Uudesti syntymisen monet muodot.

Anonyymi-ap

Helluntailaisten mielestä on vain hengestä syntyminen ja kaste vain merkki.
EV Lut ksnsanlähetyksen mielestä pyhän hengen kosketus pieninä pisaroina lapsikasteessa ja aikuisena herätyksen tilassa loppuosa.
Kirkon käsityksessä kasteen sakramentti kuljettaa pyhän hengen kuin posti laatikoita,ja lisäksi kristillisten auktoriteettien mielet ovat heidän elämänsä aikana yleensä muuttuneet moneen kertaan.
Minulla on idea,raamatussa puhutaan identiteetillisestä ja kulttuuriliseta syntymästä kasteessa jonka lisäksi vaihtelevassa järjestyksessä erikseen syntymä hengestä.Se kulttuurillinen ja identiteetillinen kuulostaa maalliselta mutta ovat nekin jumalan luomia voi niitä käyttää hyväänkin.

6

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helluntalaisten papin uudelleen syntyminen olisi ihmeiden ihme:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Knutbyn_murha
      HUOM!
      Linkissä on vanhana tietona se, että pappi olis edelleen vankilassa sillä hänet on vapaudettu 19-vuotta vamhasta teosta.
      Sara Svensson, murhatun papin pereen lastenhotaja on saanut olla vapaana ja ja terapian jne hoidolla saatu terveemmäksi ettei terveeksi.

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

💋 ­­N­­­y­m­­f­­­o­­m­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17776994L

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Olipas jänniä mielipiteitä ja ihan olet vaivaantunut mietiskelemään eri seurakuntien mielipiteitä. Aika jännä juttu, että ateisti näin vaivaantuu mielllyttämään itseään ja kirjoittelemaan ihan mitä sattuu. Mutta ei se mitään, jotakinhan sinäkin täältä haet, ja vain itse tajuat mitä kummaa se kohdallasi oikeasti voisi olla?

• Anonyymi

... uskoa ei synny omin voimin, ilmaiseksi anova sen saa...! sitä ansaita ei töin ja toimin, vain Jumala sen sulle lahjoittaa, sydän kun auki on...!

• Anonyymi

Eiköhän uskontunnustuksen antaneet ole syntyneet uudestaan tälaisiksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

• Anonyymi

ihmiselle on luotu rajalliset aivot, eikä kukaan ole luvannut että kun joku uudesti syntyy uskovaiseksi, että hänestä tulisi viisas, se viisaus on edelleen Raamatussa, ja siitä uskossa olevat pyrkivät parhaansa mukaan oppimaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      105
      8717
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      93
      6680
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      63
      6459
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      5221
    5. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      63
      4397
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      55
      3491
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3345
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      51
      3072
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      56
      2912
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2886
    Aihe