Väärien (profeettojen) tuntomerkit ja agendat lopunajassa

Anonyymi-ap

Tämä aika on juuri sitäkin, mistä Herramme Jeesus ennakoi:
• ”Monta väärää profettaaa nousee, ja eksyttävät monta.” ( Matt 24:11)

On huomattava, että Jeesus puhui juurikin ”profeetoista”. Koska? Hän jo ennakolta tiesi ja tietää, että juuri ”väärien profeettojen” villitys on eräs lopunajan eksytysten veturi!

Monet ihmiset kun ovat helposti höynäytettävissä, manipuloitavissa. Tahtovat guruja, juoksevat kuin lampaat sellaisten perässä, jotka näyttelevät Jotakin Erikoista! Paavali kirjoittaa Kolossan seurakunnalle:

• ” Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan - joka--- pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama.” ( Koloss 2:18)

• ”Teidän voittajan palkintoanne ei saa riistää teiltä kukaan, joka nöyryyttää itseään kieltäymyksin, vajoaa näkyihinsä ja palvoo enkeleitä. Sellaisen ihmisen tekevät hänen omat tyhjät ajatuksensa ylpeäksi.” ( Koloss 2:18, KR-92)


Kerskaaminen ilmestyksistä, näkyjen ja ”sanomien” asioista
----------------------------------------------------------------

Ne joka ovat itse itsensä nimenneet jo nostaneet ns. ”profeetan” korokkeelle, noudattavat yleensä samaa kaavaa. Em:n Paavalin opetuksen mukaan he kalastelevat porukkaa ympärilleen vetoamalla näkyihinsä ja vastaaviin.

Koska monilla uskovilla ei pelaa edes terve arvostelukyky, eikä ”aistit ole tottumuksestakaan harjoittuneet” , ( Heb 5:12-14) eikä ”henkien erottamisen; koettelun” armolahja ole ilmeisen yleinen (1 Kor 12:10) väärät profeetat saavat mellastaa kuin rikkaruohot Jumalan pellossa!

Sitten jos – kun – asiaan puututaan, niin voi hyvänen aika sitä suuttumusta! Siinä saa nuhteen tuoja joka ikisen tittelin…. Kuitenkin? Jeesus joka on Ylipaimen laumassaan, valvoo asioita. Ja lähettää kuin ”vartiokoiria” laumaansa uhkaavia susia ja ryöstäjiä toppuuttelemaan. Vartiokoiran virka ei ole mikään toivehomma.. . .

Eräs kaikkein vakavin puutos on, ettei tunneta Raamatun Sanaa!
• ”Te eksytte koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa.” (Matt 22:29)

Muutamia VT:n esimerkkejä
--------------------------------

Jo VT:n aikana oli sekalainen näkymä. Jumalan kutsumien ja valtuuttamien profeettojen seassa oli lusmuiljoita, omatekoisia (profeettoja). Jotka toivat ilmestyksiä ”sydämensä hurmoksen” voimassa, ei totisen Herran Hengen innoittamana. ( Jer 23:16, Hes 13:1-2, jne)
Vakavampia tapauksia olivat mm.
• Bileam, joka lankesi lahjuksen ottamiseen, rahanahneuteen. ( 4. moos 22.luku)
• Väärä profeetta Hananja, joka räyhkeästi vastusti Herran profeettaa Jeremiaa. Hän kuoli äkisti. ( Jeremia 28:10-17)
• Sitten hurja tapaus? Kaikki 400 silloista profeettaa hurahtivat ”valheen henkeen” ja povasivat kuninkaalle sotaonnea! Vain yksi pysyi uskollisena, profeetta Miika. ( 2. Aikakirja 18: 5, 13)

Tämän ajan ”profeettojen” koukutukset
--------------------------------------------

Ei tarvitse sepittää mitään fiktioita siitä, mitä ja miten omatekoiset ”profeetat” kaupaavat oppejaan ja valheitaan. Ei tarvitse mennä ”merta edemmäs kalaan”? Pikainenkin vilkaisu vaikkapa Suomi24 uskontopalstoja antaa näytille ”lööppejä”! Keskipisteenä ei ole Herramme Jeesus, eikä Jumalan valtakunnan asia - vaan ”minä itte”. Minä – minä- minä. Minä Profeetta, minä Suomen profeetta…

Jos ja kun sitten terveen opin tasolla joku koettaa tuoda mitä Sana lausuu - niin – siitä vasta kapeli nousee! Joskus huonokin esimerkki, pilottitapaus valaisee ongelmaa.

(aloitus jatkuu)

61

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen:Väärien (profeettojen) tuntomerkit ja agendat lopunajassa

      Tapaus MrHyvis?
      ---------------------------

      Omasta syystään ja omien kirjoitustensa (laadun ja sisällön) näytöistä johtuen tämä tyyppi ”MrHyvis” voi olla ajankohtainen mallitapaus. (Koska kirjoitukset ovat JULKISIA, niitä saa samalla julkisuustasolla koetella ja kritisoida.)

      Jo viime vuoden loka-joulukuulla tämä H. näytti kutinsa ja laatunsa. Hänen tekstejään on riittävästi, jotta analyysi ja synteesi tapauksesta mahdollistuu. Surullisella tavalla hän leimaa itse itsensä, teksteillään erittäin vakavaan kategoriaan.

      Mistään raittiista ”hengellisestä” linjauksesta ei todistetta, paitsi joskus Jumala ja Jeesus on kuin mukana? Kriittisesti arvioiden hänen tuotostensa dynaamisena voimana on A) pääosin sielullinen hurmos, B) sitten epäpuhtaat tekijät.

      Sielullinen profetointi, ennustaminen, povaaminen. Sielun komeroista nousevat ”näyt” ja ilmestykset toki ovat tuntuvassa tasossa villien profetoimisasioiden viidakossa! Siinä ei uutta!

      Mutta sitten itse kukin voi kysyä, mistä nousee se hirveä vihamielisyys, aggressio, törkeät pilkkaavat herjanimet - joilla hän pommittaa edelleen jotakuta kirjoittajaa? Ihmistä. Kaiken aikaa, fanaattisella kiihkolla. Viime syksystä asti, edelleen.
      Tuollainen ”hedelmä” ei todista Pyhän Hengen asiaa. Sellainen on sielullista, riivaajien viisautta, sanoo Jaakob, (Jaak 3:13-18) Hänellä on kamala hinku saada aikaan ”tuomiota”? Voiko "profeetta" ryhtyä tuomariksi?

      MrHyvis 2023-03-19 08:47:03
      ”Sinut täytyy saada tuomiolle.”

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17780882/profetia-ilmestys-jeesuksen-paluusta--

      Tuo yllä mainittu ketju on kirjallista faktaa siitä, miten raivokasta viharintamaa MrHyvis ryhtyi pitämään? Siksi, että joku uskalsi olla eri mieltä hänen aloituksensa sisällöstä.

      Voi julkisesti todeta, että MrHyvis otti käyttöön joka lajin ”profeetalliset” konstit ja keinot.

      Kun pelkkä solvaaminen ja saatanaksi, käärmeeksi ja perkeleen sikiöksi leimaaminen ei tehonnut?

      - Hän lopuksi ryhtyi vedonlyöjäksi! Hän on niin täynnä omaa oikeassa-olemisen ylpeyttään, että ehdottaa vedonlyöntiä 100 000 euron potista! Kun kukaan ei haksahtanut moiseen hömppään, hän ilmoitti korottavansa sitä ylöspäin!

      MrHyvis 2023-03-18 19:36:19
      ”Lyödäänkö vetoa vaikka 100 000e.... ”

      MrHyvis 2023-03-18 21:48:21
      ”….niin ehdotan sitä 100 000e vetoa tai voidaan laittaa enemmänkin”

      Voiko sanoa, että johan on aikoihin eletty? Ns. ”profeetta” yrittää pelata rahoilla, tämän maailman uhkapelien tasolla. Ja miksi? Ihan vain oman itsensä ja oman maineensa ja (onttojen) näkyjensä tiimoilta! Profetoiminen & raha?

      Mitä tämä todistaa Pyhän Jumalan, Jumalan valtakunnan asioista?

      Kaikkiaan MrHyviksen tekstit (mm. Suomi24 profetiat) palstalla tuovat synteesin pahaan sielullisen tason liejuun vajonneesta tapauksesta. Hän on korottanut itsensä, niin että ylpeä uhoaminen huokuu sanoista. Hän vakuuttaa moneen kertaan ”seison sanojeni takana”. Ylpeys. Omavoimaisuus.

      MrHyvis2023-03-17 11:42:52
      • ”Minä kyllä seison sanojeni takana ja Jumalan ilmoitusten takana ja olen iloinen ,että sain ne näkyville kirjoitettua. Silloin nähdään kenen kantti kestää.”

      MrHyvis 2023-03-17 09:47:36
      • ”Minä uskallan kuolla ja kävellä Jumalani eteen.”

      Lopuksi?
      ---------------
      Mr Hyviksen tekstejä lukiessa nousee mieleen Pietari ja hän lankeemuksensa.
      Pietari omissa voimissaan ja innossaan lausahti:
      • ”Herra, sinun kanssasi minä olen valmis menemään sekä vankeuteen, että kuolemaan.” ( Luukas 22:33)

      Kaikki me Raamattua tuntevat tiedämme, miten Pietarin kävi? Ei kestänyt miehen uho ja voima.

      ”Ylpeys käy lankeemuksen edellä” - sanoo Sana.
      ”Joka luulee seisovansa, katsokoon ettei lankea.” ( 1 Kor 10:12)

      Looginen visio onkin näkynyt, että MrHyvis on itse itselleen tilannut vakavia seuraamuksia, joita tuskin kykenee välttämään? Jumala valvoo asioita.


      Näissä ketjuissa MrHyvis esittää sanataidettaan:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17608684/uskonnollisen-naisvihan-kulta-mitali-mies

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17609488/se-loytyi--emtaivaassa-kaynyt-miesem

      ”Jumalan ihan täysin tuntea mies.” https://keskustelu.suomi24.fi/t/17622209/se-loytyi--mies-joka-quottuntee-jumalan-ihan-taysinquot----tottakoanhan

    • Anonyymi

      Aloittajalta puuttuu elävä usko .

      • Anonyymi

        Pieleen meni arviointi, mutta toki pitää ymmärtää jso ei rahkeet riitä enempään!


      • Anonyymi

        Onko sulla sitten kuollut usko?


      • Anonyymi

        Sitä on mahdotonta totena väittää! Pitäis kysyä niiltä jotka aloittajan hyvin tuntevat!


    • Kun Jeesus puhui lopunajoista ja kertoi että vääriä profeettoja ja ,- messiaita saapuu ja eksyttävät monia, sillä oli tarkoitus kuvata kattavasti KOKO sitä skenaariota mistä lopunaika tunnetaan. Elikkäs lopunajan rajua eksytystä, joka on kristinusko.

      • Anonyymi

        Ei koko kristinusko eksytystä ole. Mutta toki luopunut ja totuudesta eksynyt kristinuskon osaväki, se korostuu lopunaikoina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei koko kristinusko eksytystä ole. Mutta toki luopunut ja totuudesta eksynyt kristinuskon osaväki, se korostuu lopunaikoina.

        Koko kristinusko on eksytystä. Kristiyt uskovat Jeesus-patsaisiin, dogmeihin, virsiin ja yhteisiin pelkoihinsa ja toiveihinsa. Kaikkeen näkyvään.
        Näkymätön Jumala on kateissa nk. kristityiltä. Ja se on Jeesuksen henkilökohtaisissa opetuksissa. "Etsikää ensin taivasten valtakuntaa, etsikää, anokaa kolkuttakaa". Jeesus henkilökohtaisesti opetti etsimään näkymötäntä Jumalaa ja yhteyttä.
        Kristinusko on se lopunajan raju eksytys.


      • Anonyymi
        Kuilumies kirjoitti:

        Koko kristinusko on eksytystä. Kristiyt uskovat Jeesus-patsaisiin, dogmeihin, virsiin ja yhteisiin pelkoihinsa ja toiveihinsa. Kaikkeen näkyvään.
        Näkymätön Jumala on kateissa nk. kristityiltä. Ja se on Jeesuksen henkilökohtaisissa opetuksissa. "Etsikää ensin taivasten valtakuntaa, etsikää, anokaa kolkuttakaa". Jeesus henkilökohtaisesti opetti etsimään näkymötäntä Jumalaa ja yhteyttä.
        Kristinusko on se lopunajan raju eksytys.

        Uskonnot voivat sisältää hyvin eksyttäviä aineksia, mutta
        Jumalan antama uskon lahja, Pyhän hengen synnyttämä henkilökohtainen taso, se ei onneksi ole eksyttävä. Kiitos olkoon Jumalan!

        Ei Jumala asu käsin tehdyissä temppeleissä, sanoi Jeesus. Ja sama pätee edelleen!
        Kristilliset tradiot ovat nahistaneet monien uskon, kun toimitetaan pelkkiä muotomenoja ja jankutetaan opin kappaleita.
        Mitään yleistystä ei pidä tehdä.


    • Anonyymi

      Aloittaja on selvästi häiriintynyt !

      Sen ovat hänen aloituksensa ja loputtomat jankkamisensa selvästi osoittaneet ja osoittavat !

      Joten mr Hyvis on nähdäkseni ihan oikeassa, eli jonkin asteinen terapia ainakin tarvittaisiin, jotta esim. aloittajan viha miehiä kohtaan saatasiin edes jotenkin käsiteltyä ja laantumaan !

      • Anonyymi

        Kuules kirjoittaja. Jos et tiennyt laillisista raameista, niin nyt siitä.
        Vain laillisetut lääkärit saavat tehdä diagnooseja, taudinmäärityksiä.

        Nettipalstan kirjoittajalla ei sellaist lupaa ja oikeutta ole.
        Kyseessä on rikkomus, jopa rikos jos pysyttää nettipalstalle omatekoisen prkatiikan.
        Kansankielessä sanotaan "puoskaroinniksi". Valelääkäriksi.

        Joten. nyt jäitä hattuun. Jos joku terapiaa tarvitsee, niin sopii itse hakeutua. Terveet ihmiset eivät tarvitse.

        Jos aloituksen tekstit eivät kelpaa, eikö järkikulta neuvo, ettei ole LUKEMISEN pakkoa?
        Oppivelvollisuus kun päättyy 16-vuotiaana. Siis, ei oel pakko lukea, jos ei ymmärrä selvää tekstiä.

        Jos taas lukijan oman tunteet kuumenevat, se on oam ongelma sekin!

        On sanonta, ettei vanha koira opi uusia temppuja?
        On siis turhaa ajan haaskausta ajatuskin, että joku voisi saada aloittajaa johonkin ruotuun.


        Hyvä neuvo: Älä missään tapauksessa lue sellaisia aloituksia, joita ei kantti kestä?

        Miksi kiusata itseä? Onhan tää hell.palasta täynnä SATOJA aloituksia. Lue parempaa!

        Hauskaa kevään tulon mieltä! Rauhoitu hyvä ihminen.


      • Anonyymi

        Sen ovat hänen aloituksensa ja loputtomat jankkamisensa selvästi osoittaneet ja osoittavat !

        Onko lukihäiriötä? Aloitus on selkeää tekstiä!


      • Anonyymi

        Olet kyllä pahasti väärässä, mutta koska et ole laillistettu lääkäri, joka saa ja voi tehdä diagnooseja, niin puoskareille tapahtuu virheitä. Koska ei ole laillisissa raameissa.

        Unohdit ettei nettipalstan anonyymi kirjoittaja SAA eikä voi tehdä diagnooseja.
        Se oli pahan mokan alku. Mielipide ei ole samaa kuin ylittää valtuudet.

        Jos jollakulla on tarvetta terapiaan, hän menee sellaiseen. Voit itsekin mennä.

        Kukaan laillistettu lääkärikän ei ryhdy tekemään "netissä" diagnooseja, eikä edes puhelimessa. Eikä itselleen tuntemattomia ihmisiä leimaa "luonnehäiriöiseksi" taikka "häiriköksi".

        Sellainen vaatii ammattitaitoa, ja ihmisten kokonaisvaltaista tuntemusta.
        Jotenka sorruit parhasti laittomaan ja omavaltaiseen menettelyyn.

        Onneksi näkemyksesi ja mielipiteesi on niin pahasti metsässä, ettei sitä voi noterata.

        Koetat pelastaa nahkasi väittämällä ettet tehnyt diagnoosia. Mutta julkisella palstalla kirjoitettu (väärä) nimittely, persoonallisuuden arvio - se ei kuulu nettikirjoittajan oikeuksiin.

        Kirjoituksesi todistaa, että sinulla on pahoja ongelmia? Kompleksisuutta. Ongelman syy on ihan oman takkisi sissällä? Olet ärsyynynyt, ja "rakkikoiraksi" nimittämäsi on sinulle kuin jokin pahan-ilman-lintu?

        Kirjoituksesi huokuu jopa väkivaltaisuutta?

        Kirjoitat:
        "Sellaista räksyttäjää sanotaan luonnehäiriöiseksi ja usein niiden kohdalla ei auta muu kuin "antaa piikkiä" eli "nukuttaa", sillä muu ei auta, eikä sitä loputonta räksyttämistä yhtään kukaan jaksa kuunnella !"
        -------------------------------------------------------

        Toki koirille annetaan piikkiä, kun ne tulevat vanhoiksi, tms.

        Mutta viittaus, että minä (aloittaja) olisin nukutuspiikin tarpeessa, viittaa murhanhimoiseen vihaan. Vihakirjoitukseen, jossa kirjoittaja uhkaa toisen kirjoittajan turvallisuutta.

        Saati tietää, että kirjoituksesi menee ylläpidon tietoon. Mielipitee ovat mielipiteitä, mutta uhkausta tai vihjausta toisen henkeen taikka elämään? Sellaista ei Laki salli. Ja Suomi24 noudattaa lakeja.

        Saat tällä kertaa anteeksi. Mutta jatkossa koeta hoitaa aggressiosi menemällä vaikka terapiaan. Sinä sellaista näytät tarvitsevan.

        Ja hyvä neuvo? ÄLÄ MISSÄÄN tapauksessa enää lue sellaisia aloituksia, joita et näytä kestävän? Jotka suistavat sinut hermoraunioksi? Ajattelemaan toisen kirjoittajan saattamista pois päiviltä!

        Koska? Mitään lukemisen pakkoa ei - täällä ole!

        Koeta päästä taspainoon!


      • Anonyymi

        Tulikohan nyt riittävästi annettua arviota sinusta ?

        Ylitit pahan kerran valtuutesi.


      • Anonyymi

        Joku arvioi:

        "Olet näet kuin sellainen pikkuinen räksyttävä rakkikoira !Joka räksyttää vihaisena ja näyttää hampaitaan uhmakkaana !"
        -------------------------------

        Missähän on hampaita näytelty? No, hammaslääkärillä kyllä....


      • Anonyymi

        "Sanoin vain sen minkä itse näen ja ymmärrän, että sinä oikeasti tarvitset jonkinlaista terapiaa, jos sekään nyt sinua auttaa ?"

        -----------------------------------------------------------------
        Valitettavasti on todettava että SINÄ ITSE olet avun tarpeessa.
        Tilanne on vakava, jos nettikirjoituksista menettää hermonsa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sanoin vain sen minkä itse näen ja ymmärrän, että sinä oikeasti tarvitset jonkinlaista terapiaa, jos sekään nyt sinua auttaa ?"

        -----------------------------------------------------------------
        Valitettavasti on todettava että SINÄ ITSE olet avun tarpeessa.
        Tilanne on vakava, jos nettikirjoituksista menettää hermonsa!

        Minä kirjoitan ihan rauhassa ja rauhasta käsin !

        Minulla ei ole tässä tunteita pelissä, minä pelkästään käsittelen asioita siis !

        Mutta näköjään sinulla itselläsi ne tunteet ovat vahvasti pelissä, kun kuvittelet sen kautta minullakin olevan, eli sinä siis projisoit omia juttujasi minuun !

        Mutta pahasti pieleen meni ! :)

        Minä näet hymyilen kaiken aikaa nytkin !

        Se on näet huvittavaa katsoa, kun sinä kohta kohdalta vain paljastat itse itseäsi lisää ja lisää...


    • Anonyymi

      kertokaapa te viisaat, miten tuo MrHyvis saisi rahaa ?


      MrHyvis 2023-03-18 19:36:19
      ”Lyödäänkö vetoa vaikka 100 000e.... ”

      MrHyvis 2023-03-18 21:48:21
      ”….niin ehdotan sitä 100 000e vetoa tai voidaan laittaa enemmänkin”

    • Anonyymi

      Tämä MrHyvis on omilla (profeetan) touhuillaan ja sanoillaan, tilannut itselleen sellaisen julkisen imagon, josa on varmaan tyytyväinen?

      Vihaprofeetta? "Käärmeitä" jahtaava kyttääjä. ..
      katsellaan!

      • Anonyymi

        Aloittaja on sen sijaan on omalla toiminnallaan ansainnut nimitykset:

        - Loputtomasti räksyttävä rakkikoira !

        - Riivinrauta !

        - Pirttihirmu !

        - Miesten vihaaja !

        Kaikki tuo siis ihan itse ansaittua, omalla toiminnalla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on sen sijaan on omalla toiminnallaan ansainnut nimitykset:

        - Loputtomasti räksyttävä rakkikoira !

        - Riivinrauta !

        - Pirttihirmu !

        - Miesten vihaaja !

        Kaikki tuo siis ihan itse ansaittua, omalla toiminnalla !

        Ei haukku haavaa tee!

        Aloittaja kiittää kaikista uusista titteleistä ja nimityksistä!
        Ja pidättää oikeuden siihen, etteivät nuo kaikki nimitykset menneet ihan kohdilleen!
        Mutta sattuuhan sitä erehdyksiä?

        Olen mieluummien eksytyksiä vastaan "vartioioira" uskollinen Lähettäjälleen, kuin väärä profeetta ..

        * Riivinrautaakin tarvitaan, joskus?

        * Pirttihirmu olen vain itselleni, sekin sallittakoon. Tulen hyvin toimeen itseni kanssa, ja monen muun kanssa, ja varsikin Herrani kanssa! Hän ei moiti jos rukoilen ääneen, laulan taikka muuta.. . .

        Miesten vihaaja en ole, vaan arvostan ja kunnioitan kaikkia miehiä, jotka ovat Herran omia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei haukku haavaa tee!

        Aloittaja kiittää kaikista uusista titteleistä ja nimityksistä!
        Ja pidättää oikeuden siihen, etteivät nuo kaikki nimitykset menneet ihan kohdilleen!
        Mutta sattuuhan sitä erehdyksiä?

        Olen mieluummien eksytyksiä vastaan "vartioioira" uskollinen Lähettäjälleen, kuin väärä profeetta ..

        * Riivinrautaakin tarvitaan, joskus?

        * Pirttihirmu olen vain itselleni, sekin sallittakoon. Tulen hyvin toimeen itseni kanssa, ja monen muun kanssa, ja varsikin Herrani kanssa! Hän ei moiti jos rukoilen ääneen, laulan taikka muuta.. . .

        Miesten vihaaja en ole, vaan arvostan ja kunnioitan kaikkia miehiä, jotka ovat Herran omia!

        Noinko sokea olet itsellesi ihan oikeasti ?

        Et todellakaan tunne itseäsi selvästikkään !

        No sehän on kaltaisillesi kypsymättömille ja kehittymättömille ihan normi tila !

        Sitä se teettää kun ei kasveta aikuiseksi, vaanm jäädään lapsen tasolle ja jutut ja toiminta on sitten sitä luokkaa, kuin mitä se sinulla on !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei haukku haavaa tee!

        Aloittaja kiittää kaikista uusista titteleistä ja nimityksistä!
        Ja pidättää oikeuden siihen, etteivät nuo kaikki nimitykset menneet ihan kohdilleen!
        Mutta sattuuhan sitä erehdyksiä?

        Olen mieluummien eksytyksiä vastaan "vartioioira" uskollinen Lähettäjälleen, kuin väärä profeetta ..

        * Riivinrautaakin tarvitaan, joskus?

        * Pirttihirmu olen vain itselleni, sekin sallittakoon. Tulen hyvin toimeen itseni kanssa, ja monen muun kanssa, ja varsikin Herrani kanssa! Hän ei moiti jos rukoilen ääneen, laulan taikka muuta.. . .

        Miesten vihaaja en ole, vaan arvostan ja kunnioitan kaikkia miehiä, jotka ovat Herran omia!

        Niin ja totuuden sanominen ei ole haukkumista !

        Mutta ymmärrän kyllä hyvin sen, että sinusta se tuntuu siltä !

        Onhan se ikävää, kun et tunne edes itse itseäsi, etkä sitäkään, että mitä sinä oikeasti olet !

        Etkä kykene edes arvioimaan omia toimiasikaan !

        Sinulla on jäänyt Pyhän Hengen pyhitystyö toteutumatta, eli Pyhä Henki ei ole päässyt paljastamaan sinun raadollisuuttasi, eikä raakileisuuttasikaan !

        Pyhän Hengen pyhitystyö vie myös nimittäin henkiseen kasvuun, Hengellisen lisäksi !

        Mutta molemmat nyt sinun kohdallasi loistavat poissaolollaan, eli olet molemmilla tavoin todella kypsymätön !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko sokea olet itsellesi ihan oikeasti ?

        Et todellakaan tunne itseäsi selvästikkään !

        No sehän on kaltaisillesi kypsymättömille ja kehittymättömille ihan normi tila !

        Sitä se teettää kun ei kasveta aikuiseksi, vaanm jäädään lapsen tasolle ja jutut ja toiminta on sitten sitä luokkaa, kuin mitä se sinulla on !

        Kirjoitat kovasti hyvin ihan itsestäsi. Opettele edes oikeaa äidinkieltä.

        Näin.

        A) Normi tila, ei ole kaksi eri sanaa. Vaan yhdyssana: normitila.

        B ) Sanassa selvästikkään ei ole kahta k-kirjainta. Se kirjoitetaan selvästikään.

        Kun olet kerran jäänyt alakoulun asteelle eikä kielioppikaan suju,

        niin koeta mennä vaikka metsään huutelemaan, taikka opettele kunnollista kirjoitusta,
        Et ole kasvanut aikuiseksi. Juttusi ova sellaisia!

        Smile :9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei haukku haavaa tee!

        Aloittaja kiittää kaikista uusista titteleistä ja nimityksistä!
        Ja pidättää oikeuden siihen, etteivät nuo kaikki nimitykset menneet ihan kohdilleen!
        Mutta sattuuhan sitä erehdyksiä?

        Olen mieluummien eksytyksiä vastaan "vartioioira" uskollinen Lähettäjälleen, kuin väärä profeetta ..

        * Riivinrautaakin tarvitaan, joskus?

        * Pirttihirmu olen vain itselleni, sekin sallittakoon. Tulen hyvin toimeen itseni kanssa, ja monen muun kanssa, ja varsikin Herrani kanssa! Hän ei moiti jos rukoilen ääneen, laulan taikka muuta.. . .

        Miesten vihaaja en ole, vaan arvostan ja kunnioitan kaikkia miehiä, jotka ovat Herran omia!

        Tämä muuten on todella paksu valhe:

        " Miesten vihaaja en ole, vaan arvostan ja kunnioitan kaikkia miehiä, jotka ovat Herran omia! "

        Täällä on uskovia miehiä, joita selvästi ole halveksinut ja haukkunut ja heille olet räksyttänyt loputtomasti !!!

        Sinä taistelet Jumalaa ja Hänen säätämystään vastaan, kun puhutaan naisen asemasta seurakunnassa ja suhteessa miehiin !

        Joten miksi valehtelet päin naamaa ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat kovasti hyvin ihan itsestäsi. Opettele edes oikeaa äidinkieltä.

        Näin.

        A) Normi tila, ei ole kaksi eri sanaa. Vaan yhdyssana: normitila.

        B ) Sanassa selvästikkään ei ole kahta k-kirjainta. Se kirjoitetaan selvästikään.

        Kun olet kerran jäänyt alakoulun asteelle eikä kielioppikaan suju,

        niin koeta mennä vaikka metsään huutelemaan, taikka opettele kunnollista kirjoitusta,
        Et ole kasvanut aikuiseksi. Juttusi ova sellaisia!

        Smile :9

        No, tämän jo tiesin etukäteen tulevan ! :)

        Pyhä Henki siitä minulle jo etukäteen laittoi tiedon !

        Eli nyt alkoi todella lapsellinen pilkun viilaus !

        Etkö sinä raukka enää muuhun kykene ?

        Yritä nyt viimein kasvaa aikuiseksi ja lopeta tälläiset lapsellisuudet !

        Häpäiset näillä vain itse itsesi ja menetät totaalisesti kasvosi aikuisten silmissä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko sokea olet itsellesi ihan oikeasti ?

        Et todellakaan tunne itseäsi selvästikkään !

        No sehän on kaltaisillesi kypsymättömille ja kehittymättömille ihan normi tila !

        Sitä se teettää kun ei kasveta aikuiseksi, vaanm jäädään lapsen tasolle ja jutut ja toiminta on sitten sitä luokkaa, kuin mitä se sinulla on !

        Lue lisää: Pääsisitkö läpi yläkoulun englannin kokeesta? Testaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat kovasti hyvin ihan itsestäsi. Opettele edes oikeaa äidinkieltä.

        Näin.

        A) Normi tila, ei ole kaksi eri sanaa. Vaan yhdyssana: normitila.

        B ) Sanassa selvästikkään ei ole kahta k-kirjainta. Se kirjoitetaan selvästikään.

        Kun olet kerran jäänyt alakoulun asteelle eikä kielioppikaan suju,

        niin koeta mennä vaikka metsään huutelemaan, taikka opettele kunnollista kirjoitusta,
        Et ole kasvanut aikuiseksi. Juttusi ova sellaisia!

        Smile :9

        Tämä viesti on taas muuten sitä pikkutytön lällättelyä ! :)

        " Itse olet" !

        Seuraavaksi kai tulee jo:

        " Itse olet 100 kertaa enemmän" !

        Kaiken aikaa tuntuu yhä vahvemmin siltä, että kirjoittelen niskojaan nakkelevalle pikku tytölle ! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja totuuden sanominen ei ole haukkumista !

        Mutta ymmärrän kyllä hyvin sen, että sinusta se tuntuu siltä !

        Onhan se ikävää, kun et tunne edes itse itseäsi, etkä sitäkään, että mitä sinä oikeasti olet !

        Etkä kykene edes arvioimaan omia toimiasikaan !

        Sinulla on jäänyt Pyhän Hengen pyhitystyö toteutumatta, eli Pyhä Henki ei ole päässyt paljastamaan sinun raadollisuuttasi, eikä raakileisuuttasikaan !

        Pyhän Hengen pyhitystyö vie myös nimittäin henkiseen kasvuun, Hengellisen lisäksi !

        Mutta molemmat nyt sinun kohdallasi loistavat poissaolollaan, eli olet molemmilla tavoin todella kypsymätön !

        Sorry, sinun "totuutesi" on kuin hyttysen ininää miljoonien ja miljardien ihmisten joukossa.
        Jos koetat leikkiä opettajaa, konsulttia, mentoria, niin kannattaa kääntyä nuorempin puoleen. Iso-iso-äiti-ikäiset ovat jo oppineet!

        Anann anteeksi tyhmän kirjoituksesi. Pieleen menee, kun ei tunne ihmistä, ja alkaa leikkiä Yliopettajaa.

        Mukavaa jos itse olet kuin kypsä joulukinkku? Tai ylikypsä omena, jota madotkin on jo nakerrelleet. Olet Täysin Kypsä Tapaus? Ja sitten.... Sinusta aletaan leikata sopivia annoksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä muuten on todella paksu valhe:

        " Miesten vihaaja en ole, vaan arvostan ja kunnioitan kaikkia miehiä, jotka ovat Herran omia! "

        Täällä on uskovia miehiä, joita selvästi ole halveksinut ja haukkunut ja heille olet räksyttänyt loputtomasti !!!

        Sinä taistelet Jumalaa ja Hänen säätämystään vastaan, kun puhutaan naisen asemasta seurakunnassa ja suhteessa miehiin !

        Joten miksi valehtelet päin naamaa ???

        Tekstisi ovat niin ala-arvoisia, etten aloittajana tuhlaa enempää resursseja.
        En osallistu riidanhaastajien juoniin.

        Kiitos kiinnostuksesta!
        ?????

        !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tämän jo tiesin etukäteen tulevan ! :)

        Pyhä Henki siitä minulle jo etukäteen laittoi tiedon !

        Eli nyt alkoi todella lapsellinen pilkun viilaus !

        Etkö sinä raukka enää muuhun kykene ?

        Yritä nyt viimein kasvaa aikuiseksi ja lopeta tälläiset lapsellisuudet !

        Häpäiset näillä vain itse itsesi ja menetät totaalisesti kasvosi aikuisten silmissä !

        Turha vaiva. Vanhat temppusi eivät tehoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tämän jo tiesin etukäteen tulevan ! :)

        Pyhä Henki siitä minulle jo etukäteen laittoi tiedon !

        Eli nyt alkoi todella lapsellinen pilkun viilaus !

        Etkö sinä raukka enää muuhun kykene ?

        Yritä nyt viimein kasvaa aikuiseksi ja lopeta tälläiset lapsellisuudet !

        Häpäiset näillä vain itse itsesi ja menetät totaalisesti kasvosi aikuisten silmissä !

        Saanen nauraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä muuten on todella paksu valhe:

        " Miesten vihaaja en ole, vaan arvostan ja kunnioitan kaikkia miehiä, jotka ovat Herran omia! "

        Täällä on uskovia miehiä, joita selvästi ole halveksinut ja haukkunut ja heille olet räksyttänyt loputtomasti !!!

        Sinä taistelet Jumalaa ja Hänen säätämystään vastaan, kun puhutaan naisen asemasta seurakunnassa ja suhteessa miehiin !

        Joten miksi valehtelet päin naamaa ???

        Saanen nauraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tämän jo tiesin etukäteen tulevan ! :)

        Pyhä Henki siitä minulle jo etukäteen laittoi tiedon !

        Eli nyt alkoi todella lapsellinen pilkun viilaus !

        Etkö sinä raukka enää muuhun kykene ?

        Yritä nyt viimein kasvaa aikuiseksi ja lopeta tälläiset lapsellisuudet !

        Häpäiset näillä vain itse itsesi ja menetät totaalisesti kasvosi aikuisten silmissä !

        Saanen nauraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja totuuden sanominen ei ole haukkumista !

        Mutta ymmärrän kyllä hyvin sen, että sinusta se tuntuu siltä !

        Onhan se ikävää, kun et tunne edes itse itseäsi, etkä sitäkään, että mitä sinä oikeasti olet !

        Etkä kykene edes arvioimaan omia toimiasikaan !

        Sinulla on jäänyt Pyhän Hengen pyhitystyö toteutumatta, eli Pyhä Henki ei ole päässyt paljastamaan sinun raadollisuuttasi, eikä raakileisuuttasikaan !

        Pyhän Hengen pyhitystyö vie myös nimittäin henkiseen kasvuun, Hengellisen lisäksi !

        Mutta molemmat nyt sinun kohdallasi loistavat poissaolollaan, eli olet molemmilla tavoin todella kypsymätön !

        Saanen hymyillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tämän jo tiesin etukäteen tulevan ! :)

        Pyhä Henki siitä minulle jo etukäteen laittoi tiedon !

        Eli nyt alkoi todella lapsellinen pilkun viilaus !

        Etkö sinä raukka enää muuhun kykene ?

        Yritä nyt viimein kasvaa aikuiseksi ja lopeta tälläiset lapsellisuudet !

        Häpäiset näillä vain itse itsesi ja menetät totaalisesti kasvosi aikuisten silmissä !

        Huomautus. Tässä aloituksessa on aiheena keskustelu otsikon mukaan:
        Profeettojen asiasta. Ei henkilöön suunnatusta solvauskampanjasta.
        Te joilla on himo riidellä haastaa riitaa aloittajaa vastaan, olkaa hyvät ja avatkaa herjoillenne ihan oma ketju! Tilaa on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, sinun "totuutesi" on kuin hyttysen ininää miljoonien ja miljardien ihmisten joukossa.
        Jos koetat leikkiä opettajaa, konsulttia, mentoria, niin kannattaa kääntyä nuorempin puoleen. Iso-iso-äiti-ikäiset ovat jo oppineet!

        Anann anteeksi tyhmän kirjoituksesi. Pieleen menee, kun ei tunne ihmistä, ja alkaa leikkiä Yliopettajaa.

        Mukavaa jos itse olet kuin kypsä joulukinkku? Tai ylikypsä omena, jota madotkin on jo nakerrelleet. Olet Täysin Kypsä Tapaus? Ja sitten.... Sinusta aletaan leikata sopivia annoksia?

        Yhä vain lapsellisemmiksi menevät juttusi !

        Ja jos sinulla on jo ikää, niin sekin on sinulle häpeäksi, ettet ole tuhon ikään mennesä vielä kasvanut edes aikuiseksi !!!

        Siis et henkisesti, etkä Hengellisesti !

        Mikä voi olla säälittävämpää, kuin nähdä tuollaista !

        Sana kertoo kaltaisistasi seuraavaa:

        Hepr. 5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstisi ovat niin ala-arvoisia, etten aloittajana tuhlaa enempää resursseja.
        En osallistu riidanhaastajien juoniin.

        Kiitos kiinnostuksesta!
        ?????

        !!!!

        Eli et halua olla enää itsesikään kanssa ???

        Sinähän täällä olet riitaa haastanut ja räksyttänyt loputtomasti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saanen nauraa?

        Jos sinua naurattaa Pyhän Hengen etukäteis ilmoitus, niin siitä vaan !

        Minulle se on normi Hnegellistä elämää !

        Saan usein etukäteen tiedon siitä, mitä tuleman pitää, jotta voin vastata saman tien !

        Siitä Hengellisestä Pyhän Hengen toiminnasta kerrotaan tavallaan tässä:

        11 Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte;
        12 sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."

        Eli Pyhä Henki kertoo etukäteen sen, mitä on tulossa sen päivän aikana !

        Se on mielestäni uskomattoman hieno asia ja tunne, kun niin käy ! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viesti on taas muuten sitä pikkutytön lällättelyä ! :)

        " Itse olet" !

        Seuraavaksi kai tulee jo:

        " Itse olet 100 kertaa enemmän" !

        Kaiken aikaa tuntuu yhä vahvemmin siltä, että kirjoittelen niskojaan nakkelevalle pikku tytölle ! :)

        Unohdit lukea mitä Aloituksen sisällä sanotaan?


        HUOMAUTUS!
        Tässä välissä näen tarpeelliseksi huomauttaa, että te jotka ette tämän lajin aloituksia siedä, ja olette toistamiseen ”polttaneet päreenne” meikäläisen aloituksiin - ottaakaa ihan iisisti. Koska? Lukemisen pakkoa ei ole. Käännä lehteä, kanavaa, otsikkoa! Jos joku teksti ei ”maistu”?

        Kirjoittamisen yhdenvertainen vapaus kuitenkin toimii, täälläkin. Niissä rajoissa ja puitteissa, joita Raamattu UT:n uskoville opettaa. ( 1 Tess 5:21, 1 Joh 4:1) Nyt eteenpäin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä vain lapsellisemmiksi menevät juttusi !

        Ja jos sinulla on jo ikää, niin sekin on sinulle häpeäksi, ettet ole tuhon ikään mennesä vielä kasvanut edes aikuiseksi !!!

        Siis et henkisesti, etkä Hengellisesti !

        Mikä voi olla säälittävämpää, kuin nähdä tuollaista !

        Sana kertoo kaltaisistasi seuraavaa:

        Hepr. 5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

        Aloituksessa on otettu huomioon sellaiset ihmiset, joilla on riidanhalu ja muita ongelmia, eivätkä he kykene asialliseen keskusteluun AIHEESTA vaan purkavat OMIA ongelmiaan palstalle. Kateutta, vihaa, riitaa, henkilöön käypää solvausta.

        Sellaisten ihmisten ei pidä lukea kaikkea. Sellaista, joka nostaa heissä vanhan Aatamin tason. Ilkeydessään he eivät näe metsää puilta, eivätkä edes aio keskustellea ASIASTA; vaan käyvät kuin vaanivat sudet ihmisen, kirjoittajan kimppuun.


        Tämä huomautus löytyy, toisesta aloituksesta

        HUOMAUTUS!
        Tässä välissä näen tarpeelliseksi huomauttaa, että te jotka ette tämän lajin aloituksia siedä, ja olette toistamiseen ”polttaneet päreenne” meikäläisen aloituksiin - ottaakaa ihan iisisti. Koska? Lukemisen pakkoa ei ole. Käännä lehteä, kanavaa, otsikkoa! Jos joku teksti ei ”maistu”?

        Kirjoittamisen yhdenvertainen vapaus kuitenkin toimii, täälläkin. Niissä rajoissa ja puitteissa, joita Raamattu UT:n uskoville opettaa. ( 1 Tess 5:21, 1 Joh 4:1) Nyt eteenpäin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa on otettu huomioon sellaiset ihmiset, joilla on riidanhalu ja muita ongelmia, eivätkä he kykene asialliseen keskusteluun AIHEESTA vaan purkavat OMIA ongelmiaan palstalle. Kateutta, vihaa, riitaa, henkilöön käypää solvausta.

        Sellaisten ihmisten ei pidä lukea kaikkea. Sellaista, joka nostaa heissä vanhan Aatamin tason. Ilkeydessään he eivät näe metsää puilta, eivätkä edes aio keskustellea ASIASTA; vaan käyvät kuin vaanivat sudet ihmisen, kirjoittajan kimppuun.


        Tämä huomautus löytyy, toisesta aloituksesta

        HUOMAUTUS!
        Tässä välissä näen tarpeelliseksi huomauttaa, että te jotka ette tämän lajin aloituksia siedä, ja olette toistamiseen ”polttaneet päreenne” meikäläisen aloituksiin - ottaakaa ihan iisisti. Koska? Lukemisen pakkoa ei ole. Käännä lehteä, kanavaa, otsikkoa! Jos joku teksti ei ”maistu”?

        Kirjoittamisen yhdenvertainen vapaus kuitenkin toimii, täälläkin. Niissä rajoissa ja puitteissa, joita Raamattu UT:n uskoville opettaa. ( 1 Tess 5:21, 1 Joh 4:1) Nyt eteenpäin!

        Eikö sinun pitänyt JO lopettaa ?

        No, tiesinhän senkin jo etukäteen, ettei kaltaisesi loputtomasti räksyttävä rakkikoira millään kykene räksytystään lopettamaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viesti on taas muuten sitä pikkutytön lällättelyä ! :)

        " Itse olet" !

        Seuraavaksi kai tulee jo:

        " Itse olet 100 kertaa enemmän" !

        Kaiken aikaa tuntuu yhä vahvemmin siltä, että kirjoittelen niskojaan nakkelevalle pikku tytölle ! :)

        Kannattaa etsiä se pikkutyttö? Täällä sellaista ei ole...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa etsiä se pikkutyttö? Täällä sellaista ei ole...

        Pikkutytön käytös sinulla on, vaikka sanotkin olevasi jo iäkäs !

        Ja se on sinulle vain suureksi häpeäksi !

        Mutta sinä se vain jatkat yhä vaan tuota loputonta räksytystäsi, vaikka itse sanoit jo lopettavasi !


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No näkyihän se tuttu juttu, että riidan haastajat tulivat kuin sontakärpäset paikalle! Ei ollut eka kerta! Vanhoja valheita. Provokaatiota.

      • Anonyymi

        TAAS on muissa vain vikaa, ei räksyttäjässä itsessään, eikä hänen omassa toiminnassaan !

        On se niin huvittavaa, kun kaikki ongelmat ulkoistetaan vain ja pelkästään muihin ja muiden syyksi ja viaksi !

        Noin muuten toimivat narsistiset ihmiset !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TAAS on muissa vain vikaa, ei räksyttäjässä itsessään, eikä hänen omassa toiminnassaan !

        On se niin huvittavaa, kun kaikki ongelmat ulkoistetaan vain ja pelkästään muihin ja muiden syyksi ja viaksi !

        Noin muuten toimivat narsistiset ihmiset !

        Pavali opetti viisaasti:

        " Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pidemmälle jumalttomuudessaan." 2 Tim 2:16

        "Vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyitä, sillä teidäthän että ne synnyttävät riitoja."

        2. Tim. 2:23


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pavali opetti viisaasti:

        " Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pidemmälle jumalttomuudessaan." 2 Tim 2:16

        "Vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyitä, sillä teidäthän että ne synnyttävät riitoja."

        2. Tim. 2:23

        Miksi siis et pysy, vaikka itse sanoit pysyväsi pois !

        Mutta sinä se vain jatkat yhä vaan tuota loputonta räksytystäsi, vaikka itse sanoit jo lopettavasi !


      • Anonyymi

        Niinpäs näkyy. Toisilla on paha himo vain koettaa provosoida esim. aloittajaa, ja jankuttaa ja tähdätä ihmiseen ala-arvoisilla sanoilla. Sen näkee heti, millä ja kenen asialla ollaan!


    • Anonyymi

      Joka lajin "kieltolakeja" ja käskytyksiä "tukkia turpa" (?) on ollut alkaen apostolien ajoista....

      Tässä valaiseva esimerkkitapaus, löytyy Apt 5:27-33


      "Apostolit tuotiin neuvoston eteen, ja ylipappi alkoi kuulustella heitä.
      Hän sanoi: »Me kielsimme jyrkästi teitä opettamasta sen miehen nimessä. Mutta nyt koko Jerusalem on täynnä teidän oppianne ja te yritätte panna sen miehen kuoleman meidän syyksemme.»

      "Tähän Pietari ja muut apostolit vastasivat: »Ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä. Meidän isiemme Jumala on herättänyt kuolleista Jeesuksen, jonka te ripustitte ristinpuulle ja murhasitte".
      " Jumala on korottanut hänet oikealle puolelleen Ruhtinaaksi ja Pelastajaksi johdattaakseen Israelin kääntymykseen ja antaakseen sille synnit anteeksi. "

      "Me olemme kaiken tämän todistajat – samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat.»

      "Tämän kuullessaan neuvoston jäsenet olivat pakahtua raivosta ja aikoivat tappaa heidät. "


      Mikähän se oli, joka noin suututti joitakuita?

      • Anonyymi

        Jos ihminen itse sanoo lopettavansa keskustelun, mutta sitten jatkaa sitä kuitenkin, niin hän on kuin tuuliviiri, joka kääntyy tuulen mukaan !

        Miten sellaisen ihmiseen ja hänen mihinkään sanoihinsa voisi luottaa ?

        No, ei sitten mitenkään !

        Joten älä yritä vääristellä Totuutta tässä asiassa !


      • Anonyymi

        Toisaalta, en yhtään tätäkään ihmettele, sillä lähes kaikkea sinä olet vääristellyt, eli toisten sanomisia ja tilanteita ym ym...

        Siis kun sinussa ja toiminnassasi ei muka ole mitään vikaa, vaan vika ja syy on aina muissa !

        Ja vaikka sinä itse aiheutat ongelmat, niin silti sinä syytät niistä aiheuttamistasi ongelmista vain muita !

        Tuollainen toiminta on erittäin ominaista narsistisille persoonille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen itse sanoo lopettavansa keskustelun, mutta sitten jatkaa sitä kuitenkin, niin hän on kuin tuuliviiri, joka kääntyy tuulen mukaan !

        Miten sellaisen ihmiseen ja hänen mihinkään sanoihinsa voisi luottaa ?

        No, ei sitten mitenkään !

        Joten älä yritä vääristellä Totuutta tässä asiassa !

        JK. Sinun kanssasi ei aloittaja jatka.
        Mutta muuten ja muiden kanssa kyllä.!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JK. Sinun kanssasi ei aloittaja jatka.
        Mutta muuten ja muiden kanssa kyllä.!"

        Taasko sinä alat puhua itse itsestäsi ikäänkuin kolmannessa persoonassa !

        Sekin on todella säälittävää kikkailua !

        Eikö sinua itseäsi yhtään edes hävetä nämä lapselliset touhuisi ja kikkailu yrityksesi ?

        Nämä on jo nähty, joten ymmärrä lopettaa tälläiset !

        Teet vain itse itsestäsi yhä naurettavamman !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko sinä alat puhua itse itsestäsi ikäänkuin kolmannessa persoonassa !

        Sekin on todella säälittävää kikkailua !

        Eikö sinua itseäsi yhtään edes hävetä nämä lapselliset touhuisi ja kikkailu yrityksesi ?

        Nämä on jo nähty, joten ymmärrä lopettaa tälläiset !

        Teet vain itse itsestäsi yhä naurettavamman !

        Ei hävetä
        Ei haittaa sääli.
        Ei haittaa vaikka kaikki nauraa...


    • Anonyymi

      Paavalin ja Silaan työkeikka ja sen onnellinen käänne!

      Kyse oli:

      A) rahasta? (Apt 16:16-18), sitten
      B) Jeesuksen evankeliumista,, sitten
      C) Ihmisten pahanilkisyydestä....


      Apt 16:16-32


      "Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen."

      "Ja vietyänsä heidät päällikköjen eteen he sanoivat: "Nämä miehet häiritsevät meidän kaupunkimme rauhaa; he ovat juutalaisia ja opettavat tapoja, joita meidän ei ole lupa omaksua eikä noudattaa, koska me olemme roomalaisia".

      "Ja kansakin nousi heitä vastaan, ja päälliköt revittivät heiltä vaatteet ja käskivät lyödä heitä raipoilla. Ja kun olivat heitä paljon pieksättäneet, heittivät he heidät vankeuteen ja käskivät vanginvartijan tarkasti vartioida heitä. Sellaisen käskyn saatuaan tämä heitti heidät sisimpään vankihuoneeseen ja pani heidät jalkapuuhun."

      "Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä."

      " Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
      Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
      Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä". Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
      - Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"

      "Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Je he puhuivat Jumalan saan hänelle, ynnä kaikille, jotka hänen kanssaan olivat."

      Amen.

      Jumalaa tottelevat palvelijat ovat kyllä vainoojiensa kynissä ja vihaamisen ja kiusanteon kohteina. Mutta? Kaikkivaltias Jumala on aina HEREILLÄ! Ja erilaisin tavoin näyttää apunsa ja ihmeensä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei tule loputtomasti räksyttävän rakkikoiran räksytykselle loppua, ihan kuten olen JO sanonut !

        Ei rakkikoira vaan kykene lopettamaan !

        Samoin ei aloittajakaan omaa räksytystään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule loputtomasti räksyttävän rakkikoiran räksytykselle loppua, ihan kuten olen JO sanonut !

        Ei rakkikoira vaan kykene lopettamaan !

        Samoin ei aloittajakaan omaa räksytystään !

        Kiitos kovasti rakkikoiran tittelistä!!


    • Anonyymi

      Jeesus itse ja apostolit ennustivat lopunajan vääristä profeetoista.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe