Kaikille avoin ja viimeinen osakeanti aukeaa 15.3, jäljellä vielä n. 100 paikkaa
https://ingamarina.fi/fi/120-venepaikkaa-tulee-myyntiin-15-3/
Ingå Marina kasvaa nykyisestä 560 venepaikasta 826 venepaikkaan. Satamaan tulee kylkikiinnitys-, aisa- ja kävelyaisapaikkoja. Laiturit varustetaan myös sähkö-, vesi- ja valopollarein sekä turvavarustein.
Sataman kehittämisen ensimmäinen vaihe alkoi jo vuonna 2021, kun sisääntuloväylä ruopattiin 2,4 metrin syvyyteen. Vanhat laiturit puretaan syksyllä 2023. Sataman rakentaminen alkaa syksyllä 2023 satama-alueen ruoppauksella. Uudet laiturit asennetaan keväällä 2024 jäiden lähdettyä ja otetaan käyttöön kesäkaudeksi 2024.
Viimeinen Ingå Marina osakeanti aukeaa 15.3
78
2159
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin on kauppa käynyt jos enää 100 paikkaa jäljellä. Onnittelut! Satamapaikkojen kysyntä ei Uudellamaalla tule ainakaan vähenemään tulevaisuudessa.
Nyt luovutan sanan änkyröille. Olkaa hyvät. - Anonyymi
Ingå Marina on kuntakeskuksessa josta löytyy palvelut (S-market, bensis, ostari, pizzeria, cafe, lounas, bistro, Inkoo tori yms.) ja se sijaitsee vain 1,5km Hangontieltä. Espoosta ajoaika satamaan 30min ja satamaan pääsee Espoosta /Hkista vaikka julkisilla.
- Anonyymi
3 - 4,5 m leveitä kävelyaisa paikkoja jäljellä. Kylkikiinnitys paikat myyty
- Anonyymi
Lueppas tuo alempi ihan ajatuksella läpi ja lopeta valheesi.
Tervetuloa 2020 vuosikymmenelle.
Veneilijät eivät palaa enää Inkooseen, onnitelkaa itseänne.- Anonyymi
”Veneilijät eivät palaa enää Inkooseen, ”
Siis SINÄ et palaa enää Inkooseen. Hyvä juttu. Varmaan ihan kaikkien kannalta perempi juuri niin.
- Anonyymi
Tuossa linkki aiheeseen, jonka lopussa tuodaan faktat pöytään
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17693841/inkoosss-venepaikkojen-osakkeiden-myynti-kaynnistyi - Anonyymi
No niin, katkera änkyrä löysi tämänkin ketjun pahan olonsa purkamiseen.
Kun on jotakin hampaan kolossa, rahat ei riitä, tai muuten vaan ei kiinnosta, niin kukaan muukaan ei saisi aiheesta innostua! Only in Finland?- Anonyymi
Niin hölömöä ihmistä ei voi olla että rahojaan sitoisi tuollaiseen konkurssikypsään kyhäelmään.
Ei edes Suomessa, niin, vai voiko ? Kerropa itse, onko ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin hölömöä ihmistä ei voi olla että rahojaan sitoisi tuollaiseen konkurssikypsään kyhäelmään.
Ei edes Suomessa, niin, vai voiko ? Kerropa itse, onko ?Onko se sinulta pois? Ilmeisesti on, kun täytyy noin katkerasti valittaa.
- Anonyymi
Sama kaveri ilmeisesti yrittää markkinoida Inkoon pienvenesatamaa tuolla Facen satamaryhmissä, on tehnyt useita aloituksia, mutta ylläpito poistaa ne, kuntalaisten pyynnöstä. Taitaa olla jo epätoivoinen tilanne, kun veneilijät raiaa veneensä muualle.
Kuopataan Inkoo toistaiseksi, itsekin vein Kivenlahteen. Naapurista lähti Raaseporiin.- Anonyymi
Miks veit kivenlahteen? Mä vien kaatopaikalle, saatana. Se on saletti se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks veit kivenlahteen? Mä vien kaatopaikalle, saatana. Se on saletti se.
Ei ole olemassa kaatopaikkoja.
Aiotko joskus hankkia veneen, siis ihan reaalimaailmassa ?
- Anonyymi
Ilmastotaseen ja hiilinielujen korjaamiseksi Inkoo on oikealla tiellä, kun purkaa vanhan sataman. Nyt vain jätetään rakentamatta uusi.
Kuntalaisille muutama soutuvenepaikka jokeen. Se riittää.
Pelastetaan uusi Iloinen Inkoo vihreiden arvojen keinoin !- Anonyymi
Eikös Helsinkikin ole julistanut, että kaava-alueilta tullaan veneet häätämään lähikuntiin. Vartiainen ja Sinnemäki pohtivat jopa mahdollisuutta sijoittaa veneilijät Pornaisiin.
Lauttasaari, keskusta-alue, metroradanvarret ja Vuosaari ovat ensimmäisinä liipaisimella.
- Anonyymi
heh, ensimmäinen ja viimeinen, sitten pikkuvenesatama saadaankin suljetuksi, kunnes avautuu taas kunnallisena vuokravenepaikoin
RKPn pitäisi hieman katsoa nokkaansa pidemmälle, tuo on nähty aiemminkin- Anonyymi
Mitähän sinäkin yrität sanoa?
- Anonyymi
Ainut toive sataman säilymiseksi taitaa olla, että venäläinen pääoma hankkii paikat ja tuo vaurauden Inkooseen. Suomenruotsalainen pääoma ei tuota tee.
Golf-osake on riskittömämpi kuin tuollainen mökkiveneilijöiden vedätysyritys.- Anonyymi
Myy se mökkis venäläisille, niin saat vaurauden. Voit sitten rahoilla ostaa vaikka sen golf-osakkeen.
- Anonyymi
Onhan Inkoossa sekin hyvä puoli,että se on idästä katsottuna Porkkalanselän toisella puolella. Selkä tuntuu saaneen mystiset mittasuhteet joissakin kertomuksissa - ja onhan se esnimmäinen hiukan avoimempi kohta Helsingistä tultaessa.
Inkoosta aukeaa itään suojaista saaristoa Lappohjaan asti. Lappohjasta itään avointa selkää onkin ihan Hankoniemen ympäri asti eikä sinne varmaan moni lähde, jos Porkalanselkä jännittää.- Anonyymi
Inkoosta itään saa kulkea 44.000 km, jotta tulee Lappohjaan. Länteen on hiukan lyhyempi.
- Anonyymi
Ei mökkiläisen tarvitse osakkeita kylältä ostaa, kyllä venepaikoja on lähellä vapaana.
- Anonyymi
Eduskunnassa on sanonta:
Näin käy, kun päästät sukurutsaiset valtaan.
Ilmeisesti tällä on viitattu Lapin Kepu-piireihin ja rantojen "pättre volkkiin".
Alkavat siis sahata oksaa altaan suuruudenhulluudessaan. - Anonyymi
Mites se kovasti kohuttu Inkoon terästehdashanke tuhansine työpaikkoineen ja rautapellettiostoineen ?
Menikö sekin Wittuselleen?
Elikä Blastar Steelin rahankerjuu ja Henrik Wittuseenin enkelikiertueet, joissa räkä lensi, mutta totuus pysyi vahvasti limaan suljettuna ? (vedyn tuoksu jäi vain leijumaan)
kas kun tästä ei enää puhuta meediassa, eikö valeuutisilta ehditä tehdä uusia valeuutisia- Anonyymi
Inkoon tehtaan sivutuotteeksi on unelmoitu vetytuotantoa, jolle ei ole Suomessa käyttöä. De Factona on heitelty Ruotsin tehdastuotannon riippuvuutta vedystä, mutta Ruotsin putki on yli 1000 km pitkä ja sen kustannukset olisivat 3 - 6 miljardia.
Suomen ensimmäistä Ovakon terästehtaan putkea Lappeenrannasta Imatralle ei ole aloitettu, koska sen kannattavuus on miinusmerkkinen. Paitsi, jos Inkoon venepaikoilla saadaan tuo rahoitettua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Inkoon tehtaan sivutuotteeksi on unelmoitu vetytuotantoa, jolle ei ole Suomessa käyttöä. De Factona on heitelty Ruotsin tehdastuotannon riippuvuutta vedystä, mutta Ruotsin putki on yli 1000 km pitkä ja sen kustannukset olisivat 3 - 6 miljardia.
Suomen ensimmäistä Ovakon terästehtaan putkea Lappeenrannasta Imatralle ei ole aloitettu, koska sen kannattavuus on miinusmerkkinen. Paitsi, jos Inkoon venepaikoilla saadaan tuo rahoitettua.Vetytalous on tulevaisuuden suurin bisnes. Moni öljykuppi menee vielä nurin. Sheikitkin sheikkaa ja torskit pilkkii.
Siksi on järjetöntä, että Inkoo toteuttaa jokaiselle venepaikalle oman sähköliittymän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetytalous on tulevaisuuden suurin bisnes. Moni öljykuppi menee vielä nurin. Sheikitkin sheikkaa ja torskit pilkkii.
Siksi on järjetöntä, että Inkoo toteuttaa jokaiselle venepaikalle oman sähköliittymän.Ei niinkään.
Sähkö on edelleen kätevin tapa siirtää energiaa eikä se ole ristiriidassa vetytalouden kanssa.
Vetyä tullaan käyttämään säätöenergiana, johon se soveltuu erinomaisesti. Kun tuulee ja paistaa, tehdään vetyä, joka poltetaan sähköksi, kun ei tuule eikä paista. Silloin ei tarvitse kuljettaa vetyä minnekään eikä puristaa paineeseen. Se kun on pirullinen puristaa kasaan ja säilyttää pitkiä aikoja korkeassa paineessa.
Vedystä tehdään varmaan myös bensiiniä ja dieseliä tms nestemäisiä polttoaineita koska niiden energiatiheys on paljon vetyä tai akkuja suurempi.
- Anonyymi
No niin, Inkoon kaunista satamaa voi ihalla kunnan nettivuilta, satmayhtiön tyypilliseen tapaan:
https://www.inkoo.fi/2016/04/19/vierassatamassa-uudet-nettikamerat/
Tuo varmaankin ennakoi myös satamayhtiön tulevaisuutta.- Anonyymi
404 eli sivuja ei enää ole, onko satamaakaan ?
Tuolla on vapaata ja oikeasti vapaampaa saaristoakin
https://worldcam.eu/webcams/europe/finland/21395-hanko-tvarminne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
404 eli sivuja ei enää ole, onko satamaakaan ?
Tuolla on vapaata ja oikeasti vapaampaa saaristoakin
https://worldcam.eu/webcams/europe/finland/21395-hanko-tvarminneMinua kiinnostaisi tietää, onko yksityiselle yritykselle maksettu raha ylipäänsä rahastoituna ja korvamerkittynä satamaa varten.
Yritys on tehnyt tappiota viimeiset neljä vuotta yhteensä 80.000 eur.
Omavaraisuusaste on kuitenkin hyvä, mutta siihen on varmasti laskettu laitureiden arvo, joista minä en tiedä onko pystytty tekemään poistoja ja vastaako arvostus todellista arvoa. Kirjanpitoarvojen kanssa, kun on niin ja näin.
Liikevaihto on kuitenkin tasaista. Siitä voisi päätellä, että satamapaikoille on kysyntää.
- Anonyymi
Samantien, kun Inkoon kunta poisti palvelutarjonnastaan satamat, poisti se myös kaikki kamerat.
Onko odotettavissa, että kunta "myydään" jollekin isommalle toimijalle, esimerkiksi Kirkkonummelle ?
Kirkkonummen kunta ei aio luopua satamistaan, näin on valtuusto päättänyt. Eikä se halua Inkoon köyhiä, siis ahneita affeja ja vonneja, joilla on miljoonavelat, mutta ei mitään tuloja.
Hylkijöitä ei halua kukaan, ei edes Raasepori.- Anonyymi
Veneilijänä en kyllä koe, että Kirkkonummella olisi meille mitään annettavaa. Kaikki satamatkin järjestäen kauempana kantatie 51:stä.
Ja ainakin meillä on mielikuva se, että viimeisen 20 vuoden aikana on Kirkkonummesta tullut entistä enemmän se paikka, jonne ovat pesiytyneet kaikki ne joilla eivät rahat riittäneet Espooseen.
- Anonyymi
Eihän tuolla Inkoon pienvenesatamassa ole oikein mitään tapahtunut, samalla tavalla käydään tankilla ja ajetaan kauheat aallot siihen jokideltaan.
Delta-cafeekin muuttunut joksikin muuksi, paskaimurin edessä seisoo yhä kaljoittelijoiden veneet.
Sama varkaiden paratiisi mikä se on ollutkit siitä saakka kun hiilivoimala ajettiin alas.- Anonyymi
Kovasti tunnut päivystävän siellä vaikka noin vituttaa. Oletko joku masokisti vai mikä?
- Anonyymi
Mihin se muuttuisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovasti tunnut päivystävän siellä vaikka noin vituttaa. Oletko joku masokisti vai mikä?
Me tavalliset ihmiset joudumme tekemään asioita, jotka eivät ole pelkkää leikinlaskua ja pullansyöntiä.
- Anonyymi
Vain joku masokisti seisottaa venettään siinä paskajoessa. Jahka kesän hellekausi käynnistyy, haju on taas valtava.
Onko niitä Ingenåån yläosan saastelähteitä tutkittu ?
Lieneekö niillä edes luvat ajaa ulkohuussiensa vedet tuohon entiseen kutuojaan ?- Anonyymi
On tutkittu, ravinnepitoinen valuma tulee vain pelloilta. Suoja-alueita on tarkoitus parantaa, vaan koska, se on auki vielä.
Ja aia siellä on jonkinverran karjan sekä ihmisen lantaa joukossa. - Anonyymi
Missio jatkuu?
- Anonyymi
No niin, nyt se on sitten koettu. Tuli koko elämäni ensimmäinen yö vietettyä Inkoon kylän vierassatamassa. Ja Viimeinen!
Älytön pilluralli alkoi taajamassa jo puoliltapäivin ja nuoriso kännäsi sekä rännitti kyläsatamassa avoimesti, mitään häpeämättä.
Haiseva likaoja pilaa sataman lopullisesti.
Lisäksi varttuneempien olusilla istuvien mökkiveneet olivat pilssi-imurin ja tankkauspaikan tukkeena. Kuten kuulemma on ollut aina.
Itse satama-alue aidoittamattomana ja lukitsemattomana on tosiaan paratiisi varkaille.
Enpä tänne arvovenettäni enää toistakertaa tuo. Paikan hankkiminen ei tule kuuloonkaan.- Anonyymi
Missiosi jatkuu yhä, pysy siellä Uudessakaupungissasi, miksi edes tulet tänne, jos on noin herkkä nokka ?
- Anonyymi
Etenkin viikonloppuisin siinä joessa ajetaan kovaa tuottaen vieraspaikoille isoja aaltoja. Samoin aamuisin jokin peltivene tulee täysillä satamaan.
Ennen merivartijat kävivät seuraamassa rantautumisia. Nyt ei taida enää kiinnostaa ?
Luultavaa on, että promillerajat paukkuvat, kun päivä on kanttiinissa istuttu.- Anonyymi
Näin on. Ja kuin taikasauvan iskusta, kaikkialla muualla paitsi Incoossa veneilijät käyttäytyvät kuin äidin pikku enkelit. Eikö olekin ihmeellinen juttu!?!?
- Anonyymi
Se "joki" on alle 100m pitkä ja 10m leveä paalujen välistä. Tosi tonava 😁
Ei siinä voi ajaa kovaa, mutta rännissä pienikin aalto jää pitkäksi aikaa.
- Anonyymi
Noista törttöilijöistä AINA soitto 112seen, eilenkin vesijetit pyörivät jatkuvalla ylinopeudella Kyrkfjärdenillä ajellen satama-alueella ja kaislikoiden reunoilla säikytellen pesimärauhaa. Röyhkeätä puuhaa, kovat sakot ja lelut valtiolle. Nyt eletään Orpon tiukassa komennossa !
- Anonyymi
Siis missä sanoit pesiväsi?
- Anonyymi
Juu, aina tulevat pillit soiden Espoosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, aina tulevat pillit soiden Espoosta.
MERIALUEEN LIIKENNEVALVONTAA TEHDÄÄN YHTEISTYÖSSÄ POLIISIN JA MERIVARTIOSTON KESKEN.
Myös kalastusvalvoja voi puuttua luontoon kohdistuviin rikoksiin.
Merivartijat tulevat Kirkkonummelta tai Raaseporista, mutta heitä on näin veneilykauden alkaessa myös Inkoon edustalla valmiina puuttumaan rikolliseen toimintaan.
- Anonyymi
Kaksi vesijettiä ajoi täysiä myös Elisaaren kapeikon läpi eilisiltana pyörien aluksi Rövassin ja Mörholmenin välissä. Laiturissa Merikarhujen satamassa poijuissa olleet veneet löivät laituriin ja astioita meni nurin.
Alueella on jokin nopeusrajoitus, mutta se ei ilmeisesti koske juopuneita ja muissa aineissa olevia vesiskootterikuskeja ?
Ovatko samoja terroristeja kuin ne, jotka Inkoon kyläsatamassakin pyörii ?- Anonyymi
Kannattaisi varmaan varautua aallokkoon niin, että laittaa lepuuttajat kunnolla ja astiat niin, ettei kaadu.
En puolustele aaltokoneita, mutta tämä aihe on niin usein esillä, ettei kokeneelle veneilijälle voi tulla yllätyksenä, että niin tapahtuu.
Poliisilla, palokunnalla tai merivartiostolla voi aina olla kiireellinen tehtävä, jolloin aalto on pienin ongelmista. Siihenkin pitää varautua ja samalla varautumisella ei muidenkaan tekemät aallot aiheuta tuhoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisi varmaan varautua aallokkoon niin, että laittaa lepuuttajat kunnolla ja astiat niin, ettei kaadu.
En puolustele aaltokoneita, mutta tämä aihe on niin usein esillä, ettei kokeneelle veneilijälle voi tulla yllätyksenä, että niin tapahtuu.
Poliisilla, palokunnalla tai merivartiostolla voi aina olla kiireellinen tehtävä, jolloin aalto on pienin ongelmista. Siihenkin pitää varautua ja samalla varautumisella ei muidenkaan tekemät aallot aiheuta tuhoa.https://vayla.fi/vaylista/vesivaylat/rajoitusalueet
tuosta jos etsit Elisaaren ja Orslandetin välin, niin näet, että on aallokon aiheuttamisen kieltoaluetta. Ajoivat myös Elisaaren laitureiden ohi kovaa ylinopeutta.
Kun poiju antaa myöten, siinä ei fenderit auta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://vayla.fi/vaylista/vesivaylat/rajoitusalueet
tuosta jos etsit Elisaaren ja Orslandetin välin, niin näet, että on aallokon aiheuttamisen kieltoaluetta. Ajoivat myös Elisaaren laitureiden ohi kovaa ylinopeutta.
Kun poiju antaa myöten, siinä ei fenderit auta.Täysillä vesiskootterilla sellaiset aallot että astiat ja paikat kolisevat?
Tiedätkö minkä kokoiset aallot vauhdilla menevä skootteri tekee? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysillä vesiskootterilla sellaiset aallot että astiat ja paikat kolisevat?
Tiedätkö minkä kokoiset aallot vauhdilla menevä skootteri tekee?Nyt asiaan alkaa puuttua myös POLIISI:
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/6029387
ja hyvä niin, jo on aikakin
- Anonyymi
Nyt Blastir ilmoittaakin, että tuotanto käynnistyy vasta 2030. Onko kaupallinen satamatoiminta samojen katteettomien lupausten varassa ?
- Anonyymi
Jatka unelmointia...
- Anonyymi
Kolmas anti nyt käynnissä, tilaa on, mutta pahalta näyttää meidän paikkamme rekisteröineiden kannalta. Tammifaan.
- Anonyymi
Ei kai se niin paha juttu ole, kun laitureita ei ole vielä rakennettu, rakentaa vähän pienemmän.
Kai teidän nimet on osakasluettelossa ja voitte käyttää ääntä yhtiökokouksessa?
Jos ei ole, niin sitten voi ottaa päähän, kun ei pysty vaikuttamaan rahojen käyttöön.
- Anonyymi
Onko Inkoon yksityissatama samanlainen hanke kuin talvisodan aikainen kultaisten vihkisormusten vaihto rautasormuksiksi.
Kukaan ei vielä nykypäivänäkään tiedä mitä niille kultasormuksille kävi.
Siis suuri kusetus koko hanke ? - Anonyymi
Kävin itsekin elokuussa paikanpäällä hiukan tutustumassa satamaan, autolla tosin sillä kertaa. Purkkarilla paikka on hivenen sivussa Helsingistä Hankoon niin en ollut koskaan käynyt.
Summa summarum: ei houkuta. Elokuisena viikonloppuna septi- ja tankkauslaituri blokattu elämää nähneillä bustereilla, ja kapteenit missälie. En tiedä tosin paljonko siinä on vettä, että pääsisikö siihen purkkarila muutenkaan.
Jos osakkeen ostan, niin parempiakin paikkoja on. Nykyinen seurapaikka Espoossa on suorastaan korkeatasoinen Inkoon satamaan verrattuna, vaikka tavallisena sitä olin tähän mennessä pitänyt.
Hyvä silti, että joku yrittää. Tsemppiä osakemyyntiin..- Anonyymi
Ennen busterikäpitäänit istuivat Deltacafeessa, nykyään puskabaarissa. Promilleissa tullaan ja mennään, mitään valvontaa ei enää ole, vain tolkutonta pörräämistä.
- Anonyymi
Tämä aloitus tulisi siirtää ketjuun
PARAS SATAMAHÖLMÖILY - Anonyymi
Mitäs diesel maksaa Inkoon ABCn meritankkauksella ja sallitaanko edelleen noiden peltikippojen paikoitus tankkien eteen ?
- Anonyymi
Yleensä ollu halvimmasta päästä koska hinnoittelu on sama kuin maa-asemilla, siinähän on maa-asema samassa yhteydessä. Siksi moni tuttukin poikkeaa Inkoossa tankilla, vaikka tulis vähän mutkaa matkaan.
Peltikippoja en ole nähnyt. Sen verran kova trafiikki siinä sesonkina ettei kukaan kyllä vahingossa siihen parkkeeraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä ollu halvimmasta päästä koska hinnoittelu on sama kuin maa-asemilla, siinähän on maa-asema samassa yhteydessä. Siksi moni tuttukin poikkeaa Inkoossa tankilla, vaikka tulis vähän mutkaa matkaan.
Peltikippoja en ole nähnyt. Sen verran kova trafiikki siinä sesonkina ettei kukaan kyllä vahingossa siihen parkkeeraa.Et ole käynyt Inkoossa tai se peltikippo on sinun.
- Anonyymi
Kiisseli oli Inkoossa aika tarkalleen 2 e/l, siis Hankoon verrattuna yli 20 c/l edullisempaa.
Inkoossa soitto satamaisännälle, jos siinä joku juoppo alkaa taas vanhaa busteriaan seisottamaan.
Yleinen tapa on irrottaa köydet ja potkaista busalle vauhtia. Joku kertoi jopa kusseensa tuohon peltikippoon, joka siinä seisoi melkein joka päivä tunteja viime kesänä. Glad i Ingå, sano. - Anonyymi
Mitä maksaa vuokrapaikka vuositasolla, sitä noitten netti ei kerro ?
11 m pit vaatii 4 m leveän paikan ? Purjevene- Anonyymi
Jokainen osakas saa vuokrata omaa paikkaansa haluamallaan hinnalla.
- Anonyymi
Tuossahan tuo "satama-huijausyhtiön" linja onkin. Kunta kertoo sivuillaan, että vuokrattavia paikkoja löytyy.
Mutta vuokra kerrotaan vasta, kun sitoutumalla haet paikkaa. Menettely on lainvastainen. (KSL 2:8).
Satamayhtiön juristi on ilmeisesti erikoistunut myös kuluttajasuojaan, etenkin lain rikkomiseen, kuten koko satamapulju konsanaan. Toivottavasti joku vetää kunnan käräjille, itte väänsin kahvasta Ingenåån kohdalla. Hanko here I come.- Anonyymi
Kohta sataman juoppoturisti eli heidän juristinsa julistaa, että KS ei koske yksittäisten henkilöiden välisiä sopimuksia.
Kunta ilmoittaa, että vuokrapaikkoja on ja kunta omistaa satamayhtiöstä 33 % eli senverran paikkoja sillä silloin on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta sataman juoppoturisti eli heidän juristinsa julistaa, että KS ei koske yksittäisten henkilöiden välisiä sopimuksia.
Kunta ilmoittaa, että vuokrapaikkoja on ja kunta omistaa satamayhtiöstä 33 % eli senverran paikkoja sillä silloin on.Oletko varma?
Äänivalta ja venepaikka eivät ole samoja asioita (toki voivat olla).
Osakkeita voi olla äänivallalta eri arvoisia ja joskus äänivaltaa on leikattu niin, ettei voi käyttää kaikkia ääniä.
- Anonyymi
Milloinkas satama on tarkoitus rakentaa ?
Valmiiksi ?
Tuleeko Iisakinkirkko ?- Anonyymi
Iisakinkirkko tuli valmiiksi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iisakinkirkko tuli valmiiksi...
Rakennustelineet ovat yhä pystyssä Iisakin Kirkon portaiden vieressä.
Satamasta puuttuu yhä lukot (nuo portit eivät pidä varkaita poissa), sähköt ovat kesken, satamasta ei saa vettä eikä vedenjakelupisteitä ole edes aloitettu rakentaa.
Lisäksi tuo kelluva aaltovaimennin on täysi susi. Lounaistuulella kuten eilen oli n. 12 m/s, taas aivan helvetinmoiset olosuhteet. Sekä mökille lähtiessä tavaraa lastatessa että palatessa rantautuessa.
Mites ne Sliipparit lauloivatkaan: Paskan Myivät - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakennustelineet ovat yhä pystyssä Iisakin Kirkon portaiden vieressä.
Satamasta puuttuu yhä lukot (nuo portit eivät pidä varkaita poissa), sähköt ovat kesken, satamasta ei saa vettä eikä vedenjakelupisteitä ole edes aloitettu rakentaa.
Lisäksi tuo kelluva aaltovaimennin on täysi susi. Lounaistuulella kuten eilen oli n. 12 m/s, taas aivan helvetinmoiset olosuhteet. Sekä mökille lähtiessä tavaraa lastatessa että palatessa rantautuessa.
Mites ne Sliipparit lauloivatkaan: Paskan MyivätJos läski muija vielä koko ajan jäkättää vieressä niin vituttaahan se vähemmästäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakennustelineet ovat yhä pystyssä Iisakin Kirkon portaiden vieressä.
Satamasta puuttuu yhä lukot (nuo portit eivät pidä varkaita poissa), sähköt ovat kesken, satamasta ei saa vettä eikä vedenjakelupisteitä ole edes aloitettu rakentaa.
Lisäksi tuo kelluva aaltovaimennin on täysi susi. Lounaistuulella kuten eilen oli n. 12 m/s, taas aivan helvetinmoiset olosuhteet. Sekä mökille lähtiessä tavaraa lastatessa että palatessa rantautuessa.
Mites ne Sliipparit lauloivatkaan: Paskan MyivätKirkossa on putkiremontti perinteisellä tyylillä. Siihen menee 40 vuotta.
Onneksi Inkossa ei tuule lounaasta kuin 250 päivää vuodessa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos läski muija vielä koko ajan jäkättää vieressä niin vituttaahan se vähemmästäkin.
Läski muija on kuitenkin parempi kuin ilman muijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läski muija on kuitenkin parempi kuin ilman muijaa.
Läski jäkättävä ämmä ajaa miehen veneeseen tai Niuvanniemeen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läski jäkättävä ämmä ajaa miehen veneeseen tai Niuvanniemeen
Ajaa hiiren, ei miehen.
Henkistä väkivaltaa ei tarvitse sietää. Pistä vaihtoon tai sano, ettei sinua kiinnosta hänen mielipiteensä koska hänellä ei ole sinulle mitään merkitystä.
Jäkätys eli henkinen väkivalta toimii vain siksi, että sille antaa arvon. Kun ymmärtää, että jäkätys ei johdu uhrista vaan jäkättäjän omista ongelmista, siihen osaa suhtautua paremmin. Jäkättäjä jäkättää täysin riippumatta siitä kenen kanssa on. Syyt voi vaihdella, mutta kaikissa on ain ajotain, mistä halutesdsaan saa aiheen jäkätykselle.
- Anonyymi
Ei juomavettä, ei sähköä. Varautukaa siihen Jussina vesille aikovat.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124370MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862230Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5561718Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011451Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971- 5968
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3888