Perusteet siihen, miksi Jeesus ei voi olla isä jumala!

Anonyymi-ap

Jeesuksella on samanlaisia ominaisuuksia kuin hänen Isällään.
Jeesus jäljitteli Isäänsä niin tarkasti, että hän pystyi sanomaan: ”Se joka on nähnyt minut, on nähnyt myös Isän.”
Johannes 14:9
Jeesus jäljitteli erityisesti Isänsä rakkautta siinä, mitä hän sanoi ja teki.
Tämä sai toisetkin haluamaan lähelle Jumalaa. Jeesus sanoi: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.”
Johannes 14:6

87

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin vartiotorni.

      Raamattu on kristitylle Jumalan Sana.
      Raamattu ilmoittaa että Jeesus oli Jumala, Herra.
      Esim. Joh. 1:1:ssä tämä ilmoitus on vartiotorniseuralle niin tärkeä että ovat väärentäneet sen.

      On harhaa päätellä asioita, mitkä Raamattu ilmoittaa, päätellä asiat päinvastaisiksi.
      Raamattu varoittaakin tämän kaltaisesta "järkeilystä"

      • Anonyymi

        Kuules hölmö, teet Jeesuksesta ja Raamatun kirjoittajista suuren valehtelijan.

        Varo omaasi ja muitten järkeilyä....se on saatanallista!


      • Anonyymi

        "Raamattu on kristitylle Jumalan Sana."

        Raamattu on kirjakokoelma, jonka juutalaiset ovat koonneet Vanhan testamentin ja kristillinen kirkko Uuden testamentin osalta. Nämä ovat myös päättäneet, mitä tekstejä otetaan kaanoniin mukaan.

        Mitään kirjaa ei ole osoitettu jumalallista alkuperää olevaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules hölmö, teet Jeesuksesta ja Raamatun kirjoittajista suuren valehtelijan.

        Varo omaasi ja muitten järkeilyä....se on saatanallista!

        Koloss. 2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella

        Ja Raamattu ilmoittaa Jeesuksen, Jumalana:

        Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
        Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

        Älä siis anna vartiotornin viisastelujen viedä itseäsi pois Raamatun ilmoitksesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu on kristitylle Jumalan Sana."

        Raamattu on kirjakokoelma, jonka juutalaiset ovat koonneet Vanhan testamentin ja kristillinen kirkko Uuden testamentin osalta. Nämä ovat myös päättäneet, mitä tekstejä otetaan kaanoniin mukaan.

        Mitään kirjaa ei ole osoitettu jumalallista alkuperää olevaksi.

        Kyllä Raamattu on jumallista tekstiä.
        Miten?
        Miten esim. VT kirjoittajat, karjapaimenet, osasivat kirjoittaa sellaista, minkä tiede kykeni vasta 1880-luvun lopulla todistamaan täysin oikeaksii!!!
        Sitä on tiede ihmetellyt vuosikymmeniä, tähän pv asti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koloss. 2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella

        Ja Raamattu ilmoittaa Jeesuksen, Jumalana:

        Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
        Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

        Älä siis anna vartiotornin viisastelujen viedä itseäsi pois Raamatun ilmoitksesta

        Lueppas uudestaan Room. 9:5
        Ei puhuta mitään, että Jeesus olisi jumala!
        Samoin Tiit. 2:13 ei puhuta mitään, että Jeesus olisi jumala
        Lueppas mitä sanoo: Heb.1:5
        Voit olla Turvallisin mielin, JT ei johda ketään harhaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Raamattu on jumallista tekstiä.
        Miten?
        Miten esim. VT kirjoittajat, karjapaimenet, osasivat kirjoittaa sellaista, minkä tiede kykeni vasta 1880-luvun lopulla todistamaan täysin oikeaksii!!!
        Sitä on tiede ihmetellyt vuosikymmeniä, tähän pv asti!

        "Miten esim. VT kirjoittajat, karjapaimenet, osasivat kirjoittaa sellaista, minkä tiede kykeni vasta 1880-luvun lopulla todistamaan täysin oikeaksii!!!"

        Mihin viittaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten esim. VT kirjoittajat, karjapaimenet, osasivat kirjoittaa sellaista, minkä tiede kykeni vasta 1880-luvun lopulla todistamaan täysin oikeaksii!!!"

        Mihin viittaat?

        Viittaan moniin VT jakeisiin...esim Job-kirjaan ja Saarnaajan kirjaan!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaan moniin VT jakeisiin...esim Job-kirjaan ja Saarnaajan kirjaan!!!

        Olisit voinut antaa esimerkkejä, mutta kai sekin pitää itse tehdä. Esimerkiksi tähän vedotaan usein Vt-seuran ja muidenkin toimesta:

        Job 26:7 Tyhjyyden päälle hän on levittänyt taivaan, olemattoman varaan hän on ripustanut maan.

        Tätä pidetään osoituksena aikalaisten tiedon ylittävästä yli-inhimillisestä tiedosta ja saatetaan viitata "senaikaisiin uskomuksiin", joissa maa saattoi olla esimerkiksi kilpikonnan päällä. No, ehkä joku on tuollaistakin voinut jossain ehdottaa.

        Mutta onko tyhjän päällä oleva maa todella asia, jota ei olisi voinut arvata? Jos Raamatussa lukisi vaikkapa, kuinka monen kyynärän päässä aurinko on maasta tai kuinka monta sekeliä kuu painaa, ja nämä olisivat nykymitoiksi muutettuna oikein, niin siinä olisi tietoa jota tuon ajan ihmisillä ei voinut olla eikä tuollaista käytännössä voi arvata. Minäkin alkaisin uskoa. Sen sijaan tyhjän päällä oleva maa ei vaadi kuin hieman mielikuvitusta, eikä tuota voine mitenkään pitää todisteena jumalallisesta tiedosta.

        Lisäksi jos katsomme tuon jakeen ympärillä olevaa tekstiä laajemmin, vaikuttaako tämä oikeasti siltä, että kyseessä on tieteellisesti tarkaksi tarkoitettu kuvaus siitä, miltä maapallo ja lähiavaruus näyttää?

        Job 26:
        5 Vainajien henget vapisevat syvyyden vesien alla, syvyyden joukkojen alla,
        6 sillä Jumalan edessä tuonela on alasti, syvyyden kuilua ei häneltä mikään peitä.
        7 Tyhjyyden päälle hän on levittänyt taivaan, olemattoman varaan hän on ripustanut maan.
        8 Hän käärii veden pilviin, eivätkä pilvet repeä sen painosta.
        9 Hän peittää näkyvistä valtaistuimensa, levittää pilvensä sen eteen.
        10 Hän on piirtänyt rajaksi veteen taivaanrannan, sinne, missä valo ja pimeys kohtaavat.
        11 Taivaan peruspylväät vavahtelevat pelosta, kun hän ärjyy.
        12 Voimallaan hän on taltuttanut meren, taidollaan hän on murskannut itsensä Rahabin.
        13 Henkäyksellään hän pyyhkäisee taivaan kirkkaaksi, hänen kätensä lävistää kiitävän käärmeen.
        14 Mutta kaikki tämä antaa vain aavistuksen hänen mahdistaan, me kuulemme hänestä vain hiljaisen kuiskauksen. Kuka voisi tajuta hänen koko mahtinsa pauhun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Raamattu on jumallista tekstiä.
        Miten?
        Miten esim. VT kirjoittajat, karjapaimenet, osasivat kirjoittaa sellaista, minkä tiede kykeni vasta 1880-luvun lopulla todistamaan täysin oikeaksii!!!
        Sitä on tiede ihmetellyt vuosikymmeniä, tähän pv asti!

        Miten esim. VT kirjoittajat, karjapaimenet, osasivat kirjoittaa sellaista, minkä tiede kykeni vasta 1880-luvun lopulla todistamaan täysin oikeaksii!!!

        -Kun jotain keksitään, voidaan Raamatustakin jälkeenpäin –aina jälkeenpäin – löytää sana tai lause, joka sitten selitellään tukemaan tätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaan moniin VT jakeisiin...esim Job-kirjaan ja Saarnaajan kirjaan!!!

        Jokos rakeiden varastohuoneet, lujaksi taottu taivaankansi tai sen yläpuoliset vedet on löydetty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit voinut antaa esimerkkejä, mutta kai sekin pitää itse tehdä. Esimerkiksi tähän vedotaan usein Vt-seuran ja muidenkin toimesta:

        Job 26:7 Tyhjyyden päälle hän on levittänyt taivaan, olemattoman varaan hän on ripustanut maan.

        Tätä pidetään osoituksena aikalaisten tiedon ylittävästä yli-inhimillisestä tiedosta ja saatetaan viitata "senaikaisiin uskomuksiin", joissa maa saattoi olla esimerkiksi kilpikonnan päällä. No, ehkä joku on tuollaistakin voinut jossain ehdottaa.

        Mutta onko tyhjän päällä oleva maa todella asia, jota ei olisi voinut arvata? Jos Raamatussa lukisi vaikkapa, kuinka monen kyynärän päässä aurinko on maasta tai kuinka monta sekeliä kuu painaa, ja nämä olisivat nykymitoiksi muutettuna oikein, niin siinä olisi tietoa jota tuon ajan ihmisillä ei voinut olla eikä tuollaista käytännössä voi arvata. Minäkin alkaisin uskoa. Sen sijaan tyhjän päällä oleva maa ei vaadi kuin hieman mielikuvitusta, eikä tuota voine mitenkään pitää todisteena jumalallisesta tiedosta.

        Lisäksi jos katsomme tuon jakeen ympärillä olevaa tekstiä laajemmin, vaikuttaako tämä oikeasti siltä, että kyseessä on tieteellisesti tarkaksi tarkoitettu kuvaus siitä, miltä maapallo ja lähiavaruus näyttää?

        Job 26:
        5 Vainajien henget vapisevat syvyyden vesien alla, syvyyden joukkojen alla,
        6 sillä Jumalan edessä tuonela on alasti, syvyyden kuilua ei häneltä mikään peitä.
        7 Tyhjyyden päälle hän on levittänyt taivaan, olemattoman varaan hän on ripustanut maan.
        8 Hän käärii veden pilviin, eivätkä pilvet repeä sen painosta.
        9 Hän peittää näkyvistä valtaistuimensa, levittää pilvensä sen eteen.
        10 Hän on piirtänyt rajaksi veteen taivaanrannan, sinne, missä valo ja pimeys kohtaavat.
        11 Taivaan peruspylväät vavahtelevat pelosta, kun hän ärjyy.
        12 Voimallaan hän on taltuttanut meren, taidollaan hän on murskannut itsensä Rahabin.
        13 Henkäyksellään hän pyyhkäisee taivaan kirkkaaksi, hänen kätensä lävistää kiitävän käärmeen.
        14 Mutta kaikki tämä antaa vain aavistuksen hänen mahdistaan, me kuulemme hänestä vain hiljaisen kuiskauksen. Kuka voisi tajuta hänen koko mahtinsa pauhun?

        OK. mikään ei kelpaa....jatka samaan malliin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppas uudestaan Room. 9:5
        Ei puhuta mitään, että Jeesus olisi jumala!
        Samoin Tiit. 2:13 ei puhuta mitään, että Jeesus olisi jumala
        Lueppas mitä sanoo: Heb.1:5
        Voit olla Turvallisin mielin, JT ei johda ketään harhaan!

        Room. 9:5 "Kristus lihan puolesta, Hän joka on yli kaiken, Jumala"

        Tiit. 2:13 "Suuren Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen"

        Konstit on monet, sanoi JT kun kissalla pöytää pyyhki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 9:5 "Kristus lihan puolesta, Hän joka on yli kaiken, Jumala"

        Tiit. 2:13 "Suuren Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen"

        Konstit on monet, sanoi JT kun kissalla pöytää pyyhki

        Totesit juuri, että Jeesus on Jumalan poika!
        Koita ymmärtää mitä luet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koloss. 2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella

        Ja Raamattu ilmoittaa Jeesuksen, Jumalana:

        Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
        Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

        Älä siis anna vartiotornin viisastelujen viedä itseäsi pois Raamatun ilmoitksesta

        Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

        Hänellä (Kristuksella)jolla on myös valta taivaassa ja maanpäällä,joka istuu Isän luojame oikealla puolella !
        Näin Isä on sanonut !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppas uudestaan Room. 9:5
        Ei puhuta mitään, että Jeesus olisi jumala!
        Samoin Tiit. 2:13 ei puhuta mitään, että Jeesus olisi jumala
        Lueppas mitä sanoo: Heb.1:5
        Voit olla Turvallisin mielin, JT ei johda ketään harhaan!

        Voit olla Turvallisin mielin, JT ei johda ketään harhaan!

        Voi juma,Jt on yksi sairaista amerikan lahkoista varsinkin ihmisille,missä määrätään kaikkea.
        Kavi nää munkin luona mutta todettiin,että lähtekää amerikan lahkolaiset,koirat määrää suunnan, te vauhdin.Olin pystymässä lipputankoa ja pahuus alkoi heiltä tubruta saastaisien suusta 1900-lahkolaisilta.
        Amerikassa on vielä pahempia ,oikein orja 1900-luvun lahkoja missä karanneita naisia metsästetään osavaltioista toiseen.
        Nämä jenkki jehovat Suomessa karstaa kui porsaat ja hylkää eronneen,koska karannut lammas tulisi takaisin:))
        Lukekaa uskonnon uhrien sivuja,nämä varsin 1900-raakaporsas lahkot usa /suomi on hyvä mielen sekoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit olla Turvallisin mielin, JT ei johda ketään harhaan!

        Voi juma,Jt on yksi sairaista amerikan lahkoista varsinkin ihmisille,missä määrätään kaikkea.
        Kavi nää munkin luona mutta todettiin,että lähtekää amerikan lahkolaiset,koirat määrää suunnan, te vauhdin.Olin pystymässä lipputankoa ja pahuus alkoi heiltä tubruta saastaisien suusta 1900-lahkolaisilta.
        Amerikassa on vielä pahempia ,oikein orja 1900-luvun lahkoja missä karanneita naisia metsästetään osavaltioista toiseen.
        Nämä jenkki jehovat Suomessa karstaa kui porsaat ja hylkää eronneen,koska karannut lammas tulisi takaisin:))
        Lukekaa uskonnon uhrien sivuja,nämä varsin 1900-raakaporsas lahkot usa /suomi on hyvä mielen sekoitusta.

        soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokos rakeiden varastohuoneet, lujaksi taottu taivaankansi tai sen yläpuoliset vedet on löydetty?

        Eipä ole löydetty! Tämä todistaa vääjäämättömästi, miten paljon nykyiedettä etevämpi on Raamattu.


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🔞 ­N­­­y­­­m­­f­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17777336x

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.”

      Jeesus ei Jehovan todistajissa riitä mihinkään, sillä järjestö on tehnyt itsestään totuuden, joka on ainoa tie elämään:

      Sinun täytyy kuulua Jehovan järjestöön ja tehdä Jumalan tahto saadaksesi hänen ikuisen elämän siunauksensa. - Ps.133:1-3 (Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maanpäällä 1983 sivu 255)

      Nooa ja hänen Jumalaa pelkäävä perheensä säilyivät arkissa, ja vastaavasti ihmisten elossa säilyminen riippuu nykyään siitä, että heillä on uskoa ja että he ovat uskollisesti Jehovan koko kaikkeuden käsittävän järjestön maallisen osan yhteydessä. (Vartiotorni 15. toukokuuta 2006 sivu 23)

      https://johanneksenpoika.fi/pelastus.html

      • Anonyymi

        ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.”###

        Sinähän se juuri totesit, että ilman Jeesusta, kukaan ei tule Isän, Jumalan suosioon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.”###

        Sinähän se juuri totesit, että ilman Jeesusta, kukaan ei tule Isän, Jumalan suosioon!

        Jeesuksen väitetään sanoneen noin. Vartiotornin mukaan tarvitaan kuitenkin myös järjestö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen väitetään sanoneen noin. Vartiotornin mukaan tarvitaan kuitenkin myös järjestö.

        Nykyisin tarvitaan, kioska ei ole muita kuin JT, jotka uskoo mm. Jumalan Poikaan!
        Kirkot ja eri lahkot vetää pahasti ihmisiä HARHAAN OPETUKSILLAAN!
        Siksi kannattaa itse todeta Raamatusta miten uskotaan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin tarvitaan, kioska ei ole muita kuin JT, jotka uskoo mm. Jumalan Poikaan!
        Kirkot ja eri lahkot vetää pahasti ihmisiä HARHAAN OPETUKSILLAAN!
        Siksi kannattaa itse todeta Raamatusta miten uskotaan!!

        Minun Raamatussani ei sanota, että tarvitaan järjestö. Eikä sieltä löydy edes Amerikkaa, saati siellä perustettua uususkontoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun Raamatussani ei sanota, että tarvitaan järjestö. Eikä sieltä löydy edes Amerikkaa, saati siellä perustettua uususkontoa.

        Raamatun mukaan ei mainita myöskään kirkkoa, ainoastaan talosta taloon menemistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun Raamatussani ei sanota, että tarvitaan järjestö. Eikä sieltä löydy edes Amerikkaa, saati siellä perustettua uususkontoa.

        Ei tarvitsekkaan, pelkkä Raamattu riittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen väitetään sanoneen noin. Vartiotornin mukaan tarvitaan kuitenkin myös järjestö.

        JT tarvitaa, siksi koska heidän joukossaan olet tosi kristittyjen kanssa.
        Ei minkään muun takia!


      • Anonyymi

        soopaa!


    • Anonyymi

      " Minun Raamatussani ei sanota, että tarvitaan järjestö "

      -Vartiotorni on puolustellut "eikö sinustakin ole järkevää, että on järjestö"

      Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni,

      Jatkuu muuten
      16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet,

      ja Efes. 4:4 ... te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
      -Ei paratiisia.

      ("järjestö" on aika uusi lahkoslangi ? Se on kuulemma kopsattu Sean Conneryn elokuvasta, jossa hän näytteli agentti 007:ää ja hänen vastapuolenaan oli juuri tuo "järjestö")

      • Anonyymi

        Mikä oli taas pointtisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli taas pointtisi?

        Sinä toitkin uuden pointin, elävänä esimerkkinä kuinka mielenhallinta rajoittaa luetun ymmärtämistä. Oikeastaan kieltää ymmärtämästä.

        Merkkaatko pointtikysymyksestäsi kenttätyöraporttiin suorituksen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä toitkin uuden pointin, elävänä esimerkkinä kuinka mielenhallinta rajoittaa luetun ymmärtämistä. Oikeastaan kieltää ymmärtämästä.

        Merkkaatko pointtikysymyksestäsi kenttätyöraporttiin suorituksen ?

        Mikä on edelleen pointtisi?

        Mieltäsi hallitsee lahkolaisuus, se on varma, että se tie vie 100% varmuudella pysyvästi hautaan, paluuta ei ole.
        Toisin nkäy JT, he palaavat VOITTAJINA Paratiisi elämään ja ikuisesti!

        Sinun pointtisi 0-tasolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on edelleen pointtisi?

        Mieltäsi hallitsee lahkolaisuus, se on varma, että se tie vie 100% varmuudella pysyvästi hautaan, paluuta ei ole.
        Toisin nkäy JT, he palaavat VOITTAJINA Paratiisi elämään ja ikuisesti!

        Sinun pointtisi 0-tasolla!

        Ketju käsittelee aihetta, josta edellä
        mm. seuraavat Raamatun jakeet:

        Raamattu ilmoittaa Jeesuksen, Jumalana:

        Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
        Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

        Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään
        häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa (Dan 12:2; Ilm 20:10),
        tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11; 2 Tess 1:6-9),
        itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä toitkin uuden pointin, elävänä esimerkkinä kuinka mielenhallinta rajoittaa luetun ymmärtämistä. Oikeastaan kieltää ymmärtämästä.

        Merkkaatko pointtikysymyksestäsi kenttätyöraporttiin suorituksen ?

        Kommentoit Raamatun ulkopuolisia juttuja????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketju käsittelee aihetta, josta edellä
        mm. seuraavat Raamatun jakeet:

        Raamattu ilmoittaa Jeesuksen, Jumalana:

        Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
        Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

        Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään
        häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa (Dan 12:2; Ilm 20:10),
        tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11; 2 Tess 1:6-9),
        itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12)

        soopa tulkintaa!


    • Anonyymi

      EVVK

      Aloittaja pohtii mahdollisesti joskus olemassa olleen anarkistin jumalallisuutta. Jumalan joka on vedetty muinaisia paimentolaistarinoita sisältävästä kirjasta.
      Hohhoijaa..voit yhtä hyvin pohtia miten Aku Ankka todistaa että Roope Ankka ei ole Hannu Hanhen isä.

      • Anonyymi

        Si se Lehti. Aku Ankka tai vaikka taskukirja numero 6.


      • Anonyymi

        Tervemenoa pysyvästi hautaan kuolemasi jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervemenoa pysyvästi hautaan kuolemasi jälkeen.

        Todistaja ei ole sydämestään fanaatikko, vaan lahko opettaa ja vaatii hänet fanaatikon tavoille.

        Vihaahan tuommoinen hautaan toivottaminen osoittaa.

        Lahkolainen ei edes tiedä että Jeesus kysyttäessä vastasi tärkeimmäksi käskyksi lähimmäisen rakastamisen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervemenoa pysyvästi hautaan kuolemasi jälkeen.

        sinne eli hautaan mennään kaikki - pysyvästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinne eli hautaan mennään kaikki - pysyvästi

        Kyllä, mutta vain JT palaa takaisin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mutta vain JT palaa takaisin !

        Ja palaa ylösnousuajan muodin mukaiseen vaatetukseen pukeutuneena, todistaa vartiotorni piirroksellisesti.

        Kristitty lukee Sanasta että ylös nousevat niin taivaaseen pelastettavat kuin tuomion ylösnousemuksen osakseen kokevat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistaja ei ole sydämestään fanaatikko, vaan lahko opettaa ja vaatii hänet fanaatikon tavoille.

        Vihaahan tuommoinen hautaan toivottaminen osoittaa.

        Lahkolainen ei edes tiedä että Jeesus kysyttäessä vastasi tärkeimmäksi käskyksi lähimmäisen rakastamisen

        Lahkolaisia pitää karttaa!
        Antaa heidän ihmistekoiset tarinansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaisia pitää karttaa!
        Antaa heidän ihmistekoiset tarinansa!

        siis pitää


    • Anonyymi

      Anonyymi-ap 2023-03-13 04:31:45

      "Perusteet siihen, miksi Jeesus ei voi olla jumala"

      Lahkon emolahkon raamatuntutkijain perustaja, presbyteeriperheen vesa Russell ajatutui adventistien piiriin ja ...

      Entä sitten ?
      Sitten hän rupesi perustamaan uskontobisnestä.

      Adventisteiltä hän matki maailmanloppuennustamisen.
      Adventisteillä oli maailmanloppu jo ennnenkuin ensimmäistäkään vartiotornia oli painettu.
      " William Miller ennusti, että Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuisi 21.3.1843–21.3.1844 aikavälillä. Kun Jeesusta ei ilmennyt, päivämäärää lykättiin 22.10.1844 saakka. Tuhannet ihmiset uskoivat häntä ja myivät omaisuutensa. Hänen seuraajansa, joita kutsuttiin milleristeiksi odottivat Jeesuksen toista tulemista ja maailmanloppua. Kun maailma ei loppunut 1844 monet hänen seuraajistaan olivat katkerasti pettyneitä."
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Adventismi

      Entä sitten ?
      Sitten adventistit ottivat opikseen ja lopettivat lopun povauksen.
      Mutta Russell vasta aloitti. 1874, 1914, 1925, 1942, 1975 ... suurimmiten markkinoituina.

      Russell kopsasi adventisteilta myös Jeesuksen enkeliksi. Adventistit ovat muuten itse jo tuon erehdyksen korjanneet.

      • Anonyymi

        Just joo tarinaa taas>!


    • Anonyymi

      1 John 5 King James Bible (KJB)
      7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

    • Anonyymi

      26-23 vuorokautta ennen aineen luomisen alkua kokoontui noin 31 valovuoden päässä nykyisestä Aurinkokunnastamme kahdeksan Jumalaa (miespuolisia). Yksi näistä Jumalista (Jehova) lähti tulemaan nykyistä Aurinkokuntaamme kohti ja häneltä kesti 23 vuorokautta pituista ajanjaksoa tulla nykyisen Jupiterin taakse josta Hän alkoi luoda ainetta.

      6 2/3 vuorokautta pituista ajanjaksoa aineen luomisen jälkeen sikisi (Jumala loi) Jumalan pyhän hengen (yleisnimi) voimasta olemassaoloon Sana (Erisnimi) joka luotiin jumalaksi.

      4 vuorokautta pituista ajanjaksoa Sanan luomisen sikiämisen (luomisen) jälkeen sikisi (Jumala loi) Jumalan pyhän hengen (yleisnimi) voimasta olemassaoloon Pyhä Henki (erisnimi) joka sai myöhemmin toisen (272 vrk:tta) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana, siirtäessään uutta mannerta noin 2000 km länteen vanhasta mantereesta, toiseksi nimekseen Gabriel.

      Viisailta ja ymmärtäväisiltä nämä tiedot on kätketty mutta ne paljastetaan lapsille ja lapsenmielisille.

      • Anonyymi

        Kummatkin, sekä Sana että Pyhä Henki luotiin jumaliksi, ei Jumaliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummatkin, sekä Sana että Pyhä Henki luotiin jumaliksi, ei Jumaliksi.

        Liity adventisteihin. Lue edeltä


      • Anonyymi

        Lisää utopistista ntarinaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummatkin, sekä Sana että Pyhä Henki luotiin jumaliksi, ei Jumaliksi.

        tällaista on lahko urpoilu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liity adventisteihin. Lue edeltä

        Just joo....siellä väitetään, että Jumalakin on ollut joskus ihminen, samoin kuin Jeesus
        sekoporukkaa!


    • Anonyymi

      Se joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan pojaksi, on mahdollisuus pelastua, EI MUUTEN!

      Lopettakaa pelleilyuskovaisuus!

      • Anonyymi

        Juuri näin, LOPETTAKAA!


      • Anonyymi

        Room. 10:9
        Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ... niin sinä pelastut

        Room. 9:5
        Kristus on Jumala yli kaiken


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 10:9
        Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ... niin sinä pelastut

        Room. 9:5
        Kristus on Jumala yli kaiken

        Minä olen itseni isäni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen itseni isäni!

        Jaha.

        Siinä yllä on Raamatun siteeraus
        Kristus on Jumala yli kaiken. Room. 9:5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 10:9
        Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ... niin sinä pelastut

        Room. 9:5
        Kristus on Jumala yli kaiken

        5 whose are the fathers, and of whom is Christ as concerning the flesh, who is over all, God blessed for ever. Amen.

        God blessed=Jumalan siunaama


      • Anonyymi

        >>>Se joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan pojaksi, on mahdollisuus pelastua, EI MUUTEN!<<<

        Miksi kirjoitit Pojan, pienellä peellä?

        Jehovan todistajat kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen, eivät usko, että Hän on Jumalasta
        (siinnyt) Jumalan Poika. Heidän opettamansa Jeesus on enkeli, Silloin heidän Jeesuksen isä on enkeli. Jt:n Jeesus ei siis ole Jumalan Poika vaan enkelin poika, Silloin heidän Jumalansa on enkeli, jos edes sanovat Jeesuksen olevan Jumalan poika.

        Jehovan Todistajana palvelet heidän enkelijumalaa.
        Olet silloin epäjumalan palvelija.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha.

        Siinä yllä on Raamatun siteeraus
        Kristus on Jumala yli kaiken. Room. 9:5

        Ihmistekoista soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 whose are the fathers, and of whom is Christ as concerning the flesh, who is over all, God blessed for ever. Amen.

        God blessed=Jumalan siunaama

        Opettele ymmärtämään lukemaasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Se joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan pojaksi, on mahdollisuus pelastua, EI MUUTEN!<<<

        Miksi kirjoitit Pojan, pienellä peellä?

        Jehovan todistajat kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen, eivät usko, että Hän on Jumalasta
        (siinnyt) Jumalan Poika. Heidän opettamansa Jeesus on enkeli, Silloin heidän Jeesuksen isä on enkeli. Jt:n Jeesus ei siis ole Jumalan Poika vaan enkelin poika, Silloin heidän Jumalansa on enkeli, jos edes sanovat Jeesuksen olevan Jumalan poika.

        Jehovan Todistajana palvelet heidän enkelijumalaa.
        Olet silloin epäjumalan palvelija.

        Mvh J - K

        Soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha.

        Siinä yllä on Raamatun siteeraus
        Kristus on Jumala yli kaiken. Room. 9:5

        Jos näin on, silloin minäkin olen itseni isä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Se joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan pojaksi, on mahdollisuus pelastua, EI MUUTEN!<<<

        Miksi kirjoitit Pojan, pienellä peellä?

        Jehovan todistajat kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen, eivät usko, että Hän on Jumalasta
        (siinnyt) Jumalan Poika. Heidän opettamansa Jeesus on enkeli, Silloin heidän Jeesuksen isä on enkeli. Jt:n Jeesus ei siis ole Jumalan Poika vaan enkelin poika, Silloin heidän Jumalansa on enkeli, jos edes sanovat Jeesuksen olevan Jumalan poika.

        Jehovan Todistajana palvelet heidän enkelijumalaa.
        Olet silloin epäjumalan palvelija.

        Mvh J - K

        Jumalasta siinnyt...hahahahahahahhahahahahahahahhahahahaha

        Taivaassa ei ole muita kuin Jumala ja enkelit, joista Jeesus on ensimmäinen ja sen vuoksi ylienkeli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos näin on, silloin minäkin olen itseni isä!

        Luuletko olevasi nokkela?


    • Anonyymi

      Minulla on isä.
      Joutu?isinko valkotakkisten kannettavaksi, jos alkaisin toitottaa, että minä olen itseni isä

      • Anonyymi

        Ja kuitenkin vartiotorniuskontosi on laittanut sitä toitottamaan.
        Mutta eikö se sitten olisikin uskontotuottajasi, jonka pitäisi joutua valkotakkisten kannettavaksi ?
        Valkotakkiset kun ovat tutkineet ja sanoneet, että lahko käyttää mielenhallintamenetelmiä värvättyihinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuitenkin vartiotorniuskontosi on laittanut sitä toitottamaan.
        Mutta eikö se sitten olisikin uskontotuottajasi, jonka pitäisi joutua valkotakkisten kannettavaksi ?
        Valkotakkiset kun ovat tutkineet ja sanoneet, että lahko käyttää mielenhallintamenetelmiä värvättyihinsä.

        Ihan varmasti olen itseni isä!


      • Anonyymi

        Mielipuolisempaa on väittää, että Jeesus itse Jumala.
        Aivan sama kuin minä sanon, että olen itseni isä!


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.”
      Johannes 14:6

      Näin on ja pitää aina !
      Ei amerikkalaisen puhujan,ei muiden puhujien kautta,ei mistään muualta kuin hänen kautta ja se on varma !

      • Anonyymi

        Juuri näin, Kaikki jumalan lapsiksi tulee jumalan pojan kautta, siis uskomalla Jumalan poikaan!
        Jumala ei tunne sellaisia, jotka pitää Jeesusta jumalana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, Kaikki jumalan lapsiksi tulee jumalan pojan kautta, siis uskomalla Jumalan poikaan!
        Jumala ei tunne sellaisia, jotka pitää Jeesusta jumalana!

        Onko jumala arvonimi, ammatti, vai mikä?

        Voisimme myös kysyä, kuinka on mahdollista että minun poikani on ihminen, minähän olen ihminen!

        Vai onko se luonnollista: Ihmisestä syntunyt on osa ihmisyyttä, jumalasta syntynyt on osa jumaluutta+
        Jeesuksessa asui jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.

        Jeesus itse sanoi: Minä ja Isä olemme yhtä! Hän ei sanonut YKSI vaan YHTÄ. Se käy selvästi esille alkutekstistä, käytetään sanaa EN, mikä on neutrimuoto, tarkoittaen materiaa joka on yhtä, eikä EIS mikä olisi tarkoittanut että kyseessä on yksi henkilö.

        Koska Jumala on ominaisuus, eikä ammatti, se mikä Jumalasta on syntynyt, on osa jumaluutta. Myös ihminen, jonka sydämessä on Jeesus saanut tilaa, on osallinen samasta jumaluudesta.
        Joh.10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? 35Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli — ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin — 36niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

        Joten on aivan turha kiistellä siitä onko Jeesus jumala vai Jumalan poika. Hänhän voi olla ja on kumpaakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jumala arvonimi, ammatti, vai mikä?

        Voisimme myös kysyä, kuinka on mahdollista että minun poikani on ihminen, minähän olen ihminen!

        Vai onko se luonnollista: Ihmisestä syntunyt on osa ihmisyyttä, jumalasta syntynyt on osa jumaluutta
        Jeesuksessa asui jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.

        Jeesus itse sanoi: Minä ja Isä olemme yhtä! Hän ei sanonut YKSI vaan YHTÄ. Se käy selvästi esille alkutekstistä, käytetään sanaa EN, mikä on neutrimuoto, tarkoittaen materiaa joka on yhtä, eikä EIS mikä olisi tarkoittanut että kyseessä on yksi henkilö.

        Koska Jumala on ominaisuus, eikä ammatti, se mikä Jumalasta on syntynyt, on osa jumaluutta. Myös ihminen, jonka sydämessä on Jeesus saanut tilaa, on osallinen samasta jumaluudesta.
        Joh.10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? 35Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli — ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin — 36niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

        Joten on aivan turha kiistellä siitä onko Jeesus jumala vai Jumalan poika. Hänhän voi olla ja on kumpaakin!

        hänhän voi olla kumpaakin.....hehehhehehehehehehhehehehe

        Olette urpoa sakkia!

        Lukekaa se raamattu ymmärryksellä, älkääkä sekoilko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hänhän voi olla kumpaakin.....hehehhehehehehehehhehehehe

        Olette urpoa sakkia!

        Lukekaa se raamattu ymmärryksellä, älkääkä sekoilko!

        Oletko itse ihminen vai ihmisen lapsi, vai voitko olla kumpaakin, kun lakkaat nauramasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse ihminen vai ihmisen lapsi, vai voitko olla kumpaakin, kun lakkaat nauramasta?

        Korkki kiinni


    • Anonyymi

      Anonyymi 2023-07-06 04:01:09

      "Jumalasta siinnyt...hahahahahahahhahahahahahahahhahahahaha "

      -Luukas 1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi

      Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
      Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
      Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
      Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

      • Anonyymi

        Kolminaisuusoppi mitätöi Raamatusta noin 5000 jaetta!
        Olette urpoja kun annatte lahkojen vedättää!


    • Anonyymi

      > Perusteet siihen, miksi Jeesus ei voi olla isä jumala!

      Nämä ovat myös hyvät perusteet:

      "Isä on minua suurempi."
      Joh. 14:28

      "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
      Joh. 12:49-50

      "Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."
      Joh. 7:16-17

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
      Joh. 17:3

      "Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
      John 20:17

      "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5

      • Anonyymi

        Siinä on Johanneksen jakeita, Anonyymilta 2023-07-06 23:37:39

        Joh. alkaa näin: 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        Elikkä Sana, Jeesus, oli Jumala.

        Filipp. tuo esiin Jeesuksen ihmisruumiin
        2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

        Ja jatkaa ilmoittamalla Jeesuksen luonnon

        2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        -Herra on yksi Jumalan nimistä.

        em. nimimerkin Joh. -jakeet lähtevät siitä että Jeesuksella oli tehtävä joka ei ollut julistaa omaa jumaluuttaan.
        Vaikka Jeesus sen ilmoitti kun aika oli koittanut:

        Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.

        Raamattu ilmoittaa Jeesuksen, Jumalana:

        Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
        Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

        Vartiotorni vaatii sanomaan Jeesusta enkeliksi. Sellaista Raamattu ei ilmoita. Ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on Johanneksen jakeita, Anonyymilta 2023-07-06 23:37:39

        Joh. alkaa näin: 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        Elikkä Sana, Jeesus, oli Jumala.

        Filipp. tuo esiin Jeesuksen ihmisruumiin
        2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

        Ja jatkaa ilmoittamalla Jeesuksen luonnon

        2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        -Herra on yksi Jumalan nimistä.

        em. nimimerkin Joh. -jakeet lähtevät siitä että Jeesuksella oli tehtävä joka ei ollut julistaa omaa jumaluuttaan.
        Vaikka Jeesus sen ilmoitti kun aika oli koittanut:

        Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.

        Raamattu ilmoittaa Jeesuksen, Jumalana:

        Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
        Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

        Vartiotorni vaatii sanomaan Jeesusta enkeliksi. Sellaista Raamattu ei ilmoita. Ei.

        Soopaa!


      • Anonyymi

        Pelkkää lahkooppia!


    • Anonyymi

      Jeesus itse kertoi, että Jumala on hänen isänsä
      Lahkot tekee Jeesuksesta suuren vahlevtelijan!!

      • Anonyymi

        Edellä Anonyymi 2023-07-06 23:37:39:

        1 tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus

        -Mutta vartiotorni vannottaa Jeesuksen enkeliksi. Vailla perustetta. Tuossa ihminen Kristus Jeesus tarkoittaa fil. 2:7: vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi

        Johon viittaa Anonyymi 2023-07-07 11:20:24. Paavalin kirje.
        Paavali on kirjoittanut myös roomalaisille:
        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellä Anonyymi 2023-07-06 23:37:39:

        1 tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus

        -Mutta vartiotorni vannottaa Jeesuksen enkeliksi. Vailla perustetta. Tuossa ihminen Kristus Jeesus tarkoittaa fil. 2:7: vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi

        Johon viittaa Anonyymi 2023-07-07 11:20:24. Paavalin kirje.
        Paavali on kirjoittanut myös roomalaisille:
        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)

        soopaa!
        Palstalaiset ovat ihastuneet lahkooppiin!


    • Anonyymi

      Perusteet siihen löytyy VT ja UT !

    • Anonyymi

      Jeesus puhui aina isästään!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2909
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2194
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1042
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe