Kuka haluaa (profeetaksi)? (Osa 2)

Anonyymi-ap

Kuka haluaa (profeetaksi)? (Osa 2)

(Jatkoa osaan 1)

Omatekoisten (profeettojen) temput!
-------------------------------------------

Saadakseen jonkun aseman ”profeetta-asiassa” on julkisesti luettavissa ne konstit ja temput, joilla nämä yrittäjät pelaavat. He kehuvat itse itseään, ja sepittävät ilmeisiä taruja – jotta ihmiset alkaisivat uskoa? Huomattava on, ettei näy todistusta:

• Milloin ja missä Jumala heidät asetti tehtävään?
• Mikä oli se seurakunta, jossa heidät siunattiin ja erotettiin tehtävään? (Apt 13:2)

Nimittäin? Jos ja kun – joku hengellinen tehtävä on Jumalasta, silloin tarvitaan myös 2-3 todistajan vastuullinen lausuma, onko tehtävä Jumalasta? Tehtävään (profeetalliseen) EI VOI ryhtyä nimeällä itse itsensä jossain nettipalstalla! ( Toki ennustajukoksi taikka – eukoksi voi ryhtyä!)
• Minä olen profeetta!
• Minä olen Suomen profeetta!
• Minä minä minä – eipäs kun MINÄ se olen!

Erilaisia itsensä korottamiskeinoja?
---------------------------------------------

Näilä S24 palstoilla voi nähdä, millä keinoilla jotkut koettavat pysyttää ja pönkittää omaa (profeetta tai näkijäpuuhaansa). Tässä esimerkkejä:

• ”Taivaassa käynyt mies!” Kehuu sellaistesta taivasmatkasta! https://keskustelu.suomi24.fi/t/17609488/se-loytyi--emtaivaassa-kaynyt-miesem

• ”Jumalan ihan täysin tuntea mies.” https://keskustelu.suomi24.fi/t/17622209/se-loytyi--mies-joka-quottuntee-jumalan-ihan-taysinquot----tottakoanhan

• Mies joka ”haastoi” Jumalaa pitämään kiinni valtaistuimesta… https://keskustelu.suomi24.fi/t/17780882/profetia-ilmestys-jeesuksen-paluusta--

• MrHyvis 2022-10-22 13:17:01 "Itse olen käynyt kerran taivaassa ja vaikka se ei kovin loistava käynti minun kannalta ollut niin näin niitä mitä on olemassa ja tulossa. "

• MrHyvis 2022-10-22 13:36:22 "Tuo Jumalan lähes kohtaaminen taivaassa oli tuollainen kokemus ,että menin kyykkyyn tai ihan lyttyyn kun näin valtaistuimen. ... ,ja siihen minun reissuni äkkiä loppui. Ei ihminen kestä Jumalan edessä"

• MrHyvis 2022-10-22 13:19:09 "Itsekkin Jeesuksen olen nähnyt ,mutta kasvoja en tarkkaa n kun kasvot oli sumun peitossa . Yritin kyllä käännellä itse kulmaa , mutta ei onnistunut. Hiukset kyllä näin ja hahmon , mutta en kasvonpiirteitä. Se oli kuin kielletty."

* MrHyvis 2023-03-15 18:44:45 ”Lauloin ja treenasin ja vaimoni soitti koskettimia. Ääni vyöryi voimalla rintakehässä. Sanoin Jumalalle hymyillen ,että : Pidä valtaistuimestasi kiinni sillä laulan nyt sinulle kaikella mitä osaan......Tunsin kuin Jumalan kasvot ,jotka hymyili .”

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17780882/profetia-ilmestys-jeesuksen-paluusta--

Lopuksi?

Jos joku tahtoo omatekoiseen (profeetan) poteroon pyrkiä, on kehuttava, että

• on käyty taivaassa
• on nähty sekä Jumala että Jeesus.. ?
• on juteltu Jumalan kanssa... ?
• on nähty että Jumala hymylikin... ?
• on saatu aivan hurjia NÄKYJÄ - ja fantastisia väristyksiä
• on osattava parantaa ihmisiä – kuin taikasanalla
• on osattava ”ennustaa” sitä ja tätä ja tuota
• on osattava leimata ”saatanaksi” jokainen, joka ei sano aamenta
• on herjattava saatanan lähettilääksi jokainen, joka uskaltaa nuhdella vääristä profetioista
• on osattava käyttää Tuomion Miekkaa – kaikkia vastaan, jotka eri mieltä (profetioista, ilmestyksistä)
• on otettava käyttöön sn. Mustat kortit, likaiset keinot
• on leimattava jokainen eri mieltä oleva ”sairaaksi” taikka mt-ongelmaiseksi
• on osattava myös Puoskarin homma, jossa ladellaan laittomia taudinmäärityksiä toisille kirjoittajille…

Eli, jos joku ei hallitse kaikkia ”keinoja” joilla omatekoinen profeetan homma alkaa, etenee ja edistyy - kannattaa harkita puhaa?

Koska kaikissa hommissa on:
* kisällejä ja Mestareita,
* guruja ja oppilaita, noviiseja, kandeja, a-b-c tason alkajia.

Tarvitaan opastajia? Mentoreita, jotka avittavat. Näillä S24- palstoilla on mm. eräs Mr Hyvis, joka on tuottanut julkisuuteen aimo annoksen kirjoituksia. Monipuolinen (profeetta?)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17608684/uskonnollisen-naisvihan-kulta-mitali-mies!

Lopuksi
-------------------

Kuten jokainen normitason ihminen ymmärtää,

- Herran totiset lampaat ottavat ohjeensa Sanasta, tottelevat mitä Raamattu opettaa. Myös profeetallisista tehtävistä. Tämä kirjoitus on vain niille jotka omissa voimissaan tahtovat leikkiä ”profeettaa” ja näyttelevät profeetan roolia!

Tämä ei siis missään tapauksessa ole Jumalan työn vastustamista. Vaan? Epäraittiiden ja Sanan vastaisten ihmistouhujen kritiikkiä. Aito ja terve profetoimisen lahja kyllä myös toimii. Ja silloin se rakentaa Jumalan valtakuntaa, on siunaukseksi. Raitis ja tervehenkinen profetointi voi olla edistämässä Hänen valtakuntaansa ja kunniaansa!

Älkäämme antako haihattelujen ja, hurmoshenkien ja valheprofetioiden eksyttää ja naruttaa pois Jumalan pyhistä rajoista!
Koloss 2:18

33

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niinpäs. Tämä MrHyvis on tällä palstalla vakiota.
      Ja tuolla S24 profet palstalla oikein moneen kertaankin on kehunut:
      Minä Vastaan sanoistani - Jumalan edessä!
      Niinhän se on, ja Jeesuskin sen opetti: Matteus 12:35-37

Mutta on siinä selittämistä Jumalan edessä, kun pitäisi löytää syy, miksi alkoi leimata Jumalan nuhdetta tuovaa "saatanan lähettilääksi" jne?

Mitähän Herra siitä?

Toki on ymmärrettävää, että kiukustuu ja suuttuu kun joku esittää kritiikkiä,. on eeri mieltä, muistuttaa Sanan opetuksista. Silti ei pitäisi päästellä suustaan sammakoita, mitä sylki suuhun tuo. Ja niistä juuri Jeesuskin varoitti. Ja Jaakob 2. Luku.

Yleistä tuntuu olevan, että nämä omatekoiset (profeetat) ovat niin ylpeää väkeä, ettei heidän touhuistaan saisi puolta sanaa lausua!

MrHyvis 2023-03-17 11:42:52

• Anonyymi

Syntisten ihmisten puheet taivaassa käymisestä kuuluvat niihin "tarinoihin", joiden puoleen ihmiset kääntyvät, kun eivät muuta enää keksi, millä toisiaan eksyttäisivät.

Joh.3: 13"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

Joh. 7:34 "Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne te ette voi tulla."

Paavalin puheetkin jossain 3. taivaassa käymisestä oli pelkkiä houreita.
      Ei täsmää Raamatun muun ilmoituksen kanssa.

• Anonyymi

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi

Paavalin kokemuksesta on paras olla sanomatta lopullista väitettä.
        Nimittäin? Kerran hänen luultiin kuolleen?

"Mutta sinne tuli Antiokiasta ja Ikonionionista juutalaisia, ja he suostuttelelivat kansan puolellensa ja kivittivät Paavalia ja saartoivat hänet kaupungin ulkopuolelle, luullen hänet kuolleeksi"´." ( Apt 14: 19)

Kun nämä raahaajat veivät Paavalin, luullen häntä kuolleeksi - niin hänen täytyi olla ainakin tajuton? Jospa hän oli muutakin. Mistä hän sitten kertoo 2. Korinttolaiskirjeen luvussa 12.
        Vain Jumala yksin tietää totuuden.
        Siitä kokemuksestaan ei Paavali itseään nostanut! Päin vastoin.

Ei siis voida jälkikäteen todistetusti väittää että kyse olisi pelkkää houretta.

Mutta? Tämän ajan "profeetat" jotka kehuvat visiteeranneensa taivaassa jne.
        voidaan jättää omaan arvoonsa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Paavalin tekstit Room 3. luvun kokonaisuudessa puhuvat yleisesti ihmisten valhellisuudesta.

"Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhuskauden... mitä me tähän sanomme." ( Room 3:5)

"Pois se. Olkoon Jumala totinen ja mutta jokainen ihminen valhettelija..." ( Room 3:4)

Koko luku, sen kontekstissa osoittaa että Paavali tahtoi osoittaa ihmisten "pimeyden" ja syntisyyden ja Jumalan Valkeudden ja pyhyyden.

Tämä kontrasti: pimeys ja valkeus? Pimeys paljastaa, mikä on valon vaikutus!
        Ihmisten syntisyys ja valheellisuus vastassa Jumalan pyhyys!

" "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoaakaan..." Jne. Room 3:10-18.

"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla." ( Room 3:23)

Eli?

Valo ja Jumalan totuus tulee selkeämmin esille, kun se asetetaan samalle näyttämölle langenneen ihmiskunnan syntisyyden ja valheellisuuden kanssa!

Tätä Paavali opetti Room 3. luvussa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole kiero liero! Jumala tuntee!

• Anonyymi

Uudessa Liitossa ei ole profeettoja.
      UL:ssa toimivat eri armolahjat, joista eräs on profetian armolahja.

Erikseen ovat monet muut armolahjat, jotka ehkä aiemmin VL:ssa liittyivät profeettoihin.

Armolahja ei ole ihmislähtöinen, eikä korota ihmistä ("Minä olen profeetta!" "Minä olen parantaja!").

Nuo itse itseään ihmisvoimaisesti korottavat ovat pelkkiä taikureita, okkultisteja, noitia. Ei tarvitse kuin vilkaista heidän hengentuotoksiaan ja kirjoitelmiaan ja aito kristitty tajuaa heissä vaikuttavan saastaisen hengen / henget.

• Anonyymi

Tuo on osittain totta.
        Uudessa liitossa ei ole sellaista profeetan tehtävä, joka toimi VT:n aikana.
        Tällaisista viimeinen vaikuttaja oli Johannes Kastaja.

Kun alkuseurakunta syntyi ja Pyhä henki vuodatettiin, Henki jakoi uskoville erilaisia armolahjoja. 1 Kor 12 ja 14. luvut.

Sitten olivat myös seurakuntavirat. Myös profeetan tehtävä on luettelossa.

" Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toist evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi" ( Efe 4:11)

" Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot." ( 1 Kor 14:29)

" Ja Juudas ja Silas, jotka itsekin olivat profeettoja, kehottivat veljiä.." ( Apt 15:32)

" Siihen aikaan tuli profeettoja Jerusalemista Antiokiaan.." ( Apt 11:27)

Eli nuo (sekä vielä muitakin Raamatun kohtia) osoittavat, että profeetan tehtävä oli YKSI muiden tehtävien joukossa, alkuseurakunnassa.

Mutta, se toimi seurakunnan keskellä, tiedossa ja kontrollista. Ei minään erityisenä.
        Ei siis samanlaisena kuin VT:n aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on osittain totta.
        Uudessa liitossa ei ole sellaista profeetan tehtävä, joka toimi VT:n aikana.
        Tällaisista viimeinen vaikuttaja oli Johannes Kastaja.

Kun alkuseurakunta syntyi ja Pyhä henki vuodatettiin, Henki jakoi uskoville erilaisia armolahjoja. 1 Kor 12 ja 14. luvut.

Sitten olivat myös seurakuntavirat. Myös profeetan tehtävä on luettelossa.

" Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toist evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi" ( Efe 4:11)

" Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot." ( 1 Kor 14:29)

" Ja Juudas ja Silas, jotka itsekin olivat profeettoja, kehottivat veljiä.." ( Apt 15:32)

" Siihen aikaan tuli profeettoja Jerusalemista Antiokiaan.." ( Apt 11:27)

Eli nuo (sekä vielä muitakin Raamatun kohtia) osoittavat, että profeetan tehtävä oli YKSI muiden tehtävien joukossa, alkuseurakunnassa.

Mutta, se toimi seurakunnan keskellä, tiedossa ja kontrollista. Ei minään erityisenä.
        Ei siis samanlaisena kuin VT:n aikana.

Siis olennainen ero VT:n profeettojen ja UT:n profeetoiden kesken on selkeä.

VT:n profeetat olivat Jumalan asettamia ja "voitelemia" Pyhän Hengen kautta. Toimivat Jumalan ja kansan välissä.

UT:n profeetat ovat vain yksi osa kaikista palvelijoista. He eivät ole sellaisia "välittäjiä" jollainen rooli oli VT:n aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis olennainen ero VT:n profeettojen ja UT:n profeetoiden kesken on selkeä.

VT:n profeetat olivat Jumalan asettamia ja "voitelemia" Pyhän Hengen kautta. Toimivat Jumalan ja kansan välissä.

UT:n profeetat ovat vain yksi osa kaikista palvelijoista. He eivät ole sellaisia "välittäjiä" jollainen rooli oli VT:n aikana.

Uudempi käännös -92 ja vanha Svenska Bibeln sanoo suoraan, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen. Eivät kaikki ihmiset ole valhellisia ja epärehellisiä. Ei sitä niin voi yleistää.

Paavali puhuu itsestään. (Room.3:7)

7 Mutta jos MINUN valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom MIN lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudempi käännös -92 ja vanha Svenska Bibeln sanoo suoraan, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen. Eivät kaikki ihmiset ole valhellisia ja epärehellisiä. Ei sitä niin voi yleistää.

7 Mutta jos MINUN valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom MIN lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

Paavali oli Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turha koettaa reposteilla Paavalin opetuksia:

"Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhuskauden... mitä me tähän sanomme." ( Room 3:5)

"Pois se. Olkoon Jumala totinen ja mutta jokainen ihminen valhettelija..." ( Room 3:4)

Koko luku, sen kontekstissa osoittaa että Paavali tahtoi osoittaa ihmisten "pimeyden" ja syntisyyden ja Jumalan Valkeudden ja pyhyyden.

----------------------------

Paavlin opetukset Room 3,. luvussa ja muissakin, ovat selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turha koettaa reposteilla Paavalin opetuksia:

----------------------------

Paavlin opetukset Room 3,. luvussa ja muissakin, ovat selvää.

Jokaisesta ihmisestä löytyy valhetta ja valheellisuutta. Se on Raamatun, UT:n selkeä linja.
        Valhetelua on joka lajia:
        • valkoisia valheita
        • hätävalheita
        • pikavalheita
        • epätosia esityksiä
        • puolivalheita

Kun todistaja on tuomioistuimessa, hän lausuu valan tai vakuutuksen
        ”Minä N. N. lupaan ja vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään salaamatta tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta.”

Valhetta siis on asian
        • salaaminen
        • asiaan jonkin seikan lisääminen
        • asian muuttaminen

Kukaan ihminen ei ole 100% vapaa valheellisuuden lonkeroista. Joka niin väittää ei tunne itseään, ei ole rehellinen. On pimeydessä, pimennossa, ei näe totuutta itsestään.

• Anonyymi

Jeesuksen lähettämät uuden liiton profeetat ovat miehiä ja lainopettajia.

Ei mitään helluntailaisia hihhuleita.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi

Paavali löi kiilaa ihmisten väliin väittämällä, että heillä on eriarvoisia armolahjoja.

Jeesus ei puhu mitään ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista.

Päinvastoin, kun ihmisellä on Kasteen lahja Pyhä Henki asuvaisena, niin hänellä on kaikki ne voimat ja ominaisuudet, mitä Pyhä Henki edustaa.

Jumala ei jaa Henkeä mitalla, eikä siivuina.

• Anonyymi

Perisynti tekee kaikista ihmisistä syntisiä, siitä Paavali puhuu Room.3-kirjeessä.

MUTTA Ei kaikki ihmiset valehtele, eikä ole valheellisia ja epärehellisiä Paavalin tavoin.

Ilm. 14:5

eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

Ilm. 22:15

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti tekee kaikista ihmisistä syntisiä, siitä Paavali puhuu Room.3-kirjeessä.

MUTTA Ei kaikki ihmiset valehtele, eikä ole valheellisia ja epärehellisiä Paavalin tavoin.

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Ei Jumala ilman vakavia syitä lähettänyt Paavaliin paholaisen enkeliä asuvaiseksi koko lopun elämän ajaksi. Saatanan enkeli on henkiolento, ei silä ole mitään fyysistä ruumista eikä se käsittele mitään puisia "pistimiä", joilla se olisi Paavalia takapuoleen tökkinyt. Kuten se kohta usein naurahtaen sivuutetaan.

"pistin"=Saatanan enkeli

7 Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

mesettäjä=viestinnän asiantuntija

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jumala ilman vakavia syitä lähettänyt Paavaliin paholaisen enkeliä asuvaiseksi koko lopun elämän ajaksi. Saatanan enkeli on henkiolento, ei silä ole mitään fyysistä ruumista eikä se käsittele mitään puisia "pistimiä", joilla se olisi Paavalia takapuoleen tökkinyt. Kuten se kohta usein naurahtaen sivuutetaan.

"pistin"=Saatanan enkeli

7 Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

mesettäjä=viestinnän asiantuntija

lihan mieli on synti

20 Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.

20 Now if I do that I would not, it is no more I that do it, but sin that dwelleth in me.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki ihmise osaavat valehdealla.
        Paavali lausui totuuden.

Jos joku väittää Jumalan edessä etti ole KOSKAAN ainuttakaan pientkään valheen poikasta lausunut,

siinä tulee jo se eka valhe!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lihan mieli on synti

20 Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.

20 Now if I do that I would not, it is no more I that do it, but sin that dwelleth in me.

Sinäkin teet syntiä Jokainen on turmeltuneen luomakunnan jatkossa.

• Anonyymi

Väärin.
        Paavali opetti:
        "ja meillä on erilaisia armolahjoja...." Room 12:6.

Ei eriarvoisia, vaan ERILAISIA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin.
        Paavali opetti:
        "ja meillä on erilaisia armolahjoja...." Room 12:6.

Ei eriarvoisia, vaan ERILAISIA!

Paavalin puheet on ristiriitaisia Jeesuksen ja muiden apotolien kirjeiden kanssa.

Raamatun perustotuuden mukaan kaikilla kasteessa Pyhän Hengen saaneilla on kaikki Pyhän Hengen lahjat, hedelmät ja ominaisuudet.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin puheet on ristiriitaisia Jeesuksen ja muiden apotolien kirjeiden kanssa.

Raamatun perustotuuden mukaan kaikilla kasteessa Pyhän Hengen saaneilla on kaikki Pyhän Hengen lahjat, hedelmät ja ominaisuudet.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

UT opettaa, että pm
        hengen armolahjoja
        Hengen asettamia tehtäviä

Mutta Hengen hedelmä on aina henkilökohtaisen kasvun ja pyhityksen saldoa.

• Ei tainnut aloittelija valehtelijalla tulla nostetta valheilleen.
      Nyt taitaa harmittaa kovasti.
      Tällä palstalla olevat uskovat tietävät mikä on Totuus.
      Sinussa kyykäärmeen sikiössä on vain valhe.
      Sinä luulet ,että et joudu vastuuseen Jumalan edessä ,mutta aikanaan näet mitä tapahtuu.
      Muuta minulla ei ole sinulle.
      Tuomitkoon sinut Jumala.

• Anonyymi

Kaikilla ei ole riippuvuutta nettipalstojen käyttäjien suosiosta ja aamenista. Riittää se kun Herra sanoo: Hyvä on sinä uskollinen ja hyvä palvelija...

(Antaa mr hyviksen raivota ja purkaa vihaansa, haukkua kyykäärmeeni sikiöksi, ja saatanaksi. Ei haittaa. Noilla sanoilla ei ole tehoa, ei valtaa. Eikä tuomioilla joita ihmiset vihassaan latelevat.
        Herran suojamuuri, Kristuksen Jeesuksen sovintoveren voima - sen läpi ei pahan valta ulotu. Amen. Kunnia ja kiitos Herran....

• Anonyymi

Kova on vauhti tuolla Hyviksellä, kova on arsenaali ja sanat. Jumalaltako? Ei nyt sentään...

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikilla ei ole riippuvuutta nettipalstojen käyttäjien suosiosta ja aamenista. Riittää se kun Herra sanoo: Hyvä on sinä uskollinen ja hyvä palvelija...

(Antaa mr hyviksen raivota ja purkaa vihaansa, haukkua kyykäärmeeni sikiöksi, ja saatanaksi. Ei haittaa. Noilla sanoilla ei ole tehoa, ei valtaa. Eikä tuomioilla joita ihmiset vihassaan latelevat.
        Herran suojamuuri, Kristuksen Jeesuksen sovintoveren voima - sen läpi ei pahan valta ulotu. Amen. Kunnia ja kiitos Herran....

Ihan väärin.Minulla ei ole vihaa kuten olen kirjoittanut.
        Kirjoitan ihan rauhassa eikä pulssi heilahda yhtään.
        Kyykäärmeet on kyykäärmeitä.
        Isästään perkeleestä lähtöisin ja valehtelevat.
        Sitä tuo sama valehtelija on tehnyt muidenkin uskovien kirjoitusten päälle.
        Uskovat tietävät ,mutta kukaan ei tee mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Kova on vauhti tuolla Hyviksellä, kova on arsenaali ja sanat. Jumalaltako? Ei nyt sentään...

Turha yrittää näytellä ja valehdella lisää .

• Anonyymi

Raamattu varoittaa helluntailaisten kaltaisista erilaisiin Raamatussa kerrottuihin rooleihin asettuvista ja tekeytyvistä eksyttäjistä. Monet helluntailaiset ovat nimittäneet itse itsensä jopa "profeetoiksi." parantajiksi, kaatajiksi, jalanvenyttäjiksi, ja ties miksi.

2. Kor. 11:14

Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.

Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.

Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
      Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
      Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perä

• Oletko sinä helluntalainen ?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      179
      7382
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      85
      3232
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      2305
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      68
      1473
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      369
      1424
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1343
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1306
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1061
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1018
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1010
    Aihe