Nyt kyselen laumamielipidettä tai mielumminkin -tietoutta: Tuli likisen 5v sitten vähän kimurantimpi ero, kun lapset katos, tilit ja asunto tyhjeni jne.
Tilannetta tasoittamaan tuli Kelalta joitain euroja tovi, mutta nyt sitten tuli karhukirjettä.
Asiaan: Kela lähetti juuri minulle vanhoja tiliotteitani (Yhteiselon aikana firmankin vuoksi rahaa liikkui joskus aika paljonkin monenkin tilin välillä ja varmasti monen mielestä olisin voinut paksusti - ennen kaiken katoamista).
Pointti lähinnä on se, että eikös tilitapahtumat ole aika pitkälti yksityisiä ja niitä ei noin vain voi virastotkaan tilailla? Poliisi/Supo ehkä, mutta Kela...?!? Jos joku osaa kertoa, mihin pykälään moinen perustuu, olisin kiitollinen.
Kela / tiliotteet
4
612
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olet Kelalta tukia saanut, niin olet sinne myös tiliotteesi toimittanut - tai antanut luvan niitä tarkastella.
Näinhän se menee kaikkien kohdalla.
Mikä siis ongelmana? Kela Auta
- Anonyymi
> Pointti lähinnä on se, että eikös tilitapahtumat ole aika pitkälti yksityisiä
> ja niitä ei noin vain voi virastotkaan tilailla? Poliisi/Supo ehkä, mutta Kela...?!?
Selvästikin muistelet vanhaa aikaa, jolloin Suomi oli vielä itsenäinen valtio, omine lainsäädäntöineen. Myös pankkisalaisuus oli oikea, salattu yksityisasia, jota viranomaisetkaan eivät voineet murtaa.
Sipilän hallituksen aikana tuli EU-määräys, että pankkisalaisuus murretaan. Viranomaisille tulee helppo ja esteetön pääsy katsomaan kenen tahansa pankkitilin tietoja.
https://yle.fi/a/3-10444551
Arviolta noin 5000...10.000 suomalaista Verottajan ja Kelan virkailijaa pääsee koska tahansa omalta päätteeltään katsomaan sinunkin pankkisi tilitiedot ja tulostamaan tiliotteet. - Anonyymi
Espoon kelan kans ei ole kuin ongelmia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1225907Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745102016Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk261346Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111253Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861113Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481015- 64981
- 65921
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59905Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24904