Tuota lääkärin suosittamaa desinfioivaa suuvettä, tämä on GUM-juttua, mutta hammaslankaa en pysty oikein käyttämään, liian kömpelö siihen tai on liian pieni suu, mutta noita pikkuharjoja pystyn käyttämään.
Ostin taas uusia hammasjuttuja...
Anonyymi-ap
10415
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Ei tuu mitäänNyt jo taivaskin itkee tätä tilannetta 💔😢
- Perjantain lukupaketti nyt kirjastossaMuhkea ja hitsausliekkiäkin kuumempi jallulehti nyt luettavissa kirjastossa! Lämpimästi tervetuloa!
- Oot melko .ufo :) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
Vastaukset 10
Vanhimmat
Desinfioivaa suuvettä ei saa käyttää kuin tilapäisesti jonkin äkillisen tulehduksen aikana. 10 vrk on tavallinen aika. Jos käyttää kovin pitkään, hyvätkin bakteerit tuhoutuvat suusta ja tulee epätasapaino.
Hammaslankaa kannattaa käyttää tosi varovasti. Irroitin paikkani kun lanka jäi jumiin ja vedin kovemmin pois. Käytän nyt hammaslankana väritöntä tosi ohutta nailonlankaa, jota käytetään ompeluun. On paikattu hampaat niin tiviiksi. Hammasväliharjoja on kolmenlaisia kooltaan, niitäkin kannattaa varovasti käyttää, ei survomalla.
Tuota GUM-suuvettä on kahta vahvuutta. Vahvempi on tarkoitettu tilapäiseen käyttöön esim suuhun kohdistuvien toimenpiteeiden jälkeen, miedompi on jatkuvaan käyttöön.
Hammasväliharjat on aina paremmat kuin hammaslanka, jos ne vain mahtuvat hammasväleihin. Kokoja on enemmän kuin kolme, paitsi tietysti jossain takaperän salessa voi olla vain kolmea kokoa.
Niin minulla on suuhuni tarkkaan sopivat kolme käytössä, toki niitä myytävänä on enemmän.
Hammasväliharjalla on helpompi saada välit puhtaaksi kuin hammaslangalla (tekniikka ei ole niin tarkkaa kuin langalla).
Aivan! Useimmiten tarvitaankin ainakin kaksi eri kokoa, sillä ovathan hammasvälitkin eri kokoisia. Minulla on käytössä kaksi eri kokoa.
Nimenomaan kukaan hammaslääkri ei määrää desivoivaa suuvettä. Ainoastaan kuri luontoisena laitaa ylös lapulle käyttö ajan, resepti vaapaata keli tai vesi nimetä:CORSODYL. Missän nimessä ei pydä käytää hammaslankaa. Van esimerkiksi ostaa mainitsemat gum hamasväliharjat.Jos hamasvälisi eri kokoiset.On sinulle antanut kaikki malli harjat mukaan mitkä ostat. Iltapäivä lehti oli Hamasläkri näytti videon hammaslangan käytöstä,jolla saa ikenet vuotaa verta. 2 viikoa kestää kun ikenet paranee. Laita selaimesi haku hammaslangan vaaroista. Varmaan tulee monta osumaa.1 niistä se video.Kuntele mitä hammasläkäri puhuu.Keskity kuntelu. Jos et ymmärrä sano se.
TAAS ostin uusia nuo ovat: tuollaisia hammaslankoja telineissä eli sellaisissa HAMMASLANKAIN on nimi :D
Toi GUM värjää hampaat aikas kivasti...
Jos ei lankaaminen onnistu, kannattaa ostaa hammasvälisuihku.
Hakusanaksi amazon.de ja sieltä waterpik
Eikö muka purskutus ole sama kuin hammasvälisuihku. Tuntuu kovin keinotekoiseta värkiltä, onko rahastusta. En ole koskaan nähnyt.
GUM SOFT-PICKS ADVANCED tuote mennyt paskaksi. Valmistajaan iskenyt ahneus, tekevät huonompaa laatua että kuluttajat joutuvat ostamaan tiheämmin. Olivat aiemmin kestäviä hammasväliharjoja, nyt harjasosan runkona oleva ilmeisesti metallinen osa niin huonoa laatua että hyvä kun kestää enää kerran käydä kaikki hammasvälit läpi ennenkuin "murtuu" ja vetelöityy käyttökelvottomaksi. Sama kaikissa kokoluokissa. En osta enää. Ahneus pilasi taas kerran hyvän tuotteen.