lakeja.- Anonyymi
niinpä tämä on ok,,, joka on oikein mutta eilisen motin jälkeen alan uskomaan että jokainen tulevaisuudessa itse hoitaa asiansa ,, sääli koska tämä on vieläkin kommunisti ja kapitalisti maa vaikka eletään vuotta 2023 milloin oli valkoisten ja punaisten sota 1916 ollaanko menossa samaan suuntaan ja kovalla hinnalla työväen puolue sdp antoi miljoonia yrityksille pysyäkseen hengissä mitä tämä opetti menetitte kaikki joka aikanaan herätti luottamusta,, kuinka paljon nyt yritykset saavat tukea ja kuinka moni lopettaa yrityksensä kun ovat pääseet plussalle hallituksen rahoilla ja samalla jättänyt verot maksamatta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinpä tämä on ok,,, joka on oikein mutta eilisen motin jälkeen alan uskomaan että jokainen tulevaisuudessa itse hoitaa asiansa ,, sääli koska tämä on vieläkin kommunisti ja kapitalisti maa vaikka eletään vuotta 2023 milloin oli valkoisten ja punaisten sota 1916 ollaanko menossa samaan suuntaan ja kovalla hinnalla työväen puolue sdp antoi miljoonia yrityksille pysyäkseen hengissä mitä tämä opetti menetitte kaikki joka aikanaan herätti luottamusta,, kuinka paljon nyt yritykset saavat tukea ja kuinka moni lopettaa yrityksensä kun ovat pääseet plussalle hallituksen rahoilla ja samalla jättänyt verot maksamatta
Tilaajavastuusopimus velvoittaa. Tai sitten se mitätöidään.
Nyt tehdään sääntöjen ja vallitsevien lakien mukaan.
Moniautoyrittäjät noudattaa näitä myös, tai sitten kenenkään ei tarvitse niitä noudattaa.
Yhteiskunta ja taksiyhtiöiden edustajat ovat näin sopineet.
- Anonyymi
miten hallitus suhtautuu näihin ulkolaisiin jotka ajavat takseja ja kinastelevat matkustajista ,, aika pyöristävää ja eikö olekkin tämän hallituksen aikana laki muutettiin niin ettei tarvinnut mitään lupia perustaakseen taksi firman ainoastaan joku osoite piti olla,,
- Anonyymi
Ne eivät ole osana julkista liikennettä, villit taksit eivät aja ns yhteiskunnan kuljetuksia jotka ovat tilaajavastuusopimuksen piirissä.
- Anonyymi
Villit taksitkaan eivät varmasti myöskään noudata lakeja eikä työehtosopimusta.
Myöskään valvontaa ei ole vieläkään. Tämä mahdollistaa ilmaisen työn teettämisen.
-Kaikki ovat tyytyväisiä ja ilmaista työtä tekevät kuljettajat tyhmiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2043552Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen123210Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä632499Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman92145Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling411950Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.61868Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue401698- 901581
- 721133
- 741120