Työnantajan vaatimukset pukeutumiselle

Anonyymi-ap

Iltasanomissa on kirjoitus pukeutumiskiistasta eräällä työpaikalla. Nainen ei saa käyttää työssä hametta. Työnantaja vaatii käyttämään pitkiä housuja mm. siveellisyyden ja asiallisuuden takia.

8

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerrot valitettavan vähän taustatietoja, nykyisin on vaatimuksena yhtenäinen asu , jos työnantaja kustantaa sen. Tuskin JT-org teepaitaa kuitenkaan sallitaan. Minulle tultiin sanomaan Neitsyt Marian kuvasta työpisteessäni, ehkä Leninin kuva olisi ollut parempi!

      • Anonyymi

        Pieno korjaus: Kyseessä olikin enkeli, eikä Neitsyt Maria, ovat niin saman näköisiä.


      • Anonyymi

        Voisikohan JT uskonto kustantaa ihmisille JT vaatteet, joissa voi edustaa, koska JT on oma pukeutumiskoodi, minkälaisia täytyy olla kokouksissa ja kenttätyössä? Parasta olisi, että työasuksi otettaisiin asu, jonka voi teettää virka-asuihin keskittynyt ompelimo.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🔞 ­N­y­­m­f­o­­­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17778874v

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Ohessa sitten vastapainoksi aisaaa vääristelemätön ja valehtelematon tilannekuvaus.

      "Kampaamo antoi naisille potkut liian pitkien hameiden takia"

      "Naisia kiellettiin työskentelemästä romaninaisten käyttämässä mustassa, pitkässä samettihameessa. Kyseessä oli kuitenkin kevyempi, ns. työhame."

      "Toinen ehti olla viikon työssä ja toinen vain pari päivää ennen työsuhteen purkua. Kun päällikkö tuli liikkeeseen ja näki pitkät puvut, hän vaati työntekijöille ohuempaa kangasta olevaa hametta tai housuja työasuiksi."

      - https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3532bcc4-0811-420f-94fb-4ce28cf07ed0

      • Anonyymi

        Ilta Sanomat/lehti ei kuulu lukemistooni, kuin ihan poikkeustapauksissa. Olen tehnyt työurani teollisuuden palveluksessa, kerroin että sellaista meillä! Minulla ei ole mitään Romaaneja vastaan, joitain puolituttuja joskus tapaan. Kyseinen nousukas pomo lähti paremmin palkattuihin hommiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilta Sanomat/lehti ei kuulu lukemistooni, kuin ihan poikkeustapauksissa. Olen tehnyt työurani teollisuuden palveluksessa, kerroin että sellaista meillä! Minulla ei ole mitään Romaaneja vastaan, joitain puolituttuja joskus tapaan. Kyseinen nousukas pomo lähti paremmin palkattuihin hommiin.

        Alla olevan perusteella vaikuttaa kuin kanteen nostajat olisivat nyt itse virhevastuullisia, eli eivät ole noudattaneet jo edeltä kaikille työntekijöille tiedossa olevia ohjeistuksia.

        "Hiustalo sanoi, ettei heillä ollut mitään romanikulttuuria vastaan tai eri kulttuureja ja heidän tapojaan vastaan ylipäätään. Siksi he palkkasivat Koiviston ja Mäntyniemen."

        "Ohutta kangasta oleva hame olisi ollut asiallinen tässä työssä, ei paksu samettinen. Jo työtilat on mitoitettu niin tarkasti, että ei ole tilaa leveälle, paksua samettikangasta olevalle hameelle työnteossa."

        "Meillä on yhtiössä työntekijöitä monesta eri kulttuurista, muun muassa Venäjältä, Turkista, Irakista, Virosta ja Ruotsista. Mistään rasimista ei ole kysymys. Kaikki ohjeistetaan työvaatteiden osalta ja asioista on mustaa valkoisella, Marko Keski-Jyrä painottaa."

        - https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3532bcc4-0811-420f-94fb-4ce28cf07ed0


    • ei tällä ole tekemistä uskonnon kanssa.ei riko raamatun normeja jos töissä on oltava housut.työasu on työasu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe