Helluntailaiset puhujat, evankelistat, eksyttäjät ja pastorit ovat valehdelleet tulevasta herätyksestä Suomeen valheen hengessä.
Rahaa on osattu kerätä tämänkin eksytyksen varjolla.
Väärät "profeetat" pitäisi erottaa Helluntaikirkosta.
Älä anna heille ainakaan rahaa.
"Herätys tulee herätys tulee" eksyttäjät
23
163
Vastaukset 23
- Anonyymi
Eräs helluntailainen profetia:
"Aloittaja on peräkammarin aikamiespoika, jolla on vanha jallu paskahuusissa, tappinsa pystyssä ja voivottelee, että kylläpä tässä aina tuo perisynti mollukoissa kojottaa." - Anonyymi
Olsenin henki vaikuttaa Suomessa.
- Anonyymi
Ei eksynyt ja kuollut helluntairikko edes kykene erottamaan oikeaa väärästä, miten se erottaisi helppoheikit Totuuden puhujista!
- Anonyymi
Suomessa olisi tuhansia teologian tohtoreita, jotka osaavat alkukieliset kirjoitukset ja niiden merkityksen.
Helluntailaisuus on eksytysuskonto. Sitä varten tuodaan pimeästä Afrikasta asti paksuhuulisia poppamiehiä puhumaan sitä mitä halutaankin kuulla.
"Suomesta alkaa väkevä herätys" jne.
Kilon painoiset kultaiset riipukset kaulassa ja valkoiset hameet miehilläkin päällä. - Anonyymi
Raamatussa sana "herätys" tarkoittaa sitä, kun Jumala herättää kasteessa ihmisen ikisynnin kuoleman unesta uuteen elämään.
Room. 6:4
Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.- Anonyymi
"herätys"
"niinkuin Kristus HERÄTETTIIN KUOLLEISTA, Isän kirkkauden kautta, SAMOIN meidänkin
pitää uudessa elämässä vaeltaman Room: 6: 4
ja se uusi elämä on kerran taivaassa.
"sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"herätys"
"niinkuin Kristus HERÄTETTIIN KUOLLEISTA, Isän kirkkauden kautta, SAMOIN meidänkin
"sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta"Jeesus ei puhu niinkään tästä maan päällisestä ajasta ja elämästä ja vaan ikuisuudesta, johon ei voi mennä ilman, että Jumala luo ihmiselle kasteesssa ylösnousemusruumiin ja sitä kutsutaan uudeksi luomukseksi vedestä ja Hengestä rakennettua ylösnousemusruumista.
"herätys"
"sillä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta"
- Anonyymi
Sinä itse ratkaiset tuletko uskoon. Ei kylläkään mikään kirkkokunta. Yrität ratsastaa kirkkokunnalla.
- Anonyymi
helluntailaisuus ratsastaa kirkkokunnalla, eihän ne muuten käännyttäisi , kasteen saaneita toisesta kirkkokunnasta omaan lahkoonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisuus ratsastaa kirkkokunnalla, eihän ne muuten käännyttäisi , kasteen saaneita toisesta kirkkokunnasta omaan lahkoonsa.
Parhaimi vei satoja paljuunsa ja teki mitä se asusinhenki käski tehdä, syntiä teki jatkuvasti.,
- Anonyymi
Perustettiin uusia karismaattista seurakuntia. Moni sanoi sitä herätykseksi. Mutta totuus on että iso osa jäsenistä tuli muista seurakunnista. Ihmiset haluavat voitelua ja ihmeitä. Seurakuntien jäsenmäärä ei ole tuntuvasti lisääntynyt. Mikä olisi herätyksen yksi merkki. Isoissa massa kokouksissa pyörii sama jengi. Menevät bussilla missä joku supervoideltu meuhkaa. Ja ovat aina edessä etsimässä voitelua ja kuulemassa profetioita. Muutama voi tulla uskoon. Toivottavasti löytävät terveen seurakunnan jossa Jeesus on pääosassa.
Ja se ainainen rahan kerjääminen on iso osa näillä supervoidelluilla. Ja nyt kelpaa kalliit korutkin kun kullan hinta on arvossaan. Voi vain todeta: "Aattelepa ite!" - Anonyymi
Helluntailaiset ovat valehdelleet monesta muustakin asiasta.
On rankkaa huomata tulleensa "Jumalan nimissä" huijatuksi. Kun muutama vuosikymmen sitten heräsin todellisuuteen, järkytys oli kohtalainen. Olin todella ottanut uskoni todesta, jonka kylmästi huomasin olevan monessa kohdin väärä.
Tämä on rikos jota ei voi antaa, eikä saada anteeksi. Tässä helluntairikollisuudessa nimittäin on pilkattu Itse Jumalaa, Hänen Pyhää Henkeään. Rikottu Jeesuksen omaa sanaa vastaan, siitä kuinka tulee käymään lasten viettelijöille. Tässä on kysymys ennen kaikkea hengellisestä viettelystä: "... jotka uskovat minuun" (Minä Olen).
Matt. 18: 1-6
1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
Minusta olisi voinut tulla ateisti, mutta koska minulla oli vilpitön usko, en luopunut siitä, vaan luovuin helluntailaisuudesta ja kielsin kaikki heidän oppinsa. Erosin heistä ja liityin aidosti kristilliseen kirkkoon. Elämäni laatu muuttui siitä hetkestä täysin. Löysin Jumalan, sellaisena kuin Hän todella On.
Minua ei kristilliseen kirkkoon liittyessäni kuitenkaan "uudelleen kastettu", vaan helluntaiseurakunnan kastetodistus riitti. Teknisesti katsoen se kelpasi, mutta käsitys ja oppi siitä, mitä kaste merkitsi: tämän täytyi muuttua. Kävin myös rippikoulun. Minua tämä kastamattomuus vaivasi, mutta sain myöhemmin papin luvalla nk. kasteenvahvistuksen kirkossa. Tämä kaikki tapahtui sekä aineellisena tekona että myös uskonmaailmassa.
Tähän, helluntailaisten taholta uskooni kohdistuvaan pilkkaan sekä heidän, itseäni, jopa henkeäni uhkaileviin vaientamispyrkimyksiinsä, törmään edelleen mm. tällä foorumilla.
Olen tottunut, he eivät voi enää vaikuttaa uskooni. En myöskään pelkää heitä, sillä tiedän ja tunnen totuuden. Tunnen viholliseni, he eivät voi enää pettää minua.- Anonyymi
hieno kirjoistus.
meitä on monia, jotka todellakin aidosti ja rehellisesti uskossa, ja huomanneet sitten
helluntailaisuuden eksytyksen.
on kiitos Jumalalle, että saanut löytää kristinuskon, helluntai-eksytyksen jälkeen.
- Anonyymi
Jatkuvilla herätys-hokemisilla ihmisten uteliaisuutta yritetään herätellä, jotta he erehtyisivät menemään sinne lahkolaisten telttoihin katsomaan sitä väkevätä herätystä, kun hurmoshenki viskoo heitä nurin selälleen.
Ylivainiokin piti tilastoja kokouksiensa kaatoprosenteista.
Laittoi liikkeelle 1403 valheellista väitttä siellä tapahtuneistä ihmeparanemisista. Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset, Kukaan ei ollut parantunut yhtän mistään.
Ylivainion tilastojen mukaan ihmeparanemis-kampanjan avulla saatiiin yhteensä 6000 ihmistä liittymään helluntaiseurakuntiin.- Anonyymi
Aito, hengellinen herätys on sitä, kun ihminen "herää" hengelliseen todellisuuteensa, kuulee Jumalan sanan ja vastaa siihen hengessään:
- Olen syntinen! Jeesus, pelasta minut! Annan koko elämäni, suostun yksin Sinun herruuteesi! Jumala, luo minut uudeksi, anna minulle uusi, vahva henki!
Psalmi 51:10 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki. ✨
Kun itse menee Jumalan edessä polvilleen, tässä ei kaatuilua tarvita! Ei ulkoista dramatiikkaa, huutoa ja meteliä, vaan syntisen hiljainen itku ja Jumalan vastatessa: sydämen rauha.
Tätä oli Jeesuksen ajan, alkukristittyjen raamatullinen, hengellinen herätys. Näin Jeesus kutsui ihmisiä ja toimi 2000 vuotta sitten ja toimii edelleen.
Ristintiellä, joskin sillä on myös paljon iloa, kuljetaan ajoittain myös polvillaan.
- Anonyymi
Väärät helluntaiprofeetat ovat "jeesuksen nimessä".
Kyse ei ole ainakaan kristinuskon Jeesuksesta Kristuksesta.
Helluntailaisuudessa tuodaan näitä "supervoideltuja" puhujia jopa ulkomailta. - Anonyymi
Alikehittyneissä maissa, joissa ihmisten uskonto on noituus ja henkien palvonta, niin heille menee ihan täydestä kun ihmisille uskotellaan, että helluntailaisten kokouksissa kuolleetkin herää eloon ja aids-paranee kun käsketän vaaan tautia lähtemään ihmisestä.
Esim. Kathryn Kuhlmanin toimintaa on tutkittu Amerikasssa perusteellisesti.
Kukaan ei ole oikeasti parantunut mistään sellaisesta vakavasta taudista, minkä olemassaolo olisi lääketieteen menetelmin todistettu ja taudin ihmeellinen katoaminen olisi lääketieteen keinoin todettu.
Tutkimuksissa monet väittää parantuneensa ihmeellisesti sellaisistakin vakavista sairauksista, joita potilastietojen mukaan heissä ei ole koskaan edes todettu.- Anonyymi
Vai on tutkittu. Mihin tutkimukseen viittaat? Jos niin onkin tapahtunut tuskin todisteita mistään parantumisihmeestä onkaan lääkärien kirjoissa. Joko jo todettua tautia ei koskaan ollutkaan kun tollai meni paranemaan ja sairaskertomusta muutetaan siltä osin kun se on lääketieteellisesti tarkoituksenmukaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai on tutkittu. Mihin tutkimukseen viittaat? Jos niin onkin tapahtunut tuskin todisteita mistään parantumisihmeestä onkaan lääkärien kirjoissa. Joko jo todettua tautia ei koskaan ollutkaan kun tollai meni paranemaan ja sairaskertomusta muutetaan siltä osin kun se on lääketieteellisesti tarkoituksenmukaista.
Kathryn Kuhlmanin väitetyistä ihmepranemisista jäi vain 5 tapausta selvittämättä koska niihin ihmisiin ei saatu mitään yhteyttä.
Kaikki perustui huhupuheisiin ja tarinoihin, joita ei voitu todentaa puoleen eikä toiseen.
Ylivainion toiminta oli täysin huijausta, kukaa ei ollut parantunut yhtään mistään.
Monet tyhmät ihmiset luuli parantuneensa ja jätti lääkkeet ottamatta ja kuolema saapui ennen aikojaan.
Ylivainio olisi pitänyt laittaa vastuuseen valelääkärinä toimimisesta.
Espanjassa Jumala puuttui Ylivainion touhuihin ja se oli finiitto Espanjan aurkintorannalla, Keihäsmatkoilla tuli loppu Ylivainion eksyttämisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kathryn Kuhlmanin väitetyistä ihmepranemisista jäi vain 5 tapausta selvittämättä koska niihin ihmisiin ei saatu mitään yhteyttä.
Kaikki perustui huhupuheisiin ja tarinoihin, joita ei voitu todentaa puoleen eikä toiseen.
Ylivainion toiminta oli täysin huijausta, kukaa ei ollut parantunut yhtään mistään.
Monet tyhmät ihmiset luuli parantuneensa ja jätti lääkkeet ottamatta ja kuolema saapui ennen aikojaan.
Ylivainio olisi pitänyt laittaa vastuuseen valelääkärinä toimimisesta.
Espanjassa Jumala puuttui Ylivainion touhuihin ja se oli finiitto Espanjan aurkintorannalla, Keihäsmatkoilla tuli loppu Ylivainion eksyttämisiin.Valehtelet. Keksit kaiken ateistisesta päästäsi. Niilo&Katri olivat todellisia Jumalan ihmisiä, paransivat jopa ihmisiä Jeesuksen nimeen. Tämä on kiistaton tosiasia jota ei voi kiistää edes Akhain maanäärissä, saati aurinkorannoilla.
- Anonyymi
Sopanen kertoo totuuden helluntailaisuudesta ?
Lainaus Sopasen kirjoituksesta RV:ssa:
"Herätysliikkeellä on ollut aivan liikaa piilottelun, maton alle lakaisun ja vähättelyn toimintatapoja, mutta analyyttisiä ja objektiivisia pohdintoja ja johtopäätöksiä hyvin harvoin. Inhimillinen lahjakkuus ja lavakarisma ovat ajaneet viileän harkinnan ohi." Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
😄😄😄😄😄- Anonyymi00023
Helsingissä näitä kulkee kaduilla valkoinen päälappu pään päällä löysissa vaatteissa ja mustissa säkkikaavuissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 601049
- 981024
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i21882Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔60810- 135802
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t124795Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke25689- 45666
- 51660
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen14625Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45620- 19607
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.83586- 46578
Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka141575Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok128573- 35570
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast47568- 48527
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi9523