Viimeinen Ingå Marina osakeanti aukeaa 15.3

Anonyymi-ap

Kaikille avoin ja viimeinen osakeanti aukeaa 15.3, jäljellä vielä n. 100 paikkaa
https://ingamarina.fi/fi/120-venepaikkaa-tulee-myyntiin-15-3/

Ingå Marina kasvaa nykyisestä 560 venepaikasta 826 venepaikkaan. Satamaan tulee kylkikiinnitys-, aisa- ja kävelyaisapaikkoja. Laiturit varustetaan myös sähkö-, vesi- ja valopollarein sekä turvavarustein.

Sataman kehittämisen ensimmäinen vaihe alkoi jo vuonna 2021, kun sisääntuloväylä ruopattiin 2,4 metrin syvyyteen. Vanhat laiturit puretaan syksyllä 2023. Sataman rakentaminen alkaa syksyllä 2023 satama-alueen ruoppauksella. Uudet laiturit asennetaan keväällä 2024 jäiden lähdettyä ja otetaan käyttöön kesäkaudeksi 2024.

59

1457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvin on kauppa käynyt jos enää 100 paikkaa jäljellä. Onnittelut! Satamapaikkojen kysyntä ei Uudellamaalla tule ainakaan vähenemään tulevaisuudessa.

      Nyt luovutan sanan änkyröille. Olkaa hyvät.

    • Anonyymi

      Ingå Marina on kuntakeskuksessa josta löytyy palvelut (S-market, bensis, ostari, pizzeria, cafe, lounas, bistro, Inkoo tori yms.) ja se sijaitsee vain 1,5km Hangontieltä. Espoosta ajoaika satamaan 30min ja satamaan pääsee Espoosta /Hkista vaikka julkisilla.

    • Anonyymi

      3 - 4,5 m leveitä kävelyaisa paikkoja jäljellä. Kylkikiinnitys paikat myyty

    • Anonyymi

      Lueppas tuo alempi ihan ajatuksella läpi ja lopeta valheesi.

      Tervetuloa 2020 vuosikymmenelle.

      Veneilijät eivät palaa enää Inkooseen, onnitelkaa itseänne.

      • Anonyymi

        ”Veneilijät eivät palaa enää Inkooseen, ”

        Siis SINÄ et palaa enää Inkooseen. Hyvä juttu. Varmaan ihan kaikkien kannalta perempi juuri niin.


    • Anonyymi

      Tuossa linkki aiheeseen, jonka lopussa tuodaan faktat pöytään


      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17693841/inkoosss-venepaikkojen-osakkeiden-myynti-kaynnistyi

    • Anonyymi

      No niin, katkera änkyrä löysi tämänkin ketjun pahan olonsa purkamiseen.

      Kun on jotakin hampaan kolossa, rahat ei riitä, tai muuten vaan ei kiinnosta, niin kukaan muukaan ei saisi aiheesta innostua! Only in Finland?

      • Anonyymi

        Niin hölömöä ihmistä ei voi olla että rahojaan sitoisi tuollaiseen konkurssikypsään kyhäelmään.

        Ei edes Suomessa, niin, vai voiko ? Kerropa itse, onko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin hölömöä ihmistä ei voi olla että rahojaan sitoisi tuollaiseen konkurssikypsään kyhäelmään.

        Ei edes Suomessa, niin, vai voiko ? Kerropa itse, onko ?

        Onko se sinulta pois? Ilmeisesti on, kun täytyy noin katkerasti valittaa.


    • Anonyymi

      Sama kaveri ilmeisesti yrittää markkinoida Inkoon pienvenesatamaa tuolla Facen satamaryhmissä, on tehnyt useita aloituksia, mutta ylläpito poistaa ne, kuntalaisten pyynnöstä. Taitaa olla jo epätoivoinen tilanne, kun veneilijät raiaa veneensä muualle.

      Kuopataan Inkoo toistaiseksi, itsekin vein Kivenlahteen. Naapurista lähti Raaseporiin.

      • Anonyymi

        Miks veit kivenlahteen? Mä vien kaatopaikalle, saatana. Se on saletti se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks veit kivenlahteen? Mä vien kaatopaikalle, saatana. Se on saletti se.

        Ei ole olemassa kaatopaikkoja.

        Aiotko joskus hankkia veneen, siis ihan reaalimaailmassa ?


    • Anonyymi

      Ilmastotaseen ja hiilinielujen korjaamiseksi Inkoo on oikealla tiellä, kun purkaa vanhan sataman. Nyt vain jätetään rakentamatta uusi.

      Kuntalaisille muutama soutuvenepaikka jokeen. Se riittää.

      Pelastetaan uusi Iloinen Inkoo vihreiden arvojen keinoin !

      • Anonyymi

        Eikös Helsinkikin ole julistanut, että kaava-alueilta tullaan veneet häätämään lähikuntiin. Vartiainen ja Sinnemäki pohtivat jopa mahdollisuutta sijoittaa veneilijät Pornaisiin.

        Lauttasaari, keskusta-alue, metroradanvarret ja Vuosaari ovat ensimmäisinä liipaisimella.


    • Anonyymi

      heh, ensimmäinen ja viimeinen, sitten pikkuvenesatama saadaankin suljetuksi, kunnes avautuu taas kunnallisena vuokravenepaikoin

      RKPn pitäisi hieman katsoa nokkaansa pidemmälle, tuo on nähty aiemminkin

      • Anonyymi

        Mitähän sinäkin yrität sanoa?


    • Anonyymi

      Ainut toive sataman säilymiseksi taitaa olla, että venäläinen pääoma hankkii paikat ja tuo vaurauden Inkooseen. Suomenruotsalainen pääoma ei tuota tee.

      Golf-osake on riskittömämpi kuin tuollainen mökkiveneilijöiden vedätysyritys.

      • Anonyymi

        Myy se mökkis venäläisille, niin saat vaurauden. Voit sitten rahoilla ostaa vaikka sen golf-osakkeen.


    • Anonyymi

      Onhan Inkoossa sekin hyvä puoli,että se on idästä katsottuna Porkkalanselän toisella puolella. Selkä tuntuu saaneen mystiset mittasuhteet joissakin kertomuksissa - ja onhan se esnimmäinen hiukan avoimempi kohta Helsingistä tultaessa.

      Inkoosta aukeaa itään suojaista saaristoa Lappohjaan asti. Lappohjasta itään avointa selkää onkin ihan Hankoniemen ympäri asti eikä sinne varmaan moni lähde, jos Porkalanselkä jännittää.

    • Anonyymi

      Ei mökkiläisen tarvitse osakkeita kylältä ostaa, kyllä venepaikoja on lähellä vapaana.

    • Anonyymi

      Eduskunnassa on sanonta:

      Näin käy, kun päästät sukurutsaiset valtaan.

      Ilmeisesti tällä on viitattu Lapin Kepu-piireihin ja rantojen "pättre volkkiin".

      Alkavat siis sahata oksaa altaan suuruudenhulluudessaan.

    • Anonyymi

      Mites se kovasti kohuttu Inkoon terästehdashanke tuhansine työpaikkoineen ja rautapellettiostoineen ?

      Menikö sekin Wittuselleen?

      Elikä Blastar Steelin rahankerjuu ja Henrik Wittuseenin enkelikiertueet, joissa räkä lensi, mutta totuus pysyi vahvasti limaan suljettuna ? (vedyn tuoksu jäi vain leijumaan)

      kas kun tästä ei enää puhuta meediassa, eikö valeuutisilta ehditä tehdä uusia valeuutisia

      • Anonyymi

        Inkoon tehtaan sivutuotteeksi on unelmoitu vetytuotantoa, jolle ei ole Suomessa käyttöä. De Factona on heitelty Ruotsin tehdastuotannon riippuvuutta vedystä, mutta Ruotsin putki on yli 1000 km pitkä ja sen kustannukset olisivat 3 - 6 miljardia.

        Suomen ensimmäistä Ovakon terästehtaan putkea Lappeenrannasta Imatralle ei ole aloitettu, koska sen kannattavuus on miinusmerkkinen. Paitsi, jos Inkoon venepaikoilla saadaan tuo rahoitettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inkoon tehtaan sivutuotteeksi on unelmoitu vetytuotantoa, jolle ei ole Suomessa käyttöä. De Factona on heitelty Ruotsin tehdastuotannon riippuvuutta vedystä, mutta Ruotsin putki on yli 1000 km pitkä ja sen kustannukset olisivat 3 - 6 miljardia.

        Suomen ensimmäistä Ovakon terästehtaan putkea Lappeenrannasta Imatralle ei ole aloitettu, koska sen kannattavuus on miinusmerkkinen. Paitsi, jos Inkoon venepaikoilla saadaan tuo rahoitettua.

        Vetytalous on tulevaisuuden suurin bisnes. Moni öljykuppi menee vielä nurin. Sheikitkin sheikkaa ja torskit pilkkii.

        Siksi on järjetöntä, että Inkoo toteuttaa jokaiselle venepaikalle oman sähköliittymän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetytalous on tulevaisuuden suurin bisnes. Moni öljykuppi menee vielä nurin. Sheikitkin sheikkaa ja torskit pilkkii.

        Siksi on järjetöntä, että Inkoo toteuttaa jokaiselle venepaikalle oman sähköliittymän.

        Ei niinkään.
        Sähkö on edelleen kätevin tapa siirtää energiaa eikä se ole ristiriidassa vetytalouden kanssa.

        Vetyä tullaan käyttämään säätöenergiana, johon se soveltuu erinomaisesti. Kun tuulee ja paistaa, tehdään vetyä, joka poltetaan sähköksi, kun ei tuule eikä paista. Silloin ei tarvitse kuljettaa vetyä minnekään eikä puristaa paineeseen. Se kun on pirullinen puristaa kasaan ja säilyttää pitkiä aikoja korkeassa paineessa.

        Vedystä tehdään varmaan myös bensiiniä ja dieseliä tms nestemäisiä polttoaineita koska niiden energiatiheys on paljon vetyä tai akkuja suurempi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        404 eli sivuja ei enää ole, onko satamaakaan ?

        Tuolla on vapaata ja oikeasti vapaampaa saaristoakin

        https://worldcam.eu/webcams/europe/finland/21395-hanko-tvarminne

        Minua kiinnostaisi tietää, onko yksityiselle yritykselle maksettu raha ylipäänsä rahastoituna ja korvamerkittynä satamaa varten.

        Yritys on tehnyt tappiota viimeiset neljä vuotta yhteensä 80.000 eur.

        Omavaraisuusaste on kuitenkin hyvä, mutta siihen on varmasti laskettu laitureiden arvo, joista minä en tiedä onko pystytty tekemään poistoja ja vastaako arvostus todellista arvoa. Kirjanpitoarvojen kanssa, kun on niin ja näin.

        Liikevaihto on kuitenkin tasaista. Siitä voisi päätellä, että satamapaikoille on kysyntää.


    • Anonyymi

      Samantien, kun Inkoon kunta poisti palvelutarjonnastaan satamat, poisti se myös kaikki kamerat.

      Onko odotettavissa, että kunta "myydään" jollekin isommalle toimijalle, esimerkiksi Kirkkonummelle ?

      Kirkkonummen kunta ei aio luopua satamistaan, näin on valtuusto päättänyt. Eikä se halua Inkoon köyhiä, siis ahneita affeja ja vonneja, joilla on miljoonavelat, mutta ei mitään tuloja.

      Hylkijöitä ei halua kukaan, ei edes Raasepori.

      • Anonyymi

        Veneilijänä en kyllä koe, että Kirkkonummella olisi meille mitään annettavaa. Kaikki satamatkin järjestäen kauempana kantatie 51:stä.

        Ja ainakin meillä on mielikuva se, että viimeisen 20 vuoden aikana on Kirkkonummesta tullut entistä enemmän se paikka, jonne ovat pesiytyneet kaikki ne joilla eivät rahat riittäneet Espooseen.


    • Anonyymi

      Eihän tuolla Inkoon pienvenesatamassa ole oikein mitään tapahtunut, samalla tavalla käydään tankilla ja ajetaan kauheat aallot siihen jokideltaan.

      Delta-cafeekin muuttunut joksikin muuksi, paskaimurin edessä seisoo yhä kaljoittelijoiden veneet.

      Sama varkaiden paratiisi mikä se on ollutkit siitä saakka kun hiilivoimala ajettiin alas.

      • Anonyymi

        Kovasti tunnut päivystävän siellä vaikka noin vituttaa. Oletko joku masokisti vai mikä?


      • Anonyymi

        Mihin se muuttuisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti tunnut päivystävän siellä vaikka noin vituttaa. Oletko joku masokisti vai mikä?

        Me tavalliset ihmiset joudumme tekemään asioita, jotka eivät ole pelkkää leikinlaskua ja pullansyöntiä.


    • Anonyymi

      Vain joku masokisti seisottaa venettään siinä paskajoessa. Jahka kesän hellekausi käynnistyy, haju on taas valtava.

      Onko niitä Ingenåån yläosan saastelähteitä tutkittu ?

      Lieneekö niillä edes luvat ajaa ulkohuussiensa vedet tuohon entiseen kutuojaan ?

      • Anonyymi

        On tutkittu, ravinnepitoinen valuma tulee vain pelloilta. Suoja-alueita on tarkoitus parantaa, vaan koska, se on auki vielä.

        Ja aia siellä on jonkinverran karjan sekä ihmisen lantaa joukossa.


      • Anonyymi

        Missio jatkuu?


    • Anonyymi

      No niin, nyt se on sitten koettu. Tuli koko elämäni ensimmäinen yö vietettyä Inkoon kylän vierassatamassa. Ja Viimeinen!

      Älytön pilluralli alkoi taajamassa jo puoliltapäivin ja nuoriso kännäsi sekä rännitti kyläsatamassa avoimesti, mitään häpeämättä.

      Haiseva likaoja pilaa sataman lopullisesti.

      Lisäksi varttuneempien olusilla istuvien mökkiveneet olivat pilssi-imurin ja tankkauspaikan tukkeena. Kuten kuulemma on ollut aina.

      Itse satama-alue aidoittamattomana ja lukitsemattomana on tosiaan paratiisi varkaille.

      Enpä tänne arvovenettäni enää toistakertaa tuo. Paikan hankkiminen ei tule kuuloonkaan.

      • Anonyymi

        Missiosi jatkuu yhä, pysy siellä Uudessakaupungissasi, miksi edes tulet tänne, jos on noin herkkä nokka ?


    • Anonyymi

      Etenkin viikonloppuisin siinä joessa ajetaan kovaa tuottaen vieraspaikoille isoja aaltoja. Samoin aamuisin jokin peltivene tulee täysillä satamaan.

      Ennen merivartijat kävivät seuraamassa rantautumisia. Nyt ei taida enää kiinnostaa ?

      Luultavaa on, että promillerajat paukkuvat, kun päivä on kanttiinissa istuttu.

      • Anonyymi

        Näin on. Ja kuin taikasauvan iskusta, kaikkialla muualla paitsi Incoossa veneilijät käyttäytyvät kuin äidin pikku enkelit. Eikö olekin ihmeellinen juttu!?!?


      • Anonyymi

        Se "joki" on alle 100m pitkä ja 10m leveä paalujen välistä. Tosi tonava 😁

        Ei siinä voi ajaa kovaa, mutta rännissä pienikin aalto jää pitkäksi aikaa.


    • Anonyymi

      Noista törttöilijöistä AINA soitto 112seen, eilenkin vesijetit pyörivät jatkuvalla ylinopeudella Kyrkfjärdenillä ajellen satama-alueella ja kaislikoiden reunoilla säikytellen pesimärauhaa. Röyhkeätä puuhaa, kovat sakot ja lelut valtiolle. Nyt eletään Orpon tiukassa komennossa !

      • Anonyymi

        Siis missä sanoit pesiväsi?


      • Anonyymi

        Juu, aina tulevat pillit soiden Espoosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, aina tulevat pillit soiden Espoosta.

        MERIALUEEN LIIKENNEVALVONTAA TEHDÄÄN YHTEISTYÖSSÄ POLIISIN JA MERIVARTIOSTON KESKEN.

        Myös kalastusvalvoja voi puuttua luontoon kohdistuviin rikoksiin.

        Merivartijat tulevat Kirkkonummelta tai Raaseporista, mutta heitä on näin veneilykauden alkaessa myös Inkoon edustalla valmiina puuttumaan rikolliseen toimintaan.


    • Anonyymi

      Kaksi vesijettiä ajoi täysiä myös Elisaaren kapeikon läpi eilisiltana pyörien aluksi Rövassin ja Mörholmenin välissä. Laiturissa Merikarhujen satamassa poijuissa olleet veneet löivät laituriin ja astioita meni nurin.

      Alueella on jokin nopeusrajoitus, mutta se ei ilmeisesti koske juopuneita ja muissa aineissa olevia vesiskootterikuskeja ?

      Ovatko samoja terroristeja kuin ne, jotka Inkoon kyläsatamassakin pyörii ?

      • Anonyymi

        Kannattaisi varmaan varautua aallokkoon niin, että laittaa lepuuttajat kunnolla ja astiat niin, ettei kaadu.

        En puolustele aaltokoneita, mutta tämä aihe on niin usein esillä, ettei kokeneelle veneilijälle voi tulla yllätyksenä, että niin tapahtuu.

        Poliisilla, palokunnalla tai merivartiostolla voi aina olla kiireellinen tehtävä, jolloin aalto on pienin ongelmista. Siihenkin pitää varautua ja samalla varautumisella ei muidenkaan tekemät aallot aiheuta tuhoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan varautua aallokkoon niin, että laittaa lepuuttajat kunnolla ja astiat niin, ettei kaadu.

        En puolustele aaltokoneita, mutta tämä aihe on niin usein esillä, ettei kokeneelle veneilijälle voi tulla yllätyksenä, että niin tapahtuu.

        Poliisilla, palokunnalla tai merivartiostolla voi aina olla kiireellinen tehtävä, jolloin aalto on pienin ongelmista. Siihenkin pitää varautua ja samalla varautumisella ei muidenkaan tekemät aallot aiheuta tuhoa.

        https://vayla.fi/vaylista/vesivaylat/rajoitusalueet

        tuosta jos etsit Elisaaren ja Orslandetin välin, niin näet, että on aallokon aiheuttamisen kieltoaluetta. Ajoivat myös Elisaaren laitureiden ohi kovaa ylinopeutta.

        Kun poiju antaa myöten, siinä ei fenderit auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vayla.fi/vaylista/vesivaylat/rajoitusalueet

        tuosta jos etsit Elisaaren ja Orslandetin välin, niin näet, että on aallokon aiheuttamisen kieltoaluetta. Ajoivat myös Elisaaren laitureiden ohi kovaa ylinopeutta.

        Kun poiju antaa myöten, siinä ei fenderit auta.

        Täysillä vesiskootterilla sellaiset aallot että astiat ja paikat kolisevat?

        Tiedätkö minkä kokoiset aallot vauhdilla menevä skootteri tekee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysillä vesiskootterilla sellaiset aallot että astiat ja paikat kolisevat?

        Tiedätkö minkä kokoiset aallot vauhdilla menevä skootteri tekee?

        Nyt asiaan alkaa puuttua myös POLIISI:

        https://www.lansivayla.fi/paikalliset/6029387

        ja hyvä niin, jo on aikakin


    • Anonyymi

      Nyt Blastir ilmoittaakin, että tuotanto käynnistyy vasta 2030. Onko kaupallinen satamatoiminta samojen katteettomien lupausten varassa ?

      • Anonyymi

        Jatka unelmointia...


    • Anonyymi

      Kolmas anti nyt käynnissä, tilaa on, mutta pahalta näyttää meidän paikkamme rekisteröineiden kannalta. Tammifaan.

      • Anonyymi

        Ei kai se niin paha juttu ole, kun laitureita ei ole vielä rakennettu, rakentaa vähän pienemmän.

        Kai teidän nimet on osakasluettelossa ja voitte käyttää ääntä yhtiökokouksessa?
        Jos ei ole, niin sitten voi ottaa päähän, kun ei pysty vaikuttamaan rahojen käyttöön.


    • Anonyymi

      Onko Inkoon yksityissatama samanlainen hanke kuin talvisodan aikainen kultaisten vihkisormusten vaihto rautasormuksiksi.

      Kukaan ei vielä nykypäivänäkään tiedä mitä niille kultasormuksille kävi.

      Siis suuri kusetus koko hanke ?

    • Anonyymi

      Kävin itsekin elokuussa paikanpäällä hiukan tutustumassa satamaan, autolla tosin sillä kertaa. Purkkarilla paikka on hivenen sivussa Helsingistä Hankoon niin en ollut koskaan käynyt.

      Summa summarum: ei houkuta. Elokuisena viikonloppuna septi- ja tankkauslaituri blokattu elämää nähneillä bustereilla, ja kapteenit missälie. En tiedä tosin paljonko siinä on vettä, että pääsisikö siihen purkkarila muutenkaan.

      Jos osakkeen ostan, niin parempiakin paikkoja on. Nykyinen seurapaikka Espoossa on suorastaan korkeatasoinen Inkoon satamaan verrattuna, vaikka tavallisena sitä olin tähän mennessä pitänyt.

      Hyvä silti, että joku yrittää. Tsemppiä osakemyyntiin..

      • Anonyymi

        Ennen busterikäpitäänit istuivat Deltacafeessa, nykyään puskabaarissa. Promilleissa tullaan ja mennään, mitään valvontaa ei enää ole, vain tolkutonta pörräämistä.


    • Anonyymi

      Tämä aloitus tulisi siirtää ketjuun


      PARAS SATAMAHÖLMÖILY

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      539
      3949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3070
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2362
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2220
    6. 227
      1678
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1319
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      96
      1309
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe