Reseptilääkkeet ulkomailta?

Anonyymi-ap

Olen kyllästynyt tähän suomalaiseen kiskontaan. Haluan tilata lääkkeeni ulkomaita. Kela-korvauksia en tarvitse, koska ulkomailla lääkkeet maksaa ehkä 5 % Suomen hinnoista. Ja ihan samat lääkkeet. Astmalääkkeet maksaa ehkä 1 % Suomen hinnoista. Mutta yllätys yllätys, suomalaisilla verkkosivuilla ei asiasta puhuta mitään että mistä liikkeestä kannattaa tilata. Google on siivottu niin ettei sieltä tietoa saa. Olisiko teillä tietoa ja kokemusta mistä kannattaa tilata?

27

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomalaiset tyhmät maksaa vain ylihintaa. Itse muutin pois Suomesta juuri lääkkeidenkin hintojen takia, vaikka reseptilääkkeet kyseessä.

    • Anonyymi

      Ainakin reseptivapaiden särkylääkkeiden hinnat ovat nostaneet maksimihintaisiksi kaikkialla. Sen takia en lapsille enää osta kaiken varalta kaappiin. Olkoot ilman jos sairastuvat, ei voi mitään. Toivottavasti ei tule korkea kuume jota olisi alennettava. Rahat menevät ruokaan kaikki ja pakollisiin laskuihin tällä hetkellä, jo kauan ollut tätä kituutusta tässä onnellisten maassa. Kalliit elämisen kulut tyhjensivä tilin, säästöt meni.

      • Anonyymi

        Siis lääkkeiden hinnat on nousseet Suomessa ihan pirusti, mutta muualla maailmassa paljon vähemmän. Aloittaja on oikeassa; lääkkeet kannattaisi tilata vaikka Saksasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis lääkkeiden hinnat on nousseet Suomessa ihan pirusti, mutta muualla maailmassa paljon vähemmän. Aloittaja on oikeassa; lääkkeet kannattaisi tilata vaikka Saksasta?

        Reseptivapaat lääkkeet ovat kallistuneet jonkin verran, ei kuitenkaan mitään ruuan hinnannousuun verrattuna. Reseptilääkkeiden hinnat puolestaan ovat pysyneet samana tai laskeneet vuosia.

        Mitä ulkomailta tilaamiseen tulee, tietyistä EU-maista voi lunastaa reseptilääkkeitä suomalaisella reseptillä (Fimean sivulla ohjeet). Toki voihan sitä ilmankin yrittää, toivottavasti ei myyjä kuseta tai tulli takavarikoi :)

        Helpompi olisi aloittajan yrittää saada astmalääkkeisiin B-lausunto (Kela korvaa 65% hinnasta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reseptivapaat lääkkeet ovat kallistuneet jonkin verran, ei kuitenkaan mitään ruuan hinnannousuun verrattuna. Reseptilääkkeiden hinnat puolestaan ovat pysyneet samana tai laskeneet vuosia.

        Mitä ulkomailta tilaamiseen tulee, tietyistä EU-maista voi lunastaa reseptilääkkeitä suomalaisella reseptillä (Fimean sivulla ohjeet). Toki voihan sitä ilmankin yrittää, toivottavasti ei myyjä kuseta tai tulli takavarikoi :)

        Helpompi olisi aloittajan yrittää saada astmalääkkeisiin B-lausunto (Kela korvaa 65% hinnasta).

        Minulla on erityiskorvattavuus astmalääkkeisiin, mutta miksi siltikään maksaisin 90 % kalliimpia hintoja suomalaisista reseptilääkkeistä?

        Ja miksi Euroopasta tilatut tai muualtakaan tilatut lääkkeet olisi kusetusta? Samoja lääkkeitä ne on kuin Suomessakin. Reseptihän niihin pitää olla kun tilaa. Ja jos johonkin einoidå olla reseptiä, niin samaa lääkettä se on silti ja tulli tuskin mitään kyselee, ellei tilaa huumeita tai hormoneita, jotka koira huomaa.

        Suomalaiset on jotenkin aivopesty ennakkoluuloisiksi ja siksi maksamaan tästä kiskomassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reseptivapaat lääkkeet ovat kallistuneet jonkin verran, ei kuitenkaan mitään ruuan hinnannousuun verrattuna. Reseptilääkkeiden hinnat puolestaan ovat pysyneet samana tai laskeneet vuosia.

        Mitä ulkomailta tilaamiseen tulee, tietyistä EU-maista voi lunastaa reseptilääkkeitä suomalaisella reseptillä (Fimean sivulla ohjeet). Toki voihan sitä ilmankin yrittää, toivottavasti ei myyjä kuseta tai tulli takavarikoi :)

        Helpompi olisi aloittajan yrittää saada astmalääkkeisiin B-lausunto (Kela korvaa 65% hinnasta).

        Niin ja ruoan hinta on noussut muualla Euroopassa keksimäärin 11 % ja Suomessa 10 %, mutta Suomessa lähtöhinnat on 70 % kalliimmat.

        Jos Suomessa vaikka kassillinen ruokaa maksoi ennen 100 euroa ja muualla tismalleen sama kassi 30 euroa, niin Suomessa hinta on noussut 10 euroa ja muualla 33,3 euroa.

        On tämä sellainen riistomaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on erityiskorvattavuus astmalääkkeisiin, mutta miksi siltikään maksaisin 90 % kalliimpia hintoja suomalaisista reseptilääkkeistä?

        Ja miksi Euroopasta tilatut tai muualtakaan tilatut lääkkeet olisi kusetusta? Samoja lääkkeitä ne on kuin Suomessakin. Reseptihän niihin pitää olla kun tilaa. Ja jos johonkin einoidå olla reseptiä, niin samaa lääkettä se on silti ja tulli tuskin mitään kyselee, ellei tilaa huumeita tai hormoneita, jotka koira huomaa.

        Suomalaiset on jotenkin aivopesty ennakkoluuloisiksi ja siksi maksamaan tästä kiskomassa?

        Ei muuten ole aina samoja, on käynyt niinkin että ihminen joka on netistä,tilannut lääkkeitä on saanut ihan samanlaisessa pakkauksessa kun suomalaisetkin lääkkeet vaan ei aina ole sama sisältö edes. Niin että oman turvallisuuden tähden on paras ostella lääkkeet omasta apteekistaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ole aina samoja, on käynyt niinkin että ihminen joka on netistä,tilannut lääkkeitä on saanut ihan samanlaisessa pakkauksessa kun suomalaisetkin lääkkeet vaan ei aina ole sama sisältö edes. Niin että oman turvallisuuden tähden on paras ostella lääkkeet omasta apteekistaan .

        Joo mutta tällöin on tilattu jostakin ebaystä. Ne lääkkeet tehdään muutenkin ulkomailla, ei todellakaan Suomessa.

        On taas onnistuttu suomalaiset idiootit pelottelemaan muulla maailmalla. Onko parempi tuttu helvetti kuin tuntematon paratiisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja ruoan hinta on noussut muualla Euroopassa keksimäärin 11 % ja Suomessa 10 %, mutta Suomessa lähtöhinnat on 70 % kalliimmat.

        Jos Suomessa vaikka kassillinen ruokaa maksoi ennen 100 euroa ja muualla tismalleen sama kassi 30 euroa, niin Suomessa hinta on noussut 10 euroa ja muualla 33,3 euroa.

        On tämä sellainen riistomaa!

        Eli Suomessa siis hinta noussut tuossa tapauksessa 10 euroa ja muualla vain 3.3 euroa?


    • Anonyymi

      Mulla maksaa lääkkeet 4,50 e.Onko toi teistä liikaa?

      • Anonyymi

        Sinä oletkin joku alatisairas, joka on ensin maksanut lääkekaton eli noin 600 euroa täyteen. Tuollaisten alatisairaiden takia muut maksaa. Suomen terveydenhoitokuluy aiheuttaa 10 % kansasta, ja nämä samat on muutenkin yhteiskunnan parasiitteja, jotka eivät käy töissä.

        Vaikkapa Espanjassa maksaisit vuoden lääkkeistä ehkä 200 euroa.

        Sori kun sanon suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oletkin joku alatisairas, joka on ensin maksanut lääkekaton eli noin 600 euroa täyteen. Tuollaisten alatisairaiden takia muut maksaa. Suomen terveydenhoitokuluy aiheuttaa 10 % kansasta, ja nämä samat on muutenkin yhteiskunnan parasiitteja, jotka eivät käy töissä.

        Vaikkapa Espanjassa maksaisit vuoden lääkkeistä ehkä 200 euroa.

        Sori kun sanon suoraan.

        Meni komeasti pieleen :D 4,5 e on ns "100% korvaus". Esim insuliinit, glaukoomalääkkeet ja tietyt hormonit menee tohon luokkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oletkin joku alatisairas, joka on ensin maksanut lääkekaton eli noin 600 euroa täyteen. Tuollaisten alatisairaiden takia muut maksaa. Suomen terveydenhoitokuluy aiheuttaa 10 % kansasta, ja nämä samat on muutenkin yhteiskunnan parasiitteja, jotka eivät käy töissä.

        Vaikkapa Espanjassa maksaisit vuoden lääkkeistä ehkä 200 euroa.

        Sori kun sanon suoraan.

        Mä maksan vuoden alussa 50 e jonka jälkeen tulee kelakorvaus.Eli maksan kolmen kuukauden lääkkeistä 4,50 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meni komeasti pieleen :D 4,5 e on ns "100% korvaus". Esim insuliinit, glaukoomalääkkeet ja tietyt hormonit menee tohon luokkaan.

        myös mielialalääkkeistä saa 100% eli mun kohdalla unilääkkeistä maksan 4,5 e kolmen kuukauden annoksesta. Eli musta aika halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        myös mielialalääkkeistä saa 100% eli mun kohdalla unilääkkeistä maksan 4,5 e kolmen kuukauden annoksesta. Eli musta aika halpaa.

        joku voi laskea paljon vuodessa menee mulla rahaa lääkkeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meni komeasti pieleen :D 4,5 e on ns "100% korvaus". Esim insuliinit, glaukoomalääkkeet ja tietyt hormonit menee tohon luokkaan.

        Joo mutta kaikilla ei ole tuollaisia sairauksia, onneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        myös mielialalääkkeistä saa 100% eli mun kohdalla unilääkkeistä maksan 4,5 e kolmen kuukauden annoksesta. Eli musta aika halpaa.

        Mutta joku ne sinunkin lääkkeet maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joku voi laskea paljon vuodessa menee mulla rahaa lääkkeisiin.

        Etkö itse osaa laskea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joku voi laskea paljon vuodessa menee mulla rahaa lääkkeisiin.

        Kela laskee mitä sinulla menee vuodessa rahaa reseptilääkkeisiin, löytyy omakela sivulta. Reseptivapaiden lääkkeiden hinnan joudut laskemaan itse kuiteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela laskee mitä sinulla menee vuodessa rahaa reseptilääkkeisiin, löytyy omakela sivulta. Reseptivapaiden lääkkeiden hinnan joudut laskemaan itse kuiteista.

        Nyt ei kukaan kysellytkään reseprivapaista lääkkeitä. Niitä voi tilata ulkomailta ja paljon halvempia!


    • Anonyymi

      Eli olisiko mitään nettisivuja mistä olette reseptilääkkeitä tilanneet, vai onko tässä taas suomalainen mentaliteetti vallalla, että vahinko kieltämään ja ennemmin maksetaan 100 euroa ettei naapuri saa 50 euroa?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Googleta tullin sivuja niin sieltä näkyy mitä saa ostaa ja kuinka , eikös niistä lääke tialausista ole ollut juttuakin jossain ettei se olekaan niin yksinkertaista kun luulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.eu-terveydenhoito.fi/laakkeet/internetista-ostetut-laakkeet/

        "Huomaathan, että tällä hetkellä suomalaisella sähköisellä reseptillä ei voi ostaa reseptilääkkeitä ulkomaalaisesta apteekkiverkkokaupasta."

        Muuten jos tilaat niin tulli takavarikoi jos löytää.

        Muuta muualle jos täällä on niin hirveää :DDDD

        Eli suomalainen yhteiskunta on järjestänyt niin ettei suomalainen voi tilata ulkomailta, vaan joutuu maksamaan ylihintaa? Tämä maa yrittää estää kaiken ulkomailta tilaamisen, jotta saa nylkeä kansaa.

        Paremmasta tietävät muuttavat täältä pois. Reppanat jää helvettiinsä. Niinhän se kuulema on, että paskasta alkaa jopa tykätä kun tarpeeksi altistuu ja turtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googleta tullin sivuja niin sieltä näkyy mitä saa ostaa ja kuinka , eikös niistä lääke tialausista ole ollut juttuakin jossain ettei se olekaan niin yksinkertaista kun luulee.

        Miksi se ei ole niin yksinkertaista? Koska tämä paskamaa tekee siitäkin vaikeaa, jotta saa saa kupata veronmaksajia, eli rikkoo vapaakauppasopimuksia!


    • Anonyymi

      Suomalainen on tyhmä eläin. Sitä kun vähän pelottelee, se maksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe