Ihminen ei voi olla jotakin muuta kuin mitä on. Ihminen ei voi olla Jumala.
Jumala ei voi olla ihminen.
Ihminen kristus Jeesus on eri olevainen kuin Jumala, joka on Raamatun mukaan hänen isänsä.
Jumala on eri olevainen kuin Nasaretilainen Jeesus, joka on Raamatun mukaan hänen poikansa.
On järkevää erottaa ihminen kristus Jeesus ja Jumala toisistaan kahdeksi eri olevaiseksi.
Ei ole järkevää uskoa katoliseen mysteeriin, jonka mukaan Jumala ja ihminen ovat Kristuksessa yhtä olematta kaksi eri olevaista.
He ovat kaksi eri olevaista samalla tavalla kuin jokainen Jumalan lapsi on eri olevainen kuin Jumala, joka asuu hänessä henkenä.
Mitä siitäkin tulisi, jos jokaista Jumalan lasta sanottaisiin Jumalaksi vain siksi että Jumala on hänessä?
Jumala on kristuksessa Jeesuksessa samalla tavalla henkenä kuin on muissa lapsissaan.
Hän eroaa muista siten, että on vanhurskas ja ensimmäinen kuolleista herätettyjen joukossa, ja on korotettu kaikkien luotujen herraksi ja kuninkaaksi.
Mutta ihminen hän on ikuisesti kerran ihmiseksi synnyttyään.
Yksi olento ei voi olla kaksi olevaista
115
85
Vastaukset
- Anonyymi
>>On JÄRKEVÄÄ erottaa ihminen kristus Jeesus ja Jumala toisistaan kahdeksi eri olevaiseksi.
Ei ole JÄRKEVÄÄ uskoa katoliseen mysteeriin, jonka mukaan Jumala ja ihminen ovat Kristuksessa yhtä olematta kaksi eri olevaista.<<
Aloittajan "usko" perustuu hänen nk. järkeensä, jonka voimalla hän uskaltautuu opettaman ja johdattamaan myös muita, pois USKOSTA, Tuo on j.todistajien oppeja.
Mm. j.todistajat kokoontuvat yhdessä "tutkimaan Raamattua" (omaa käännöstään, ei samaa kuin kristityillä) ja järjellään pyrkivät ymmärtämään Jumalaa. Tämä juontaa nestoriolaisen harhaopin hengestä, jonka juuret ovat taas gnostilaisuudessa.
Mark. 9:23
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Joh. 7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
Joh. 20:29
Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
2. Kor. 10:5
Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
Aloittaja: rukoile Jumalalta Jeesuksen vaikuttaman uskon lahjaa.:
Ap. t. 3:16
Ja USKON kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, jaUSKO, JONKA JEESUS VAIKUTTAA, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
"Hänen nimensä" = "Ha-Sem" = "Nimi" = eräs kiertoilmaisu Jumalan Pyhästä Nimestä ja olemuksesta, sillä juutalainen ei saa ääneen lausua Jumalan Nimeä: "JHWH". (Tästä syystä en itsekään käytä Hänen Nimeään, vaan kirjoitan esim. "j.rodistajat".)
🔥- Anonyymi
Avaus on unitaarien sivulta, ei Jehovan todistajien, jotka ovat areiolaisia, ja siten harhaoppisia.
Hyvä että tunnustat kolminaisuusopin olevan järjen vastaista. Sitä se on. Mysteeri, jota ei voida ymmärtää; oppi, jota ei voida käsittää.
Suoraan Babyloniasta. Porton oppi. - Anonyymi
"Aloittajan "usko" perustuu hänen nk. järkeensä, jonka voimalla hän uskaltautuu opettaman ja johdattamaan myös muita, pois USKOSTA, Tuo on j.todistajien oppeja. "
No noh! Maailmassa on paljon unitaareja. Ja he eivät perusta uskoaan sinun ihmisjärkeesi vaan Raamattuun. Niele jo ylimielisyytesi ja ylpeytesi. Sinun Jumalasi ei ole ainoa tässä tuhansien uskontojen maailmassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avaus on unitaarien sivulta, ei Jehovan todistajien, jotka ovat areiolaisia, ja siten harhaoppisia.
Hyvä että tunnustat kolminaisuusopin olevan järjen vastaista. Sitä se on. Mysteeri, jota ei voida ymmärtää; oppi, jota ei voida käsittää.
Suoraan Babyloniasta. Porton oppi.Niin, katolilaisuuden mukaan kolminaisuus on salaisuus, joka selittää mysteereitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aloittajan "usko" perustuu hänen nk. järkeensä, jonka voimalla hän uskaltautuu opettaman ja johdattamaan myös muita, pois USKOSTA, Tuo on j.todistajien oppeja. "
No noh! Maailmassa on paljon unitaareja. Ja he eivät perusta uskoaan sinun ihmisjärkeesi vaan Raamattuun. Niele jo ylimielisyytesi ja ylpeytesi. Sinun Jumalasi ei ole ainoa tässä tuhansien uskontojen maailmassa.Aamen.
Se täytyy tavallisista unitaareista todeta, että tutkivat paljon Raamattua ja ajattelevat enemmän omilla aivoillaan kuin trinitaarit, jotka siteeraavat valmiiksi pureskeltuja oppeja ja mielivaltaisesti tulkittuja Raamatun kohtia.
Unitaareja on vaikeampaa eksyttää kuin trinitaareja, jotka ovat jo valmiiksi eksyneitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, katolilaisuuden mukaan kolminaisuus on salaisuus, joka selittää mysteereitä.
Miten tyhmiä siellä synagogalla oikein ollaan. Lapsikin ymmärtää että luojan henki on kaikissa kaikkialla
- Anonyymi
Tehän olette ammattivarkaita eksyttäjiä epäuskon synnissä. Myytte Jeesusta rahasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suoraan Babyloniasta. Porton oppi.BABYLON ON JUUTALAISTEN PAKKOSIIRRETTYJEN PAIKKA ARABIASSA MESOPOTANIASSA JOS OLISIT LUKENUT HISTORIAN JA RAAMATTUSI TIETÄISIT TÄMÄN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suoraan Babyloniasta. Porton oppi.Porttoistael naahum kirja ja Hoosea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamen.
Se täytyy tavallisista unitaareista todeta, että tutkivat paljon Raamattua ja ajattelevat enemmän omilla aivoillaan kuin trinitaarit, jotka siteeraavat valmiiksi pureskeltuja oppeja ja mielivaltaisesti tulkittuja Raamatun kohtia.
Unitaareja on vaikeampaa eksyttää kuin trinitaareja, jotka ovat jo valmiiksi eksyneitä.Jahve taas kivittämässä toisia.
- Anonyymi
Kaksi olevaista ei voi olla yksi olento.
- Anonyymi
Yksi olento ei voi olla kaksi olevaista.
Kaksi olevaista ei voi olla yksi olento.
Jeesus kristus on ihminen, ei Jumala tai enkeli.
Jumala tai enkeli ei ole ihminen. Jeesus kristus ei ole Jumala tai enkeli.
Ihmistä sanotaan Raamatussa jumalaksi ja enkeliksi, mutta Jumalaa ei sanota ihmiseksi. Miksi? Siksi että Jumala ei ole ihminen eikä voi tulla ihmiseksi: ei edes omaksua ihmisyyttä niin kuin katolisessa opissa sanotaan.
Kolminaisuusoppi on mysteeri jota ei voida ihmisen järjellä ymmärtää eikä mielessä käsittää. Se on vain sokeasti uskottava ja pidettävä totena tai muuten opin laatijoiden mukaan joutuu helvettiin. Se on harhaoppi suoraan Babyloniasta.- Anonyymi
Eiköhän faaraokin ymmärrä tätä hänet on luotu mikset sinä
- Anonyymi
Jeesuksen kieltää on tuominnut itse itsensä. Juutalaiset pakkosiirrettiin Babyloniaan.
- Anonyymi
Aloittaja osoittaa, ettei hän tunne Jumalaa. Jumala on ilmoittanut,
ja ilmoittaa, itsensä Jumalan Pojassa, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Sellainen kuin Hän on, sellainen on Jumala.
Tästä johtuen ...
Jumala opitaan tuntemaan Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa
ja Hänen kauttaan. Tässä ihminen on riippuvainen Jumalasta,
Sanasta ja Hengestä, voidakseen oppia tuntemaan Jumalan.
Et voi tulla tuntemaan Jumalaa ilman Häntä itseään ohi
Hänen, Herran Jeesuksen Kristuksen. Jumalan täytyy opettaa
meille Hänen tuntemistaan, Mussa tapauksessa Jumala jää
tuntemattomaksi mysteeriksi. ihminen, joka ei tunne Jumalaa,
hyvin usein sanookin Jumalaa mysteeriksi, jota ei voi tuntea.
Tällaine väite on Raamatun vastainen väite koska Jumala
on ilmoittanut itsensä Jeesuksessa Kristuksessa. Hän tahtoo
ilmoittaa itsensä yksilöihmiselle Jeesuksessa vielä tänäkin päivänä.
Mutta tahdotko tietää Hänestä, Jeesuksesta Kristuksesta?
Jumala tuli tänne meidän keskellemme ihmiseksi. Mutta ihmiset
eivät tahtoneet tietää, eivätkä tahdo tietää, Hänestä. Siksi Jumala
ei ilmoittanut, eikä ilmoita, itseään heille, eivätkä he sen tähden
tunteneet , eivätkä tunne, Kristusta.
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439657387
https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/448369774
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901- Anonyymi
Kolminaisuusopin kannattajat sanovat uskovansa mysteeriin, joka on kolmiyhteinen Jumala, Isä ja Poika ja Pyhä Henki.
Minä en siihen epäjumalaan ja mysteeriin usko. - Anonyymi
Kuka on Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä?
Luulet että "toisen Jeesuksen ja väärän kristuksen" tunteminen on Jumalan tuntemista, mutta ei se ole.
Jumalan tunteminen on meidän taivaallisen Isämme tuntemista ja Häntä sinä et näytä lainkaan tuntevan. Luulet että Jeesus on Isä ja kiellät siten Raamatun Jumalan.
Toinen Jeesus ja väärä kristus on sinun isäsi; kolmiyhteinen jumala on sinun isäsi. Ei ihme että et tunne Jumalaa - taivaallista Isää - kun riivaajahenget ovat sinun isäsi.
Ne sammakon muotoiset... (Ilm. 16) - Anonyymi
Kuka on Isän Jumalan Jumala ja Isä?
Erotatko toisistaan Isän ja Pojan vai onko joku Jeesus sinun isäsi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolminaisuusopin kannattajat sanovat uskovansa mysteeriin, joka on kolmiyhteinen Jumala, Isä ja Poika ja Pyhä Henki.
Minä en siihen epäjumalaan ja mysteeriin usko.Tuo oli selvästi sanottu.
Unitaarit siis kieltävät Raamatun Jumalan.
Eli, kuten edellä sanotaan, ovat areiolaisia.
Myöskin nestoriolaisia ihmisjärjen opettajia: jokin, mitä ihmisjärki ei ymmärrä, "ei VOI olla"...
Tämä muuten on kristinuskon foorumi. Eikös teille pakanoille ole omat fooruminne? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli selvästi sanottu.
Unitaarit siis kieltävät Raamatun Jumalan.
Eli, kuten edellä sanotaan, ovat areiolaisia.
Myöskin nestoriolaisia ihmisjärjen opettajia: jokin, mitä ihmisjärki ei ymmärrä, "ei VOI olla"...
Tämä muuten on kristinuskon foorumi. Eikös teille pakanoille ole omat fooruminne?Areiolaiset pitävät Jeesusta isää alempana luojajumalana tai ylienkelinä.
Unitaarit pitävät Jeesusta ihmisenä, joka sai alkunsa äitinsä kohdussa. Sitä ennen Jeesus ei ollut olemassa missään muodossa.
Olet oppimaton ja harhaoppinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Areiolaiset pitävät Jeesusta isää alempana luojajumalana tai ylienkelinä.
Unitaarit pitävät Jeesusta ihmisenä, joka sai alkunsa äitinsä kohdussa. Sitä ennen Jeesus ei ollut olemassa missään muodossa.
Olet oppimaton ja harhaoppinen.>> Unitaarit pitävät Jeesusta ihmisenä, joka sai alkunsa äitinsä kohdussa. Sitä ennen Jeesus ei ollut olemassa missään muodossa. >>
Tuo on Raamatun ilmoituksen vastainen oppi.
Esim.
5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan. ( Joh 17)
Raamatun ilmoituksen mukaan rikas tuli köyhäksi, ei päivastoin.
9 Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
( 2Kor 8)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puoesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Aloittaja osoittaa lähinnä sen, ettei hän ole sinun uskostasi osallinen. Eikä se haittaa, sillä sinunkin uskontosi on vain pisara uskontojen meressä. Ei sen oikeampi eikä sen väärempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en siihen epäjumalaan ja mysteeriin usko.KUULES JEHOVA KIVITTÄJÄ JUMALA JEESUS KÄSKI OLLA KIVITTÄMÄTTÄ KUN TEET ITSE SAMOJA SYNTEJÄ
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on Isän Jumalan Jumala ja Isä?
Erotatko toisistaan Isän ja Pojan vai onko joku Jeesus sinun isäsi?Voitko lukea juutalaisen Jobin kirjan
- Anonyymi
Rooman valtakunnassa pidettiin keisariakin jumalana. Homo sapiens jumala, miten hassua !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en siihen epäjumalaan ja mysteeriin usko.Oletko ketjun lopussa Raamatun totaalisesti kieltävä ihminen,
joka luettelee Raamatun kertomia asioita ja sanoo, ettei usko
mihinkään niistä? Et usko edes luomiseen? Oletko sama henkilö?
Jos olet, miksi sitten olet täällä kristinuskon palstalla, jolla
tulisi pyrkiä asialliseen keskusteluun kristinuskosta ja
helluntailaisuudesta ja sen opeista ja ilmiöistä? Vai luuletko,
että toisen ihmisen uskon häpäiseminen on asiallista?
Ei ole asiallista keskustelua tuomita helluntailaisten pyhät
Kirjoitukset taruiksi. Kokeile keskustella muslimien kanssa
Koranista tuomitsemalla Korani höpö höpö tarukirjaksi.
Eivät he pidä sinua asiallisena keskustelijana. Eivät varmaan
edes ryhdy keskustelemaan tai väittelemään kanssasi.
Vaikka et usko mitään, sinä voit siitä huolimatta kunnioittaa
toisen ihmisen uskoa ja vakaamusta. Se ei pitäisi olla mahdottomuus.
Ateisteille ja kaikelle huuhaalle on omat palstat. Sinne sopii mennä
kertomaan kuinka et usko mihinkään Raamatun kertomaan asiaan.
- Anonyymi
Järkeisoppineille, omien oppiensa sitomille - jälleen kerran:
21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
( Luuk. 10)
23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
( Joh. 8)
20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
( 1 Joh. 2)
s-seutulainen- Anonyymi
Jumala ei ole järkeä vastaan vaan on sen puolesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei ole järkeä vastaan vaan on sen puolesta.
Paavali, Herran Jeesuksen Kristuksen apostoli, kirjoittaa:
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
( 1 Kor. 2)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali, Herran Jeesuksen Kristuksen apostoli, kirjoittaa:
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
( 1 Kor. 2)
s-seutulainenJumalan viisaus ei ole järjen vastaista. Jumala ei tahdo että häneen uskovat olisivat järjettömiä tai vähäjärkisiä. Päinvastoin.
"Ymmärrykseltä olkaa aikuisia..." (1. Kor. 14:20) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan viisaus ei ole järjen vastaista. Jumala ei tahdo että häneen uskovat olisivat järjettömiä tai vähäjärkisiä. Päinvastoin.
"Ymmärrykseltä olkaa aikuisia..." (1. Kor. 14:20)Jo tämä vastauksesi kertoo, ettet ymmärrä mitä Paavali 1 Kor. 2:ssa kirjoittamallaan tarkoittaa!
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo tämä vastauksesi kertoo, ettet ymmärrä mitä Paavali 1 Kor. 2:ssa kirjoittamallaan tarkoittaa!
s-seutulainenPuhuessaan Jeesuksen uhrista ristillä ja evankeliumista Paavali ei viittaa sanallakaan kolmiyhteiseen Jumalaan tai siihen, että Jeesus olisi Jumala. Päinvastoin!
Hän painottaa sitä että Jeesus on ristillä kärsiessään, kuollessaan ja herättyään kuolleista ihminen! (1. Kor. 1-24; Room. 5:10-21; 1. Tim. 2:3-7) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo tämä vastauksesi kertoo, ettet ymmärrä mitä Paavali 1 Kor. 2:ssa kirjoittamallaan tarkoittaa!
s-seutulainenPaavali ei sano että sana rististä on hullutus (typeryyttä, järjettömyyttä) valituille ja pyhille.
Hän sanoo sen olevan sitä pakanoille, jotka eivät usko, mutta valituille ja pyhille se on Jumalan viisaus eikä se ole hullutus heille! (1. Kor. 1:17-31)
Kun pidät evankeliumia hullutuksena niin osoitat olevasi vääräuskoinen pakana, joka ei tunne Jumalaa ja evankeliumia niin kuin pyhät sen tuntevat. :)
Tämä sama pätee nimimerkkiin Usko Toivonen ja muihin kaltaisiinne kerettiläisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei sano että sana rististä on hullutus (typeryyttä, järjettömyyttä) valituille ja pyhille.
Hän sanoo sen olevan sitä pakanoille, jotka eivät usko, mutta valituille ja pyhille se on Jumalan viisaus eikä se ole hullutus heille! (1. Kor. 1:17-31)
Kun pidät evankeliumia hullutuksena niin osoitat olevasi vääräuskoinen pakana, joka ei tunne Jumalaa ja evankeliumia niin kuin pyhät sen tuntevat. :)
Tämä sama pätee nimimerkkiin Usko Toivonen ja muihin kaltaisiinne kerettiläisiin.Itseasiassa Raamatun ilmoitus tuossa on, että pakanat ( kreikkalaiset ) perustavat viisauteensa.
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. ( 1Kor 1)
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)
Paavali sanoo, että evankeliumi on Jumalan voima, mikä vaikuttaa uskon kuulijoissa.
Jumala siis kutsuu ihmisiä puoleensa saarnauttamansa evankeliumin kautta, eikä se vaadi kutsun vastaanottajalta koulujen käymistä.
Jos joku luulee olevansa viisas.
18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
20 ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".
(1Kor 3)
" Älkää olko itsemielestänne viisaita" ( Room 12)
En ole huomannut "s-seutulaisen" kehuvan viisaudellaan, vaan perustavan uskonsa pelastuksen evankeliumiin syntiemme tähden ristiinnaulittuun Herraan Jeesukseen Kristukseen, kuultuaan uskon sanan. Siis evankeliumin vaikuttama usko ei perustu "viimeisiin tutkimuksiin", vaan Sanaan rististä, mikä on Jumalan voima.
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
( Room 10)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa Raamatun ilmoitus tuossa on, että pakanat ( kreikkalaiset ) perustavat viisauteensa.
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. ( 1Kor 1)
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)
Paavali sanoo, että evankeliumi on Jumalan voima, mikä vaikuttaa uskon kuulijoissa.
Jumala siis kutsuu ihmisiä puoleensa saarnauttamansa evankeliumin kautta, eikä se vaadi kutsun vastaanottajalta koulujen käymistä.
Jos joku luulee olevansa viisas.
18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
20 ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".
(1Kor 3)
" Älkää olko itsemielestänne viisaita" ( Room 12)
En ole huomannut "s-seutulaisen" kehuvan viisaudellaan, vaan perustavan uskonsa pelastuksen evankeliumiin syntiemme tähden ristiinnaulittuun Herraan Jeesukseen Kristukseen, kuultuaan uskon sanan. Siis evankeliumin vaikuttama usko ei perustu "viimeisiin tutkimuksiin", vaan Sanaan rististä, mikä on Jumalan voima.
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
( Room 10)
Usko ToivonenSana rististä on hullutus niille, joille se ei ole Jumalan viisaus ja voima.
Valituille ja pyhille se on Jumalan viisaus ja voima, mutta ei hullutus.
Mitä evankeliumi on siis sinulle?
Se kertoo, oletko Jumalan lapsi vai harhaoppinen saatanan kätyri.
Ja mehän jo tiedämmekin sen, mitä evankeliumi sinulle on: se on sinulle hullutus.
Sinulla ei siten ole Jumalan viisautta ja voimaa. Et ole osallinen Pyhästä Hengestä ja evankeliumista.
Olet todistanut typeryydessäsi itseäsi vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana rististä on hullutus niille, joille se ei ole Jumalan viisaus ja voima.
Valituille ja pyhille se on Jumalan viisaus ja voima, mutta ei hullutus.
Mitä evankeliumi on siis sinulle?
Se kertoo, oletko Jumalan lapsi vai harhaoppinen saatanan kätyri.
Ja mehän jo tiedämmekin sen, mitä evankeliumi sinulle on: se on sinulle hullutus.
Sinulla ei siten ole Jumalan viisautta ja voimaa. Et ole osallinen Pyhästä Hengestä ja evankeliumista.
Olet todistanut typeryydessäsi itseäsi vastaan.Ilmeisesti ajattelet, että sinulla on omassa viisaudessasi valta päättää, kuka on valittu ja pyhä.
Mutta laitahan Raamatun ilmoituksesta tekstilainaus, kuinka se Raamatun ilmoituksen mukaan on ilmoitettu.
Omat sanat, oman opin orjuuttamana, ei ole totuus.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuessaan Jeesuksen uhrista ristillä ja evankeliumista Paavali ei viittaa sanallakaan kolmiyhteiseen Jumalaan tai siihen, että Jeesus olisi Jumala. Päinvastoin!
Hän painottaa sitä että Jeesus on ristillä kärsiessään, kuollessaan ja herättyään kuolleista ihminen! (1. Kor. 1-24; Room. 5:10-21; 1. Tim. 2:3-7)Jumala loi ihmisen kuvakseen joka lankesi kundaliiniin alkoi tappaa ihmisiä vaikka kuten Mooses älä tapa on kiellettyä tappaa ihminen.....kuva siis vääristyi ja pelastaja Jeesus tuli ihmiseksi vain sovittaakseen luomansa syntiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuessaan Jeesuksen uhrista ristillä ja evankeliumista Paavali ei viittaa sanallakaan kolmiyhteiseen Jumalaan tai siihen, että Jeesus olisi Jumala. Päinvastoin!
Hän painottaa sitä että Jeesus on ristillä kärsiessään, kuollessaan ja herättyään kuolleista ihminen! (1. Kor. 1-24; Room. 5:10-21; 1. Tim. 2:3-7)✝️✝️✝️✝️✝️sana rististä on HULLUTUS KADOTUKSEEN MENIJÖILLE
- Anonyymi
Jeesus oli äitinsä puolelta perisynnin kadotustuomion alainen ja olisi kuollut joka tapauksessa.
Siksi Jeesuksen kadotustuomio piti kumota kasteessa, kuten tapahtuu kaikille muillekin ihmisille, kadotustuomio poistuu kasteessa ja Pyhä Henki synnyttää ihmisen kasteessa uudeksi vedestä ja Hengestä ikuiseksi eläväksi sieluksi
Isän Jumalan tahdosta ja määräyksestä.
Kadotustuomio on eri asia kuin viimeinen tuomio.
Kadotustuomio tarkoittaa yksikertaisesti sitä, että ihmisen elämä päättyy fyysiseen kuolemaan, ellei Jumala uudestisynnytä ihmistä kasteessa vedestä ja Hengestä uudeksi.- Anonyymi
Helluntailaisuus on pimeydestä syntynyttä eksyttäväistä oppia ja todella kaukana totuudesta. He kieltävät Raamatun keskeiset totuudet.
Room. 5:12
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä.
Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on pimeydestä syntynyttä eksyttäväistä oppia ja todella kaukana totuudesta. He kieltävät Raamatun keskeiset totuudet.
Room. 5:12
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä.
Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion.Jeesuksella ei ollut omia tekosyntejä, mutta ihmisenä hän oli Adamin synnin aiheuttaman kaikkien ihmisten kadotustuomion alainen.
- Anonyymi
Mitään tuollaista ei Raamatun ilmoitus vahvista.
Jeesus kukisti kuoleman.
8 Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa,
9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,
10 mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta,
11 jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu.
( 2Tim 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksella ei ollut omia tekosyntejä, mutta ihmisenä hän oli Adamin synnin aiheuttaman kaikkien ihmisten kadotustuomion alainen.
Raamattu sanoo selvääkin selvemmin:
Hepr. 7:26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,
Hepr. 4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
Ymmärrätkö sen, mitä tarkoittaa ILMAN SYNTIÄ ?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksella ei ollut omia tekosyntejä, mutta ihmisenä hän oli Adamin synnin aiheuttaman kaikkien ihmisten kadotustuomion alainen.
Lisäksi Jeesus ei ollut Aadamin jälkeläinen !
Jeesus oli lihaan / lihaksi tullut Jumala !
Siksi Raamattui puhuukin toisesta, eli viimeisesta aadamista, siis Jeesuksen jälkeen ei tule enää yhtään ihmistä / ihmisen kaltaista, joka olisi tullut Jumalasta, Aadam Jumalan luomana ja Jeesus siis lihaan/ lihaksi tulleena Jumalana !
1. Kor. 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki. - Anonyymi
Jeesus NY ei tosiaan ollut kadotettu missään mutta hän kärsi ihmisten pahuudesta budhan hindudemonit menee manalaan ja loput tulijärveen. Koska ihminen on elävä sielu toiset on demoneja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JOKU ÄÄÄÄLIÖ ANTAA LAOSELLEEN NIMEN ADAM JONKA KAUTTA KAIKKI HELVETTI KIROUKSET TULI
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JOKU ÄÄÄÄLIÖ ANTAA LAOSELLEEN NIMEN ADAM JONKA KAUTTA KAIKKI HELVETTI KIROUKSET TULI
Adam Lambert ...ja vielä homo....Benjamin eikun homo....
- Anonyymi
Raamattua mielivaltaisesti ja väärin ymmärtäen asia ei miksikään muutu.
Ihminen kristus Jeesus on eri olevainen kuin Jumala, hänen isänsä. - Anonyymi
Ihminen ja Jumala ovat kaksi eri olevaista. Tämä on päivänselvä asia.
Trinitaarit ovat päästään sekaisin.- Anonyymi
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". ( Room 10)
Usko Toivonen - Anonyymi
Voi teitä umpisokeita !
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, joten ihmisen kautta ymmärrämme Jumalan kolminaisuuden tai kolmiyhteyden tai sen, että Jumala on Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !
Ihmisessä on 3 toisistaan erotettavaa osasta Raamatun mukaan !
Ruumis, sielu ja henki !
Joten Jumalassa ovat myös nuo 3 !
Poika, Isä ja Pyhä Henki !
Ei ole siis useita persoonia, vaan Yksi Jumala !
1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme
Ja Jeesus siis on tuo "ruumis" !
Eli Jeesus on Sana, siis Jumalan Sana, ja samoin kuin ihmisessäkin, vain ruumiin sanojen ja tekojen kautta vain tunnemme henkilön / yksilöllisen persoonan !
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani,
Johannes 14
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
Eli nämä asiat on selvästi sanottu Raamatussa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". ( Room 10)
Usko ToivonenSinä et usko että Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista. Luulet että hän palasi Jumalana takaisin sieluttomaan ruumiiseen eikä todellisuudessa kuollut lainkaan: lähti vain Jumalana ulos ruumiista, jossa asui ja palasi siihen takaisin.
Uskot että Jeesus oli (ja on) Jumala ihmisen ruumiissa sen sijaan että uskoisit hänen olleen (ja olevan) täysin ihminen ruumiineen ja järjellisine sieluineen. Et siis usko edes kolminaisuusoppia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et usko että Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista. Luulet että hän palasi Jumalana takaisin sieluttomaan ruumiiseen eikä todellisuudessa kuollut lainkaan: lähti vain Jumalana ulos ruumiista, jossa asui ja palasi siihen takaisin.
Uskot että Jeesus oli (ja on) Jumala ihmisen ruumiissa sen sijaan että uskoisit hänen olleen (ja olevan) täysin ihminen ruumiineen ja järjellisine sieluineen. Et siis usko edes kolminaisuusoppia.Luetko edes hieman enemmän sitä Ramattuasi !
Jeesus on lihaksi / lihaan tullut Jumala !
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Tuon voi kääntää myös Jumala keskellämme !
Sitten se, mitä Raamattu sanoo Jeesuksesta !
Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten KALTAISEKSI , ja hänet havaittiin OLENNALTAAN SELLAISEKSI KUIN IHMINEN !
Siis kaltainen ja olennaltaan kuin ihminen !
Ei siis vain ihminen !
Jeesus on ainoa ihmisen KALTAINEN, siis Jumala joka tuli alas ja lihaan / lihaksi !
Kukaan muu ihminen / Aadamin jälkeläinen ei sitä ole ollut eikä ole !
Mikä ihme tässä on niin vaikeaa teille, vaikka asiat on Raamatussa selvääkin selvemmin kerrottu ?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et usko että Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista. Luulet että hän palasi Jumalana takaisin sieluttomaan ruumiiseen eikä todellisuudessa kuollut lainkaan: lähti vain Jumalana ulos ruumiista, jossa asui ja palasi siihen takaisin.
Uskot että Jeesus oli (ja on) Jumala ihmisen ruumiissa sen sijaan että uskoisit hänen olleen (ja olevan) täysin ihminen ruumiineen ja järjellisine sieluineen. Et siis usko edes kolminaisuusoppia.Uskon, niin kuin Raamatun ilmoitus ilmoittaa.
Kuten Herra Jeesus edeltäkäsin ilmoitti.
17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni." ( Joh 10)
Kuten Jeesus antoi henkensä:
46 Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni". Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä. ( Luuk 23)
Jeesus kukisti kuoleman:
10 mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta,
11 jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu. ( 2Tim 1)
14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,
15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia. ( Hep 2)
Rikas tuli köyhäksi, eikä päinvastoin.
9 Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
( 2Kor 8)
Pelastuken armon ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetko edes hieman enemmän sitä Ramattuasi !
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten KALTAISEKSI , ja hänet havaittiin OLENNALTAAN SELLAISEKSI KUIN IHMINEN !
Ei siis vain ihminen !
Jeesus on ainoa ihmisen KALTAINEN, siis Jumala joka tuli alas ja lihaan / lihaksi !
Mikä ihme tässä on niin vaikeaa teille, vaikka asiat on Raamatussa selvääkin selvemmin kerrottu ?!>>>Mikä ihme tässä on niin vaikeaa teille, vaikka asiat on Raamatussa selvääkin selvemmin kerrottu ?!<<<
Jos Jeesus ei selitä yskilöuskovalle Raamatun Kirjotuksia ja jos
Pyhä Henki ei opeta, IHMINEN EI KÄSITÄ RAAMATUN ILMOITUSTA.
Raamattu on ilman Pyhää Henkeä lukittu kaivo.
Ihmisjärki ei riitä käsittämään Raamattua. Tarvitsemme Jumalan Opettajaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Mikä ihme tässä on niin vaikeaa teille, vaikka asiat on Raamatussa selvääkin selvemmin kerrottu ?!<<<
Jos Jeesus ei selitä yskilöuskovalle Raamatun Kirjotuksia ja jos
Pyhä Henki ei opeta, IHMINEN EI KÄSITÄ RAAMATUN ILMOITUSTA.
Raamattu on ilman Pyhää Henkeä lukittu kaivo.
Ihmisjärki ei riitä käsittämään Raamattua. Tarvitsemme Jumalan Opettajaksi.Sori vaan, mutta nuo asiat on niin selvästi Raamatussa sanottu, että jos vain osaa lukea, niin ne voi kyllä sieltä löytää ja järjellä jopa yhdistellä.
Ne siis eivät ole mitään erityis salattua tietoa edes !
Jeesus on inkarnoitunut Kristus joka on tosi Jumala.
- Anonyymi
Mikä on suurin käskyistä?
Jeesus kohtasi kirjanoppineen, joka kysyi häneltä, mikä on suurin käskyistä. Luemme tämän keskustelun Markuksen evankeliumin mukaan ja selitämme sanaa niin kuin Jeesuksellakin oli tapana sitä opetuslapsille selittää, kun he olivat keskenään ja väkijoukko ei heitä enää häirinnyt.
Markuksen evankeliumi:
12:28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: ”Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?”
12:29 Jeesus vastasi: ”Ensimmäinen on tämä: ’Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi’.
12:31 Toinen on tämä: ’Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi’. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä.”
12:32 Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: ”Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
12:33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit.”
12:34 Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle: ”Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta”. Eikä kukaan enää rohjennut häneltä kysyä.
Tärkeintä näissä käskyissä on tietysti noudattaa niitä käytännössä eli rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseä. Tässä on kuitenkin myös Jumalaan ja Jeesukseen uskon kannalta tärkeä opin kohta, nimittäin ”jumaluus”. Ketä Jeesus ja kirjanoppinut sanovat AINOAKSI JUMALAKSI? Isää, mutta eivät Jeesusta ja pyhää henkeä. Tässä olisi ollut oiva tilaisuus opettaa kolmiyhteistä jumalaa, jos se olisi Jumalan tahdon mukainen opetus, mutta sen sijaan Jeesus ylistää ymmärtäväiseksi (järkeväksi) oppia, jonka mukaan Isä yksin on ainoa totinen Jumala. Näin hän sanoo myös Johanneksen evankeliumissa.
Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Iankaikkinen elämä on ainoan Jumalan ja hänen poikansa Jeesuksen tuntemista: meidän taivaallisen isämme ja Jeesuksen kristuksen Jumalan ja isän tuntemista, ja ihmisen kristuksen Jeesuksen tuntemista. (Joh 20:17; 1Tim 2:5) Iankaikkisen elämän edellytys opillisesti on siis se, että erotamme toisistaan Raamatun opettamalla tavalla Jumalan ja Kristuksen, joka on ihminen, sen sijaan, että sanoisimme Jeesuksen olevan Jumala isän rinnalla ja hänen vertaisensa. Näin ei Raamattu opeta. Jos siis olet raamatullinen, niin pidät Isää yksin ainoana totisena Jumalana ja sanoudut irti kolmiyhteisen jumalan opista.- Anonyymi
Toistan:
Ei siis vain ihminen !
Mikä ihme tässä on niin vaikeaa teille, vaikka asiat on Raamatussa selvääkin selvemmin kerrottu ?! - Anonyymi
Jeesus lainasi tuossa edellä olevassa kohtauksessa Israelin uskontunnustusta Mooseksen laissa. Sen mukaan Israelin Herra on yksin ainoa Herra eikä ketään muuta ole Herrana hänen rinnallaan. Tätä Jumalaa tuli rakastaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseään. (3Moos 19:18; 5Moos 6:4-9) Käsky rakastaa yhtä ainoaa taivaallista Isää on niin tärkeä, että se tuli sitoa merkiksi käteen ja olla muistolauseena otsalla: sitä käskyä tuli opettaa lapsille alati ja teroittaa sitä mieliin. Tämä käsky on vastakohta sille, mitä pedon merkiksi Ilmestyskirjassa kutsutaan. Sekin tulee laittaa oikeaan käteen tai otsaan: pitää käsky mielessä ja noudattaa sitä kaikessa elämässä. (Ilm 13:11-18)
Niin, kumman käskyn sinä olet painanut otsaasi ja pidät muistolauseena kädessäsi? Kolmiyhteisen jumalan käskyn vain käskyn rakastaa yhtä taivaallista isää Jumalaa yli kaiken? Se myös kertoo paljon siitä, onko sinut merkitty pyhän hengen sinetillä vai ei. Jos on, niin hylkäät porton opin ja pidät totena vain sen, minkä voit helposti ymmärtää ja käsittää järjelläsi, sillä se on Jumalan sanan opetusta. Jeesus ylistää sellaista opetusta tunnustavaa ”ymmärtäväiseksi” eli ”järkeväksi” valituksi ja pyhäksi, eikä kiellä sinua Isän edessä, kun saapuu, koska olet pitänyt kiinni suurimmasta käskystä ja elänyt sen mukaan. (Mark 12:28-34)
Autuaita ovat Ilmestyskirjan mukaan ne, jotka pitävät Jeesuksen kristuksen käskyt ja tämä on niistä tärkein. (Ilm 12:17; 14:12) Oletko sinä autuas vai saatko sen kohtalon, joka portolla on, kun se tunnustaa väärää uskontunnustusta ja palvelee siten petoa? (Ilm 17-18) Ole tarkka sen suhteen, mitä pidät totena ja miten todistat Jumalasta ja Jeesuksesta, että et vain antaisi heistä väärää todistusta. Erota Jumala ja Jeesus toisistaan samalla tavalla kuin heidät Raamatun kirjoituksissa on toisistaan erotettu: Jumalaksi ja ihmiseksi, kahdeksi eri olevaiseksi, ei yhdeksi ja samaksi olennoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistan:
Ei siis vain ihminen !
Mikä ihme tässä on niin vaikeaa teille, vaikka asiat on Raamatussa selvääkin selvemmin kerrottu ?!Kyllä mohametti laulaa hallelujaa kun rahaa saa tai juutalainen myy jos rahaa löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus lainasi tuossa edellä olevassa kohtauksessa Israelin uskontunnustusta Mooseksen laissa. Sen mukaan Israelin Herra on yksin ainoa Herra eikä ketään muuta ole Herrana hänen rinnallaan. Tätä Jumalaa tuli rakastaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseään. (3Moos 19:18; 5Moos 6:4-9) Käsky rakastaa yhtä ainoaa taivaallista Isää on niin tärkeä, että se tuli sitoa merkiksi käteen ja olla muistolauseena otsalla: sitä käskyä tuli opettaa lapsille alati ja teroittaa sitä mieliin. Tämä käsky on vastakohta sille, mitä pedon merkiksi Ilmestyskirjassa kutsutaan. Sekin tulee laittaa oikeaan käteen tai otsaan: pitää käsky mielessä ja noudattaa sitä kaikessa elämässä. (Ilm 13:11-18)
Niin, kumman käskyn sinä olet painanut otsaasi ja pidät muistolauseena kädessäsi? Kolmiyhteisen jumalan käskyn vain käskyn rakastaa yhtä taivaallista isää Jumalaa yli kaiken? Se myös kertoo paljon siitä, onko sinut merkitty pyhän hengen sinetillä vai ei. Jos on, niin hylkäät porton opin ja pidät totena vain sen, minkä voit helposti ymmärtää ja käsittää järjelläsi, sillä se on Jumalan sanan opetusta. Jeesus ylistää sellaista opetusta tunnustavaa ”ymmärtäväiseksi” eli ”järkeväksi” valituksi ja pyhäksi, eikä kiellä sinua Isän edessä, kun saapuu, koska olet pitänyt kiinni suurimmasta käskystä ja elänyt sen mukaan. (Mark 12:28-34)
Autuaita ovat Ilmestyskirjan mukaan ne, jotka pitävät Jeesuksen kristuksen käskyt ja tämä on niistä tärkein. (Ilm 12:17; 14:12) Oletko sinä autuas vai saatko sen kohtalon, joka portolla on, kun se tunnustaa väärää uskontunnustusta ja palvelee siten petoa? (Ilm 17-18) Ole tarkka sen suhteen, mitä pidät totena ja miten todistat Jumalasta ja Jeesuksesta, että et vain antaisi heistä väärää todistusta. Erota Jumala ja Jeesus toisistaan samalla tavalla kuin heidät Raamatun kirjoituksissa on toisistaan erotettu: Jumalaksi ja ihmiseksi, kahdeksi eri olevaiseksi, ei yhdeksi ja samaksi olennoksi.Montako kertaa tämä pitää vielä toistaa:
Voi teitä umpisokeita !
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, joten ihmisen kautta ymmärrämme Jumalan kolminaisuuden tai kolmiyhteyden tai sen, että Jumala on Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !
Ihmisessä on 3 toisistaan erotettavaa osasta Raamatun mukaan !
Ruumis, sielu ja henki !
Joten Jumalassa ovat myös nuo 3 !
Poika, Isä ja Pyhä Henki !
Ei ole siis useita persoonia, vaan Yksi Jumala !
1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme
Ja Jeesus siis on tuo "ruumis" !
Eli Jeesus on Sana, siis Jumalan Sana, ja samoin kuin ihmisessäkin, vain ruumiin sanojen ja tekojen kautta vain tunnemme henkilön / yksilöllisen persoonan !
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani,
Johannes 14
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
Eli nämä asiat on selvästi sanottu Raamatussa !
- Anonyymi
Synoptiset evankeliumit eivät tunne lainkaan Logosta, joka olisi elävänä olentona luonut tämän maailman Jumalan suunnitelman mukaan. Ne kuvaavat Jeesuksen pelkkänä vanhurskaana miehenä, jonka Jumala on herättänyt kuolleista. Samalla tavalla julistivat evankeliumia ensimmäiset opetuslapset Apostolien tekojen mukaan. Vasta Johanneksen evankeliumissa mainitaan Logos, joka rinnastetaan Jumalaan, ja jonka kautta Jumala loi tämän nykyisen maailman. Luonnollisesti kristityt ymmärtävät Logoksen olevan sama henkilö kuin Nasaretin Jeesus, mutta niin sanotusti edeltä olevana (pre-eksistenttisenä). (Joh 1:1-14; Ilm 19:13)
Logos-oppi on pitkän kehityksen tulos. Se on lainausta kreikkalaisesta filosofiasta. Sen varhaisin tunnettu muotoilija on Heraclitus. (500-l. e.Kr.) Antisthenes, Sokrateen oppilas, kehitti ajatusta edelleen, vaikka sai tietysti vaikutteita itseltään Sokrateelta. (390-l. e.Kr.) Zenon Kitionilainen oli seuraava opin merkittävä jalostaja. (300-l. e.Kr.) Stoalaisen koulukunnan Kleanthes ja Khrysippos olivat seuraavana vuorossa. (200-l. e.Kr.) Apostolien ajan lopulla Logos-käsitteeseen vaikutti kreikkalaisista filosofeista eniten Epictetus. (50-135 j.Kr.) Hän opetti ihmisen vastuuta omasta elämästä ja valinnoista sen sijaan, että olisi tyytynyt kyyniseen kuvaan, jossa ihminen ei voi paljonkaan vaikuttaa kohtaloonsa.
Kreikkalaisen filosofian mukaan logos on kaiken olevaisen taustalla vaikuttava voima ja viisaus. Se liikuttaa kaikkea ja kaikkia ihmisiä. Sitä itseään ei ole luotu, sillä se on ikuinen ilman alkua. Se loi tämän maailman ja vaikuttaa kaikkeen sen toimintaan. Se on niin lähellä käsitettä ”Jumala”, että englanninkielisissä käännöksissä Epictetuksen logos on käännetty usein sanalla ”God”. Tässä se tarkoittaa Korkeinta Jumalaa tai siihen kiinteästi ja erottamattomasti liittyvää voimaa ja viisautta, joka ei kuitenkaan välttämättä ole itsenäinen olevainen, vaan on Korkeimman Jumalan olemusta itseään. Unitaarien mukaan Johannes lainasi logos-käsitettä tässä merkityksessä kreikkalaisesta filosofiasta.
Jumalaa alemmaksi luojajumalaksi logoksen teki juutalainen filosofi Filon Aleksandrialainen. (20 e.Kr. – 50 j.Kr.) Hänen mukaansa Jumala on niin pyhä, että hän tarvitsi välittäjän itsensä ja luomakunnan välille. Tämä välittäjä on Jumalan jälkeen vallassa seuraava ja loi tämän maailman Jumalan ohjeiden mukaan. Jumala on yhteydessä maailmaan ja sen eläviin olentoihin tämän välittäjän kautta. Johannes tai hänen opetuslapsensa kehittivät tästä uudenlaisen kristologian, jonka mukaan Jeesus on tämä Logos: Jumalan luomakunnan esikoinen. Hän on syntynyt ensimmäisenä ennen maailman perustamista ja on arvossa enkeleitä ylempi.
Yhdistettynä evankeliumin sanomaan tämä taivaallinen henkiolento omaksui ihmisyyden syntyessään neitsyt Mariasta ja sovitti kuolemallaan maailman Jumalan kanssa. Jeesus ei siis ollut Jumala tai tätä alempi luojajumala vanhemmissa synoptisissa evankeliumeissa Markus, Matteus ja Luukas, eikä Apostolien teoissakaan. Johanneksen evankeliumissa kuvataan Jeesus isää alempana jumal-olentona, joka on tullut alas taivaasta ja saanut ruumiillisen muodon Jeesus-lapsessa, joka sitten aikuiseksi kasvettuaan vei loppuun Jumalan suunnitelman pelastaa valitut Jumalan lapset hänen kauttaan. (Joh 3:16) Tähän Logokseen ja Isään Jumalaan uskominen on iankaikkinen elämä. (Joh 17:3; 20:31)- Anonyymi
Näemme uskon ja opin kehityksen jo Uuden testamentin kirjoituksissa. Vanhurskaasta miehestä tehtiin ajan kuluessa taivaasta alas tullut jumal-olento, joka on pakanajumalien tavoin syntynyt neitsyestä. Osa unitaareista on sitä mieltä, että neitseestä syntymisestä kertovat Matteuksen ja Luukkaan evankeliumin kaksi ensimmäistä lukua ovat kokonaan tai enimmäkseen myöhempi lisäys alkuperäisiin teksteihin. Ne keksittiin tukemaan kertomusta Jeesuksen jumalallisesta alkuperästä, jotta pakanat saataisiin helpommin uskomaan häneen. Samalla Jeesuksen elämään alettiin liittää epätosia kertomuksia ihmeistä, sairaiden parantamisesta ja kuolleista herättämisestä. Tämä on agnostikkojen tulkinta.
Kertomuksia ihmeistä on ollut liikkeellä jo varhaisesta lähtien, heti pian Jeesuksen kuoleman jälkeen. Paavali kääntyi Jeesuksen todistajaksi vuonna 31 tai 32, jota ennen hän vainosi opetuslapsia ja ensimmäisiä apostoleja. (Gal 1:13-19; 1Kor 15:9; 1Tim 1:12-17) Koska Paavali kertoo itsensä ja muiden apostolien tekemistä ihmeistä, niin on oletettavaa, että hän tunsi myös Jeesuksen tekemät ihmeet tämän vielä eläessä. (Room 15:17-19; 2Kor 12:12) Paavalin Jeesus ei kuitenkaan ollut vielä yhtä selvästi taivaasta alas tullut henkiolento kuin on Johanneksen evankeliumissa. Paavali ja Johannes erottavat silti toisistaan Jumalan ja Kristuksen yhtä selvällä tavalla, niin että Jumala on Korkein ja Jeesus on hänelle alamainen ”Jumalan poika”.
Kesti noin 300 vuotta ennen kuin Jeesus korotettiin virallisesti yhtä korkeaan asemaan kuin Isä Jumala on Uuden testamentin kirjoituksissa. Tämä tapahtui Nikean ja Konstantinopolin konsiileissa vuonna 325 ja 381. Samalla Pyhä Henki sai paikkansa kolmiyhteisen Jumalan opissa. Kristuksen kaksiluonto-oppi täydensi kolminaisuusoppia ja sen julkilausuma on Khalkedonin kirkolliskokouksen hedelmä. (451 j.Kr.) Logoksesta oli näin tullut pysyvä osa Jumalan ikuista olemusta, sen toisena persoonana, joka ei kuitenkaan ole eri olevainen kuin Jumala, vaan on yhtä olemusta Isän ja Pyhän Hengen kanssa, kuitenkin näistä erillinen persoona. Jos et tätä ymmärrä, niin ei se mitään: ei sitä kukaan muukaan ole koskaan ymmärtänyt. Kolminaisuusoppi on salaisuus (mysteeri), jota ei voida järjellä ymmärtää.
- Anonyymi
Avaaja antaa helmiä sioille ja heittää pyhän koirille. Eivät saatanan palvelijat usko Jeesuksen Kristuksen evankeliumia, sitä aitoa ja alkuperäistä.
- Anonyymi
>>>"aloittajalle"<<<
"Etkö usko, että Isä on minussa ja minä olen Isässä" Joh: 14: 10
"Jeesus syntyi ihmisen KALTAISEKSI"- Anonyymi
Olet siis sitä mieltä että Jeesus ei ole täysin ihminen. Tuo on harhaoppia jopa kolminaisuusopin mukaan. Mutta tuo on todella yleistä helluntailaisten keskuudessa. Ovat villitsevien henkien vietävänä.
- Anonyymi
Toisenlaiset kirotut evankeliumit
Kirottua ja vinoon väännettyä evankeliumia on monenlaista. Paavali sanoo sellaiseksi toraismia, jonka mukaan ihminen vanhurskautuu tekojen kautta eikä voi pelastua muuten kuin noudattamalla Mooseksen lain kaikkia käskyjä ja miesten tulee lisäksi ympärileikkauttaa itsensä.
Johannes sanoo antikristukseksi ja villitsijäksi sitä, joka kieltää Jeesuksen kristuksen olleen lihaa ja verta oleva täysi ihminen kärsiessään ja kuollessaan ristillä. Tätä lähellä on helluntailaisten ja monien muiden kristittyjen evankeliumi. Sen mukaan Jeesus on Jumala ihmisen ruumiissa, ei täysin ihminen ruumiineen ja järjellisine sieluineen. Se on harhaoppia.
Jumala tuli alas taivaasta ja pukeutui ihmisen ruumiiseen neitsyt Marian kohdussa. Jeesus on ihmisenä myös Jumala sen sijaan että olisi Jumalasta erillinen olento. Jumalan ruumis naulittiin ristille. Jumala kärsi ristillä. Jumala kuoli ristillä. Jumala lähti pois ruumiistaan ja palasi siihen takaisin. Jumala sovitti näin maailman kanssaan, ei ihminen kristus Jeesus.
Suunnilleen näin totuudesta pois eksyneet ymmärtävät Jeesuksen olemusta ja roolia lunastajana. Isää ei tarvita mihinkään, koska Jeesus on Jumala ja valittujen lastensa taivaallinen isä. Jumalan ei tarvinnut herättää poikaansa kuolleista ja pelastaa häntä, sillä Jeesus ei tarvinnut Jumalana ketään avukseen voittaakseen kuoleman kautta kuoleman.
Mutta mitä sanoo Raamattu?
Hebrealaiskirje:
5:5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
5:6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Apostolien teot:
2:32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
Näissä kohdissa ei sanota sitä, mitä monet kristityt uskovat evankeliumin pitävän sisällään ja josta edellä kirjoitin. Jeesus ei herättänyt itse itseään kuolleista: hän tarvitsi Jumalan apua, isäänsä pelastamaan hänet. Näin hän kelpaa meille esikuvaksi uskollisuudesta kuolemaan asti.
Jumala herätti poikansa Jeesuksen kuolleista ja pelasti hänet ikuiselta tuholta. (katoavaisuudelta) Kristus ei voittanut kuolemaa menemällä Jumalana takaisin elottomaan ruumiiseensa. Hän voitti sen antamalla itsensä viattomana uhrina Jumalalle ja kuolemalla puolestamme ristillä. Hän kukisti kuoleman kuoleman kautta ihmisenä, ei elämän kautta Jumalana.
Kolminaisuusoppi on oikeassa erottaessaan Isän ja Pojan tässä asiassa. Monet kristityt toistavat mantraa "kuolemalla kuoleman voitti". Tämä on oikein sanottu, sillä Kristus ei voittanut kuolemaa elämällään Jumalana vaan ihmisenä suostumalla kuolemaan uhrikaritsana edestämme. Näin Raamattu opettaa ja siinä opetuksessa valitut pyhät pysyvät. Monet ovat poikenneet pois ja seuraavat riivaajien oppia.- Anonyymi
Taas helmiä sioille. Etkö koskaan opi?
Älä anna pyhää koirille. - Anonyymi
>>>Jeesus ei herättänyt itse itseään kuolleista: hän tarvitsi
Jumalan apua, isäänsä pelastamaan hänet.<<<
Miten nuo sanasi soveltuvat näihin Jeesuksen Sanoihin?
Joh 2:2:18-22 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle:
"Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?" Jeesus
vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin
MINÄ PYSTYTÄN SEN kolmessa päivässä". Niin juutalaiset
sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä
rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?" Mutta
HÄN PUHUI RUUMIINSA TEMPPELISTÄ. KUN HÄN sitten OLI
NOUSSUT KUOLLEISTA, muistivat hänen opetuslapsensa, että
hän oli tämän sanonut; ja HE USKOIVAT Raamatun ja sen SANAN,
jonka Jeesus oli sanonut.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Jeesus ei herättänyt itse itseään kuolleista: hän tarvitsi
Jumalan apua, isäänsä pelastamaan hänet.<<<
Miten nuo sanasi soveltuvat näihin Jeesuksen Sanoihin?
Joh 2:2:18-22 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle:
"Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?" Jeesus
vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin
MINÄ PYSTYTÄN SEN kolmessa päivässä". Niin juutalaiset
sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä
rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?" Mutta
HÄN PUHUI RUUMIINSA TEMPPELISTÄ. KUN HÄN sitten OLI
NOUSSUT KUOLLEISTA, muistivat hänen opetuslapsensa, että
hän oli tämän sanonut; ja HE USKOIVAT Raamatun ja sen SANAN,
jonka Jeesus oli sanonut.
Mvh J - KMiten apostolit ymmärsivät nuo vertauskuvalliset sanat? Lue Raamatusta! Kukaan ei sano, että Jeesus heräsi ilman Jumalan apua, koska on itse Jumala. Sen sijaan kaikki sanovat Jumalan herättäneen poikansa kuolleista.
Apt 2:24, 32; 3:15, 26; 4:10; 5:30; 10:40; 13:30, 32, 34, 37; 17:31; Room 4:24-25; 6:9, 7:4; 8:11, 34; 10:9; 1Kor 6:14; 10:22; 15:15-17; 2Kor 4:14; Efe 1:20; Kol 2:12; 1Tess 1:10; 2Tim 2:8; Hebr 5:7; 13:20-21; 1Piet 1:21
Ei ole epäilystäkään siitä, että apostolit ymmärsivät Jeesuksen sanat temppelin tuhoamisesta ja jälleen rakentamisesta siten, että isä Jumala oli herättävä poikansa ylös kuolleista sen sijaan, että Jeesus olisi pelastanut itse itsensä kuolemasta, koska on kaikkivaltias Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten apostolit ymmärsivät nuo vertauskuvalliset sanat? Lue Raamatusta! Kukaan ei sano, että Jeesus heräsi ilman Jumalan apua, koska on itse Jumala. Sen sijaan kaikki sanovat Jumalan herättäneen poikansa kuolleista.
Apt 2:24, 32; 3:15, 26; 4:10; 5:30; 10:40; 13:30, 32, 34, 37; 17:31; Room 4:24-25; 6:9, 7:4; 8:11, 34; 10:9; 1Kor 6:14; 10:22; 15:15-17; 2Kor 4:14; Efe 1:20; Kol 2:12; 1Tess 1:10; 2Tim 2:8; Hebr 5:7; 13:20-21; 1Piet 1:21
Ei ole epäilystäkään siitä, että apostolit ymmärsivät Jeesuksen sanat temppelin tuhoamisesta ja jälleen rakentamisesta siten, että isä Jumala oli herättävä poikansa ylös kuolleista sen sijaan, että Jeesus olisi pelastanut itse itsensä kuolemasta, koska on kaikkivaltias Jumala.>>>Kukaan ei sano, että Jeesus heräsi ilman Jumalan apua,<<<
Jeesus sanoo: MINÄ PYSTYTÄN SEN kolmessa päivässä".
KUN HÄN sitten OLI NOUSSUT KUOLLEISTA, muistivat hänen
opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut.
Jeesus nousi kuolleista omalla voimallaan ja omalla kyvyllään,
omien Sanojensa mukaan:
"Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että
minä sen jälleen ottaisin. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä
annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta
ottaa se jälleen; (Joh 10:17-18).
Jeesus antoi Henkensä ja OTTI sen myös takaisin.
Käsitämme, että Pyhä Henki, joka on Jumala, herätti
Jeesuksen ihmisruumiin kuolleista.
Pyhä Henki on Jeesuksen Kristuksen, Pojan, Henki.
Koska Pyhä Henki on Jeesuksen Henki, Jeesus
Pyhässä Hengessä, Jeesus voi sanoa herättävänsä
itse itsensä kuolleista.
Kuka muuten herätti lasaruksen kuolleista?
Oliko Hän sama persoona, joka herätti Jeesuksen
kuolleista?
https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448540997
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Kukaan ei sano, että Jeesus heräsi ilman Jumalan apua,<<<
omien Sanojensa mukaan:
itse itsensä kuolleista.
kuolleista?
Mvh J - KKreikankielen teksti ei sano, että Jeesuksella oli valta tai voima ottaa elämänsä takaisin. Hänellä oli oikeus antaa elämänsä ja saada se takaisin isältä. (Joh 10:17-18)
Tässä on käytetty sanaa eksuusia, joka on suomeksi valta ja oikeus, ei voima. Verbi lambano on suomeksi saada ja ottaa vastaan. Jeesus ei siis omin avuin ja omassa voimassa palannut elävien kirjoihin vaan Isä herätti hänet voimallaan niin kuin on kirjoitettu.
Efesolaiskirje:
1:19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
Yksikään apostoli ei ymmärtänyt Jeesuksen sanoja niin että tämä olisi omalla voimalla herättänyt itsensä kuolleista. Katso edelliset viitteet tai tuo Raamatusta esille edes yksi kohta, jossa niin olisi sanottu. Sellaisia ei ole. Apostolit sen sijaan antavat kunnian kuolleista nousemisesta isälle, jolle se myös kuuluu.
Hebrealaiskirje:
13:20 Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
13:21 hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista Jumalan hengen voimalla, mutta tämä kuoli uudestaan. Jeesus ei herättänyt itseään kuolleista: Jumala herätti hänet. Niin se vaan on kirjoitettu. Ei sitä tietenkään ole pakko uskoa. Evankeliumin uskominen ja isälle Jumalalle kunnian antaminen on vapaaehtoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kreikankielen teksti ei sano, että Jeesuksella oli valta tai voima ottaa elämänsä takaisin. Hänellä oli oikeus antaa elämänsä ja saada se takaisin isältä. (Joh 10:17-18)
Tässä on käytetty sanaa eksuusia, joka on suomeksi valta ja oikeus, ei voima. Verbi lambano on suomeksi saada ja ottaa vastaan. Jeesus ei siis omin avuin ja omassa voimassa palannut elävien kirjoihin vaan Isä herätti hänet voimallaan niin kuin on kirjoitettu.
Efesolaiskirje:
1:19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
Yksikään apostoli ei ymmärtänyt Jeesuksen sanoja niin että tämä olisi omalla voimalla herättänyt itsensä kuolleista. Katso edelliset viitteet tai tuo Raamatusta esille edes yksi kohta, jossa niin olisi sanottu. Sellaisia ei ole. Apostolit sen sijaan antavat kunnian kuolleista nousemisesta isälle, jolle se myös kuuluu.
Hebrealaiskirje:
13:20 Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
13:21 hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista Jumalan hengen voimalla, mutta tämä kuoli uudestaan. Jeesus ei herättänyt itseään kuolleista: Jumala herätti hänet. Niin se vaan on kirjoitettu. Ei sitä tietenkään ole pakko uskoa. Evankeliumin uskominen ja isälle Jumalalle kunnian antaminen on vapaaehtoista.Jeesus ei herättänyt itse itseään,
"Tämän Jeesuksen on JUMALA herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme."
Apt: 2: 32 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Kukaan ei sano, että Jeesus heräsi ilman Jumalan apua,<<<
omien Sanojensa mukaan:
itse itsensä kuolleista.
kuolleista?
Mvh J - KSanopa mihin tarvitset isää Jumalaa, kun Jeesus on sinulle Jumala sen sijaan että olisi ihminen niin kuin Raamattu sanoo?
Mihin Jeesus tarvitsi isää Jumalaa, jos kerran oli itse Jumala sen sijaan että olisi ollut ihminen niin kuin Raamattu sanoo? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanopa mihin tarvitset isää Jumalaa, kun Jeesus on sinulle Jumala sen sijaan että olisi ihminen niin kuin Raamattu sanoo?
Mihin Jeesus tarvitsi isää Jumalaa, jos kerran oli itse Jumala sen sijaan että olisi ollut ihminen niin kuin Raamattu sanoo?raamatun Jeesus sanoo:
"En minä ITSESTÄNI ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle
käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä minun pitää puhuman" Joh: 12: 49
Jeesus ei koroittanut itseään , vaan aina Isää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanopa mihin tarvitset isää Jumalaa, kun Jeesus on sinulle Jumala sen sijaan että olisi ihminen niin kuin Raamattu sanoo?
Mihin Jeesus tarvitsi isää Jumalaa, jos kerran oli itse Jumala sen sijaan että olisi ollut ihminen niin kuin Raamattu sanoo?Raamattu sanoo Jeesusta ihmiseksi ja Jumalaksi.
Et voi jättää tätä huomiotta ja pitää Jeesusta vain
ihmisenä. Rariseukset pitivät Jeesusta vain ihmisenä.
Jeesus nuhteli heitä siitä kovin Sanoin, Ehkä tiedät ne
Sanat.
Jeesus sanoi, että Isä asuu Hänessä, siis Pojassa ja
että Poika on Isässä. Edelleen Jeesus sanoi, että
Isä ja Poika ovat YKSI Jumala. Et voi hylätä näitäkään
ilmoituksia ja kuvitella, että sinulla on Jumala, Isä.
Koska Jumala on Jeesuksessa ja Jeesus on Isässä Jumalassa,
Jeesuksen hylkäävä ihminen hylkää Jumalan Hänessä.
1 Joh 2:22-26 " Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että
Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka KIELTÄÄ ISÄN JA POJAN.
Kuka ikinä KIELTÄÄ POJAN, hänellä EI OLE ISÄÄKÄÄN. Joka tunnustaa
Pojan, hänellä ON MYÖS ISÄ. Minkä te olette alusta asti
kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette
alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte POJASSA JA ISÄSSÄ.
Ja tämä on se lupaus, minkä HÄN hän on meille luvannut:
iankaikkinen elämä. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä,
jotka teitä eksyttävät.
27 -28 "pysykää hänessä"
1 Joh 2:3:23 "Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee
uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen"
Huomaatko, Johannes kirjoittaa Isästä ja Pojasta yhtenä
Jumalana? Ja että Jeesuksen kieltävällä ihmisellä ei ole Isää.
1 Joh 4:4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa
henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on
lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen
henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi,
on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole
Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan
tulossa, ja se on jo nyt maailmassa"
Kristus on Jumala (Room 9:5). Tunnustatko Kristuksen Jumalaksi?
Jos et, sinussa ei ole Jumalan Henki vaan antikristuksen henki.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kreikankielen teksti ei sano, että Jeesuksella oli valta tai voima ottaa elämänsä takaisin. Hänellä oli oikeus antaa elämänsä ja saada se takaisin isältä. (Joh 10:17-18)
Efesolaiskirje:
Hebrealaiskirje:
Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista Jumalan hengen voimalla, mutta tämä kuoli uudestaan. Jeesus ei herättänyt itseään kuolleista: Jumala herätti hänet. Niin se vaan on kirjoitettu. Ei sitä tietenkään ole pakko uskoa. Evankeliumin uskominen ja isälle Jumalalle kunnian antaminen on vapaaehtoista.Jeesus sanoo: MINÄ PYSTYTÄN SEN kolmessa päivässä".
KUN HÄN sitten OLI NOUSSUT KUOLLEISTA muistivat
hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut. Ja he
uskoivat Jeesuksen Sanat.
"Kun Hän sitten oli noussut kuolleista" omalla voimallaan!
Jeesus sanoo, että Hän pystytti oman ruumiinsa temppelin
kolmessa päivässä. Koska Jeesus teki sen ja Raamattu
kertoo, että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, Jeesuksen
täytyy olla Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa ihmisenä.
Jos näin ei olisi, Jeesuksen Sanat olisivat ristiriidassa muun
Raamatun ilmoituksen kanssa. Mutta Raamattu on Jumalan
Sanaa ja ilmoitusta. Jeesus puhui vain Jumalalta saamiaan
Sanoja. Siis vain ja ainoastaan sitä, mitä Isä Jumala puhui.
Jeesuksen todistus itsestään on siis Jumalan todistus Pojasta.
Koska Jeesus on Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa
ihmisenä, ja Hän on Pyhä Henki ja Sana, Hänen todistuksensa,
että Hän nousee kuolleista omalla voimallaan, on yhtäpitävä
sen kanssa, että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.
Siinä ei siis ole ristiriitaa, jos ja kun, uskoo Jeesuksen Jumalaksi.
Mutta jos ei usko Jeesusta Jumalaksi, ristiriita on ilmeinen.
Mutta ristiriita ei ole Jumalan Sanassa, Raamatussa. Ristiriita
syntyy ihmisen sydämessä epäuskon tähden Sanaan sekä
ymmärtämättömyyden tähden.
Kaikissa Jumalan teoissa on AINA Sana ja Henki yhteistyössä.
Et voi jättää yhdestäkään Jumalan teosta pois Sanaa ja Henkeä.
Silloin Jeesuksen on täytynyt olla mukana Hänen itsensä kuolleista
herättämisessä. Muussa tapauksessa jälleen Raamattu olisi
ristiriitainen tässä asiassa. Mutta Raamatussa ei ole ristiriitoja.
Raamattu on kaikin puolin yhtäpitävä kaikkien ilmoitusten kanssa
ja ne ymmärretään uskon kautta Sanaan, Jeesukseen Kristukseen.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu sanoo Jeesusta ihmiseksi ja Jumalaksi.
Et voi jättää tätä huomiotta ja pitää Jeesusta vain
ihmisenä. Rariseukset pitivät Jeesusta vain ihmisenä.
Jeesus nuhteli heitä siitä kovin Sanoin, Ehkä tiedät ne
Sanat.
Jeesus sanoi, että Isä asuu Hänessä, siis Pojassa ja
että Poika on Isässä. Edelleen Jeesus sanoi, että
Isä ja Poika ovat YKSI Jumala. Et voi hylätä näitäkään
ilmoituksia ja kuvitella, että sinulla on Jumala, Isä.
Koska Jumala on Jeesuksessa ja Jeesus on Isässä Jumalassa,
Jeesuksen hylkäävä ihminen hylkää Jumalan Hänessä.
1 Joh 2:22-26 " Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että
Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka KIELTÄÄ ISÄN JA POJAN.
Kuka ikinä KIELTÄÄ POJAN, hänellä EI OLE ISÄÄKÄÄN. Joka tunnustaa
Pojan, hänellä ON MYÖS ISÄ. Minkä te olette alusta asti
kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette
alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte POJASSA JA ISÄSSÄ.
Ja tämä on se lupaus, minkä HÄN hän on meille luvannut:
iankaikkinen elämä. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä,
jotka teitä eksyttävät.
27 -28 "pysykää hänessä"
1 Joh 2:3:23 "Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee
uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen"
Huomaatko, Johannes kirjoittaa Isästä ja Pojasta yhtenä
Jumalana? Ja että Jeesuksen kieltävällä ihmisellä ei ole Isää.
1 Joh 4:4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa
henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on
lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen
henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi,
on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole
Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan
tulossa, ja se on jo nyt maailmassa"
Kristus on Jumala (Room 9:5). Tunnustatko Kristuksen Jumalaksi?
Jos et, sinussa ei ole Jumalan Henki vaan antikristuksen henki.
Mvh J - KJohannes erottaa selvästi Jumalan ja Jeesuksen toisistaan. Hän sanoo Isää Jumalaksi ja Jeesusta Jumalan pojaksi. Hän ei sano näiden olevan yhdessä yksi Jumala.
Johannes kirjoitti kaksi ensimmäistä kirjettään doketismia vastaan. Doketistit eivät uskoneet, että Jeesus on kristus, lihaa ja verta oleva ihminen, jokä kärsi ja kuoli ristillä, ja jonka Jumala herätti kuolleista. He kielsivät evankeliumin.
Tässäkin Johannes erottaa selvästi toisistaan Isän Jumalan ja pojan, joka on ihminen kristus Jeesus, ristillä kärsinyt lihaa ja verta oleva ihminen, ei Jumala.
Room 9:5 on käännösvirhe. Siinä sanotaan Isää yksin Jumalaksi, ei poikaa. Oikea käännös kuuluu näin:
”… heidän ovat isät ja heistä on kristus lihan mukaan. Jumala, joka on yli kaiken, olkoon kiitetty iankaikkisesti, aamen!” (Room. 9:5)
Raamattu sanoo monia ihmisiä jumalaksi. Moosesta ja Israelin tuomareita, kuningas Salomoa,... ja tietenkin sitä enkeliä, joka ilmestyi Moosekselle erämaassa. (2Moos 3:1-15)
2Moos 4:16; 7:1; Mooses Israelin kansan päämiehenä, tuomarina ja Jumalan sanansaattajana (puhui Jumalan sanaa hänen lähettinään)
2Moos 21:6; 22:8-9 Israelin kansan tuomarit, joiden tuli saada tuomioihin sana Jumalalta, eli tuli tuomita Jumalan tahdon mukaan
1Sam 2:25 tässä jumala välittäjänä on taas Israelin tuomarit tahi vanhinten neuvosto, joka tuomitsee "Jumalan tahdon mukaan"
Psa 82:1,6; vrt. Joh 10:35 ne ihmiset, joille Jumalan sana tuli, eli Israelin tuomarit, joiden tuli tuomita Jumalan tahdon mukaan
1Aik 17:13; 22:8-10 kuningas Salomoa sanotaan Jumalan pojaksi ja Jumalaa hänen isäkseen, vaikka hän on pelkkä ihminen, ei mitään muuta. Tästä on tullut "Jumalan pojan" arvonimi sille Israelin kuninkaalle, jota kansa odotti, kun Salomo ei ollutkaan se luvattu kuningas, jonka kuninkuus pysyy iäti, ja jäätiin siis toista odottamaan.
Jeesusta sanotaan Jumalan, Korkeimman pojaksi, juuri tästä syystä, ja samassa merkityksessä kuin muita Israelin kansan tuomareita ja kansan päämiestä, johtajaa tai kuningasta. (Luuk 1:32)
Psalmissa 45 sanotaan Israelin kuninkaan olevan ihmislapsista ihanin ja häntä sanotaan jumalaksi, koska on kansan kuningas ja johtaja; tämä silti, että on pelkkä ihminen, ja tätä kohtaa käytetään Jeesuksesta Ut:ssa, Hebr 1
Kun Jumala sanoo jumalaksi valtaistuimelleen istuvaa, niin kyse on samasta asiasta, Psa 110: 1 Ihminen kristus Jeesus hallitsee jumalana omaa kansaansa (ja Ut:n mukaan myös pakanoita). Hebr 2:5
Jeesus on muuten myös ylimmäinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eli hän on tämänkin kohdan perusteella ihminen ja Jumalaa alempi, sillä pappi ei ole koskaan Jumalaa ylempi, jota hän palvelee. Ja poika on tietenkin isää alempi niin kuin lakikin sanoo. :)
- Anonyymi
On hämmästyttävää miten Isä Jumala on kadonnut lähes kokonaan näyttämöltä sen suuren Jeesuksen tieltä, johon helluntailaiset ja monet muut kristityt uskovat. Miten he eivät huomaa sitä että heidän palvomansa Jeesus on joku toinen Jeesus kuin hän, joka on Raamatun ihminen kristus Jeesus, välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä. (1Tim 2:5)
- Anonyymi
Kolmiyhteisen jumalan oppi on se väkevä eksytys, jonka Jumala on lähettänyt heille, niin että he uskovat valheen. (2Tess 2:9)
Se laittomuuden salaisuus oli Paavalin aikana jo vaikuttamassa, mutta sai lopullisen muotonsa vasta katolisen kirkon konsiileissa 300-luvulla. - Anonyymi
Uskonnollinen ihminen kyllä puhuu mielellään Jumalasta,
Korkeimmasta ja Luojasta. Mutta Jeesuksen nimeä hän ei
mielellään ota huulilleen, Mistä tämä johtuu koska
uskoontullut ihminen, uudestisyntynyt uskova, puhuu mielellään
Jeesuksesta, jota hän ehkä ennen häpesi eikä ottanut Hänen
nimeään huulilleen? Eikö tämä ole asia, jota tulisi pohtia ja
johon tulisi saada selvyys? Miksi siis uskovat puhuvat Jeesuksesta?
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnollinen ihminen kyllä puhuu mielellään Jumalasta,
Korkeimmasta ja Luojasta. Mutta Jeesuksen nimeä hän ei
mielellään ota huulilleen, Mistä tämä johtuu koska
uskoontullut ihminen, uudestisyntynyt uskova, puhuu mielellään
Jeesuksesta, jota hän ehkä ennen häpesi eikä ottanut Hänen
nimeään huulilleen? Eikö tämä ole asia, jota tulisi pohtia ja
johon tulisi saada selvyys? Miksi siis uskovat puhuvat Jeesuksesta?
Mvh J - KEi minulle tuota ongelmia puhua Jeesuksesta ja käyttää hänen nimeään Jeesus. Minulla ei vain ole tapana hokea sitä nimeä kuin tyhjää mantraa niin kuin hellarit tekevät. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minulle tuota ongelmia puhua Jeesuksesta ja käyttää hänen nimeään Jeesus. Minulla ei vain ole tapana hokea sitä nimeä kuin tyhjää mantraa niin kuin hellarit tekevät. :)
Tunnustatko, tai oletko tunnustanut, Jeesuksen Kristuksen Herraksi
ja Herraksesi ihmisten edessä? Jos olet, mitä sinulle merkitsee se, että
Jeesus on Herra? Mitä siis tarkoitat sillä tunnustuksella?
Paavali kirjoittaa korinttolaisille, että Hän julistaa Jeesusta Kristusta,
että Hän on Herra. Mitä ajattelet Paavalin tarkoittavan sillä, että Jeesus
on Herra (Room 9:5)? Jos Jeesus ei ole Jumala, miksi Paavali julistaa
Jeesuksen Kristuksen Herraksi? Miksi hän ylipäätään julistaa
Jeesusta Kristusta ihmisille ja pyrkii ihmisiä saamaan uskomaan Jeesukseen?
2.Korinttolaiskirje:4:5 "Sillä me emme julista itseämme, vaan
Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne
Jeesuksen tähden."
Room 9:5 "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta,
hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! "
Tiit 2:13 "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja
suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen
kirkkauden ilmestymistä,"
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnustatko, tai oletko tunnustanut, Jeesuksen Kristuksen Herraksi
ja Herraksesi ihmisten edessä? Jos olet, mitä sinulle merkitsee se, että
Jeesus on Herra? Mitä siis tarkoitat sillä tunnustuksella?
Paavali kirjoittaa korinttolaisille, että Hän julistaa Jeesusta Kristusta,
että Hän on Herra. Mitä ajattelet Paavalin tarkoittavan sillä, että Jeesus
on Herra (Room 9:5)? Jos Jeesus ei ole Jumala, miksi Paavali julistaa
Jeesuksen Kristuksen Herraksi? Miksi hän ylipäätään julistaa
Jeesusta Kristusta ihmisille ja pyrkii ihmisiä saamaan uskomaan Jeesukseen?
2.Korinttolaiskirje:4:5 "Sillä me emme julista itseämme, vaan
Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne
Jeesuksen tähden."
Room 9:5 "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta,
hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! "
Tiit 2:13 "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja
suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen
kirkkauden ilmestymistä,"
Mvh J - KOlen tunnustanut Jeesuksen herrakseni ja palvonut häntä isän rinnalla Jumalana, kun olin vielä opetuksesta osaton ja trinitaarien eksyttämä. Nyt erotan selvästi Jumalan ja Kristuksen toisistaan, niin että pidän vain Isää Jumalana ja Jeesusta ihmisenä, jonka Jumala on korottanut seurakunnan pääksi ja herraksemme, kaikkia luotuja ylemmäksi.
Niin, tuossahan se tuli sanotuksi, mitä sanalla "herra" Jeesuksen tapauksessa tarkoitetaan. Hän on Jumalasta seuraava vallassa ja voimassa ja arvossa - enkeleitäkin ylempi - mutta silti ihminen, ja tämän ihmisen kristuksen Jeesuksen valtaan on tuleva maailma alistettu. Hebr 2:5ss. Hänen, meidän veljemme valtaan...
Tiit 2:13 on taas käännetty väärin kolmiyhteisen jumalan opin tueksi. Näin se tulisi kääntää, jotta sanoma ei vääristy:
”…odottaessamme autuasta toivoa ja suuren Jumalan kirkkauden ja meidän pelastajamme Jeesuksen kristuksen ilmestymistä,…”
(Tiit 1:13)
"Suuren Jumalan kirkkaus" ja "meidän vapahtajamme Jeesus kristus" ovat tässä kaksi eri entiteettiä; Jumalan kirkkaus ilmestyy Jeesuksen kristuksen persoonassa, mutta Jumala on tietenkin eri olevainen kuin hänen poikansa, jossa Jumala henkenä asuu ja on kirkastettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tunnustanut Jeesuksen herrakseni ja palvonut häntä isän rinnalla Jumalana, kun olin vielä opetuksesta osaton ja trinitaarien eksyttämä. Nyt erotan selvästi Jumalan ja Kristuksen toisistaan, niin että pidän vain Isää Jumalana ja Jeesusta ihmisenä, jonka Jumala on korottanut seurakunnan pääksi ja herraksemme, kaikkia luotuja ylemmäksi.
Niin, tuossahan se tuli sanotuksi, mitä sanalla "herra" Jeesuksen tapauksessa tarkoitetaan. Hän on Jumalasta seuraava vallassa ja voimassa ja arvossa - enkeleitäkin ylempi - mutta silti ihminen, ja tämän ihmisen kristuksen Jeesuksen valtaan on tuleva maailma alistettu. Hebr 2:5ss. Hänen, meidän veljemme valtaan...
Tiit 2:13 on taas käännetty väärin kolmiyhteisen jumalan opin tueksi. Näin se tulisi kääntää, jotta sanoma ei vääristy:
”…odottaessamme autuasta toivoa ja suuren Jumalan kirkkauden ja meidän pelastajamme Jeesuksen kristuksen ilmestymistä,…”
"Suuren Jumalan kirkkaus" ja "meidän vapahtajamme Jeesus kristus" ovat tässä kaksi eri entiteettiä; Jumalan kirkkaus ilmestyy Jeesuksen kristuksen persoonassa, mutta Jumala on tietenkin eri olevainen kuin hänen poikansa, jossa Jumala henkenä asuu ja on kirkastettu.Sinä kerrot, että olit uskossa kolmiyhteiseen Jumalaan. Uskoit siis Jeesuksen Jumalaksi.
Taisteletko ja kiivailetko nyt Saulus Tarsolaisen hengessä Jeesusta ja Jeesuksen seuraajia vastaan? Ensin uskoit ja julistit Jeesuksen Jumalaksi ja nyt pelkäksi ihmiseksi, niinkö?
Paavali teki nämä asiat toisessa järjestyksessä. Ensin hän taisteli Jeesusta ja Hänen seuraajiaan vastaan, ei uskonut Jeesukseen Kristukseen. Sitten kun hän kohtasi Jeesuksen Kristuksen, kuolleista nousseen Vapahtajan, hän alkoi taistella ja kiivailla Jeesuksen ja Hänen asiansa puolesta. Nyt Paavali uskoi, tunnusti ja julisti Jeesuksen Herraksi Jumalaksi, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
Ja sinulle on käynyt päinvastoin kuin Saulukselle???
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tunnustanut Jeesuksen herrakseni ja palvonut häntä isän rinnalla Jumalana, kun olin vielä opetuksesta osaton ja trinitaarien eksyttämä. Nyt erotan selvästi Jumalan ja Kristuksen toisistaan, niin että pidän vain Isää Jumalana ja Jeesusta ihmisenä, jonka Jumala on korottanut seurakunnan pääksi ja herraksemme, kaikkia luotuja ylemmäksi.
"Suuren Jumalan kirkkaus" ja "meidän vapahtajamme Jeesus kristus" ovat tässä kaksi eri entiteettiä; Jumalan kirkkaus ilmestyy Jeesuksen kristuksen persoonassa, mutta Jumala on tietenkin eri olevainen kuin hänen poikansa, jossa Jumala henkenä asuu ja on kirkastettu.>>>Tiit 2:13 on taas käännetty väärin kolmiyhteisen jumalan opin tueksi. Näin se tulisi kääntää, jotta sanoma ei vääristy:<<<
Jos tuo olisi ainoa jae, jossa Jeesusta sanotaan Jumalaksi, sinä olisit oikeassa opissa.
Mutta nyt koko Raamattu kertoo alusta loppuun Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Oletko huomannut tämän?
Jeesus mainitaan Raamatun ensimmäisessä jakeessa ja sen ensimmäisessä SANASSA. Jeesus mainitaan myös Raamatun viimeisessä jakeessa ja viimeisessä Sanassa. Tiedätkö tämän? Jeesus sanoi, että Hän on ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Koska Jeesus puhui totta, Hän on sitä myös Raamatussa, ja varsinkin Raamatussa.
Kuka on mielestäsi ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu?
Entä kuka Hän on Raamatun ilmoituksessa? Kenestä kaikki on?
https://www.jumalakanssamme.se/448537510/448537517
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tiit 2:13 on taas käännetty väärin kolmiyhteisen jumalan opin tueksi. Näin se tulisi kääntää, jotta sanoma ei vääristy:<<<
Jos tuo olisi ainoa jae, jossa Jeesusta sanotaan Jumalaksi, sinä olisit oikeassa opissa.
Mutta nyt koko Raamattu kertoo alusta loppuun Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Oletko huomannut tämän?
Jeesus mainitaan Raamatun ensimmäisessä jakeessa ja sen ensimmäisessä SANASSA. Jeesus mainitaan myös Raamatun viimeisessä jakeessa ja viimeisessä Sanassa. Tiedätkö tämän? Jeesus sanoi, että Hän on ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Koska Jeesus puhui totta, Hän on sitä myös Raamatussa, ja varsinkin Raamatussa.
Mvh J - KEi linkki toiminut koska väliviivaa siinä ei ollut. Kokeillaan tätä
https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537517 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kerrot, että olit uskossa kolmiyhteiseen Jumalaan. Uskoit siis Jeesuksen Jumalaksi.
Taisteletko ja kiivailetko nyt Saulus Tarsolaisen hengessä Jeesusta ja Jeesuksen seuraajia vastaan? Ensin uskoit ja julistit Jeesuksen Jumalaksi ja nyt pelkäksi ihmiseksi, niinkö?
Paavali teki nämä asiat toisessa järjestyksessä. Ensin hän taisteli Jeesusta ja Hänen seuraajiaan vastaan, ei uskonut Jeesukseen Kristukseen. Sitten kun hän kohtasi Jeesuksen Kristuksen, kuolleista nousseen Vapahtajan, hän alkoi taistella ja kiivailla Jeesuksen ja Hänen asiansa puolesta. Nyt Paavali uskoi, tunnusti ja julisti Jeesuksen Herraksi Jumalaksi, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
Ja sinulle on käynyt päinvastoin kuin Saulukselle???
Mvh J - KHöpsistä!
En ole ollut koskaan uskossa kolmiyhteiseen jumalaan. En ole ikinä sitä oppia ymmärtänyt eivätkä sitä ketkään ymmärrä, koska sitä on mahdoton ymmärtää.
Tulin uskoon Jeesukseen ja pidin Jeesusta jollakin tavalla Jumalana yhdessä Isän kanssa, koska niin seurakunnissa opetettiin.
Opin tuntemaan totuuden vasta sitten, kun olin jo kauan uskossa oltuani alkanut ajatella enemmän omilla aivoillani ja sain käsiini opetusmateriaalia ja työkaluja omatoimiseen opiskeluun. Se paljasti kolminaisuusopin järjettömyyden ja sen, että Raamatussa sitä oppia ei tunneta muuten kuin ennustuksena ja sen opin siemen nähdään Johanneksen evankeliumissa ja joissakin muissa hänen nimellään kirjoitetuissa teksteissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tiit 2:13 on taas käännetty väärin kolmiyhteisen jumalan opin tueksi. Näin se tulisi kääntää, jotta sanoma ei vääristy:<<<
Oletko huomannut tämän?
Mvh J - KJeesus on ensimmäinen uuden luomakunnan jäsen, koska on ensimmäinen kuolleista herätettyjen joukossa, ja uskon päämäärä on, että kaikki valitut ja pyhät tulevat hänen kaltaisikseen: hän siten myös "viimeinen" (päämäärä).
Jeesus ei ole Raamatun ensimmäinen ja viimeinen sana.
Bereshit on suomeksi "alussa" ja "amen" on "totisesti", "tosiaan".
Nuo sanat eivät ole Jeesusta tarkoittavia erisnimiä eivätkä edes häntä kuvaavia nimiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä!
En ole ollut koskaan uskossa kolmiyhteiseen jumalaan. En ole ikinä sitä oppia ymmärtänyt eivätkä sitä ketkään ymmärrä, koska sitä on mahdoton ymmärtää.
Tulin uskoon Jeesukseen ja pidin Jeesusta jollakin tavalla Jumalana yhdessä Isän kanssa, koska niin seurakunnissa opetettiin.
Opin tuntemaan totuuden vasta sitten, kun olin jo kauan uskossa oltuani alkanut ajatella enemmän omilla aivoillani ja sain käsiini opetusmateriaalia ja työkaluja omatoimiseen opiskeluun. Se paljasti kolminaisuusopin järjettömyyden ja sen, että Raamatussa sitä oppia ei tunneta muuten kuin ennustuksena ja sen opin siemen nähdään Johanneksen evankeliumissa ja joissakin muissa hänen nimellään kirjoitetuissa teksteissä.>>>En ole ollut koskaan uskossa kolmiyhteiseen jumalaan. En ole ikinä sitä oppia ymmärtänyt eivätkä sitä ketkään ymmärrä, koska sitä on mahdoton ymmärtää.<<<
Nyt minä huolestun sinusta, todella. Et ehkä ole koskaan uudestisyntynyt Jumalasta Jumalan lapseksi. Et siis ole ollut koskaan uskova, mutta ehkä olet ollut ja olet vieläkin uskonnollinen ihminen. Tiedätkö että ne ovat kaksi eri asiaa?
>>>Tulin uskoon Jeesukseen ja pidin Jeesusta jollakin tavalla Jumalana yhdessä Isän kanssa, koska niin seurakunnissa opetettiin.<<<
"Koska niin seurakunnissa opetettiin". Voi kauhistus sentään! Etkö ole henkilökohtaisesti kohdannut ylösnoussutta Elävää Vapahtajaa? Etkö ole itse itsenäisesti Raamattua tutkien tullut tuntemaan Herraa Jeesusta Kristusta? Ihmistenkö opetuksen varassa uskosi oli?
Jos niin oli, uskosi ei ollut Jumalasta elävä usko, vaan se oli ihmisistä pääntietousko. Tämä ei todista uudestisyntyneestä ihmisestä. Se todistaa enneminkin ihmisestä, joka on vain mennyt mukaan porukkaan muista syistä kuin että olisi tullut uskoon ts. olisi uudestisyntymisen kokenut ja sen kautta mennyt toisten uskovien joukkoon.
>>>Opin tuntemaan totuuden vasta sitten, kun olin jo kauan uskossa oltuani alkanut ajatella enemmän omilla aivoillani ja sain käsiini opetusmateriaalia ja työkaluja omatoimiseen opiskeluun. <<<
Oliko nämä opetusmateriaalit omatoimiseen opiskeluun jonkun kirkkokunnan, siis ihmisen, kirjoittamia Raamatun selitysteoksia vai oliko se Raamattu, jota opiskelit? Tämä on tärkeä ja se ratkaiseva kysymys. Mitä siis olet tutkinut? Jos olet tutkinut ihmisten kirjoittamia Raamatun selitysteoksia, mistä tiedät, että opettajasi, kirjan kirjoittaja, on ollut oikeassa opissa ja opettanut sinua oikein? Et voinut sitä tietää, ethän? Siitä huolimatta panit Raamatun syrjään ja otit vastaan Raamatun ulkopuolista oppia, niinkö?.
Tästä seuraa, se että olet mennyt harhaan, koska et ole perehtynyt Raamattuun, joka on erhehtymätöntä tietoa ja oppia ja on JUMALASTA Jumalan Sanaa.
Siksi jatkat näin ...
>>>Se paljasti kolminaisuusopin järjettömyyden ja sen, että Raamatussa sitä oppia ei tunneta muuten kuin ennustuksena ja sen opin siemen nähdään Johanneksen evankeliumissa ja joissakin muissa hänen nimellään kirjoitetuissa teksteissä.<<<
Olet siis antanut jonkun ihmisen vaikuttaa sinussa Raamatun ilmoitusten, tekstien, kyseenalaistamista. Ajatteletko, että Jumala kyseenalaistaa Raamatun ilmoituksia
ja opettaa sinua ohi Raamatun?
Pyhä Henki, Jumala, ei koskaan, eikä milloinkaan, kyseenalista, eikä tee tyhjäksi Raamatun Kirjoituksia. Pyhä Henki vie uskovan Raamattuun tutkimaan ja uskomaan Raamatun Kirjoitukset. Kristillinen usko perustuu Raamatun Kirjoituksiin. Sinun on oltava hyvin varovainen kaikkien Raamattua selittävien kirjoitusten kanssa. Sinun tulee koetella kaikki Raamatun ulkopuoliset selitysteokset ovatko ne Jumalan Sanan kanssa yhtäpitäviä ja onko niissä Jumalan Henki vahvistamassa, että tämä on MINUSTA.
Minä olin uskoontuloni jälkeen kastekysymyksen edessä. Kysyin asiasa Jumalalta rukouksessa. Pyhä Henki sanoi lyhyesti ja ytimekkäästi: "Lue Raamattua". Hän ei pannut käteeni mitään ihmisten kirjoittamia selityksiä kasteesta. Hän vei minut Raamattuun tutkimaan mitä Raamattu ilmoittaa kasteesta. Näin Pyhä Henki toimii kaikissa Raamatun oppikysymyksissä. Hän vie uskovan lukemaan ja tutkimaan Raamattua.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>En ole ollut koskaan uskossa kolmiyhteiseen jumalaan. En ole ikinä sitä oppia ymmärtänyt eivätkä sitä ketkään ymmärrä, koska sitä on mahdoton ymmärtää.<<<
Nyt minä huolestun sinusta, todella. Et ehkä ole koskaan uudestisyntynyt Jumalasta Jumalan lapseksi. Et siis ole ollut koskaan uskova, mutta ehkä olet ollut ja olet vieläkin uskonnollinen ihminen. Tiedätkö että ne ovat kaksi eri asiaa?
>>>Tulin uskoon Jeesukseen ja pidin Jeesusta jollakin tavalla Jumalana yhdessä Isän kanssa, koska niin seurakunnissa opetettiin.<<<
"Koska niin seurakunnissa opetettiin". Voi kauhistus sentään! Etkö ole henkilökohtaisesti kohdannut ylösnoussutta Elävää Vapahtajaa? Etkö ole itse itsenäisesti Raamattua tutkien tullut tuntemaan Herraa Jeesusta Kristusta? Ihmistenkö opetuksen varassa uskosi oli?
Jos niin oli, uskosi ei ollut Jumalasta elävä usko, vaan se oli ihmisistä pääntietousko. Tämä ei todista uudestisyntyneestä ihmisestä. Se todistaa enneminkin ihmisestä, joka on vain mennyt mukaan porukkaan muista syistä kuin että olisi tullut uskoon ts. olisi uudestisyntymisen kokenut ja sen kautta mennyt toisten uskovien joukkoon.
>>>Opin tuntemaan totuuden vasta sitten, kun olin jo kauan uskossa oltuani alkanut ajatella enemmän omilla aivoillani ja sain käsiini opetusmateriaalia ja työkaluja omatoimiseen opiskeluun. <<<
Oliko nämä opetusmateriaalit omatoimiseen opiskeluun jonkun kirkkokunnan, siis ihmisen, kirjoittamia Raamatun selitysteoksia vai oliko se Raamattu, jota opiskelit? Tämä on tärkeä ja se ratkaiseva kysymys. Mitä siis olet tutkinut? Jos olet tutkinut ihmisten kirjoittamia Raamatun selitysteoksia, mistä tiedät, että opettajasi, kirjan kirjoittaja, on ollut oikeassa opissa ja opettanut sinua oikein? Et voinut sitä tietää, ethän? Siitä huolimatta panit Raamatun syrjään ja otit vastaan Raamatun ulkopuolista oppia, niinkö?.
Tästä seuraa, se että olet mennyt harhaan, koska et ole perehtynyt Raamattuun, joka on erhehtymätöntä tietoa ja oppia ja on JUMALASTA Jumalan Sanaa.
Siksi jatkat näin ...
>>>Se paljasti kolminaisuusopin järjettömyyden ja sen, että Raamatussa sitä oppia ei tunneta muuten kuin ennustuksena ja sen opin siemen nähdään Johanneksen evankeliumissa ja joissakin muissa hänen nimellään kirjoitetuissa teksteissä.<<<
Olet siis antanut jonkun ihmisen vaikuttaa sinussa Raamatun ilmoitusten, tekstien, kyseenalaistamista. Ajatteletko, että Jumala kyseenalaistaa Raamatun ilmoituksia
ja opettaa sinua ohi Raamatun?
Pyhä Henki, Jumala, ei koskaan, eikä milloinkaan, kyseenalista, eikä tee tyhjäksi Raamatun Kirjoituksia. Pyhä Henki vie uskovan Raamattuun tutkimaan ja uskomaan Raamatun Kirjoitukset. Kristillinen usko perustuu Raamatun Kirjoituksiin. Sinun on oltava hyvin varovainen kaikkien Raamattua selittävien kirjoitusten kanssa. Sinun tulee koetella kaikki Raamatun ulkopuoliset selitysteokset ovatko ne Jumalan Sanan kanssa yhtäpitäviä ja onko niissä Jumalan Henki vahvistamassa, että tämä on MINUSTA.
Minä olin uskoontuloni jälkeen kastekysymyksen edessä. Kysyin asiasa Jumalalta rukouksessa. Pyhä Henki sanoi lyhyesti ja ytimekkäästi: "Lue Raamattua". Hän ei pannut käteeni mitään ihmisten kirjoittamia selityksiä kasteesta. Hän vei minut Raamattuun tutkimaan mitä Raamattu ilmoittaa kasteesta. Näin Pyhä Henki toimii kaikissa Raamatun oppikysymyksissä. Hän vie uskovan lukemaan ja tutkimaan Raamattua.
Mvh J - KOpiskelin Raamattua interlineaarien, sanakirjojen ja kommentaarien avulla, jotka kommentaarit ovat kaikki trinitaarien käsialaa, mutta löysin lopulta myös unitaarien selityksiä, jotka olivat lähempänä Raamatun kirjoituksia kuin trinitaarien katolisilta isiltä opitut asiat.
Jumalan pyhä henki kehottaa tutkimaan ja koettelemaan ennen kaikkea sen, ovatko Raamatun kirjoitukset Jumalasta vai jostakin muusta lähteestä. Se, joka näin uskaltautuu ihmisten kirjoituksia tutkimaan, tulee yllättymään iloisesti ja myönteisellä tavalla. Paljon on Raamatussa ihmisten tekemiä virheitä ja epätosia taruja... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opiskelin Raamattua interlineaarien, sanakirjojen ja kommentaarien avulla, jotka kommentaarit ovat kaikki trinitaarien käsialaa, mutta löysin lopulta myös unitaarien selityksiä, jotka olivat lähempänä Raamatun kirjoituksia kuin trinitaarien katolisilta isiltä opitut asiat.
Jumalan pyhä henki kehottaa tutkimaan ja koettelemaan ennen kaikkea sen, ovatko Raamatun kirjoitukset Jumalasta vai jostakin muusta lähteestä. Se, joka näin uskaltautuu ihmisten kirjoituksia tutkimaan, tulee yllättymään iloisesti ja myönteisellä tavalla. Paljon on Raamatussa ihmisten tekemiä virheitä ja epätosia taruja...>>>Paljon on Raamatussa ihmisten tekemiä virheitä ja epätosia taruja...<<.<
Nyt tunnustit, että et ole uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Uskova ei koskaan kyseenalaista eikä epäile Raamatun Kirjoituksia.
Koska sinä et usko Raamattua, ja sinä luotat ihmisten selitysteoksiin
enemmän kuin Raamattuun, sinä olet eksynyt. Tahtosin kysyä sinulta,
että vetoavatko trinitaarit Raamatun ilmoituksiin vaiko johonkin muuhun?
Sinä tunnut vetoavan johonkin muuhun, et Raamattuun. Sinun mielestäsi
Raamattu on epäluotettava ja ihmisten selitykset luotettavia, niinkö?
>>>Jumalan pyhä henki kehottaa tutkimaan ja koettelemaan ennen kaikkea sen, ovatko Raamatun kirjoitukset Jumalasta vai jostakin muusta lähteestä.<<<
Jumalan Pyhä Henki ei koskaan kyseenalaista Raamattua eikä pyydä ketään tutkimaan
ovatko sen kirjoitukset Jumalasta. Pyhä Henki tietää, että ne ovat Jumalasta.
Hän kehottaa ihmisiäkin uskomaan ja tietämään, että Raamattu on Jumalan Sanaa
alusta loppuun.
Sinua on puhutellut toinen henki, ei Jumalan Henki.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Paljon on Raamatussa ihmisten tekemiä virheitä ja epätosia taruja...<<.<
Nyt tunnustit, että et ole uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Uskova ei koskaan kyseenalaista eikä epäile Raamatun Kirjoituksia.
Koska sinä et usko Raamattua, ja sinä luotat ihmisten selitysteoksiin
enemmän kuin Raamattuun, sinä olet eksynyt. Tahtosin kysyä sinulta,
että vetoavatko trinitaarit Raamatun ilmoituksiin vaiko johonkin muuhun?
Sinä tunnut vetoavan johonkin muuhun, et Raamattuun. Sinun mielestäsi
Raamattu on epäluotettava ja ihmisten selitykset luotettavia, niinkö?
>>>Jumalan pyhä henki kehottaa tutkimaan ja koettelemaan ennen kaikkea sen, ovatko Raamatun kirjoitukset Jumalasta vai jostakin muusta lähteestä.<<<
Jumalan Pyhä Henki ei koskaan kyseenalaista Raamattua eikä pyydä ketään tutkimaan
ovatko sen kirjoitukset Jumalasta. Pyhä Henki tietää, että ne ovat Jumalasta.
Hän kehottaa ihmisiäkin uskomaan ja tietämään, että Raamattu on Jumalan Sanaa
alusta loppuun.
Sinua on puhutellut toinen henki, ei Jumalan Henki.
Mvh J - KKyllä se Jumalan pyhä henki kehottaa koettelemaan kaiken ja erityisesti sellaiset kirjoitukset, joista sanotaan niiden olevan Jumalan sanaa.
Tiedän kyllä, mikä henki sinussa vaikuttaa, ja mikä minussa. Sinussa ei totuutta ole - olet ummistanut silmäsi ja olet täysin sokea uskoessasi valheita - mutta minä sen sijaan olen ojentautunut totuuden mukaan, kun olen koetellut Raamatun kirjoituksia ja havainnut niiden inhimillisen luonteen ja virheet ja tarut ja suoranaiset valheet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se Jumalan pyhä henki kehottaa koettelemaan kaiken ja erityisesti sellaiset kirjoitukset, joista sanotaan niiden olevan Jumalan sanaa.
Tiedän kyllä, mikä henki sinussa vaikuttaa, ja mikä minussa. Sinussa ei totuutta ole - olet ummistanut silmäsi ja olet täysin sokea uskoessasi valheita - mutta minä sen sijaan olen ojentautunut totuuden mukaan, kun olen koetellut Raamatun kirjoituksia ja havainnut niiden inhimillisen luonteen ja virheet ja tarut ja suoranaiset valheet.Sinä olet todennut Raamatun tarukirjaksi ja valheelliseksi sepustukseksi.
Siksi minä en voi sinua auttaa koska minä uskon Raamatun niin kuin se
on kirjoitettu ja viittaan ja vetoan kaikissa opetusteksteissäni ja puheissani
aina Raamatun Kirjoituksiin, Ja koska sinä et usko Raamatun Kirjoituksia,
minulla ei ole sinulle enää mitään annettavaa eikä mitään aihetta jatkaa
keskustelua kanssasi.
,
Sinä et ole ojentautunut totuuden mukaan koska Raamatun Kirjoitukset
ovat Jumalasta ja Totuus. Ja koska sinä hylkäät Raamatun, sinua voi
ihmiset viedä minne tahtovat, Ja Jumala sallii sen koska et usko Häntä
etkä seuraa Häntä vaan seuraat toista. Et kai sitten todella luule olevasi
Jumalaan uskova ja seuraavan Häntä? Älä petä itseäsi. Olet kieltänyt
uskosi Jumalaan hyvin vakuuttavasti tässä ketjussa viimeisissä viesteissäsi.
Toivon kuitenkin, että vielä tutkit vakavasti mihin olet joutunut ja mihin
sinua viedään ja kuka on viejä. Jumala vie sinua Raamatun äärelle tutkimaan
Raamatun Kirjoituksia. Se toinen vie sinua muualle.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet todennut Raamatun tarukirjaksi ja valheelliseksi sepustukseksi.
Siksi minä en voi sinua auttaa koska minä uskon Raamatun niin kuin se
on kirjoitettu ja viittaan ja vetoan kaikissa opetusteksteissäni ja puheissani
aina Raamatun Kirjoituksiin, Ja koska sinä et usko Raamatun Kirjoituksia,
minulla ei ole sinulle enää mitään annettavaa eikä mitään aihetta jatkaa
keskustelua kanssasi.
,
Sinä et ole ojentautunut totuuden mukaan koska Raamatun Kirjoitukset
ovat Jumalasta ja Totuus. Ja koska sinä hylkäät Raamatun, sinua voi
ihmiset viedä minne tahtovat, Ja Jumala sallii sen koska et usko Häntä
etkä seuraa Häntä vaan seuraat toista. Et kai sitten todella luule olevasi
Jumalaan uskova ja seuraavan Häntä? Älä petä itseäsi. Olet kieltänyt
uskosi Jumalaan hyvin vakuuttavasti tässä ketjussa viimeisissä viesteissäsi.
Toivon kuitenkin, että vielä tutkit vakavasti mihin olet joutunut ja mihin
sinua viedään ja kuka on viejä. Jumala vie sinua Raamatun äärelle tutkimaan
Raamatun Kirjoituksia. Se toinen vie sinua muualle.
Mvh J - KMinä en pidä totena Raamatun myyttejä, taruja, legendoja ja asiavirheitä. En pidä Raamatun näitä osia ”Jumalan ilmoituksena” ja rohkenen epäillä sitäkin, onko Raamatussa mitään ”Jumalan ilmoitusta”, koska niin paljon siitä on jotakin aivan muuta.
En pidä kirjaimellisesti totena luomismyyttejä, joita on kaksi Raamatussa.
En pidä kirjaimellisesti totena kertomuksia Nooan ajan tulvasta, joita on kaksi Raamatussa ja ne on yhdistetty yhdeksi kertomukseksi varhaisemmista lähteistä.
En usko, että maailma on kuusituhatta vuotta vanha ja nykyiset mantereet erosivat jättimanner Pangeasta noin 4300 vuotta sitten, vaikka Raamatun mukaan niin on täytynyt tapahtua.
En usko, että ihmiset alkoivat puhua eri kieliä yhtä äkkiä sen vuoksi, että Jumala lähetti enkelinsä sekoittamaan heidän puheensa. (1. Moos. 11)
En pidä totena Mooseksen tekemiä ihmeitä ja kertomuksia Israelin paosta Egyptin maasta (osa aineistosta voi olla totta, mutta ei kaikki).
En usko, että Jumala heitti kuumia kiviä Israelin vihollisten päälle Joosuan aikana ja niin vihollisia kuoli enemmän kuin miekan kautta.
En usko, että Jumala pysäytti maapallon pyörimisliikkeen päiväkaudeksi, jotta Joosua sotajoukkoineen sai tuhotuksi Israelin viholliset.
En usko, että Jumala kulutti taivaasta lähetetyllä tulella Eliaan aikana Israelin uhrit ja veden alttarilla, kun taas Baal ei tehnyt mitään.
En usko, että Jumala muutti maan pyörimisliikkeen päinvastaiseksi Hiskian ja Jesajan aikana, niin että Aahaan aurinkokello siirtyi kymmenen astetta taaksepäin.
En usko, että Jeesus syntyi neitsyestä: pidän sitä todennäköisin perustein myöhempänä lisäyksenä evankeliumeihin. Matteuksen ja Luukkaan evankeliumien kaksi ensimmäistä lukua ovat joko kokonaan tai osittain myöhempiä lisäyksiä. Ne sisältävät epätosia legendoja kuten kertomukset idänmaantietäjistä, Herodeksen toimeenpanemasta lasten surmasta (Matt 2) ja jouluevankeliumin, jossa on heti alussa asiavirhe: Kyrenius ei ollut Syyrian maaherra Jeesuksen syntymän aikoihin. (Luuk 2)
Neitseestä syntymisen kertomus on liitetty evankeliumeihin luultavasti sen vuoksi, että sen avulla oli helpompi saada pakanat uskomaan yliluonnolliseen Jeesukseen, joka vastasi heidän jumaltarujensa sankareita ja oli jopa heidän yläpuolellaan jumalten hierarkiassa.
Jeesuksen ja apostolien elämään on liitetty mahdollisesti epätosia ihmeitä ja tunnustekoja: sairaiden parantamisia, voimallisia tekoja ja jopa kuolleiden herättämistä. Toki kaiken luonut Jumala voi tehdä ihmeitä ja voimallisia tekoja tai herättää kuolleita ihmisten käsien kautta, mutta en usko ihmisten todistuksia, vaikka pidänkin mahdollisena ihmeet ja voimalliset teot.
Lisäämällä tuollaisia taruja kertomuksiin on saatu pakanat uskomaan evankeliumi ja katolisen kirkon oppi helpommin kuin ilman niitä. Raamatun ihmeet eivät itse asiassa poikkea millään tavalla juutalaisten legendojen kuvaamista ihmeistä, vaikka kristityt eivät pidä niitä tosina. (Louis Ginzberg, The Legends of the Jews, Etiopialainen Eenokin kirja ym. lähteet juutalaisten uskon takana).
Raamatussa on paljon sellaista, mikä ei ole kirjaimellisesti totta eikä todellista historiaa. Monet Vanhan testamentin kertomukset ovat epätosia taruja ja myyttejä, eivät todellista historiaa. Uuteen testamenttiin on todennäköisesti lisätty totuudenvastaisia kertomuksia koskien Jeesusta ja apostoleja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en pidä totena Raamatun myyttejä, taruja, legendoja ja asiavirheitä. En pidä Raamatun näitä osia ”Jumalan ilmoituksena” ja rohkenen epäillä sitäkin, onko Raamatussa mitään ”Jumalan ilmoitusta”, koska niin paljon siitä on jotakin aivan muuta.
En pidä kirjaimellisesti totena luomismyyttejä, joita on kaksi Raamatussa.
En pidä kirjaimellisesti totena kertomuksia Nooan ajan tulvasta, joita on kaksi Raamatussa ja ne on yhdistetty yhdeksi kertomukseksi varhaisemmista lähteistä.
En usko, että maailma on kuusituhatta vuotta vanha ja nykyiset mantereet erosivat jättimanner Pangeasta noin 4300 vuotta sitten, vaikka Raamatun mukaan niin on täytynyt tapahtua.
En usko, että ihmiset alkoivat puhua eri kieliä yhtä äkkiä sen vuoksi, että Jumala lähetti enkelinsä sekoittamaan heidän puheensa. (1. Moos. 11)
En pidä totena Mooseksen tekemiä ihmeitä ja kertomuksia Israelin paosta Egyptin maasta (osa aineistosta voi olla totta, mutta ei kaikki).
En usko, että Jumala heitti kuumia kiviä Israelin vihollisten päälle Joosuan aikana ja niin vihollisia kuoli enemmän kuin miekan kautta.
En usko, että Jumala pysäytti maapallon pyörimisliikkeen päiväkaudeksi, jotta Joosua sotajoukkoineen sai tuhotuksi Israelin viholliset.
En usko, että Jumala kulutti taivaasta lähetetyllä tulella Eliaan aikana Israelin uhrit ja veden alttarilla, kun taas Baal ei tehnyt mitään.
En usko, että Jumala muutti maan pyörimisliikkeen päinvastaiseksi Hiskian ja Jesajan aikana, niin että Aahaan aurinkokello siirtyi kymmenen astetta taaksepäin.
En usko, että Jeesus syntyi neitsyestä: pidän sitä todennäköisin perustein myöhempänä lisäyksenä evankeliumeihin. Matteuksen ja Luukkaan evankeliumien kaksi ensimmäistä lukua ovat joko kokonaan tai osittain myöhempiä lisäyksiä. Ne sisältävät epätosia legendoja kuten kertomukset idänmaantietäjistä, Herodeksen toimeenpanemasta lasten surmasta (Matt 2) ja jouluevankeliumin, jossa on heti alussa asiavirhe: Kyrenius ei ollut Syyrian maaherra Jeesuksen syntymän aikoihin. (Luuk 2)
Neitseestä syntymisen kertomus on liitetty evankeliumeihin luultavasti sen vuoksi, että sen avulla oli helpompi saada pakanat uskomaan yliluonnolliseen Jeesukseen, joka vastasi heidän jumaltarujensa sankareita ja oli jopa heidän yläpuolellaan jumalten hierarkiassa.
Jeesuksen ja apostolien elämään on liitetty mahdollisesti epätosia ihmeitä ja tunnustekoja: sairaiden parantamisia, voimallisia tekoja ja jopa kuolleiden herättämistä. Toki kaiken luonut Jumala voi tehdä ihmeitä ja voimallisia tekoja tai herättää kuolleita ihmisten käsien kautta, mutta en usko ihmisten todistuksia, vaikka pidänkin mahdollisena ihmeet ja voimalliset teot.
Lisäämällä tuollaisia taruja kertomuksiin on saatu pakanat uskomaan evankeliumi ja katolisen kirkon oppi helpommin kuin ilman niitä. Raamatun ihmeet eivät itse asiassa poikkea millään tavalla juutalaisten legendojen kuvaamista ihmeistä, vaikka kristityt eivät pidä niitä tosina. (Louis Ginzberg, The Legends of the Jews, Etiopialainen Eenokin kirja ym. lähteet juutalaisten uskon takana).
Raamatussa on paljon sellaista, mikä ei ole kirjaimellisesti totta eikä todellista historiaa. Monet Vanhan testamentin kertomukset ovat epätosia taruja ja myyttejä, eivät todellista historiaa. Uuteen testamenttiin on todennäköisesti lisätty totuudenvastaisia kertomuksia koskien Jeesusta ja apostoleja.Minä en usko, että sinä et usko ikuisesti tuossa esittämiäsi asioita.
Uskon, että sinäkin uskot kun lähdet tästä ajasta ikuisuuteen.
Siellä ei kukaan enää epäile Raamattua eikä Jumalaa saati
Jeesusta ja evankeliumeja tai luomista. Kukaan ei enää epäile
koska nämä asita tulevat siellä vastaan joillekin iloksi ja
suureksi siunaukseksi ja toisille ikuiseksi kauhistukseksi.
Kaikki uskovat Raamattuun viimeistään silloin
kun sydän on lyönyt viimeisen lyönnin.
- Anonyymi
Kaikissa ihmisissä on Jumalan antama henkäys ja henki, joka irtoaa ruumiista kuoleman hetkellä ja on iankaikkinen. Uskovassa ihmisessä on Pyhä Henki.
Jumala todellakin oli myös Jeesuksen maallisessa kehossa! Jos et usko, että se on mahdollista Jeesuksen kohdalla, niin kuka sinä tavallinen ihminen, jossa asuu Jumalan Henki, oikein luulet olevasi: Jeesustakin erikoisempiko...? - Anonyymi
Turhaan yrität saada trinitaareja hylkäämään oppinsa. Siinä on kiinni heidän iankaikkisen elämänsä toivo, joten eivät he suostu edes kyseenalaistamaan sitä, ovatko oikeassa. Pitävät mahdottomana erehtymisen, joten eivät voi muuttaa mieltään.
Jumala on itse lähettänyt heille eksytyksen ja sulkenut heidät tottelemattomuuteen, jotta eivät pelastuisi vaan joutuisivat kadotukseen. Heihin sopii tämä sanan paikka:
Matteuksen evankeliumi:
13:14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
Trinitaarin on lähes yhtä mahdotonta hylätä harhaoppiaan kuin kamelin käydä läpi neulansilmästä. Trinitaari on valinnut riivaajien opin pelastumisen turvaksi, joten miten sellainen voisi pelastua, ellei ensin tule uskoon ja synny uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi? Eipä juuri mitenkään...
mutta tässä lepääkin toivo: ne helluntailaiset ja muut kristityt, jotka ovat jo uudestisyntyneitä, hylkäävät kyllä tämänkin harhaopin, kun se heille paljastuu... heitä on tosin hyvin vähän, muutamia koko Suomen maassa ja ehkä tuhansia maailman laajuisesti.- Anonyymi
Olet tietysti omasta mielestäsi oikeassa (kukapa ei olisi?) ja pidät itseäsi vanhurskaana ihmisenä, joten käypä kommentoimassa ateistien palstalla viestiä, jossa ihmetellää sitä, miksi kristityt eivät saarnaa Jumalan antamista tappokäskyistä ja murhista? Onko liian noloa puolustaa Jumalaa raakuuksista, joihin hän yksin on syyllinen Raamatun mukaan?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17799453/miksi-jumalan-antamista-tappokaskyista-ja-murhista-ei-saarnata
Saa suorittaa, ketä ikinä aihe kiinnostaa. Olisi syytä kiinnostaa, sillä ettekö te tahdo tietää, millaista Jumalaa te palvotte ja pidätte isänänne? Oletteko samanlaisia kuin Jumala? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet tietysti omasta mielestäsi oikeassa (kukapa ei olisi?) ja pidät itseäsi vanhurskaana ihmisenä, joten käypä kommentoimassa ateistien palstalla viestiä, jossa ihmetellää sitä, miksi kristityt eivät saarnaa Jumalan antamista tappokäskyistä ja murhista? Onko liian noloa puolustaa Jumalaa raakuuksista, joihin hän yksin on syyllinen Raamatun mukaan?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17799453/miksi-jumalan-antamista-tappokaskyista-ja-murhista-ei-saarnata
Saa suorittaa, ketä ikinä aihe kiinnostaa. Olisi syytä kiinnostaa, sillä ettekö te tahdo tietää, millaista Jumalaa te palvotte ja pidätte isänänne? Oletteko samanlaisia kuin Jumala?Jumalan palvelija puhuu Jumalan Sanoja.
Saatana palvelija puhuu Saatanan sanoja.
Nämä kaksi ja heidän sanomansa tulee
pitää toisistaan erillään eikä sekottaa
niitä keskenään. Son niinko parempi niin,
eikö totta?Ihminen palvelee omaa herraansa.
Niinson. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan palvelija puhuu Jumalan Sanoja.
Saatana palvelija puhuu Saatanan sanoja.
Nämä kaksi ja heidän sanomansa tulee
pitää toisistaan erillään eikä sekottaa
niitä keskenään. Son niinko parempi niin,
eikö totta?Ihminen palvelee omaa herraansa.
Niinson.Et siis uskalla kommentoida totuuden sanoja, jotka paljastavat uskosi virheet ja epäloogisuuden?
Pidät parempana jatkaa elämää valheessa?
- Anonyymi
Sanaa ”jumala” on käytetty Raamatussa ihmisistä
Sanaa ”jumala” on käytetty Raamatussa ihmisistä, jotka ovat Israelin kansan johtajia, kuninkaita, tuomareita tai Jumalan lähettämiä sanansaattajia. Tässä on luettelo kohdista, joissa näin tapahtuu.
2Moos 4:16; 7:1 Mooses Israelin kansan tuomarina ja päämiehenä, johtajana, ja Jumalan sanansaattajana, lähettinä.
2Moos 21:6; 22:8-9; 1Sam 2:25; Psa 82:1, 6; vrt. Joh 10:35 Israelin kansan tuomarit, joiden tulee tuomita Jumalan tahdon mukaan sitä kautta, että he saavat Jumalan vastauksen (Jumalan sanan) neuvoksi tuomitessaan. Niitä sanotaan siis jumaliksi, joille Jumalan sana tuli.
1Aik 17:13; 22:8-10 Salomoa sanotaan Jumalan pojaksi ja Jumalaa hänen isäkseen, koska hänestä piti tulla Israelin ikuinen kuningas. Kun tämä ei toteutunut, niin alettiin odottaa toista, johon sovelletaan ”Jumalan pojan” arvonimeä. (Psa 89:20-40; Jes 11:1, 10) Jeesusta sanotaan Jumalan pojaksi ja Korkeimman pojaksi tästä syystä, vaikka hän on pelkkä ihminen. (Luuk 1:32, 35)
Psa 45:2-8 kuningasta sanotaan jumalaksi, vaikka hän on ihminen, ihmislapsista ihanin. (vrt. Hebr 1:8)
Psa 110:1 Jumala sanoo tulevaa kuningasta Herraksi (Jahve), mutta tämä on samalla Jumalan kansan ylimmäinen pappi ja kuninkaanakin ihminen niin kuin edellä on todettu. Jumalan pappi on aina ihminen ja alempi arvossa kuin Jumala; samoin poika on alempi arvossa kuin hänen isänsä, niin kuin laki sanoo vallasta ja perimysjärjestyksestä.
2Moos 3:1-15 myös Herran enkeliä sanotaan jumalaksi ja jopa Jumalan korkeimmilla mahdollisilla arvonimillä Jahve ja Herra Jumala ja Jumala kaikkivaltias, 2Moos 6:1, mutta sanalla ”Korkein” viitataan aina pelkästään Jumalaan, joka on meidän taivaallinen isämme ja Jeesuksen kristuksen Jumala ja isä. (5Moos 32:8; Psa 97:9; Dan 7:25; Luuk 6:35; 8:28; Apt 7:48; Hebr 7:1; jne.)
5Moos 18:15-19 Mooseksen kaltainen profeetta ei ole Jumala vaan ihminen ja sellainen Jeesus on: Jumalan, korkeimman, profeetta. (Luuk 1:76; Apt 3:22-23) Huomaa, että enkeli ennusti profeetan syntyvän Jumalan kansan keskelle: ei sitä, että Jumala syntyy, tai että se profeetta on Jumala.
Jeesuksesta käytettäviä arvonimiä profeetta, Jumalan poika, Korkeimman poika, ylimmäinen pappi ja kristus ei käytetä koskaan Jumalasta itsestään vaan ihmisistä, jotka palvelevat Jumalaa ja ovat hänelle alamaisia. (Jumalan pojiksi sanotaan myös enkeleitä, jotka eivät ole Jumala itse)
Raamatun mukaan on selvä, että Jeesus kristus ei ole Jumala: hän on ihminen, jota sanotaan jumalaksi samoin kuin monia muita ihmisiä ja Herran enkeliä, joka antoi Moosekselle lain ja ennusti Jeesuksen olevan profeetta, Mooseksen kaltainen (ei siis Jumala vaan ihminen).- Anonyymi
Heitit taas helmiä sioille. Etkö ikinä opi, että vannoutunut trinitaari ei kyseenalaista opetustaan ja hänen on mahdoton muuttaa mieltään?
Miksi annat pyhän koirille?
- Anonyymi
Trinitaarien pelastuksen perustus on opissa
Kolmiyhteiseen jumalaan uskovien pelastuksen perustus on opissa, ei Jeesuksen kristuksen evankeliumissa ja Jumalan armossa. Trinitaarit määrittelevät sen, kuka on kristitty ja pelastuu, puhtaasti kolminaisuusopin kautta. Perinteisesti pelastuksen ulkopuolelle on katolisen kirkon päätösten perusteella suljettu kaikki, jotka eivät tunnusta kolmiyhteistä jumalaa kirkon määritelmien ja uskontunnustusten mukaan. Onko tällainen perustus luja ja luotettava?
Mitä jos katolisen kirkon papit ja johtajat ovat erehtyneet määritellessään kolminaisuusoppia, joka on yhä edelleen yleisesti hyväksytty arvioinnin peruste sille, kuka on kristitty ja kuka ei? Tuomitaanko trinitaarit myös sen mukaan, onko heillä oikea oppi? Ei. Raamatun ilmoittama Nasaretin Jeesus ei tuomitse ihmisiä opillisen ymmärryksen mukaan vaan sen mukaan, ketä he palvelevat. Jos joku palvelee syntiä, niin se koituu kuolemaksi ja kadotukseksi, mutta vanhurskauden palvelijat pelastuvat, vaikka olisivat opillisesti erehtyneet.
Näin ollen jopa trinitaareilla on toivo pelastuksesta, joskin on harvinaista, että fanaattinen oikeaoppisuuden korostaja olisi Jumalan armosta osallinen. Hänellä kun on pelastuksen perustuksena se oppi Jeesuksen kristuksen ja Jumalan armon sijasta. Sellainen tuomitsee myös muita kadotukseen pelkän opillisen ymmärtämisen perusteella, mikä on vastoin Raamatun opetuksia ja Jumalan armoa, joskin samaa harjoitti myös Paavali, tosin apostolin arvovallalla. Mutta miten käy sellaisten, jotka ovat vääntäneet vinoon Paavalin kirjeiden opetuksia ja uskovat kolmiyhteiseen jumalaan, joka oli Paavalille tuntematon?
Langettaisiko apostoli trinitaareille tuomion, jos eläisi nyt? Miksi ei? Hän kirjoitti varoituksen sanan eksyttäjistä, jotka valehtelevat ihmeistä, joita ei ole tapahtunut, ja ovat vastaanottaneet valheen hengen, toisen Jeesuksen, joka ei ole Raamatun ilmoittama Nasaretin Jeesus. Tuo röyhkeä kolmea sammakkoa muistuttava riivaajahenki on asettunut istumaan häntä palvovan sydämen valtaistuimelle ja on syössyt taivaallisen isän valtaistuimeltaan. Eksyneellä ei ole lainkaan Isää, koska toinen Jeesus ja väärä kristus ovat tehneet hänet tarpeettomaksi, aivan niin kuin edellä on todettu.
Isää ei tarvita herättämään Jeesusta kuolleista, koska Jeesus on Jumala. Isää ei tarvita maailman luojaksi, koska Jeesus on luonut maailman. Isää ei rukoilla, koska rukoukset kohdistetaan Jeesukselle. Mitä vielä sanoisin, jotta ymmärtäisit trinitaarien eksymyksen? Niin – mikään ei auta, jos joku on villitsevien henkien vallassa ja opettaa riivaajien oppeja, jollaisten joukkoon oppi kolmiyhteisestä jumalasta kuuluu. Mitä kiivaammin sen puolesta taistellaan ja sitä opetetaan pelastumisen ehtona, sitä kauempana totuudesta ja Jumalan rakkaudesta ihminen on.- Anonyymi
Kerrotko nyt Raamatun ilmoitiksen mukaan, että kuka / kumpi siis lähetti Pyhän Hengen ?
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Kun tähän löydät vastauksen, niin sitten jo alat jotain ymmärtää ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko nyt Raamatun ilmoitiksen mukaan, että kuka / kumpi siis lähetti Pyhän Hengen ?
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Kun tähän löydät vastauksen, niin sitten jo alat jotain ymmärtää !Eikö tule vastauksia unitaareilta ?
Loppuiko ymmärrys nyt kokonaan ?
- Anonyymi
Kyllähän Jumala ja ihminen kaksi kokonaan eri olevaista ovat. Kuka väittää vastaan?
- Anonyymi
Oikeassa olet, jokainen ihminenhän on Jumalaan verrattaessa valehtelija.
Kun taasen Jumala on Totinen, Totuus.
Kuten voimme Raamatusta lukea.
4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija .. ( Room 3)
Kun taas Totuus on kohdistettu vain Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.
17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus. ( Joh 17)
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. ( Joh 14)
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus. ( 1Joh 5)
Usko Toivonen - Anonyymi
Onko myös enkeli ja ihminen myös kaksi eri olevaista ?
1 Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.
2 Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle".
3 Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.
4 Ennenkuin he olivat laskeutuneet levolle, piirittivät kaupungin miehet, sodomalaiset, sekä nuoret että vanhat, koko kansa kaikkialta, talon.
5 Ja he huusivat Lootia sanoen hänelle: "Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin."
Hepr. 13:2 Älkää unhottako vieraanvaraisuutta; sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vierainaan.
Jos siis enkeli kykeni ja kykenee ottamaan ihmismuodon, niin eikä itse Jumala voi tulla lihaan / lihaksi ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko myös enkeli ja ihminen myös kaksi eri olevaista ?
1 Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.
2 Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle".
3 Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.
4 Ennenkuin he olivat laskeutuneet levolle, piirittivät kaupungin miehet, sodomalaiset, sekä nuoret että vanhat, koko kansa kaikkialta, talon.
5 Ja he huusivat Lootia sanoen hänelle: "Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin."
Hepr. 13:2 Älkää unhottako vieraanvaraisuutta; sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vierainaan.
Jos siis enkeli kykeni ja kykenee ottamaan ihmismuodon, niin eikä itse Jumala voi tulla lihaan / lihaksi ???Jeesus ei ole Raamatun mukaan "Jumala ihmisen ruumiissa". Hän on ihminen.
Jeesus on kolminaisuusopinkin mukaan täysi ihminen, ei Jumala, jolla on ihmisen muoto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole Raamatun mukaan "Jumala ihmisen ruumiissa". Hän on ihminen.
Jeesus on kolminaisuusopinkin mukaan täysi ihminen, ei Jumala, jolla on ihmisen muoto.Niin, ja Jeesus syntyi ihmiseksi, poikalapseksi.
Kenestä enkelistä sanotaan samat sanat? Tarkoitan nyt enkeleitä, jotka ovat taivaallisia henkiolentoja, mutta ovat ilmestyneet ihmisille ihmisten muotoisina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole Raamatun mukaan "Jumala ihmisen ruumiissa". Hän on ihminen.
Jeesus on kolminaisuusopinkin mukaan täysi ihminen, ei Jumala, jolla on ihmisen muoto.Luetko kunnolla sen mitä Raamattu Jeesuksesta oikeasti sanoo !
5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten KALTAISEKSI, ja hänet havaittiin OLENNALTAAN SELLAISEKSI KUIN IHMINEN !
Kuten Immanuel nimikin kertoo:
Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme !
Joh. 1:
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
14Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme
Ei mitään epäselvää !
- Anonyymi
Helluntailaiset elävät harhassa, jossa Jeesus ei ole täysi ihminen vaan on "Jumala ihmisen ruumiissa". Heidät tuomitaan myös kolminaisuusopissa kerettiläisinä helvettiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448409Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462338Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262172- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811697- 351602
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081123Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai17985